Forum >> Szerelőműhely
Paco11-07-2005 18:21:16 // 6986
Tisztítsd ki az LMM-ed, és az alapjárati szeleped. Ha nem segít, nekem mindkettő van raktáron, először csere, és ha megjavul akkor fizeted csak ki.
Thomika11-07-2005 17:23:55 // 6985
a lambda OK. Meg lett nézve gépen....
a11-07-2005 17:02:24 // 6983
Nem tudom... ennyire nem mélyültem el ebben a dologban sosem...
Vega11-07-2005 16:59:55 // 6982
Na nekem lepnem kell egy idore!
Thx megegyszer! Majd dumalunk meg :)
Vega11-07-2005 16:52:18 // 6981
Azert vittem oda hozzajuk ,hogy deritsek ki miert lusta....akkor is ez volt a hibaja...azota is ez....de ha szar volna csak adna visszajelzest a muszerfalon...ha lehuzom termeszetesen eg a lampaja ,hogy gixer van...ha visszarakom akkor nem...
a11-07-2005 16:48:52 // 6980
Épp ezt mondom. Ha a comp felismeri, hogy szar az LMM, akkor automatikusan figyelmen kívül hagyja az LMM által küldött jeleket, és a saját beégetett értékeivel dolgozik.
És ha már a sajátokkal megy, akkor mind1, hogy jön jel, de az rossz, vagy egyáltalán nem jön jel...
LMM változatos hibajelenségeket tud produkálni, ha rossz. Ha már a konstansokkal megy, akkor egy közepesen szar lesz :)
Szvsz Szamosiék azt nézték meg, hogy az LMM-re van-e bejegyezve hibajel a compban. Lehet, hogy akkor még nem volt.
Vega11-07-2005 16:48:17 // 6979
Ahh ertem...na hat akkor 4 verzio van mar ,hoyg hol keressem a hibat! Szepen vegigjarom az osszeset....aztan majd csak kiderul!
Csutortokon kezdem :)
Mindenesetre thx az infoert!
Sracok, kinek van egy 2.0 T.S LMM-je elfekvoben probara? :)))))))))))
Vega11-07-2005 16:45:03 // 6978
Ok csak lehuzva sem szunik meg a problema!!!!! Ez itt az en nagy bajom!
Lehuzva csak tortenie kene valaminek....ha annyira szar lenne akkor javulnia kene a problemanak!!!
Meg az is bassza a csoromet ,hogy akkor minek viszem 7 ezerert a szamosiekhoz ha nem tudjak megmondani ,hogy most akkor szar e vagy sem...elmeletileg nem!
Fogyasztasban vagy felso fordulaton is szarul kene viselkednie ha rossz lenne a LMM? Egyebkent azt is atmost a srac...
a11-07-2005 16:41:50 // 6977
A második verzió volt. Feltöltötték, próbakör, és a legjobb feltöltést visszarakták. Aztán később mértük fékpadon.
Mondom megint, ezt egy ismerős szerelő srác csinálta nekem meg. Ezt haveri alapon lehet csak csináltatni, különben rátöltenek egyet, és kész...
Amúgy lehet ilyen ECU feltöltést kérni, mert lehet, hogy chip tuningoltattál, de nem lett jó, és kell a gyári progi megint. Meg a 156-ok computere tud olyat csinálni, hogy csak az ECU újrahúzása segít.
a11-07-2005 16:39:33 // 6976
A kat be van tervezve az áramlásba. Lassít, de hírül nem olyan sokat, mint azt az ember gondolná. A gázgyorsító azért jó szerintem, mert "kihúzza" a kipuffgázt a leömlőkből, nem kezd örvényleni.
Vega11-07-2005 16:39:07 // 6975
Na az barati...bemegyek es azt mondom ,hogy vezerloelektronikat akarok frissiteni? Ennyi? Eddig azt hittem hulyenek fognak nezni....honnan tudod ,hogy 161 lo lett? Egybol merik is? Vagy probakor es amelyik tetszett azt valasztottad aztan kesobb lemeretted?
