Forum >> Szerelőműhely

GTVili05-05-2012 14:20:20 // 38686
Inkább az alsót (a munkahengert ) is nézd meg...
Nekem pl az szórakozott....aztán egy-két hónap elteltével végleg tönkrement.
Jack05-05-2012 12:54:43 // 38685
Ide is berakom, hátha:

Üdv Urak!
A kuplungom kezd vicceskedni. Valamelyik reggel mikor beültem a kocsiba a kuplungot benyomva azt tapasztaltam, hogy fél útig beesett a pedál. Teljesen benyomva kiemel, tudom használni, de érezhetően az olaj (részben) elment belőle. 20km városi autózás után a pedál visszatért a helyes állásba, amjd másnapra megint leeresztett. Az felső munkahengert megnéztem, könnyezik némi olajat, viszont a fékolaj szintje nem igazán csökkent... Kérdésem az volna, hogy tudom-e a kuplung olajrendszerét légteleníteni valahol? Segít-e rajta, vagy cseréljem ki a felső munkahengert azonnal. Azért gondolok a légtelenítésre, mert már többször "megjavult", olyan mintha csak levegős volna.
Köszi a válaszokat!
zee05-05-2012 12:47:20 // 38684
Sziasztok

Vkinek van tapasztalata a német e-bay-es lengőkarkészletekkel kapcsolatban? Mennyire tartósak? köszi
Alfatika 5904-05-2012 20:58:14 // 38683
Kösz az infót Whiteshark.

A szerelőm átmenetileg hasonló megoldásra jutott, de előtte még kicserélte az olajszűrőt.
Wickey04-05-2012 20:27:10 // 38682
Igen. Meg a hosszbordás által hajtott cuccok csapágyazásai is.
W.04-05-2012 19:30:16 // 38681
Ezt nem Neked írtam, hanem az utánad szóló 159-es cartársnak! :)
ernoe04-05-2012 19:19:49 // 38680
De nekem csak akkor ingadozik ha bekapcsolom a klímát.
Bence04-05-2012 19:18:21 // 38679
sziasztok!
a hosszbordás görgői kiadhatnak ilyen csipogó-ciripelő-nyöszögő hangot? (csak meleg motornál hallatszik)
W.04-05-2012 09:16:39 // 38678
Olvasd el a 159-esem blogját! :)
Alfatika 5904-05-2012 09:10:49 // 38677
Sziasztok!
Van egy 159-es dízelem és egy ideje a dízelszűrőből kijövő egyik cső elkezdett búgni, ami zavaró. Már több szerelőnél voltam nem találják a hiba okát.
Segítsen valaki. Kösz
ernoe04-05-2012 05:21:20 // 38676
Sziasztok!

