Forum >> Szerelőműhely

Golyszi10-05-2017 21:39:54 // 52736
Update:
Segítsetek szakik!
Gyertyák jók. Trafók jók. Veszteség és kompresszio mérés, 1 hengernél van veszteség, ez 87% a többi 100% (14bar). De ez a 87sem állandó. Ilyenkor a nyomás az olajteknő felé szökik, és mintha akkor, amikor az olajnak nincsen már "szigetelő" hatása. Egyébként ez is 97%os. Amit nem értek, hogy ez nem okozhatja a durrogást nem?! Amire még gondoltunk hogy a vezérlés nem jó. Így teljesen véletlenszerüen jön elő a durrogás amikor már elég anyag van kipudnál és hő hogy égjen...
Vezérlés is megnéztük, pont középen van... ehhez nem értek 😆
Holnap megnézzük a giulettáét is és osszehasonlítjuk.

Mit gondoltok?
Alien409-05-2017 18:30:43 // 52735
Sziasztok! Anno kérdeztem, hogy mi lehet a baj (megy fel az óracsoporton a hőmérséklet álló, de járó motornál) na most már csak egy opció maradt. az óracsoporton a feszszabályzó ment világgá. a többi hipotézist dobjuk messzire pls. a kérdésre koncentráljunk :D a kérdés: van-e itt olyan, jártas ember, aki javított vagy cserélt már. átforrasztást megoldom... csak mit kell cserélni pontosan... na meg esetleg mire. ezeket a segítségeket megköszönném! 145 1.4ts 33503 ("új" krómkeretes óracsoport)
blackbird0009-05-2017 17:53:03 // 52734
Még egyszer köszi!!!! Azóta találtam máshol is, holnap megyek venni.
Zozo8509-05-2017 17:37:02 // 52733
Ma voltam eredetvizsgán és ott leszedtük az LMM-t és kitakarították, nem volt koszos a szerelő szerint.
Indítás után rögtön jött a motor check lámpa...ez után lehúztuk a mérőt és úgy néztem meg hogy megy az autó és érezhetően erősebb!!!
Ezekszerint meghalt a LMM???
Kazes☻09-05-2017 17:24:14 // 52732
például..., de biztos van máshol is. :)
blackbird0009-05-2017 17:16:12 // 52731
Oh...nagyon köszönöm. Elvileg minden autós szerszámot forgalmazó boltban kapható, vagy speciális?
pettinke09-05-2017 15:42:08 // 52730
van hozzá szerszámkészlet, "injektor ülék tisztító" lényegében egy kör alakú kéz maró. ez első körben megmozdítja a gyűrűt, és kiszedés utána letisztázza a hengerfej felfekvő részét.
blackbird0009-05-2017 05:47:14 // 52729
Üdv Mindenkinek!

Van valami jó módszer a diesel befecskendezők alatt lévő réz alátét eltávolítására?
Eléggé be vannak szorulva, ha lenne ötlet, tapasztalat, azt nagyon megköszönném!
alfa147,Gt08-05-2017 23:38:05 // 52728
Szia.
Köszi a választ.
Az az érdekes hogy a rudazat le van akasztva,és nem látok olyat ami mozgatná.
Csabo2208-05-2017 23:02:58 // 52727
Szia
Úgy tudom, h igen.
AO blog
alfa147,Gt08-05-2017 22:45:54 // 52726
Sziasztok.Lenne egy kérdésem.Létezik hogy az1,9 jtd 150 LE-s GT-ben a szivosorban örvénylapát lakik?Elöre is köszönöm a válaszokat.Üdv.Zoli.
pettinke08-05-2017 19:39:31 // 52725
A felső motortámaszt a Lenkey csinálta nekem, még tart...
Demecsab08-05-2017 17:13:30 // 52724
Sziasztok!

Tud valaki olyan műhelyt ahol motortartó bakot tudnak felújítani? Pest megyében keresek.

Köszönöm a válaszokat!

