Sziasztok!
Olyan problémám van h vezérlés szettet cseréltünk,(Ts-en) jelölgetős módszerrel,ami persze Ts-nél (szerintem) nem lehetséges,de sikerült csak nem tökéletesen:D:D.. szóval szépen jár a motor,csak alacsony fordulaton eltűnt a nyomaték,egyértelmű elvan mászva a vezérlés:S:S.Azóta beszereztem vez.tengely lefogató sablonokat,de eddig azért nem állítottam be vele,mert a másik spec szerszám amivel 1.hengernél kell a felső holtpontot beállítani olyanom nincs.Véleményem szerint ez is szükséges a pontos vezérlés beállításhoz!De nem vagyok szerelő,ezért kérdezlek titeket h csak sablonnal nekiállhatok?? válaszokat előre is köszönöm!
Forum >> Szerelőműhely
EvoGerry03-04-2010 15:05:34 // 29422
Erhard 242 (Pure Energy)03-04-2010 14:12:26 // 29421
inkább rábszott mert erre nincs gar és benyelheti :P
Bagee03-04-2010 13:51:19 // 29420
lehet már nem nekem :D
pb_03-04-2010 12:53:59 // 29419
A szerkezettel még lesz bajod.
Átok79146TD03-04-2010 07:59:24 // 29418
mint pók a lucernásban??:))))
Wickey02-04-2010 23:49:43 // 29417
biztos van egy alkatrészes haverja akitől raktárról tud kedvezménnyel görgőket :-PPPP
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2010 20:25:16 // 29416
van olyan is aki koppra spanolja aztán csodálkozik hogy mind a két görgő gatya 5e km múlva ...
Buddha02-04-2010 20:24:47 // 29415
Szerintem éppen az Alfa-Fiat -Lancia vezérműszíjait a legkézenfekvőbb beállítani, hiszen az automata feszítőn minden adott a precíz kivitelezéshez! Egy francia autón melyen pl nem automata a feszító még feszességmérő is kell, vagy egy vízszivattyú tekergetős opel sem leányálom.
Sajnos javítottam már én is olyan Alfát amin frissen cseréltek szettet, csak a kedves mester nem tudta, hogy ezt az automata feszítőt rúgóerő ellenében kell a jelzésig eltolni, és ha már beállt a szíj ellenőrizni! ;-) Nekinyomta a szíjnak, de a rúgó még meg sem mozdult és úgy rögzítette! Természetesen 16 szelep bánta meg sok tízezer forintocska...
Persze a Fiatnál is vannak trükkös esetek, pl Bravo 2.0HGT. Így kezdődik a szakmai utasítás:
"A vezérműszíjat nem lehet kicserélni, ha a motor nincsen kivéve a járműből."
Ja persze, nőgyógyász mutatvány, de simán meg lehet csinálni! ;-)
Egy szó mint száz, nekem a kedvenc munkám a vezérmű szett csere olasz autón!
Sajnos javítottam már én is olyan Alfát amin frissen cseréltek szettet, csak a kedves mester nem tudta, hogy ezt az automata feszítőt rúgóerő ellenében kell a jelzésig eltolni, és ha már beállt a szíj ellenőrizni! ;-) Nekinyomta a szíjnak, de a rúgó még meg sem mozdult és úgy rögzítette! Természetesen 16 szelep bánta meg sok tízezer forintocska...
Persze a Fiatnál is vannak trükkös esetek, pl Bravo 2.0HGT. Így kezdődik a szakmai utasítás:
"A vezérműszíjat nem lehet kicserélni, ha a motor nincsen kivéve a járműből."
Ja persze, nőgyógyász mutatvány, de simán meg lehet csinálni! ;-)
Egy szó mint száz, nekem a kedvenc munkám a vezérmű szett csere olasz autón!
Bagee02-04-2010 20:22:45 // 29414
tárcsa volt a szar :) azért köszönöm a tippeket :)
egy darabig elmegy megint remélem... És végre vissza jött egy kis erő is a gépbe :D
egy darabig elmegy megint remélem... És végre vissza jött egy kis erő is a gépbe :D
Don Gombóc02-04-2010 19:49:12 // 29413
Igen elsőre felrakja beállítja aztán néz mint hal a szatyorban hogy mégis átugrik a szíj, a rosszabbik esetben meg szakadhat is. És csodálkoznak hogy most volt cserélve. Sajna az nem mindegy ki cseréli.
Don Gombóc02-04-2010 19:47:25 // 29412
Elég húzós, de ha valaki ezzel foglakozik megéri egy szettet venni.
