Forum >> Szerelőműhely

Otto12-04-2010 13:43:39 // 29486
Nem!
Ez a kuplungpedál rugója...
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2010 13:29:12 // 29485
ez nem a kormány magasság állítás rugója?
Kareszka198412-04-2010 12:33:53 // 29484
a kérdésem még mindig él... :) katalizátorcserés kérdés... :)
kispali12-04-2010 01:36:14 // 29483
Meg bénázok is... Erről a jószágról van szó
kispali12-04-2010 01:34:30 // 29482
Sziasztok!
A 156 SW kormánya alatt, a szőnyegen találkoztam a képen látható törött rugóval, és a műanyag végű fém ruddal, ami sértetlennek tűnik.
Működésben semmi rendellenes, de azért mégis...
Tudja valaki hol lakott ez eredetileg???
LacUS11-04-2010 23:27:00 // 29481
Mi mindenhol? :) Hátha valahol vkinek lesz vmi okos ötlete :)
Kazes☻11-04-2010 22:38:49 // 29480
Mindenhol? :)
LacUS11-04-2010 22:30:36 // 29479
Nem tudom nálatok előfordult-e már, de vmiért nekem csak 2-3 légtelenítés után lesz jó fék.Gyakorlatilag egyedül a két hátsó nyereg nem új a fékrendszerben.2-3 után jó lesz, de fura,hogy 2-3 légtelenítés kell hozzá, mert elsőre úgy érzem jó, kemény meg minden, beinditom, megyek egy kört és már az első féknél majdnem padlóra lehet nyomni a pedált, ha valaki tudja az okát, ne tartsa magában a megoldást :-)
dome111-04-2010 20:50:12 // 29478
Ezt lehetett az ECU bol kiolvasni.
Failed Component Code: Throttle valve pedal plausiblity or Throttle valve pedal spring control or Throttle valve actuator protection
Fault Symptom: Signal Not Plausible
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 64 count
Filter Count: 0 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 17 rpm
Environmental Condition Two: Standardised Load: 28,5 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temp: 87,8 °C
Environmental Condition Four: Air Temp: 25 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 0,9385734 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13,188 volts
dome111-04-2010 19:25:32 // 29477
Sziasztok, segítségeteket kérném. A hiba jelenség a következő.
Alapjáraton járatom a szekeret (üzemi hő fokon). Kb. 1 perc után furán kezd járni a motor. Megemelkedik 1200 rpm és rángatózik a motor, azt lehetne mondani, hogy elég erő teljesen. Nyomok egy padlót, 2200 rpm-en megáll. A „CHECK ENGINE” lámpa világit. Leállítom a motort majd újból beindítom akkor ismét jól viselkedik a „CH E” lámpa kb 30 mp még világit. A következő hiba kód kerül az ECU-ba. P1120 (Throttle valve pedal plausibility or Throttle valve pedal spring control or Throttle valve actuator protection). Amit még hozzá kell tenni, hogy Alfadiag-gal figyeltem az ECU adatait: Accelerator pedal értékei rendben, 0-100% a lenyomástól függően. A minap akkor is előjött a probléma, amikor a motor nem járt. Vagyis kulcs ráfordítva (hiba kódot olvastam ki) kb 2-3 percig, majd amikor beindítottam mar a rossz működést tapasztaltam. Próbáltam számtalanszor az „ECU resetet” (akku le, vársz egy ideig, majd rá az akkut, 90 mp kulcs rá,90mp kulcs vissza, 10 perc alapjáraton, 10 perc pihenő) de általában a 10per alapjárat nem sikerül mert előjön a hiba.
Most ott tartok, hogy a neten találtam ezt
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv-and-916-spider/177421-throttle-valve-problem.html
én is megcsináltam. Szétszedtem megtisztítom a szén érintkezőket is, meg a pillangó részét is. Most nincs hiba jelenség viszont az alapjáratom 1500 rpm-en van.
Otto11-04-2010 15:32:33 // 29476
Emelőt kivetted a kocsi alól? :DD
Lali7511-04-2010 15:25:37 // 29475
Köszi!Így már világosabb kicsit!
Don Gombóc11-04-2010 10:23:16 // 29474
Hát nem is tudom. :)
Nekem a gyári 194 ezernél lett cserélve, a második 188 ezernél mindkettő ugyan az a Brembo volt, és mindkető két két pár betétet evett meg, a kisebbik Ferodo racingból. Szerintem ez jó teljesítmény, ha ez valakinek nem jó annak nem szerelőhöz kell mennie, hanem műbútor asztaloshoz az majd segít a féken.
[k i z z o]11-04-2010 09:36:43 // 29473
A FIAT EPS a sebességjelet CAN HS -en kapja. Amig nem kap sebességjelet nem indul el. Ha nem emulálod neki a hiányzó CAN framet akkor soha nem is lesz jó. Az emulálás drágább mint maga a rendszered.

