Forum >> Szerelőműhely

Zagato28-06-2017 22:14:50 // 52886
Köszi...mármint hogy érted, hogy munkára bírni??
Erhard 242 (Pure Energy)28-06-2017 22:00:27 // 52885
Attól még el lehet dugulva a fékcső....
LacUS28-06-2017 21:56:23 // 52884
ABS-s kocsit nem elég "simán" légteleníteni, a kockát is munkára kell bírni közben. Ha nem így csináltátok megvan az esélye,hogy nem lesz jó. Bár találkoztam olyannal akinek sikerült.
LacUS28-06-2017 21:56:22 // 52883
ABS-s kocsit nem elég "simán" légteleníteni, a kockát is munkára kell bírni közben. Ha nem így csináltátok megvan az esélye,hogy nem lesz jó. Bár találkoztam olyannal akinek sikerült.
mgeri7628-06-2017 21:50:41 // 52882
Üdv kartarsak!
Playstoren talaltam androidra egy alfaODB nevü appot kis piros 500 fiathoz hasonlo ikonja van . van ingyenes es 35 ojroert fizetös valtozata is. esetleg hallottatok mar rolla valamit? Valakinek tapasztalat mir jo es mennyire?
Zagato28-06-2017 20:23:02 // 52881
Köszi, de kapott új folyadékot...légtelenítve lett mind a 4...😯
tarilaci28-06-2017 19:58:01 // 52880
Szervusztok! 147 ts-nél a kuplunkog hol kell állítani? A pedálnál vagy a kuplungnál? Bonyolult hozzá férni? Nagyon lent emel ki és elég nagy a holtjátéka. Hátramenetben melegen már nehezen tudom berakni.
Zagato28-06-2017 18:42:05 // 52878
Sziasztok, a fékemmel lenne egy kis gáz. Úgy néz ki , hogy szinte csak a jobb első fog rendesen. Fékezéskor erőteljesen elhúzza az elejét jobbra. Szétkaptuk, bal nyereg berohadva. Kapott két felújítottat a bárdiból. Gyönyörűen csillog villog, de a dolog nem javult. Ugyanazt produkálja fékezéskor.....Volt hasonló már valakinek?...Ötlet, hogy mi lehet? ....ha nem muszáj nem cserélném az ABS kockát.....előre is köszi
redbull9028-06-2017 16:04:29 // 52877
Az mi lehet gyerekek hogy se tiltó hiba üzenet csak egy p1612 üzemanyag fűtő reléje rossz sztem.
De üzemanyagot is kap a gép de az istenért se akar beröfenni :/ 156 2.4 2004 es 175 lovas.
Mondjuk az AC pumpa elég siralmasan nyomja az anyagot.
De ettől sztem.még indulnia kéne. Valakinek vmi ötlete?
Csabo2228-06-2017 13:03:17 // 52876
Én is kicsit pontatlan voltam, h az ELM mindenre jó az adapterekkel, mert a régebbi tipusokon, ahol nem obd2-es a csati, hanem a régebbi 3 lábas, oda a KL kábel kell és a kis adapter hozzá. de végülis a MES oldalon szinte mindenre lehet választ kapni, vagy ha ott nem, akkor a fórumán. csak keresni kell és olvasni.
Liquid28-06-2017 12:48:28 // 52875
Persze, attól függ milyen autóhoz kell.
Azt nem is figyeltem, hogy a 147-nél már más mint a 156--nál. Ott még a KKL volt mindenre jó.
Csabo2228-06-2017 12:40:07 // 52874
Hogy érdemes-e megvenni, azt állapitsd meg abból, h mely funkcióit szeretnéd használni. Szintén a supported vehicles menüben van: a feketével szedett modulokhoz jó a free verzió, a pirosakhoz kell a licensz.
Blogom elérhető ha a HSZ tetején a nevemre kattintasz, majd kiválasztod a legfelső autómat.
FES mobilt nem használok, mert nincs win oprendszer alapú mobil eszközöm.
Csabo2228-06-2017 12:30:59 // 52873
Ha most kellene kábelt vennem, akkor az ELM327-et venném, a különböző szinű adapterekkel, mert az valóban mindenre jó (és nem kell a portbeállitásokkal játszani, amit pl win10 alatt nem is tom h meg lehet-e tenni). A KL csak engine/gearbox, airbag, abs, eps-hez jó, a can hálóra kapcsolódó egyéb vezérlőket nem látja. Az ELM az adapterekkel viszont tényleg mindenre jó. DE! a legtutibb, ha megnézi az ember milyen autó melyik egységéhez akar hozzáférni és a MES supported vehicles menüjében kikeresi milyen kábellel tudja megtenni.
Én is KL-lel kezdtem, amit átforrasztottam kapcsolós verzióra, de utána kellett egy ELM is, amit szintén forrasztani kellett (mind2 alap kinai). Viszont tökéletesen működnek (kell hozzá némi szerencse is).
USB-t (kábelest) használok, mert abban bizok a legjobban, kellemetlen lenne pl 1 proxy rendezés közben ha a BT kapcsolat megszakadna. menet közben lehet, h kényelmetlen élő adatot figyelni a kábeles kivitellel, de nem vészes.
Wolf28-06-2017 12:15:50 // 52872
Szerintem bluetooth kütyü nem engedi ablakokat működni mikor bent van slotban. Nekem sem mennek ablakok mikor bent van. Én is torque t használom.
147 ben kilométer óra hőfokmérő, sőt talán egyik műszer sem mutat semmit, viszont torque igen. Egyszer mentem így vele, nagyon para :)
Lehet valami szoftveres tiltás a dologban.
Liquid28-06-2017 10:47:37 // 52871
az komoly :)
Kábelessel még nem volt gondom soha.
Wolf28-06-2017 08:21:25 // 52870
Mayday!
147 1.9 jtd 16v
Kicseréltem levegőszűrőt. Háromszor szedtem ki, vissza be, de ugyanúgy kilátszik burkolat közt a házból levegőszűrő narancs gumija.(a felső illesztésnél. Alul mindháromszor tökéletesen záródik)
Megnéztem, olyan nagyon nem is tudna rámenni, mégsem gondolom, hogy így kell lennie.
Ebből blogbejegyzés lesz, már látom.
mgeri7628-06-2017 05:31:04 // 52869
A cél az lenne hogy ne okozzon gondot se gyujtáskapcsolo csere se semmilyen elektromos alkatrész cseréje. Bármit keljen összetanitani bármivel.
mgeri7628-06-2017 05:27:59 // 52868
Pár éve vettem egy kábelkészletet. Van egy kábel + három különbözö szinü adapterkábel hozzá. Ugyanakkor van egy kis kék bluetoosos adapterem is . Ez utobbit használom jelenleg egy torque nevü applikácioval de nem az igazi. Egyrészt kicsit játéknak tünik és llandoan kb fél másodperces késésben van a valosághoz képest.
Ráadásul eddig 2X csinált problémát a járgányban. Elsö : hibaüzenetek kiolvasása után nem tudtam az ablakokat se fel se le huzni. 2. A müszerfalon inditás után világitva maradt az abs esp és a kézifékkar visszajelzö lámpája.
Miután kihuztam az adaptert és ujrainditottam a vasat minden hiba megszünt