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2010 12:05:31 // 29411
na igen feszíteni meg kell tanulni...pont most volt egy ilyen eset...
Ofi02-04-2010 11:45:46 // 29410
A gyári kb tavaly év elején 25-30 ezer forint volt tipusonként. Utángyártott pedig szettben kb 130 ezer az Olasz személy autók 70-80 százalékára jó. Legalábbis tavaly május környékén ilyen árat kaptam.
Liquid02-04-2010 11:43:29 // 29409
valóban, ha egy kellően hozzáértő és alapos ember csinálja, de ugye nem minden autószerelő tartozik ebbe a kategóriába
kertecs02-04-2010 11:29:33 // 29408
Erről beszéltünk éppen, h ezzel már tulajdonképpen túlbiztosítottuk a dolgot : )
Liquid02-04-2010 10:54:23 // 29407
értemén hogy villanymotor...:))
inkább arra akartam irányulni, hogy a TS egyébként is egy kellően érzékeny valami, könnyen el lehet kurjantani, legalább ilyenkor minimalizáljuk ennek a lehetőségét :)
inkább arra akartam irányulni, hogy a TS egyébként is egy kellően érzékeny valami, könnyen el lehet kurjantani, legalább ilyenkor minimalizáljuk ennek a lehetőségét :)
pb_02-04-2010 10:46:51 // 29406
A szerkezet rugói Lgyengültek, rosszab Setben a lendkereket is szabályozni kell. Az ilyen schneider cuccokat, és tsaik felejtsük L. A Valeo már jó, de önmagában a tárcsa kevés lesz, szettet kell cserélni.
András bácsi02-04-2010 10:45:38 // 29405
Pedig ez szimpla mechanika. :) Nincs benne nagyobb ördögi mágia, mint bármely másik változó vezérlésű többtengelyes gépnél. Még a 16 szelepes boxer, vagy a 24 szelepes V6 is bonyolultabb.
András bácsi02-04-2010 10:43:09 // 29404
Olyan 12-15e volt, ha jól emlékszem.
pb_02-04-2010 10:43:08 // 29403
Ha +égett a tárcsa, azt már bax6ja az Mber. Flexel, max vashulladékot gyártasz belőlük, Papa.))
Liquid02-04-2010 10:38:02 // 29401
háát nemtom, nemszivesen cseréltetnék TS-en vezérműszíjat olyan helyen, ahol ezzel a módszerrel állnak a dologhoz.
Mendieta02-04-2010 10:18:34 // 29400
Kérdésem lenne . Tudnátok annyiban segiteni ha valaki már csinált ilyet 164-es hátsó hid csere. Mire figyeljek oda . Nehéz -e. tippek ,trükkök. Előre is köszönöm.
Don Gombóc02-04-2010 10:12:03 // 29399
A legegyszerűbb dedós módszer az ha a régi szíjat az összes fogazott kerékkel összejelölöd, az új szíjat a régi alapján szintén bejelölöd, és fogazott kerekekhez illeszted, ott nem lehet tévedni. Már csak feszíteni kell megtanulni. Na azt nem tudnak sokan. :(
Persze ez a jelölős dolog nem játszik ha szakadt szíjat kell pótolni. Inkább jól működő kocsinál aminél biztosan jó volt a szíj beállítása, vagy még gyári volt fent annál pontos a módszer. Mókoltnál sablon valóban.
Tényleg, mennyi egy ilyen sablon he ? :)
Persze ez a jelölős dolog nem játszik ha szakadt szíjat kell pótolni. Inkább jól működő kocsinál aminél biztosan jó volt a szíj beállítása, vagy még gyári volt fent annál pontos a módszer. Mókoltnál sablon valóban.
Tényleg, mennyi egy ilyen sablon he ? :)
Bagee02-04-2010 10:09:48 // 29398
azt tom hogy megégett de nem a hirtelen kuplungolások miatt... hanem mert valamelyik alkatrész gyenge, és ezért foltos a tárcsa, csak kérdés melyik? mert a csapágyon nincs kopás meg a szerkezeten se csak a tárcsán.... Schneider tárcsa volt benne most vettem egy Valeot, kérdés az az hogy ezzel is fogja csinálni? :D
Föckös02-04-2010 10:02:05 // 29397
meg van égve, azok a foltok. a hirtelen kuplungolás, csikorogtatás ilyet okozhat.
tárcsát, szerkezet, de még a lendkereket is meg kéne csiszmákolni flexxel, h lejöjjön az égett rész róla.
tárcsát, szerkezet, de még a lendkereket is meg kéne csiszmákolni flexxel, h lejöjjön az égett rész róla.
kertecs02-04-2010 09:57:17 // 29396
Gyakorlatilag igen, jó észrevétel, én is a szíjon lévő jelekkel rakom össze.
