Forum >> Szerelőműhely
hering*dani31-07-2013 21:41:41 // 45586
Mindenkinke más a véleménye :) A csiszolással az a baj hogy olyan helyen van ahol nem nagyon lehet hozzáférni meg nem egyenes szoval valami olyan anyag kellene szerintem amit a felületi rozsdára rá lehet tenni!
atis_166jtd31-07-2013 20:07:59 // 45585
Én biztos nem kenném le hemerittal. Azt is vedd figyelembe hogy ez kő keményre szárad. Ez inkább elöbb mint utóbb szépen leverődik a sok homoktól.
Olyannal érdemes ami teljes száradás után is puha, rugalmas marad.
Ez csak az én véleményem.
Elnézést ha valakinek nem tetszik.
Olyannal érdemes ami teljes száradás után is puha, rugalmas marad.
Ez csak az én véleményem.
Elnézést ha valakinek nem tetszik.
gecsa31-07-2013 19:57:10 // 45584
ki kell vonni belőle a zoxigént...:D
hering*dani31-07-2013 17:34:40 // 45583
Ezentúl az lesz!
Ferke31-07-2013 16:53:21 // 45582
És mi lenne, ha a bölcsőnél emelnéd, és nem ott, ahol lejön az alvázvédő?:D
G-Burt31-07-2013 16:13:11 // 45581
Szerintem is mehet rá a hammerite, nem kell ezt túlmisztifikálni. Az alvázvédelem lényege, h el legyen zárva az oxigéntől a lemez, ezt a szerepet általában az alapozó és a festék tölti be, erre kerül az alvázvédő.
hering*dani31-07-2013 15:42:09 // 45580
147 esről van szó és máshol makulátlan az alváz. Hameritel lekenném több rétegben az lehet jobb lenne mert nem jönne le emeléskor. Szerintetek?
Ferke31-07-2013 14:38:49 // 45579
Peti, az emelési pontokról beszélt a kollega, szerintem ha hammerite-ot ken rá, még az is bőven elég, én ezt nem misztifikálnám túl, ez nem egy komplex alvázvédelmi kérdés..az más kérdés, hogy ha alámennénk az autójának -lévén, hogy 156-ról beszélünk- lazán el tudnám képzelni, hogy nem csak az emelési pontokra férne rá a prevenció, sőt, talán már a javítás is...de 2db emelési pontot szerintem kvamindegy, mivel kenünk le:D
Kareszka198431-07-2013 14:16:25 // 45578
felénk van egy ürge, aki nyersgumival vonja be az alvázat...ha jóltudom 60euró körül van egy ilyen művelet és 6 év garanciát ad rá azzal, hogy 3 év után vissza kell menni ellenőrzésre
GTPeti31-07-2013 13:37:13 // 45577
Kieg.: A bitumen-alapú alvázvédők a legrosszabbak minden tekintetben. A PVC (rücsi) sem ajánlott, klasszul nagy felületen alá tud rohadni, mikor megál mögötte a víz (mert az olyan).
GTPeti31-07-2013 13:35:54 // 45576
Feri, én ezt máshogy csinálnám. B) Nem mindegy mit vesz.... A legtöbb alvázvédő önmagában amúgy is rossz korrózióvédelmet nyújt. Lecsiszol, zsírtalanít, alapozóval beken 2x, vmi sprays festékkel lefúj (mivel az alapozó általában porózus), utána mehet a lehetőleg zsír-, esetleg viaszalapú alvázvédő. Így van esély rá, hogy nem rohad alá.
Buddha31-07-2013 13:34:22 // 45575
Valamelyik belső csukló lesz az! :-)
Ferke31-07-2013 12:54:38 // 45574
Húbakker, szerintem ebből nem kéne ekkora ügyet csinálni..vegyél alvázvédőt, bármilyet, de lehetőleg ne a legolcsóbbat, csiszold le, és kend rá. Milyen hszt írsz majd, ha nagyobb gond lesz?:)))
Ferke31-07-2013 12:52:51 // 45573
Ezt a 99%-os szabályt ki fektette le?:DD
gecsa31-07-2013 07:51:44 // 45572
nekem ennyit nem húzta anno...igaz, az télen is volt... hamar nekiállt zakatolni...
