Forum >> Szerelőműhely

Csaba02-08-2014 21:08:26 // 48986
Akitől vettem nem tudta megmondani. Akkor lecseréltem. Kevés volt benne, elhasznált, de nem trutyi. Én Q8 10W-40 et raktam bele 1500km-t ment vele a feleségem, főleg városban. Gyilkolva nem volt.
vm02-08-2014 17:35:28 // 48985
Azt hiszem ide tuti nyugodtsággal lehet vinni a vasakat, csak pöttyet messze van... ;-)


hg6idn02-08-2014 14:33:52 // 48984
Köszi a tanácsot, holnap neki veselkedek a cserének, nem örülnék a NF elektronika cserének, javításnak. Őszig még kihúzom, nem járok mostanság sötétben.
Imyx01-08-2014 17:54:30 // 48983
Nagyon trafógyanús... de ha felcseréled az izzókat, egy kicsit tudsz szűkíteni a körön.
Liquid01-08-2014 15:56:29 // 48982
miért kérdezed?
Liquid01-08-2014 15:56:00 // 48981
nem hiszek bennük
alfa159nimi01-08-2014 15:20:00 // 48980
Mit gondoltok jok ezek az injector takaritto adalekok?melyik a legjobb?
[k i z z o]31-07-2014 21:23:09 // 48979
Nem szép, nem tudom hogy lenne jó elmosni, mert ez a szutyok feláztatva ha elindul, megint sok bajt tud okozni.

Az olajteknőben talán nincs ilyen lerakódás, és akkor a felső oldalt elmosva egy intenzívebb olajcserével / öblítéssel áttisztul a rendszer. Valami alacsony viszkozitású olajjal kellene átjáratni,

Milyen olaj volt benne, mikor cserélted?
ZOI31-07-2014 20:54:04 // 48978
Azt hiszem nekem nem az lesz a baj ,hogy nem "tépetem" meg a motort! :)))))
Juve15631-07-2014 12:42:25 // 48977
Üdv! Pár napja kontakt spray használatával befújtam a csatlakozokat és azóta naponta P1135,P0130, P0150 hibakód jön vissza! Valaki tud segiteni, hogy mi lehet az oka? Elotte nem voltak ezek a hibák!
Csaba30-07-2014 21:55:05 // 48976
Valószínű megoldódott a probléma. Leszedtem a szelepfedelet és csúnya látvány fogadott: az olajsár, ami a "gyakori olajcsere" hozadéka teljesen eltömítette a kartergáz lecsapató, visszafolyó labirintusát, és kb fél négyzetcenti lyukon szelelt. Amit oda felvitt, felcsapott, az nem jött ott vissza. Próba még nem volt, de remélem ez volt a gondja. (Sztem az olajteknőt is leszedem ezek után) ,, ,
alfa159nimi30-07-2014 21:52:41 // 48975
egyszeruen csak ha legeloszor inditom az autot aznap.lehet az delutan mior meleg van vagy hideg.ugyanugy viselkedik az elso inditasra.de utana mar nem csinalja mas ujrainditasnal,es egy nagyot csap az auto,a motor, mindha beakarna dogleni
Alfa GT-Csaba30-07-2014 21:14:45 // 48974
vagy az üzemanyag nyomásod nehezebben épül fel !Ha gyertya gond lenne azt jelezné,de amúgy sem izzit csak egy bizonyos hőmérséklet alatt,talán +10 fok!!!??
alfa159nimi30-07-2014 20:57:20 // 48973
de meg azt nem tudtam megfejteni vajon miert indul be olyan nehezen hideg motorra az auto.a diesel ugyis nehezebben indul de nem ennyire.vajon gyertya lenne a gond?
alfa159nimi30-07-2014 20:55:14 // 48972
Az utobbi par napban megtepettem a motrot.3as kapcsolasban 120al jartam autopajan.es mostanaba egyaltalan nem csinalja.en szerintem valami elvolt dugulva es most kidugult.egyebkent diesel motor nem benzines.en azt ajanlom akinek ezt csinalja az jol tepesse meg a motort ne sajnaljon ra 1 2 l uzemanyagot pluszfogyasztaskent.
TeShow (Illesh156)30-07-2014 09:39:45 // 48971
Sziasztok!
1.6 ts 156 autóm gázadásra nem reagál, vagy ha igen erőtlen nagyon! A hiba egy kráterbamenés után jelentkezett, szép alapjárat de gázra nem reagált! Sokszori ujraindításra van gáz csak erő nincs a kocsiban és egy ujjabb gödörtől megint elmegy.
1 szervíz már visszadobta, hogy megcsinálták,jelzem éppen haza tudtam jönni!
Nincs ötletetek mi lehet a baj, vagy valakit aki ért is hozzá pesten zugló környékén?
Csak infóként, egy alfa szalon mellett áll az autó és kétségbeesésemben felhívtam őket, hogy betolom hozzájuk, a csóka mondja rádugják a computert brutto 12 ért és kiderül mi a baj! Persze szép mese, az elöző szerelő is ezzel kezdte csak nem kért érte pénzt és nem dobott hibaüzenetet, hiába mondtam nekik, hogy ezen túlvagyunk, ő mindenképp 12e ft-ért rá akarta dugni a gépet! Grat!!
Szegény gép már 1 hónapja áll, egy nissannal vagyok kénytelen kocsikázni, már nagyon hiányzik, bennetek bízom cartársak!
Köszi előre is!
ZOI29-07-2014 20:15:17 // 48970
Talán egyszer valaki rájön!
hg6idn29-07-2014 16:25:17 // 48969
Sziasztok!

