Forum >> Szerelőműhely

Laller15628-04-2010 13:18:49 // 29722
Siasztok!
Olyan kéréssel fordulnék hozzátok,hogy egyik barátom Alfa 1562000 januári 2.0 selespeed tipusú(facelift előtti) kocsiján sajna nem tudunk semmilyen sebességet kapcsolni!!!Beveszi az 1-est de rögtön ki is dobja!Ezt a hibát egy olajcsere,vezérműszíj,termosztát csere után tapasztaltuk!A váltóhoz nem lett nyúlva!Bármilyen ötletetek van írjatok!
Tipro0327-04-2010 22:13:18 // 29721
Nekem megadta magát a klimám fél nap volt mire ki lett szedve belöle, a motorja besült:(
De remélem már holnapra kész lesz és gurulhatok vele:)
[k i z z o]27-04-2010 21:38:45 // 29720
Üzemanyagtól ilyen csúnyát nem csinálhat. Nem gázolajat kapott :)
[k i z z o]27-04-2010 21:37:38 // 29719
De egy jó szívó meghúzza hirtelen WOT esetén simán az LMM et és lehet 5V.
VMate27-04-2010 21:04:18 // 29718
Sziasztok, kérdésem lenne hátha valakinek van vmi ötlete: Pár hónapja kezdte csinálni az autó azt, hogy 5-6.an padlógázra letilt, azt már 3-4 ben is, hibakód a map túl magas jelszint, raktam turbonyomásmérőt télleg nagy a nyomás, ezután turbo leszed kipucolva a geometria, vákuumcsövek kicserélve stb stb, de még mindig csinálja, ha valaki találkozott ilyennel kérem szóljon, köszönöm.
GTPeti27-04-2010 20:13:46 // 29717
Oké. Viszont itt nem a feszültség konkrét értékén van a hangsúly, hanem hogy egyáltalán előfordulhat-e olyan motorállapot, amikor ilyen értékek léphetnének fel. Tudtommal a sávszélek fenn vannak tartva, annak ellenére, hogy az LMM még itt is dolgozna. (Járó motornál nulla légszállítás relatív ritkán fordul elő. :)
uaz146ti (kispali kisebbik fia)27-04-2010 18:49:36 // 29715
Kb. éppencsak rálehelek a gázra, üresben is csinálja és az 1700-ból nem ad.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)27-04-2010 18:48:26 // 29714
Nem tudom hogy attól van-e az egész kb 3 litert tankoltam belőle hogy elérjek a köv kútig. másnap az egyik indításnál felgyulladt a spricni lámpa és onnantól kezdve 1700 nál iszonyat morgás meg egyebek. néztem az olajat is de rendben van. majd csütörtökön megnézi az orvos aztán meglátjuk.
[k i z z o]27-04-2010 18:10:19 // 29713
+ ez lemaradt:

[k i z z o]27-04-2010 18:05:17 // 29712
Ha elég nagy a terhelés, akkor már 1600 - nál ráforditja a szivót.
[k i z z o]27-04-2010 18:02:15 // 29711
Hi,

amiről itt beszélünk az a 2 es és ez a karaktersiztikája: - de mindegyik 5V fölé tud lőni.



Amint irtam, vannak állapotok amik nem állhatnak fenn együtt, és arra van hiba, ill. plausib. tesztek.
Hardy27-04-2010 15:07:20 // 29710
Én egyszer takoltam azon a kúton a BMW motorkerekparba. Masnap nem indult el. Leragadtak a spricnik, szedhettem szet az egeszet.
Liquid27-04-2010 14:17:57 // 29709
merre van ez a szűrő?
GTPeti27-04-2010 13:35:54 // 29708
"Izzítógyertya csere után viszont eltűnt az izzítógyertyára vonatkozó bejegyzés, ha volt egyáltalán."

