Forum >> Szerelőműhely
blackbird0022-04-2017 14:49:26 // 52649
Ahogy a kolléga leírta. Tökéletesen müxik, mindent lehet hallani belülről..
pettinke22-04-2017 14:45:56 // 52648
A hegyes végét a hallgatandó dologra, a tompa nyelét pedig a füled előtti csontra.
norbi040922-04-2017 13:58:14 // 52647
Szia! Hogy érted a csavarhúzós dolgot?:) Amúgy igen, dízelről van szó.
sty22-04-2017 09:36:36 // 52646
Hello,valaki meg tudná mondani hogy a 156 csomagtartójában a jobb oldali kerékdobnál a kárpit alatt milyen panel ill. milyen relék vannak?
blackbird0021-04-2017 17:49:32 // 52645
Szia!
Ha dieselről van szó, akkor lehet a vacuum pumpa, vagy annak hajtása. Az van jobb oldalon, más mozgó elem ott nincs, ha jól emléxem. Persze ez hangtól függ, hallani kéne. Esetleg EGR szelep, de annak is sajátos a hangja, és halk. Lehet visszaverődő hang is. Csavarhúzóval kell meghallgatni, jól be lehet vele határolni a helyet.
Ha dieselről van szó, akkor lehet a vacuum pumpa, vagy annak hajtása. Az van jobb oldalon, más mozgó elem ott nincs, ha jól emléxem. Persze ez hangtól függ, hallani kéne. Esetleg EGR szelep, de annak is sajátos a hangja, és halk. Lehet visszaverődő hang is. Csavarhúzóval kell meghallgatni, jól be lehet vele határolni a helyet.
norbi040921-04-2017 17:23:37 // 52644
Sziasztok! Szép reggelt :)
Kétségbeesésemben írok ide már. Srácok, mi csattoghat hidegen a motor tetején jobb oldalon? (Ha szemben állsz vele) Porlasztók vatta újak (nem felújítottak), hidrotőkék nemrég cserélve. Friss olaj. Mi lehet még ami ezt a zajt okozhatja? Olajnyomás probléma? Dugulás az olajcsatornában? Railcsövön lévő nyomásszabályzó szelep? Valakinek ötlet? :((
Kétségbeesésemben írok ide már. Srácok, mi csattoghat hidegen a motor tetején jobb oldalon? (Ha szemben állsz vele) Porlasztók vatta újak (nem felújítottak), hidrotőkék nemrég cserélve. Friss olaj. Mi lehet még ami ezt a zajt okozhatja? Olajnyomás probléma? Dugulás az olajcsatornában? Railcsövön lévő nyomásszabályzó szelep? Valakinek ötlet? :((
Buksi21-04-2017 11:38:23 // 52643
Köszi a tippet, ezt kipróbálom. Végigzongorázok mindent. :-)
Jani721221-04-2017 11:09:37 // 52642
eszembe jutott egy ötlet :) ha nem tudod computerrel ellenörizni akkor csinálj szándékosan hibát (húzz szét egy szenzor kábelt), ha nem jelez abs hibát, akkor az azt jelenti, hogy a rendszer nem működik! Ha így van akkor kezd a legegyszerübbel (Okken borotvája) pl: minden a rendszerben lévő biztosíték bent van-e, kontaktok...
Buksi20-04-2017 20:08:49 // 52641
Nem tudtam, hogy le kell ellenőrizni. Azt sem tudom hogyan kell! :-D
Buksi20-04-2017 20:07:45 // 52640
Persze, minden alkatrész, ami az ABS-hez tartozik meg van és be is van szerelve, elöl is és hátul is! :-)
Jani721220-04-2017 20:04:54 // 52639
csak egy kérdés-lehet hülyeség-a kerék forgás jeldókat géppel leellenőrizted? A kérdés lényege, hogy a vezérlő kap jeleket a kerékről?
pettinke20-04-2017 19:19:07 // 52638
elnézést, ha banális a kérdés, de ...
nem olvastam a bejegyzésben az ABS szenzorokról - nyilván beraktad azokat is, de kapott-e olyan kerékagyakat az autó, amiben van ABS gyűrű, ami szenzorokat izgatja?
nem olvastam a bejegyzésben az ABS szenzorokról - nyilván beraktad azokat is, de kapott-e olyan kerékagyakat az autó, amiben van ABS gyűrű, ami szenzorokat izgatja?