Szeretném nagyon alaposan átnézni a járgányt mert vásárlás után nagyokat szivtam az elektronikával és van egy olyan gyanum, hogy a gép legalább 3 járgánybol van összerakva amik közül az egyik diesel volt (enyém 1,6 benzin 77paci)

Eddig a legfurább hibaüzenetem ez volt : az izzitorendszer hibás, viz van az üzemanyag szüröben.
Ezzel csak az az egy gond van, hogy 1,6 benzin a járgány szoval nincs tul sok izzitogyerty a benne :D
Liquid27-06-2017 22:51:47 // 52867
A 147-hez KKL kábel kell alapvetően.
Két alternatíva van:
1) kapcsolós KKL kábel, ez mindenre jó.
2) sima KKL + egy adapter készlet
A második tán kicsivel drágább, ellenben, bármely más vezérlőhöz is jó(lesz)
A Wifis, bluetoothos cuccokat nem szeretem, mert a csatlakozás maga is egy hibalehetőség, viszont ha nem laptoppal birizgálod akkor nem jó az USB.
Szerintem a tuti, az USB-s egy MES-sel.
Nekem van szinte mindenem :)
mgeri7627-06-2017 22:37:09 // 52866
Ismét mes kérdés :)

A progi rengeteg eszközzel tud kapcsolodni a járgányhoz. Kábeles, wifi stb eszközökkel. Szerintetek melyik a legjobb és miért. Kábelböl kié a legtutibb ? Wifi , blue közül névszerint melyik a tuti ?
Lusta7727-06-2017 19:26:56 // 52865
Sziasztok!

