Forum >> Szerelőműhely

TDI7519-04-2012 22:51:44 // 38586
Hát igen az tény hogy a hűtésre hihetetlenül érzékenyek. Nekem egyszer sikerült kb. 200 méter alatt megfőzni a 2.4 td-t. Tanácsos rendbe tenni a hűtésüket, mert nagyon meg tudják bosszulni. Egyébként ez igaz a boxikra is. Amikor tavaly előtt kicseréltem a hűtőmet az 1.7 8v boxiban, abban a pillanatban megszűnt a motor túlmelegedése. Ugyanis azelőtt ha beértem egy dugóba kb. 10 percen belül elhagyta a mutatóm a 100 fokos osztást.
Imyx19-04-2012 20:17:44 // 38585
Üdv Urak.
A következő a jelenség: ha rosszabb útszakaszra érkezek, nyomom a féket, és ha az első kerekek egyenetlenséget találnak el, kb. 2 másodperc erejéig előjön a check engine, illetve mintha a gyújtás 'megszakadna', a rázkódás hatására. (16" felnivel ez nem volt). A váltófokozat dig. kijelzése is elmegy erre a rövid időre. Kiolvastam a hibákat, hátsó fűtésellenállás, illetve 3. tekercs/trafó. Egy trafó tud csinálni ilyet? Mintha egy pillanatra levenném az akksisarut és nem lenne áram a kocsiban. Köszönöm!!
András bácsi19-04-2012 11:24:00 // 38584
Aha, és bizonyára gyakran romlik el, ha ontja magából a kolléga a felújított motorokat. :)
alfa kutya19-04-2012 08:47:00 // 38583
Sziasztok hányas torx kulcs kell az ajtózárhoz?
előre is köszi a segitséget.
andrej03119-04-2012 08:26:51 // 38582
ok köszi
Imyx19-04-2012 08:20:17 // 38581
Az már túl sok lenne!! :-). Kösz az infót még1x.
Buksi19-04-2012 07:10:04 // 38580
Fogsz egy nagy csőfogót és kitekered! :)
andrej03119-04-2012 06:58:37 // 38579
Üdv mindenkinek.Tudja valaki hogy tudom kiszedni az axiál csuklót 146 os twinsparkomon? előre is köszi.
atika19-04-2012 06:14:01 // 38578
Volt szerencsém egy 1,8ast is felújítani csak az idióta gazdája felforralta 2ezer km-en belül!Bevallotta hogy a hegymenetben nem érdekelte a vízhőfok mert menni kell!Egy frissen összerakott motornak ez nem igazán tesz jót!Nem egészen normális.Aztán bontóban végezte!
Abarai19-04-2012 03:19:17 // 38577
Az azt jelenti, hogy addig jó, amig meg el nem romlik? :)
pb_19-04-2012 00:28:12 // 38576
Nem a VM dízelekkel van baj általánosságban, hanem a 33 1.8 tádé típussal. Sajnos 1 kissé Lbaxott konstrukcióra sikeredett.
Hari18-04-2012 21:14:49 // 38574
Nincs mit! ... de ha érdekel van egy komplett rendszerem 156-os alá! :) .... nagyon brutál hangja van!!! (Tisztára VTCC!)
Ferke18-04-2012 20:17:27 // 38573
Összehasonlítottad már bizonyos részeit a 2,4-nek és az 1,8-nak???:-))
Ferke18-04-2012 20:16:01 // 38572
Van egy ügyfél egy ilyen 3hengeressel.Nem tudok foglalkozni vele,de ha dobok egy listát Neked és azokat a cuccokat összeszeded hozzá nekem,akkor megcsinálm neki.Rá is tehetsz tőlem,csak szerezd be!:-)))
atika18-04-2012 17:38:47 // 38571
Csatlakozom az előttem szólóhoz! 2,4est hajtok 10 éve és nem panaszkodhatok rá!Csináltam egy komplett felújítást és azóta 150000 km-t tettünk meg motorgond nélkül!Az igaz, hogy a 3 hengeres nem egyszerű eset,de ha egyszer rendbe van rakva akkor az is kimegy a világból!Szerintem!
TDI7518-04-2012 17:09:11 // 38570
Mi bajotok van a vm diesellel? Közel 6 évig hajtottam a vm motorokat. Igaz én a 3 hengeres változatot még nem próbáltam, de a 4 hengeresekre túl sok rosszat nem tudok mondani. Nem egy forma 1-es motor, de azért ha jó kondiban van akkor még ma is megállja a helyét.
Imyx18-04-2012 15:43:56 // 38569
Köszönöm szépen a konkrét választ!! :).
Ferke18-04-2012 15:02:11 // 38568
Azt azért nem, de ha tisztességesen meg van csinálva, akkor nemigen esik szét még egy jó darabig:)))
pb_18-04-2012 14:54:34 // 38567
Sztem mind2t felejtsd L, használd addig, míg megy.
