Forum >> Szerelőműhely

Tentacle28-09-2012 08:22:15 // 40555
Ha kell, akkor visszaveheted, mert nekem meg nem stimmel.
Liquid28-09-2012 00:56:29 // 40554
ha gondolod mutatok egy márkaszervizes számlát: az előző tulaj olajcserélt, vannak rajta érdekes tételek :)
pb_27-09-2012 23:50:00 // 40553
Ez a lényeg.)
Van? Nem figyelem.)))
mreni27-09-2012 22:01:04 // 40552
jaja :))
GTPeti27-09-2012 21:58:24 // 40551
Mert nem-a-kart-ad eléggé. :)
mreni27-09-2012 21:56:18 // 40550
én már nem,eladtam a kart,pedig be van húzva minden ami kell hozzá :D
ilyen hülye is csak én lehetek :D
Ferke27-09-2012 20:40:05 // 40549
Félig nyitva van, azért csinálja....és jársz továbbra is ilyen szervizbe??:))
Elképesztő 8k-ért cserélni egy gázolajszűrőt...bele sem merek gondolni, hogy mennyi lehet egy kuplungozás...nyilván az autó ára...:((
A MAJD-hoz csak annyit: ma már az alkatrész ellátás kb úgy néz ki, hogy ha reggel 8kor felhívom az alkatrészbeszerző urat, akkor nagyon max 10-re ott van a pakk a műhelynél...és én egy métert nem mentem sehová....borzalom, hogy ezek még mindig megélnek...
Tentacle27-09-2012 20:05:23 // 40548
Ahogy látom a tiéd nem is faceliftes ...
GTPeti27-09-2012 19:59:12 // 40547
"Az dízel ECU elvileg mind tudja, valahol azt olvastam."
Úgy pontosabb, hogy a nagyrészük tudja. Sajnos nem mind. :( Ezt olyantól tudom, akik gyártják. (Vagyis gyártották az EDC15-öket.)
Wickey27-09-2012 19:46:45 // 40546
enyémben nincs. Kurvaanyáztam is miatta eleget, amikor még 2008ban megvettem a tempomatkart.
Tentacle27-09-2012 15:31:13 // 40545
Szerintem is így lehet, FLesekben benne van a kábel szerintem.
Az dízel ECU elvileg mind tudja, valahol azt olvastam.
gecsa27-09-2012 15:25:25 // 40544
gondolom a FL előttiekben kell kábelezni...? elméletileg az ecu a dieselekben ott is tudja...
Tentacle27-09-2012 15:08:15 // 40543
Vedd le a burkolatot a kormány alól (3 csavar), és szerintem ott fog lógni a csati, és akkor nyert ügyed van. Van róla kép a blogomban is :)
gecsa27-09-2012 14:04:24 // 40542
tempomatban mreni, és gtpeti jelenleg a kompetens.
Tompi27-09-2012 13:51:17 // 40541
OK, mindenkinek köszönöm a segítséget.
Még egy kérdés, tempomat bekötésen gondolkodom, tudhatom valahogy elöre a kocsiból, hogy be van-e kábelozva a kocsiba, vagy le kell szednem a burkolatot és megnézni?
Nem nagyon tudom a felszereltséget, annyit tudok, hogy dupla digit klíma van bent meg navis volt gyárilág cd váltóval. Olaszországi volt a kocsi.
gecsa27-09-2012 13:41:36 // 40540
majd referálj az eseményekről.:)
Tompi27-09-2012 11:26:21 // 40539
Ok, akkor tömörítve, hidegen indítok, csövet fogok, ha meleg visítok :)
gecsa27-09-2012 11:22:58 // 40538
a lényege az egésznek,hogy a termosztát valószínű rossz...:D

