Forum >> Szerelőműhely

cortx27-03-2010 23:44:08 // 29336
a kumplung munkahenger hibájának mi a tűnete?
pb_27-03-2010 23:23:43 // 29335
Ez így nem felel + a tisztességes motor fogalmának.DD
Tyler27-03-2010 21:15:26 // 29334
Sziasztok! 146 1.6TS -be milyen gyertyát ajánlotok?? nem kell a legdrágább....ja és ha vkinek van egy képsora a műveletről annak isörülnék(gyertyacsere):D
Wickey27-03-2010 19:35:41 // 29333
nem. Tisztességes motornak a bal oldali hengersorának az oldalán van a generátor. :-PP
Driver27-03-2010 19:35:12 // 29332
sziasztok, remélem vki tud segíteni elektromos ablakemelős problémámmal kapcsolatban:
a jobb oldali emelő lefele tökéletesen működik, felfele viszont már annál kevésbé :) ha képzeletben három részre bontjuk az ablak útját, akkor felfele az első harmadban nincs semmi gond, a középső harmadban kb 1-2 perc mire átszenvedi magát, majd a harmadik harmadban megint húz rendesen. mi lehet a gond?
leszedtem a kárpitot, látom hogy a középső sínből nem ugrott ki az üveg tartója, hanem csúszkál benne rendesen.
Wickey27-03-2010 19:34:15 // 29331
vidd el hibakódot kiolvastatni. Sokkal okosabb leszel tőle.
DonJimmy27-03-2010 14:51:05 // 29330
Sziasztok! 156 1.9 jtd autom van. olyan gondom akadt h kigyulladt a befecskendező visszajelző lámpám. Télen is csinált ilyet mikor röpködtek a minuszok de utánna elmult. Egy hete sikerült belemennem egy nagyobbacska kátyúba és ismét bevillant és azóta is megmarad. Amikor benyomom a gázpedált nem reagál azonnal, lomha lett.

Ha valaki tud mondani valami okosat azt megköszönném.
Alfa156SW27-03-2010 14:38:52 // 29329
Sziasztok.
Ez csak egy különálló megjegyzés.
Nem tudom, ki hogy van a fényezéssel, ki mennyire elégedett a fényezőjével. Nekem sajnos mindig el.aszták a fényezést eddig. Most viszont a bp-iek figyelmébe tudok ajánlani egy fényezőt, aki végre normális, tiszta, pontos, szép munkát végzett, korrekt áron. Alfa-Fiat szakszervizben dolgozik, pontosan tudja, hogy az igazi Alfások mennyire igényesek, és mennyire odafigyelnek az autóra:) Mindent csinálnak, karosszériát, műanyagozást, stb. Szóval ha valakit érdekel, annak privátban szívesen megadom a telszámát!
pb_27-03-2010 00:33:40 // 29328
Tisztességes motornak, a tetején van a generátor.DDD
GTPeti26-03-2010 20:09:36 // 29327
Mint írtam, a Fiatomé is működött, míg egyszercsak viszont már nem... :)
mesa26-03-2010 19:48:51 // 29326
De szerintem kérdezz meg egy szakit ;-) Nehogy rajtam száradjon, ha nem lesz elektronyosságod :))
mesa26-03-2010 19:44:49 // 29325
Áááááá :DDDD
Nos, ha műxik, akko' minek feleslegesen hozzá' nyúlni ? :)
GTPeti26-03-2010 19:38:16 // 29324
A ha kell is kérdés volt!