Pontosan ezt írtam én is. (Viszont nekem nem egyből.)
mizooo27-04-2010 12:37:36 // 29707
Nekem is ilyen problémám volt én az aktív szénszűrőről szedtem le a vezetékeket és most lélegzik rendesen.
Wickey27-04-2010 11:29:22 // 29706
a vezmód az olyan 3-4-5k körül vált, pontosan nemt'om, de biztos nem ilyen alacsony fordulatszámon avatkozik be.
Wickey27-04-2010 11:27:45 // 29705
namost nekem izzítógyertya csere után egyből tudomásulvette a dolgot.

A dejzel az új LMM-et is simán észleli, gondolom a plausability checkje minden motorindításkor lefut. Érdekes viszont, hogy nekem még lehúzott LMM-el sem hisztizik a dízel láthatóan, nincs ecu generális falióra meg contact vendor, nincs injektorlámpácska, sőt, egész jól megy LMM nélkül is. Hibakódot persze eltárol, elég sokáig, ha jól dereng, nekem pár hónappal az LMM lehúzása után is még benne volt a hibakód.

Izzítógyertya csere után viszont eltűnt az izzítógyertyára vonatkozó bejegyzés, ha volt egyáltalán.

A MAP szenzor hibáját viszont nem torelálta: nem engedett turbónyomást fölépíteni, szívódé üzemben nyomult, volt injektorlámpa meg motorkontrolszisztem falióra, minden amit el lehet képzelni. Törölni viszont szintén nem kellett a hibakódot, az új MAP-pal egyből jó volt. Sőt, a régi rossz MAP is volt, hogy egy-egy pillanatra "megjavult", és akkor pár másodpercig tolt rendesen, szóval ott folyamatosan checkelte az inputot, és hisztizett, amikor a normális légnyomás érték hirtelen az ötödére esett kábé.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)27-04-2010 10:53:40 // 29704
meg azt nem értem hogy csak 1700-tól csinálja a műsorát, vezérlésmódosító mikor kapcsol át? az nem csinálhat ilyet?
uaz146ti (kispali kisebbik fia)27-04-2010 10:50:36 // 29703
nem, semmiféle mosás nem volt. ahogy kifött ez a hiba egyből tankoltam rá meg egy kis injektortisztítót is kapott, de egyenlőre semmi.
nem kell az oktatás erhard dr. :) tudom hogy hiba volt
uaz146ti (kispali kisebbik fia)27-04-2010 10:00:57 // 29700
Üdv Urak!
Ma meglepett a kicsike. Elmentem délelőtt kocsit porszívozni, az oda út teljesen normálisan zajlott. Viszont mikor hazaindultam kigyulladt a spricni lámpa és 1700 as fordulat fölött iszonyatos hangokat ad. Lövésem sincs mi lehet. Tegnap sajnos szükségből egy GP kúton kellett tankolnom, elképzelhető hogy ez hozta ki a sodrából? plz help
Liquid27-04-2010 09:50:30 // 29699
tudtommal teljesen normális dolog az hogy szisszen a tank, kell lenni nyomáskülönbségnek, csak az a nem mindegy hogy ez mekkora :)
EvoGerry27-04-2010 09:21:38 // 29698
ÜDv! Visszaolvastam picit itt a szerelőműhelybe és láttam vannak problémák a tank szellőzéssel.Nekem is régebben tankoláskor amikor a kulccsal kinyitottam a sapkát,és elkezdtem letekerni SZIPPANTOTT egy nagyot a friss levegőből...és picit éreztem is h küszködik az autó ! Én ezt úgy küszöböltem ki,h tankolás után nem tekerem vissza teljesen a sapkát(hangos kattanásokig)+ kulcs ráfordít.Így zárva is van,nem lehet letekerni,de közbe levegőhöz is jut a rendszer..:)
barogab26-04-2010 22:32:41 // 29697
Megtettem,azt is tudom,h örök téma marad!
Hiszek nektek!
GTPeti26-04-2010 22:31:52 // 29696
Cartárs, olvass már vissza légyszi. Az imént vettük át újra (n-edszerre) a témát. NINCS olcsóbb megoldás. Ha nem hiszel nekünk, a saját példádon fogsz okulni.
GTPeti26-04-2010 22:30:39 // 29695
"Tűréshatára 0...VCC"

