Forum >> Szerelőműhely
Slowfeet30-06-2005 18:03:27 // 6536
Baromi jó ez, én is csinálénám, de nem merek hozzányulni. Gondoltam veszek egy régi alfát, pl egy sprintet, 70 ezerér, azátn kipofozom, de hiába manuál, se szeszám, se mani, de ha lenne is, még ahhoz is súlyos lé kéne, hogy legyen aknám, emelőm, meg méretes garázsom, pedig esküszom építenék egy rallycross sprintet, naon durvára....:)
a30-06-2005 17:59:57 // 6535
Nekem 91-ben volt az első autóm. Egy ősöreg germanoid 1,5d autónak látszó tárgy képében :)
Utána jött soksoksok másik, mire idáig elértem :)
Én anno 3-er bimmereken tanultam a "barkácsolást", amit 5-eren tökéletesítettem :)))
Első komoly szerelésem az volt, amikor haverom ősöreg audi 80 1,6 karbisát nem vállalta gyűrűzni a szerelő, és én meg haverom nekiestünk szétszedni, hogy majd mi megcsináljuk :)))
2 hét alatt lett kész, napi 8 óra "munkával" :))) Pontosabban csak fejvakarással, meg manuálleséssel :)))))
Utána a hátsó lengéscsillapító csere már gyerekjátéknak tűnt :)
bb1830-06-2005 17:52:34 // 6533
én azzal kezdtem valaha 84-ben, meg hát ugye abban az idöben mi más is lett volna? versenyeztem is vele még a klasszikous turaversenyeken.
a30-06-2005 17:47:38 // 6532
Mondok egy vicceset: a lada nekem kimaradt az életemből :)
Pontosan nem teljesen, mert volt 2 is, de elég gyorsan mentek is a háztól, elvitték az oroszok anno jó pénzért :)
bb1830-06-2005 17:44:09 // 6531
világos. a ladának volt olyan átalakitoja amire a két gombát fel lehet rakni egymás mellé, és ezzel kész a tuti.
a30-06-2005 17:16:58 // 6530
Ja, max az... de én azért szeretem, hogy legyen 2 külön gombán, ha már van, hogy ha a mutatós bedöglik (mert azért általában az szokott), a kapcsolós jelezzen, ha baj van...
bb1830-06-2005 17:00:22 // 6529
ebben az esetben csak a figyelemfelhivás semmi más.
a30-06-2005 16:37:58 // 6528
Paco te ááááááállat ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Morzsi kutya :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
Paco30-06-2005 16:24:19 // 6527
A reléről elég könnyen, lehúzod a tekercsről a vezérlést, és direktbe megkapcsolgatod 12 volttal. Ha kattan akkor jó. Ha felpörög a venti akkor az is jó. HA csak kattan,de nem pörög fel akkor a kettő között bibi van. Azt pedig, hogy a motronic ad-e neki vezérlést. nos csak úgy ha túlmelegíted a motort. Nekem 110 foknál kapcsol be.
a30-06-2005 15:42:34 // 6525
Hát ha 90 foknál kapcsol, akkor működik :))))
kertecs30-06-2005 15:09:38 // 6524
Lassan talán összeáll bennem a kép a rajz alapján. Egy ilyen kapcsoló reléről, hogyan tudom a gyakorlatban kideríteni hogy mükszik-é? Ki lehet mérni?
kertecs30-06-2005 14:54:57 // 6523
Akkor a "2nd speed" kapcsolásáért mi felel? Látok a rajzon egy 2nd speed relay-t, amibe a motronic-ból megy két vezeték. Ezek szerint Ők?
a30-06-2005 14:34:01 // 6522
Az a kis izé a kisfokozat kapcsolója... És igen, az 1,8 16v-ben van. Már csak azért is vagyok biztos benne, mert a 156 1,8 16v-ből, amit bontunk épp, az enyémbe ugrott át ez az alkatrész, mert nekem össze volt égve már :)
kertecs30-06-2005 14:28:40 // 6521
Közben mégis megtaláltam a kapcsolási rajzokat. Már csak olvasni kéne tudni a sok vonalból...
