Forum >> Szerelőműhely

[k i z z o]20-11-2013 21:53:35 // 46549
Gyári programmal?
Alfa GT-Csaba20-11-2013 21:36:53 // 46548
Sziasztok.Szerintetek hol keresem a hibát a vason !Egr ,Map LMM takaritva van ,turbó csövem nem lyukas!A hiba a következő:3000 fordulat felett minden sebességben elkezd rángatni vagyis hullámosan gyorsulni a gép !!Valakinek esetleg volna valami jó tippe ,mi lehet a gond? GT 1,9 M jet
PistaFR20-11-2013 19:47:45 // 46547
Sajnos nem ez a háttere a dolognak. Roppant elhanyagoltak tudnak lenni a francia autók. Sérülésmentes példányt szinte csak szalonban látni. Műszakilag alapvetően jó állapotban vannak, amit muszáj azt javíttatják, de amivel átcsúszik vizsgán (esetleg kenőpénzzel), azt leszarják. Az olajcseréket is csak tessék-lássék módon csinálják, bár az annyira nem is vészes. Ha akció van valamelyik gyorsszervizben, akkor 50 €-ból meg lehet úszni, ez valamilyen olaj, és valamilyen olajszűrő. Házilag ennyiből kijön nagyon jó szűrővel és csúcs olajjal, de nem foglalkoznak vele. Ha kidől, megy a bontóba, aztán vesznek másikat. 500-1000 € körül már vannak 15-20 éves vizsgás autók, tele horpadásokkal, lógó, törött műanyag elemekkel, de a lényeg hogy gurul. Amúgy maszek műhelyek azért vannak, de nem tudom hogy milyen árakon dolgoznak. A másik, hogy vidéken nem tudom hogy megy, Párizs környékéről van inkább tapasztalatom. Itt nem sok lehetőség van bütykölni, közterületen feltételezem a rendőr/csendőr szóvá tenné a dolgot. Feltételezem, kisebb településeken, családi házban élő, normális emberek közt van olyan, aki maga szereli az autóját.
Ferke20-11-2013 19:19:29 // 46546
Ez a helyzet, amit vázolsz, szerintem teljesen normális így, és ez így van minden tőlünk nyugatabbra lévő országban: nincs szükség kisműhelyre, szakira, mert van az átlagnak annyi pénze, hogy egyrészt relatíve válogatás nélkül betolja bármelyik szervizbe a vasat, másrészt - jobb esetben - lecserélje az autót időben, és így őt csak a kötelező beavatkozások érintik....
PistaFR20-11-2013 19:02:59 // 46545
Rohangálnak hát. :) De nincs köszönő viszony :(

Itt úgy tűnik nem nagyon megy az otthoni szerelgetés, nagyon művész lelkek. Alfa szervíz 10 km-es körzetben van legalább 7-8. Aki nem engedheti meg a márkaszervizt, azok jellemzően gyorsszervizbe viszik az autót, van 3-4 nagy hálózat, mint pl az otthon is jelen levő (talán már nem?) Speedy. Kis autósboltot talán egyet láttam eddig, de nem jegyeztem meg hogy hol.

Nagy kereskedést kettőt találtam, az Oscaro-t és a Yakaruler-t. Nem tudom, hogy a szervizeket is ők látják-e el, vagy vannak-e kizárólag viszonteladókra szakosodott nagykerek. Otthon autóalkatrész szakmában dolgoztam 7,5 évig, némileg beleláttam a dolgokba, és szerintem elég jól működő rendszert tart fönn a 3-4 nagy nagyker.

Az internetes és a barkács kultúra is egész más, mint otthon. Rendes szerszámboltot vagy csavarboltot (utóbbiról biztos forrásból tudom hogy nincs!) sem találtam még, otthon meg a sarki csavarboltnak is tisztességes honlapja van, és hozza a google. Itt van néhány nagy OBI/Praktiker jellegű barkácsbolt hálózat, akik árulják a sok gagyit. Honlapja csak a nagyobb cégeknek van, azok nagy része is totál káosz.

