Üdv Mindenkinek!
156-os topicban már felvetettem az alábbiakat, ide is betseztem hátha így nagyobb esély lesz a megoldásra.
Sziasztok Cartársak!
Lenne egy találós kérdésem, hátha Ti tudjátok a megoldást, vagy tudtok tippeket adni.
Harmadszor esett meg velem, hogy kb. állandó sebességnél (110-130 körül) hirtelen felszökik a fordulatszám, mintha kinyomnám a kuplungot. Mindez 6. fokozatban, kis gázpedálállásnál. Kuplung ki, vissza 5., kuplung fel, semmi változás, majd dugtam egy 6-ost és minden OK. A váltások egyébként akadásmentesek, a kuplung sem csúszik (1-6.-ig padló, bármely fokozatban, semmi probléma). 
Ami érdekes, hogy egy adott útvonal (cca. 50km autóút, 2-3-4 óra "pihenés" és ugyanezen útvonalon visszafelé, szinte ugyanazon a helyen történt immár harmadszor. Lehet, hogy az igazság odaát van :-), de ez több, mint érdekes.
Ha vannak tippjeitek, szívesen veszem őket.
Köszi előre is,
Takibá
	
Forum >> Szerelőműhely
Takibá04-04-2010 21:20:09 // 29437
	GT Ɨ|ѯ04-04-2010 20:05:02 // 29436
	
Honosíthatnák nálunk is...:-)
Liquid04-04-2010 13:48:49 // 29435
	ha nem extrém as kereked (magyarán nem tér el nagyon jelentős mértékben a váltómérettől) akkor inkább a műszeregység a ludas.
	
Buddha04-04-2010 11:00:27 // 29434
	A felniméret mindegy, a gumi külső átmérője határozza meg a egy fordulat/megtett utat!
Vannak váltóméretek melyeknek megegyezik a kerületük, pl 195/65 15 -205/55 16
Inkább a műszerekben kell keresni a hibát vagy a jeladóban...
Üdv.
	
Vannak váltóméretek melyeknek megegyezik a kerületük, pl 195/65 15 -205/55 16
Inkább a műszerekben kell keresni a hibát vagy a jeladóban...
Üdv.
DonJimmy04-04-2010 10:22:50 // 29433
	Sziasztok!
Egy kérdésem lenne. Csal a kilométerórám. Amikor 50-et mutat akkor valójában kb. 60-62-vel megyek. 16-os kerék van rajta, igy vettem. Nem lehet összekalibrálni vagy ilyesmi?
Elöre is köszi.
	
Egy kérdésem lenne. Csal a kilométerórám. Amikor 50-et mutat akkor valójában kb. 60-62-vel megyek. 16-os kerék van rajta, igy vettem. Nem lehet összekalibrálni vagy ilyesmi?
Elöre is köszi.
Tomasman04-04-2010 09:57:05 // 29432
	Hali!
Valakinek nincs file-ja vagy linkje Magnetic marelli Connect nav+ firmware update-ról?
Az újabb firmware-t keresném ami már tud mp3-at! Köszi
	
Valakinek nincs file-ja vagy linkje Magnetic marelli Connect nav+ firmware update-ról?
Az újabb firmware-t keresném ami már tud mp3-at! Köszi
Vasarelly03-04-2010 20:04:47 // 29431
	Annyira nem gáz. Ha nem tudod összenyomni semmivel, marad az hogy berakod a kocsi alá a rugót, és mikor teljesen ráült pár helyen dróttal összekötöd. Aztán ha visszament a gólyalábra és rögzítetted a telót a csavarral akkor elvágod a drótot. A héten 3x csináltam.
	
Skodra03-04-2010 19:21:11 // 29430
	
	
Skodra03-04-2010 19:19:35 // 29429
	
	
Buddha03-04-2010 17:44:52 // 29428
	
	
Buddha03-04-2010 17:30:39 // 29427
	A váltóharangon, felül a lendkeréknél van egy ablak, általában egy szögletes gumidugó zárja, azt vedd ki és ott is tudsz felső holtpontot ellenőrizni! Nem biztos, hogy van könnyű rálátás, lehet, hogy az akksit, akksitartót meg egy-két dolgot ki kell szerelni hozzá...
Egyébként gyertyanyíláson is kivitelezhető ha van egy kis rutinod a dologban! ;-)
	
Egyébként gyertyanyíláson is kivitelezhető ha van egy kis rutinod a dologban! ;-)
Fighter03-04-2010 17:25:53 // 29426
	Köszi, akkor majd a szerelő :-)
	
Lacci03-04-2010 17:16:00 // 29425
	Srácok, nem tud valaki jó műanyagost Tatabányán, vagy környékén??
a lökösöm közepét kéne megjavítania.
	
a lökösöm közepét kéne megjavítania.
Koko 16403-04-2010 16:40:55 // 29424
	Csak a rugó össze húzó ,kell !
	