Olvastam Paco tegnapi tanácsát Thomika-nak: "a multiméter a barátod" Próbálok barátkozni a gondolattal : ))
kertecs30-06-2005 14:12:09 // 6520
Sziasztok!
Hiába nézem hiányos angol tudásommal a manual-t, nem találom meg a hűtőventilátoromról a dolgokat... A ventilátor házában van egy (talán terhelő ellenállás) tekecs, rámenő két szállal. Ez mit szabályoz? Az 1.8 16V-ban két sebessége van a ventilátornak? Ezekben a nagy melegekben a vízhőfokom város+ utána Mecsek utakon elmegy majdnem 110 fokig is, az olaj is 100 fölött van ilyenkor már, persze megy a klíma, négyen ülünk benn...
Nem tudom normális érték-e ez? Túl sok hengerfejes autóról hallok mostanában. A venti rendesen kapcsol 90 körül, de elindult az agyam, hogy lehet nem megy a magasabb fokozat. (pláne nem is vagyok benne biztos, hogy van : )))
Gondoltam a hűtő magasnyomású mosására is, de ahhoz nagyon szét kéne borítani.
Ha van valakinek info-ja, kérem segítsen ez ügyben!
a30-06-2005 12:21:30 // 6519
Cseréltél már? Mert nem szeretem munka... Én a 64-en megcsináltam, amit kellett, de bocsi, de másén nem vállalom...
Amire szükséged lesz: satu, fűrészlap, nagykalapács, meg valami, amivel kiütöd. A ki-beszerelés az egyértelmű.
a30-06-2005 12:19:28 // 6518
Hát akkor passz... én azt hittem, hogy minden TS mocinak van lambdája már...
De ha a CO rendben, a fogyis nem nőtt, és az olajat sem eszi, akkor ne aggódj miatta...
a30-06-2005 12:16:56 // 6517
Hehehe de vicces ma a kolléga :)
a30-06-2005 12:15:56 // 6516
Valami ilyesmi a lényege annak is, amit én mondtam.
De akkor, ha egy gombán van a műszer és a lámpa, akkor mi értelme a kettőnek?
TtK30-06-2005 11:02:29 // 6515
Szervíz CD van, ha kell.
András bácsi30-06-2005 11:01:20 // 6514
Mexállott... Bár a lengőkarok cseréje nem porblémás, ha nincs összerohadva a csavar. A szilentcsere viszont utálos dolog. Legalábbis nekem.
TtK30-06-2005 10:56:48 // 6513
Ciao Alfisti!
Ma délután gazdagabb leszek 6 hátsó futómű szilenttel. Érez magában valaki hajlandóságot, hogy segítsen nekem őket kicserélni? :)
Van még egy alsó és egy felső lengőkarom is..:)
Kösz, ismerem. De miért is kellene ez nekem? :))
Thomika30-06-2005 08:06:29 // 6511
Sele:
Itt a táblázat
tom16430-06-2005 01:19:22 // 6510
Tényleg nincs lambda, alapból kat. nélküli a gép.
Akkor ne aggódjak a kormos kipufogó miatt?
Ékszij29-06-2005 23:21:25 // 6509
Sziasztok!
Az gáz hogyha ráadom a gyujtást 156-osomon és a klimavisszajelző 8-at villan aztán elalszik? Amúgy a klima műkszik rendesen.
Thomika29-06-2005 23:18:42 // 6508
kösz a bíztatást! :)
Thomika29-06-2005 23:18:06 // 6507
Megnéztem őket! köszi, holnap jobban átböngészem,aztán szólok mi legyen!:)
Thomika29-06-2005 23:14:19 // 6506
Jól van :) Mert elvileg a 2 ablakemelő motor külön van relézve,nem?! Vagy legalább egy biztosítéknak lennie kell..
