Forum >> Szerelőműhely
Skodra19-10-2006 19:49:10 // 13086
Akkor komplett rúdcsere?!Hol lehet szerezni,autóalkatrészboltban?
Köszi!
Brad 15619-10-2006 19:46:54 // 13085
Nekem most lett az eleje szinte teljesen felújítva mert kopogott meg minden, reggelete egy pár kmen mindig nyikorog az egész de utána megszokja a hideget és jó lesz :)
András bácsi19-10-2006 19:44:48 // 13084
Csak a gyárit ajánlanám. Szerelni macerás: le kell engedni a bölcsőt hozzá.
Skodra19-10-2006 19:41:28 // 13083
Helló Fiúk!
Cserélt már valaki az első futóműben stabilizátorúd szilentet,vagy komplett stabrudat?Sajnos a nyirkos idő hatására egyre jobban nyiforognak.Hol lehet ilyen stabrudat beszerezni ,147-hez?Köszi!
Brad 15619-10-2006 19:20:01 // 13082
aha értem hát kicsit megnyugtattál hogy annyira nem vészes.De ez még sak ma jelentkezett elősszőr és csak 2 utcát mentem vele.
Lehet az is hogy be vannak a dolgok kormozódva mert nem nagyon huzattam ki mostanság autópályán is 1000 éve nem jártam tehát csak városba jasználom...azt hallottam ez is lehet baj
Dzsozy19-10-2006 19:15:16 // 13081
A pénztárcádat hagyd még csukva egy picit! Először megérné elvini egy autó vill.szerelőhöz, aki tud számítógépes motordiagnosztikát. Rádugja a gépet a vasra, esetleg mentek egy karikát is. Ez a mi "falunkba" ezer píz szokott lenni. Egyébként egy négyvezetékes lambdaszonda (győri árakon), BOSAL az kb 14.000,- , az LMM az változó 19.000,- (utángyártott BOSC) , drágábbik fajta 67.000,- körül mozog. (LMM rendelhetsz ennyi pízért: www.minalko.hu). DE hangsújozom, hogy a hibára vonatkozóan, ez csak az én szerény véleményem!
Nasty19-10-2006 19:14:27 // 13080
1. lépésként tisztitsd ki a LMM mérőt alkohol spray-vel, meg a pillangó szelepet az oljos kosztól, ez még nem kerül szinte semmibe.
Nasty19-10-2006 19:09:56 // 13079
Lásd:13039 hozzászólást, te is ki tudod cserélni, két lyukas torx csavart ke kihajtani + vissza.
Brad 15619-10-2006 19:08:16 // 13078
Néha az alapjárat is ingadozik az viszont lambdaszonda nem??
Brad 15619-10-2006 19:04:15 // 13077
Éretm és az megterheli a pénztárcámat? Milyen áron van, és macerás lesz a munkadíj??
Dzsozy19-10-2006 18:51:49 // 13076
Sziasztok! Szerény véleményem szerint, nem jo a benzin-levegő keverékének aránya. Ha beletaposol, nyit a pillangó szelep, mehet a levegő, de a benyát ill a levegő-benya keveréket meg a lambdaszonda szabájozza, de lehet a légtömegmérő hibája is (LMM), ami itt állandó téma! :))
Föckös19-10-2006 18:34:21 // 13075
két dupla 40es dellóóórtóóó van eladó! 50ropi
akit érdekel, az írjon nekem, v Lac001nek!
köszke
Brad 15619-10-2006 18:28:24 // 13074
Hali
Ma egy furcsa dolgot tapasztaltam amit még soha, kettesbe voltam kapcsolva és adtam a gázt de a motor alig pörgött erre elvettem a gázról a lábam és utána jó lett, felkapcsoltam 3ba ott is ugyanez. Utána jó lett minden. Ez minek lehet a kezdő baja??
gizmo14518-10-2006 22:26:05 // 13073
Az Alfámnál nekem is 7000-től piros de 7300-7400-ig elpörög.
