Forum >> Szerelőműhely

Kócosw28-10-2013 11:19:45 // 46286
nekem a legzsakindito hibajel akkor mult el amikor kiszedtem az inditot a helyeröl,lecsatlakoztattam, polustisztitas es vissza..azota kuss van..kopp kopp...
nekem most epp a helyzetjelzö visszajelzöje vilagit, ugy hogy minden izzo tökeletesen müködik..
Erre van valakinek elmelete hogy miert van? Szeria izzo van benne...
WarbiRunner (Gyuri)28-10-2013 10:28:38 // 46285
Ezzel a hülye hibával egyszer már találkoztam! Pontosan amikor gyújtáson lehúztam a műszerfal csatlakozót hibakeresés közben. Ezen én is dobtam egy hátast, ha szakadást észlel a hibalámpánál, hibalámpát gyújt...:-)
Mondjuk nekem más megfogalmazás rémlik a FES-ben, de lényeg hogy kontakt jellegű hibát kell első körben keresni. Pl WD-40-ezd be a műszerfal csatlakozókat (kontaktspray még jobb, de úgyis WD van otthon..:-))
Sityu28-10-2013 09:56:55 // 46284
Bocsi, lehet elsiklottál fölötte.Lejjebb írtam, hogy ez nem az én 156-om, hanem egy 145 TRW vezérlője. Így sem áll össze ? A légzsák hibakódoknak mi a szintaktikája?
[k i z z o]27-10-2013 22:30:02 // 46283
Deploymentet biztosan nem, szerintem semmit.
[k i z z o]27-10-2013 22:29:06 // 46282
Ezek a szoftverek ugyanabból a hibás adatbázisból dolgoznak, sajnos. Ez nem visz előbbre.
Sityu27-10-2013 21:28:05 // 46281
Íme. Mindenesetre megkerdezem az alfaobd_t is.
GTPeti27-10-2013 21:12:18 // 46280
kizzo, légyszi a 46270-ben feltett kérdésre is válaszolj röviden. Érdekel. Thx!
[k i z z o]27-10-2013 21:04:37 // 46279
A FES hibaleírása nem helytálló, a vezérlőben nincsen ilyen hibakód. Valószínűleg a FES rosszul interpretálja a vezérlő hibatárolójában lévő adatokat.

Hiba lehetne például, ha világít a hibalámpa és a hibakód rá vonatkozik a Warning lamp short to GND (a lámpa másik fele +12V -on van).

Persze kellene tudni, pontosan mi a hibakód - mármint a nem FES -el olvasott.

Ki kell olvasni a vezérlőt, vagy egy olvasás kell Examinerrel.
szasza(SW)27-10-2013 19:59:49 // 46278
Rendben!Köszi!:)
Ferke27-10-2013 19:08:51 // 46277
Ja, ezt Szasza-nak írtam a 46261-es hsz-re, de úgy látszik, hogy már az alapvető fórumozással is gondjaim vannak.:)
Ferke27-10-2013 19:07:21 // 46276
Azzal együtt!!! Nehogy lehajtogasd:)
GTPeti27-10-2013 18:53:55 // 46275
A légzsák hibajelzőt 99%, hogy a légzsák elektronika égeti. De 100%-os választ csak az eLearn-ban található kapcs.rajz ad.
GTPeti27-10-2013 18:53:01 // 46274
Ezt a problémát nem egészen értem. Lefordítva azt jelenti, hogy a csatlakozás a hibalámpa és az ECU között hibás. Ez elég misztikus számomra...

Amit múltkor leírtam, jómagam végigcsináltam és megleltem a hszt.
(Csak arra próbálom rávezetni az embereket, hogy van más módja is az info megszerzésének, mint sokadszorra leíratni ugyanazt. Nem lustaság. Korrektség.)