András bácsi18-04-2012 14:43:01 // 38566
Ferke élettartam garanciát biztosít. ;)
Tentacle18-04-2012 14:37:30 // 38565
Kinek mi az örökkévalóság :D
Ferke18-04-2012 12:06:22 // 38564
Rohadt gyorsan felejtsd el az 1,8td-t, hacsak nem vagy iszonyatosan nagy mazochista:)
A boxit érdemes tisztességesen felújítani (fúrás-hónolás, esztergálás), mert utána megint egy örökkévalóságig működni fog:)
alfaromeo3318-04-2012 10:41:19 // 38563
33-as Alfában az 1351 ccm-es boxer,75 lovast éri meg jobban felújítanom, meggyűrűznöm, és váltót szereznem rá, vagy kicserélnem a motort egy 1.8 TD 3 hengeres 73 lovasra?
.......................18-04-2012 10:00:55 // 38562
Az eloszó Y kellene
Csöri18-04-2012 07:51:19 // 38561
Az olajnyomás érzékelő kell vagy az a "ház"?
.......................17-04-2012 22:48:17 // 38559
Van valakinek egy ilyen?
megvenném
Hari17-04-2012 22:36:07 // 38558
Igen! A katalizátor utánit nyugodtan vissza kell hegeszteni! (Az szinte semmit nem csillapít! ... mond meg a kipufogósodnak ezt most nem jól tudta!) A katalizátor utáni dob csak "finomítja a hangzást", hogy ne legyen pattogós, recsegős! A hátsó híd előtti kis "háromszög dob" ami rendesen csillapít! Ha ezt kiszeditek akkor bizony eléggé erőteljes hangja lesz a masinának. (... még ha a gyári hátsó dobbal használod is!) Élvezkedni jó vele, de hosszútávon kissé fárasztó! :)
...de próbáld ki és meglátod!
Imyx17-04-2012 15:50:39 // 38557
Igen. Tehát jobb lenne a katalizátor utánit visszarakni, és kivenni a kisebbiket, a hátsó dob közelit? Miért? Így hangosabb lenne? :)). Mindkettő hangtompító, nem? A kipuffos azt mondta, hogy a katalizátor utáni csillapít jobban.
Public Enemy17-04-2012 12:44:50 // 38556
Jókat röhögtem ezen a cikken, van humora az írónak! :-)
Amíg szar van, addig veréb is lesz! :-(
Buksi17-04-2012 10:51:41 // 38555
Na ez durva! Az oké, hogy vannak ilyen "trükkök", de van olyan aki erre vetemedik?
Ferke17-04-2012 10:09:56 // 38554
Elképesztő gányolás
Ezt a sörösdobozos csapágypótlást el se hiszem, ilyen nincs, nem létezhet!:PP
hg6idn17-04-2012 09:51:08 // 38553
Szerencsére régi vágású "szaki" a szerelőm. Precíz , már 15 éve szervizeli olasz csodáimat (eddig csak Fiat volt a palettán)
.......................17-04-2012 09:27:05 // 38552
Várpalota, Csörgö autoszerviz
ha nem is a közelben van
legálább autózol egy jót a Bakonyban
.......................17-04-2012 09:24:09 // 38551
Azér nem árt ha utánanéz a szerelöd,vagy te magad ,egyáltalám milyen helyzetben kell ezeknek rendesen állnia
Kau17-04-2012 09:12:21 // 38550
Magyarán maradna katalyzátor után a cső és a végén a sportdob?
Ha hosszú utakon használod az autót, akkor az már elég zavaró tud lenni. Nekem 146-os van, de hasonló a dobelosztás. Próbáltam több féle képpen. Így nekem 2 napig volt, utána visszatetettem a katalyzátor utáni középdobot. Az úgyis csak hangot csillapít, átlátni rajta.
Imyx17-04-2012 09:04:59 // 38549
Véleményekre lennék kíváncsi :). Supersprint hátsó dobot kapott a vas (156) (megfelelőt). Kivettük a középső dobot, így van lightos hangja, 3000-ig :)), utána elhallgat. Ha kikerülne a kisebbik hangtompító, (ami közelebb van a hátsó dobhoz) akkor mennyire lenne hangos?Véleményekre lennék kíváncsi :). Illetve bezavarna-e bárminek is, lambda szondának pl.
forrasr17-04-2012 08:36:00 // 38548
Sziasztok!
Néhány hét garázslakás után kikerült a gép a "műhelyből" új légtömegmérőt is kapott korábbi bevillanó motorvezérlő visszajelző miatt-a korábbi tünet változatlanul megmaradt, szívócsöveket coolert kitisztítottam kívül belül, azonban a korábbi hiba , 1es és 2 es 3as fokozatban pörgethető vidáman a motor (cf2es 2,4JTD 136le A34202 cucc) azonban 4. től felfele 2500-3000es fordulat körül padlógáznál bevillan a motorvezérlő hibajel-van hogy kialszik-van hogy csak gyújtás levétel után, véleményetek szerint régifajta még nem vellanyos EGR szelep lekormolódása is okozhat ilyet? még nem szedtem szét de tervben van, esetéegesen Győr környékén tudtok valakit aki ért a lelkivilágukhoz és diagol hasonló gépcsodát?