Fighter03-04-2010 15:40:51 // 29423
	Sziasztok!
164 TS első toronycsapágyat nehéz kicserélni? Kell hozzá valami speckó célszerszám? Mit kell szétszedni hozzá hogy ki tudjam cserélni? Köszi
	
164 TS első toronycsapágyat nehéz kicserélni? Kell hozzá valami speckó célszerszám? Mit kell szétszedni hozzá hogy ki tudjam cserélni? Köszi
EvoGerry03-04-2010 15:05:34 // 29422
	Sziasztok! 
Olyan problémám van h vezérlés szettet cseréltünk,(Ts-en) jelölgetős módszerrel,ami persze Ts-nél (szerintem) nem lehetséges,de sikerült csak nem tökéletesen:D:D.. szóval szépen jár a motor,csak alacsony fordulaton eltűnt a nyomaték,egyértelmű elvan mászva a vezérlés:S:S.Azóta beszereztem vez.tengely lefogató sablonokat,de eddig azért nem állítottam be vele,mert a másik spec szerszám amivel 1.hengernél kell a felső holtpontot beállítani olyanom nincs.Véleményem szerint ez is szükséges a pontos vezérlés beállításhoz!De nem vagyok szerelő,ezért kérdezlek titeket h csak sablonnal nekiállhatok?? válaszokat előre is köszönöm!
	
Olyan problémám van h vezérlés szettet cseréltünk,(Ts-en) jelölgetős módszerrel,ami persze Ts-nél (szerintem) nem lehetséges,de sikerült csak nem tökéletesen:D:D.. szóval szépen jár a motor,csak alacsony fordulaton eltűnt a nyomaték,egyértelmű elvan mászva a vezérlés:S:S.Azóta beszereztem vez.tengely lefogató sablonokat,de eddig azért nem állítottam be vele,mert a másik spec szerszám amivel 1.hengernél kell a felső holtpontot beállítani olyanom nincs.Véleményem szerint ez is szükséges a pontos vezérlés beállításhoz!De nem vagyok szerelő,ezért kérdezlek titeket h csak sablonnal nekiállhatok?? válaszokat előre is köszönöm!
Erhard 242 (Pure Energy)03-04-2010 14:12:26 // 29421
	inkább rábszott mert erre nincs gar és benyelheti :P
	
Bagee03-04-2010 13:51:19 // 29420
	lehet már nem nekem :D
	
pb_03-04-2010 12:53:59 // 29419
	A szerkezettel még lesz bajod.
	
Átok79146TD03-04-2010 07:59:24 // 29418
	mint pók a lucernásban??:))))
	
Wickey02-04-2010 23:49:43 // 29417
	biztos van egy alkatrészes haverja akitől raktárról tud kedvezménnyel görgőket :-PPPP
	
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2010 20:25:16 // 29416
	van olyan is aki koppra spanolja aztán csodálkozik hogy mind a két görgő gatya 5e km múlva ...
	
Buddha02-04-2010 20:24:47 // 29415
	Szerintem éppen az Alfa-Fiat -Lancia vezérműszíjait a legkézenfekvőbb beállítani, hiszen az automata feszítőn minden adott a precíz kivitelezéshez! Egy francia autón melyen pl nem automata a feszító még feszességmérő is kell, vagy egy vízszivattyú tekergetős opel sem leányálom.
Sajnos javítottam már én is olyan Alfát amin frissen cseréltek szettet, csak a kedves mester nem tudta, hogy ezt az automata feszítőt rúgóerő ellenében kell a jelzésig eltolni, és ha már beállt a szíj ellenőrizni! ;-) Nekinyomta a szíjnak, de a rúgó még meg sem mozdult és úgy rögzítette! Természetesen 16 szelep bánta meg sok tízezer forintocska...
Persze a Fiatnál is vannak trükkös esetek, pl Bravo 2.0HGT. Így kezdődik a szakmai utasítás:
"A vezérműszíjat nem lehet kicserélni, ha a motor nincsen kivéve a járműből."
Ja persze, nőgyógyász mutatvány, de simán meg lehet csinálni! ;-)
Egy szó mint száz, nekem a kedvenc munkám a vezérmű szett csere olasz autón!
	