mreni30-07-2013 19:44:16 // 45571
nekem már kb5 hónapja körbe van szakadva a gumiharang(17e km),holnap esek neki,de akár fogadhatnánk is,hogy semmi baja nem lesz zsírozás szét össze szerelés után :)
hering*dani30-07-2013 15:59:52 // 45570
Már érdeklődtem ebben a témában de nem jutottam előrébb! Szóval az emelési pontokon lejött az alvázvédő és kilátszik a vas amin felületi rozsda látható. Többen írták hogy le kell csiszolni meg ezt azt kenjek rá. De az a baj hogy egyáltalán nem vagyok otthon a témában hogy milyen terméket(keket) és mit használjak egyáltalán pontosan. Máshol mindenhol épp az alváz ezért nem szeretném szakemberhez vinni hogy leszedje az egészet és ujra álvázvédőzze. Vagy érdemes lenne? Olyat is olvastam hogy ha nem a megfelelö cuccot használom többet ártok vele mert alatta szétrohad mintha így hagynám!?
pepegino30-07-2013 13:18:25 // 45569
A Kettős tőmegűt én azért is kiszűrném a hiba listából, mert ugye hogy mos lettek pár ezer kilométerrel ezelőtt kicserélve valeo mind kettő Kuplung is meg a kettős tömegű is.(bár lehet hogy gyári hibás valamelyik :-( ) szóval gázadáskor hiába engedem vissza majd ujja elkezdem nyomni neki ugyan úgy remeg, annyi ha nincs akkora emelkedő vagy már megvan a lendületem akkor nem remeg annyira. pl egyenes úton 140nél tempomatnál nem feltétlenül érezni. de ha jön egy emelkedö akkor kezdődik is a remegés.És ahogy írtam is először balos kanyarban kezdődött lüktetés szerűen.
gecsa30-07-2013 12:02:07 // 45568
féltengelynél elég, ha alámegy az ember, és ott megmozgatja, lehet érezni, rosszabb esetben látni is.. ha a gumiharang szakadt, akkor az meg már 99%-ban azt jelenti, hogy a féltengely a szar..
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2013 11:33:47 // 45567
Ha kanyarban kezdte, akkor a féltengely valószínűbb.
Ha a kettőstömegű ráz be, az kb kiszűrhető. Talpald le, hogy remegjen, majd vedd el a gázt egy picit és nyomd oda neki újra, finomabban. Ha el tudod érni, hogy visszaengedés és újra nagy gázra nem remeg, hanem nekilódul, akkor a kettőstömegű/kuplung csinálja. Ha mindenhogy egyformán remeg, de főleg kanyarban forszírozva, akkor inkább féltengely.
Remélem nagyjából érthető amit írok, rá lehet érezni :-)
Ha a kettőstömegű ráz be, az kb kiszűrhető. Talpald le, hogy remegjen, majd vedd el a gázt egy picit és nyomd oda neki újra, finomabban. Ha el tudod érni, hogy visszaengedés és újra nagy gázra nem remeg, hanem nekilódul, akkor a kettőstömegű/kuplung csinálja. Ha mindenhogy egyformán remeg, de főleg kanyarban forszírozva, akkor inkább féltengely.
Remélem nagyjából érthető amit írok, rá lehet érezni :-)
Gábor145JTD30-07-2013 09:03:45 // 45566
Nekem is hasonló tüneteket csinált annó a kuplung és kettőstömegű csere előtt....erőteljes gyorsításkor 3.4.5-be elkezdett rázni...miután kicseréltettem ujra mindkét alkatrészt megszünt ez a jelenség.....10000 km után induláskor kezdett el rázni az autó....kuplung ki( kuka)..kettőstömegű ki (nem biztos hogy kuka)....uj kuplung be+vissza lett téve a régi kettőstömegű...a hiba megszünt...azóta elment 1500-2000 km-t hibamentesen..kopp-kopp
.......................30-07-2013 08:32:51 // 45565
lengökar is loghat ,akkor is csinàlhatja,
vagy motortarto bak
vagy motortarto bak
mreni30-07-2013 08:23:37 // 45564
110lovas is ilyen a 105 lovasra nem emlekszem pontosan
Goodboy29-07-2013 22:56:42 // 45563
féltengely szerintem....
Rizzo29-07-2013 22:52:00 // 45562
JCsabi29-07-2013 21:22:34 // 45561
Motortartó bak nem okozhatja?
pepegino29-07-2013 21:13:19 // 45560
Kuplung csere után megjártam olaszországot. ezalatt semmi baj nem volt. utána németországba kifelé már kanyarba kezdte 130 felett, gazafelé ugyan igy most megint kijöttem vele és már egyenesbe is csinálja 4-5-6 ba 1800rpm töl.