Hol csinaltattad? Egy kort meger!
a11-07-2005 16:37:13 // 6974
Dehogynem... Óriási a különbség!
Kérdezd Gábor166 kollégát, mit érzett különbségként :)))
De itt Sasi is elmondhatja szerintem, hogy a jó LMM és a középérték között mekkora a különbség. :)
Vega11-07-2005 16:37:02 // 6973
Gazgyorsitot ha kiveszem a katalizatort? Minek? Katalizator csak folyt a motoron...legalabbis lassitja a kiaramlo gazokat...a gazgyorsito meg a neve is mutatja...de az is inkabb csak egy adott fordulaton hasznos....nem ertem az osszefuggest?! Gazgyorsitoval csak rateszek egy lapattal!!
Egyebkent meg nem tom mar ki volt az, vissza kene olvasnom..kipuff topicban volt...2.0 TS....csak egy hatso dobot rakatott bele emlekeim szerint...10 lovat javult a paripa...
a11-07-2005 16:35:53 // 6972
Óóóó ez a legkevesebb... Nekem anno egy szerelő srác az egyik márkaszervízben csinálta, ECU frissítés címszóval... Asszem 8k hufot kellett érte fizetnem. De csak gyári cuccot töltöttek fel. Viszont azok között lehetett válogatnom, melyik tetszik.
Vega11-07-2005 16:31:57 // 6971
Igen de szerintem ha egy lmm jol mukodik, lehuzod es ez alltal egy kozeperteket beallitva nem lehet olyan marha drasztikus a kulombseg!
Ha meg ugye mas a hiba forrasa, ilyen drasztikus teljesitmenyromlasnal szerintem eszre sem vennel egy jo vagy egy rossz lmm kozotti kulombseget :)))
Csak ugye ott van megint a masik problema ,hogy felul meg jol viselkedik a motor!
Mindenesetre valoban sanszos ,hogy szar az LMM...de meg ha nem is alapjaraton mertek azert csak lehet valami alapja annak ,hogy nem volt hibakod...igy nem rossz az LMM....la lehuzom egyebkent akkor a muszerfalon ott a hibalampa..egybol eg!
A sorrend mindenesetre a kovetkezo...kompresszio meres, kipuff (ezt ugyis meg kell csinaltatnom mert amint latod, rohad is ) aztan LMM...mas hiba egyszeruen nem lehet!!!!
Sasi11-07-2005 16:31:49 // 6970
Hali!
Na, megvolt a légtömegmérő cseréje is... azóta kicsit jobban megy a gép. :-) Azért a kasszánál a próbakör után érzett eufóriám kicsit szünetelt... :-)
Sasi
Vega11-07-2005 16:25:05 // 6969
Igen csak mind ezt hol es mennyiert? Sajnos vegesek a tartalekaim :D
Vega11-07-2005 16:23:09 // 6968
Passzolom a kerdes! Egyebkent jogos :))
Nem tudom megallapithato e....hangjabol itelve biztos ,hogy semmi baja...ha jol tudom 5000 folott kezd el dolgozni...ha szar volna szerintem nem tudnam leforgatni 3-4.-bem 7300-ig az motort...5.-ben nem volt meg szerencsem hozza :)
a11-07-2005 16:23:01 // 6967
Ha nem tapasztalsz változást, az a baj... Éppen változást kellene tapasztalni, mert akkor a mért értékről átáll a beégetett konstansra!!! Ha nincs változás, akkor az azt jelenti, hogy rádugva is a konstans értékeket használja a vezérlés!
Valamelyik talin füzz meg egy 2,0 TS 16v motoros kollégát, hogy adja kölcsön egy körre :)
a11-07-2005 16:21:01 // 6966
Egyébként amit én még megjátszanék: motorelektronikára új, gyári vezérlőszoftver feltöltése.