VMate20-04-2017 15:38:27 // 52637
Sziasztok Giulettasok, Mitosok stb. :) MultiAir motor 1.4 170le, P1064es hibával valaki találkozott már ? 4. multiair szelep hiba kis segitségként.
Buksi20-04-2017 10:13:26 // 52636
Na akkor itt is felteszem a kérdést!
Beépítettem az ABS-t a 155-ömbe!
Viszont sajna valamiért nem működik. Lenne valakinek valami ötlete, hogy miért nem? Esetleg MES-ben nem kell valamit átállítani? Előre is köszi a segítséget! :-)
Beépítettem az ABS-t a 155-ömbe!
Viszont sajna valamiért nem működik. Lenne valakinek valami ötlete, hogy miért nem? Esetleg MES-ben nem kell valamit átállítani? Előre is köszi a segítséget! :-)
Aaron982319-04-2017 16:09:16 // 52635
Sziasztok.
Gyári fejegységet (Blaupunkt Connect Nav+) szeretnék az autómba(Impression).
A kérdésem az, hogy gyári kód szükséges hozzá?
Ha igen, akkor hol tudom megszerezni?
Illetve a felszereltségéből adódóan kell pluszt kábel beszerelni?
Előre is köszi!
Gyári fejegységet (Blaupunkt Connect Nav+) szeretnék az autómba(Impression).
A kérdésem az, hogy gyári kód szükséges hozzá?
Ha igen, akkor hol tudom megszerezni?
Illetve a felszereltségéből adódóan kell pluszt kábel beszerelni?
Előre is köszi!
JED118-04-2017 23:53:10 // 52634
Sziasztok, öntapadós első hátsó emblémát vennék, akinek van ne tartsa magába. Előre is köszi :)
ricsko9617-04-2017 09:52:54 // 52633
Probaltam de nem jott. De akkor jol gondoltam. Koszonom szepen:)
Cucu17-04-2017 08:20:32 // 52632

Kellemes ünnepeket
Segítséget szeretnék kérni kiolvastam diaggal az autót 2001 156 1.9 -jtd 115 le mellékelem a képet. Az izzító gyertyáét cserélem i kább a p0235 és a p0101 érdekelne mit cseréljek , javítsak , tisztítsak ? Map senzor? Vagy turbó nyomás szabályzó szelep?
Somogy megyében van Alfa szaki ? Köszönöm előre is.
Buksi16-04-2017 20:55:02 // 52631
Azt a stiftet felfelé kitudod ütni. :-)
ricsko9616-04-2017 15:14:24 // 52630
Igen azzal azt ami odafogja magat a helyet. A kis hengerre gondolok ami atmegy a hatarolon
Kazes☻16-04-2017 15:00:57 // 52629
Úgy nézem torx csavarral. :-)
ricsko9616-04-2017 14:49:36 // 52628
Harley16-04-2017 09:56:18 // 52627
Lackó156TS16-04-2017 08:10:21 // 52626
forrasr16-04-2017 07:39:37 // 52625
Nekem a JTD-ben belső kulcsnyílású a csavar, első olajcsere mikor megvettem úgy indult, hogy benne az imbusz rajta fél méter cső, én feszítettem fater meg hidegvágóval adta a csavar szélének, szerencsére jó kemény volt az anyag, így nem faragta könnyen, aztán némi fárasztásra megindult. Azóta én húzom le, megkenem a menetet így nem szokott gond lenni.
Harley15-04-2017 21:04:21 // 52624
Sziasztok!
Nekem egy 159 SW-m van, 1.9 JTDm 150LE motorral szerelt jószág. Nemrégiben elkezdett kicsit rendetlenkedni, elment az ereje, lassan épült a turbónyomás, illetve elég hangos visitó hangja volt a turbónak.
A turbót le is vettem, elküldtem felújitásra, ahonnan azt az információt kaptam vissza, hogy a valszinúleg kapott valamit a turbó a motor felől, mivel meg volt repedve a geometria, igy a vége egy teljes középrést csere lett. Szóval most van egy szép újszerű és beállitott turbóm ami majd mehet vissza helyére.
Na de most jön a fekete leves. A felújitó cég azt mondta, nem ártana teljesen átnézni a motort és kideriteni honnan és mi érhette a turbinát. Ezt el is kezdtem, és érdekes dolgokra bukkantam. A turbó nyomáscsöve tiszta olaj belül ami csak hagyján. De a szivósor tele van szurokkal. Ami azért nem is meglepő, hiszen a olja keveredett az EGR-ből érkező korommal.