Thomika29-06-2005 23:13:14 // 6505
még nem néztem, nemrég értem haza az autószerelésből.. a Sprintet bütyköljük SN-nel :)
András bácsi29-06-2005 23:08:17 // 6504
A fő biztosítéktáblán is van ablakemelő-bizti, valami ablakemelő-szerű jelzés van alatta, könnyen megtalálod. De szerintem ne nagyon bízz benne. A mienkében a bal oldalon a negyedik ablakemelő-motor van benn. Kb. évente egy darab.
Paco29-06-2005 23:06:15 // 6503
A manualban viszont benne van, szóval ne aggódj :)
András bácsi29-06-2005 23:05:09 // 6502
Kormánytól balra fent van az ablakemelők vezérlőpanelje. Mailt megkaptad egyébként?
Thomika29-06-2005 23:04:02 // 6501
nincs se relé,se egyéb katt. Kerestem a biztosítékot, vagy relét, de nem találtam....a könyvében sem tesz említést az elektromos ablakról :(((
Thomika29-06-2005 23:02:49 // 6500
tudom, de mint mikor már szétszedtük, kiderült,hogy SN-é lemerült, én meg ügyesen otthon hagytam...de holnap itthon egyedül is megtudom nézni a kapcsolónál...jobban nem akarom újra szétszedni...
Thomika29-06-2005 23:01:34 // 6499
Sehol Semmi!! Se kattanás, se zümmögés...
András bácsi29-06-2005 22:59:12 // 6498
Ha csak egy relé-kattogást hallasz, akkor behalt az ablakemelő-motor. Gyakori. :-( Viszont pl. a Tipoé is ua, tehát nem horror árú. Szétszedéssel lehet próbálkozni, de mivel egy golyósor hajtja a rugószerűséget, nem láttam még embert, aki összerakta volna...
Paco29-06-2005 22:57:19 // 6497
Multiméter a te barátod :)
Slowfeet29-06-2005 22:53:41 // 6496
motor zümmög, ha gombozol?
Thomika29-06-2005 22:52:36 // 6495
Paco mester:
Sőt bárki aki segíteni tud!!
Miért van az,hogy a jobb oldali ablakemelő egyáltalán nem megy, egyik oldalról sem, pedig a kapcsolókban van áram (gondolom én,mert világított a kis ablak jel a gombon)??!! SN-nel este szétszedtük,hátha csak elcsúszott a csatlakozó,de látszólag minden rendben van. Mi lehet a gond??
Paco29-06-2005 22:15:03 // 6494
21 évesen én most vettem le először a karbikat a mociról...
Te most vetted le először. És más? :-P
Öööööö ha esetleg görbülne .:)))
veteranviking29-06-2005 21:51:21 // 6492
granturismo29-06-2005 19:16:48 // 6491
Sziasztok.
Valaki ajánlotta ezt a Kertész utcai generátor, -önindító felújító műhelyt. Na kipróbáltam. Nagyon elégedett vagyok! Szép, igényes munka, tiszták, ár megfelelő. A felújítás tartalmazta az esztétikai megújítást is megpucolva festve, mintha új lenne. Jár még hozzá egy kártya ami 10% kedvezményt az a következő vásárláskor+ a generátor önindító otthoni beszerelése után várnak az autóval együtt egy ellenőrzésre (töltő, indító rendszer) Ez is ingyenes.
Melegen ajánlom. Ritka ma az ilyen.
bb1829-06-2005 16:22:31 // 6489
a két gomba másként mükszik, az egyik csak kapcsol, a másik folyamatos jelt ad. ezért szok kettö lenni, de láttam olyat is hogy egy gomba a müszernek és a müszerben van a lámpa érintkezője a mutaton.
Jogerős29-06-2005 16:19:16 // 6488
Köszi, azt hiszem mindent tudok. Sőt... :-)
a29-06-2005 14:24:28 // 6487
megkérdem majd a srácot, hogy mit szólna hozzá, ha közkinccsé tenném a dolgozatát :)
Benne van a Motronic is, a benne lévő programokkal is...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
475
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?