Amúgy az ülések alatti fekete fiókokban található csatlakozók szoktak szórakozni és a függönylégzsákok csatlakozói, amik SW-nél a csomagtartó két oldalán található szürke háromszögek belső oldalára vannak rögzítve. Elvben mindegyik helyettesíthető forrasztással, bár ilyenkor az ülések kivétele ugye macerásabb. Kontakspray-vel is lehet próbálkozni, szerintem ez nem tökéletes (tartós) megoldás.

(Légyszi cserébe máskor próbáld ki a Keresőt. ;)
Sityu27-10-2013 18:41:06 // 46273
Hát, kerestem minden oldalról, de konkrétan erre nem találtam semmit a hozzászólások között. A lámpát a légzsák vezérlő, vagy a motor ECU égeti? Egész pontosan ezt mondja a FES: 03-Connec. betw. failure w. lamp and ECU
mgabor27-10-2013 17:40:49 // 46272
Hívd fel a Pápai kulcsmásolót. nekem minden kártya nélkül újratanította.
GTPeti27-10-2013 17:30:58 // 46271
Régebben mintha 1500Ft-ról beszéltek volna a kódkártya kapcsán... (Ezekszerint egyes kereskedések ebben is igen "korrektek".)
padand27-10-2013 17:24:01 // 46270
Sziasztok!

Szükségem volna egy kis segítségre, ha valakinek van pár perce.

Az érdekelne, hogy a kódkártyán ami ugye járna a kocsihoz, hány számsor van és azok hány karakterből állnak?

Az enyémen (papiron van csak) a következők vannak:

Reference order: 2 betű - 7 szám
Electronic code: 5 szám.

Azért kértem le, hogy a központi záramat újra tanítsák, mert egy kocsi bebikázása után a táviránytó megszűnt működni. Azt mondták ez kell hozzá. Lekértem 15.000 pénzért, majd azt mondták hogy nem lehet újratanítani, nem ez a baja. De gyanúsan nem akartak utána a kocsival foglalkozni.

Elmentem egy másik fiat szervizbe, ahol azt mondták, hogy a kódkártyámról (papíromról) hiányzik még egy számsor, vagy ami van, annak kellene hosszabnak lennie, mert pont az kellene a távírányító tanításához.

Csak nem akarom, hogy megint potyára kifizessek 15.000 Ft,-ot, hogyha más a baja, szóval akinek van kártyája, gyári megnézhetné hány számsor van rajta.

Legrosszabb esetben veszek egy másik távírányítót és rákötik de csak jobb lenne a saját kulcsáról....

Köszi
Sityu27-10-2013 08:53:06 // 46269
Oké, keresgetek :) A hibakódolvasás dobta ezt a kibát egyébként, hogy kontroll lámpa hiba, ami ugye működik, mert ég. Különben nem 156, ez a kisasszony 145-je. "A" HNC konkrétan.
Kicsit "a néma mondta a süketnek, hogy a vak látta a bénát szaladni" helyzet :D
Robesz726-10-2013 23:16:45 // 46268
Sziasztok! Lenne egy kérdésem: eddig én azt hittem, hogy az 1.6 boxerben a két vezérmű tengely ugyan olyan. Rosszul gondolom? Nekem van 2 db, az egyiken 15-ös szám van, a másikon 16-os... ez mit jelent? Valamint a bütykök mérete hátulról előre a jobb oldalin (ha a kocsiból nézzük) 37,4 37 37 37,4 .. ezen van a 16-os szám, a másik, a balos 36,5 37 37 36,2... ezen van a 15-ös szám. Ebben tud nekem valaki segíteni? (a 145-465 ba is írtam, bocs... csak régen voltam itt és nem tudom, hogy tudjátok jobban ezt a kérdést)
GTPeti26-10-2013 21:16:54 // 46267
OK. Nem fogom kipróbálni, de az érdekel, hogy mit csinál az Actuator Test?
[k i z z o]26-10-2013 20:37:42 // 46266
Az én vélekedésem pedig az, hogy nyugodtan próbáld ki. Itt nem fejtem ki miért, de elhiheted nekem, jól ismerem azt a vezérlőt.
GTPeti26-10-2013 19:29:32 // 46264
A FES készítője erről máshogy vélekedik. De ne próbáljuk ki, hogy kinek van igaza. ;)
[k i z z o]26-10-2013 16:36:56 // 46263
A 156 vezérlőjét nem tudod - de másét sem, actuator teszttel nyitásra bírni.
GTPeti26-10-2013 15:58:33 // 46262
Hibakódkiolvasáskor eszedbe ne jusson "Actuator test"-et csinálni!!
GTPeti26-10-2013 15:57:11 // 46261
Jobb oldalon "Keresés", beírni, hogy "légzsák", kiválasztani, hogy "Hozzászólások".

