Forum >> Szerelőműhely
a08-09-2005 13:31:40 // 8342
vezmód felújító készlet csak időleges megoldás. Tökéletes, ha el akarod adni a gépet, és a vevő ne hallja a hangját az első 3000 km-ben. Utána meg már úgyis az ő költsége...
A vezérlést úgyis le kell bontani, akár felújítassz, akár cserélsz. A mókadíj ugyanannyi, az alkatrész olcsóbb csak kicsivel. Viszont fél év múlva megint lehet cserélni, újra mókadíjjal terhelve...
Vezmódot már 30-35-ért lehet szerezni.
Larini08-09-2005 13:22:27 // 8341
Te nem hallgatsz rám, igaz? :)
AlfaGabor8208-09-2005 13:20:57 // 8340
Aha értem, akkor valószínűleg hozzá fogom vinni a gépet a 60000-es szervízre :) vezérlésmódosítót kell cserélni benne, meg a vezérműszíjat+görgőket. Ja még annyit, mennire tartós a vezérlésmódosító felújítókitt, érdemes-e vesződni vele?
a08-09-2005 13:17:58 // 8339
Én elég sokat lógok nála, amikor Szegeden vagyok. Elég jó barátom, elég jól összedolgozunk.
Amúgy az alapelvek:
- alkatrészt megveszi nagyker áron, és annyiért adja tovább.
- amit meg lehet javítani, azt nem kell feltétlenül kicserélni.
- egy pici bizbasz (pl szilent) miatt nem kell óriási vasdarabokat cserélni, lehet azt pótolni/gyártatni is.
- mindennek van egy átlagos munkaóra ideje. Ha hamarabb megvolt, akkor kevesebb munkaórát kell fizetni, de ha tovább tartott, akkor az ő "bénázását" nem fizetteti ki.
- mókadíj rendkívül jutányos.
- ha kell, 7VGn is szerel, hogy készen legyen.
AlfaGabor8208-09-2005 13:10:35 // 8338
Ahaaa... tudtam hogy Szőregen van, de nem tudtam ki az :)) Köszi szépen. És egyébként milyen áron dolgozik, mindig oda viszed a kocsit hozzá?
a08-09-2005 13:02:11 // 8337
Ződi Ervin Szőreg, Magyar utca :)
20/9753124
Hivatkozz rám (Puskás Norbert), akkor fogadni fog.
Szőregre kell kimenni, a cukinál jobbra, majd a Gilax és az ABC között megint jobbra. Ott egyenesen a hülye sárga CBA-ig, ott jobbra, és végig egyenesen, amíg az út visz. Amikor már azt hiszed, hogy eltévedtél, akkor is menj még tovább, amíg az aszfalt tart. A Máv szőregi műhelytelepéhez kell bemenni. Az aszfaltút kifejezetten a műhelyhez vezet.
De ha felhívod előtte, akkor kimegy szerintem eléd, ha nem találod a helyet.
Szvsz ő a legjobb Szeged környékén. Kifejezett olasz autó specialista.
AlfaGabor8208-09-2005 12:08:29 // 8336
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy ki tud valami jó Alfa szervízet Szegeden a márkaszervízen kívül? Félreértés ne essék, eddig semmi gondom nem volt a márkaszervízzel, csak hát nem éppen a legolcsóbbak :)
Bálint3308-09-2005 11:35:33 // 8335
Sziasztok!
Gondoltam ide is beírom hátha nem olvassa mindenki a boxer-es topicot:
Valószínűleg szívátültetést hajtunk végre az autómon és ehez kéne megfelelő kondícióban lévő donor (csak motor), persze emberi áron.
Ha valaki tud ilyenről kérem ne tartsa magában... Köszi!
SzJ08-09-2005 10:53:34 // 8334
Én is most cseréltem 80k-nál a Fiat-ban gyertyát. NGK volt benne, az is lett. A könyv 80k-nál írja a cserét, de a Fiat forumban azt írták 40k-nál kell cserélni. Egyébként 1950 HUF volt az ára a BKR6EKC-nak.
Rumi08-09-2005 10:39:17 // 8333
mint irtad 98-astol semmi baja, akkor azt kell bele tenkolni, a motornak szerintem semmi baja, csak nagy kompresszioju (lehet chippelt) es ezert csörög a 95-östöl. ennyi
TtK08-09-2005 09:00:32 // 8332
Én 100k-nál cseréltettem az NGKimat NGKkra és semmi különbséget nem tapasztaltam. Ugyanolyan jól ment előtte, mint utána.