Tudja valaki hogy a vezérlés hibát bedobja hibakódként a vas ha egy fog el van csúszva?
166 2.4
Köszönöm az értelmes válaszokat előre is!
mgeri7627-06-2017 18:46:12 // 52864
A multiecuescan oldalan 50 euroert hirdetik a full verziot 1 epre es 250 ert sok gepre + van ott egy FESmobile nevü extra. az mire jo? Erdemes letölteni ?
A blogod merre talalom ?

alfa 147 hez es fiat doublo 1,9 JTD hez szeretnem haszalni.

Az oldal irja, hogy win 10 alatt is fut. Bluetoosos adapterrel is lehet hasznalni vagy csak kabellel müködik?
Revitox27-06-2017 15:57:04 // 52863
Köszönöm ez elég jól hangzik. :)
Már csak egy akna kell :D
A cső már kész van.
Csabo2227-06-2017 13:07:17 // 52862
Mogyoród, gödöllői út, Mácsik Dénes.
Szépen fúj, minőségi anyagokkal. Jó ár/érték arány de mint minden szakival célszerű mindent alaposan előre megbeszélni.
Csabo2227-06-2017 13:02:36 // 52861
Helo
Megéri a teljes verzió az árát ha komolyabban foglalkozol a kocsival.
Az automata ablak feltekerés nem annyira 1szerű, le van írva az 1ik blogomban a menete, de full mes (is) kell hozzá.
earbash27-06-2017 11:13:54 // 52860
Sziasztok!

Vác és vonzáskörzetében tudna valaki ajánlani ügyes kezű fényezőt?

Köszönöm! :)
fazek26-06-2017 23:27:11 // 52859
Nekem használt a klíma hűtő kifujatása,de nem kellett levenni a lököst. Az alsó motorvédő burkolatot kell csak leszedni,és nem árt ha van szerelőakna. Fogtam egy 50cm hosszú kb 15mm átmérőjű csövet, az egyik végét kalapáccsal összelapítottam majd vágtam rá hosszirányban egy kb 2 cm-es rést. A cső másik végére dugtam a kompresszor tömlőjét. Így ez már befért a két hűtő közé alulról, és előre fele kifujattam a rengeteg koszt. Azóta sokkal jobban hűt a klímám,bár még mindíg nem az igazi. Most 7,5 fokos levegőt fúj. Takarítás előtt 14 volt. Egy próbát megér.
Revitox26-06-2017 22:46:10 // 52858
Nah ezt holnap megnézem. Azt tudom h elindulni elindul, nyomja is a hideget, de kb 5-10 perc után csak meleget nyomja.
mgeri7626-06-2017 22:27:02 // 52857
A lkimakompressor üzem közben kapcsol? A kuplung kereknel hallani is es latni is lehet a ki / be kapcsolasokat
Ha indulasnal bekapcsol, majd kicsit kesöbb ki aztan többet nem akkor lehet nyomaserzekelö szelep hiba
Revitox26-06-2017 21:40:23 // 52856
Az megtörtént. Nem szivárog...
Ez volt az első tippem, hogy elszelet. De nem.
mgeri7626-06-2017 21:34:47 // 52855
Szerintem keves a gaz a rendszerben. Töltesd fel es jo lesz
Revitox26-06-2017 21:30:52 // 52854
Lenne kérdésem.
A légkondi radiátorhoz szeretnék eljutni annyira, hogy megnézzem mennyire koszolódik v koszos. Lehet ezért nem dolgozik a légkondim rendesen.
Az addig oké h első löki lejön. Itt már be lehet látni a két radiátor közé? Vagy le kell szednem a zárhidat is?
Tudatom ki van h nem üzemel rendesen.
1-3 fokozatig hűt egy darabig és szép lassan átvált melegre.
Ha egyből full aut-ra teszem kis hideg és egyből tolja a meleget (kül hőt)
Mint minden kondis autó alatt tócsa szokott lenni idő után ugye a lecsapódás miatt. Nekem nincs. Arra gondolok és az itt lévő tipp alapján h nem hűl a radiátor és nem tud dolgozni a kompresszor. Legalább is bízom benne h csak ez a baja.
Ezért kukkantanék be a radiátorok közé.
mgeri7626-06-2017 21:03:29 // 52853
Sziasztok!