Lesz több is, nem csak egy. Ki kell próbálni minddel. Én 3 különböző verziót próbáltam anno, és az egyik annyival jobb volt az én motoromnak, mint a többi, hogy tök gyári állapotban a 155 ló helyett 161-et adott le a motor. És ez tök gyári vezérlőprogival volt!
Egy rossz chiptuning is tud csodákat művelni...
Vega11-07-2005 16:20:55 // 6965
Igen csak nem tudom honnan szuljek egy 2.0 TS-be valo LMM-t...ismerosom nincs....olyan meg plane aki hajlando kibanyaszni a sajatjabol csak ,hogy en kiprobaljam :)))
Nem tudom lehet ,hogy ezt elobb irtam mint ahogy en irtam ,hogy lehuzva a legmennyisegmero sem tapasztalok valtozast...legalabbis ebben az alapjaratrol iszonyat lusta dologban es ,hogy lassan ejti el a fordulatot dologban NEM! Ez tuti fix!
a11-07-2005 16:18:01 // 6964
Mióta látszik a vezmódon kívülről, ha rossz? :)
Az egy síma henger alakú fém izé. A motorolaj nyomása valósítja meg a fordulatszámfüggő átkapcsolást. Az szétszedve ugyan nem látszik... Én legalábbis sosem tudtam megmondani ránézés alapján, hogy egy vezmód jó-e, vagy nem. És szerintem ilyen ember nincs is...
Vega11-07-2005 16:17:38 // 6963
Kipuff dolgot megjatszom...csutortokon kompresszio meres....fekolaj csere mert a ringen felforraltam es felpuhult a fek miatta..esetleg fek femcsoveket is rakatok fel ha kapok elfogadhato aron....aztan ahogy penzhez jutok egybol lekapatom az egesz rendszert ahogy van es johet az uj...
Legalabb tudom,hogy ha a kompresszival nincs baj akkor hogyan tovabb, mi legyen a masodik lepes...
apropo! fem fekcsovek!! Ki tudja, milyen aron osztogatjak?
a11-07-2005 16:15:52 // 6962
Egyébként érdekes...
Én tuti kezdésként kipróbálnám egy másik LMM-el is.
Kíváncsi leszek, hogy mi milyen eredmény thoz!
Kipuff: ha a katalizátort kiveszed, akkor ne felejts el egy gázgyorsító dobot berakni, különben szarabb lesz, mint kattal! Nem lesz jó a motor öblítése különben!
Vega11-07-2005 16:14:15 // 6961
Nemtudom ,hogy mertek ra...feldugtak a gepre, de hogy neztek e alapjaraton is ertekeket azt nem tudom...en eppen vizsgaztam a suliban amikor csinaltak...
Azt tudom ,hogy ha szar volna akkor ha lehuzod a stekkert javulnia kell mert akkor egy kozep erteket allit be az elektronika...lehuzva sem tapasztalok valtozast....fogyasztasnovekedes lenne csak a vege szerintem.
Azt tudom ,hogy a srac megnezte a vezerlest...a gorgoket...a vezermuszijat...tehat le kellett bontani a fel autot ,hogy hozzaferjen..eltakaritotta a goroket...ha baj lett volna a vez mosoditoval es kivulrol latszik akkor mondta volna..de azt mondta minden rendben van!
Vega11-07-2005 16:09:17 // 6960
Erdekes a vez.modositoval kapcsolatos teoria...de ahogy mondod is itt fotditott a helyzet...bar szerintem felul sem viselkedik ugy a motor mint kene de ez lehet ,hogy szoks kerdese...3 literes autohoz vagyok szokva!!!
Egyebkent szepen leforogja magat az auto 7300 kornyeken szabalyoz...masodikbol harmadikba nyikkan a gumi..tehat folul olyan nagy baj nem lehet...de alul iszonyat lusta...ha nem hianyzik 30 lo akkor egy sem...es az is nagyon fura ,hogy olyan lassan vanszorog vissza a forulat...tipikusan kompreszio gyanus...de ahogy mondod akkor mashol is szarul kene viselkednie...