Utána 500-at mutató nézetre váltani, majd Ctrl-F, beírni "GTPeti" és továbbléptetni, a hsz-aim között. Ott lesz a válasz. Nem írom le tizedszerre, de nem azért mert lusta, vagz galád vagyok. ;)

Annyit azért leírok, hogy ilyen esetben elég triviális, hogy a hibakódkiolvasás megmondja a légzsák ECU bánatát.
Sityu26-10-2013 15:37:17 // 46260
Urak! Az milyen , hogy légzsák hibajelző lámpa hiba? :D Ég, kialszik amikor kitörlöm, de uténna feszt visszajön, magyarul működik. Hol lehet kontakt hiba?
GTPeti26-10-2013 14:00:52 // 46259
Az OMV sem garancia semmire... Állítólag ugyanúgy a MOL-tól kapja a legtöbb kútjuk a naftát, mint a többi kút, ami nem az osztrák határhoz van közel.

Nekem az utóbbi évek egyik negatív tapasztalata pont a Fehérvári úti OMV-nél volt. Vagyis utána. Szerencsére a 156-nál megtehetem, hogy csakis Ausztriában tankolok bele. A magyar kutakból elegem van.
szasza(SW)26-10-2013 08:20:26 // 46258
Sziasztok!
Ki kéne cserélnem a bajuszkapcsolót(156)Odáig eljutottam,hogy a légzsákot kiveszem.A nagy anyáról lehajtom a biztosító füleket körbe, vagy avval együtt tekerem le a csavart???
frank15626-10-2013 06:56:19 // 46257
Ha a boltos nem tud kiszolgálni motor és/vagy alvázszám alapján, javaslom azonnal menj másik boltba...ki tudja mit sóz el neked ha ennyit ért hozzá?
Imyx24-10-2013 14:33:26 // 46256
A legrosszabb, ami történhet ilyen esetben, hogy meghibásodik a befecskendező (injektor) annál az X hengernél. Reméljük, most nem ez a probléma.. Ritka eset, de hallottam már, hogy előfordult.
DeezL22-10-2013 22:13:09 // 46255
észrevettem a napokban,hogy többet,sokkal többet eszik az autó mint szokott.. most elment a városban 10liter kb 100km alatt... motor ugyanúgy megy,hangja ugyanolyan,teljesítmény nem csökkent,hibát nem írt be,termosztát jó!OMV-s anyag van benne mindig! ezelőtt 7el elment itt Kaposváron
Krisz8522-10-2013 18:00:46 // 46254
Heló mindenki!

Tud esetleg valaki olyan oldalt ahonnan le lehet tölteni gyári adatot beállítást computerhez??? Az enyém chippelt de jelenleg valami átok ül rajta.... 145 1.4 boxer 95ös

Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm.
Zozoeusz22-10-2013 16:11:13 // 46253
Sziasztok !

Nagy segítségre volna most szükségem tőletek!