Ezért ilyen célra pl. Toyota Yaris EPS t raknak, mert annak analóg speed signal elég, ami könnyen megoldható.
Lali7511-04-2010 08:07:12 // 29472
nem működik.De már nem fiatban van,és nem tudjuk,kell-e még bármi érzékelő,vagy segédberendezés?Ezért egy bekötési rajz is segítene...
[k i z z o]10-04-2010 22:22:04 // 29471
Mi a gond vele?
Joker 15609-04-2010 21:05:34 // 29470
Sziasztok! Segitsen nekem vki lécci! :)
Van egy 99-es 156-osom. Ebben most kicseréltem a kilóméterórát, a fordulatszámmérőt, meg a többi órát! Az uj órák a fekete számlapos, narancssárga világitós sportcsomagos órák!
Eddig szép és jó, csak ugy néz ki,h. a kilóméteróra csatlakozójánál fel van cserélve a tompitott kapcsoló áram, meg a gyujtásról lévő áram!
Tök jó lenne,ha nem kellene egyenként végigméregetnem, mert vkinek lenne egy kapcsolási rajza róla! :)
Akinek van, ne tartsa magánál! :)
Előre is köszi, ha vki tudna segíteni!
Üdv. :)
Lali7509-04-2010 20:29:16 // 29469
Üdv! Keresek valakit,aki tudna infoval szolgálni elektromos szervó ügyében(Punto)
!!!!!!!!Egy ábra is segíthet,amelyen látszódnak a vill.bekötések!!
Köszike!
Vasarelly09-04-2010 18:41:42 // 29468
Számít melyik melyik oldalra van berakva? Nekem úgy tűnik mindegy
Vasarelly09-04-2010 18:37:01 // 29467
Bocsi az Off-ért de már füstöl a fejem. Beszereltem 4db eibach rugót a kocsiba /146 boxer/ Hátul várakozáson felüli lett elől meg majdnem gyári a magasság. Korábban a fórumokban azt mondták, hogy valszínü mivel TI-be való a szett a +100kg miatt nem ült le rendesen. Azóta utána néztem, még ha különbséget is tesznek az évjáratok és motortípusok között, akkor is a rendelésnél a cikkszám ugyan az. Egyébként legtöbb helyen 94-től ugyan azt a szettet adják el, mindegy milyen motor vagy évjárat. Azóta 16cm-t vágtam a rugóból és még mindig semmi változás. A porvédőt is visszább vettem. Na szóval nem értem a dolgot ha valaki tud valami okosságot, kérem ossza meg, mert nem fektetnék több lóvét a projektbe. /feleslegesen/ Vagy ha van valakinek két első rugója ami tuti, és van fotó hogy lássam milyen az is érdekel... Előre is örök hálám.

Üdv.: Vasarely
GTPeti09-04-2010 00:09:39 // 29466
(Erhardék egészen más véleménnyel vannak az "utcai" Brembo tárcsákról.)
GTPeti09-04-2010 00:08:59 // 29465
Hát ha a féktárcsáról is ABE-t kérnek akkor eldobom az agyam. Mondd rá, hogy gyári és kész!!! Tuti nem fognak ebbe belekötni.
DrB08-04-2010 23:21:26 // 29464
kösz a tippet
Don Gombóc08-04-2010 18:54:22 // 29463
Jó a Brembo tárcsa, de ha lehet a festettet vedd meg, aminek a közepe egy hőálló festékkel le van festve feketére, annak a közepe nem rozsdásodik, és így nem csúnya.
DrB08-04-2010 18:13:34 // 29462
Srácok, a 159-es topik mellett ide is bedobom a kérdésemet, mert gyorsan kellene a válasz:

Fék kérdés újra! Sajnos kiderült, az EBC termékek közül csak a fékbetétek rendelkeznek TÜV bevizsgálással, a tárcsák nem. Így az EBC Turbo Groove féktárcsa kiesett itt Németországban... Milyen alternatívát tudtok helyette ajánlani?

