Forum >> Szerelőműhely

Ferke30-07-2007 15:06:11 // 16736
Nem! Addíg kell légteleníteni, míg nem lesz jó. Magától nem tud teljesen légteleníteni. És ha nincs fűtésed alapjáraton, akkor egyértelműen levegős a rendszer (pláne ha még szürcsög is).
Próbáld úgy, hogy túltöltöd kicsit a tartályt, és amikor már azt hinnéd, hogy le van légtelenítve, akkor kicsit emeltebb ford.számon is pörgeted, miközben a légtelenítő csavar még nyitva van.
Ki kell jöjjön az összes levegő.
süsnye30-07-2007 15:02:28 // 16735
:) köszi, de a termosztát az rendben van, nem rég lett cserélve
süsnye30-07-2007 15:00:47 // 16734
vagy lazítsam meg azt a légtelenítő csavart mikor járatom a motort, amíg nem csak tiszta víz jön onnan?
süsnye30-07-2007 14:59:39 // 16733
azt tom, hogy ott van és légtelenítettem is 1x-2x, de hányszor kell azt megcsinálni, amíg várhatóan jó lesz??
meg nem kéne magát légtelenítenie a kiegy tartályon keresztül (termosztátból indul a cső, becsatlakozik a fojtószelepház aljába, onnan pedig megy a kiegy tartályba...)?
Ferke30-07-2007 14:50:05 // 16732
Vazzee, miért nem ezzel kezdted? Szörcsög, és nincs alapjáraton fűtés = totál levegős a rendszered.
Kell legyen légtelenítő! A hűtő egyik oldalán, felül szokott lenni, keresd meg és légteleníts mielőbb!
(Klímával foylamatosan megy a venti, ki se szabad kapcsolnia!)
Cs.Alfa30-07-2007 14:39:30 // 16731
Nekem a 146 csinálta ugyanezt...menet közben fűtött csak,de akkor is csak a motorhő jött be.
Termosztát csere után izzadtam mint lóóóóóó...))))
süsnye30-07-2007 13:53:23 // 16730
jah és még egy jelenség van így fűtőrad csere után is, hogy alapjáraton nincs fűtés, csak ha megyek vele...
süsnye30-07-2007 13:06:22 // 16729
mármint a hűtőrad nincs eltömődve... a klma rad-t, meg nem tisztítottam.. :)
süsnye30-07-2007 12:48:06 // 16728
a hűrőrad az nincs, mert 1-2 hónapja, amikor kilett tisztítva, akkor kivűlről lemostam, bár a klíma radiátort azt nem...
pb_30-07-2007 12:25:52 // 16727
A vízpumpát mindenképp + kéne nézni, hogy nem szabadult-e L a lapátkereke, vagy nincs -e elkopova. A hűtő nem koszos kívülről, nincsenek nagyon eltömődve a lamellák közti rések?
süsnye30-07-2007 12:10:14 // 16726
Szeretnék 5leteket kérni hűtési problémámra. A 155 topicban már írogattam, de gondoltam megkérdezek másokat is. Az alany egy 155 TS 8V (láncos), klímás.
A tünet a következő:
alapjáraton melegítve a mocit a ventillátor szépen szabályozza a vizet, de óra szerint nem 90C-re, hanem afölé egy kicsit (90C és a köv. vonás közé kb. félúton). A ventillátor okosan, rendszeresen kapcsolgat. Ha esetleg túl meleg a víz, mikor leállítom, akkor még gyújtás ráadása után is pörgeti szépen. Működik mind2 fokozat. Országúton is kb. ez játszódik le, szal óra szerint nem 90Cre szabályoz, hanem fölé. Amikor viszont használom a klímát orszgátúton, autópályán, akkor a mutató felmegy az uccsó vonás elé, és ott lecövekel. Ha ilyenkor kikapcsolom a klímát vagy pl. visszaveszem a tempót (beérek egy településre és nem kapcsolom ki a klímát), akkor visszahűl normálisan 90 fölé egy kicsit.
Már bekötöttem egy ledet is, ami mutatja, menet közben is a venti működését, és menet közben is teker a venti rendesen (klímás használat esetén folyamatosan megy, országúton is, nem csak álló helyzetben vagy alacsony sebbeségnél), ami azt támasztja alá véleményem szerint, hogy valóban meleg a víz, nem az órával vagy annak az érzékelőjével van gond.
Egyébként az óra érzékelője és az óra ellenőrizve lett, hozza a manual szerinti ellenállás értékeket, bár az is érdekes, h a mérés szerint az utolsó (130C) előtti vonás az kb. 107C -t jelent. Na mind1...:)
Cserélve lett már a termosztát, a fűtőradiátor, a ventillátor hőkapcsoló. Nemrég volt HF tömítés csere ill egyéb dolgok a HF-en(de már előtte is megvolt ez a hűtési probléma). Ezen kívül a hűtőradiátor ki lett tisztíttatva (nem áztatással, hanem szét lett szedve, mert rengeteg vízkő volt benne), a fojtószelep aljában lévő járat is ki lett tisztítva, mert el volt dugulva. A ventillátor ill. a vezérlő áramkörök ki lettek próbálva, ki lettek mérve, nincs semmi gond. Dugulás a gumicsövekben elvileg nincs.
A vizet viszont cserélem havonta, mert besárgul. Nem emulzió, hanem inkább vízkőnek tűnik (a szaga is ezt erősíti meg).
Csináltunk olyan mérést is, hogy alapjáraton digitális hőmérővel mértük a termosztát ház és a hűtőradiátor hőmérsékletét. Amikor a venti bekapcsolt, akkor a mérés szerint kb. 10C-t süllyedt a radiátor hőmérséklete, a termosztát házé viszont még 5 fokot sem (azért hagytunk neki időt, hogy átérhessen a lehűlt víz).
Szal, a hűtőrendszerben igazándíból a vízpumpa nem lett már csak megmozgatva/cserélve. Véleményem szerint vannak érvek hibajelenségek közt a cseréje mellett (pl. hogy a venti megy rendesen, ennek ellenére az óra [aminek az érzékelője a termosztát alatt a HF-ben van, az üzemi hőfok feletti értéket mér]), de nem vok meggyőződve, hogy az a ludas... az is lehet, hogy valahol levegősödik a rendszer, mert hidegindítás után ha nyomok egy kis gázt, akkor szürcsögő hang hallatszik... de ha jól sejtem ennek légtelenítenie kellene magát a kiegy tartályon keresztül... Meg ha vhol levegősödik a rendszer, akkor ott álló autónál ki kellene csöpögnie a víznek is, nem? (nem fogy a víz)

