Forum >> Szerelőműhely
ystuc02-07-2005 07:55:57 // 6586
Régebbi sztorik, de gondoltam ha már téma, leírom:
Boldizsár: Eladtak nekem egy 33-ast, és elfelejtették közölni, hogy az eleje tk-ra volt téve. Az eladó ott dolgozott. Persze a dolog kiderült, én reklamáltam, amivel el is indult valami. Az érintett dolgozókat kirúgták, de nekem megmaradt az autó, aminek a futóműve olyan szinten elvolt menve elöl, hogy egyszerűen nem lehetett helyrerakni. Szerintem ha az ember márkakereskedőtől vesz autót, elvárhatja, hogy közöljék, ha az autó nem tökéletes...
Zsámbék: Az autóm vizsgáztatása (33-asé) több, mint 80ezr forintba került. A számláról nem derült ki, hogy miért volt ennyi... Majd kaptam egy listát, hogy mi mindent kéne kicserélni/megcsinálni. Annak a végösszegét már le sem írom. Persze a javasolt dolgokkal semmi baj nem volt...
Röviden ennyi...
Nekem mind a hárommal negatív tapasztalatom van, sajnos. Az utóbbival legfőképp.
Amit előre mondtak az egy un. ajánlat volt s ha azt elfogadod annyiért kötelesek megcsinálni ..... Én tuti nem fizettem volna ki. Mennyiért mérik ott a szalonos deszt vizet és az ablakmosót?
Bg.01-07-2005 21:47:46 // 6583
Már volt "ilyen boltban", hogy elkértem a "vásárlók könyvét", de csak ha nagyon ráérek, és felbosszanatank.
Nem mindig hat - lsd Média Márkt parkolás.
Bg.01-07-2005 21:43:11 // 6582
A váltóból elment az olaj, és (ilyen még pályafutásom alatt nem volt).
Darabokra szét, hibás csapágyak egyebek cseréje...
A 146-nál ez úgy kezdődik (elsőkerekes Alfánál is), első futómű le........
András bácsi01-07-2005 21:38:51 // 6581
Ha a csúszógyűrűs változat, akkar van hozzá lehúzó szerszámom.
ystuc01-07-2005 20:13:04 // 6580
Én az SPQR-nél még nem jártam, de nekem negatív tapasztalatom van a Boldizsárral és a zsámbéki Kontakttal is. :-(
Sasi01-07-2005 20:07:59 // 6579
Hali!
Úgy 100 hozzászólással lejjebb előkerült a középkonzol lebontásának témája egy tekerőgomb-izzócsere kapcsán, de ott nem született ultimate megoldás. Mindenesetre érdemes elolvasni, annyival is előrébb leszel vele.
Ezzel kapcsolatban "granturismo" car-társ ígért nekem egy szervíz CD-t, de a nyaralásom miatt egyelőre nem tudtam elmenni érte. Talán érdeklődj te is nála.
Sasi
156sw01-07-2005 19:46:42 // 6578
Sziasztok!
Jártam kötelező szervízen az spqr váci úton. Ha valaki érdekelnek a tapasztalataim annak ideírom.
Időpontegyezetés korrekt, autóátvétel korrekt. Előre közlik, hogy a kötelező szervíz kb 50.000 HUF. selenia, szűrök stb.. Időtartam kb négy óra telefonon szólnak, ha kész. Szólnak kb a mondott időben. Számla: 60.000 HUF, kis elmerengő mosoly, szöveg: - Bocsika kicsit drágább lett....-
(Halkan kérdem, mi lett volna vajh, ha csak mondjuk 55.000 van nálam, hiszen reggel még 50.000 HUF. volt az ár?????????)
A számlán érthetelen tételek. A kocsiban fullon volt a hűtővíz, és az ablakmosó is mikor beadtam, ennek ellenére fel van számolva 1 liter ioncserélt víz a hűtőbe, és 5 liter!!!! nyári szélvédőmosó! Persze ez pénzben nem tétel, de ilyen szintű PITISÉG sírnivaló!!!!!!
No comment......
Bg.01-07-2005 17:57:33 // 6576
Le kell venni a közép konzolt: rádió ki, hamutartó ki, váltó szoknya fel. Innen már latszani kell.
Bg.01-07-2005 17:56:27 // 6575
A közép konzol engem is érdekel, csak 146-nál.
Jelentem a 146 váltó kész. Működik.
Peti16V01-07-2005 17:07:53 // 6574
Senki? :(
Látom rossz volt az időzítés.
Peti16V01-07-2005 14:58:10 // 6573
Sziasztok!
Tudna vki segíteni abban, hogy hogyan kell a 156-os középkonzoljában lévő órákban izzót cserélni?
Pietro01-07-2005 13:38:40 // 6572
:-)))))))))))))
Köszi, ez nagyon szemléletes leírás volt.