147-esem van. Ha bekapcsolom a klímát, ingadozik az alapjáratom. Ezt az ingadozást menet közben is adja. Ha kikapcsolom semmi probléma.
Van valakinek ötlete mitől van??
Gallyra ment a klímám???
GTPeti03-05-2012 14:06:01 // 38675
Pedig azt mondtad, nincs az autódban box!! :)))
Piritu - 1.000.00002-05-2012 19:49:04 // 38674
Változnak az idők. Amikor vettem ismeretlen volt a netnek az oldal :-DD
Wickey02-05-2012 19:45:02 // 38673
Gondolom. Királyság, hogy a képen levő weboldal egy forex ügynökséget vagy mit takar. :D
GTPeti02-05-2012 15:41:14 // 38672
Tudtommal a Bosch cég nem gyárt akksit, hanem mástól (Varta, stb.) veszik a saját logójukkal ellátva. Biztos, hogy nem rosszak, bár egy jó pár éve hallottam róla rosszakat is.
GTPeti02-05-2012 15:32:29 // 38671
Az ilyen tartalmas hozzászólások blogba (is) kívánkoznak!! B)
Mega Alfa02-05-2012 13:37:05 // 38670
Mivel nem kaptam több lehetőséget így:Zap Silver aksit vettem.75 Ah 670 A indítóáram.Remélem ez nem fog cserben hagyni.Bár nehézkesen tudtam beszerelni mert nagyobb mint kellene de megoldottam.Köszi mindenkinek a válaszokat.
Mega Alfa01-05-2012 21:18:48 // 38669
Hmm a Bosch aksiról mi a vélemény?Vagy esetleg v.-ki írna néhány aksi fajtát melyiket érdemes keresni?Holnap ha bemegyek pár autós boltba nehogy az első helyen vegyek valami gagyit...30k-ig fogok nézelődni mérete mérésem szerint 250*190*200(H;Sz;M) lehet jobb pozitívos.
Piritu - 1.000.00001-05-2012 21:09:01 // 38668
Nekem ilyen van, ez olyan?
Wickey01-05-2012 20:52:12 // 38667
Gyakorlatilag a gondozásmentes akksit jelenti. Ca-Ca vagy Ca-Ag ötvözetű akksik, kevesebb vizet vesztenek, egy éves korukban nem esik le a gyári 14.4V-ról 14V-ra vagy az alá a gázképződési feszültségük, satöbbi. Elég elterjedt dolog mostanság, úgy 20ezer forint felett nem is nagyon lehet nem ilyet venni. Nagyjából ez is a teteje az autóiparban használatos "olcsó" ólom-savas akksiknak.
A csúcs persze az AGM, mint mondjuk pl. az Optima, de az már félig-meddig átmenet az indító és a szabadidős akkumulátorok között.
Akksi és akksi között is van különbség, autónál az a fontos, hogy hidegben is lehessen hegeszteni vele, akkora indítóáramot tudjon leadni rövid ideig, minden más le van sz@rva, hiszen ha beindult a motor, a generátor már mindent ellát árammal. Az, hogy különösen érzékeny a teljes lemerítésre (ugye egy teljesen jó akksit is tönkre lehet tenni úgy, ha 2-3x totál lemerítjük), senkit nem érdekel.
Szabadidős akkunál meg jóval érdekesebb az, hogy 1.) több hónapig tárolva is megtartsa a teljes kapacitását (ne merüljön le "magától"), 2.) bírja jó sokszor, hogy alaposan le van merítve (500-800 cycle az teljesen elfogadott a speckókat böngészve) 3.) cserébe tipikusan nem követelmény, hogy mondjuk a kapacitásának 10-15%-ánál nagyobb áramot le tudjon adni egyszerre, hiszen ahol nagy kapacitásra van szükség, oda úgyis több akksit tesznek. Négy darab 100Ah-s akku az meg már 3,5, majdnem 4kWh (a teljes kapacitás kábé 70-80%-át kivéve belőlük), az pedig kőkeményen egy péntek-szombat este mondjuk egy nyaralóban. (Kishűtő 1,5-2kWh, világítás 0,5-1kWh, tévé 1kWh).
Piritu - 1.000.00001-05-2012 18:02:53 // 38666
Mit jelent az a "Kálciumos akku" ?
Mega Alfa01-05-2012 16:48:08 // 38665
Minden rendben kocsi pöccre indul központi zár újra működik.Szóval stimmel minden időt és dátumot kellesz majd beállítani csak.Ettől függetlenül holnap veszek egy aksit nem bízom a véletlenre.
GTVili01-05-2012 13:55:50 // 38664
Hagyd állni egy-két órát...utána mérj rá. Ha jó,akkor minimum 12,6 V-ot kéne mérned....
Mega Alfa01-05-2012 13:30:38 // 38663
Oké meglátom milyeneket találok majd itt az autós boltban elsősorban hátha helyben kapok v.-mi jobb minőségű aksit.Ám kérdés levettem a töltőről rámértem 13,56 voltot mutat a műszer érdemes próbálkozni vagy töltsem még?
Misi16601-05-2012 12:25:32 // 38662
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy a 166 2.0 V6 féltengelyét fel lehet-e rakni 166 Jtd-re?
2000-1999-es évjárat!
Köszi előre is ha valaki tudja a választ!
Üdv!!
GTPeti01-05-2012 12:16:18 // 38661
Egyébként a varázsszem által mutatott állapot még a képeken is látszik. A zöld szín jelöli, hogy - elvileg - minden rendben van. Legalábbis az adott cellában, ettől még máshol vígan lehet pl. cellazárlat.
GTPeti01-05-2012 12:13:28 // 38660
Én ZAP Silvert vennék, pl. az Alba Autónál. De az Exide-ok is jók! €€€

