Forum >> Szerelőműhely

csoti 16624-08-2014 18:57:01 // 49086
Sziasztok. egy kis segitséget kérnék. Van egy 159 2.4 jtdm , Idáig roszul indult hidegen,(egyeletlen volt az alapjárat 1pecig) Szerviz. hengerfej felujitás (megtőrtént) de a hiba nem mult el. Most ledugozták az EGR.-t meg kikapcsolták az elektronikábol. Az inditás hidegen kicsit jobb lett , De most meg a turbo nyomásom jár az egekbe. 130 nál 1.-1.4 bar.Ami idáig 0.6-0.8 bar volt. Valaki valami öttlet? Előre is köszi Csoti.
Tom8524-08-2014 17:35:57 // 49085
Hiába, mióta nálam van az autó (5éve) már 2 gyári Bosch lambdát vettem, mindkettőt ellőtte 1 hónap alatt kb. A fogyasztás így is 10 városba, kint 7-8.
A légtömegmérő pedig sajnos nem a 019 végű "olcsóbb" fajta, nekem a fém szelepdeknis bowdenes gázpedálos motorom van, ahhoz pedig 70 körül talán megkapom. Amúgy pont ugyanúgy megy mint a többi 1.6-os.
Ezért gondolom azt, h nem ezek okozzák a hibát.
[k i z z o]24-08-2014 15:58:23 // 49084
Szerintem először azokat orvosold.
Tom8524-08-2014 15:21:22 // 49083
Sziasztok! Ha valaki esetleg találkozott már hasonlóval vagy esetleg ez egy tipikus hiba, szívesen venném, ha segítene! Szóval 156 1.6 TS-ről van szó, kb. 1 hete egyre sűrűbben csinálja a következőt: semmihez nem köthető módon egy adott fordulaton, de inkább gyorsításnál ránt egyet a motor kb. 0,5-1 másodpercre, mintha kihagyna a gyújtás vagy nem kapna egy pillanatig üzemanyagot. Kábellel kiolvasva nincs új hibakód a meglévőkön kívül, ami sajnos már nagyon régóta jelen van (lambda szonda, légtömegmérő).
Laccity24-08-2014 15:06:47 // 49082
Hali mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni mert meggajdult a blue&me-m szerintem.
Teljesen jól működött simán összepárísítottam átmásoltam a kontaktokat és felis is meri mikor elindítom.
Erre az egyik pillanatrol a másikra nem tudom felvenni a telefont meg lerakni sem a kormányon lévő multi gombokkal. Elösször arra gondoltam behaltak a multi gombok, de a rádiót letudom némítani. A telefon gombra viszont egyébként sem reagál semmit, lehet el állítottam vmit hangvezérlésre v?
Sajnos sehol sem találtam hozzá magyar nyelvű útmutatót :/
Vagy csináljak rajta szoftver frissítést talán vkinek van vmi tippje ? :/
Előre is köszi (159 2.0jtdm)
hg6idn23-08-2014 13:11:01 // 49081
Sziasztok!
Segítséget kérnék információ ügyében:
ma ismét szétkaptam a fojtószelepház környékét, csurom olaj a fojtószelep tárcsájának a motor felőli oldala, kb. 1 hónapja takarítottam ki... Úgy néz ki, mintha a fojtó szelep utáni vákuum csőből jönne a extra kenés, a szelepfedélről leszedtem a cső csatlakozását, egy hosszú műanyag cső megy be, más autóknál megszokott réz? kosár hiányzik, ePerben nem leltem rá a csövekre, de idegesít mért szív onnan annyi olajat? Esetleg vmi ötlet ezzel kapcsolatban?
Zotya14522-08-2014 13:07:47 // 49080
Sziasztok.

Egy régi problémám van.
El kell képzelni egy AR 145 1.4 TS. Ami reggelente hidegen indításkor az alapjárat felmegy 1300-1400 ig majd vissza zuhan 500-600 ig majdnem lefullad. De ezt sem mindig csinálja. Ez után ha elindulok vele nem akar menni, mint ha nem kapna rendesen üzemanyagot. Ezt addig csinálja míg be nem melegszik valami, érzékelő vagy valami. kb.: 3-5 perc és mint ha mi sem történt volna megy szépen. Üzemanyagot nem kaphat vagy valami érzékelő a ludas? Beszívott levegő érzékelő, lambda szonda, légtömeg mérőt már próbáltuk, az nem oldotta meg a problémát.

