Forum >> Szerelőműhely

Hermész 8826-04-2012 20:22:25 // 38636
Szia. A csavaroknál mit értesz a kifelejtésen?
mreni26-04-2012 20:20:57 // 38635
síkolni érdemes,a hengerfej csavarokat ki ne felejtsd...
Hermész 8826-04-2012 20:12:07 // 38634
Hello szakik. 2.4-jtd-m en hengerfejet cseréltetek.
Elég egy uj tömités és mehet a csere, vagy mindenképp kell sikolni?
Porlasztó csúcsokat szokták ilyenkor tisztittatni? Nem volt velük gond.
mreni26-04-2012 19:34:44 // 38633
méreteit nem tudom fejből :)
mreni26-04-2012 19:31:43 // 38632
lehet,sőt külön is lehet rendelni
atika26-04-2012 19:09:10 // 38631
156 hátsó keresztlengőkarban lehet szilentet cserélni? A legtöbb boltban csak karostól adják! Vagy esetleg tudja valaki a méreteit?
Ali14526-04-2012 10:21:24 // 38630
Sziasztok, segítsetek nekem, ma elromlott a bal oldali elektromos ablakemelőm... amikor megnyomom a gombot, valahonnan a km órától hallok egy kattanást, mit kéne tennem? Előre is köszi! : Ali Ja a jobb oldali működik...
András bácsi26-04-2012 07:12:55 // 38628
Biztos, hogy jó állnak a balansztengelyek?
hg6idn26-04-2012 06:07:16 // 38627
Sziasztok!
Balansz tengellyel kapcsolatban van valakinek élménye? :(
Az Alfámnál vezérlés cserekor kiderült hiányzik a balansz tengely szíj, pótolva lett.
A tengelyek lógás nélkül, könnyen forogtak.
Viszont azóta rezonancia érezhető kb 2000 rpm fölött. A szíj jelölésre lett rakva, itt a fórumon olvastam, hogy a szíjon is kellene lenni jelnek, de ezen a ilyen nem látható, csak forgás irány. Mindenesetre, ha nem találunk hibát akkor lekerül a szíj...
Kócosw24-04-2012 21:14:52 // 38626
enis tudom öt ajanlani,nekem huplikat szedett ki anno...
Liquid24-04-2012 21:07:36 // 38625
Így hirtelen Őt tudom ajánlani, szépen dolgozik és nem drága. A Serfőző dűlőben van a műhelye
Hari24-04-2012 20:59:32 // 38624
Ha ezt úgy érted, hogy a hideg motorod kb. másfél perc alatt melegszik meg annyira, hogy beálljon a normális alapjárat, akkor az teljesem jó! Milyen "automata szívató"? :) (Az csak a régi karbis motorokon volt!)
A befecskendezős motorokon az ECU megemeli az alapjáratot - +levegővel, v. a pillangószelep állítással - a motor hőmérsékletét figyelembe véve folyamatosan korigálja a befecskendezett mennyiséget. (Ezért kell, hogy tökéletes legye a termosztát! - így optimális a fogyasztás!) Persze a gyújtógyertya is nagyon fontos !!! (Sajnos csak a gyárit tudom ajánlani! Olyan ami olcsóbb és ua. olyan jó, olyan nincs!) .... és még mindig nincs vége a sornak! A LMM és a lambda szonda is nagy mértékben befolyásolja a fogyasztást, alapjáratot.

Bocs! Nem akartalak untatni.
hg6idn24-04-2012 20:43:35 // 38623
Köszönöm!
Ez már egy isteni irány mutatás. Már csak idő kell...
.......................24-04-2012 17:00:00 // 38622
Tud valaki Györ közelében egy megbízható fényezöt?
Aki gyors,és precíz
Kócosw24-04-2012 13:24:04 // 38621
Bgabor cartars ilyennel rakta fel : klatty
pepe.0524-04-2012 13:20:34 // 38620
de kellene a gyárira nincs pénzem tudsz ajánlani valamit
Kau24-04-2012 11:49:43 // 38619
Gyertyákat nem kéne még cserélni?
pepe.0524-04-2012 11:09:55 // 38618
csak nekem dadog hidegen a motor és másfél percig tart míg beáll a megfelelő alapjáratra
G-Burt24-04-2012 09:46:16 // 38617
Talán hideg a motor?
pepe.0524-04-2012 08:51:16 // 38616
sziasztok!

kb másfél perc még beáll normális alapjáratra az autóm, így sokáig megy az automata szivató. mi lehet az oka? köszi a segítséget!