Csaba
Zozo8508-05-2017 16:30:10 // 52723
Megprobalom megállni 😀😀😀
Bár lesz kísértés amíg ázik benne!!!
Coyote08-05-2017 16:15:12 // 52722
Patikába besétálsz és kérsz tiszta alkoholt. Az a tuti, csak meg ne idd utána a maradékot :-)
Zozo8508-05-2017 15:42:57 // 52721
metilalkoholba áztassam akkor?
Piritu - 1.000.00008-05-2017 15:22:16 // 52720
Igy van, alkohol a nyerö. A féktisztito nagyon agressziv, kikezdheti a vekony platinaréteget.
Kau08-05-2017 14:56:53 // 52719
Á. Bele nem raknék ilyen kotyvalékot a hűtőbe. Nem fogy a hűtővíz sem.
Kazes☻08-05-2017 14:05:40 // 52718
Előtétellenállásod is akkor jó...
Lehet, hogy hengerfej levétel lesz belőle a végén...
Nem volt valamikor kis vízszivárgásod, amit a hűtővízbe teendő tömítőanyaggal oldottál meg, vagy a szerelő?
Továbbá még csak a hűtőre tudok gondolni, hiába mosták át, attól még lehet elzáródva és ezáltal csökkentve a hőleadó képességét.
Kau08-05-2017 13:36:03 // 52717
Mindkettő jó.
Liquid08-05-2017 13:08:19 // 52716
Én mindenképp megnézném mit művel lehúzott csatival.
Sztem jó a féktisztító, amúgy asszem alkoholba mártást javallották.
Liquid08-05-2017 13:06:22 // 52715
ez jogos, tényleg érdemesebb ott megbontani
Zozo8508-05-2017 13:03:42 // 52714
Rendben köszönöm megnézem.
Még egy kérdés...találtam kifejezetten légtömegmérő tisztító sprayt, érdemes venni vagy a féktisztító is megfelel?
Kau08-05-2017 13:03:36 // 52713
Viszont én is kérnék egy kis segítséget :)
3 neves Alfa szerelőnél jártam (neveket nem írok), mert melegszik a hűtővizem. 146, TS motor. Nem forralja, de 98 fok környékén van városi dugóban, hegymenetben, magas fordulatszámon (4500 fölött). Országúton stabil 90 fok, mint korábban mindig.
Cserélve lett a termosztát. Ellenőrizve lett a hőgomba és a ventilátor, jók. A vízpumpát ketten is megnézték, működik. A hűtőt kiszedték, kitakarították, átmosták kívül-belül. Nézték, hogy nem hengerfejes.
A hiba nem szűnt meg! Ha valakinek van használható infója, az írja már meg, hogy mi a tökömet kéne még megnézni. Nem akarok mindent újra cserélni.
Köszi!
Kau08-05-2017 12:55:59 // 52712
Ne a bilincset vedd le. Felülről vedd ki a két csavart. 5 vagy 6 ágú lyukas torx kell hozzá. Mikor milyet raktak bele. Nekem volt mind a kettő. Fogóval, oldalról tekertem ki :)
Kiveszed a betétet és az alján benézel. Látsz két 3 pici rudat, aminek króm színűnek kéne lenni, de szerintem fekete. Arra ráfújsz féktisztítóval, utána hagyod megszáradni. Nem mindig lehet takarítani, mert van, hogy már nem jön le a cucc. Arra figyelj, hogy csakis hideg motornál kezdjél hozzá! Érzékeny, ha a forróra ráfújod a hideg féktisztítót. Akkor vége. 5-10 perces mutatvány a visszarakással együtt.
Zozo8508-05-2017 11:42:39 // 52711
Gyöngyösről hoztam haza vásárláskor és kicsit meghajtottam Pestig (150-160) az M3-on, szóval ez megvolt...
Lehet kicsit kifújom az LMM-t hátha segít valamit.
Sajnos ilyen LMM takarításos blogot senkinél nem találok képekkel alátámasztva :(
Coyote08-05-2017 11:12:52 // 52710
Lehet csak el van lustulva. Vidd ki pályára azt aggyá neki kicsit :-) jó a féktisztító csak ovatosan bánj vele. Inkább többször keveset fújj.... SzVSz
Liquid08-05-2017 10:57:43 // 52709
Egyáltalán nem biztos, hogy az a baja...Esetleg úgy tutod kizárni, hogy ha lehúzod a csatiját, akkor jobban kell mennie, de elképzelhető hogy nem lesz alapjárat.
Igen a két bilincset kell levenni. Én féktisztítóval küldtem meg rendesen. Azóta viszont sokszor szóbakerült, hogy nem biztosan az a legjobb neki. Viszont nem emlékszem milyen kegyszert javasoltak.
Kazes☻08-05-2017 10:56:29 // 52708
Azaz... Meg mögötte van a pillangószelep, ott is érdemes lehet takarítani, hideg motornál... Szerintem a féktisztító jó erre.
Zozo8508-05-2017 10:38:45 // 52707
A kép netről töltött. Nem az enyém, képen a hiba a cső szakadása, nekem ott nincs baj :D
Zozo8508-05-2017 10:22:28 // 52706