Sajnos javítottam már én is olyan Alfát amin frissen cseréltek szettet, csak a kedves mester nem tudta, hogy ezt az automata feszítőt rúgóerő ellenében kell a jelzésig eltolni, és ha már beállt a szíj ellenőrizni! ;-) Nekinyomta a szíjnak, de a rúgó még meg sem mozdult és úgy rögzítette! Természetesen 16 szelep bánta meg sok tízezer forintocska...
Persze a Fiatnál is vannak trükkös esetek, pl Bravo 2.0HGT. Így kezdődik a szakmai utasítás:
"A vezérműszíjat nem lehet kicserélni, ha a motor nincsen kivéve a járműből."
Ja persze, nőgyógyász mutatvány, de simán meg lehet csinálni! ;-)
Egy szó mint száz, nekem a kedvenc munkám a vezérmű szett csere olasz autón!
Bagee02-04-2010 20:22:45 // 29414
	tárcsa volt a szar :) azért köszönöm a tippeket :)
egy darabig elmegy megint remélem... És végre vissza jött egy kis erő is a gépbe :D
	
egy darabig elmegy megint remélem... És végre vissza jött egy kis erő is a gépbe :D
Don Gombóc02-04-2010 19:49:12 // 29413
	Igen elsőre felrakja beállítja aztán néz mint hal a szatyorban hogy mégis átugrik a szíj, a rosszabbik esetben meg szakadhat is. És csodálkoznak hogy most volt cserélve. Sajna az nem mindegy ki cseréli.
	
Don Gombóc02-04-2010 19:47:25 // 29412
	Elég húzós, de ha valaki ezzel foglakozik megéri egy szettet venni.
	
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2010 12:05:31 // 29411
	na igen feszíteni meg kell tanulni...pont most volt egy ilyen eset...
	
Ofi02-04-2010 11:45:46 // 29410
	A gyári kb tavaly év elején 25-30 ezer forint volt tipusonként. Utángyártott pedig szettben kb 130 ezer az Olasz személy autók 70-80 százalékára jó. Legalábbis tavaly május környékén ilyen árat kaptam.
	
Liquid02-04-2010 11:43:29 // 29409
	valóban, ha egy kellően hozzáértő és alapos ember csinálja, de ugye nem minden autószerelő tartozik ebbe a kategóriába
	
kertecs02-04-2010 11:29:33 // 29408
	Erről beszéltünk éppen, h ezzel már tulajdonképpen túlbiztosítottuk a dolgot : )
	
Liquid02-04-2010 10:54:23 // 29407
	értemén hogy villanymotor...:))
inkább arra akartam irányulni, hogy a TS egyébként is egy kellően érzékeny valami, könnyen el lehet kurjantani, legalább ilyenkor minimalizáljuk ennek a lehetőségét :)
	
inkább arra akartam irányulni, hogy a TS egyébként is egy kellően érzékeny valami, könnyen el lehet kurjantani, legalább ilyenkor minimalizáljuk ennek a lehetőségét :)
pb_02-04-2010 10:46:51 // 29406
	A szerkezet rugói Lgyengültek, rosszab Setben a lendkereket is szabályozni kell. Az ilyen schneider cuccokat, és tsaik felejtsük L. A Valeo már jó, de önmagában a tárcsa kevés lesz, szettet kell cserélni.
	
András bácsi02-04-2010 10:45:38 // 29405
	Pedig ez szimpla mechanika. :)  Nincs benne nagyobb ördögi mágia, mint bármely másik változó vezérlésű többtengelyes gépnél. Még a 16 szelepes boxer, vagy a 24 szelepes V6 is bonyolultabb.
	
András bácsi02-04-2010 10:43:09 // 29404
	Olyan 12-15e volt, ha jól emlékszem.
	
pb_02-04-2010 10:43:08 // 29403
	Ha +égett a tárcsa, azt már bax6ja az Mber. Flexel, max vashulladékot gyártasz belőlük, Papa.))
	
Liquid02-04-2010 10:38:02 // 29401
	háát nemtom, nemszivesen cseréltetnék TS-en vezérműszíjat olyan helyen, ahol ezzel a módszerrel állnak a dologhoz.
	
Mendieta02-04-2010 10:18:34 // 29400
	Kérdésem lenne . Tudnátok annyiban segiteni ha valaki már csinált ilyet 164-es hátsó hid csere. Mire figyeljek oda . Nehéz -e. tippek ,trükkök. Előre is köszönöm.
	