Ez a Brembo tárcsa például?
Wickey07-04-2010 17:02:15 // 29461
nem, nem jobb. Csak robusztusabb és tartósabb. :-P
GTPeti07-04-2010 12:39:16 // 29460
Nyugi, A.b. háziflottája is 3db JTD-ből áll. :)
Ferke07-04-2010 12:28:20 // 29459
Nofene, itt is jobb a dízel?! :)))))))))))))))))
....hű, mit kapok ezért:))
GTPeti07-04-2010 12:26:44 // 29458
De most itt benzinesről volt szó. Amúgy köszönet az infóért Herr Bosch-nak. :)
András bácsi07-04-2010 12:21:38 // 29457
Ez sem alapigazság. A TS-nél nem, de a jtd-nél a veztg jeladója csak az indításkor számít, utána nem szól bele a működésbe. Forrás: R. Bosch. :)
GTPeti07-04-2010 11:48:39 // 29456
Hülyeség, amit mond... Ha egy pillanatra elmegy egy ilyen helyzetjeladó jele, már le is állt a motor... Ez "pótolhatatlan" jel, ellentétben pl. az LMM-mel.
cortx07-04-2010 11:40:58 // 29455
Én is erre gondoltam, mondtam is a srácnak. azt mondja hogy akkor nem állna le az autó, csak nem pörögne 3000nél feljebb a motor. Kicsit furcsállottam
GTPeti07-04-2010 11:35:36 // 29454
Szerintem vezérműtengely jeladó. Leginkább az okozhat shudden death-et...
cortx07-04-2010 11:33:38 // 29453
Üdv!
Bemásolom ide is a problémámat, hátha olyanok is néziuk akik a 145/146 topicot nem.
Nos van az a hibája most az autómnak, hogy menet közben egyszer csak leáll és kigyullad a piros injektor ikon a műszerfalon (a CODE nem gyullad ki). Nem tudom mihez közni a leállását. (talán mire felmelegszik a motor?) Mindegy, mondták hogy vigyem el hibakódkiolvasásra. El is vittem. Több hibakódot is kiírt először. LMM, lamdba-szenzor, vezérműtengely szenzor, és egy rejtélyes P1173-as hibakód, ami mellé ez van írva: "H sor 1 számláló". Na most ezt nem tudtam mire vélni, sem a srác aki csinálta a kiolvasást. Kitörölte a hibakódokat, és csak az egyik jött vissza ezek közül. Hát persze hogy a P1173. Nem tudja valaki hogy mi lehet ez? A srác megnézte a pillangószelepet és azt mondta hogy elég nagy a holtjátéka, szóval gázadásra későn nyit. (kb fél cm) ez normális? Kérem segítsen akinek ezek közül akármiben van tapasztalata. Köszönöm
Kareszka198407-04-2010 11:02:03 // 29452
hát ezaz, hogy olyanom nincs :(
Ferke07-04-2010 10:56:10 // 29451
Szerintem felmegy a 120lovas leömlője...ha igen, akkor az lenne a legegyszerűbb+legnormálisabb megoldás!
Kareszka198407-04-2010 10:52:31 // 29450
Szerintetek mien megoldással lehet kéttorkú katalizátort egytorkú leömlőhöz csatlakoztatni? Lehetséges egyáltalán? Az enyém egytorkú, 105 lovas a gép, ez a kéttorkú pedig 120 lovashoz való...ja, 147-es alfa :)
kéttorkú

enyém:
Piritu - 1.000.00006-04-2010 18:50:47 // 29449
A Pók-ot is :-))
A boltban meghozták nekem mindkettőt és amelyik nem kellett visszaadtam.
Mondjuk a Pók-om minden autókereskedők rémálma (A Mumus), mert szinte semmi sem stimmel a katalógussal:-))
Políroznom nem kellett mert szép volt a felület, szerintem neked se kell.
GTPeti06-04-2010 18:47:19 // 29448
OK, érthető. (Legalábbis asszem értem. :)

Még 2 kérdés:

- A 156-ot köztudottan többféle fékkel szerelték. Az alvázszám alapján tutira jó szettet adnak? (Pl. a Startban)