Képen a pirossal bekarikázott a légmennyiség mérő?
Leszerelése simán két oldalon kitekerem a bilincset és kész?
Mivel érdemes tisztítani és pontosan mit tisztítsak benne?
Liquid08-05-2017 07:53:15 // 52705
Hát jó kérdés...
Nálam egyszer az LMM okozott "lassúságot".
Igazából erőtlen volt nagyon, egy szét-összeszerelés, és tisztítás megoldotta.
Zozo8508-05-2017 01:14:42 // 52704
Sziasztok
Vettem egy szép kis 156-t 1.6ts motorral.
Volt már 156 1.6ts autóm és szerintem most ez elég lomha.
Mi okozhat egy benzinesnél lomhaságot, lustaságt?
Szépen indul, halkan egyenletesen jár szép hangja van, fogyasztása is jó.
Liquid03-05-2017 22:32:09 // 52703
Hol volt itt fellengtős kioktatás? Te se írtad le hol, ki, és milyen módszerekkel szakértett. Ha pedig a megfelelő szakember tanácstalan, akkor miből gondolod, hogy párszáz km-ről, félinformációk alapján kitaláljuk, ez nem egy mozaikszavas krimisorozat, hanem a való világ :D
pettinke03-05-2017 22:26:27 // 52702
Nekem mindegy, hol volt a kocsi, nem találták meg a hibát, te meg a fórumon távitányítással próbálsz hibát behatárolni, aminek nincs értelme.
A Ferryvel volt már problémám - és pont most írtad, hogy ezekszerint neked is. Szóval erről ennyit.
Az AH turbot javaslom egyébként Dunakeszin.
Jani721203-05-2017 21:01:51 // 52701
Szasztok! Lehet itt kellett volna kérdezni :) Járt már úgy valaki, hogy komplett kuplungcsere (húzókuplung) után szétakad a kuplungcsapágy? Valeo szett. meg valaki magyarázza már el, hogy miért jó a húzókuplung! Köszi előre is :)
SzJanos03-05-2017 20:15:12 // 52700
Sziasztok! Szeretném a folytószelepet alaphelyzetbe állítani (resetelni, tps szenzort). van erre mód a 159 esetében is manuálisan, vagy csak a fedélzeti számítógépen keresztül?
Csabo2230-04-2017 17:31:22 // 52699
Anno a TS-emmel volt hasonló gond, ott egy szelepfedél tömités csere oldotta meg a helyzetet. Nem azt mondom, h nálad is meg fogja, csak megosztottam az én szitumat.
blackbird0030-04-2017 17:13:06 // 52698
Szia!

Szvsz a cég nem biztos, hogy téved. A geot egy mágnesszelepen keresztül a vacuum vezérli. Ha rossz a szelep, vagy a vezérlése, akkor is lehet ilyen probléma. A szelep a motorvezérlőtől kapja a négyszög jelet, aminek a kitöltési tényezője változik, attól függően, mennyire kell kinyitni a szelepet. Ez szabályozza a vacuum mértékét, és ez mozgatja a geot amennyire kell. Ha a motorvezérlő rossz jelet ad, a geo is össze-vissza müxik. Ezt leginkább oszcilloszkóppal lehet mérni, vagy a MES-el, ha tud ilyesmit. A vacuumot is ellenőrizni kell.
Legalább is szerintem.
Ha más minden jó, akkor itt kutakodnék.

