Forum >> Szerelőműhely
bb1811-07-2005 14:25:42 // 6929
a gyárinál lehet jobb is. az nem baj.
a11-07-2005 14:25:25 // 6928
Semmi... a benzinmutató nem pontos.
Nálam a 72 liytós tankba 35 lityó van még, amikor először kivillan a lámpa. 25 lityónál tartósan ég.
Szóval a tank 1/3-a tartalék :DDD
zee11-07-2005 14:08:22 // 6927
Itthon multival nem lehet kimérni?
zee11-07-2005 14:07:22 // 6926
Nálam a gyári étréknél van alacsonyabb beírva mért értékre.Nem értek hozzá azért kérdem.Agyári magasabb, a mért az alacsonyabb?
Vega11-07-2005 13:30:11 // 6925
Ez valoban igy van...de ez viszonyitasi alapnak tokeletesen megfelel...tudjuk ,hogy egy egeszsegs motornak mit kell tudnia vegnyomasra...11-12 bar es akkor nagy valoszinuseggel egeszseges a motor!!! Ha ezek nem stimmelnek akkor johet a vesztesegmeres, hogy konkretan feny deruljon a turpissagra!
bb1811-07-2005 13:19:50 // 6924
a kompreszziomérés csak hozzávetöleges érték. valahol már irtam a veszteségmérésről az az igazi!
kertecs11-07-2005 13:17:42 // 6923
Mivel katalizátoros (üzemmeleg rendszernél) 0,00% a jó érték. Ha elment a szonda akkor a CO jelentősen megemelkedik, de a tuti ha kimérik a szondát multimeter-rel.
A zöldkártyán rajta van egy gyári érték. (nekem 0,3)
Vega11-07-2005 13:12:32 // 6922
elso szerias (150 lovas) 2.0 Ts-nek 0,5 az alapjarati es 0,3 az emelt uresjarat....a 1.4 is hasonlo lehet...ezeknel a mert ertek alacsonyabb szokott lenni...ha kiment a lambda akkor ennel joval magasabb CO-t fogsz kapni...
wwwSentinelwww11-07-2005 12:53:40 // 6921
Valakinek nincsenek adatok egy 156 1.6 Ts vezérléséről? cd vagy ilyesmi.
zee11-07-2005 12:45:08 // 6920
TárSak
Szükségem lenne 1.4TS motor mért CO adatára.Szerintem kiment a lambdám...
Köszi
Valszeg termosztát függő a folog.
Vega11-07-2005 00:45:35 // 6917
Ugy van, a ketto nem ugyan az!
A 16 bart nem tartom valoszinunek! Nem naon van olyan benzin aminek ne gyulne meg a baja 16 baros suritesi vegnyomassal...az legalabb 14:1 kompresszio viszonyt jelenrtene...az rengeteg...NAGYON!!! kihegyezett motoroknal sem szokas ekkora suritsi viszonyt hasznalni...Egy jol osszerakott egeszseges motornal nem szoktak 12 barnal angyobb vegnyomast merni...kizartnak tartom...Nem lehet ,hogy diesel volt? :))) Abbol is valami kopottabb szar :)))
Itt van elottem egy 2000-es katalogus, Opel Vectra 2.0 16v suritesi viszony 10,8:1 ami kb. 12 bart jelent vegnyomasra...na de nem 16 :))) 2.0 DTi vectra 18,5:1 az meg mar tul sok 16 barnak! Nem kizart ,hogy meg volt piszkalva a hengerfej de akkor nem egy ECO motort fognak szetfabrikalni ,hogy kisajtoljanak belole par lovat...
A szerelo srac akihez hordom egy 2.0 galantot csinalt meg...a sajatja a gep...tulmeretes dugok...de az meg nem is jelentene olyan nagy pluszt...ellenben 15,5 a vegnyomas a hengerekben....persze ez nem veletlen :))) gyarilag ilyen nincs!!! Majd megkerdezem ,hogy hogy all a benzinnel, kopog e neki...vagy muszaj nagyobb oktanszamu benyat tankolnia.