KELLE felújítani 200k-nál a generátort? (Na jó, ez kemény volt. :)
mesa26-03-2010 19:13:29 // 29323
Kellében párszáz forint a szénkefe
Simán megéri felújítani a generátort - feltéve ha kell :)
_ÁRPÁD_26-03-2010 19:07:03 // 29322
Világít mind a három.... Más 5let?
White Lady26-03-2010 19:03:52 // 29321
hát igen, az egy kicsit messze van, de ez hihetetlen, hogy ebbe a nagy faluban nincs egy klimás aki segíteni tudna!!!
Bilux26-03-2010 18:30:59 // 29320
Ugyanezt egy TS mocinál megtudod csinálni? :)
_ÁRPÁD_26-03-2010 18:03:02 // 29319
Lehet.... lecsekkoljuk :)
Köszi
Föckös26-03-2010 18:01:47 // 29318
kipsesten a vas gereben utcában van egy generátoros, kb 3-4 ezer ftért kicseréli a csúszógyűrűt. én kicseréltem a fesszab+szénkeféket ezek egy modulban voltak. ez kb 3perc és 2500ft volt, ennyi.
-7fokban ki be szereléssel sötétben volt kb fél óra az egész :-)
pe-Ti26-03-2010 17:50:16 // 29317
Üdv!
A féklámpát is figyeli, nem fékezéskor gyulladt ki?
_ÁRPÁD_26-03-2010 17:47:24 // 29316
Szép napot! Egy kérdésem lenne, méghozzá 147-el kapcsolatban. Mi lehet a probléma ha menet közben kivillan a világítást visszajelző lámpa (napocskára emlékeztető sárga jelzés, felkiáltójellel a közepén) és valamit ki is ír (left side .... ....) pontosan nem tudom mert a feleségem észlelte a hibát. De a világítás nem üzemelt. Akkor mit jelezhetett???
Ötlet, tanács?
András bácsi26-03-2010 08:45:09 // 29315
Mintha a Kellének egész jó árai lennének.
András bácsi26-03-2010 08:41:30 // 29314
Nem nehezebb kiszedni, mint egy TS-en. :)
pb_26-03-2010 07:51:57 // 29313
Munkadíj nincs.)))
1 nagyobb, és újabb generátornál, valószínűleg többe fog kerülni az alkatrész. Ahogy hallottam a JTDn igen genyó kibontani a generátort.)
GTPeti25-03-2010 23:51:23 // 29312
OK, ez jól hangzik. +mdíj

De félek, hogy egy nagyobb generátornál jóval többe kerülnek ezek a cuccok is.
pb_25-03-2010 23:50:04 // 29311
Kefék, csúszógyűrű, csapágy, vezetékek, csatik.A fesszab nincs benne, de azáltalában nem köszön L. Nem noname alkatrészekről van szó.
GTPeti25-03-2010 23:44:02 // 29310
Ez konkrétan mit tartalmaz a keféken kívül? Csapágyat, csúszógyűrűt is?
pb_25-03-2010 23:41:46 // 29309
A 33as generátorának felújítása +áll kb 5-5,5k HUFból. 45/55/65ös generátorokról van szó.
GTPeti25-03-2010 23:26:23 // 29308
Esse egy rossz hozzáállás. :))))
Majd jól besz...ik pályán vhol Bp és Antwerpen között és majd csak figyelsz... :S :)
GTPeti25-03-2010 23:20:11 // 29307
Keféket állítólag nem lehet, csak úgy, minden további nélkül cserélni. Fel kell szabályozni/ki kell cserélni a csúszógyűrűt is.

A felújítás nem új dolog, viszont egy 120A-s generátornál komoly összeg lehet. Az Uno-m 55A-s generátoránál volt kb. 13-15eFt.
Soti25-03-2010 22:10:41 // 29306
Na ez tényleg járvány! Ismeri valaki a 1996-s 146 klímáját????
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)25-03-2010 21:56:40 // 29305
Keféket lehet cserélni,fel is újitják amúgy,még olcsóbb mint újat venni.
Wickey25-03-2010 21:54:54 // 29304
tudja a franc, majd ha széthullik kap egy bontottad aszt haddszaladjon. :D
GTPeti25-03-2010 20:31:52 // 29303
Srácok, generátor témában van vkinek tapasztalata?

Meddig bírják az Alfa-generátorok? 200e-hez közeledve érdemes felújításban gondolkodni? (Netán új vételében, ha összemérhető a felújítás árával?)

(A Fiat-omban kb. 180-190e-nél elfogytak a bronzkefék. Persze pályán, külföldön.)
Piritu - 1.000.00025-03-2010 20:12:06 // 29302
nocsak Pók járvány??? Nekem se működik a klíma, szökik a gáz és pont a kompresszornál :-(
Viszont nekem meg tudják csinálni itt helyben ez Neked kicsit messze lenne :-)
White Lady25-03-2010 19:56:33 // 29301
Sziasztok! megbízható, jó klimást keresek. Tavaly 2x cseréltek klima kompresszort de megint nem jó. Nem tudni mi a baja, valahol nyilván szökik a gáz. Köszi
Bilux24-03-2010 23:06:18 // 29300
persze
DrB24-03-2010 18:04:44 // 29299
Hogy ne keverjem a dolgot, valójában nem tudom, hogy kivették-e a motort vagy sem. Tegnap így értettem, amit az új szerelő mondott, de könnyen lehet, hogy az idegen nyelv miatt rosszul. De ő vetette fel, hogy a hengerfej, vezérlés ill. hosszbordásszíj csere közben esetleg megbonthatták a légkondit is, s lehet, akkor töltötték fel rosszul. A mérése szerint több volt benne az előírásnál. A diagnosztika előtt mentünk egy próbakört, a zajból már erre tippelt egyébként. Persze mondta, használjam hétfőig, s ha újra előjön a zaj, akkor alaposabban a légkondi körmére néznek. Egyenlőre szép csöndesen teszi a dolgát.

