Forum >> Szerelőműhely

Tentacle17-07-2007 08:26:03 // 16336
Az en 33-asom ugyanezt csinalta, amig hideg volt, addig nem recsegett, be lehetett sebessegbe rakni, aztan melegen mar nem nagyon. Anno mikor csereltunk kuplungszerkezetet es tarcsat, masik, rovidebb tolorudat kellett tenni a munkahenger es a villa koze, mert csuszott. Valahogy sejtettem, h mar elegge elkopott a tarcsa, visszaraktam az eredeti rudat, azota megszunt a problema, kiemel a kuplung, es nem recseg semmi ...
Szal neked is ilyesmi lehet, persze ha neked a gyari van, akkor lehet, h cserelni kell (altalaban szerkezettel egyutt erdemes, azt mondjak az is annyira van tervezve, legalabbis az utangyartott), vagy hosszabb tolorudat betenni ;) (mer gondolom az sem allithato)
Wickey17-07-2007 08:18:36 // 16335
Jól érzed, csésze helyén a bütyköt fogja.
Tentacle17-07-2007 08:15:50 // 16334
Ja, a vez. tengely rogzito celszerszam :) Igy mar tudom, csak a sablonkent nem esett le ... Ha tudnam milyen, esetleg lehetne hazilag is gyartani. Nincs rola valahol vmi kep vagy leiras ? Vagy ezt a csesze helyere kell csavarozni, es a butykot fogja ?
Belga17-07-2007 08:10:37 // 16333
Remélem hajlandó. Köszi szépen. :o)
Wickey17-07-2007 08:06:04 // 16332
Egyéb ötlet híjján :-)))
Megkérdem az embert, hogy mennyire hajlandó úgy megcsinálni a papírt, hogy a te autód adataival mondjuk az én 3.0 24V 164-esemet leméri.
Belga17-07-2007 08:04:27 // 16331
Hát ez funky :P Na azért hátha összejön valahogy.
Belga17-07-2007 08:03:23 // 16330
Már hamarabb kitaláltam ám, csak most irtam be. :o) Van postacímem is, ha az jó. :o)
Wickey17-07-2007 08:01:56 // 16329
Sőt, hogy mégjobban örülj, házhoz is vihette volna, a csaja valahol ott lakik a környékeden Brüsszelben :-PPP
Wickey17-07-2007 07:59:45 // 16328
bazeg, hamarabb is kitalálhattad volna...
Ma megy vissza a haver Maastrichtba, vihette is volna kapásból az új papírt neked, ha LEGALÁBB egy nappal előbb szólsz.
Belga17-07-2007 07:56:46 // 16327
Sziasztok,
10 nap múlva lejár a zöldkártyám. Tud valaki segíteni egy levelezőtagozatos meghosszabbításban, mert nem szeretnék ezért 1400Km-t hazavezetni.
Köszi :)
Wickey17-07-2007 07:53:19 // 16326
A felmelegedő váltóolaj az elindulást nem befolyásolja. Vidd el valahova az autót, ahol nem ilyen faszságokkal próbálnak megetetni, hogy felmelegszik a váltóolaj, pláne, hogy ha áll az autó, vagy lassan araszol, akkor el tudod képzelni, mennyire kap terhelést a váltó, és milyen észvesztő tempóval forognak benne a fogaskerekek (=nulla). Inkább visszahűl a váltóolaj ilyenkor, de mivel nem dübörögnek a mínuszok csak max 40-50 fokig, ami azért már korántsem nevezhető hidegnek, a kapcsolási érzetet nem kellene hátrányosan befolyásolnia.

Több köze van a dologhoz a kuplungnak: na, az kap a pofájára rendesen a dugóban. Az aztán melegedhet, csúszhat, nem emelhet ki rendesen, szóval mindent csinálhat
Lehet cserés a kuplung hidraulikád (alsó vagy felső munkahenger, a folyadék), a kuplung mechanikád(kinyomócsapágy, kuplungszerkezet, tárcsa). Errefele keresgélnék.
Bálesz17-07-2007 07:43:39 // 16325
Sziasztok!

