Forum >> Szerelőműhely

Kau22-07-2007 21:56:53 // 16586
És mi a vélemény csak tárcsa cserén? (Ha az a baj).
Mert a jövő hónapban terv szerint sok lenne a kiadás...
11-én EVO, 12-én Rep.nap Kecskemét, 18-án Rábaring Győr...
Kau22-07-2007 21:54:33 // 16585
Köszi szépen mindenkinek!
A kuplung most visszajön alaphelyzetbe. (De mitől esett be?)
Az autósboltban nálunk múltkor 46-ért mondták a Valeo szettet a szerelés meg vidéki áron mozog. Remélem 15-ből megcsinálja a srác.
A múltkori kuplungfőmunkahenger csere anyaggal + hidraulikaolaj + munkadíjj + jatt 15 ezer volt. Csak olyannal megyek máshoz, amit nem bíznék rá, pl. vezérlés v. tuning.
Wickey22-07-2007 21:50:01 // 16584
Rugót nem cserélgetünk a tárcsán. Komplett tárcsát veszünk legalább, hiszen az gyárilag új rugókkal (nem megfáradt régiekkel!) van szerelve, és ki is van balanszírozva. Esetleg nem fogja szétrázni az egész miskulanciát :))
Wickey22-07-2007 21:48:27 // 16583
Az alfaszerelőt főbelőni. Ha jár a motor akkor az forgatja is a főtengelyt, onnantól már a vezmódosítónak kurvasok köze nincs a mechanikához...
Kuplung mechanika lesz, főleg ha a kuplungpedál visszatér alaphelyzetbe.
Alaphelyzetben a kuplung MINDIG zárva van. Ha lenyomod a pedált, akkor a kapcsolatot szünteted meg a motor főtengelye és a kuplung kihajtás között.
Ha ez a kapcsolat állandóan szünetel, akkor a kuplungtárcsával vagy a szerkezettel lesz valami.
A unixnál 50,000 HUF a Valeo kuplungszett az autódhoz, ebben benne van az összes kritikus kuplungalkatrész: kuplungszerkezet, kinyomócsapágy, kuplungtárcsa.
Erre jön rá a munkadíj. Saccra 70-80ezer forint körüli összeggel kell számolnod.
Ha ennél több, akkor hívd fel Robit, és mutasd meg neki az autót. Nem akarom az ő faszával verni a csalánt, de úgy gondolom, hogy ő megcsinálja 80ból a komplett kuplungozást a fent említett Valeo szettel.
Kau22-07-2007 21:40:45 // 16582
Ez érdekes. És, hogy orvosoltad? Rugó vissza vagy csere? Gondolom nem érdemes csak az egyiket cserélni, hanem kompletten tárcsa, szerkezet, kinyomó triót, nem?
Jó lenne, ha nem :))
Ferke22-07-2007 21:40:04 // 16581
Ez tuti az lesz, amit sztane mondott.
Kau22-07-2007 21:38:36 // 16580
A vezmódot én is ilyen értetlenkedve fogadtam.
Szerintem is a kuplungnál van valami, de, hogy mi, ez csak a jövő héten derül ki szétszedéskor. Addig csak érdeklődök.
Járó motornál sem történik semmi. Berakom mint máskor, felengedem és semmi. De sebességbe van. Mindegy melyikben. Kicsit keményebben fog a kuplung.
Ferke22-07-2007 21:36:34 // 16579
Igen, tényleg, valszeg ez lesz! Végülis kinyomott állapotban halt meg, ezért nem történik semmi a váltáskor.
falcokc22-07-2007 21:35:08 // 16578
vez modosítót felejsd el, mert semmi köze hozzá