Szeretném már lezárni ezt a problémát remélem van valami ötletetek vagy akár egy olyan szerelőt ajánljatok aki ezt meg tudja nekem oldani.

Köszi
Zoli
[k i z z o]20-08-2014 19:23:19 // 49079
A C2 modul végzi az irányjelzők diagnosztikáját és jelez a BCM -nek, hogyha pl. kiégett egy irányjelző izzó. Ekkor a BCM -nek kétszeres villogási frekvenciára kell váltania. EU-ban, USA-ban kötelező.
droberto20-08-2014 17:54:45 // 49078
Tudok olyan Jumpert amibe nincsen. Pedig újkorában a szalonba tették fel rá.
Csabi20-08-2014 17:42:56 // 49077
Azám..;)
droberto20-08-2014 17:32:15 // 49076
Ez a C2 lehet, hogy a műszerfali visszajelző lenne, ami itthon kötelező?
droberto20-08-2014 17:31:25 // 49075
Természetesen megkérdeztem a MO-i hivatalos BOSAL kereskedőt az Autoflex-Ker-t de fogalmuk se volt semmiről. Valami magyar elektronikát javasoltak, hogy az jó és olcsó, a Bosal meg drága és szar. Persze konkrétum semmi.
Érdekes egy szitu volt.
droberto20-08-2014 16:32:09 // 49074
Csak belekeveredem. :)
Helyesen:
Vonóhorog felszerelés előtt állok és nem tudom, melyik elektronikát válasszam a Bosal kínálatában. Mindenképpen 13 pólusút akarok, de lövésem sincs, hogy mit jelent ez a C2 funkció. A 022-808 és a 022-828 ez a különbség. A neten nem találtam rá választ. Csak azt, hogy a C2-es (022-808) nem jó magyarországra.

Ezzel szemben mindenki csak a nem C2-es (022-808) elektronikára adott ajánlatot.
Valaki esetleg tudja a megoldást?
droberto20-08-2014 16:28:51 // 49073
Vonóhorog felszerelés előtt állok és nem tudom, melyik elektronikát válasszam a Bosal kínálatában. Mindenképpen 13 pólusút akarok, de lövésem sincs, hogy mit jelent ez a C2 funkció. A 022-808 és a 022-828 ez a különbség. A neten nem találtam rá választ. Csak azt, hogy a C2-es (022-808) jó magyarországra.