A varázsszem egyébként egy nagyon durva becslést ad az akksi - pontosabban egyetlen cella - állapotáról.
Mega Alfa01-05-2012 11:25:24 // 38659
Csináltam képet nem sok látszik rajta.

12 órája tölt kb. a varázsszemes történet amivel lehet töltöttségi szintet ellenőrizni hogy működik?Mert ezen semmi nem látszik kb.
A terveim természetesen hosszú távúak.Első kocsi lévén jó pár évig nálam lesz remélem.Az aksi vétele várat magára holnapig.Exide premium aksikat néztem kb 25-30k körül.A motor hűtő folyadékkal mi a helyzet min alatt van nem tudom most milyen keverék van benne.Vegyek bele paraflum-ot?Vagy mehet bele amit kapok?Előre is köszi.
atesssz01-05-2012 09:29:45 // 38658
a kormány szervó rendszerben kb hány bar van üzem közben?
Wickey01-05-2012 08:57:57 // 38657
147be asszem 175x175x250mm-es akksi való. Ha hosszútávú terveid vannak az autóval, akkor érdemes egy patent akkut venni bele.
Én - ugyan sokan köpködik a gyártót - Varta Silver Dynamicot vettem a 156ba, 280x175x190mm, 780A-s indítóárammal. Mondjuk nem olcsó, most 34 rugó az ára, én nem emlékszem mennyiért vettem, de ennyiért biztos nem vennék akksit. :)

Amúgy a 175x175x250-es méretben már 14500-tól fölfelé vannak teljesen csereszabatos 60Ah / 480A-s kiváló jász-plasztik által gyártott sajátmárkás akkumulátorok pl. a Lesti akkunál. Kálciumos akkut ebben a méretben most hirtelen nem látok, csak 280x175x190-es (a 190 a magasság), szóval ha elfér fölfelé 1.5 cm hosszában meg 3 cm pluszban, akkor érdekes lehet a lényegesen magasabb (680A-s) indítóáramú 75Ah-s cucc 19ezerért. Konkrétan nekem egy ilyesmi a mínusz 20 fokos dízelt röhögve betekeri (egyszer kíváncsi voltam: izzítás nélkül is). :)
Wickey01-05-2012 08:42:44 // 38656
az a DIN cold crank rating lesz. DIN250A az EN szerint kábé 450-500A környéke.
bedix01-05-2012 06:53:39 // 38655
Szia.Ha még nem írtak az a bigyó a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő.Üdv
GTPeti01-05-2012 00:42:24 // 38654
Az a 250A elég kevésnek tűnik. Ám vigyázzunk: többféle szabány szerinti értéket szoktak megadni. És ezek között az értékek között nagy eltérés lehet!
Le tudnád fotózni az akksit?
Mega Alfa30-04-2012 23:54:16 // 38653
Már csak azt kellett volna lemérnem méretre mekkora aksi megy bele.De majd holnap lemérem úgy se tudok egyelőre venni.
Éjfúria30-04-2012 23:17:11 // 38652
Ügyes :)
Nekem ismerős ajánlotta, hogy legalább 600 A legyen az indítója, bevallom, nem tudom mennyi ennek az alapja, de úgy voltunk vele, hogy nem árthat, ha ennél nagyobb...
Mega Alfa30-04-2012 23:07:09 // 38651
Sikerült kioperálni éjszakai műtét. :D:D A pántot sem vágtam el Viszont az aksi indtóárama elég kicsinek tűnik hátha tud v.-ki mondani valamit.Mennyinek kellene lennie.Ennek az adatai:Exide 50 amperóra 250 amper indtóáram.
Éjfúria30-04-2012 22:59:55 // 38650
A pánt sajna elvágós, a műanyagot 2 csavar tartja a helyén, könnyedén kivehető.
Éjfúria30-04-2012 22:58:31 // 38649
Nemrég a mi aksink is megadta magát. Sem a töltésnél, sem az aksicserénél nem volt gond a kódokkal...
csimbók14630-04-2012 22:17:36 // 38648
Sziasztok! Elkezdett emelkedni a vízhőfok ( 146 1.6 boxer) és sűrűn kapcsolgat a ventilátor + valaminek kicsit olyan "nyifogó" hangja van ott elől.... Termosztát? Vízpumpa?
atesssz30-04-2012 19:55:13 // 38647
valakinek van tapasztalata az A-Clean -35 fokig fagyálló hűtőfolyadékával?
Mega Alfa30-04-2012 19:17:16 // 38646
Köszi az infót ezzel Neki is ugrottam lebontani a műanyag takaró burkolatot és újabb ismeretlenbe botlottam gondoltam mielőtt bele babrálok kérdezek hátha fotó alapján v.-kinek ismerős a dolog.Hozzá nyúlhatok vagy szerelő lesz a vége...
GTPeti30-04-2012 18:09:22 // 38645
"Lemerült ugye az akku.Kivehető töltés idejére?Max 24 óra ugye.A kocsi computere nem felejti el a kulcs és egyéb kódokat?"