Péntek 13-án délután 16h-kor Budapesten a nagy forgalomban indultam haza. Elég meleg volt az autón látszólag minden okés volt, de egy idő után nem veszi úgy az egyest ahogy előtte és nem bír szépen egyenletesen elindulni, hanem egyszer csak "nekiugrik" az útnak. Kicsit rángat is. Aztán se szó se mukk álló helyzetben leáll a motor. Volt olyan is, hogy ezek után egy darabig az első három fokozat recsegett csörgött, de a 4-5 rendben volt aztán pár kilóméter után rendesen haladva megy ahogy kell és egy hangja sincs...??? Mi van ilyenkor? Egyszerűen nem leht vele araszolva haladni, mert "kiakad" a gép... A váltóban az olajszint rendben, ennek ellenére két szerelő annyit mondott rá, hogy felemelegszik az olaj és ezért van ez... Ez okés és el is fogadható, mert nagyobb tempónál (hűtheti a menetszél ?) minden rendben van. De akkor is ezek "trópusi autók" szokta mondani egy ismerős... elvégre Itáliában melegebb van, mint itt.
Ha valakinek ismerős e próbléma válaszolja meg legyen szíves. Előre is köszönöm.
GTVili17-07-2007 07:24:19 // 16324
Az oké!De amikor 110fokos a víz akkó ménem kapcsol be????....a rohadt....
Hari16-07-2007 22:34:58 // 16323
Hafele men aklimád ugyi...:-))))
(A bekapcsolt klimánál mindig megy a venti.)
sztane16-07-2007 21:41:51 // 16322
a vezértengelyekre felrakandó pozicionáló sablonok, az autodata is feltünteti a ciokkszámukat, s az alapján meg lehet rendelni akár a fiatnál is, ha jól emlékszem 12-14 eFt körül van az áruk
GTVili16-07-2007 19:40:46 // 16321
Csőváz cartársak!Van valakinek használható ötlete hogy mi lehet a hűtőventillátor kapcsolójának a baja?...mint a mesében,hol volt...hol nem volt...ma a klímáshoz menet azon paráztam hogy nehogy felforrjon a víz.....mert b....szott bekapcsolni a ventillátor.....hazafelé meg alig akart felmenni a vízhőfok mert üvöltött a ventillátor...ki érti ezt?
Tentacle16-07-2007 18:50:54 // 16320
Milyen sablonok ?
eli16-07-2007 18:43:44 // 16319
sziasztok.
tudna valaki segíteni!
kellene egy szerelő(sajna az enyém beteg) aki meg tudná csinálni a ventillátoromat ami befújja a klímát vagy nem tudom,hogy hívják:)
talán klíma ventilátor!:)
köszönöm
sztane16-07-2007 18:15:30 // 16318
sablonok nélkül neki se állj
Tentacle16-07-2007 17:48:55 // 16317
En is csereltem mar a 33-asomon, azzal nem volt gond, pedig ott 4 vezermutengely van :) (igaz 2 szij is van hozza). Engem a 155 16V erdekel kifejezetten, mert a leirasban nem tunt pofonegyszerunek amit az ut szelen is meg lehet csinalni ...
karel15516-07-2007 17:38:07 // 16316
Hali!
Ki tudna egy fullos kipuff rendszert rittyenteni Pécs közelében?
Katalizátor ki, cső be(oldhatóra), sportközépdob, új csövek lehajlítva. Hátsó dob jó (REMUS).
Please...
Liquid16-07-2007 17:27:28 // 16315
Szerintem csak akkor próbálkozz vele ha van hozzá "sablonod", mert azt mondják (akik már műveltek ilyet) hogy gyakorlatilag lehetetlen jól összerakni, célszerszám nélkül.
Jata16-07-2007 15:57:46 // 16314
Halo itt is! Én pár hete cseréltem vez szijat egy Megan-ba.1.4 16V. Én nem izélgettem a jelekt én saját magam bejelöltem,fötengö,veztengelyek azt ugyanoda visszaraktam az uj szijat.Mielött elinditottam volna 2-3 átpörgettem a fötengelynél és kész. Egy fogat se tévedtemó.Igaz nem ez volt az elsö 2veztengelyes szijcserém.
Tentacle16-07-2007 15:52:12 // 16313
Ah, kosz, akkor majd megprobalkozok vele, azt azert eszre lehet venni meg osszerakas elott, hogy arrebb vannak a fogak (majd lefenykepezem hogy volt ;))
Ferke16-07-2007 14:59:50 // 16312
Aki még nem csinálta, az hajlamos elrakni 1-2 foggal. Lehet szerszámok nélkül, de vagy tapasztalat kell hozzá, vagy nagy bátorság!:)
Tentacle16-07-2007 14:56:35 // 16311
Sziasztok!