A leszabályzás a nem minden autónál egyforma. Pl: nálunk a cégnél corrollák vannak, és azok is elég érdekesen szabályoznak le. Olyan mintha csak elfogyna belőle az erő, zugnak és kész. :-)
janrob18-10-2006 21:32:50 // 13072
Szerintetek az mitől lehet, h az anyám Seat Leonja 6000-nél pirosodik, és simán beleengedi a mutatót 6600 körülig, nem tilt, nem csinál semmit. Mentem ma vele egy kicsit, nem a legnyugodtabb pillanatomban, de a jó hír: a mi ALFÁNK sokkal jobban megy!!! Pedig az is 1.6 103 körül van. Gyík volt, alíg vártam, h a 147-esnek is megmozgassam a dugattyúit egy icipicit...
gizmo14518-10-2006 20:48:33 // 13071
Ja ja, én is épp így jártam.
El kezdett világitani a kopott fékbetét viszzajelző lámpa, gondoltam majd kicserélem és felszabályoztatom a tárcsát és kész is.
Kiváncsiságból rámértem a tárcsára tólómérővel akkor volt 17,0 mm.
Utána néztem menyi a min, hát 18,2 mm. Akkor bejátszott egy pár új tárcsa is. :-)
Otto18-10-2006 20:15:57 // 13070
Akkor asszem be kell fektetnem!
17 lenne szabályzás után!
Paco18-10-2006 19:59:39 // 13068
Nem.
1.8 illetve 2.0 esetén (257-es tárcsa) az új méret 20,2 mm a használt méret 19,2 a minimum méret 18,2. 19 mm alá tilos szabályozni.
2.5 V6 és TD esetében (284-es tárcsa) a fenti értékek 22,2 / 21,2 / 20,2
21 alá tilos szabályozni
Hátsó fék egységes, (240-es tömör tárcsa) a méretek 11,2 / 10,2 / 9,2
Ha 17 mm-es a féktárcsád az már most balesetveszélyes,szigorúan csere.
Buddha18-10-2006 19:56:29 // 13067
Hali! Azt hiszem 18.2 mm a gyári minimum! 155-re kellene?
Otto18-10-2006 19:51:39 // 13066
Sziasztok!
Mi az a minimum vastagság,aminek az első féktárcsának lenni illik?
Mert ha én most felszabályoztatnám kb lenne 17mm.De nagyon nem tetszik már olyan vékonyan!Jó az még?
Dzsozy18-10-2006 18:57:09 // 13065
Szióka mindenkinek. Még tegnap írtam, hogy mivel tisztítottam meg a légtömegmérőt. Örömmel taoasztalom, hogy maradt ez a téma, mivel mindenki aki ide téved, az csak tanulhat belőle! Halkan megjegyzem, hogy ugyan úgy ugrál az alapjáratom, 500-1500 túráztatja magát. Beleőszülük! :) Hát nem maradt más csak az új LMM.
A főtengely jeladó álltalában BOSCH márka. Az én vasamban is bekrepált egyszer, de egy Alfa spec autóvill.szerelő tanácsa, elmondása és hatékony közreműködése szerint jó bele a VW Golf-é is. Enyémben az van, ja és "5x olcsóbb".
Frank18-10-2006 13:27:43 // 13064
Helló mindenki!
Van esetleg valakinek eladó "főtengely jeladója" 166 2,4JTD-hez?
Vagy infó hol lehetne ilyet beszerezni?
Paco18-10-2006 13:12:22 // 13063
Passz. Elképzelhető.
Karakot18-10-2006 12:58:58 // 13062
És ha valaki nem vezeti vissza a kartergázt, hanem a szívócső becsatlakozásához rak egy " szuszogót" (lásd Ronnie oldalán), akkor tovább bírja az lmm?
Paco18-10-2006 12:04:40 // 13061
Nem is a szűrő felől jön a szenny,hanem a kartergázból csapódik ki az olajpára. Lehet hogy rosszabbul van megoldva, esetleg a motorok illesztése más, fene tudja.
BenGa18-10-2006 11:54:24 // 13060
Zsír.
Szerintem ezt a témát totál ki is veséztük:)
De ha már légtömegmérő taktarítás.