Van vkinek vmi 5lete?
Ferke29-07-2007 17:05:47 // 16725
Célszerszámmal sem lesz olyan 1szerű, ha még nem csináltak ilyet...milyen alfamágus szervíz ez? :)))
ALFAnatik29-07-2007 13:01:01 // 16724
Hello, nem tudja valaki milyen arban mozog egy hasznalt 2,0 TS motor? Ha lehet keves kilometerrel. Csak motor, valto nelkul. Koszi!
ronin27-07-2007 15:04:21 // 16723
ok koszi, de mar ugynez ki hogy meg lesz. a szervizem rendelt egy celszerszamot hozza amivel be lehet allitani, de az tuti hogy a magyarorszagon futo olajszivattyu cseres vagy javitason atesett autok legalabb fele roszul van osszerakva. az enyem is rosszul volt osszerakva de csak anyit vettem eszre hogy kicsit jobban raz a kormany, meg kicsit csorgott a cucc, meg kb 10 e km mulva szetesett volna az egesz
süsnye27-07-2007 14:23:55 // 16722
sztem próbálj meg valakitől szerezni egy autodata cd-t, sztem abban le lesz írva, hogy hogyan kell felrakni... adnék neked szívesen ilyet, de sajna nekem nincs.. :(
GT Ɨ|ѯ27-07-2007 14:07:42 // 16721
Az egyik legjobb!:-))Jóbótvót:-))
ronin27-07-2007 13:16:44 // 16720
hi, nem tud valaki valami normalis alfa szervizt ahol megmondanak nekem hogy az olajszivattyut hogy rakjak fel az automra a szerelok? mert mar ket hete nezegetik a kocsimat es mar kezdek idegbe lenni, azert is mert megvetettek velem az uj szivattyut 80 e er de azt sem tudjak felrakni mert a fiat es az alfa nem igazan ad ki rola semm8i informaciot. az a problema hogy a balansz tengelyt is az a szar hajtja es ezert kurvara nem mindegy hogy hogyan all a fotengelyhez kepest. ha jovo heten sem lesz meg elmegyek es felgyujtom azt a k*rva autot! utana megkeresem az elozo gazdajat akik osszeganyoltak es szetverem a fejet egy foldkabellel de ugy hogy reccsenjen!
Stee14627-07-2007 12:36:31 // 16719
Köszi!