Nemreg vettem egy 155-ost. es ki kellene cserelni a vezermuszijat, amit ilyenkor szokasos. Csinalt mar vki ilyet (16V)? Mennyire kellenek nagyon spec szerszamok?
Autodata es autofit leirasai megvannak, olvastam, de abbol nem derul ki mennyire lehetetlen ez gyari szerszamok nelkul :/
Ferke16-07-2007 12:04:42 // 16310
Ja, értem. Szrintem egyébként ua a szivattyú, de azért esküdni nem mernék.:)
Liquid16-07-2007 11:42:40 // 16309
Beszéltem Csörivel, utánakérdez a szivattyúnak, aztán du. felhívom és meglátjuk. Az oil utántöltésre csak mint gyorssegélyre gondoltam addig amíg nem sikerül eljutnom hozzá.
Ferke16-07-2007 11:34:09 // 16308
Sajna szerintem kicsi az esélye, hogy attól megjavul. Milyen régi a mostani olaj benne? jtd-hez tudok olcsón szivattyaút, de most meg nem mondom, hogy az uaz-e, mint a 2.0TS.
Liquid16-07-2007 08:28:50 // 16307
Hello CarTársak!

Tegnap hazafele a pályán elkezdett csúnyán szólni a szervószivattyú. Oil van benne elég, bár nincs túl szép színe. Van otthon maradék olajam, rövid távon segít rajta, ha kiszívok annyit és beletöltöm? Vagy nincs jelentősége?
Meglátogatom rövidesen Csöri mestert...
Laca6216-07-2007 08:24:44 // 16306
Köszi,megpróbálom.
Úgyis aktuális a tankolás,ma teletöltöm.
Wickey16-07-2007 07:46:34 // 16305
Így van. Okozhatja a hulladék benzin is.
Első körben tényleg az a "legolcsóbb", ha legalább félig üres már az üzemanyag tartály, akkor begurulsz egy szimpatikus kútra, és telenyomod Evo100-al, vagy V-púder racsinggal. Az elkeveredik a benne levő szutyokkal, és vélhetően följavítja kicsit az elegy oktánszámát. Literenként 30-40 forinttal kerülnek többe, ez mondjuk 1500 forint pluszköltséget jelent egy sima tankoláshoz képest, ennyit igazán megér, pláne hogy ezerötér' egyetlen szaki se vetne rá még csak egy pislantást sem :-)
GTVili16-07-2007 07:16:06 // 16304
Próbáld ki más benzinnel is....nekem is csinált ilyet a volt off-os verdám...98-as helyett 95-öst tankoltam...ugyanez volt a hibajelenség.
Laca6215-07-2007 19:27:13 // 16303
Üdv CAR-társak !
Néhány napja fura hangot hallok a motor felől időnként.
Például,ha alacsony fordulaton gurulok az úton és esetleg gyorsítanom kell,de mégsem váltok vissza és taposok egy nagyobbat a motor úgymond "megcsörren".
Nem találtam rá jobb kifejezést,bocs.Ezt eddig úgy tudtam,hogy 2 ütemü motorok tudnak csak hallatni ilyen hangot.
Előző autóm 1.6 TS ilyet soha nem csinált.A mostani 2.0 JTS 4 hónapja van nálam,tehát nincs erről a motorról igazán tapasztalatom.
Futott KM 47.000 . Esetleg vez.módosító?Vagy gyertyák ?
Ha van tapasztalat,osszátok meg velem.
Frank13-07-2007 22:44:28 // 16302
Helló mindenki!
Kéne egy kis segíség, a Turbo szorakoziok. Csak 2500 fordulat után kezd el huzni a kocsi, addig olyan mint valami 200D merci 80évekből, ha meg olyan kedve van akkor meg már 1500 fordulatnál is feltépi az aszfaltot. Az egyik ismerősöm azt állítja, hogy a vákumszabályzó szorakozik és kiderült nem is gyári van benne, hanem valami audi-é és még hab a tortán, hogy 3 kivezetése van ennek a vákumszabályzónak és az 1-re nincs rákötve semmi, 2-ról megy egy cső a turbóhoz 3-ról meg megy a motor burkolat alá valahova!
Ha valaki bármiben tudna segíteni vagy tanácsot adni, azt nagyon szépen megköszöném!!!!!
kertecs13-07-2007 10:35:55 // 16301
Valószínűleg amúgy is dot4 volt benne, jó lesz az bele : )

