Forum >> Szerelőműhely
swan08-11-2006 11:33:53 // 13286
Az enyémen a tankba van szerelve! Ott azért nincs kitév a környezetnek! De tuti nme kontakotos mert akkor menet közben zökkenőknél is lehetett volna érezni meg észrevenni! Itt meg álóhelyzetben hol indult az ac hol nem. Na meg az M5-ös sincs tele kátyúval!!!
De nme vagyok megnyugodva mert most reggel is rángatott párat! Az ac tuti rossz volt de ezek szerint azon kívül is valami! Meg szerintem az ac nem is okoz ilyen hibát!
Rumi08-11-2006 11:33:19 // 13285
Érden, a Ritmus parkolójában. korrekt a srác, és szépen, gyorsan is dologzik, garanciával! én már többször is voltam nála (mindig mással :) )
Ferke08-11-2006 11:30:40 // 13284
pl. ePER-ből. Eddig én csak az 1-es szériás, régi sud-sprint-33 esetén láttam házból kiszedhető termo-t, 87-től már csak egyben.:(
ath08-11-2006 11:20:17 // 13283
valaki tud egy megbízható, jól dolgozó szélvédő javítót dél buda környékén?
sürgős lenne, nem szeretném ha tovább repedne a mai kőfelverődés okozta repedés.
dfg (Tanárúr)07-11-2006 20:08:15 // 13282
sziasztok. honnan tudhatom meg, hogy a termosztátomat csak magában, vagy házzal együtt kell cserélnem?
gerrard2907-11-2006 18:06:16 // 13281
szia.
neked van szervízed?
ha igen akkor jó lenne egyeztetni kuplung ügyben ha válalod !
Jata07-11-2006 18:00:12 // 13280
Ami a saját problémámat illeti:
SZEREZZEN MÁ VALAKI NEKEM SZERVÓOLAJHÜTÖCSÖVET!!!!
Jata07-11-2006 17:51:02 // 13279
Figyelem 164 TDsek!!! Egyik haweromnak most lett kész a 164e.Uj motor lett a vasba!Felhívott hogy nem jo a szervója.Megnéztem és alapjáraton vagy emelt ford.nál is kökeményen lehet tekerni a kormányt.Még egy pici nyikkanást se lehet hallani.Megadhatta magát a szivattyu? Szerintetek?
granturismo07-11-2006 14:37:32 // 13278
Milyen jeladó került bele. Gyári? Utángyártott?
GabCsi07-11-2006 11:57:26 // 13277
Sziasztok!
Következő lenne a problémám.
Kb 2 héttel ezelőtt ha bemelegedett motor és leállítottam nem akart ujraindulni addig mig ki nem hült a motor. Injektorvisszajelző égvemaradt. Kihült indult. Feltettük kompjúterre főtengelyi ford.számjeladót irta hibának. Kicseréltettem zsír újra. Azóta ez a hiba teljesen megszünt indul mindig. Ámde mostmeg 3ezerig gyorsul utána szaggat 4ezerig, dadog nem gYorsul semmit. 4ezer fölött pedig ismét megy. Kompjúter nem dob hibát. Mi lehet a gond ? Valakinek valami ötlet ?
Előre is köszi a segítséget.
Az autó '98 1.6 TS 145
Ferke07-11-2006 11:18:55 // 13276
TEhát kicserélted az ac-t, és most már jó???
Nem tudom, melyik uno-d van, a legtöbbnél a jobb oldali kerék előtt volt az alvázra szerelve az ac, és a vezetékezése gyakran elhagyta magát, kontaktos lett.
Tieden hol van az ac?
swan07-11-2006 10:45:19 // 13275
Akkor nem vagyok megnyugodva!
A jelenség a kövi: Uno rángat majd megáll! És nem indul! Hazahúz beindít és elindul majd köhög kettőt és megáll. Újraindít és fordulaton tart! Akkor megy bár ránt egyet-egyet! Más jelenség hogy gyujtás ráadásnál nem mindig hallom az AC-t. Ez már szorult meg egyszer! Szóval van h hallom AC-t van hogy nem. Kiscerélem biztos ami biztos annyivvel si kevesebb a hiba lehetőség! Indítom hogy megnézzem alapjárattal mi van! És azóta vígan pöfög az autó!!!! Akkor most mi van???!!!!????