Az internetet szinte csak vásárlásra (webshopok) használják, információt alig lehet találni. A feljebb említett két nagy kereskedő is webshopot üzemeltet, a Yakaruler-nak van 1 azaz "egy" olyan raktára, aminél van ügyfélfogadás is. Szerencsére nem messze a munkahelyemről, ugyanis az üzemanyag szűrőt elk*rtam /6-ost rendeltem, nem /5-öst, ami azért fura, mert típusválasztáskor rákérdez, hogy melyik szériás. Itt második szériának veszik a belső fészliftest, harmadiknak a külső fészliftest. Az üzemanyag szűrő váltás 2002-ben volt, tehát a a külső fészliftesekhez mindenképp a /5-ös kell, de valamiért a /6-os adta ki. Vagy mellékattintottam, vagy a rendszer volt szar, de a lényeg, hogy cseréltetnem kell. :(

Találtam Alfa club-ot, de nem olyan mint az Amore, inkább hivatalos márkaklubnak tűnik. Van valami üzlet is, a képek alapján mindenféle officiel Alfa cuccot árulnak, gondolom Lajos arannyal kell fizetni értük :( Olasz bontót sem találtam, Alfára szakosodott "háztáji" bontót főleg nem. Hát, kb ez a helyzet. (ide nem tudom melyik szmájli passzolna)
Imyx20-11-2013 17:18:41 // 46544
És akkor tört verzióval sem (?) :). Tehát akkor 50 €, hogy működjön? :). Ezt se gondoltam volna.
Kösz a linket, most már világos :-).
A JTS-em nem panaszkodott, hogy tört MES-sel miért akarom állítani a xenon fényszórókat :)), bezzeg ez... :)
Köszönöm!!
süsnye20-11-2013 16:43:08 // 46543
nekem is ME 3.1 van a 156 2.5V6-ban és ingyenessel nem megy.
süsnye20-11-2013 16:41:14 // 46542
az ingyenessel nem tudsz csatlakozni, csak az airbag-hez a lista szerint
Imyx20-11-2013 15:59:43 // 46541
Hm, igazad lehet, egy próbát megér :), thx!
Bomi20-11-2013 15:51:00 // 46540
Nekem az Alfa 156-hoz pl. csak ELM327 kábelllel sikerült csatlakoznom VAG-commal nem...esetleg egy próbát megérne másik kábellel.
Imyx20-11-2013 15:16:47 // 46539
Urak,

MES-sel nem tudok csatlakozni a 166 3.0 V6-os motorhoz, azzal a hibaüzenettel, hogy a használt program (MES) próbaverzió, elutasítja a csatlakozási kérelmet.
Próbáltam új, illetve régebbi verzióval is, hiába. Crackelt verzióval is is ugyanez van. Egyik vezérlőegységhez se tudok csatlakozni, a fent említett hibaüzenet kíséretében.
Megkérdőjelezném, hogy az ECU tud ilyen irányban csatlakozást elutasítani.. még ilyennel nem találkoztam, hogy ingyenes szoftverrel ne lehessen csatlakozni a motorhoz pl. A xenon állítás, és miegyéb műveletek teljes verziót igényelnek, ez tiszta.
De a motor ECU-hoz elég kellene legyen a demo verzió is :).
Kapcsolható VagCom kábelem van.