A kérdésem ebben a körben az lenne, hogy szerintetek honnan érkezhetett ennyi olaj? A két lehetséges jelöltem az maga a turbó illetve a a kartergáz visszavezetés. Az olaj mennyiségéből kiindulva én a turbóra tippelnék, de abból akkor is folyhat az olaj, ha az kartergáz nyomása túl maga és akadályozza az olaj visszafolyását.
Volt ezzel már tapasztalatotok, esetleg javaslatotok merre induljak tovább?
Köszi, sziasztok.
Nekem egy 159 SW-m van, 1.9 JTDm 150LE motorral szerelt jószág. Nemrégiben elkezdett kicsit rendetlenkedni, elment az ereje, lassan épült a turbónyomás, illetve elég hangos visitó hangja volt a turbónak.
A turbót le is vettem, elküldtem felújitásra, ahonnan azt az információt kaptam vissza, hogy a valszinúleg kapott valamit a turbó a motor felől, mivel meg volt repedve a geometria, igy a vége egy teljes középrést csere lett. Szóval most van egy szép újszerű és beállitott turbóm ami majd mehet vissza helyére.
Na de most jön a fekete leves. A felújitó cég azt mondta, nem ártana teljesen átnézni a motort és kideriteni honnan és mi érhette a turbinát. Ezt el is kezdtem, és érdekes dolgokra bukkantam. A turbó nyomáscsöve tiszta olaj belül ami csak hagyján. De a szivósor tele van szurokkal. Ami azért nem is meglepő, hiszen a olja keveredett az EGR-ből érkező korommal.
A kérdésem ebben a körben az lenne, hogy szerintetek honnan érkezhetett ennyi olaj? A két lehetséges jelöltem az maga a turbó illetve a a kartergáz visszavezetés. Az olaj mennyiségéből kiindulva én a turbóra tippelnék, de abból akkor is folyhat az olaj, ha az kartergáz nyomása túl maga és akadályozza az olaj visszafolyását.
Volt ezzel már tapasztalatotok, esetleg javaslatotok merre induljak tovább?
Köszi, sziasztok.
atis_166jtd15-04-2017 00:02:52 // 52623
Volt már hogy vágó, meg kalapács segített. Sajna ha meg van szorúlva nem egyszerű kiszedni.
Levee156SW14-04-2017 22:18:47 // 52622
Bekebeli csavarlazito nekem segitett az elsonel,de lehet meg ovatos melegitessel is probalkozni.
Azota meg erovel oldhato (kek) menetrogzitovel rakom ossze-az letomiti,nem hagyja osszerohadni,es vallalhato erovel meg lehet inditani.
A tekno alumknium,a csavar acel,igy nem csoda,hogy alapbol osszehegednek.
Azota meg erovel oldhato (kek) menetrogzitovel rakom ossze-az letomiti,nem hagyja osszerohadni,es vallalhato erovel meg lehet inditani.
A tekno alumknium,a csavar acel,igy nem csoda,hogy alapbol osszehegednek.
PistaFR14-04-2017 21:55:45 // 52621
Nem tudom így hirtelen megmondani, úgy tudom, van hozzá csak csillag is, nem feltétlenül kell az egész féltengelyt cserélni.
Mr. Z14-04-2017 16:30:50 // 52620
hát hegesztőm nincs....
Nem hiszem el, ha csőfogóval ráfogok darabok tőrének le a csavarból.... Egy pár olajcserét megcsináltam már de ilyet még nem láttam.
Nem hiszem el, ha csőfogóval ráfogok darabok tőrének le a csavarból.... Egy pár olajcserét megcsináltam már de ilyet még nem láttam.
atis_166jtd14-04-2017 15:45:01 // 52619
Igen. Hegeszteni szoktam rá ilyenkor egy másik anyát az szokott segíteni.
Mr. Z14-04-2017 15:23:12 // 52618
sziasztok. Járt valaki úgy hogy sehogy nem jön le a leeresztő csavar olajcserénél? a csillagkulcs már lesarkazta. Bitang nagy csőkulccsal a csavarból szedi le az anyagot, de a csavar meg se mozdul... :(
biroatt14-04-2017 14:55:54 // 52617
Üdv.
Remélem tudtok nekem segíteni :D
Vettem egy komplett bőrbelsőt eddig nincs gond, :) viszont nekem mechanikus volt a hátsó ablak az új kárpit meg elektromos. És ha már így alakult szeretnék 4 elektromos ablakot bele.