De olyan megnyugtató, hogy ott van velem az indikátoróra és úgy csinálom ahogy a manual képen csinálja a rajzolt Giovanni : )
De olyan megnyugtató, hogy ott van velem az indikátoróra és úgy csinálom ahogy a manual képen csinálja a rajzolt Giovanni : )
András bácsi02-04-2010 09:40:35 // 29395
Ugye az itt a nagy helyzet, hogy az FHP-t állíthatod nullára indikátorórával, de a szíj osztása, a vezérműkerekek osztása, a fix görgő helyzete, a kipuf tengely és a főtengely ékpályája eleve megadják azt, hogy a szíjat hogyan tudod feltenni. Ergo egy-két tized inkább csak parasztvakítás, annyit meg óra nélkül is megérez az ember. Ha még a kopásokat is nézed, akkor meg végleg ez a helyzet. A sablon viszont tényleg kell.
Bagee02-04-2010 09:33:53 // 29394
szasztok! Ha rángat a kuplung egyesben akkor tárcsa szar vagy a szerkezet? Tárcsán lehet látni kopas foltokat...
kertecs02-04-2010 09:31:28 // 29393
Nikkelezett szemmértékkel kombinálva végülis az egy alacsonyabb pontossági osztályú indikátoróra : )
mesa02-04-2010 09:14:13 // 29392
Nekem a hosszú csavarnyúzó jutott eszembe, régen a Szinyóm azzal állítottam
De rég volt. El sem hiszem, hogy sikerült :)
De rég volt. El sem hiszem, hogy sikerült :)
kertecs02-04-2010 09:12:38 // 29391
Biztos lehet venni ilyen "szerszámot" csililómillió forintért, de egy indikátoróra megfelelő hosszúságú csappal, és vmi laposvas egy lyukkal elég jól helyettesíti.
EvoGerry01-04-2010 22:34:01 // 29390
Nem a sablonra gondolok,hanem az indikátor órás mérőszerszámra! Ts-hez
Bilux01-04-2010 20:43:20 // 29389
Leömlő sortömítést veszel boltban és kicseréled nem nagy ördöngőség. Max ha összevan rohadva...
Kareszka198401-04-2010 20:29:23 // 29388
147-hben szeretnék blokk-leömlő közti pakolást cserélni, mert kormosodást figyeltem meg kívül, ami akár okozója is lehet a furcsa hangolásnak...meg néha érződik az utastérben a kipufogó-gázszag...szóval tudtok ajánlani valami linket, ahol ilyesmiket forgalmaznak?
Régi kocsimnál pl én csináltam ilyen pakolást azbesztlapbol, de ennél nembiztos, hogy mernék vállalkozni ilyesmi manőverekre :)
Régi kocsimnál pl én csináltam ilyen pakolást azbesztlapbol, de ennél nembiztos, hogy mernék vállalkozni ilyesmi manőverekre :)
jakuska01-04-2010 20:15:04 // 29387
Hali! Valaki tudna nekem segíteni? Nagy a probléma... Új kocsi vásárlásakor nem adtak a riasztójához semmit. Új aksi került bele, és mindent elfelejtett a távkapcsolója, sőt, állandóan riaszt... aqb a márkája, de a kocsiban fogalmam nincs hol keressem a dobozát, hogy pontos típust is adjak... egyszerű távkapcsolója van, 4 gombal (centrál be, ki, valamint hátsóajtó, ill. gyújtás) A két alsó funkció nem kűködött idáig sem. Plííízz, valaki, mert így még szervízbe se tudok vele elmenni, ja és imo is van benne ami eredménye, hogy gyújtást sem ad rá, tehát begyújtani sem tudom...
Vasarelly01-04-2010 17:20:37 // 29386
Sajna arra nem emlékszem rég volt......(Ja és a rendreutasítás után már nem is mernék emlékezni!) :-) Na jó segítenék de tényleg nem ugrik be pedig szereltem párszor.
mesa01-04-2010 11:58:52 // 29385
Vezérműtengely lefogató sablonra gondolsz ?
EvoGerry01-04-2010 11:01:02 // 29384
Sziasztok!!