Ha valaki V6-hoz tud csatlakozni ezzel a kábellel, és MES-sel,legyen szíves árulja el, hogyan kell :).
Bárminemű egyéb tippet, ötletet is megköszönök :).
Bomi20-11-2013 14:34:18 // 46538
A mikroszűrő eltávolítását max csak egy próbára tenném meg, ha kiderül ,hogy valóban nyomásszabályzó kell bele (és netán a használt sem lesz jó) akkor megveszem az újat bele...én úgy látom ,hogy az új nyomásszabályzón is van szűrő (lásd kép) és úgy tudom a porlasztókban is van de erre nem esküszöm meg!
Na de majd holnap vagy pénteken amikor cserélem okosabb leszek!
(akkor lepődöm majd meg igazán ha máe az enyémben is levágták a szűrőt :))
.......................20-11-2013 14:28:31 // 46537
szerintem se kéne fogóval letörni oszt jóccaka,
nem véletlenül van az ott
a nepperek szokták letörni ,ha nem idnul a kocsi
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2013 14:02:23 // 46536
Ha amiatt áll meg az autó, hogy koszos az a szűrő, akkor nagyon nem logikus lépés azzal a lendülettel levágni. Azon a szűrőn nem szabad kosznak lennie! És ha így van, nyugodtabban berakhatod a szűrő nélkülit. A fémreszelék ettől függetlenül keletkezik a jtd-ben is, legfeljebb a porlasztók tovább bírják, ezt ki-ki maga eldönti, hogy mennyire hosszú távra tervez. Abban biztos lehetsz, hogy az autógyártó igyekszik nem túl hosszútávra tervezni.
Szóval azt hogy ott van a szűrő, meg kell becsülni, feltételezhetően azt még hosszú távra tervezve tették oda, vagy elővigyázatossági okokból, lévén a 105 jtd előtt nem volt sok tapasztalat a cr dízelekkel. Ha nem tudod pótolni, persze ez van, de direkt nem vágnám le, főleg ha koszosan került elő a pumpából.
mex8620-11-2013 13:08:26 // 46535
na ja az ipari hulladék

még1x mondom csak a szürö létjogosultsága miatt hoztam fel :D
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2013 12:44:42 // 46534
a dci-ket ne említsük egy napon a rendes dieselekkel:D
mex8620-11-2013 12:18:28 // 46533
amikröl én beszélek hogy spénesednek, az delphi.
én arra godnoltam h valszeg azon okbol lehet ott az a szürö ami azokat kinyirja.

ettöl függetlenül örülök h a mieinkkel nemigen van baj :)
.......................20-11-2013 12:13:32 // 46532
egy dolog a müködési elv,egy másik hogy gyártástechnológiailag sikerül tartósra csináln vagy nem
Bosch Cp 2 es nagyomású van szinte az összes Fiat ALfa jtd ,jtdm ekben
nem szokott baj lenni velük

(pl a Bosch CP4 amerikában ugyanolyan spénesedéseket produkál,
spénes lesz
mex8620-11-2013 12:02:30 // 46531
müködési elv alapjän CR-re gondoltam
mex8620-11-2013 11:56:41 // 46530
miért az nem ugyanilyen müködési elvü motor?

bär talän a JTD a tapasztalatok alapjän nem szokott szivattyukopäst produkälni
Attika0120-11-2013 11:42:45 // 46529
JTD-ről beszélünk, nem dci-ről. Tapasztalatból írom amit írok. SORRY.
mex8620-11-2013 11:39:31 // 46528
hogy ott van-e szürö a szabälyzoba nem tudom.
valszeg nincs
mex8620-11-2013 11:39:14 // 46527
a pumpa kopäsa miatt välnak le részecskék, az pedig mär a rendes gäzolajszürö utän van....