Olyanokat keresek akiknek van tapasztalautk a Multiecuescan progi fizetös valtozataval.

Milyen tapasztalatok vannak vele? Mennyire hejtallo, hogy mindent tud ami alfaval kapcsolatos? diagnosztikatol, hibakodtörlesig , a kulcshoz tanitas meg a többi nyalanksag amikkel jatszani lehet . Mint pl : megtanitani a kulcsomat, hogy ne csak az ablakot nyissa ha sokaig nyomvatartom az ajtonyito gombjat, hanem mondjuk bezarni is tudja az ablakokat.

Minden infot elörre is köszönök . itt is vagy a 76mgeri@gmail.com mailon.
atis_166jtd26-06-2017 08:30:12 // 52852
Ha van progitok akkor nézzétek meg a kért és a mért rail nyomást. Ha nagyon eltérő lehet még a tankban a szűrő a szivattyú elött. Istenien tud szivatni.
Coyote26-06-2017 06:27:17 // 52851
Szerintem a túrbó a hibás, de sok minden produkálhat ilyet. Mézd végig a vákum csöveket, turbó geometria, magasnyomású, nyomás szabályzó....
Ha esetleg az is előfordúl, hogy jobban kormol ilyenkor akkor tuti hogy túrbó gond.
Egyébként meg próbáljátok ki legközelebb, hogy ha belassít megint, váltó ki üresbe majd egy fokozat vissza aztán újra vissza oda ahol volt. Nekem ez anno a 166-nál bejött. Így nem kell leállítani menet közbe.
marci9126-06-2017 00:03:01 // 52850
Sziasztok!
A minap tapasztaltam, hogy a 2 éve cserélt Birth gyártmányú stabilizátor rúd szilentek teljesen kivannak.

Ki milyen gyártmányt ajánlana ár-érték arányban, ami nem repedezik szét ilyen hamar? Érdemes cserélni a másik két bentebb fekvő szilentet is? Köszönöm!
Liquid25-06-2017 22:57:01 // 52849
Sziasztok!
Egy újdonsült Alfás cimbim küzd egy fura vészprogramra-ugrós problémával.
Alfa 159 1.9 16V 2008. Megkergetés után cammogós menet, vagy épp lámpánál állás, majd hirtelen padló, vagy határozott indulás/gyorsítás. Na ekkor vészprogram és P0091-es hiba. (Invalid signal). Újraindítás után minden rendben, de relatíve fixen előidézhető.
Találkozott már valaki ilyennel?
Elvileg történt olajcsere, gázolajszűrővel együtt.
Mi az amit lehetne megfigyelni. A leírás alapján nem teljesen egyértelmű (számomra) mi lehet a gond. Gyanítom, hogy a nyomásszabályzó, de lehet hogy ez csak a látszat?
Köszi előre is!
Tommaso 15925-06-2017 21:55:01 // 52848
Szia!

Köszi az útbaigazítást!

Az az igazság egy ismerősöm, aki autóalkatrészekkel foglalkozik nem javasolta a felújítást. Azt mondta jobban járok egy használt, de gyári k.művel.

Én otthon nem szeretk bütykölni se féket, se kormányt, meg megmondom őszintén időm sincs rá.

Így ráírok még Csöri, biztosan Ő is tud valami okosat mondani :-)

Köszi mégegyszer :-)
Csabo2224-06-2017 14:22:12 // 52847
Ciao

Meg kéne kukkantani a mostani kormánymű cikkszámát, és az alapján keresni másikat.