Ezzel szemben mindenki csak a nem C2-es (022-808) elektronikára adott ajánlatot.
Valaki esetleg tudja a megoldást?
indi6916-08-2014 20:11:23 // 49072
van benne hűtőközeg, a klímám jól működik :) a venti megy mikor nem kéne
alfa159nimi16-08-2014 19:59:50 // 49071
tolcsetek fel gazzal a legkodit es elindul,nekem is volt mar ilyen.
indi6916-08-2014 18:22:45 // 49070
Nem tudják olvasni az autót, Nem értem miért, a szakik sem. A klíma nem ment tehát nincs magas nyomás ami a ventit indítaná. Hacsak nem szar. Tud ilyen hibát produkálni?
mizooo16-08-2014 18:03:03 // 49069
Peti ötletét próbáljátok meg dugjátok rá gépre.
indi6916-08-2014 17:38:48 // 49068
üdv. dehogy :) azért valamennyire értek hozzá. ezért nem is értem, a szomszédom autó villszer ő is csak néz.
mizooo16-08-2014 17:34:58 // 49067
Klíma megy?
GTPeti16-08-2014 17:34:23 // 49066
Notebook-kal kéne megkérdezni az ECU-t. Pl., hogy hány fokot lát és tényleg ő indítja-e be a ventit. (Ha nem, akkor a klíma teszi.)
indi6916-08-2014 16:40:27 // 49065
üdv. 98-as 156 1.6 ts. beindítja a ventilátort pár perccel indulás után. a hőfok mutató még meg sem mozdult, a vízcsövek a motortérben még hidegek tapintva. majd egyszer csak megállt. a termoban lévő gombát most cseréltem ( bosch ). ez mi ez?
Alfa GT-Csaba16-08-2014 12:30:13 // 49064
igen az,az enyém is olyan
Sziszkóóó16-08-2014 12:08:18 // 49063
Üdv. Lenne egy ilyen hibakodom. P0380. Mit javasoltok rá? Válaszokat előre is köszönöm.
swan16-08-2014 08:49:15 // 49062
amit kiszereltem abból nem mindegyik adott már szikrát :)
swan16-08-2014 08:48:34 // 49061
okés köszi én is így gondoltam
Lali7516-08-2014 06:34:32 // 49060
Mindegy,hogy melyik végén milyen gyertya van,mindkettő szikrát ad.
Martika8316-08-2014 00:41:32 // 49059
Ott a pont. Azóta már kapott egy új testkábelt. Eleinte azért nem gyanakodtam a testkábelre, mert ha a pl a váltó volt a negatív és pozitívnak a főbetápra mértem akkor kiadta a 12V-ot. Tehát úgy tűnt a test rendben, de mégsem. Egyébként az víz nyírta ki, egyik pillanatról a másikra úgy kicsapódott a rézkábelen az oxidáció, hogy 15 Ohm-ra megnőtt az ellenállása, így nem tudott elég áram folyni ami elég lett volna az önindítónak. A GTV az egyetlen ami garázsban áll, a Subaru, a Seat és a 145 kint állnak a kertben a szakadó esőben folyamatosan. No comment.
indi6915-08-2014 21:42:38 // 49058
köszi :)
Csaba15-08-2014 21:20:56 // 49057
sztem a kék.
147jtd15-08-2014 21:15:48 // 49056
147 1.9 jtd a levegoszurő alján van vmi lohere alaku lyuk, járo motornal ott jön ki levego, ez normális?
Piritu - 1.000.00015-08-2014 20:53:48 // 49055
Csere. Ha nyomás alatt elreped rögtön elmegy az összes hűtővíz. Csak azt veszed észre, hogy megfőtt a motor :-(
(Anno engem el se engedett menni vele a német szerelő.) klatty - klatty1 - klatty 2
Manualt még nem találtunk hozzá :-(
_ÁRPÁD_15-08-2014 20:38:20 // 49054
:( igen, bajok forrása.... spriccel a fagyálló belőle :( javítható ideiglenesen? (ragasztás, hegesztés) Van tipped rá?

Esetleg egy olyan manuál linkjét tud valaki amelyikbe már benne ez a szépség :)
Föckös15-08-2014 20:35:08 // 49053
(úúúúbammmme)
Piritu - 1.000.00015-08-2014 20:32:06 // 49052
Ez biza minden bajok forrása, az egr hűtő burkolata.
alfa159nimi15-08-2014 20:31:39 // 49051
Udv.SOS.
Mar egyszer kerdeztem de nem sokan irtak.3 kerdesem lenne.
1.Mitol lehet az hogy a motor 2000 fordulat szamnal mindha kihagyna egy masodpercre?Mindha ellenne dugulva valami ugyviselkedik,Megakad a motor,de semmilyen hangot nem ad ki csak erzed hogy egyet rant az auton.Motorina szurot most csereltem s ugyis.

2.Mikor hideg a motor.Legelso gyujtasra nagyon nehezen gyul be,kinlodik de beindul,de egy nagyot csattan,mindha a motor tampon kilenne gyengulve.Mikor a motor mar meleg akkor nagyon simman gyul es csendesen.

3.Hogy tudom a legkondi motorjat kiszedni hogy megtakaritsam a portol?


Elore is koszonom a valaszaitokat!!!!
_ÁRPÁD_15-08-2014 20:14:49 // 49050
Üdv mindenkinek!
Szeretném megkérdezni , a képen látható fekete műanyag doboz az micsoda? a vákuum doboza? 2.0 Mjet motor
Ferke15-08-2014 19:36:20 // 49049
Nem baj, ha nincsenek ezek abban az esetben, ha valaki legalább 10 éve ezt csinálja:))
Ferke15-08-2014 19:33:12 // 49048
Ja igen, a jobb oldali két kisgyertya pipád ott rossz helyen van, egyel balra mindkettőt.
Ferke15-08-2014 19:31:54 // 49047
Na, lehtet,hogy nem voltam tiszta: előbb a trafót becsavarozod, és utána dugod rá a kicsikre a pipát.
Ferke15-08-2014 19:30:47 // 49046
Előbb a trafókat rakd a helyükre, és utána a kis gyertyák stekkereit:)
swan15-08-2014 16:39:17 // 49045
Kicsit nem értek vmit. Remélem vki el tudja magyarázni.