Hál' istennek és az olasz szívnek, most egyszerűen nem adja azt a hangot. Nemhiába, lelke van az autónak. Vagy csak szórakozik velem.
swan01-07-2005 13:05:33 // 6571
Ja az más. Én is két gombára szavazok
kormi15501-07-2005 12:46:47 // 6570
Szia,
Van egy MOMO váltógombom, króm+kevlár, dobozban, karcmentes állapotban.
És pont jó lenne az Alfádba :)
Mit gondolsz?
a01-07-2005 12:02:05 // 6569
Dehogy szeretnék :)
Csak arról beszéltünk korábban, hogy óra+lámpa 1 gombára, vagy külön-külön gombára. Én mindenképpen a külön-különre szavazok, ha valaki veszi a fáradtságot, utánajár és beszereli.
Sasi01-07-2005 11:57:23 // 6568
Köszi, akkor húzni fogom. A szigetelőszalagos megoldás ugyan nem méltó egy Alfához :-) de a szükség nagy úr...
Sasi
TtK01-07-2005 11:53:54 // 6566
Húzni kell. De vigyázz, hogy mikor lejön be ne horpaszd a tetőt. :)))
A vájatot meg egyszerű pótolni: a váltókarra kell valmit tenni (a legegyszerűbb, de igénytelen megoldás pár menet szigszalag), ami nagyobb átmérőjű mint a szoknya vége és nem engedi lecsúszni.
swan01-07-2005 11:44:04 // 6565
Az enyémet egyszerűen kicsit mozgatva le kellett húzni.
A váltoszoknya passz 33-on ilyen vágat nem vót
swan01-07-2005 11:41:48 // 6564
Homasita nem rossz. Nem csak tuningot lehet kapni hanem hasznos dógokat is.
swan01-07-2005 11:40:33 // 6563
A Conradban a srác mutogatott nekem egy katalógust ami rengeteg fajta gombát (vagy közdarabot) tartalmazott. Csak ki kellene válsztani a megfelelőt. Kérdezte milyen menetes...stb van az enyémben. Ah jól értem akkor te egy külön gombát szeretnél betenni? Akkor teszel egy ilyet pluszba és csak a jeladós szálat használod fel.
Sasi01-07-2005 11:27:18 // 6562
Hali mindenkinek!
Ismét egy "komoly" szerelési kérdést tennék fel. :)
Mivel a gyári sebességváltógombom megadtra magát (egy pörgős országúti hajsza következtében annyira pánikszerűen markoltam a gombot, hogy elroppantottam a rajta lévő "feltétet", ami a fokozatkiosztást szemlélteti. :-o), ezért arra gondoltam, hogy veszek valami tetszetős váltógómbot valamelyik tuningsoppban.
A kérdésem az, hogy hogyan kell levenni a régi gombot, mert tekerni nem, lehetett (első ötletem a menetes szár volt) de lehúzni sem (a zsugorkötéses elméletem is ugrott) Szokásomhoz híven nem mertem megerőltetni a dolgot, tehát a kérdés még mindig nyitott: tekerni vagy húzni? :-)
Másik kérdés, hogy a gyári váltógómb szárán van egy körbefutó vágat, ahová a szoknya gallárját lehet patenttal rögzíteni, viszont a tuningosoknál látott váltógombokon ilyen vágatot nem láttam és mintha a gomb szára is rövidebb lenne. Meg kell békélnem ezek szerint azzal, hogy a váltószoknya le fog csúszni és a váltókar ki fog látszani?
Sasi
ui: Tudom, páran most irígyeltek a problémáimért :-) Főleg azok, akik pl. motorgenerál ügyében érdeklődnek itt. De mit tegyek, egy Alfának "pöpecnek" kell lennie, és az apróságok is számítanak.
Slowfeet01-07-2005 11:00:13 // 6561
figyelj kulcs betesz, elfordít, gyújt :" gyügyühoazsnnnngdükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükü....." ha még nem túl vészes a helyzet, akkor néhán ymásodperc múlva: "...düküküküküküküzsoaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" és beállt az alapjárat :)
Slowfeet01-07-2005 10:57:16 // 6560
Oké ez csak egy példa volt, eccerűen imádnék én bármit bütykölni, csak arra akartam rávilágítani, hogy örülök, hogy a Neronak van garázs, egy szerelőműhely csak a 176. kérésem a karácsonyi listán :)
bb1801-07-2005 10:17:45 // 6559
a homasitát kimondottan jonak tartom csak meg kell nézni nehogy gagyit vegyél merthogy az is van ( böven ). általános felszerelésben sztem ö a legnagyobb.
bb1801-07-2005 10:16:07 // 6558
ha jo helyen keresed, akkor választhatsz milyen értéken kapcsolja a gomba a lámpát, müszerhez mindig a sajátja kell. ( a jo hely lehet akár egy tisztességes autosbolt / tudok ilyet / ahol katalogusbol kinézed az értéket és legfennebb esztergáltatsz hozzá egy átalakitot, amibe belerakod a másik gombát is. )
a01-07-2005 10:15:53 // 6557
Mentségemre legyen mondva, hogy sem a Homasitába, sem az ilyen tyuningboltokba be nem teszem a lábam :)))))
bb1801-07-2005 10:11:34 // 6556
lehet kapni a homasitában is olajnyomásméröt mechanikust és elektronyosat is. amugy sztem minden tuning vagy felszerelés boltban is. meg hozzá beszerelö házat, gyürüket stb.