GEORGE07-09-2005 22:52:30 // 8331
Mennyi?? milyen állapotvan vannak?? ugyértem nincsenek kiülve???
Csak érdeklödöm! :-)
Rizzo07-09-2005 22:50:35 // 8330
AR 155 2.0 8V TS-em van .A gondom az hogy ha 2-3000 fordulat között gyorsitani akarok akkor becsörögnek (szerintem a szelepek)de se 2000 alatt se 3000 fölött nem csinálja.Nem csörög akkor se ha már 1000-es fordulatszámtól gyorsitok és akkor sem ha 98-as benzint tankolok.
A motornak amúgy szép a hangja ezért nem gondolok mechanikai hibára
hanem inkább valami vezérlési gondra ,pl:előgyulytás szabályozás
,vez.modositó,légtömegmérö,vagy csak 4 gyertya ad szikrát a 8-ból...?
Ha valakinek van ötlete az légyszi irjon.
Poló07-09-2005 22:16:19 // 8329
A Brisk gyárt sportgyertyát is.
Itt hírdetik
Alfati07-09-2005 20:35:24 // 8328
raga07-09-2005 15:54:58 // 8326
A mostani szettbe már fém fogaskereket adnak, a gyakori szakadásoba a müanyag kerék játszott. A Szamosiéktól hallottam.
Gyertya:
SZVSZ aki hosszútávra gondolkodik megéri a NGK.
mszabika07-09-2005 15:43:38 // 8325
ja igen, de az még drágább lenne :)
18k-ba lesz kb
András bácsi07-09-2005 15:30:13 // 8324
Hát igen, városi kisautó. :-)
a07-09-2005 15:24:40 // 8323
No ezaz... De mondjuk egy 145 1,4 TS autópályás használata szerintem rendkívül csekély a városi km-ekhez képest :)
András bácsi07-09-2005 15:22:57 // 8322
Oké, nem város volt a zöme. Egyébként jól ment, emisszió is jó volt.
a07-09-2005 15:20:51 // 8321
Vagy csak észre sem vetted, hogy mennyivel rosszabb már, mint ha új lenne benne. Nem?
Minden esetre szerintem ha az ember városban jár túlnyomórészt, az NGK sem megy 100k-t...
András bácsi07-09-2005 15:18:25 // 8320
Nekem pl. a 146-ban 97e-t simán kibírt, aztán eladtam a gépet.
András bácsi07-09-2005 15:17:11 // 8319
Nem olyan sok pénz az. És nem a csapágy megy tönkre, hanem a csukló.
a07-09-2005 15:15:51 // 8318
Igen, szerintem vagy én, vagy Robi volt az, aki már másoknak is ajánlotta. Amúgy a 16v TS-ekbe Ervin már régóta Briskeket rak, ha a tulaj nem kéri kimondottan az NGK-t.
kertecs07-09-2005 15:04:17 // 8317
Jól emlékeztem, hogy Tőled olvastam a Brisk-et. Nincs vele tapasztalatom, nem is mondtam róla rosszat. Ez inkább sznobéria nálam, hogy én NGK-t fogok bele tenni, majd kiizzadom az árát.
De tény hogy minimum csak fele árat kell a Brisk-ért adni.
zee07-09-2005 15:02:42 // 8316
Szerintem is olcsó volt.Pécsen csinálta az Ábel autoház egyik szervíztechnikusa privátba a műhelyében.Vezérműszíj egy műanyag fogaskerék,egy feszítő megy egy vezérlésmódosító csere=38eHUF
+ átnézte kicsit a verdát. :)
mszabika07-09-2005 14:48:51 // 8315
De a baj az, hogy még mennem kell vele 200km biztosra :( remélem nem kap koszt, és nem cseszi szét a csapágyat :(
mszabika07-09-2005 14:47:43 // 8314
vészesnek nem az, de sok pínz :(:(:(:((((( mind a 4et kiakarom cserélni, ne keljen még1szer szétkapni.
a07-09-2005 14:44:31 // 8313
Még nem tudok róla... De mondjuk kevés az az NGK is, amelyik gond nélkül megy 100-at... Azt is érdemes 80 körül kidobni. Észre sem veszi az ember a romlást, csak amikor bekerül az új, hogy mennyivel jobban megy a gép...
Szóval ha a Brisk 60-at elmegy (és szvsz miért ne menne?), akkor az korrekt. Átlag János 60k km-t 3-4 év alatt tesz meg...