csodälatos offos DCI-k sorba halnak meg amiatt mert a pumpa kopadékát beküldi a porlasztóba. volt kollegäm mindig kuton tankolt ujonnan vett fent nevezettje is 140e km-nél porlaszto felujitäst kivänt fentiek miatt...
Attika0120-11-2013 11:32:18 // 46526
Én és rajtam kívül még sokan mások így oldottuk meg. Az újabb kiadásúakban viszont már nincs ez a szűrő, mert hogy gondolatom szerint rájöttek hogy "fölösleges". Miért is válnak le fém részecskék? Az újabbakban már nem kell felfogni? Nem kötöszködöm, csak felmerülnek az írásod olvasására ezek a kérdések. :) Én sem akarok magamnak, és másoknak plusz kiadásokat csinálni, minden fillérnek meg van a helye. Rendelni szerettem volna szabályzó szelepet, mikor eme problémával kűzdöttem, de nem találtam szűrővel ellátott szelepet (újat). Használtat meg nyilván nem fogok egy ilyen darabból beépíteni.
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2013 10:18:23 // 46525
Annak azért oka van ha a mikroszűrő eldugul. A CR rendszert én nem kezelném úgy mint a Lada karbis üzemanyag rendszerét. :-)
Nekem gyári szabályzóm és mikroszűrőm van, sosem dugult el. Ha el fog, akkor megpróbálom kitalálni miért. Ha kosz jut a porlasztóba, annak előbb-utóbb ára van. Magasabb ára, mint egy tanktisztításnak, gázolajszűrőcserének, vagy akár egy vadiúj nyomásszabályzónak.
Elvileg, mivel ez a szűrő a gázolajszűrő után van, nem szabadna csak úgy eltömődnie, legalábbis túl sűrűn nem. Leginkább a nagynyomású pumpa működése közben leváló fémforgácsokat hivatott megfogni (vagy biztonság, ha gond van a gázolajszűrővel). Ha a "forgács" túl gyorsan gyűlik, arra nem hiszem hogy az a megoldás, hogy beengedjük a porlasztóba. .
Hakesh20-11-2013 07:24:15 // 46524
Urak!
Pár napja az egész napos eső után észrevettem, hogy beázik a csomagtartóm (156-osról beszélünk). A beázás pontos helye, a csomagtér jobb oldalánál, fent történhet, ott, ahol a teleszkóp "sín" fekszik. Legalábbis ott éreztem vizesnek a kárpitot.
Újra is húztam az imbuszokat a sínen, hátha...
A mai (éjjeli) esőzés után újra vizes volt a kárpit, sőt, a biztonság kedvéért alá rakott törülköző is nedves volt, szóval nem csak apró szivárgásról lehet szó...
Valaki járt már ebben a cipőben? Hol kezdjek kutakodni, vannak-e tipikus pontok ilyen estre? Mert ha könnyen orvosolható a probléma, akkor nem megyek szakihoz...
Előre is köszi!

Közben kutattam egy képet a neten, hogy tudjam jelölni a kritikus területet. :)

Tuningman20-11-2013 02:56:59 // 46523
Ja, én pedig nem tudom honnan vettem, hogy légszűrő kell.:DD
Hajnalban már van zavar.:D
Tuningman20-11-2013 02:47:59 // 46522
Na így már mindjárt más:)
w714/4 a belevaló ahogy Ferke is írta.
Ami a lényeg, 76mm átmérő és M20X1.5 menet a hossza márkánként változó ami nem sokat számít mert van hely bőven. Legfeljebb picit több olaj kell bele.:)
Azt azért nem értem, hogy nálad ott kint nincs értelmes helyi autósbolt?
Csak rohangálnak Alfák Franciában is:)
Attika0119-11-2013 21:44:28 // 46521
Levegővel szokták, amíg meg nem unják. Majd egyszerűen letörik róla.......... Az újabbakban már nincs szűrő, ez az egy konstrukció sikerült ilyenre. Nálam világított az injektor jel, és leállt. Vártam kicsit, megint világított és leállt. Gázolajszűrőt cseréltem, 50-méter után szintén leállt, majd többek tanácsára csípőfogóval letörtem a kisszűrőt a szelep végéről, és azóta megy mint a golyó. Ez 2-éve történt. Sokan a gázolajszűrő cserét is elb@sszák, mert nem mindegy hány micro-no szűrőt teszel rá. Na de ki hogy. Ha nagy az átengedő képessége, átengedi a szutykot is, ami eldugítja a bűnös szűrőt :)
Bomi19-11-2013 20:58:35 // 46520
Valami oka biztos van ,hogy beletervezték! :)
Nálad milyen problémákat okozott?
Mivel érdemes kitisztítani? Nitrohigító, féktisztító?
Attika0119-11-2013 20:24:56 // 46519
Annyiszor megkérdeztem,és mondtam már. Minek az a mikroszűrő???? Engem sokáig szop@tott. Meg kell szüntetni.
mreni19-11-2013 19:07:05 // 46518
nem feltétlen
Bomi19-11-2013 18:54:44 // 46517
:) ...köszi a fáradozást! Győrbe pl 6-ig van nyitva a posta, rossz helyen laksz:)
KÍváncsi leszek milyen lesz az eredmény, hát csak jó lesz!
Ferke19-11-2013 18:05:09 // 46516
Naja, ezt még lehetne csekkolni, bár szerintem az nagyobb ingadozást, leállást is csinálna, nem?
Ferke19-11-2013 18:04:25 // 46515
...amit Ferke reggel tud feladni, mert a rohadék postán 5 perccel zárás előtt nem lehet ám egy rohadt levelet sem feladni....úgy felidegesítettek, hogy hú....(tényleg jobban teljesítünk) :((
.......................19-11-2013 17:03:25 // 46514
lehet csak koszos a mikroszüröje a Rail szabalyzónak
Bomi19-11-2013 16:53:43 // 46513
Nyomásszenzort ugye már próbáltam másikat (köszi MReninek) hamarosan kapok nyomásszabályzót Ferkétől...szóval remélem tényleg csak az lesz a baja.
Nekem is úgy tűnik mintha a 300 bart be akarja célozni de hol alá megy hol fölé..mintha a szabályzó túl lassan reagálna , nem tudom....még a testelést megnézem persze.
Ma néztem fordulaton (kb 2000) egész jól beáll a rail nyomás, tényleg csak az alapjárati 300 bar okoz neki gondot:
PistaFR19-11-2013 16:32:16 // 46512
Köszi. Sajnos itt nem megy olyan könnyen az alkatrész beszerzés, mint otthon, de ezek szerint belenyúltam. Jelenleg pont a másik van beszerelve szerintem, de már nem kell sokat kibírnia.