Egyebkent teljesitmenynoveles szempontjabol jo kiindulasi pont a suritesi viszony novelese...0,1 bar novekedes 0,75 LE tobbletet okoz...ez kb. egy 2000 ccm-es motorra igaz..es csak atlag!!!!! 20-25 lovat ugy lehet elovarazsolni a gepbol ez alltal mint a huzat, kulonosebb problema nelkul! Es marha koltseghatekony megoldas...ja es ami hab a tortan ,hogy azonos vezetesi stilus mellett nem keves fogyasztascsokkenes tapasztalhato!!!
Neked mennyit mertek?
Tominak meg uzenem ,hogy azert mert 16v attol nem torvenyszeru ,hogy nagyobb a vegnyomas....joforman semmi koze a ket dolognak egymashoz..
Thomika10-07-2005 23:08:33 // 6916
Átböngésztem a manual-t,megtaláltam az ablakhoz tartozó leírást! :)) Holnap megnézem, mit tudok tenni...jobbik esetben csak kiment a biztije...
Thomika10-07-2005 23:07:04 // 6915
jahhh,ok,akkor bocs,hogy belepo...tam ! :))))
Tommaso 15910-07-2005 22:58:41 // 6914
Koszi a segitseget,remelem meggyogyul!
Cacho10-07-2005 22:52:48 // 6913
Nem egészen, csak sokan annak nevezik a sűrítési végnyomást, amit mérni szoktak. Asszem Vega kolléga is kitért rá, hogy a kettő nem ugyanaz.
Thomika10-07-2005 22:48:29 // 6912
miért nem arról beszéltünk?? A kompresszióviszont kérdezted,nem?!
Thomika10-07-2005 22:45:35 // 6911
Vazz, el is feljetettem,hogy van olyanom! :))))) Köszi,hogy emlékeztettél rá! :))
Thomika10-07-2005 22:44:47 // 6910
ohh, köszi Fiúk! :) Akkor kedden olajcs. után menézem,aknából kicsit könnyebb hozzáférni!
Paco10-07-2005 22:34:42 // 6908
A jobb hátsó ülés alatt a kasztnin kívül a tank előtt egy henger alakú bizbasz.
Paco10-07-2005 22:33:49 // 6907
Mi lenne ha a változatosság kedvéért bele is néznél a szerelési doksiba amit adtam neked? Benne van, hogy hol van a relé..... Ha meg nem akarod megnézni, hanem kísérletezni szeretsz akkor miért kérted? :-P
Cacho10-07-2005 22:31:57 // 6906
De az a kompresszió, amit Te mondasz.
Cacho10-07-2005 22:31:05 // 6905
Nekem a jobb hátsó ülés magasságában van az autó alján, egy műanyag takarólemez van alatta.
Paco10-07-2005 22:26:26 // 6904
A pillangószelep szabályozza. Az LMM a nevéhez méltóan: méri. :-P
Thomika10-07-2005 22:21:32 // 6903
Cacho:
Bár nekem 8 voltos van,és 1:10,5 az arány! A 16V sem lehet sokkal több!
Thomika10-07-2005 22:20:13 // 6902
oszt hunn van az elrejtve??? :) tudom nagyon amatőr kérdés,de még nem volt időm belemászni a motorba rendesen. holnaptól indul a teljes feltérképezés, meg az apróságok rendbetétele!
perdix15510-07-2005 22:15:24 // 6901
Thomika: Tseréld ki a benzinszűrőt, érdemes, nekem is rángatott néha korábban,cseréltem és azóta jó. Cseréld te is! Üdv: Perdix155
Cacho10-07-2005 22:10:05 // 6900
A srácok akik csinálták mértek egy ecotec 2,0 16v vectrát és annak 16 volt mindegyik hengerében. Az enyém ettől igen messze állt, de én ezt nagyon sokallom.