Csöri29-07-2013 20:50:14 // 45559
A kuplungcsere után jött ez elő, vagy előtte is rázott?
pepegino29-07-2013 19:03:15 // 45558
Sziasztok. Alfa gt-m 1.9 jtd 90 fölött gyorsításkor csúnyán remeg. kettős tömegű ujj és a kuplung szett is. axiál csulkó plusz kormány összekötő ujj. futómű beállitva kerekek kicentírozva. kuplungot kinyomom akkor megszűnik a remegés. futómű és a kerekek elvileg nem csinálhatják. Mit lehet a baj? volt már valakinek ilyen jelenség? Belső féltengely csuklót láttam hogy valakinek az volt a baj. Remélem valaki tud segíteni.
Zselé27-07-2013 21:26:08 // 45557
Most az lesz, hogy kuplungszett plusz kettős tömegű csere. Kérdés, hogy milyen alternatívák vannak. Állítólag lendkerékből csak Valeo van... nem szívesen látom azt a márkát a kocsiban.
Ha ez igaz, érdemes összerakni más márkájú kuplunggal vajon?
Ja, ez is Valeo szett volt, 40 ezer km-et futott... (bár a lendkerék még gyári maradt benne akkor)
Ha ez igaz, érdemes összerakni más márkájú kuplunggal vajon?
Ja, ez is Valeo szett volt, 40 ezer km-et futott... (bár a lendkerék még gyári maradt benne akkor)
Piritu - 1.000.00027-07-2013 17:02:37 // 45556
ez a nehezebb eset :-(
Zselé27-07-2013 15:53:48 // 45555
Visszamentünk az autóhoz, a tartály épp hogy a max alatt van... elhúztuk Zé-hez, kinyomó csapágyat mondott... ajvé :(
mreni27-07-2013 11:04:32 // 45554
akkor en emlekszem rosszul? o_O
pedig szinte biztos voltam benne,lehet beneztem,sorry.
viszont a 110 lovas marean tuti van jelolve van
pedig szinte biztos voltam benne,lehet beneztem,sorry.
viszont a 110 lovas marean tuti van jelolve van
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2013 10:06:17 // 45553
Alul nincs hagyományos FHP jel, szerszám kell hozzá, csak úgy értelmes a lenti jel! Nekem 3 napot állt emiatt egy szervízben az autó, nem merték a szerelőm általi festékpöttyhöz összerakni, várniuk kellett szerszámra.
Ha szétszedéskor feljelölöd, úgy meg lehet szerszám nélkül csinálni.
Ha szétszedéskor feljelölöd, úgy meg lehet szerszám nélkül csinálni.
Piritu - 1.000.00027-07-2013 09:18:13 // 45552
Kérdés, hogy mi szállt el. Ha nincs olajveszteség, akár a kinyomócsapágy füle is letörhetett.
Én nem indulnék el vele haza.
Én nem indulnék el vele haza.
Ferke27-07-2013 08:05:16 // 45551
Ja, most látom, ha először csinálsz vezérlés cserét, és papírból olvasol, akkor lehet, hogy nem kéne nekiállni inkább:)
No offense, csak nehogy ne para legyen!:)
No offense, csak nehogy ne para legyen!:)
Ferke27-07-2013 08:03:33 // 45550
A főt. szíjtárácsád nem is fog seholse futni a jelöléssel, mert elvileg szerszámmal kellene fixálni a felső holtponton.
Állítsd felső hp-ra, jelöld le, és utána szedd szét. Ennyi. Ha még fenn van a szíj, akkor a felső tárcsát állítsd jelre, és így csekkold az 1. henger felső hp-t.
Állítsd felső hp-ra, jelöld le, és utána szedd szét. Ennyi. Ha még fenn van a szíj, akkor a felső tárcsát állítsd jelre, és így csekkold az 1. henger felső hp-t.
KicsiStrigo26-07-2013 22:13:37 // 45549
Akkor jól van ! Csak Valamiért az én alsó szíjtárcsámon van jelölés csak sehogy sem akar megegyezni a fölső jelöléssel. És még sincs rossz hangja az autónak se nem füstöl se semmi . úgyhogy nem igazán értem. de akkor megoldom a felső holtpont megoldással :) Köszönöm a válaszod!
Zselé26-07-2013 22:05:38 // 45548
Meg fogom nézni, bár ez az elszállás egy betonplaccon, fordulás közben történt és ott nem volt semmi folt.