- A dugattyút nem kell felpolírozni, vagy ilyesmi?
Piritu - 1.000.00006-04-2010 18:43:51 // 29447
hogy mindent oda tegyél vissza, ahol volt :-)
A dugattyú visszarakása a gumi közepébe kicsit cseles, mert két peremen kellene átugrasztani. Én a gumit először a házba tettem, ahogy a képen van, majd a dugattyú köré tekertem egy vékony műanyag lapot mint egy tölcsért bele a gumiba és abba dugtam a dugattyút, aztán kihúztam a műanyagot és a helyére ugrott a gumi a dugattyú peremén. Így bonyolult, de ha látod a gyakorlatban egyszerű.
GTPeti06-04-2010 18:36:04 // 29446
OK, értem. Mire kell ügyelni?
Piritu - 1.000.00006-04-2010 18:26:59 // 29445
1500 Ft a tömítéskészlet és ki-beszereléssel max 2 óra alatt megoldható otthon is. És akkor ráérősen dolgoztál. Legalábbis a Póknál sima ügy volt, a 156 se lehet bonyolultabb.
GTPeti06-04-2010 16:38:35 // 29444
OK... ha tényleg jó állapotúak a betétek (>>50%), akkor én is hagyom őket.
Vili06-04-2010 16:37:13 // 29443
Én hagytam a régi betéteket,nem vettem észre semmi elváltozást kb 5000-et mentem azóta.
GTPeti06-04-2010 15:44:42 // 29442
S még 1 kérdés: Nem tud vki helyet ahol féknyerget újítanak fel?
Mintha úgy tűnt volna kicsit sérült az egyik hátsón a védőgumi, meg amúgyis gyanús.
GTPeti06-04-2010 15:42:14 // 29441
Srácok egy kérdés a fék-témához:

Ha az első betéteim még szinte újak, viszont a tárcsák eléggé meggyötörtek, elég csak a tárcsákat cserélni? Úgyis összekopnak...

Vagy az nagyon kerülendő?
admirális06-04-2010 10:43:56 // 29440
156 hátsó lengéscsillapítóval kapcsolatban is lenne kérdésem.

Nézem az ePER-t, és sajnos azt látom, hogy rengeteg cikkszámot hoz. Még egy motorváltozaton belül is, modellfrissítés előtt és után is.
Modellfrissítés előtti:

Utáni:

És ebben az SW nincs is benne.

Kérdésem, hogy vajon miben térhetnek ezek el? JTD-ét szabad, vagy lehet-e beépíteni a legrégebbi 1,6-ok egyikébe? 2004-2005 körülit egy 1998-asba? SW-t berlinába?
admirális05-04-2010 17:06:14 // 29439
Féltengely gumiharangból mindegy, milyen gyártmányt választok? Ha nem midegy, akkor melyik az a legolcsóbb, amire érdemes áldozni?

Keresek még 147-esbe világos krém színű anyós ülést. Aki látott ilyet valamelyik bontóban, szóljon!
fefe0105-04-2010 15:24:37 // 29438
sziasztok valaki tudna nekem segiteni hol találom a 146 osba a riasztonak a gyári vezérlöét ha valaki tudja irjon az oldalamra köszi.
Takibá04-04-2010 21:20:09 // 29437
Üdv Mindenkinek!

156-os topicban már felvetettem az alábbiakat, ide is betseztem hátha így nagyobb esély lesz a megoldásra.

Sziasztok Cartársak!

Lenne egy találós kérdésem, hátha Ti tudjátok a megoldást, vagy tudtok tippeket adni.

Harmadszor esett meg velem, hogy kb. állandó sebességnél (110-130 körül) hirtelen felszökik a fordulatszám, mintha kinyomnám a kuplungot. Mindez 6. fokozatban, kis gázpedálállásnál. Kuplung ki, vissza 5., kuplung fel, semmi változás, majd dugtam egy 6-ost és minden OK. A váltások egyébként akadásmentesek, a kuplung sem csúszik (1-6.-ig padló, bármely fokozatban, semmi probléma).

Ami érdekes, hogy egy adott útvonal (cca. 50km autóút, 2-3-4 óra "pihenés" és ugyanezen útvonalon visszafelé, szinte ugyanazon a helyen történt immár harmadszor. Lehet, hogy az igazság odaát van :-), de ez több, mint érdekes.

Ha vannak tippjeitek, szívesen veszem őket.

Köszi előre is,

Takibá
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.