Ferke07-11-2006 09:27:05 // 13274
Úgy tudom, nem változik, az ac fordulata fix.
csocsi07-11-2006 08:29:25 // 13273
Pedig azt mondják, hogy csak az alfát kel javítani. Akkor most egy germán géppel is lehetnek problémák? :)))
swan07-11-2006 08:25:11 // 13272
Kérdséem a következő lenne! Az elektromos ac-nak változik a fordulatszáma? Vagy nem kell magasabb foruldaton nagyobb üzemanyag mennyiség???
kertecs06-11-2006 09:56:25 // 13271
Nem-nem... ha még hozna egy raklap sört, talán! De mivel most hideg van, ez sem működhet : ))
Balage06-11-2006 09:53:14 // 13270
Épp itt az idő, hogy a 155-ösön megszerzett tudást továbbfejleszd! Tökéletes alany egy fűnyírómotoros 146! :P
kertecs06-11-2006 09:50:45 // 13269
Most per pillanat úgy gondolom nem. Ez a rajz is, azt mondja hogy mind a két féle létezik... azt hiszem egy bizonyos alvázszámtól váltottak.
Szerintem granturismo tudja a titkot ez ügyben is!
Mindig tanul valamit az ember, pláne én csak a 155-ömet piszkálom, a többi még inkább csak műkedvelés : )
kertecs06-11-2006 09:45:42 // 13268
Jó hogy figyelsz! Tényleg... de bowdenes! : ) Most hogy megnézem, tényleg jobban hasonlít a részlet az egykori 33-mam aljához.
Végigpörgettem a 145-146 manual-omat akkor sem találtam egyértlemű leírásokat erre az 1,6-osra, ahogy kiveszem a 2.0-ra csillagozza a tartalom, de az rudazatos...
Mindenestre találtam még egy oldalt, ahol foglalkozik ezzel, ezúttal egy 1.4 TS asszem : )
Majd a Balage szerelője megfejti : ))
Végigpörgettem a 145-146 manual-omat akkor sem találtam egyértlemű leírásokat erre az 1,6-osra, ahogy kiveszem a 2.0-ra csillagozza a tartalom, de az rudazatos...
Mindenestre találtam még egy oldalt, ahol foglalkozik ezzel, ezúttal egy 1.4 TS asszem : )
Majd a Balage szerelője megfejti : ))
Ferke06-11-2006 09:44:28 // 13267
Ezek szerint nem mind bovdenes a 146-ban?? Én úgy tudtam, hogy mind, és csak a 33-sud-sprint esetén van rudazat-persely megoldás.
kertecs06-11-2006 09:30:17 // 13266
Nehogy azt hidd! : )) Én csak abból tudtam tutira, hogy bowdenes mert már láttam élőben korábban.
És a "mellékelt ábra" mutatja, nem az első bowdenes, amit meglátsz a manualban... : ))
Charlie 16605-11-2006 19:00:11 // 13265
Szia
Piors lámpa.!! gyorsan megnézetni, mert valamelyikkel gond van. szerencsés vagy ha csak a kontrollámpa/szenor rossz.
Egyserű ellenőrizni. Ha a motor 90 fokon van, és ég a lámpa, nézz be a motortérbe a kiegyenlítőtartályba. Na nem nyomja túl, akkor a kontrolall lesz gond. Le van légtelenítve rendesen ?
Az olaj a levegőcsőben nem kis problémát jelez, a turbónyomás ha megjön, azt simán észre lehet ebbi, ha az 1,8-as asztrád jobban ment, akkor nem kicsi a gond.
nem akarok okoskodni, Ollahot vagy Gombócot / Bandit kérdezd, ők a turbómájerek.
jah, és egy kis segítség. Az autód márkája nem Alfa Romeo 2,0 V6 TB hanem, ALfa Romeo Gtv 2,0 V6 TB :):):
Kuba05-11-2006 18:45:46 // 13264
Üdv.
Légyszi nézzétek meg a honlapomat és ha tudtok válaszoljatok a kérdéseimre.
Ha van egy kis olaj a levegőcsőben akkor mennyit veszít a teljesítményéből a turbó? Kevésnek érezhetem az autót? Mekkorát nyom ez a turbó ami benne van?
Előre is Kössz!
Charlie 16605-11-2006 18:16:04 // 13263
Itt hidrotőke hang nincs, kék füst sem..
A rosseb a labanc gépeibe..
Charlie 16605-11-2006 18:10:08 // 13262
Na igen, én is vmi ilyemsire gondolok, innetől jöna babramunka.