Az a helyzet hogy vezémrűszíj + cuccai cseréje előtt állok. Illetve a szimeringeknél elmegy az oljam a szabadba, vagy a szelepszár szimeringeknél a motorba. Ez még a kisebb baj, de a szerelő sajnos még nem ért rá szét szedni de viszont a boltosoknak kéne a méret, hogy mekkora a következő tömítések méretei:

- Vezérműszíj felőli főtengely tömítésének mérete ?
- Szelepszár szimering mérete ( ez esetben 9.8 vagy 10.0 a kettő közül ? )
- Illetve a szelepvezérlő tengelyek tömítéseinek mérete ?


Egy 2.0 Ts motorról van szó.

Ha valaki bármit is tud ezekről az nagyon sokat segítene ha Csütörtök(24.) reggelig megírná mert akkor még péntekre megkapnám a cuccot, és hétvégén lehetne kocsikázni.

Előre is nagyon nagyon köszönök minden segítséget !
kapeka (Nagyvad)22-10-2013 15:48:35 // 46252
Sziasztok! Ismét csak beírom ide is, nem mindenki olvassa a nagyvadak-topikot.
Van még egy problémám a kocsival (166 V6 automata), apróság, de annál inkább bosszantó. A fék benyomására nem old a zár, hogy P-állásból kivegyem a váltót. Ideiglenesen egy relével át lett hidalva, de nem szeretném, hogy így maradjon. Keresek tehát kapcsolási rajzot a váltóeletronikához (Bosch - ZF automata váltóhoz), mert nem tudjuk, hogy hogyan milyen módon kellene működnie, a teljes autóhoz van rajz, még az Aisin-váltóhoz is, csak az enyémhez nincs.
A váltóval amúgy minden rendben, csak a relé, aminek normálisan kéne működnie, kattog össze-vissza, most ki is kötöttem, de nem ez a normális... :-(
hg6idn22-10-2013 11:38:23 // 46251
Igazából ha 3-as hengerre mutat a hibakód, akkor jó eséllyel ott kell lenni a hibának, LMM, gázpedál jeladó a globális motorvezérléshez csatlakozik, kicsi az esély, hogy csak egy adott hengerre okozzon hibát.
Szkóppal néztétek, hogy kap e vezérlést a 3 trafó, tudom időszakos hibánál kicsit szívás, esetleg ECU oldalon csatlakozó ellenőrzés, kontakt hiba is tud élményeket okozni :(
Illetve ha van lehetőség csináljatok logot menet közben FES/MES progival, hátha a logba megtalálható mi okozza a gyújtás kimaradást.
Henger mechanikus vizsgálata, de ehhez már hülye vagyok, erről tőlem okosabbak tudnak nyilatkozni, tud e időszakos hibát produkálni.
atis_166jtd22-10-2013 09:36:25 // 46250
Próbáld meg esetleg az injektor fejeket kicserélni az is okozhat ilyet.
JozsiTI22-10-2013 09:02:00 // 46249
Szia!

A gyújtótrafó megcserélésével már próbálkoztunk. Nincs semmi változás. A hiba máshol van. Légtömegmérő? Gázpedál jeladó? Ez így hosszú próbálkozás lesz...
Jack21-10-2013 16:29:33 // 46248
Volt nekem már 2x is:). Az előttem szólót csak ismételni tudnám... A trafó nagyjából egy 20-as, de a katalizátor nagyságrendekkel drágább.
hg6idn21-10-2013 12:01:13 // 46247
Gyújtótrafó? Érdemes lenne a 3-ast átdobni pl 2-es hengerre, megnézni megy e a hiba...
Katalizátor nem kedveli a gyujtás kimaradást.
JozsiTI21-10-2013 10:35:54 // 46246
Sziasztok!

Kérdéssel fordulok hozzátok, háha valakinek volt már hasonló problémája.