most nézem,hogy neked minden hozzászólásodban vagy egy angol keresztnév? :D:D
pb_27-09-2012 11:19:11 // 40537
Lehet őt is használni, ha rá tod venni, hogy beletenyereljen a 60fokos vízbe.)))
gecsa27-09-2012 11:15:48 // 40536
Fox Mulder?
pb_27-09-2012 11:02:08 // 40535
Felesleges ezt sokáig ragozni, 40531 hsz, vagy fox 1 hőmérőt.
süsnye27-09-2012 10:55:43 // 40534
húzd le a venti csatlakozót és hidegindítás után nézd meg kézrátétellel :), hogy mikor (milyen hőmérsékletnél) kezd el a termosztát és a hűtő közti cső melegedni..
Tompi27-09-2012 10:37:30 // 40533
Hát, naponta megyek 40 km-t oda-vissza, télen hidegben az 55röl nem megy már feljebb sajna. Van is cidri :)
Ha 55ön nyit a termosztát gondolom akkor az a kuka? Sima járatással nem tudják kiszürni, vagy?
gecsa27-09-2012 10:31:46 // 40532
vagy 55fokon nyit a termosztát,lejjebb esik,mert ott ugrik be a körbe a hidegebb folydék..onnan ugye megint melegszik,csak lassabban..
.......................27-09-2012 10:27:47 // 40531
akkor neked olcsó´n megszámolták,
nekem a Bre ban 90eFt ra mérték a kézifékbowden cserét,
aztán vettem Erhardtól jó áron,utángyártottat,paszol
és egy fél nap alatt beleraktam én

semmi ideg,semmi,szarakodás
Tompi27-09-2012 10:16:26 // 40530
Hja, azt értem, hogyha teljesen nyitva marad akkor nyilván ki lehet állásában szürni.

További adalékok a jelenségröl:
Elöször normálisan melegszik (kb. 55-60 fokig), majd hirtelen ott megáll, egy kicsit lejjebb is esik. Tehát úgy tünik, mintha ott történne valami, ezért gondoltam a gombára, hátha ott kinyit?
Tompi27-09-2012 10:13:02 // 40529
Mivel egyéb szervizekkel sokkal rosszabb tapasztalatom volt ezért a mai napig oda hordtam. A pénztárcámnak nyílván rosszabb volt a dolog, viszont eddig normálisan megmondták mi a gond mire vigyem nekiálltak megcsinálták lelkiismeretesen, söt volt olyan is, hogy csak odavittem az autót és azonnal megnézték/megoldották a problémát.
Viszont a mai reggel erös volt, 8ra be volt jelentve az autó kézifékbowden cserére, a legutóbbi alkalommal nem tudták kicserélni, mert állítólag az utángyártott nem jó rá??? Eddig is az volt rajta, na mindegy.
Telefonon leegyeztetve minden, odavisszük, erre hát akkor hagyjuk itt mert nem tudják van-e raktáron de MAJD megkérdezik van-e gyári bowden meg MAJD meglátjuk mikor állnak neki meg MAJD kiderül mire lesz meg. 1 óra múlva MAJD hívnak, hogy egyáltalán van-e raktáron. He????
Rákérdezve az esetleges üzemanyagszürö cserére jött az 1 órás munkadíj válasz (8 ezer magyar forint ugye), ami kicsit húzósnak tünt, majd a bowden ára (27 ezer) és végül ha van is raktáron akkor is legalább 3 óra lesz az egész mutatvány... Heeee?????? És mindezt megkoronázva az ügyfél a hülye, aki ezt a bombaajánlatot most inkább kihagyja :D
Ferke27-09-2012 10:09:59 // 40528
Onnan látja, hogy pár perc járás után az odamenő kör csöve is melegszik:) Jó termosztáttal csak üzemmelegen szabad nyitnia, addig hideg a cső.
Ennyire egyszerű:)
gecsa27-09-2012 09:59:07 // 40527
a szervizekben minden megkezdett óra egészként fizetendő...még szép,hogy tökölnek vele..
honnan látja szétszerelés nélkül,hogy a termosztát nincs-e magragadva nyitott állásban? vagy,hogy nem zár rendesen?
Ferke27-09-2012 09:52:16 // 40526
Van még ember itt, aki márkaszervizbe hordja a vasat???:D
Tompi27-09-2012 09:40:47 // 40525
Hm.
Hát mivel hivatalos Fiat és Alfa Márkaszervízröl van szó és a pultos kisasszony külön kihangsúlyozta, hogy a szervízes sokáig és alaposan vizsgálta és nem talált semmit úgy gondolom hogy elindította a motort aztán hagyta járni egy darabig hogy nyit-e a termosztát :)
Ez a módszer egyébként azért jó mert közben lehet mást is csinálni viszont diagnosztikai szempontból nem hinném hogy hatékony...