Thomika10-07-2005 21:55:03 // 6899
A légmennyiség mérő tul képpen mi jót is csinál azon kívül,hogy méri a beáramló levegő mennyiségét??Gondolom, szabályozza is,nem?!
Thomika10-07-2005 21:53:14 // 6898
Paco:
Most találtam meg este,hogy a kormány mellett balra a fényszóróállító gomb borítása allatt is vannak relék,meg biztik!! holnap megnézem,hátha megtalálom az ablakemelő reléjét v biztosítékját... Szeretném,ha beindulna a jobb oldal is végre!!
Vega10-07-2005 21:53:11 // 6897
Na az engem is erdekelne!!!
A kompresszioviszony az 10:1-hez! A suritesi vegnyomas az ennel termeszetesen nagyobb egy kicsivel, valahol 11:1-hez es 12:1-hez kozott kell lennie.
Ez az amit kompressziomeres cimszo alatt a szervizekben vagy autoszerelo muhelyekben megcsinalnak neked.
Egyebkent nevetni fogsz de pont holnap nezetem meg en is. Nagy a gyanum, hogy nagyon szar ertekeket fogok kapni valamelyik hengerben, ne adj Isten 2 hengerben! Este megmondom neked ,hogy nalam mennyi volt. De 11:1 hez kornyeke az tokeletes...akkor nagy baj nem lehet!
Thomika10-07-2005 21:51:03 // 6896
Benzinszűrőt vszínűleg nem árt majd kicserélni.....köszi az 5leteket! :))
Thomika10-07-2005 21:50:24 // 6895
Lambda OK múlt héten sz.gépen néztük! De miért csak ritkán csinálja?? Semmihez nem tudom kötni...
granturismo10-07-2005 20:17:22 // 6894
Szia Robesz:-)
Robesz710-07-2005 20:03:29 // 6893
szerintem nem kell izgulni, ilyen a műszer.... meg kell szokni és megtanulni.
az enyém ilyen: ha teljesen tele, akkor kb 140 km-nél mozdul meg a mutató, 300 km körül van félen, és 400 km körül negyeden. Innen még általában 200 km-t megy el. Szóval nekem is a fél és negyed közt kb 90-100 km van.
zee10-07-2005 19:53:37 // 6892
TárSak Help!
Félig tankoltam az autót, 90km megtétele után egy egész osztásnyit esett a benyaszint jelző,kiszámolva ha valóban 51 lityi a tank akkor kb 12,5 Liter.DE könyörgöm ez egy 1.4TS 146.Mi lehet a gond?Lambdaszonda,injektorbeállítás vagy mi?!Pontos a műszer,kinek milyen tapasztalata van?Kérem segítsen valaki mert nem győzöm zsével!!!!Köszi.
Paco10-07-2005 19:22:57 // 6891
Lambda, LMM, alapjárati szelep. Ezek közül bármelyik
András bácsi10-07-2005 17:36:06 // 6890
Szedd ki az alapjárati motort, mosd ki féktisztító, vagy kontaktsprayvel. Ha nem változik, kérj kölcsön egy másikat. Szerintem csak ezt követően lépj tovább. A torlótárcsás légtömegmérőre ez nem jellemző, az üzemanyagszűrőnek sincs sok köze hozzá (bár azért érdemes kicserélni, nagy valószínűséggel még a gyárival fogsz találkozni.). Aztán még a gyújtásra gyanakodnék...
Cacho10-07-2005 17:30:38 // 6889
Nekem is nagyon szórakozott már az alapjáratom. Volt, hogy 2800-ig felment. Légtömegmérőt én is kipucoltam, de semmit nem változott. Aztán egy haverom ötletére (egy Dedrában ugyanezt a problémát a benzinszűrőcsere oldotta meg) kicseréltem a benzinszűrőt. Ez volt tegnap, kb 120 km-t mentem azóta, eddig egyszer ingadozott csak (azt is csak olyan 1500 körül és egyből visszaállt normálisan), de nagyon sokat javult. Sokkal gyorsabban ejti vissza a fordulatot alapjáratra.