le kell venni a váltót és megnézni a kuplungot, mert ott lesz a hiba
Ferke22-07-2007 21:34:34 // 16577
Vez módosító miatt nem veszi a sebességeket??? Ez sztem sehogy sem logikus. A kuplung sem stimmel, mert ha szétesett a szerkezeted, akkor járó motornál egyetlen sebességébe sem tudhatod berakni!
Járó motornál tudod a sebessgéeket pakkolni, és nem történik semmi?????
sztane22-07-2007 21:29:31 // 16576
nekem is volt ilyen problémám tavaly, ha álló motornál sebességbe raktam, akkor hiába nyomtam be a kuplungot indításra hajtott a motor, a hiba a következő volt, a kuplungtárcsában lévő csillapító rugók közül egy kibújt a fészkéből és kitámasztotta a szerkezetet.
Kau22-07-2007 21:21:44 // 16575
Gondoltam beírom ide is. Ti mit gondoltok?
Májusban volt egy hiba. Beesett a kuplungom, de utána felkeményedett és tudtam vele menni. Utána ki lett cserélve a kuplung főmunkahenger. Reméltem, hogy jó lett. De nem! Valamelyik nap ismét ugyanez a hiba, csak felkeményedés után már hiába volt sebességbe az autó, gázadásra csak a motor bőgött, mintha üresben lenne. Látszólag bevesz minden sebességet, csak nem mozdul. Mi mehetett tönkre. Persze most van idő hezitálni rajta, mert az autószerelő srác nyaral, a géppel máshová menni meg nem tudok. 2 hét kényszerszünet :((
Eddig hallottam kuplungtárcsa hibát. Azt, hogy esetleg eltört a szerkezet. És nem tudom, hogy kapcsolódik ide, de szóba jött a vezérlésmódosító is. Ez is lehetséges lenne? (Alfa szerelőtől hallottam ezeket).
Cgo22-07-2007 21:08:29 // 16574
sziasztok, megtalaltam vegre miert villagit a kiegett izzo visszajelzo... 3 napig tartott!! a hamutarca megvilagitasa volt a hunyo... vazzz...

nagyobb gond a hatso ablaktorlo, valoszinuleg viz kerult bele, ugy nyikorog, mintha nulla kenese lenne. gondolom zsirozni nem lehet, csak cserelni... nem tudja valaki, hogyan kell leszedni a muanyag boritast a 156 SW-n? kiszedtem 500 csavart, de ugy nezem hogy meg 4 muanyag lab tartja, de ketto jobbra enged, 2 balra, ugyhogy max. letorni lehet :((

erdemes egyaltalan foglalkoznom vele? vagy csere es kesz?
Jata22-07-2007 13:40:50 // 16573
Na ezért nem lesz mostanába traktorom.Maradok a benyánál!!!
Epy22-07-2007 13:28:36 // 16572
Köszönöm, és bocsi. A kezelési útmutató is a 200 at írja én csak azt akartam tudni ez mennyire valós.
András bácsi22-07-2007 13:27:39 // 16571
Hát igen, játszani jó csak vele.
András bácsi22-07-2007 13:27:12 // 16570
A mienk is szarakodik, ne izgulj. A kályha már csak ilyen. :)
GT Ɨ|ѯ22-07-2007 13:22:48 // 16569
Hívd fel Scully-t:-))))