Az alaposságukra jellemzö, hogy az elsö kérdés is rájuk vonatkozott, 1 órát mondtak az üzemanyagszürö cserére :)
gecsa27-09-2012 08:58:59 // 40524
gondolom kiszerelték, melegítettek vizet,és megnézték,hogy milyen hőfoknál nyit..
ezt természetesen minden szervízben,és mindig elvégzik,vagy nem?? én még nem találkoztam ilyennel...... olyannal viszont igen,hogy a termosztát már újkorában rossz volt...utángyártott volt...

szerintem is megoldódik a probléma egy termosztátcserével..
András bácsi27-09-2012 08:54:05 // 40523
A szűrőcsere max. fél óra, de akkor már nagyon tökölsz. :)

Ha nem megy fel a vízhőfok, akkor az 90%-ban termosztát. Hogy állapították meg, hogy nem az?
Tompi27-09-2012 08:47:22 // 40522
Sziasztok, tud valaki olyanban segíteni, hogy Alfa 156-on mekkora munka gázolajszüröt cserélni? Kb mennyi idö ez, szerelö tudja csak megoldani?
A következö tünetekre tud esetleg valaki megoldást:
Télen a víz nem megy 55-60 fok fölé, hosszabb út során sem. Termosztátot megnézettem, a szervíz szerint nem az a hiba.
Amit még észrevettem és gyanús, hogy nyáron sokat megy a hütöventillátor, ha elindítom a kocsit szinte azonnal elindul.
Nem tudom, esetleg lehet hütögomba hiba?

Köszönöm a segítséget:
Tompi
gecsa26-09-2012 19:51:48 // 40521
En nem tettem vissza..eldocogott az ott az ules helyen...:-) :-)
Zoli198026-09-2012 18:22:23 // 40520
Na, megoldottam. Most szépen ráment a kupak (köszönet a gépzsírgyárnak :)). A fedelet meg csak 2 csavarral tettem vissza, hogy tankolásnál rá tudjak nézni.
gecsa26-09-2012 17:47:41 // 40519
akkor mégsem mondtam akkora nagy hülyeséget...:D:D:D
.......................26-09-2012 16:01:51 // 40518
szuper,
ez jó hír ,hogy a "torque" androidos telóval megy
köszi a tippet
Tentacle26-09-2012 15:51:51 // 40517
Igen, én szoktam használni. A régi (dízel 2004 előtti, benzin 2001 előtti) autókhoz az AlfaOBD androidos app jó csak, az újabb, OBDII-esekhez van millió, de legjobb talán a torque (és tervezik a régebbi fiat protokolt is fejleszteni hozzá).
gecsa26-09-2012 15:42:53 // 40516
akkor azzal..:D azt tudtam,hogy valamelyikkel,de nekem az androidos rémlett...
.......................26-09-2012 15:39:51 // 40515
androiddossal?
hogy?
a multiecuscan oldalon csak a windows mobile van feltüntetve
gecsa26-09-2012 15:38:46 // 40514
elméletileg androidossal össze lehet, ha jól láttam de, hogy valakinek ven-e bt-s kábele,az már jó kérdés..
.......................26-09-2012 15:08:19 // 40513
van itt olyan kartárs aki az ELM327 öt összehozta molbiltelóval bútyúkon keresztül
,és ki tudja olvasni a FES -t?
gecsa26-09-2012 14:54:55 // 40512
lehet addigra meg elmúlik..:D:D:D
Zoli198026-09-2012 14:47:29 // 40511
Ja, gondoltam rá, legközelebbi tankolásnál sasolok.... :)
gecsa26-09-2012 14:44:57 // 40510
ha már szétszeded,akkor hagy úgy,hogy látszódjon,hogy hol "ereszt" én is úgy csináltam..
Zoli198026-09-2012 14:38:22 // 40509
Nálam konkrétan teletanknál hagyta a "felesleget" a benzinkúton. Azóta nem merem teletankolni. Lehet ma nekifutok mégegyszer, megpróbálom.
gecsa26-09-2012 14:35:18 // 40508
én is jártam úgy,hogy leköpte az egyik csövet,de ott akkor nem szivárgott,hanem ömlött... nagyobb esélye van annak,hogy ott szivárog,mint annak,hogy nincs meghúzva a kupak.. az is lehet,hogy csak nincs rendesen a helyére pattintva..
Zoli198026-09-2012 14:27:36 // 40507
Tegnap levettem, megpróbáltam visszarakni.. De elgurult a gyógyszerem... Nem elég, hogy szívás visszarakni, még helyed sincs.... És még a szivárgás helyét se tudtam megállapítani. Van 2 vékony cső amolyan gyorscsatlakozóval, azokra gyanakszom valamelyikre, mert ott állt a gázolaj. Gondolkodtam, direktre kötöm a csatlakozókat kiiktatva
gecsa26-09-2012 14:21:49 // 40506
én kalapáccsal finoman kopogtatva tekertem le,és fel is anno..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.