2005-s az autó 2.0JTS. Menet közben gázadásra rángat és nem megy fokozattól, fordulatszámtól függetlenül, hibakódot dobja egyből. Az érdekes, hogy 10-ből 5x csinálja 5x nem. Illetve van,hogy gyorsítok nincs semmi a követekező előzésnél pedig ismét rángat. A hibakódodt kiolvastuk: 3-as henger gyújtás kimaradás. A gyertyák jók, gyertyakábel rendben és mégis rossz az autó.

Ötletek, hogy mi lehet a probléma?
Köszi
Tom8519-10-2013 12:27:08 // 46245
Jaja, szerintem, ha valamikor lesz több időm megpróbálom. A hőfokjeladó vezetéket egyszer már mértem ki az ECU-ig, de az se 15 perc volt... :)
Hát, a fűtésen feszültség volt, mondjuk magán a szondán nem mértem ellenállást a fűtésszálak között. Már úgy értem elfelejtettem mérni, nem úgy, hogy szakadt volt. :))
süsnye19-10-2013 11:40:09 // 46244
ha estleg nincs meg a stabil 12V+, tud okozni fura jelenségeket az érzékelők és jeladókat szolgáltatott jelét illetően és az ECU hibákat dobhat.
De nem gondolom, hogy ez vágja haza a szondát.
A kábelezést illetően, szerintem az eLearn alapján állj neki szakadást kimérni (a megfelelő végpontok között) miközben az érintett kábeleket mozgatod. De ez nagyon pepecselős és időrabló meló lehet és egyáltalán nem biztos, hogy ez eredményre vezet. Ez csak egy ötlet.
A szonda fűtése is rendben van?
Tom8519-10-2013 09:50:11 // 46243
Jó ötlet átnézni a kábelezést, bár fogalmam nincs, hogy álljak neki... Annyira el van rejtve mindegyik köteg, hogy kb. szemmel sem bírom lekövetni.
Egyébként milyen problémákra gondolsz a szar akksival kapcsolatban? Azt tudom, hogy az önindítónak nem a legjobb, de másról még eddig nem nagyon hallottam.
Alfa GT-Csaba19-10-2013 09:01:57 // 46242
Valószínű,főtengely jeladó hiba.
attika19-10-2013 06:30:47 // 46241
Hali mindenkinek kellene egy kis segítség.145 ts nem indul üzemanyag van szikra van mi a gond?Menetkőőzben leállt azóta nem indul.Gondolom ez a kis probléma anyagilag megint fájni fog.A segítséget előre is köszönőm.
süsnye18-10-2013 22:37:45 // 46240
ja, tehát a FES és a multiméter is fix 420mV-ot mutat üzemmeleg motornál? Akkor elég egyértelmű, h a lambda döglött, valóban. :)
De sztem ettől még érdemes lenne a vezetékelést átnézni, hogy biztos nem az error logban is említett rövidzár/test probléma vágja-e haza a szondát és esetleg az AFM-et is.
Ha teheted, cseréld le az akksit, ha döglődik, mert egyrészt az nagyon sok galibát okozhat, másrészt egy lehetséges okot kizárhatsz.
Piritu - 1.000.00018-10-2013 21:48:45 // 46239
Hamarosan indul a továbbképzés a Discovery-n! :-)
Tom8518-10-2013 21:41:17 // 46238
Kicsit döglődik már az akksi, de amúgy még megy. Kimértem a szondát fent a csatlakozónál mindkét felén multiméterrel, illetve lent közvetlenül a szondán, ahol kijön a vezeték (persze járó motornál), még a szonda vezetékeit is kimértem egyesével, hogy kizárjam a kábelhibát. Sajnos kerek 0.42V-ot mutatott a műszer, mint amennyit a FES is írt. Kiszedtem a szondát is, látszatra semmi baja sincs.
süsnye18-10-2013 21:25:25 // 46237
hát, szerintem a szonda kábelei/csatlakozóit is csekkolni kéne.
Valamint külön a szondát is ki kellene mérni működés közben.
Akksid rendben van?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.