A MY2002 utáni 156-ba sztem már jó a 147/GT kormánymű is. sajna az eper nem hozza egyértelműen melyik motorváltozatba jók az egyes kormányművek. vagy csak a csövek variálásával lehet kompatibilissé tenni azt amit az eper nem sorol fel.
Bontottból olyat keresnék ami németeknél futott, és nem sokat. Az olasz lutribb. lényeg, h ne lógjon a tengely. Van 1 kormányművem, de félretettem magamnak és nem nagyon adnám el (2-t már eladtam 12e ft körüli áron). viszont van itt Amore-n 1 tag aki újitott fel otthon kormányművet, érdemes lehet megkeresni a blogját.
atis_166jtd23-06-2017 22:04:08 // 52846
Nem lehet hogy a főtengely szíjtárcsa szakadt szét? Én ott kezdeném először. Ne azt nézdhogy a szíj rajta van, hanem oldalról nézd meg hogy áll, esetleg próbáld meg megforgatni.
Piritu - 1.000.00023-06-2017 22:03:19 // 52845
Első körben javasolnám az Amorén folyamatosan alkatrészt hirdetőket megkérdezni...
1 2 3
Kisvuk23-06-2017 21:21:01 // 52844
Sziasztok !

Mai szerelésemnél eltörött a 146-nak a bal hátsó ABS jeladója. Ha valaki tud beszerzésben segíteni kérem írjon, esetleg ha valakinek van bontott ?! . Előre is köszi !
Üdv, Pisti
GreenArrow23-06-2017 14:51:57 // 52843
Sziasztok!

Tegnap délután hazaértem a kocsival (1.9 JTD), leállítás után 1-2 másodpercig fura búgó hang jött a motortérből, mintha még valami forogna. Este el akartam indulni, nehezen indult, majd úgy csattogott, mintha ki akarna szakadni minden henger, így gyorsan leállítottam és utána az összes óramutató el kezdett táncolni, mint mikor az akksi szar. Hagytam reggelig, megpróbáltam indítani, de már nem indult. Mi a retek van ezzel a...mostmár ki kell mondanom...hulladékkal?
Tommaso 15922-06-2017 21:23:23 // 52842
Üdv!

Kormányművet kéne cserélnünk a 156-ban (2005. 1.9 JTDm 16V)

Leginkább a bontottal szemezgetek, kérdésem mire figyeljek oda?

Bármilyen motorral szerelt , bármilyen évjáratú 156 kormánymű jó?

Más típussal azonos e, pl 147?

Ha valakinek van, és jó is ne tartsa magában :-)

Köszi
mgeri7621-06-2017 22:11:56 // 52841
Sziasztok!
Vezermüszij cserenel az elsö dugattyut milyen pozicioba kell allitani? Total felsö holtpont vagy valami mas mertekre?
PistaFR21-06-2017 20:41:25 // 52840
Gondolom a gyári gép tud ilyet olvasni, de talán a MES is. Ha a klímavezérlőhöz tudsz csatlakozni, ott lehet, hogy le lehet kérdezni.
TS21-06-2017 19:24:41 // 52839
Üdv.
Olyan cartársat vagy szerelőt(esetleg a kettő együtt:)) keresek aki szét tudná nekem rámolni a vasat szívócsatorna tisztításhoz,ill.szívósor cseréhez.2.4 -ről van szó.A vezérlést kellene szétbontani,nagynyomású pumpát kivenni,szívósort levenni.A bontás része nekem is menne,az összerakással lennének gondjaim.Félek,úgy járnék mint mikor suhanc koromban a simsont berheltük a haverokkal.Mindig maradt egy kosár alkatrész:))Szóval,viccet félretéve,a dióhéj szóráshoz mindenem megvan elviekben,ezt mindenképp magam szeretném elvégezni.Sajnos aki szétszedte volna,lemondta,így most mást kell keresnem.A helyszín lényegtelen,bárhová elviszem,viszont csak hétvégén menne.Ha valalaki szereti a kihívást,vagy ismer olyat,és még szakmai ismerettel is rendelkezik,azt légyszi jelezzétek felém.Köszi
marci9121-06-2017 14:46:18 // 52838
Köszönöm a tippet!
Az AC-t mindig megvárom, vigyázok a járgányra nagyon :) Második indításra már szépen jár, hidegen persze némileg erőtlenebb, de nem is szoktam hajtani úgy, meg szerintem ez normális jelenség. Amikor beindul legelőször hidegen, akkor van, hogy próbálok gázt adni, de akkor kabócázva jár, majd lefullad. Második indításra már tökéletes. Ez rendszeresen megtörténik. 2000-es évjáratú 146 amúgy a járgány.
pettinke21-06-2017 14:13:56 // 52837
meg kell nézni MES-el, hogy éppen mit mond a motorvezérlő a klímának:
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.