Mindkét webshopban megtaláltam végül mindkét szűrőt, mindkettő mindkettőt ajánlja az autómhoz. A tömítőgyűrű mindkét mérete 1 mm-el kisebb, a külső és a belső átmérő is. Ez szerintem sem szabad hogy gondot okozzon, inkább a ~25 mm-es hossz. különbség miatt paráztam. Magam még nem cseréltem, és felülről nem láttam hogy mennyi hely van a környéken.

GTPeti:
Öööö... nem tudtam hogy van :( Köszi az infót.
WarbiRunner (Gyuri)19-11-2013 16:31:09 // 46511
Mindenképp 2 alkatrészre szűkült a probléma (legalábbis nagyon valószínű, biztosat lehetetlen mondani). Vagy a szabályzó, vagy a szenzor okozza. A kör úgytűnik amúgy szabályoz, csak nem bír beállni. Amikor túlszalad, visszavesz, csak akkor meg alá szalad. Én ebben az esetben akár típushiba akár nem, inkább a szabályzó hibájára tippelnék. Mert amúgy az, hogy "átlagban" 300Bar, az számomra azt jelzi, hogy az ECU helyesen oda próbálja beállítani a nyomást, csak nem tudja. Persze nem kizárt a szenzor hiba sem, de ha tudsz próbára szabályzót szerezni, azzal kezdeném. A szenzor testelését is igen, érdemes ellenőrizni.
GTPeti19-11-2013 16:02:06 // 46510
A MANN hivatalos netes katalógusát már nézted? Én ott kezdtem volna a helyedben.

(Amúgy Ferke leírta a tutit.)
Ferke19-11-2013 14:53:16 // 46509
Fura is lett volna, ha a levegőszűrőnek van tömítése:) Szerintem olyan helyen vásárolj, ahol tudják, hogy mi kell az autódhoz. Ez tök gáz, amikor valaki ezzel foglalkozik, pénzt szeretne keresni vele, de az ügyfélnek kell méreteket vadásznia...ha nagyon nem boldogul, adja oda mind2 szűrőt, és visszaviszed, amelyik nem kellett. (egyébként 1mm-es eltérés az nem releváns, valószínűleg annyival szélesebb a tömítőgyűrű.
(De hogy segítsek is: a te méreted egyébként a W 714/4...:) )
PistaFR19-11-2013 14:37:00 // 46508
Hmm... ezért nem stimmeltek a cikkszámaid. Olajszűrőt keresek, nem légszűrőt, csak elfelejtettem beleírni a szövegbe. Mentségemre legyen mondva, koncentráltam, hátha bejön a gondolatátvitel ;)
Quick19-11-2013 11:56:28 // 46507
Sziasztok!