Felmerül bennem a kérdés, hogy az alfáknál miért koszolódik el ennyre, ilyne könnyen. Más kocsiknál nincs vele enyni baj. Isuzus Astra G karavánunkba 250 ezernél cseréltük most, és eddig sos volt pucolva. New Beetlenknél 200E körül volt. Ehhez képest az enyém már 120 körül nyűglődött (előző tulaj áll. szerint). Azt nem hinném h. pont az alfa tulajok lennének azok, akik felelőtlenek a szűrőcsere témában.
Paco18-10-2006 10:16:22 // 13059
Tudodmit? Én is kötekedős hangulatban vagyok. :)
Kontakt tisztító, kontakt ápoló,és családja. A nevéből is adódóan elektromos csatlakozások tisztítására szolgál. Tényleg lemossa a port, és tényleg deoxidál.
De áruld már el nekem, hogy ennek mi haszna a mechanikus tisztításnál ahol olajat és kokxot kell leszednie? Viszont a hatóanyaga szépen elvegyül az olajjal és ott marad.
Úgyhogy maradjunk a kifejezetten olaj és zsír leszedésére felhasznált vegyületeknél.
Pl. a féktisztító vagy a pillangószelep tisztító spray. Az alkohol is egészen jó ötlet, de ha igazán hatékonyat szeretnél akkor széntetraklorid. Kár hogy nehezen lehet hozzájutni.
Én ha olcsó megoldást kell választani akkor a benzinre esküszöm,elvégre az mindig kéznél van.
Végeredmény. Kontakt tisztítóval is meg lehet pucolni, csak ha jót akarsz magadnak akkor nem teszed.
igi (Roland)18-10-2006 09:43:50 // 13058
2 órát írnak rá!
BenGa17-10-2006 23:29:32 // 13057
Heló!
szite biztos h. az alapjárati szabályozód lesz rosz neked is (márha olyan tipusú a tiéd is). Nekem most h. egy kicst megkentem realizálódott a helyzet. nem most se jó telejsen. mikor szétszedve tapasztaltam, hogy kotyog a mag, és az egyikoldalhoz érve szorul. elvileg lehetne rajta álítani, de nem volt akkor hozzá türelmem.
BenGa17-10-2006 23:20:38 // 13056
Heló Paco!
Ebbe egy kcsit beleötnék, most ilyen kedvem van:) Főleg mivel a kontakt spray től mindig agyvérzést kapok, mert az a kérdés, hogy kinek mi a kontakt spray.
Van kontakt tisztító és kontakt ápoló illetve a multi- all in one: zájolajozó és kontaktisztító az egyben. (PL:A WD40 az sokminden de leginkább semmi. )
A kontakt tisztító csak tisztít és deoxidál. Nem hagy hátra film réteget.
A kontak ápoló pedig megakadályozza a felületek újboli oxidájóját és jobb kontaktot ad.
Szóval, Kontakt tisztító sprayel meg lehet pucolni.
Egyébként én meg a tiszta alkoholt ajánlanám, csak azt nem tudom h. lehet spriccelni, de sztem, finoman lehet vele törölni (pl:+fülpiszkáló:).
A féktiszító az egyik legagresszívabb tisztító folyadék, acetont, tuololt, benzint is tartalmaz.
Helyette inkább valamelyik márkásabb fojtószeleptisztító. Az annyira nem agresszív, de jobb old, csak 5x drágább.
kando.17-10-2006 21:21:48 // 13055
Jó, én se teljesen értem a működést, próbáltam összeszedni valami értelmes magyarázatot rá.
Nekem sincs benne, csak a tűzfal :)
gizmo14517-10-2006 21:21:29 // 13054
Köszi! Majd kérdezem őket.
Poló17-10-2006 21:16:11 // 13053
Én nem sokmindent vettem észre, mióta bent van. Annyi, hogy tök jól néz ki :)
Dzsozy17-10-2006 21:14:17 // 13052
A "Felni" bótba mondták ezt a maszlagot. Egyenlőre javítgatom a Drágát, oszt majd meglátjuk.
Hát a korábbi verdámban 155-ben is nehéz volt a bajuszkapcsolót szétszedni, ERGO: nem is szedtem szét! :)
Kau17-10-2006 21:12:10 // 13051
George és ystuc már szedtek szét. Esetleg ők tudnak segíteni.