Vega11-07-2005 16:04:15 // 6959
Ezt nem tudom...Zoldkartya 2004. 10 lejart mert az elozo tulaj nem naon foglakozott vele! Akkor rendben voltak az ertekek!
Hogy most mi a helyzet nem tudom, de ugy ahogy van az egesz rendszer megy a szemetbe ujat rakatok fel csak egy hatso dobbal..semmi massal...ha a katalizator szet lenne esve gondolom hangja volna, csorogne, zizegne...de siri kussban van minden..szep halk az alapjarat...fordulaton sem tapasztalok semmi rendellenesseget..
bar azt tudni kell ,hogy a rendszer nem egyszer oda lett baszva...nyomok is vannak rajta...QV kicsit laposacska :)) Ha a kompresszio rendben van akkor masodik korben jon a kipuff csere..meglatjuk megoldja e a problemat...
a11-07-2005 16:03:17 // 6958
Hmmm... LMM azt mondod rendben... Ezt az alapján mondták, hogy rámértek, vagy az alapján, hogy nincs hibajel?
Szerintem ez nem kopási hiba. Akkor enné az olajat is, és nem menne magas fordulaton sem.
Komolyan mondom, hogy a kipuff oldalt is érdemes lenne megvizslatni.
Vega11-07-2005 16:00:22 // 6957
Na mar!!!! :)
Olajat nem eszik, nem fustol, tulfogyasztas nincs!!!
Szamosieknal a gyerek benezett a gyertyanyilasokon, amennyit onnan latni, azt mondta egeszsegesnek tunik!
Persze apam volt ott az autoval de a tenyleges HIBAT azt nem mondta el..csak ,hogy nezzek meg az tutot..na hat ezt a hibat nem sikerult megnezniuk...nem az o hibajuk..apam a puhapocs!
Na aszem vegre leirtam mindent!
Most legy okos Domokos :)))
a11-07-2005 15:59:11 // 6956
Kipuff oldal rendbe van? Katalizátorod megvan? Rendben van?
a11-07-2005 15:58:31 // 6955
Mondok egy érdekeset...
A múltkoriban beszélgettünk egy sráccal, felül volt gyenge a frissen vett QV.
Ott is felmerült a kompresszió téma, de a végén nem az lett.
Mint kiderült, vezmód baja volt a szekérnek.
A vezmód nem csak akkor tud rossz lenni, ha kerreg. Az azt jelenti, hogy a magas fordulati állásában van megragadva, és a szelepvezérlés ahhoz van "optimalizálva" alacsony fordulaton is. Ezért van nagyonerős szelephangja a vezmódos autónak ilyenkor.
Azonban a vezmód meg tud szorulni az alsó állásban is, és akkor nem kapcsol át magas fordulati tartományban, vagyis nem valósul meg a változó szelepvezérlés.
Ez pl. a 16v TS-nél 15 ló mínuszt jelent, QV-nél ez akár 20-25 is lehet szerintem.
Igaz, a tiéd fordított állapot.
De szerintem ha rosz lenne a kompresszió, akkor magas fordulaton sem menne úgy az autó, mint kellene. Szerintem itt valami más lesz.
Vega11-07-2005 15:57:41 // 6954
JA!! Es mellesleg szerintem gyenge is az auto!!!! Apam szerint nem de nekem meggyozodesem ,hogy nyomatekszegeny!!!!!! Ez az elobb lemaradt!
Vega11-07-2005 15:47:17 // 6953
Fater 3.0 V6 12v-je evett ennyit...ugyan annyit tankoltunk...ugyan addig volt eleg...