Segítségre volna szükségem! Valakinek nincs véletlenül egy képe, hogy 164 Td (vm32b) motoron hogyan kellene álljon eredetileg a rezgéscsillapító patron? Sajnos nem találok képet a neten sehol róla, és mag akadtam a szereléssel....

Ha megtenné valaki, hogy feltölt egyet, vagy esetleg műszaki rajzot, akkor azt nagyon megköszönném!
Tuningman19-11-2013 01:38:45 // 46506
A többi márkánál is meg van ez a különbség, évjáratfüggő. De, hogy miért? A légszűrőház
egyforma mindegyik évjáratnál.:)
PistaFR18-11-2013 14:34:55 // 46505
:)

A különbség tizenegynéhány 26 mm hosszban, a hosszabb tömítésének az átmérője 1 mm-el kisebb. Az egyik az egyik webshopnál van, a másik a másiknál Mindkettő van mindkét webshopban, csak az autó felől indulva az egyik az egyiket hozta, a másik a másikat. Grrrr. Végül a W714/4 (ez a hosszabb) lett, mert a többi cucc is ebből a boltból lesz, egy tétel miatt nem akartam a másikból is rendelni. Most szerintem a rövidebb (W7003) van rajta, mert előző alkalommal meg pont a másikból rendeltem, remélem elfér majd simán ez is.
Bomi18-11-2013 13:38:05 // 46504
Köszi!
Átnézem mégegyszer a csatlakozókat, illetve méregetek amit tudok.
A vezérműszíj hamaraosan cserés lesz (még 4ezer km) de lehet előbbre hozom biztos ami biztos....bár ha belegondolsz akkor lehúzott csatlakozóval (nyomásszenzorról) nem járhatna szépen a motor ha ott lenne gond.
Az a baj nincs túl sok időm munka mellett végigjárni ezeket a dolgokat...de most már a végére akarok járni mert egyre nyugtalanítóbb.
.......................18-11-2013 13:13:34 // 46503
nekem Volt a Rail szabályzó kontakthibás,
én a csatlakozókat pucolnám ki elöször ,kicsit összenyomni ,majd rámérni a testellenállásra,
esetleg kábelközeg,vagy az ECU n a nagy csatlakozó
a Rail szabályzón tudsz mérni feszkót is
szóval elöször a villamos részét nézném át

159 nél rengeteg gond Volt vele,többekközött az injektorra menö csatikkal is,ami ott is egyenetlen alapjáratot okozott

a vezérmüszíjat is megnézném ,hogy szépen egyenletesen fut e alapjáraton?
Bomi18-11-2013 11:51:41 // 46502
Egy kis segítség csatolva...így néz ki a rail nyomásom jelenleg!
A 300 bar-hoz nincs túl sok köze....max átlagban.
Egy nyomásszabályzó szelep cserét még megpróbálok...aztán más ötletem nincs :(
Bomi18-11-2013 09:44:53 // 46501
Sziasztok,
Még mindig az alapjárati rángatással szenvedek...
Ha a railnyomás szenzorról lehúzom a csatlakozót akkor tökéletesen jár a motor (ilyenkor vészüzemmódban van ,nem lehet nagyon pörgetni ,de az alapjárata tökéletes)
Szerintetek mitől lehet még? Pár amore-s taggal már beszélgettem erről...Ferke szernt regulátor nem típushiba (bár egy próbát megér),Föckös írta hogy talán testhiba a szenzornál... mit lehet még a gond?

Köszi előre is a tanácsokat!
Ferke18-11-2013 08:36:17 // 46500
Jól van:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.