LacUS16-04-2012 23:34:00 // 38547
Sok minden nincs kifejteni. 1 forgótömeg amit nem kell a motornak forgatni, és akármennyire is kenve van súrlódó felület is. Egyáltalán nem sufni tuning megoldás, ha nem csak ebben merül ki a tuning.a 16V turbo motoroknál (Lancia/Fiat/Alfa) ez az egyik első lépés vagy balansz tengely nélküli blokkot keresünk, ez olyan mostanára mint a fehér holló sajnos. Egy versenymotornál nem szempont,hogy mennyire rázza a kasztnit, az viszont igen,hogy a motor ereje mennyire veszik el a különböző segédberendezések kiszolgálásában.Persze sokan legyintenek,hogy ezek nem olyan nagy dolgok, de próbálj meg egy generátor egy fúróval meghajtani és meglátod amikor kitépi a kezedből a fúrót hogy mekkora erőkről van szó.. :-) Kipróbáltuk... :) Ja a kompresszorom jó esetbe fog kb 70LE-t hozni, viszont a motor erejéből kb 25 megy el a meghajtására...nem tudom világos-e amit írni akartam :)
Hari16-04-2012 22:17:41 // 38546
Ezt fejtsd ki nekem kicsit! Azt még csak megértem, hogy csökkentik a forgó tömeget ezáltal! (Ezt simán felfogja az a kis korlátolt agyam!) ... de akkor miért nem a főtengely és a hk. tömegét csökkentik? ....Ahhha!....vagy itt olyan sufnis tuningról van szó!!! :) Így már érthető!
Liquid16-04-2012 22:09:00 // 38545
és attól jobb lesz hogy kikötik? ez kb. annyi teljesítménynövelést okozhat mint a sport testkábel. Vagy tényleg van pozitív hozadéka? Mert ugye elvben azért van, hogy a motor járását kisimítsa
LacUS16-04-2012 21:42:50 // 38544
Nem feltétlenül idióták,főleg ha tényleg teljesítmény növelés miatt csinálták, ott ugyanis bevett szokás.
Dévid16-04-2012 21:33:10 // 38543
Legyen hozzá szerencséd!
Liquid16-04-2012 21:03:16 // 38542
tuningosok? miért? idióták :(
azt még megértem (illetve, van magyarázat), hogy drága, de akkor vegyen fábiát az ilyen
szücs16-04-2012 20:38:04 // 38541
Helló!
Keresgéltem már itt a fórumon hátha megtalálom a probléma megoldását, de nem sikerült. A következő a gond a géppel. Nem tudom hogy a riasztó, vagy a központi zár okozza a jelenséget. De ha a kulcson található gombbal zárom be az autót akkor bár az ajtókat bezárja viszont az indexek folyamatos világításba kezdenek és nem is alszanak ki. Ezt a jelenséget akkor is produkálja, ha a riasztót kikapcsolt állapotban tartom. Ha valakinek van ötlete a megoldásra kérem jelezze. Ha több infó kell azt is megértem, de a jelenlegi sima kulcsos nyitás zárás annyira nem jön be. Előre is köszi.
hg6idn16-04-2012 19:58:05 // 38540
Nálam minden OK tűnt az autóval elsőre, úgy tűnt gondos a gazdi. Az első sokkot okozó lambdás hibákat végül is megoldottam, lásd blog.
Ezen a szíjon kicsit kiakadtam, de lassan már arra gondolok használt autó vásárlásnál kompletten szét kell szedni az autót :(
hg6idn16-04-2012 19:55:37 // 38539
Hali!
Nekem nyáron az offos autóm (Fiat Marea 1,6 16V) csinált hasonló tünetet, csak nálam a motortérből fémes csattanások jöttek. 2 darab injektort kellet cserélnem. A jelenség után ellenállás mérővel mérve az injektorokat szépen mutatták is a hibát.
Dévid16-04-2012 19:51:47 // 38538
Az én TS-emből is hiányzott, mert nem akart az előző tulaj annyit költeni rá. Meg még pár apróság nem volt jó, ugyanezen szempontok miatt. Én meg megvettem a nagy eszemmel, bár a többségről nem tájékoztattak.
Nágel15616-04-2012 19:45:32 // 38537
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hogy mi lehet a baja a kocsimnak ha reggeli első indításkor és utána hosszabb állás után, indításkor az alapjárata megvan de amikor megnyomom a gázpedált lefullad. Ha nem fullad le akkor sokáig teljesen benyomva tartom a gázt(de a fordulatszám kb. 900-1000 között van) eközben motortérből pufogó hangot hallok (ami kb. fél perc után megszűnik) és a motor felpörög. És ez a jelenség addig nem szűnik meg még kereszteződésekben sem amíg a motor fel nem melegszik.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.