András bácsi07-09-2005 14:40:21 // 8312
mentmár = ment már
András bácsi07-09-2005 14:39:59 // 8311
És valaki mentmár vele 80-at?
a07-09-2005 14:33:55 // 8310
A Brisket meg 80k km-enként, és feleár, vagy kevesebb...
Nem olyan rossz az a Brisk szerintem. Persze ha versenyezni akarsz a vassal, akkor kijön a gyengébbsége...
Balage07-09-2005 14:33:15 // 8309
Ne okoskodj! :-)))
a07-09-2005 14:32:54 // 8308
Ja... Többen járnak a csapatból a Brisk által gyártott TS 16v-be való gyertyákkal, és eddig senki semmi negatívat nem tapasztalt, pedig van, aki már több, mint 20k-t belenyomott a gyertyákba a csere óta.
És asszem 20-25k körül van a komplett szett.
kertecs07-09-2005 14:31:06 // 8307
Amúgy ezzel én is egyet értek. Az NGK-t százezrenként kell cserélni és asszem 50k HUF körül van. És azért a Brisk, mint márka nem egy NGK szvsz
kertecs07-09-2005 14:26:04 // 8306
pontosabban rövidebb a csereperiodus...
András bácsi07-09-2005 14:25:57 // 8305
Én nem raknék bele mást. Lehet, hogy időlegesen spórolsz, de hosszú távol nem. A használtautó.hu-n valaki már egy ideje árul egy készlet gyári gyertyát.
András bácsi07-09-2005 14:24:37 // 8304
Az nem vészes.
kertecs07-09-2005 14:24:31 // 8303
A BRISK típusú gyertyát hallottam eddig, olcsóbb, de sűrűbb a csereperiódus
mszabika07-09-2005 14:04:45 // 8302
Gumiharangokat kell cserélnem :(((((
Larini07-09-2005 13:08:23 // 8301
Elég olcsón megúsztad... Komplett vezérlés+ vezmódosító csere 38 rúpia? Magadnak csináltad?
CERO07-09-2005 13:03:30 // 8300
Sziasztok!
Sajnos gyertyát kellene cserélnem az alfámban (1.4 TS Alfa 145)! Az lenne a kérdésem, hogy NGK platina gyertyán kívül mely típusok jöhetnek számításba? Nem kifejezetten ehhez a típushoz való (de méreteiben azzal teljesen azonos, FIAT-LOTUS-LANCIA típusokhoz) gyertya okozhatja-e a motor károsodását, vagy teljesíményének csökkenését?
András bácsi07-09-2005 10:25:57 // 8299
Ez csücskös, mert a kormányműhöz igen sok mindent le kell bontani, segédkeretet leengedni stb. A hátsó telókhoz is le kell engedni a futóművet.
Szerintem aki ennyi idő alatt vállalja, annak nincs munkája, de van műhelye...
zee07-09-2005 10:01:45 // 8298
Megvan a gépem! Gyönyörű hangja lett,semmi dízeles ketyegés.
38000-be fájt,de megérte. :)
zee06-09-2005 17:45:15 // 8297
Ha minden igaz ma este kész lesz a kicsikém!
Komplett vezérléscsere+vezérlésmódosító.Remélem kimegy belőle a dízelhangú betegség!!! :))
Stevenson06-09-2005 17:31:47 // 8296
Sziasztok! Van itt olyan szaki, vagy tudtok ajánlani , aki péntekig ki tud cserélni 1 kormányművet, 2 hátsó gátlót, 8TS gyertyát+ egy két apróságot egy 145QV-ben?
Ilyen javított szélvédőm nekem is volt. A srác aki csinálta azt javasolta, hogy műszaki előtt cserélni kell mert nem megy át. Persze. :)
swan06-09-2005 09:40:38 // 8294
Elvileg meg tudják fogni, de látam már olyat amelyiket nem sikerült. Nekem is elrepedt pont műszaki előtt csere, majd egy hónap múlva megint repedt. Nem volt a látómezőben így hagytam csináljon amit akar. Végig is repedt fölül, de megvártam a kövi műszakit a cserével, hátha kapok megint egy követ. Így olcsóbb volt.
ystuc06-09-2005 09:34:13 // 8293
Na, akkor csak van megoldás... Az új szélvédőre én sem szeretnék most áldozni, mert ahogy nézegettem a neten, 45-50ezer körül van, és arra most nem fussa...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
542
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?