Felrakom ide is:

Gyári Xenonnal kapcsolatban lenne kérdésem:
jobb oldali bekapcsolás után kb 5-10 mp-ig világít, majd elalszik. FES alapján ilyenkor leesik a feszültség 0 voltra, ha újra indítom (mint a win-t :) ) akkor ugyanez játszódik le. Hiba kódot is betárol: B1013 hibajelző lámpa
Az Xenon volt cserélve majd két éve, Osram, talán Unix, vagy Láng beszerzésből.
A bal oldalinál meg mászkál a Xenon feszültsége (10-20V körül), falnál látható is a vibrálás.
Jani5529-07-2014 13:31:26 // 48968
Teljesen jó volt a tipped, ma az Érdi Fiatnál negyed óra alatt megoldották.
Avval, hogy az eredeti rádiót kivettem, a rendszer letiltott... 5eFt-ot számláztak...
Közben megcsodáltam a Lancia Voyagert és a Fiat Freemontot. Lenyűgöző kocsik!
GTPeti29-07-2014 13:24:31 // 48967
Nagyon f@sza dolog az EGR...
zoligt29-07-2014 12:17:08 // 48966
Sziasztok. A következőt tapasztaltam 1.9 JTD GT. Az autó kicserélődött 150 km alatt. a 3. henger csak néha megy általában hidegen, amint eléri az üzemi hőfokot, elkezd dadogni, szaggatni, hibaüzenetek: check engine, egr hiba, porlasztó hiba. Szétszedtük, kitakarítottok az egr-t, mert hallottuk, hogy akár ez is lehet az oka (nem gyenge kokszot szedtünk ki belőle). Összeraktuk, tökéletesen ment 30 km-t. Utána megint összeomlott, és ezt úgy produkálta, hogy az összes műszer közben meghülyült, és dadogott megint, de felsőbb tartományban megindult. Számítógéppel mértük a porlasztók értékeit, és az alapján tökéletesen működnek. Ez vajon mi a fax lehet, volt már ilyen tapasztalatotok?
Kau29-07-2014 11:26:42 // 48965
Meg még másik pár száz...
És az a baj, hogy eddig még senki nem jött rá, hogy egyértelműen mitől van ez... Évek óta aktuális "hiba".
Van akinél segít a nagyobb oktánszámú benzin. Egy időben nekem is bevált, de már az is kevés.
alfa159nimi29-07-2014 10:26:50 // 48964
ugyanezt csinalja az enyem is,de nem tudom milehet
ZOI28-07-2014 21:52:53 // 48963
Sziasztok!
Valakinek van valami ötlete miért fulladozik a gép (2.0 Ts) reggel első indításnál?
Kis gázadásra kisimul és utána már minden ok!
Ha nem adok gázt, kicsit fulladozik (1-2 másodpercig) aztán minden rendben
Később már nem csinálja ,csak a legelső indításnál.
Előre is köszi a segítséget!
Bull8827-07-2014 14:33:34 // 48962
Igen ha csak a fék lenne akkor simán de egyszerre jelentkezik a 2 probléma és a folyadékon kívül nem tudom mi a közös ..??
GTPeti27-07-2014 12:33:12 // 48961
Ha a fékrásegítő elmegy, akkor a vákuumszivattyút kéne megnézni (cserélni), ami a vm.tengely végén van.
Bull8827-07-2014 10:48:08 // 48960
Sziasztok ! Kis vasamnak (2.4 jtd 20v) olyan problémája van , hogy pályázásnál a kuplungom nehezen,keményen működik , ha simán városban használom semmi problémája nincsen , a furcsa az hogy a fékrásegítőm is elmegy kisebb időszakokra . Légtelenítés és olajcsere pipa , de már tippem sincs . Esetleg valaki járt már így ? Köszi a segítséget !
[k i z z o]27-07-2014 09:13:36 // 48959
Pedig csak a kartergáz képes kitolni, az meg valahonnan lett annyi, hogy kitolta. Egy veszteségmérés nem ártana, de szinte biztos, hogy jelentős lefújás van, ha ilyet tud.
Géb26-07-2014 21:28:45 // 48958
Itt a kép is
Csaba26-07-2014 21:19:16 // 48957
Valamennyi van, de minek nincs? Meg akármennyi is van számomra nem indokolja, hogy literszám lapátolja az olajat, mer akkor vagy a konstrukció van elb***va, vagy az idők során maradt ki valami terelőlemez. Egyébként a szelepes ága le van vakolva.
Géb26-07-2014 21:13:59 // 48956
Sziasztok egy kis segítség kellene hogy miért dobta ki ezt a szimbólumot az autó kormánymű csere után?
[k i z z o]26-07-2014 20:51:05 // 48955
Kartergáz sincs?
Gábor15626-07-2014 20:09:01 // 48954
Egy ötlet be is jött, a kartergázcsöves, szakadás valószívüleg akkor jött létre amikor leszedtem de anyagfáradás jócskán látható és egy picike lyuk is. Köszönöm.