Akkor jól sikerült hirtelen választanom.

Utólag már én is megnéztem a net-en mit vettem. :)
Az enyém az "X-tra" változat, ami kicsivel jobb (a leítrások szerint) az alapnál. Mindenhol ennyiért adják (+-1000ft), szóval elvileg nem volt drága. Valami 14e körül lett volna a Jászakku, azt semmiképp nem akartam.

Szerencsére nem került idegen alkatrész a kocsiba, még véletlenül se...
Lehet, hogy ráéreztem. :)
András bácsi27-07-2007 12:05:30 // 16718
Tán Birth dobozban?
Kau27-07-2007 12:02:26 // 16717
Mondjuk az ára elég húzós volt. Szerintem.
Bár egy ideje ezt nem követem.
Kau27-07-2007 12:01:03 // 16716
Csak, hogy mennyire jót választottál:
Az Alfa kézikönyv ezt ajánlja. Én se ismertem ezt a márkát, megvétel után véletlenül láttam a használati utasításban :)
Olajban Selénia, Tutela, akksiban ez. Jól döntöttél. ;)
Nekem most két éves, gond nem volt vele.
Hari27-07-2007 08:29:43 // 16715
Jaaaa nincs háát! Elvileg abba teflon betét van - legaláb is az "eredetiben" - ami nem igazán szinpatizál a különféle köolaj származékokkal! ==> szilikonzsír !!!
Hari27-07-2007 08:24:49 // 16714
:-) ha érdekel megsugom! De, ha kell küldök postán. (Tudom, hogy gyárilag nem rendelhető külön.)
Hari27-07-2007 08:21:19 // 16713
Ahha, ja! Ha nincsösszerohadva vaze! Én csak az 1-ik oldallal küzdötem fél órát.
(Megjegyzem már nem az elsö volt :-))
Ferke26-07-2007 12:15:22 // 16712
Benzinkúton, úgy tudom simán le lehet adni.
Stee14626-07-2007 12:08:42 // 16711
Hali!

Ma akksit kellett cserélnem a 146-ba, nem sok lehetőségem (és időm) volt válogatni, egy Excide-t sikerült venni, 19e huf volt. Tudja valaki mennyire jó ez a típus?