Tudtommal éppenhogy nem. Pontosan azért, hogy legyenek a széleken tiltott értékek, ami alapján felismerheti az ECU a szenzorhibát. És elvileg elképzelhető (lenne), hogy az ECU a hibakód ellenére el kezdi használni az új LMM-et, mert pont a hibás értékek nemléte miatt észrevehető. Ugyanezt teszi az izzítógyertyáknál is. Sőt ott 10 indítás után el is alszik a lámpa.
barogab26-04-2010 22:28:51 // 29694
Hát attól tartottam,h ilyen lesz a visszajelzés!De ez elsőre is baromi drága!
Ki tud olcsó pénzért, nem kell ingyen,vagy annál olcsóbban,csak ne nagyon fájjon!
;-)
Liquid26-04-2010 22:25:19 // 29693
ha kicsit visszaolvasol meglátod, hogy többször körül lett járva a téma, és mindig ugyanaz a konklúzió :=> csak Fosch, mert nagy eséllyel másodszorra azt fogod megvenni, csak úgy már még drágább lesz :)
[k i z z o]26-04-2010 22:23:37 // 29692
Az sem reset, hanem új érték adás. Az alapjáratot programozzák, 1 byte. Ez adja meg a gázpedál PWM értékét v. step számot attól függ milyen rendszer. Utána a szabályozás már gyújtással megy, néz vákumot stb.

Az LMM akkor is csak egy analóg jel. Tűréshatára 0...VCC. Adott fordulathoz. és / vagy gázpedál álláshoz, szivőcső nyomáshoz lehet korreláltatni,. ebből lehet neki nem hinni, vagy hinni. Azaz, ha egy új fenn van, akkor kell hibakódot törölni, ha iródott, nem akksi saruzni, esetleg datát lopni a vezérlőből, hogy tetszik e neki az új LMM.
barogab26-04-2010 22:22:48 // 29691
Cartársak, olyan kérdésem lenne,amit már gondolom sokan feltettek!
LMM-nél, mi a helyzet,ha nem gyári Fosch-t teszek bele (gazdasági válság lévén)?
Illetve mi van akkor,ha a LMM mérőmön lévő kódszámút nem találok a piacon,akkor a helyettesítő táblázatban lévők mindig okésak?
Találtam olyat a neten, hogy nem gyári Bosch viszont annak a kódszámaira hivatkozik,lehetséges ez?

Aki tud valami okosságot ezzel kapcsolatban az legyen oyl kedves és üzenjen itt valamit vissza,de a saját tapasztalatok is érdekelnek!
Jata26-04-2010 21:51:05 // 29690
Ok. Aláírom. De honnan tudja a vas h használtat teszünk bele vagy uj alapjáratit? Madjnem hanyatt vágtam magam amikor felpörgött 4500ra melegen!!!! LOL
Tom8526-04-2010 16:45:13 // 29689
Ez a relé dolog jó ötlet, majd megnézem, de ma valamiért megszűnt a jelenség!Ezek szerint tényleg valami kontakthiba lehet.
mesa26-04-2010 15:07:18 // 29688
Na,na! U2 koncert díszlet Trabi, occóé? :))
Krisztián15626-04-2010 14:36:58 // 29687
Üdv:D

Nem tudja valaki véletlenül, hogy a 2es Puntoba hol van az elektromos ablak reléje?:P
Driver26-04-2010 14:28:41 // 29686
sziasztok, úgy néz ki lassan majd jobb első toronycsapágyat kell cserélnem, ilyenkor érdemes a szilentet is (vagy a kettő egyben van?) meg még mást is cserélni? illetve ugye nem kell mindkét oldalon párban cserélni, lehet csak a problémás oldalon?
GTPeti26-04-2010 13:26:02 // 29685
Olyanról már hallottam, hogy az AC pumpa behorpasztotta a tankot. Ezzel nagyon vigyázz. Az aktívszén-szűrő amúgy azért van, hogy ne távozzanak szűretlenül káros gázok a környezetbe, illetve, hogy lecsapódjon a benzingőz és visszanyerje. Emellett - legalábbis az Uno-ban - van még egy szelep is.
Erhard 242 (Pure Energy)26-04-2010 12:30:39 // 29684
nem rossz naná mivel a Merci gyári beszállítója ...
Merci is német meg a Trabant is az utóbbi nem kéne mégsem :DDDD
mesa26-04-2010 12:09:55 // 29683
Értem! Akkor az a kétezer nem oszt-nem szoroz Ezek szerint mégsem olyan rossz az a Kolbenschmidt-Pierburg ;-)