Persze Mindenki azt csinál, amit akar, ez csak egy ötlet!
ntm30-04-2017 14:28:36 // 52697
A gyertyák újak, és a trafókkal is lett már játszadozva, csere-bere. Olaj jut valamiért az egyes henger "nagy" gyertyához. És mondom, az összes többi gyertya száraz, hibátlanul működik, illetve amint az olajos helyére is megtisztított gyertya visszakerül máris pöcc-röff minden patika.
Olajjal lesz valami gríz, de nem tudom hogy jut oda (nyilván fogy is az olaj, jobban, mint egy átlagos TS-nek).

És mivel csak egyetlen gyertyával van gond, ezért nem gondoltam ,hogy gyűrű, mert akkor laikus véleményem szerint az adott hengernél olajos lenne mindkét gyertya.
Cs29-04-2017 19:59:58 // 52696
Nos, annyiban igaza lett a Ferrykernek, hogy a probléma továbbra is megmaradt. Ami ennél is bosszantóbb, hogy mostanra teljesen egyértelművé vált, hogy a változó geometria okozza ezt a furcsa, természetellenes hangot. Ezt pedig szerintem kurvára illett volna észrevenniük...
Cs29-04-2017 19:39:41 // 52695
Nem fellengzős kioktatást kértem, hogy vigyem rendes szervízbe, hanem használható tanácsokat. Főleg úgy érdekes, hogy azt sem tudod hol, kinél volt a kocsi. A DZ Alfa szervíz, valamint Ferke kartárs, szerintem elég elismertek alfás körökben. A turbót pedig a szintén elég jó nevű Ferrykerhez vittem. Szóval erről ennyit.
Levee156SW29-04-2017 19:27:00 // 52694
Szia!
Mi a helyzet az ugyanazon a trafon levo masik gyertyaval?
Piritu - 1.000.00029-04-2017 14:40:23 // 52693
Nem lehet, hogy rossz a gyertya? Megcsrelnem az egyes hengeret a kettesevel es kiderul.
ntm29-04-2017 11:36:38 // 52692
Sziasztok!

Egy hiba feltárásában kérném segítségeteket!

Szerintetek miért lehet az, hogy pár ezer km után az egyes henger nagyobb gyertyája olajos lesz. Viszonylag nagyobb mennyiségű olaj beköpi, és a henger nem jár, majd ki kell törölnöm az olajat, gyertyát meg trabant feelinggel drótkefézni, visszatenni és megy az autó. De csak az 1. henger nagy gyertyája, a maradék 7 csontszáraz.
Egyébként egy 1.4-es TS-ről van szó.

Dugattyúgyűrű esetleg? De akkor nem lenne kollektíven mindkettő gyertya a problémás hengernél elázva?
Vagy Szelepszár szimmering? Hirtelen ez a két alternatíva jutott eszembe.

Előre is köszi, ha valaki ötletel velem :)
pettinke28-04-2017 16:31:31 // 52691
lehet vajákolni pucolással, meg bontott és állítólag jó EGR-el, de nagy százalékban csak akkor oldódik meg a dolog, ha kap egy újat.

HA az EGR a baja...
psychoati28-04-2017 11:55:29 // 52690
Köszi a gyors reagálást!
Még benne van. Akkor annak utánanézek, hogy mit lehetne vele kezdeni. :-)
pettinke28-04-2017 08:47:02 // 52689
Ha van még EGR az autóban, akkor leginkább arra gyanakodnék.
psychoati28-04-2017 08:09:51 // 52688
Sziasztok!
Az autó 159 1.9 jtdm 16V 150LE. Ingadozik a turbónyomásom terhelésnél, és rá szeretnék jönni, hogy mi lehet a hiba. Turbócsöveket átnéztem, hibát nem találtam, sziszegést sem hallani. DPF eltömődés 80% volt, de azt kipucoltam, így most 4%. A vákumszelepnél lévő kis gumicső repedezett volt, azt kicseréltem. Hibakódmentes az autó. Viszont tegnap MES-ben észrevettem egy számomra érdekes dolgot. Az "Overboost-szelep nyitás 74,960%" (ez ha jól gondolom a szolenoid) ez az alapérték. Ha lefuttatom az actuatort akkor 0-99,947 értékeket mutat. Tehát a kérdésem az, hogy ennek ez a normális alapértéke? És ha valakinek a nyomásingadozásra lenne ötlete örömmel venném :-).
Piritu - 1.000.00027-04-2017 19:29:43 // 52687
Inkább a szerelőmhely topikba való :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.