A másik dolog, hogy hova tegyem a régi rossz akkut? Benzinkútnál le lehet adni? (ingyen?) Vagy mit csináljak vele? Nem vagyok egy megrögzött környezetvédő, bár mostanában próbálok kevésbé szennyezni. :) Szóval ha lehet normális módon szabadulnék meg tőle. Ha ez túl nagy ceremónia, akkor letszem valami szelektív kuka mellé...
Ferke26-07-2007 11:10:18 // 16710
Az a vicc, hogy pl a felső lengőkar gömbfejénél semmilyen zsír nincs, gyárilag! Már az újat is úgy rakjuk be, hogy aláfecskendezünk zsírt, mert pár ezer km, és már nyüszög.:(
Ferke26-07-2007 11:08:07 // 16709
Hol sikerült találni gyári szilentet hozzá??
Ferke26-07-2007 11:06:19 // 16708
A nyikorgás sztem a felső lengőkar is lehet. És persz a stabszilent is.
Poseidon25-07-2007 23:59:37 // 16707
:))) Én most pont egy ilyen előtt vagyok szerintem, mert égtelen már-már recsegő nyikorgás hallatszik a jobb futóműből egy ideje...... Sajnos kopogás meg fék-szerű nyikorgásom is van (csak egyenes menetben, ez mi lehet? :D) úgyhogy izginek ígérkezik :D
Csöri25-07-2007 22:57:44 // 16706
Az segit ha bekened, sokáig jó lesz.
A stab.rúd nem kopik el olyan gyorsan kibir 2 szilentet. A kiszedése meg gyakorlat dolga. Nekem fél óráig tart.:))
Hari25-07-2007 22:46:41 // 16705
Szevasztok!
Látom futóműveztek rendesen. Én is szívtam a multkor rendesen egy 156-ossal szintén alsó lengő + stab szilent. A küzdelem nálam is a stab összekötő karral kezdödöt. Az egyík oldalon szépen lejött az anya és gút, a másík oldalt viszont másfél menetuánugy összeszorult a csavar, hogy sehova nem mozdut. Következmény: flexelés és kuka. Ja itt jegyzem meg, hogy sikerült gyári szilenteket beszerezni a stabrudhoz poton 3000,- /db -ért. Ha szemmel látható kopás van a stabrúdon akkor sajna.....nem túl hosszú életü lesz. (Egyébként nem kívánom senkinek a cseréjét!) Ez az átkozot alkatrész hajlamos a nyikorgásra rövid idő után. Ezt ugy küszöböltem ki, hogy a szilenteket szilikon olajba, vagy vazelinba kell áztatni. Egy kicsit meg is melegítettem. (Nekem legalább is bejött.)
Liquid25-07-2007 22:39:24 // 16704
Még nemtom, de biztos jó lesz :) Kicsit kalandos... A haver (akinek a kolegája elhozta), holnap beadja a szerelő havernak, és majd akkor kiderül. Remélem minden OK lesz.
Ideje lesz már, hogy menjen a kisautó. Bár az Alfa már úgy látszik rendben van, ma hoztam el Csöritől.
András bácsi25-07-2007 13:24:52 // 16703
Ha lent az anya, akkor már lehúzó sem kell.
Ferke25-07-2007 13:22:59 // 16702
Jaaa, hogy a gömbfejlehúzóig se jutok el!:) Így már értem. Milyen naív vagyok?!:))
András bácsi25-07-2007 13:18:53 // 16701
Elforog a bele. :( Ráadásul belül van egy 6-os imbusz, kívül meg egy 17-es villás megy rá. Hülye digók.
Anyavágó cucc éppen ráfér.
Ferke25-07-2007 13:16:12 // 16700
Necsináljátokmár. Az a szaros gömbfej nem jön ki? gömbfejlehúzóval-kitolóval sem???
Erhard 242 (Pure Energy)25-07-2007 13:00:54 // 16699
hali
jó lett az uno??
András bácsi25-07-2007 12:51:34 // 16698
Hát egy újat.
Liquid25-07-2007 12:47:47 // 16697
az is érdekes lesz, hogy hogyan teszi vissza...
András bácsi25-07-2007 12:45:06 // 16695
Mindenképpen valami asonlatos eszköz kell. :)
Liquid25-07-2007 12:41:41 // 16693
flexxel :)
András bácsi25-07-2007 12:21:42 // 16692
Ja, majd arról számolj be légy szíves, hogy a stab. karokat hogyan tudtad levenni. ;)
András bácsi25-07-2007 12:20:56 // 16691
Oldalirányban el tudod húzni a rudat a szilentben? Ha igen, akkor már inkább a komplett.
Ferke25-07-2007 12:17:45 // 16690
Na, elaforgnál találtam belső stab szilentet, csak még ugye nincs szétszedve a vas, nem tudom, hogy mennyire kopott a rúd.
Nem tudja valaki, hogy az elaforg mettől meddig van nyitva? Oldalukon nem találom a nyitvatartást.:(
András bácsi25-07-2007 11:54:59 // 16689
Oké, ha a 156-nál maradunk. Viszont saját példám a 166-tal nem ezt mutatja, mivel a km-ek zöme 17-es vagy 18-as kerekeken zajlott. Ezekkel semmi gond nincs, de mondjuk a 18-as kerék a novitec rugóval valóban sok már Magyarországra.
András bácsi25-07-2007 11:52:59 // 16688
A kulcsszó a némi. A 155 és társai is jól kezelhető autók.
Liquid25-07-2007 11:49:28 // 16687
Hogyne, sok város, meg kátyús környék, és kész is. Míg másnál nincs gond, mert leginkább autópályázik. Nagyon függ attól milyen útakon, mennyire odafigyelve haszn álják. Meg a 16-nál nagyobb alufelnit használók is sűrűbben panaszkodnak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.