Gábor15626-07-2014 19:26:02 // 48953
Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindenkinek! Ezeket a metódusokat mind végigzongorázom :)
Csaba26-07-2014 19:11:11 // 48952
iszonyú füst a kipufogóból. Nem is tudtam rögtön megállni. Lehúztam a kartergáz csövet, és gázfröccsre szabályosan pumpálta az olajat. A nívópálca éppen érte az olajat. Eldöcögtem a legközelebbi kútig (300m) és 2l olajat öntöttem utána hogy a min és a max közt félúton legyen. A kartergázcsövet belelógattam az üres olajos flakonba és továbbmentem (család a kocsiban, este muszáj volt). 30km alatt megint kinyomott 1 litert, pedig óvatosan mentem, azt visszaöntöttem, majd a köv. 40km alatt 1dl, utána semmi. WTF?
[k i z z o]26-07-2014 17:00:40 // 48951
Hogy érted, hogy "benyomta"?
Csaba26-07-2014 10:40:49 // 48950
Sziasztok.
Szerintetek mitől nyomott 2 liter olajat a szívócsőbe az 1.4Ts minden előzetes figyelmeztetés nélkül tartós 120-nál a kartercsövön keresztül. Indulás előtt néztem olajszintet, maxon volt. Most megint nem csinálja. Láttam már sok mindent, de ilyet nem. Mi a fax van?
Lacci26-07-2014 03:30:04 // 48949
Üdv!

Hasonló helyzet nálam is volt, nézz utána, hogy nem kap e valahol fals levegőt.
Két olyan hely van, ami a leg esélyesebb, az egyik az a hurkás gumicső, a pillangószelep előtt, a másik pedig a hátsó hát, talán kartergáz cső lehet, nem tudom.
A lényeg, hogy abban van egy kis golyós visszacsapó szelep. az rejtélyes módon tönkre tud menni, így aztán akkor is van ott levegő áramlás, ha nem kéne.
Ezt úgy is le tudod ellenőrizni, hogy elszorítod azt a kis csövet, ha kevésbé rángat, vagy egyáltalán, megvan a hiba.
Csatoltam a képet, hogy tudd miről beszélek.
Nálam ezek okozták, és volt 4 szerelőnél az autó, mindent ki akartak cserélni benne.
De egyik se látta, hogy a gumicső fele ki van szakadva.... Képzelem, hogy meg lehettek szakadva a munkában. Na ez egy zárójeles rész volt :)