Egyébként hogyan lehet több gáz a rendszerben? Csak egy rossz feltöltés következtében, nem?
András bácsi24-03-2010 13:57:27 // 29298
Kivenni nem kell szerintem se, csak a klíma megbontására írtam.
TDI7524-03-2010 13:56:00 // 29297
Na jó de akkor sem értem, hogy egy HF ceréhez mi a töknek kell kivenni az egész motort?
András bácsi24-03-2010 13:27:52 // 29296
Nem akarom védeni őket, de a 159-ben igen hülyén mennek a klímacsövek.
Buddha24-03-2010 13:19:08 // 29295
Nem egészen értem, hogy HF cseréhez miért vették ki a motort. Rengeteg plusz munka, futóművek, féltengelyek szétbontása, stb.
Mikor mi motort cserélünk akkor sem engedjük el a klímagázt, egyszerűen lecsavarozzuk a kompresszort a motorról és gumipókkal a motortérben rögzítjük, így 15 papírt lehet spórolni a megrendelőnek.
DrB24-03-2010 13:04:48 // 29294
Komplett vezérlés és hosszbordásszíj csere is volt akkor.
DrB24-03-2010 13:03:37 // 29293
Nem értek hozzá, s talán az idegen nyelv miatt nem is értettem pontosan. Tény, hogy a hengerfej cserénél kiemelték a motort. Hogy ahhoz meg kell e bontani a klíma rendszerét is, passzolom. Amióta nálam van a vas, nem nyúltak a klímához. Az előző tulaj a szervizkönyvön kívül adott több szervizszámlát is (kötelező ellenörzések, fékbeállítás, stb.), azon sem szerepel klíma. Szóval, vagy az elejétől sok volt benne a gáz (2006-os a vas) vagy a hengerfejcsere kapcsán kellett újratölteni, s akkor végezték ezt el trehányul. Amin nem csodálkoznék, mert elég rossz tapasztalatom van avval a szervizzel... Múlt nyáron hébe-hóba jött elő, s lényegesen halkabban és ritkábban, mint most a tél múltával, hogy újra bekapcsoltam. A hengerfejcsere meg decemberben volt. A mostani szervíz óta még csak 40 km-ert mentem az autóval, egyenlőre semmi zaj.
TDI7524-03-2010 08:01:46 // 29292
Ez egy kicsit érdekes. Tudtommal a motor hengerfejének semmi köze a klímához, bár a tiédben nem tudom hogy hogyan oldották meg az olaszok a csövezéseket, és a rögzítéseket. Ami viszont tény ha egy klímát megbontanak, akkor abból minden gáz elmegy. Cserébe elég szomorú hogy egy szakember így töltötte fel a klímát... Ezért vannak a klímás szerszámok, pl. mérleg, ami gramm pontossággal mér, hogy tudják mennyi gázt töltöttek a rendszerbe...
DrB23-03-2010 21:28:02 // 29291
Ma megnézték a klímát. Nem kevés, hanem sok volt benne a gáz, túl lett töltve... Újratöltötte, nyomást beállította. Azóta mentem vele 40 km-ert, a zaj nem jelentkezett. Nem biztos, hogy jól értettem, de mintha azt magyarázta volna a szerelő, hogy mikor a hengerfej csere miatt ki lett kapva a motor, akkor a légkondi rendszerét is meg kellett, hogy bontsák, ergo, utána fel kellett, hogy újra töltsék. Szóval, akkor tölthették túl?
beriferi23-03-2010 20:24:48 // 29290
Ja, az e-bayen 120 Euroért kinálták a lengőkarszettet.Ezt elfelejtettem az előzőhöz irni.
beriferi23-03-2010 20:22:29 // 29289
A német e-bay-en láttam a 156-osra komplett négydarabos első lengőkarszettet újonnan.
Van valakinek tapasztalata, hogy milyen minőségű lehet ez? Érdemes megvenni?
Itthon a 4 első lengőkar kb 120.000 lenne.
Előre is köszi!
Topee23-03-2010 19:15:31 // 29288
SOS. Tudna valaki segiteni gyorsba még ma 8ig leszeretném venni a hátsó lököst!

Leszedtem felülröl 4csavart + sárfogonál oldalanként 3db csavar plussz alul is már csak 1 valami fogja két oldalán belülröl! Nah azt csavar-e vagy patent vagy hogy tomn kiszedni!!!

SOS sürgös köszi!
Otto23-03-2010 09:55:46 // 29287
Csapágy az ékszíjtárcsában van, ami egyben a kuplungja a kompresszornak...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.