Ha nem fogy le megint a szint, akkor lehet nincs semmi gond.

Legközelebb nézesd meg a szerelővel, h milyen állapotban vannak a betétek. Akkor látszik az is ha folyik véletlenül. De azért egy ilyen viszonylag fiatal tárcsafék még csak nem...
Barclay13-07-2007 08:43:40 // 16300
Nem vittem vissza hozzájuk az autót,hanem egy másikhoz Aki az első próbaút után megfelelően diagnosztizálta és korrektül megcsinálta.
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2007 08:28:50 // 16299
Bakker neked milyen szerlőid vannak????!!!!!
Biztos kifizettetném velük.... vagy 24-es csavarkulccsal egyengetném meg a fejük búbját, amíg kocka nem lesz....
Barclay13-07-2007 07:36:09 // 16298
Hi!
Van egy jobbos lengőkarom 155-höz,még nem lett kicsomagolva!Szerencsére nem az ment el a vasban,hanem a lengéscsillapítómlazult ki.Ezért nyikorgott..Érdekel vkit?Ja, meg egy pár silentblokkom.
Cs.Alfa13-07-2007 07:11:28 // 16297
Csattog,zörög a 146-os csomagtaróajtaja...mi a francot kell meghúzni,vagy állítani?
bilibox12-07-2007 19:38:13 // 16296
vettem fékfolyadékot, feltöltöttem, lámpa elaludt...(csak dot4 volt sajna)
a minimumon volt pont a folyadékszint.

próbáltam rájönni most akkor levegős-e a rendszer, ha egymás után többször megnyomom nem érzek igazán különbséget...mennyire kellene éreznem ha gond van?
a fék egyébként fog, abs megy, tesco parkoloban próbálgattam...
norbee12-07-2007 14:28:39 // 16295
Ezt vehetem találatnak? :)))))
András bácsi12-07-2007 14:22:36 // 16294
Most már csak annak segítek, akit ismerek.
norbee12-07-2007 14:14:45 // 16293
Én dolgozom, de ha már ennyire ráérsz, esetleg segíthetnél neki mester. ;)
András bácsi12-07-2007 14:09:12 // 16292
Mondjuk téged? ;)
András bácsi12-07-2007 14:08:44 // 16291
Első körben a tartály visszajelzőjét csekkold. Az is be szokott halni.
norbee12-07-2007 13:13:04 // 16290
Ha még nem légtelenítettél, inkább kérj meg valakit aki már többször csinált ilyet. Nem mindegy mit mikor hogyan. Egyébként sem biztos hogy szükség van rá, de mégegyszer mondom, inkább irány akkor a Kölcsey, mint felfordulni Balaton felé.
bilibox12-07-2007 13:07:14 // 16289
ok, este megejtem a dolgot.

légteleniteni tudok én is házilag?

és ma már nem kérdezek több butaságot :)
norbee12-07-2007 13:03:09 // 16288
Első körben valami egyenes talajra állítva az autót bizonyosodj meg róla, hogy valóban minimum szint közeli a fékolajtartályban a folyadék.
0.5 liter fék/kuplungfolyadék cirka 1500 HUF, benzinkúton duplája. :) Dot4 vagy Dot4+, más nem jó, márkája gyk mindegy.
Amíg nem kell 500 kilométerenként utántölteni, használható de saját és mások testi épsége érdekében mindenképp mihamarabb szervízbe vele.
Bánk12-07-2007 12:46:59 // 16287
Sziasztok Skacok!
Lenne egy kérdésem cinkota környékén asszem a 16. kerületben lévő Szlovák úti szervízesről ki mit tud:)
köszönöm...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.