Don Gombóc02-04-2010 10:12:03 // 29399
	A legegyszerűbb dedós módszer az ha a régi szíjat az összes fogazott kerékkel összejelölöd, az új szíjat a régi alapján szintén bejelölöd, és fogazott kerekekhez illeszted, ott nem lehet tévedni. Már csak feszíteni kell megtanulni. Na azt nem tudnak sokan. :(
Persze ez a jelölős dolog nem játszik ha szakadt szíjat kell pótolni. Inkább jól működő kocsinál aminél biztosan jó volt a szíj beállítása, vagy még gyári volt fent annál pontos a módszer. Mókoltnál sablon valóban.
Tényleg, mennyi egy ilyen sablon he ? :)
	
Persze ez a jelölős dolog nem játszik ha szakadt szíjat kell pótolni. Inkább jól működő kocsinál aminél biztosan jó volt a szíj beállítása, vagy még gyári volt fent annál pontos a módszer. Mókoltnál sablon valóban.
Tényleg, mennyi egy ilyen sablon he ? :)
Bagee02-04-2010 10:09:48 // 29398
	azt tom hogy megégett de nem a hirtelen kuplungolások miatt... hanem mert valamelyik alkatrész gyenge, és ezért foltos a tárcsa, csak kérdés melyik? mert a csapágyon nincs kopás meg a szerkezeten se csak a tárcsán.... Schneider tárcsa volt benne most vettem egy Valeot, kérdés az az hogy ezzel is fogja csinálni? :D
	
Föckös02-04-2010 10:02:05 // 29397
	meg van égve, azok a foltok. a hirtelen kuplungolás, csikorogtatás ilyet okozhat.
tárcsát, szerkezet, de még a lendkereket is meg kéne csiszmákolni flexxel, h lejöjjön az égett rész róla.
	
tárcsát, szerkezet, de még a lendkereket is meg kéne csiszmákolni flexxel, h lejöjjön az égett rész róla.
kertecs02-04-2010 09:57:17 // 29396
	Gyakorlatilag igen, jó észrevétel, én is a szíjon lévő jelekkel rakom össze.
De olyan megnyugtató, hogy ott van velem az indikátoróra és úgy csinálom ahogy a manual képen csinálja a rajzolt Giovanni : )
	
De olyan megnyugtató, hogy ott van velem az indikátoróra és úgy csinálom ahogy a manual képen csinálja a rajzolt Giovanni : )
András bácsi02-04-2010 09:40:35 // 29395
	Ugye az itt a nagy helyzet, hogy az FHP-t állíthatod nullára indikátorórával, de a szíj osztása, a vezérműkerekek osztása, a fix görgő helyzete, a kipuf tengely és a főtengely ékpályája eleve megadják azt, hogy a szíjat hogyan tudod feltenni. Ergo egy-két tized inkább csak parasztvakítás, annyit meg óra nélkül is megérez az ember. Ha még a kopásokat is nézed, akkor meg végleg ez a helyzet. A sablon viszont tényleg kell.
	
Bagee02-04-2010 09:33:53 // 29394
	szasztok! Ha rángat a kuplung egyesben akkor tárcsa szar vagy a szerkezet? Tárcsán lehet látni kopas foltokat...
	
kertecs02-04-2010 09:31:28 // 29393
	Nikkelezett szemmértékkel kombinálva végülis az egy alacsonyabb pontossági osztályú indikátoróra : )
	
mesa02-04-2010 09:14:13 // 29392
	Nekem a hosszú csavarnyúzó jutott eszembe, régen a Szinyóm azzal állítottam 
De rég volt. El sem hiszem, hogy sikerült :)
	
De rég volt. El sem hiszem, hogy sikerült :)
kertecs02-04-2010 09:12:38 // 29391
	Biztos lehet venni ilyen "szerszámot" csililómillió forintért, de egy indikátoróra megfelelő hosszúságú csappal, és vmi laposvas egy lyukkal elég jól helyettesíti.
	
EvoGerry01-04-2010 22:34:01 // 29390
	Nem a sablonra gondolok,hanem az indikátor órás mérőszerszámra! Ts-hez
	
Bilux01-04-2010 20:43:20 // 29389
	Leömlő sortömítést veszel boltban és kicseréled nem nagy ördöngőség. Max ha összevan rohadva...
	
Kareszka198401-04-2010 20:29:23 // 29388
	147-hben szeretnék blokk-leömlő közti pakolást cserélni, mert kormosodást figyeltem meg kívül, ami akár okozója is lehet a furcsa hangolásnak...meg néha érződik az utastérben a kipufogó-gázszag...szóval tudtok ajánlani valami linket, ahol ilyesmiket forgalmaznak?
Régi kocsimnál pl én csináltam ilyen pakolást azbesztlapbol, de ennél nembiztos, hogy mernék vállalkozni ilyesmi manőverekre :)
	
Régi kocsimnál pl én csináltam ilyen pakolást azbesztlapbol, de ennél nembiztos, hogy mernék vállalkozni ilyesmi manőverekre :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
0
		Guests0
423
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
 - 156
 - AlfaCity
 - International Alfa Rome...
 - 159
 - Chat
 - Boxer fanatics
 - 147
 - Polish Alfisti
 - Českí Alfisti
 
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
 - When will Alfa return in your opinion to the US?
 - How did you find AlfaAmore.com?
 
Members
New members
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 