Szeretnék beszerezni egy speckós szerszámot!! Twinspark-hoz valót,pontosan amit az 1.henger egyik gyertya helyére kell tenni,amivel dugó felső holtpontját lehet megmérni,és hozzá beállítani a sablonokkal a vezérlést! Honnét tudnék ilyet vásárolni,vagy kitől?:) Bp környékén, Válaszokat előre is köszönöm!!
Szeretnék beszerezni egy speckós szerszámot!! Twinspark-hoz valót,pontosan amit az 1.henger egyik gyertya helyére kell tenni,amivel dugó felső holtpontját lehet megmérni,és hozzá beállítani a sablonokkal a vezérlést! Honnét tudnék ilyet vásárolni,vagy kitől?:) Bp környékén, Válaszokat előre is köszönöm!!
Kareszka198401-04-2010 08:06:45 // 29383
Kareszka198401-04-2010 08:05:28 // 29382
zastava 101 karburátor mindenre jó :D
TDI7501-04-2010 08:02:22 // 29381
Igen Alfás fórum, de sajna most ezzel a projektel kell egy kicsit foglalkozzak, és nincs az ismerőseim között akik trabiztak, és még szerelték is azt. Ezért fordúltam ide.
Amúgy egy szovjet áramfejlesztőről van szó, amin trabi karbicsek van, mivel a sajátja csak arra jó hogy bekormozzon mindent mert semmi állítási lehetőség sincs rajta a keverékképzés szempontjából. Nem akarom szétoffolni a topikot, csak egy kis segítséget szeretnék kapni. Gondoltam hátha itt valaki emléxik még ezekre a rttenetes szerkezetekre :-)
Amúgy egy szovjet áramfejlesztőről van szó, amin trabi karbicsek van, mivel a sajátja csak arra jó hogy bekormozzon mindent mert semmi állítási lehetőség sincs rajta a keverékképzés szempontjából. Nem akarom szétoffolni a topikot, csak egy kis segítséget szeretnék kapni. Gondoltam hátha itt valaki emléxik még ezekre a rttenetes szerkezetekre :-)
Kareszka198401-04-2010 07:53:42 // 29380
bocsi, én azthittem ez Alfa fórum...
TDI7531-03-2010 21:12:04 // 29379
A trabi karbiján melyik kar a szivatóé?
Vasarelly31-03-2010 20:13:33 // 29378
Nekem is zajos a téli guma kanyarodáskor csapágyra gyanakodtam már a tavaj is nyárival elmúlik úgyhogx semmi gáz.
Vasarelly31-03-2010 20:11:51 // 29377
Nekem volt....Trabi
Vasarelly31-03-2010 20:11:14 // 29376
Hali! Nincs valakinek ötlete? Rugót cseréltem. A gyári és a beszerelt között egymás mellé állítva kb 6 cm különbség volt. A kocsi most 2 centivel magasabb mint előtte.
Hátul kb 4cm különbség volt de az szépen leült. Az eleje elég gatya. Ha nincs más elvágom a rugót. Ja amúgy jó minőségű eibach rugószett került be Mifi Cartárstól. Szóval ez ok.
Hátul kb 4cm különbség volt de az szépen leült. Az eleje elég gatya. Ha nincs más elvágom a rugót. Ja amúgy jó minőségű eibach rugószett került be Mifi Cartárstól. Szóval ez ok.
TDI7531-03-2010 19:02:03 // 29375
Skacok! Kinek volt trabantja? Kétütemű??
Bilux31-03-2010 10:14:28 // 29374
Gondolom máshogy "feszül" meg a csapágy a csuklo....
atesssz31-03-2010 09:58:03 // 29373
sziasztok
a következő a tapasztalatom, ill a kérdésem:
amíg a téli gumi volt a gépen, jobbra kanyarodásnál egyértelműen lehetett hallani a féltengelyes kotyogást, lógást.
Most, hogy feltettem a 17-es nyári kerekeket, ez a kotyogás, ill. a hang teljesen elmúlt.
Az alufelni ET-je jóval kisebb, lehet emiatt ? nem nagyon értem az összefüggést
szerintetek?
a következő a tapasztalatom, ill a kérdésem:
amíg a téli gumi volt a gépen, jobbra kanyarodásnál egyértelműen lehetett hallani a féltengelyes kotyogást, lógást.
Most, hogy feltettem a 17-es nyári kerekeket, ez a kotyogás, ill. a hang teljesen elmúlt.
Az alufelni ET-je jóval kisebb, lehet emiatt ? nem nagyon értem az összefüggést
szerintetek?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
588
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?