Kau17-10-2006 21:11:00 // 13050
Hozzátenném, hogy jobban meg lehet érezni az úthibákat, meg ha rámész egy kőre.
Nem nyitok vitát, hogy minek, mert sok embernek van itt is. De ezt én nem igazán értékelem. Felénk két falu között nagyon kanyargós út van. Simán végig autózom 110-170-el. Tehát ettől nem hiszem, hogy gyorsabban mennék akkor sem, ha toronymerevítő lenne bent.
Mert, hogy rallyban hasznélják, az oké :)
gizmo14517-10-2006 21:08:12 // 13049
Sziaaztok!
Tudja valaki véletlen hogy lehet szétszedni a 145-ben a "bajuszkapcsolókat"
izzó csere céljából? Eltörni nem szeretném.
Odáig jutottam hogy, semedig. :-(
Kau17-10-2006 21:04:55 // 13048
Ne vegyél úgy LMM-et, hogy előtte nem próbálod ki! Vagy vállaljon rá garanciát, mert nem biztos, hogy jó, attól mert új!
Dzsozy17-10-2006 21:02:45 // 13047
Hát má késő, most mostam le a kezemről a piszkot. :) Első röffentésre indult a vas, a többit holnap reggel tudom meg, hogy üriben mit "dumál" a gíp. :) A Felninél mondjuk a légtömegmérő keleti termék, csak szavatosságot vállalnak, garanciát nem, vagy is a hibát a vevőnek kell bizonyítani. Minalko: Bosch LMM 19.000,-
dfg (Tanárúr)17-10-2006 20:52:46 // 13046
AKkor hétvégén kipróbálom ezt a féktisztítós bulit köszi.
Paco17-10-2006 20:46:07 // 13045
A kontakt sprévelén nem próbálnám meg a helyedben. Vagy csak úgy hogy először letisztítod kontakt sprével utána a kontakt sprét letisztítod féktisztítóval :P
Poló17-10-2006 20:44:10 // 13044
Nekem eddig a felni kft-vel negatív tapasztalataim voltak :(
Dzsozy17-10-2006 20:40:14 // 13043
Lehet, hogy elkésett a válasz, egyébként én is az alapjárattal bajlódom. Menet közben ha üribe dobom 500-1500 pörgeti, túráztatja magát. Ha állok a lámpánál akkor bedobja ezt 2-szer, 3-szor, majd beáll. Egyébként nem reklám Bárdi Győr légtömegmérő 67.000,- , Felni Auto alkatrész üzlet Győr, Kert u. (Fiat, Alfa) 17.000,- a légtömegmérő. Ja az üzletben azt mondták, hogy féktisztító ill. kontak sprével tisztítható! Első körben lebeszéltek a vásárlásról. :) Golf 2000 alkatrész üzlet Győr, lambda szonda 14.000,-.
Seriff17-10-2006 16:25:05 // 13042
Kösz még1szer:)
András bácsi17-10-2006 16:23:27 // 13040
Három óra, ha nincs semmi bibi.
Seriff17-10-2006 16:18:20 // 13039
Mindenképpen!! Nagyon megköszönöm Bandibá!!!!!!!:))))
Tibcsi16617-10-2006 16:18:01 // 13038
Sziasztok,
Ki tudja mennyi idő egy 166 2.4JTD -s vezérmű szíj csere görgőkkel és vízpumpával együtt?? Bátyám másodállásban autószerelő, de Alfán még nem cserélt vez. szíjat. Fiat Cromán és Regattán, Tipon és jó pár más kocsin már igen. A kocsimat még nem látta, és az a kérdése, hogy kell-e valamilyen spéci célszerszám a cseréhez. Esetleg mire figyeljen csere közben..
András bácsi17-10-2006 14:10:49 // 13037
Minden megoldható némi faragással. :)
Van egy motorhibás/hiteles semmiképpen nem átjátszható QV. Szép belsővel Tb-án. Lehet, hogy benne lenne a csóka egy belső-cserében. Megtudjam a számát?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
478
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?