Miket kéne beszerezzek hozzá?
Kapcsolók, kábelköteg egyértelmű de ezen kívül kell még valami?
Esetleg egy kapcsolási rajzot tudna valaki 156 hoz?
Remélem tudtok nekem segíteni :D
Vettem egy komplett bőrbelsőt eddig nincs gond, :) viszont nekem mechanikus volt a hátsó ablak az új kárpit meg elektromos. És ha már így alakult szeretnék 4 elektromos ablakot bele.
Miket kéne beszerezzek hozzá?
Kapcsolók, kábelköteg egyértelmű de ezen kívül kell még valami?
Esetleg egy kapcsolási rajzot tudna valaki 156 hoz?
Jani721214-04-2017 12:23:32 // 52616
Sziasztok!
Ismeri vagy esetleg használ valaki ACL hajtókar csapágyakat? Vajon tényleg jobb? Megéri azzal összerakni az autót?
Ismeri vagy esetleg használ valaki ACL hajtókar csapágyakat? Vajon tényleg jobb? Megéri azzal összerakni az autót?
Lackó156TS13-04-2017 20:00:07 // 52615
Drága egy ilyen csere/felújítás
PistaFR13-04-2017 00:23:02 // 52614
A kopott jobb oldali belső féltengely csukló az egyik tipikus ok az ilyen rázásra.
Lackó156TS12-04-2017 20:36:21 // 52613
Sziasztok! Nagyon ráz az autó. balra kanyarodásnál jobban, nyomatékon egyenesben is érezni. tegyük fel, hogy a felnik, gumik rendben, 16" gyárin éppúgy mint 18"-on, téli-nyári gumival egyaránt. egy-két alsó felső lengőkar cserélve, illetve jobb kerékagycsapágy is új. egy ideig rendben volt, de ráz megint. fordulaton annyira nem vészes. néha erős dübörgő hang is jelentkezik jobb oldalról. jobb külső féltengely gumiharang ki van szakadva, lehet ott van már kinyíródva? (1.9jtd 16v rossebbtudja mennyi nm lehet benne.
az előző hozzászóláshoz én is írnék, alacsony fordulaton finom gázra, pl 5.ben 70ről egyenletesen gyorsulva nekem is betilt. fordulaton nem, húz, mint az ökör, de ha finoman akarok gyorsítani sajnos letilt, motort újraindítom, megy minden rendben.
az előző hozzászóláshoz én is írnék, alacsony fordulaton finom gázra, pl 5.ben 70ről egyenletesen gyorsulva nekem is betilt. fordulaton nem, húz, mint az ökör, de ha finoman akarok gyorsítani sajnos letilt, motort újraindítom, megy minden rendben.
pettinke07-04-2017 11:57:35 // 52612
Hát akármi is lehet ... ez csak annyit jelent, hogy a számítógép szerint baj van a töltőnyomás szabályzással.
de hogy mitől ... turbo geometria, rossz szenzor, rossz szolenoid, sérült vezetékek, lyukas vákuumcső ... azt ki kell deríteni. (mondjuk ezért van a szerviz.)
de hogy mitől ... turbo geometria, rossz szenzor, rossz szolenoid, sérült vezetékek, lyukas vákuumcső ... azt ki kell deríteni. (mondjuk ezért van a szerviz.)
GÁBOR14607-04-2017 10:47:10 // 52611
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni Alfa Romeo156 1.9 JTD 2005-s P0046-os hiba kódot írja ki tudtam törölni de gondolom majd vissza jön.
Esetleg lehet a turbó feltöltő szabályzó mágnesszelep vagy map szenzor?
Cseréljek valamit?
Előre is köszi!
Valaki tudna segíteni Alfa Romeo156 1.9 JTD 2005-s P0046-os hiba kódot írja ki tudtam törölni de gondolom majd vissza jön.
Esetleg lehet a turbó feltöltő szabályzó mágnesszelep vagy map szenzor?
Cseréljek valamit?
Előre is köszi!
pettinke07-04-2017 09:22:34 // 52610
ahogy Kazes mondja ...
a "gyújtás kimaradás" félrevezető üzenet, igazából azt kéne írni "égés kimaradás". a kompjuter csak annyit érez, hogy valamiért a kettes hengerben nem robbant fel az üzemanyag. valószínű nálad is, hogy gyújtás (szikra) van, csak éppen vagy üzemanyag, vagy kompresszió nincs ahhoz, hogy rendes égés történjen a munkavégző ütemben.
a "gyújtás kimaradás" félrevezető üzenet, igazából azt kéne írni "égés kimaradás". a kompjuter csak annyit érez, hogy valamiért a kettes hengerben nem robbant fel az üzemanyag. valószínű nálad is, hogy gyújtás (szikra) van, csak éppen vagy üzemanyag, vagy kompresszió nincs ahhoz, hogy rendes égés történjen a munkavégző ütemben.