Nem az elektronikusan vezérelt ajtónyitás óta van így??:-))
pb_22-07-2007 13:03:46 // 16568
Ennyire azért nem 1xű a dolog, hogy +fúrjuk, és rárakunk 1 16v hfejet, aztán kész dolog. A sallangok cserjével jó nagyot lehet szívni. Amúgy 1.8-ra nemigen fúratod fel, bár biztos + lehetne csinálni, sőt 2.0 is csináltak belőle angol földön, de nem hiszem, hogy ezt itthon nagyon sokan bevállalnák(sztem senki).
pb_22-07-2007 12:59:45 // 16567
Szívott vele eget, és még most sem tökéletes.(
Jata22-07-2007 12:45:05 // 16566
Sziasztok! Ha vkinek van otthol a zsufniba egy garrett turbója akkor jelezze kedves éccsapámnak! Mer már én nemtudom elhallgatni mijen hangok jönnek ki szegény JTD-böl.
Grando21-07-2007 15:02:04 // 16565
Ja, bocs, aszittem itt vagy még... ;)
Grando21-07-2007 15:00:17 // 16564
Nincs mit...
Epy21-07-2007 14:21:07 // 16562
hali valaki megtudná mondani mekkora lehet a végsebessége egy 97' 156 1.6 ts-nak?
Lujo21-07-2007 14:10:31 // 16561
Hello,
Alapjáraton hallható "kattogó" hang a motortérben mi rosszat jelent?
Hari20-07-2007 21:25:02 // 16560
Ühümm-hümmm. Nem is olyan eccerüüüü, ahogy az hangzík.
Nó akkor kezdjük csak szép sorjában. - először is kell egy rakás cuccos,olyanok mint: - 2 jó HF, JÓ veztengelyekkel, - 1 garnitura dugatyú, - Vezszíjak + görgöket, - tömítéskészlet, - nó meg a főtengely is. Azonkivül egy csomo buhera, idő, meg sokk-sokk lóvé. (Mínímum 150 ropi) Ja és ne feledjük ERÖS idegzet!
sty20-07-2007 20:33:56 // 16559
a moci cserével 1 a gondom egy 1.7 16v mociban már biztos lesz egy jópár Km,az enyém tavaj volt totál felujitva most még nagyon zsir akkor kellet volna megfuratni legalább 1.7 vagy 1.8-ra és akkor rárakni egy 16v-és hengerfejt de hát késö bánat
András bácsi20-07-2007 20:20:12 // 16558
Szerintem a legegyszerűbb, ha rögtön granturismo mestert kérdezed.
Én biztos nem tenném, max vennék bele egy másik motort.
sty20-07-2007 20:10:50 // 16557
srácok kérnék egy kics tanácsot,ha a 8v-s boximat 16v-re szeretném átalakitani miket kell kicserélnem?és mit tudna akkor a moci?
Cs.Alfa20-07-2007 19:59:47 // 16556
Írtam Néki DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
András bácsi20-07-2007 19:54:53 // 16554
Szerintem igen. De pl. a motorcserés mutatványról kérdezt kertecs kollégát, ő nemrég csinált ilyet. (bár ott volt szám mindkét blokkban)
Cs.Alfa20-07-2007 19:53:30 // 16553
Ezt a vizsgával egyúttal meg is csinálják?
András bácsi20-07-2007 19:52:07 // 16552
Nem, ott megállapítják, hogy nem olvasható. Bemész a hatósághoz ezzel, akik írnak egy papírt arról, hogy mi legyen a szám. Egyébként tök egyszerű, még tábla, meg beütés sincs.
András bácsi20-07-2007 19:50:40 // 16551
Ez az elmélet. :)))

Gyakorlatban meg minden megy a korrupt módon továbbra is. Csak az a durva, hogy az utcáról a jötment autós nem tudja elintázni a dolgokat, de a megfelelő csatornán "dolgozók" igen.
Cs.Alfa20-07-2007 19:50:12 // 16550
Ergo,ha elviszem újra eredetiség vizsgálatra,ott megadják a motorkódot???
Cs.Alfa20-07-2007 19:48:30 // 16549
Megkerestem.....
Általános tájékoztató a bővített tartalmú műszaki vizsgáról
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításával 2007. május 1-től a gépjárművek műszaki vizsgája - mely a gépjárművek közlekedésbiztonsági szempontok alapján elvégzett műszaki megvizsgálását jelenti - kibővült az integrált vizsgálattal. Az integrált vizsgálat elsődleges célja a műszaki vizsgálat során a gépjárművek adatainak összevetése a központi nyilvántartás közhiteles adataival azon gépjárművek esetében, amelyek korábban nem vettek részt eredetvizsgálaton.