bb1801-07-2005 10:08:51 // 6555
csak digitális, nagy ellenállásut használj ne kereszttekercsest! a mutatossal ha rossz helyre nyulsz kilöhetsz vmi elektronikát az injektorban vagy miegymásban !!!!
a01-07-2005 09:46:23 // 6554
Ok, csak:
- honnan szerzel AR-be való ilyen gombát, ha nem jeladós, hanem kapcsolós van benne eredeileg? Az univerzális dolgokban nem hiszek...
- minek? Ha a gomba behal, akkor egyik sem fog működni...
a01-07-2005 09:45:08 // 6553
Komolyra fordítva. Ha a felső tartományban van megragadva, akkor olyan a hangja alapjáraton, mintha diesel motor lenne benne.
16v-n ne akarj szelephézagot állítani :))))) Hidrotőke rulez :)
FRC01-07-2005 09:44:25 // 6552
Vez módosító elejében csak hideg indításnál hallatszik pár sec. aztán elhalgat, majd amikor beadja magát már hosszabb távon kerreg.
Balage01-07-2005 09:44:01 // 6551
Pietro:
Írtam az üzifaladra!
a01-07-2005 09:43:32 // 6550
leírom, de csak neked ;)
táktáktáktákták... :)))))
a01-07-2005 09:42:40 // 6549
Nekem a V6TB-ben 90-nél kapcsola a kisfokozat, és 100 fölött a nagyfokozat. Akkor hirtelen megnő a venti sebessége.
a01-07-2005 09:41:40 // 6548
Ez azért rizikós kicsit egy öregedő autónál... soxor a kosz, meg a vízkő tömíti a lukakat a hűtőben. 10 hűtőből 7 egy ilyen tisztítás után úgy csinál, mint a szökőkút :)
a01-07-2005 09:40:14 // 6547
Sprintet felejtsd el... Annak a motorját ki kell emelni, ha komolyan szerelni akarod. Nem fogod tudni a helyén csinálni, ahhoz nagyon kell érteni hozzá.
swan01-07-2005 08:50:28 // 6546
Autóba szerelhető olajnyomás mérőt lehet kapnia Conradban. De ez egygombás. Ugyanaz adja a pilácsnak is a villanyt és a műszernek is.
www.conrad.hu
Pietro01-07-2005 08:32:24 // 6545
Cartársak! Valaki le tudná nekem írni, hogy milyen hangja van annak, ha "kezd" tönkremenni a sokat emlegetett vezérlésmódosító???
Alacsony fordulaton kigyorsításkor hallok olyan - kicsit kerregő - hangot, mintha a szelepek nem jól lennének beállítva. Remélem tényleg csak szelephézagot kell állítani...
tom16430-06-2005 23:01:14 // 6544
Nekem is 100-nál kapcsol a venti.
kertecs30-06-2005 21:04:52 // 6543
Ez nem chat-szoba pici embeeer... : ))
kertecs30-06-2005 21:03:30 // 6542
Az előbb lehet eltűnt a hozzászólásom...
Köszi, hétvégén ráérek, lekapom a lököst és megpróbálom kitisztítani.
Balage30-06-2005 21:03:00 // 6541
kertecs30-06-2005 20:49:48 // 6540
Odáig rendben van, hogy bekapcsol de a gyorsabb venti-fokozatban lettek kételyeim.
Mondjuk így hogy Morzsi kutya : )) azt írja, nála is 110-nél kapcsol lehet nincs nagy gond.
Köszi
Thomika30-06-2005 19:51:42 // 6539
azt jól teszed! :)) A multiméter tényleg nagy segítség,főleg ha még elem is van benne! :PPP
Thomika30-06-2005 19:48:30 // 6538
Mert /65ös gumikról meséltél,ami 156 esetében ok,de 155nél /60 -nál nagyobbat már nem szívesen raknék fel....
BF15630-06-2005 18:04:57 // 6537
Az az ellenállás az 1-es fokozatot kapcsolja, ha tönkre megy akkor rögtön a kettes kapcsol!
Nekem tavaly mikor klímával araszolgattam nem bírta hűteni a motort a venti és én is hasonló képpen be voltam szarva!
Elmentem egy klímáshoz aki rögtön azt tanácsolta, hogy mossam ki a hűtőt! De ne magas nyomású mosóval, mert lazán szétkapja a lamellákat! Mondta vegyek bogár lazító spray-t (csavar lazító után szabadon:), fujjam be és mossam ki slaggal, 3-4-szer egymás után. És csodák csodája minden jó lett utána!
Probáld kimosni!!!!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
651
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?