Vega11-07-2005 15:45:14 // 6952
Szamosieknal mindent kiolvastattam, LMM, lambda, es miden egyeb rendben van, vezerlesmodosito nem szol csak nagy ritkan hallom inditas utan 5 mp-ig a hangjat....tehat az is rendben van....erdekes a ringes akcio ota az is elhalgatott :)))
Gyertyacsere lenne mar ildomos de amiatt ilyen gyengules egyszeruen ki van zarva!
A kovetkezot csinalja az auto...alapjarat egyenletes nincs vele baj...poccre indul..azzal sincs baj..ellenben nagyon lustan veszi a fordulatot ugy 2000-2500-as fordulatig...ha a folott tartom es ott adok gazt akkor mar kozelit a johoz...persze mind ezt allo helyzetben uresben!!!!! tehat meg csak nem is terheles alatt...olyan mintha egy 1.2-es ladaval gyorsulnek....folso fordulaton mar egesz korrekt....aztan ott a masik jelenseg ami miatt kompresszio problemara gyanakodtunk...agyon lassan ejti vissza a fordulatot...elforgatod egy kicsit...es utana mint valami lassitot felvetel, szepen lassan all vissza alapjaratra...mintha lendkerekes auto lenne bazz :)
velemeny?
Vega11-07-2005 15:39:51 // 6950
Varosban vagy kozuton nem is lehet!
Ringen ellenben siman :))
15 litert tankoltam 99-esbol..70 kilometerre volt eleg :)
A 70 kilometer 90 szazalekat 110%-on autoztam tehat gyakorlatilag folyamatosan a gazon alltam amennyi a csovon kifert!
Szept 10.-en megint lesz nyiltnap...addigra rendberakom meg amit kell..es hajra...25 liter alatt ki sem jovok a palyarol :)) ha van kedvetek gyertek...ennyit meger ;)
a11-07-2005 15:38:13 // 6949
Mondd, legfeljebb mégjobban rád hozzuk a fárszt ;DDD
Vega11-07-2005 15:37:39 // 6948
Az a baj ,hogy erzem :)))
Mondjam mit tapasztalok?
zee11-07-2005 15:35:31 // 6947
Nem sok az? A 2.0 TS-nek nem bírtam többet adni 15-16 liternél.
a11-07-2005 15:33:49 // 6945
Szerintem nem lesz ott nagy gond, max a legkisebb és a legnagyobb henger között viszonylag nagy az eltérés. De azt éreznéd, ha nem lenne kompresszió valamelyikben.
kertecs11-07-2005 15:32:26 // 6944
Na jótól kérdezed... : )) De valaki villanyász biztos megmondja neked.
Azt tudom, hogy nekem egy 4 vezetékes bosch került bele, nem eredeti Alfa. A szerelő átforrasztotta a csatit (korrekten "csugor-csővel" szigetelve) és kész.
Vega11-07-2005 15:32:24 // 6943
Na hat kivancsi leszek! Szurkoljal bakker :)))
Vega11-07-2005 15:31:30 // 6942
En ennek a 2.0 Ts-nek toltam le multhet csutortokon 20-25 liter kozott a torkan! (Utolagos szamitasok szerint majdnem 22 liter volt) Igaz a ringen! De meg lehet vele etetni!!!!!!!! :)))))))))) Egyebkent meg normalisan eszik..10 kornyeken! De a 30-al viszed a palmat!
A nyakcsigolyám bánta a szereplést. :)
a11-07-2005 15:22:20 // 6940
De annak az a szereplős üzemi fogyasztása :DDD
Az nem olyan rossz. :)
10 éves Imprezzával sikerült 30l/100-at produkálnom. :)
zee11-07-2005 15:21:07 // 6938
Csak azért mert ha rosssz most 25e helyett 6e-ért találtam BOSCH-t. :)
19e különbség azért nem kevés...
a11-07-2005 15:18:48 // 6937
Be is bö :)))))
Eddig 20,5 volt a max, rossz lambdával :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
556
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?