Az Alfa olasz autó, a Suzuki meg yappán :P
Erhard 242 (Pure Energy)26-04-2010 12:06:11 // 29682
a Pierburg Pierburg a Bosch az Bosch :D Az Alfa is autó meg a Suzuki is még sem ugyan az :P
a kisker ára 30 illetve 32...
mesa26-04-2010 11:55:19 // 29681
"Gyári" egyenlő Bosch. Nem teljesen mindegy, hogy Pierburg vagy Bosch ? :)

Egyébként:

- 32k a Foschért vs 30-kedvezmény a Pierburgért
vagy
- 32-kedvezmény a Foschért vs 30-kedvezmény aPierburgért ?

Utóbbi esetben tényleg mindegy!
mesa26-04-2010 11:50:37 // 29680
Nem tudom, így amit írsz szerintem vitatható...
Írod nem veszi észre, hogy másik LMM került bele

Nos, pont erre írtuk, hogy ilyenkor kell az ECU reset!

Anélkül is észrevenné, hogy (már) jó az LMM, mert a valószínűsíthető értékhez tűréshatáron belüli értékeket közöl. Mint ahogy azt is észreveszi, ha nem OK

Ha a szenzorról bizonyosan tudja az ECU, hogy hibás, akkor beprogramozott átlagértékekkel helyettesíti a jeleit a motorvezérlés képletébe.

Még azt mondd meg, hogy miért létezik ECU reset vagy pillangó szelep reset, ha nem jegyezne meg dolgokat ?
Akárhogy vesszük, a hibák eltárolása is tanulási folyamat :)
admirális26-04-2010 11:09:43 // 29679
Nálam annyi a gond, hogy kb 200 km-enként le kell tekernem a tanksapkát, hogy szusszanhasson egy nagyot és utána helyreáll a menetteljesítmény, eltűnik a torpanás. Magyarán úgy össze bírja szívni a tankot 200 km alatt, hogy erőlködik az üzemanyagpumpa.

Ahogy nézem, az a szénszűrő a jobb első kerék mögött lehet a műanyag dobbetét mögött. Nehéz lehet kibányászni, ezért nem álltam még neki.
Liquid26-04-2010 10:00:40 // 29678
nemtudom sajna, de engem is érdekelne.
mi a gond nálad?
nálam sikerül "túltölteni"
admirális26-04-2010 09:41:55 // 29677
Tank szellőzés javítással próbálkozott már valaki? Nem tudom, miért, de nálam nem működik tökéletesen. Van az autó elejében ez az aktív szénszűrő, állítólag ennek a szelepe szokta ezt okozni.

Kérdésem, hogy mit nézzek meg, mit tehetek azért, hogy megjavuljon.

Az autó egy 156 1,6 1998-ból.
GTPeti26-04-2010 00:08:56 // 29676
Akkor jó eséllyel azért indítja az ECU, mert úgy érzi, szükséges. Vagyis túl magas hőfokot érzékel. Ezen a nyomon el lehet indulni. Amúgy az is lehet, hogy összeégett a ventit kapcsoló relé kontaktusa. Ez kiderül, ha a tekercsére rámérsz (vagyis, hogy az elektronika ad-e neki feszejt.)
Tom8525-04-2010 23:14:52 // 29675
Nincs! :)
GTPeti25-04-2010 22:04:23 // 29674
Válaszolj Liquid kolléga kérdésére, aztán majd meglátjuk. :)
Liquid25-04-2010 21:58:29 // 29673
klíma nincs bekapcsolva?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.