Cseréltem párom 147-be gyertyákat. (105lovas)

Ahova betettem kábeleket ott vannaka kis gyertyák. (a gyertyák nem felcserélhetők ugye mert más a menetük) Na most a pirossal jelölt kábelek eredetileg nem ott voltak hanem egy lyukkal balra, ez látszik is azon, hogy rossz irányba állnak.De biztos az a helyük, mert a tarfókat csak egy féleképpen lehet felszerelni és ahogy most bedugtam így a trafókat nem lehet felszerelni.

Tehát ezek szerint mindegy melyik kábel végén melyik gyertya va? Ellenben mikor 156-omban cseréltem gyertyát ezt nem vettem észre. Ott úgy emlékszem a trafó alján van a nagy gyertya míg a kábelen kicsi. Azért lebontottam és lefényképeztem.Pont úgy vannak elhelyezve ahogy 147-ben. Ezek szerint ott nem vettem észre, demindegy hogy a tarfó meyik gyertyán van?
Piritu - 1.000.00015-08-2014 15:52:45 // 49044
" A behúzó tekercs feszkója csak a kaszni negatívjára adja ki a 12V-ot, ha a blokk vagy váltó vagy hengerfej a negatív akkor csak 0.3V-ot. HELP!" - ez szerintem azt jelenti, hogy a motor-kaszni testkábel odavan. Meg kéne keresni. A TS-nél pl. a váltó végén van, itt elöl a képen:
indi6915-08-2014 13:54:50 // 49043
hello. köszi, azt még tudnád, hogy a ventit melyik indítja ? üdv
Martika8315-08-2014 12:35:59 // 49042
HELP! Alfa GTV 2.0 JTS Gyújtás OK, indítóznék meg sem nyikkan. Kimértem mindent gyújtáskapcsoló működik, feszkó ott van a behúzón és a főbetáp motoron, tehát önindító csere. Kicserélve, ugyanúgy meg sem nyikkkan. Megismételt mérési eredmények ugyanezt mutatják, de egy dolgot nem vettem észre önindító csere előtt. A behúzó tekercs feszkója csak a kaszni negatívjára adja ki a 12V-ot, ha a blokk vagy váltó vagy hengerfej a negatív akkor csak 0.3V-ot. HELP!
Csaba15-08-2014 12:33:45 // 49041
kék: ecu
piros: műszerfal.
enká15-08-2014 10:46:30 // 49040
yoyo, kicsi segítséget kérek tőletek: egy GT-s kartárs azt tapasztalja, hogy ha menet közben leveszi a gázról a lábát, tehát beindul a motorfék, akkor azonnal kattogó, csattogó hangot hall a motortér (vagy a futómű) felől.

Ismerős valakinek ez a probléma?

Köszi a választ hölgyek, urak előre is.
TDI7515-08-2014 10:41:01 // 49039
Sziasztok ! Egy kis segítség kéne nekem. Tudom hogy félig offos a verda, de talán csak félig. Egy Fiat Bravoról lenne szó. Ha bekapcsolom a klímát, akkor megjelenik a műszerfalon egy piros befecskendező ikon. Ha kikapcsolom akkor eltűnik.
Előre is köszi.
Gery3115-08-2014 10:35:00 // 49038
Sziasztok!
Nem tudja valaki véletlenül hogy a 156 selespeedben, hogyan lehet teljesen lecserélni a selespeed folyadékot?
Rossz olajjal lett utántöltve, és azóta teljesen megbolondult, menet közben csipog, és üresbe vált.
hg6idn14-08-2014 21:31:47 // 49037
Ehhez már nem árt kapcsolási rajz. De ha kísérletezel: lehúzhatod valamelyiket és kiderül hogy a műszer nem megy, vagy kigyullad a hibajelző sárga pilács, ezt utána illik törölni:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.