Amúgy ha ez a baj, és veszek fékolajat bele, elmegy 10-15km-et, vagy ez mindenképp vontatós mulatság?
Amúgy ha ez a baj, és veszek fékolajat bele, elmegy 10-15km-et, vagy ez mindenképp vontatós mulatság?
Piritu - 1.000.00026-07-2013 21:54:32 // 45547
Nézz be a motortérbe, ha a munkahenger szállt el, látni az olajfolyás nyomait a váltón, vagy a kocsi alatt.
Zselé26-07-2013 21:47:13 // 45546
Köszönöm. Bízom benne, hogy "csak" ennyi, ennek jobban örülnék, mint egy kuplungozásnak lendkerékkel...
Piritu - 1.000.00026-07-2013 21:44:48 // 45545
Nincs, a tartály kétfelé van osztva. Ha itt elmegy az olaj, csak csökken a szint, de a fék működik.
Zselé26-07-2013 21:43:45 // 45544
ja, és akkor az első kérdés: a fékhez ennek a körnek nincs köze? mert azzal semmi gond
Zselé26-07-2013 21:42:43 // 45543
Ez az olaj dolog egy reménysugár :) Ma már nem tudom megnézni, mert ott kellett hagynom barátnőméknél, de holnap ha visszamegyek, gyorsan megnézem... ez a pedál ragadás is emiatt lehetett?
Visszagondolva a kuplung nem csúszott meg egyszer sem, és annyira tán nem is kopott, kb. 3/4-ednél fog... mondjuk elég kemény, de 40 ezer km van benne, és már az első 5000 után ilyen kemény lett.. (Valeo)
Visszagondolva a kuplung nem csúszott meg egyszer sem, és annyira tán nem is kopott, kb. 3/4-ednél fog... mondjuk elég kemény, de 40 ezer km van benne, és már az első 5000 után ilyen kemény lett.. (Valeo)
Piritu - 1.000.00026-07-2013 21:39:16 // 45542
" nincs ott semmi féle olaj vagy folyadék.." - akkor nyugodtan meséld el neki, hogy a 156 kuplungja hidraulikus. A fékolaj tartályból származó fékolajat nyomja egy munkahenger a pedáltól a kuplungot működtető munkahengerig :-DD
Zselé26-07-2013 21:32:02 // 45541
Értem. Akkor is ez lehet, ha a féken semmi tünet nem volt?
Egyébként még annyi jutott eszembe, hogy a lendkerekem már egy ideje csörög leállításnál és pár napja (kb. a kuplung pedál ragadásával egyidőben) valami finom, szabálytalan síró-ciripelő hang jelent meg a motor felől. Rángatás nem volt, néha tán berezonált picit.
Egyébként rögtön hívtam Zé-t, vele nem tudtam beszélni, csak a kollégájával, de azt mondta erre a kérdésemre, hogy nincs ott semmi féle olaj vagy folyadék..
Egyébként még annyi jutott eszembe, hogy a lendkerekem már egy ideje csörög leállításnál és pár napja (kb. a kuplung pedál ragadásával egyidőben) valami finom, szabálytalan síró-ciripelő hang jelent meg a motor felől. Rángatás nem volt, néha tán berezonált picit.
Egyébként rögtön hívtam Zé-t, vele nem tudtam beszélni, csak a kollégájával, de azt mondta erre a kérdésemre, hogy nincs ott semmi féle olaj vagy folyadék..
GTVili26-07-2013 20:54:09 // 45540
Hidraulikus.....tehát elment az a "valamilyen folyadék"......leánykori nevén: fékolaj...
Valószinűleg a kuplung munkahenger tömítései elkoptak.
Esetleg maga a henger belseje kopott el.
Valószinűleg a kuplung munkahenger tömítései elkoptak.
Esetleg maga a henger belseje kopott el.
Zselé26-07-2013 20:51:39 // 45539
Sziasztok, elment a kuplungom. Egy-két napja elkezdte azt, hogy a fogóponttól nem jött fel egyből a pedál, hanem egy pillanatra "ragadt". Várom hogy valaki hazavontasson, de azon gondolkozom, hogy lehet, hogy elment valami folyadék? vagy ez száraz?
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-07-2013 20:31:50 // 45538
Ideges nem vagyok :) csak azért érdekel ha cserélem mit keressek :D Köszi
Goodboy26-07-2013 20:18:49 // 45537
sporoltak ne a idegeskedj e miatt .:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
542
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?