Kazes☻07-04-2017 09:10:50 // 52609
Igen, hasonlóan kettes henger, igaz 1.6 Ts-emben... kompresszió mérés konkrétan nulla értéket mutatott... szerelő szerint a kipufogószelep(ek)... most készülök a hengerfej levételére.
admirális07-04-2017 08:59:54 // 52608
Sziasztok! A barátom 2004-es 2.0 JTS 156-osa a sárga motor hibalámpát villogtatja, a motor járása darabos, hangja rossz, elégtelen égésre utaló hangokat lehet hallani a kipufogóból. A hiba tárolójában általános gyújtás kimaradás és gyújtás kimaradás a 2. hengerben hiba üzenet van eltárolva. Van két bontott, de jó trafóm. Próbáltam mindenféle kombinációban elhelyezni a meglévő trafókat, de a hiba ugyanez mindig. Egyenként lehuzogattam a trafókról a csatlakozóikat és a kettes henger esetében nem érezhető változás, a többi hengernél viszont lehúzott csatlakozóval megváltozik a motor járása. Segítségeteket kérném, találkozott már valaki ilyennel? Köszi.
Surcy06-04-2017 14:16:27 // 52607
Üdv.Kérdés 147 Lengéscsillapító kompatibilis 156 éval?
gyml04-04-2017 11:06:39 // 52606
Kazes☻02-04-2017 21:03:40 // 52605
Isten ments...! :D
De az is érdekes, hogy fél időt megy el egy vízpumpa... már ha az a bibis. Mondjuk, ha így ugrál a hőfok, szvsz inkább az lehet... elsőre... :)
De az is érdekes, hogy fél időt megy el egy vízpumpa... már ha az a bibis. Mondjuk, ha így ugrál a hőfok, szvsz inkább az lehet... elsőre... :)
Kau02-04-2017 20:51:25 // 52604
Ne emlegesd, nehogy legyen alatta valami reggelre :))
Kazes☻02-04-2017 20:44:56 // 52603
Tyűűű... ez ilyen fullos verda...?! És, tojik rendesen?! ;)
Gyapi Ɨ|ѯ02-04-2017 20:36:21 // 52602
Köszi Levee!
Az olaj és szűrő gyári, Elaforg szervízszett, pont azért, hogy az tuti jó legyen.
Akkor megyek végig, STP, olajsár ellenőrzés, szívó oldal tisztítás, jeladó csere, közben MES-sel diag, hátha feltűnik valami. Remélem valahol előbukkan a felelős.
Bona sera!
Az olaj és szűrő gyári, Elaforg szervízszett, pont azért, hogy az tuti jó legyen.
Akkor megyek végig, STP, olajsár ellenőrzés, szívó oldal tisztítás, jeladó csere, közben MES-sel diag, hátha feltűnik valami. Remélem valahol előbukkan a felelős.
Bona sera!
Kau02-04-2017 20:27:46 // 52601
Úgy néz ki a termosztát jó volt... Miért nem örülök most ennek? :)
Jöhet a vízpumpa, hűtő, anyám tyúkja...
Jöhet a vízpumpa, hűtő, anyám tyúkja...
Robi7502-04-2017 14:54:21 // 52600
Sziasztok,
Szeretnék segítséget kérni: hogy tudom alfa 147 esetében kiszedni a kilincset? Marha szűk a hely és neten sem találtam rá semmi segítséget. Ha valaki tud kérem segítsen. Köszi. Illetve holtponti jeladó...nekem nagyon úgy néz ki hogy a vezeték nélküli változat van, de még mindíg nem tudom hol kell keresni...
Köszi
Robi
Szeretnék segítséget kérni: hogy tudom alfa 147 esetében kiszedni a kilincset? Marha szűk a hely és neten sem találtam rá semmi segítséget. Ha valaki tud kérem segítsen. Köszi. Illetve holtponti jeladó...nekem nagyon úgy néz ki hogy a vezeték nélküli változat van, de még mindíg nem tudom hol kell keresni...
Köszi
Robi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
642
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?