Sok sikert Cartárs!!
Jani5525-07-2014 23:24:36 // 48948
Köszi és ebben az esetben mit tehetek?
Piritu - 1.000.00025-07-2014 23:11:47 // 48947
Azért is rángathat, mert nem érzi hogy hideg a motor és nem dúsít eléggé.
FES/MES ? - vagy az oldala multiecuscan.com és/vagy GTPeti blogja a témában.
Gábor15625-07-2014 23:09:50 // 48946
Ja és alapjárati ingadozás is van.
Gábor15625-07-2014 23:08:55 // 48945
És a rángatás? az megy hidegen melegen 1-3 fokozatban. Kicsit tudatlan vagyok FES/MES-ről hol tudhatnék meg többet?
Piritu - 1.000.00025-07-2014 22:44:20 // 48944
A változó vezérlés más téma, attól dieseles lesz a hangja. Ha a hőmérséklettel függ össze a hiba, akkor FES/MES-sel a hőmérséklet jeladót nézném meg.
Gábor15625-07-2014 22:31:28 // 48943
Sziasztok!
Olyan problémám van hogy 156os 2.0 TS-em hideg motornál általában elindulásnál leesik a fordulatszám 500 köré és befullad az autó. Ha bemelegszik az autó akkor már minden jó kivéve azt hogy alacsony fordulatszámnál rángat ha elveszem a gázt. Én a változtatható szelepvezérlésre gondolok mert ez a rángatás alacsony fordulatszámon tök olyan mint amikor elrakják a vezérlést vagy más tengelyt tesznek bele. Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet ez? Pillangószelep tiszta.
Piritu - 1.000.00025-07-2014 12:46:05 // 48942
Szerintem a CAN busz okozza a problémát. Az új rádió nem "válaszolt" a rendszernek és az megkavarodott. (A fater Pug 206-a ugyan ezt csinálta.)
Jani5525-07-2014 12:22:07 // 48941
Köszi, megnéztem.
A testkábel teljesen rendben.
Sem a +12, sem a kapcsolt +12V nem érkezik a rádiócsatlakozóba.
Ötletem sincs, mi lehet a gond.
Pisti130025-07-2014 06:41:17 // 48940
A negtiv kabeleket nezd at. Fiat betegseg az akkurol a kasztnira meno negativ kabel elrohadasa. Probald ki hogy ideiglenesen valamivel letesteled.
gecsa24-07-2014 18:03:16 // 48939
Van egy kis alapjárat ingadozásom, lmm ez alapján mennyire ok?

Jani5524-07-2014 17:44:36 // 48938
Urak!

5 éves Fiat gyárilag szerelt, hibátlan Blaupunkt rádióját (BP-Nr. 7 646 360 516, Fiat-Nr. 7 354 362 410) kivettem, lecsatlakoztam.
Új Pioneer MVH-X360BT, USB lejátszós rádiót vettem, felcsatlakoztam és a rádió teljesen halott.
A gyári eredeti rádiót visszacsatlakozva, az is halott… (tudtommal nem kér kódot…)
Az összes biztosítékot megnéztem, mind jó.

Az autó a következő hibákat produkálja: gyújtás ráadásakor 1-2s felvillan a reflektor, a műszerfal mutatói össze-vissza kalimpálnak, majd alapállásba mennek. A motor indítható, működik minden, de a km számláló villogva marad. Motor leállításkor a műszerfal mutatók rendetlenül maradnak.

Mi történhetett, mit tudok tenni, mi lehet a hiba?

Ugyanezek a rádiók az AR156-ba betéve, hibátlanul működnek! (csatlakozások ugyanazok, szabványos minden, 10A biztosítékkal védett mindegyik rádió)

Mit tudtam így elrontani?
Sanyi24-07-2014 17:10:34 // 48937
Sziasztok!!
Alfa 147 ablaktörlő kart szét lehet valahogy szedni, hogy hozzáférhető legyen a végén lévő SET gomb micro kapcsoló része? Mert nem működik... Vagy nincs más megoldás mint csere??
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.