Ahogy mreni cartárs mondja, nem okozhat gondot. Max. a gyári rádió kér kódot majd.
mreni30-04-2012 16:23:23 // 38644
Ha nem kell sürgősen az autó,vedd ki inkább dobd fel töltőre,feltéve ha nem gyári fejegységed van,vagy ha meg van hozzá a kód.

Problémát nem okozhat,ha kiveszed.
Mega Alfa30-04-2012 16:16:56 // 38643
Mivel ez az első Alfám és nem értek az autó szereléshez ezért ismét kérdeznék hátha tud valaki segíteni. ;)Lemerült ugye az akku.Kivehető töltés idejére?Max 24 óra ugye.A kocsi computere nem felejti el a kulcs és egyéb kódokat?Illetve van egy angol gyártmányú bikázóm azzal esetleg bebikázhatom?
Tényleg hülye vagyok az autókhoz szóval másnak ez biztos alap.Nekem első kocsim.
Mega Alfa28-04-2012 16:29:39 // 38642
A motorindulásra meg lehet a gond rámértem az aksira és lemerült.Feltöltöm.
Simon2328-04-2012 15:49:27 // 38641
hali tegnap éjjel sikerült elcsapnom egy szarvast, aki tud segiteni mocitetö bal sárvédöiv bal lámpa löksi kerékdoblemez, ezek kellenének köszi
Mega Alfa28-04-2012 15:44:04 // 38640
Sziasztok új alfa tulaj vagyok 147-es 2001es modell.Gond a következő:
EBD SYSTEM FAILURE, ABS SYSTEM FAILURE, ASR SYSTEM FAILURE motorindítás nagy kattanás és nem indul a motor.Mi lehet a gond?
imy15627-04-2012 06:36:37 // 38639
HELP! Sziasztok! Problémám adódott a 156-osommal,1 kis segítség pedig nagyon elkelne! Kigyulladt az abs,és a kézifék lámpám,ami csak remélhetőleg annyit jelent,hogy kiment a jeladó.de a km órám sem mutatja,hogy mennyivel megyek,illetve,hogy mennyi km-t tettem meg.Kérdésem az lenne,hogy melyik oldalról,és elölről,vagy hátsó jeladóról kapja a km jelet az autó.Mert ha ezt tudom,egyértelművé válik,hogy melyik jeladó ment ki.Érdekes még,hogy csak akkor áll le a rendszer,ha már megyek az autóval pár km-t. Ha tud valaki,segítsen!!!! Köszönöm!
Hermész 8826-04-2012 20:36:33 // 38638
Kösz a segitséget.
mreni26-04-2012 20:23:48 // 38637
hogy cseréljétek ki újra..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.