Pedig megy a kicsike mint a veszedelem . Csak bassza a csőröm, nehogymá kifogjon rajtam
Rumi05-11-2006 18:09:51 // 13261
nekem pont ugyanez volt, van a boxer alfámon. 2000 kilométeres a motor. tehát frissen összerakva. hidegen zakarol, melegen semmi. illetve néha (szintén csak hidegen) hidrotőke hang. még az is stimmel hogy a szerviz előtt töltött éjszaka után nem csinálta :D
nálam az elsődleges problem az volt, hogy a két hengersor nem egyszerre szivott, nem egyszerre nyitottak a pillangó szelepek, ezt a gáz rudazatával könnyen lehetett orvosolni. soros motornál gondolom ezzel nem lehet gond :)
másik, nekem kéken füstölt is, és ette az olajat. gyertyák megnéz. a kettes hengernél egyértelmüen gond van. gyertyára égett olaj. összes többi no problem.
szóval most szét lesz szedve mégegyszer, és akkor látjuk hgoy mi a gond. addig is a tipp. szelepszárszimering, vagy hajtókar repedt, esetleg dugattyú probléma.
pontos infó hét végére várható
Jata05-11-2006 18:01:42 // 13260
Sztem vmelyik szenzorral,érzékelövel lesz a gond a vez.tengelynél.Volt munkahejemen találkoztunk egy ijesmi hibával csak az 93as 405ös pözsó volt.Nemtudtuk megcsinálni azota is csak áll a kereskedésbe.Persze a hátsó sorban.
A gyujtáshibáról: sztem a vez.tengelyröl is veszi a jelet a gyujtás.Elöfordulhat hogy e két dolog összefüggésben van.De Charlie ez a saját véleményem! Én ezekkel a dolgokkal kezdeném.
Charlie 16605-11-2006 17:52:10 // 13259
Uraim,
Ha van szakértő, akkor kis segítséget kérnék.
Egy barátom autójáról volna szó, sajna nem Alfa hanem BMW, nemrégiben vette.
(Tudom tudom, most jön az hogy mér nem Alfa meg stb, próbáltam győzködni, de mániákus, amúgy jó srác és nem hurkanyakú:):) )
Szal a sztori a köv:
2002-es 320 I BMW. soros 6-os motorral.
Vsásrlás után 2 hétig no problem, de azóta indításnál zakatok a motor, mintha nem menne 1-2 henger.
Ha hideg motornál egyből indít, akkor zakatol, 3-4 gzfröccs után helyrejön.
Ha először ráadja a gyújtást, megvárja amíg a kis elekrtomotor hanga elhallgat , akkor simábban jár, 2-3 gázfröccs után beáll és no problem.
Ha éjjel garázsban áll akkor hamrabb, ha udvaron hidegben akkor nehezebben áll helyre.Már néztünk mindent, gyertyák OK, lambda ok..stb.
Elvittük szervízbe kiütötték a hibakódokat. Akkor 1 napig no problem, aztán megint.2 hátig megint csinálta.
Visszavittük a szervízbe, éjjel jegeltük, és mintha megérezte vonla hogy szervíz előtt áll, reggel pöccre indult.
Rátettük a teszterre.
A hibakódok:
EOBD:
- P1347; Vezérműtengely 2. hengersor második forgásszögszenzor szinkronizációs hiba
- P1348 gyújtásvezérlő primer kör nyitott áramkör
OBD
- 3,4,5, henger gyújtás hiba, szívótorok nyomásmérő hűtés aktiválá.
Mi a bánat lehet ez ? Mi lehet a gond ?
granturismo04-11-2006 19:47:17 // 13258
Hát sajnos vannak rendkívül rossz minőségű utángyártott kuplungok. Az olasz GST-ről pld. sok rosszat hallottam és saját szememmel láttam 3 hónapot élt QH kinyomócsapágyat pont boxerhez valót. A Valeo, Sachs, LUK, Borg&Beck négyes alkatrészei jó(bb) minőségűek.
Illetve arra is van precedens, hogy a szerviz a teljes cserét számítja fel, de valójában csak az olcsó tárcsafelújítást végzi el. Azt is a legolcsóbb helyen gagyi ferodollal....
Paco04-11-2006 19:02:55 // 13257
Fogtechnikai cégek?
gerrard2904-11-2006 19:00:10 // 13256
értem.köszönöm.
kb 1 éve volt kuplung csere,állítólag nem valami jó minőségű..de így sem értem.
kb 30000 km mentem vele.ja és a 33-ról beszélek.
ha tudsz valamilyen olcsó lehetőséget légyszíves jelezz.
előre is köszi.
szia
granturismo04-11-2006 16:32:39 // 13255
Erre csak szétszedés után lehet pontos választ adni. Elvileg előforduhat hogy csak a kuplungtárcsádat kell megferodoloztatni ami 5-10eft-os munka.
Dehát a váltó levétele nagyon nagy munka így a kuplungjavítás költségében jelentős a munkadíj. Ha esetleg csak a tácsa lesz javítva és a jav. után teszem azt 5ekm-el a szerkezet döglik meg annál nincsen nagyobb méreg!