Ez egy 155 2.0 TS 16v.
Thomika10-07-2005 17:10:43 // 6888
Srácok!
Help Me! 155-ben üzemmelegen néha elkezd ugrálni az alapjárat, kb 800-1000ig mászkál,aztán abbahagyja, később megint előjön.. mi okozhatja? Most fogok légszűrőt cserélni(jelenleg vmi sportlégszűrő van benne), meg kifújom a légmennyiségmérőt. szerintetek ez segíteni fog?
Cacho10-07-2005 16:29:03 // 6887
Ki tudná megmondani, hogy egy 2.0 TS 16v motorban mennyinek kell lennie a kompressziónak (vagy sűrítési végnyomás, vagy miarák) gyárilag és mennyi a még elfogadható?
Saughassy10-07-2005 13:04:49 // 6886
Furcsa... igaz nekem peldanak csak a sajat 75osom van. Ellenpeldakent meg az unokatestverem VW Ventoja, ami 90-110 kozott rohangalt folyamatosan. :)
Nálam 90 fok után egyértelműen nyitott, visszhült majd újból melegedett és így tovább egészen addig amíg így tudta szabályozni a hőmérsékletet. Ha ez már nem segített akkor jött a ventillátor de igazán 90 fokon sose állt vagy több volt vagy kevesebb de szépen lehetett látni mikor nyit a termosztát. Persze előtte kisakkoztam a gumi csövek vizslatásával. Igaz ez már nem a gyári termosztát volt !
Saughassy10-07-2005 12:26:17 // 6884
Igazabol en mar csak akkor tudtam kovetni a termosztat munkajat, ha szar volt. :) Normal esetben tehat nem varosban araszolva, egyszer felkuszik 90 fokra es onnan meg nem mozdul, hiszen folyamatosan szabalyozza a huto mukodeset, nem digitalisan. Ha kiteresek vannak, akkor csak amiatt lehet, hogy a hutovel magaban mar nem tudja megoldani a feladatot es rakapcsolja a ventilatort. Erre viszont egy jo huto es motor eseteben csak araszolas kozben kerulhet sor, mondjuk dugoban.
Rumi10-07-2005 09:00:29 // 6883
nektek is mondom, 33-asom alkatrészei immár eladó állapotba kerültek(tegnap kibontottam belőle mindent:) és fenn vannak Budapesten. ugyhogy lehet irni oldalamra. de csak jövő héten tudok válaszolni, most 1 hét pihi. Yeah
Hűtés témához:
Időnként (két évente) kívülről át kell mosni, folyó vízzel. Amway L.O.C-t használok, tökéletes és a környezetemet sem szennyezi.
Akinek alacsony a vízfoka cseréljen termosztátot mert könnyen a visszájára fordulhat és akkor csak magas lesz a hőmérséklet. Termosztát nyitás-zárást lehet követni a műszefalon. Érdemes. Klíma használat esetén lasabban melegszik a motor mivel a klíma hűtőt is hűteni kell.
Légzsákvezérlő, csak csere ha belső hibát ír ki.
Alfa CODE lámpa, le kell szedni a gyújtás kapcsoló műanyag fedelét és kipucolni az alatta található inmob "érzékélő gyűrűt", kosz, főleg por esetén nem tudnak kommunikálni egymással.
Benzin lámpa, nem foglalkozni vele majd meggyógyul. :) Tankkal együtt lehet cserélni ha valaki tényleg akarja. :)
Ha belső hibát ír ki a comp akkor nem a csati a rossz. :(
Vigyázz vele, rá van írva, hogy csak értő kezek piszkálhatják akik előtte megkapták a megfelelő okosítást !
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
530
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?