2007. május 2-án országosan bevezetésre került az NKH új műszaki vizsgáztatást támogató programrendszere. Az új rendszerű műszaki vizsgáztatás bevezetése zökkenőmentes volt, a rendszer jól vizsgázott, az újabb és újabb vizsgálóállomások csatlakozása, illetve a vizsgabiztosok gyakorlatának növekedése folytán a vizsgáztatási kapacitás az indulást követő 6. munkanapon 7300 jármű/nap szintre emelkedett. Az összes vizsgahely (saját + külső) esetében mintegy 133 ezer vizsgálat került elvégzésre 2007. május hónapban. Ebből integrált vizsgálatot 15 ezer alkalommal végeztek. Ez 11,5 % -os arány.

A műszaki vizsgát támogató program szigorú és következetes, nem ad lehetőséget a műszaki vizsga során előírt műszaki adatok megállapításának mellőzésére, lépésről lépésre haladva, az adatokat rögzítve kell a vizsgabiztosnak eljárnia. A rendszer mindent rögzít és eltárol, biztosítva a visszakereshetőség lehetőségét, illetve a vizsga folyamatának teljes reprodukálhatóságát. Vizsgahelyre, vizsgabiztosra, időpontra, rendszámra pontosan előhívhatók az adatok, ellenőrizhető minden. A rendszer külön jelzi és gyűjti, ha valaki bármely okból beleavatkozik, felülírja a műszaki adatok alapján hozott döntést, az alkalmatlan járművet alkalmasnak minősítve. Ezáltal kiszűrésre kerülnek az esetlegesen a hatósági jogkörükkel visszaélő, és abból külön hasznot húzó vizsgabiztosok, másrészt megszigorodott a műszaki megvizsgálás folyamata, így 2007. május 2-tól nagyságrendekkel több jármű „bukott meg" a műszaki vizsgán, mint korábban, ami mindenképpen a közlekedésbiztonság fokozódását determinálja.

Az integrált vizsgálat a gépjárműbűnözés visszaszorításának és a gépjárműnyilvántartás adatai közhitelességének javítása , illetve teljessé tételének kettős célját szolgálja:

2007. májusában a műszaki vizsgára jelentkezett 133 ezer gépjármű 11,5%-ánál kellett integrált vizsgálatot végeznünk, ezek közül 99 gépjárművet utasítottunk eredetvizsgálatra, mivel nem volt hitelt érdemlően megállapítható a gépjármű elsődleges azonosítóinak eredetisége; ebből 20 gépjármű szerepelt a körözési nyilvántartásban, ami azt jelenti, hogy minden munkanapon kiszűrésre kerül egy-egy körözött jármű
András bácsi20-07-2007 19:47:03 // 16548
Nincs olyan már, hogy KPM. Ez a nevük a régiós átszervezés után.
András bácsi20-07-2007 19:46:24 // 16547
Hengerfejen nincs motorszám, hanem mindig a blokkon.
Cs.Alfa20-07-2007 19:46:10 // 16546
MIVAAAAAAN?
András bácsi20-07-2007 19:45:51 // 16545
Nemzeti Közlekedési Hatóság. :D
Cs.Alfa20-07-2007 19:45:50 // 16544
yessssssssss DDDDDDDDDDDDD
A hengerfejen ha rajta a motorszám,de magán a mocin nincs,hogy a rákba ellenőrzik? Szétkapják?
András bácsi20-07-2007 19:45:02 // 16542
Hát ez az. És arról ne is beszéljünk, hogy plusz szabi, meg sorbanállás.
Grando20-07-2007 19:42:52 // 16541
Vagy hódfarok... :DDD ;))
Cs.Alfa20-07-2007 19:40:50 // 16540
Nem tudom.Lehet.és ha Hátsó Fal?
DDDDDDDDDDDdd
Grando20-07-2007 19:40:00 // 16539
Hengerfej?
Cs.Alfa20-07-2007 19:38:42 // 16538
Mi az a HF ?
Cs.Alfa20-07-2007 19:37:02 // 16537
KPM....elírtam.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.