Úgyhogy általában az a javallt, hogy ilyenkor a komplett kuplungot érdemes kicserélni. Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy. Ha ez megvan a kuplungot 80-100-150ekm-re nyugodtan el lehet felejteni. A gyártók is ezt javallják ezért árulják javítószettben ezt a 3 alkatrészt amely így olcsóbb mintha külön-külön vennéd meg a hármat. No persze így sem olcsó dolog, de érdemes egyszer beruházni a gondtalan autózás érdekében.
gerrard2904-11-2006 16:23:06 // 13254
Sziasztok.
Csúszik a kuplung de nagyon.javítvató vagy csere? ha tudja valaki akkor írjon.
köszi előre is
Face04-11-2006 14:23:39 // 13253
Beírom ide is, hátha tud valaki mondani valamit! :))
Olyan műhelyt-céget keresek Budapesten, ahol végeznek ultrahangos tisztítást! A tél folyamán felújítok két Dell'Ort karbit és ezeket szeretném majd tökéletesen átpucoltatni.Külföldön, tudom h ez bevett technika és ez nyújtja a legtökéletesebb végeredményt, de nem ismerem a magyar viszonylatokat, hol kéne ilyen céget keresni...
Előre köszi mindenkinek aki esteleg tud vmi címet mondani! :))
URBAN03-11-2006 23:18:26 // 13252
Helló kartársak!
Kérdésem, hogy mióta bejött a hideg nyikorgást hallok minden futómű felől a 147-esemen,ez gond, vagy csak a gumialkatrészek nyöszörögnek! Remélem semmi komoly! Most vinném szervízbe nézessem meg??? üdv
Fighter03-11-2006 17:16:15 // 13251
Sziasztok! Szerintetek nagy gond, hogy a nívópálca mellett a hengerfejtömítésnél olajnedves egy kicsit? Olajcsepp nincs a kocsi alatt soha. Elképzelhető, hogy csak a tömítés adta meg magát? Jó lenne ha kibírná tavaszig. Köszi.
Balage03-11-2006 16:54:14 // 13250
Az biztos, hogy nem. Garázsban áll az autó, és tegnap is üzemmelegen jelentkezett a rüki-hiány....
Na mind1. Jövő héten ránéz a szerelő.
Köszi még 1× mindenkinek!
András bácsi03-11-2006 16:01:42 // 13248
Szarabb motor, egyetértek.
Balage03-11-2006 15:59:24 // 13247
Köszi mindkettőtöknek!
Viszont a viszonylagos jó hír, hogy most hazafelé minden rendben volt! Na erre kössetek csomót! :-D
granturismo03-11-2006 15:57:51 // 13246
Hát az igaz, ha nincs olaj akkor az életbe nem fordul át.:-)
:-)
Azért a régi ts motor ha valami miatt (kopás, olajpumpa hiba stb) nem volt megfelelő olajnyomás akkor nem váltott át a variátor nem hagyta gyilkolni a motort. A Fiat TS az nem törődik ezzel...
András bácsi03-11-2006 15:46:25 // 13245
Igaz. Vagy van olaj, vagy nincs olaj.
granturismo03-11-2006 15:41:42 // 13244
Hát ez igaz, de a Fiat TS-en az olajnyomás és a variátor átkapcsolása között nincsen összefüggés ezt elfogadod ugye?:-)
Ami a variátorban van rugó az annyira gyenge, hogy ha a mágnesszelepet külön villannyal meghúzatod alapjárati olajnyomáson is át tudná fordítani a tengelyt.
granturismo03-11-2006 15:29:17 // 13243
Azért onnan messze vagyunk, hogy ilyen előjelek után egyből váltócserére kell gyúrni! Először a működtetést (bowdenek) beállítását kellene megnézni, utána a váltó külső kart. Ha ezek rendben vannak csak akkor a váltót, de azt sem egyből cserélni hanem ellenőrizni a kapcsolóvillák rögzítéseit nem-e lazult le esetleg.
András bácsi03-11-2006 15:24:55 // 13242
Így nézve a dolgot igazad van. Bár az olajnak van nyomása. :)
granturismo03-11-2006 15:19:52 // 13241
Bandikám.
Én az nem mondtam, hogy nem az olaj működteti.
Én azt mondtam, hogy nem az OLAJNYOMÁS működteti.
És ezt fenn is tartom.
András bácsi03-11-2006 15:18:55 // 13240
Látatlanban nem tudok válaszolni. Küld alá a Viktort. :))
András bácsi03-11-2006 15:18:20 // 13239
Kétezrest igen.
Balage03-11-2006 15:14:01 // 13238
Bandi, GT!
Az én gondomra tudtok megoldást? Esetleg váltót, ha ne adj isten úgy alakul?
előre is köszi
Ferke03-11-2006 15:12:07 // 13237
Akkor onnan volt olyan ismerős nekem az a váltó! :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
473
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?