üdv.
hg6idn24-04-2012 06:07:19 // 38615
Szép jó reggelt!
156-os szépségemnél levált a jobb oldali küszöb spoiler ( ahogy gondolom, egy rosszul megtervezett emelés következménye) úgy látom a felső részen kétoldalas ragasztó rögzíti, a szerelőm próbálta valami 3M termékkel megoldani de nem bírta sokáig.
Mivel tudom rögzíteni? Mármint konkrét ragacs típussal :)
Kilométerekben gazdag szép napot!
andrej03123-04-2012 14:31:34 // 38614
az a baj hogy Szigetváron nincs normális szerelő.Mikor elment a vizpumpám mindenhol esküdöztek hogy hengerfejes,mikor a vezérlést kellet beállitani seholse volt hozzá cuc,mikor elékopot a hátsó fékem fékpumpát akartak cserélni.
Igy inkáb magam csinálom.de most muszáj vagyok egy rendes mühelyt találni
andrej03123-04-2012 14:28:36 // 38613
igen ha jólátom az ötös számu csőre ami a légszürőházra megy
Hari23-04-2012 14:02:47 // 38612
Akkor bizony elment az autódnak a felfüggesztése! ("rugótorony") Szerintem minimum egy futómű mérés kellene! ... abból sok minden kiderül.
:(
(Ezért szoktam mondani, hogy nem biztos, hogy jó megoldás odahaza barkácsolni az autót!... vannak dolgok amit meg lehet, szabad házilag fusizni és vannak amit bizony nem ajánlott!!! - közlekedésbiztonsági szempontból.: - balesetveszélyes is lehet!!!)
zee23-04-2012 14:01:38 // 38611
A csőre gondolsz?

andrej03123-04-2012 12:55:02 // 38610
én cseréltem a kocsimon kormány összekötőt,stabilizátort,lengőkarokat,torony csapágyat.És mlég mindig csattan egy nagyott minden nagyobb kanyarban mióta volt egy ütközésem és mióta kicseréltem a kormányösszekötőket ha elengedem a kormányt balra indul a kocsi
andrej03123-04-2012 12:47:49 // 38609
hali tudja valaki mi a neve a képen pirossal jelölt szarságnak? Köszi
Boel /AlfaHolic/22-04-2012 18:52:26 // 38608
nem maga a szonda kábelja van javítva,hanem a csatlakozó előtt az autó felöli kábel.
mennyiért adnád a szondát?
G-Burt22-04-2012 18:21:03 // 38607
Pest környékén akár mi is is, bár 1.6 boxival még nem próbálkoztunk. Viszont van bontott és jó lambdám is, ami nincs toldva.
Hermész 8822-04-2012 17:40:07 // 38606
Hello. Tudnátok ajánlani nekem , szakit aki hengerfej felujitást vállal ? Győr környéki kellene.
Boel /AlfaHolic/22-04-2012 16:07:36 // 38605
nem forrasztottam, hanem ilyen összeroppantós toldóval raktam össze.Tudsz valakit aki kiütné a hibakódot?
csimbók14622-04-2012 15:42:59 // 38604
Azóta semmi probléma vele, de szakszerűen kell megcsinálni, ez nagyon fontos! Szóval nekem idáig bevált az NGK. :)
G-Burt22-04-2012 15:36:07 // 38603
Ha nem forrasztottad össze, akkor jónak kell lennie. Szerintem elég kiütni belőle a hibakódot.
Robbye22-04-2012 15:29:30 // 38602
Boel /AlfaHolic/22-04-2012 14:29:17 // 38601
és most jól működik azNGK-val? néztem BOSCH-t de az a duplája
Boel /AlfaHolic/22-04-2012 14:27:38 // 38600
az a helyzet, hogy egyszer mikor le kellett vennem a kipufogó leömlőt lampdaszondával együtt egy váltó cseréhez,csak széthúztam és összedugtam és azóta csinálja.Először mikor kirakta akkor állandóan világított.Megnéztem a kábeleket és felfedeztem egy szigetelőszalagozást Még az előző gazdánál volt "javítva" a lampdaszonda kábele az autó felöli csatlakozónál,de csak össze volt sodorva ami szétjött.Ezeket a kábeleket megjavítottam toldóval és zsugorcsővel.azóta csinálja a mostani jelenséget.
csimbók14622-04-2012 13:39:41 // 38599
Jaja, Ferke jól mondja: lambda. Pont most cseréltük az enyémben is és előtte ugyanezek voltak a tünetek. NGK kb 13-15 000 körül.... :(
Ferke22-04-2012 13:13:05 // 38598
lambdaszonda...
Jorjie22-04-2012 13:10:47 // 38597
Nekem is szokott ilyet csinálni, és a kijelzőn sem mutatja, hogy nyitva van az ajtó. Egy idő után megjavul. Elvileg ki kellene szedni a zárat és azon van egy mikrokapcsoló, és ott megnézni az érintkezéseket.
Boel /AlfaHolic/22-04-2012 12:43:53 // 38596
hai hali!!Újjabb nyűg a kis Boxival :S
Kirakja a befecskendezési hibát,de csak egy adott esetben ez pedig a következő:

Csak akkor, ha tartósan haladok egyenletesen egy fordulatszámon és üzemi hőmérsékleten( pl.:2500 )és el is alszik ha lassítok,megállok vagyis váltakozik afordulatszám
ez mitől lehet? ja és többet is eszik a jó olcsó 450 forintos benyából :S
Kérem a segítségeteket,ha találkoztatok ilyen hibával, akkor osszátok meg velem tapasztalataitokak és a hiba megfejtésének menetét,javítását!!!
Köszi szépen előre is :)
alfa kutya21-04-2012 15:42:11 // 38595
Sziasztok segitsetek nem világit az utastér világitás mikor kinyitom az ajtót ?csak ha felkapcsolom.
alfaromeo3321-04-2012 15:22:43 // 38594
Na kivittem próbakörre, ott nem volt gáz, húzott folyamatosan, csak fékezésnél ugye kuplung meg fék..mindig lefulladt... majdnem karamboloztam is emiatt... A hab pedig ugyanúgy jön felfelé a kiegyenlítő tartályba... Valszín hengerfej, vagy hengerfejtömítés... de az befolyásolhatja azt, hogy nincs alapjáratom?
alfaromeo3321-04-2012 13:26:08 // 38593
Összeraktam a kocsit, nagy nehezen megcsináltam az indítómotort, karburátort visszatettem normálisan. Indítom, indul, minden oké, de olyan, mint ha fals levegőt szívna... folyton nyomkodni kell a gázpedált, hogy le ne fulladjon, hidegen és melegen is. Állítottam a fojtószelep csavaron, és alapjárati csavaron is, de ugyanúgy nincs alapjáratom. Másik problem: Már többször is felforrt a motor, és ma 80 foknál a kiegyenlítő tartály tetején víz felett habos volt... Lehet, hogy hengerfej tömítés, vagy hengerfej repedés? Mert az olajteknőbe nem folyt le hűtővíz... Csak a kiegyenlítő tartály habzik, de lehet, hogy még az előző felforrás végett?
Hari21-04-2012 00:40:18 // 38592
Az ára így már több mint baráti! .... DE!!! (Nem tooom nekem semmi jó tapasztalatom nincs a mostani Champion termékekkel! ... régen jó volt! Aláírom!)
Arról nem is beszélve, hogy a "gyári" 30 -ért 100 e km-t tud!!! a Champion 10 -ért 50 e km-t!
... inkább a gyárit ajánlom!
Liquid20-04-2012 21:20:31 // 38591
nem ismerem, én gyárit tettem bele, mondjuk így akciósan nagyon baráti az ára :)
pepe.0520-04-2012 21:06:48 // 38590
hello!

kérdésem lenne: alfa 156 2.0 TS-m van. gyertyát kéne cserélni. Az Alba autóháznál a Champion gyertyák le vannak árazva. mi a véleményetek erről a típusról, érdemes rá kicserélni?

előre is köszi, üdv! Pepe.
pb_20-04-2012 12:53:44 // 38589
Azért a boxer sokat bír, nem lesz rögtön hfejes.
Ferke20-04-2012 10:25:02 // 38588
Na, és akkor az alkatrész fellelhetősége után el is jutottunk a következő problémához.:)
Nem kéne egy hengerfej tömítésnek ennyire érzékenynek lennie, ez sajnos egy nem túl jól sikerült konstrukció.
Persze én is tudok 15 éve gyönyörűen muzsikáló darabról, de az egy 72 éves bácsié, akivel 30 kilómétert 1 óra alatt sikerült megtennünk. Így persze sokáig bírja:))
Ferke20-04-2012 10:21:32 // 38587
Azért más tészta az, hogy a hűtő miatt melegszik, meg megint más, hogy 200 méter alatt hengerfejes lesz:)
Ha van különbség hengerfejesedésre hajlamosság terén alfa és alfa között, akkor az pont az 1.8td és a boxer. A boxer rohadt nehezen hengerfejesedni, már csak a méretéből adódóan is.
A hűtő miatti melegedés szerintem nemcsak típus, de márkafüggetlen is, sima exoterm folyamat, ha nincs megfelelő hőelvezetés, akkor melegedés van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.