Forum >> Szerelőműhely

András bácsi19-02-2008 10:48:04 // 19455
Nekem most csinálta a Belfegor Turbo, 50e volt egy teljes felújítás.
lee7519-02-2008 09:49:13 // 19454
halee tarsasag a segitsegetek kellene ha valakinek van ismeröse aki turbojavitasal foglalkozik vagy tudd egy 156 1.9jtdhez turbot az szoljon nekem!!!pls sürgös
Ferke19-02-2008 09:38:17 // 19453
Szerintem igen.:))
TIbor18-02-2008 20:43:19 // 19452
Hát ezen nem veszünk össze ! :-)))))
Csaszi18-02-2008 20:41:38 // 19451
Jaja! Az valóban az, de nekem a 1238-at adta ki, ami meg az üzemanyag pumpa másodlagos körének rendellenessége. Bár simán el tudnám képzelni ezt a jeladó problémát! Főleg, ha jól összekormolta az IC beömlőjéből süvítő szötye! :( Már ha az egyáltalán a környékén van!

Egyébként van itt egy oldal, ahol le vannak szépen írogatva a hibakódok:
TroubleCodes.net
Vinnie18-02-2008 20:38:37 // 19450
A régebbiekben is változó a szívócsőhossz.
A különbség, ha jól tudom, az EURO II-esről az EURO III-asra való váltást/megfelelést takarja.
Dzsozy18-02-2008 20:34:02 // 19449
Bocs a belavauért, igazából én sem értek hozzá, de talán segít, hogy a EODB vagy OBD2 hibakódok közt a 238 az a turbótöltő nyomás jeladó.
Dzsozy18-02-2008 20:15:31 // 19448
Köszönöm szépen! Csak cseszte a csőröm! :))))
TIbor18-02-2008 19:56:28 // 19447
Elviekben a Szívó oldali veztengely kissé módosított, másak a vezérlési idők !
Változó szívócsöhossz van az újabbakban, kb ennyi asszem !
Dzsozy18-02-2008 19:41:14 // 19446
Mi a különbség 1999-2002-is gyártott 166 2.0TS és a 2002 után gyártott mocikban? Csak érdekelne, mivel 99-02ig 114KW 02-től 110KW az Autofit szerint.
Csaszi18-02-2008 19:32:01 // 19445
Köszi! Bár nem tudom, akkor ez most mit jelent! :)
Csaszi18-02-2008 19:24:00 // 19444
Kössz! Próbáltuk a szervízben, de nem jöttünk rá! Pedig a fazon nézte az okosságában, mit kell csinálni! :) Na mindjárt ki is próbálom ezt! :)

Meg van a hiba!!!! :) Persze nem ilyen egyszerű a dolog! Az tuti, hogy valami gebasz van, mert a rendszer ítra, hogy van hiba, csak a bővebb információ a köv. volt: Hiba ismeretlen! :) Nesze neked! Most bújom a google-t, mert azért adott hibakódot is: P1238 és 386.
Erre a P1238-ra a következőt találtam:
Fuel Pump Secondary circuit fault

Passzolom! Nem a fordítással van a gond, hanem azzal, hogy nem értek hozzá, és nem tudom, mi van ezen a körön. Pl. lehet, hogy itt van a légtömeg mérő?
Dzsozy18-02-2008 19:23:45 // 19443
Hát elég régi a progi, de azért néha segít az embernek, max az alkatrész rendelésnél. Tudtommal több olasz autó alkatrész bolt ezt használja. Ennél jobb az AutóFit, csak mivel azt a szakszervizek használlják, nincs a neten. Max File cserélő szerverekről szedhető le! Daemon Tools kell hozzá!
Vader (a Gróf)18-02-2008 17:26:48 // 19442
ePER...
Csak nekem új??????
Ferke18-02-2008 16:50:50 // 19441
A + és a - jelet egyszerre nyomod kb 20 mp-ig.:)
Selmak18-02-2008 16:11:08 // 19440
Face liftes 156 mJTD ben szvsz LE függetlenül VTG turbó van.
Csaszi18-02-2008 15:28:59 // 19439
A turbót illetően foggalmam sincs, milyen! Minden esetre meglepődnék, ha változó geometiás lenne!
A légszűrő kb 5000 km-el ezelőtt lett cserélve. Szerintem ez is pipa.
A légtömegmérő meg már nem az első ötlet! Ma kiderül, mert 4-re viszem kiolvastatni a hibákat!

Az egész marhasára visszatérve, nem érdekes az egész! Nem értettem a poént, mert túl érzékenyen érintett a dolog (talán érthető okokból), meg hát nem is értek hozzá!

Mindegy!!

Köszi mindenkinek a segítséget! Este írom majd, hogy mire jutottunk!

Ha már itt tartunk: Hogyan lehet az info centeren nullázni a service intervallum kijelzést?
kertecs18-02-2008 14:59:46 // 19438
Szerintem amit Wickey írt az vicces : )

Sőt ezt jelezte is, h nem komoly...
Youri18-02-2008 13:48:43 // 19437
Felénk is mindenki így mondja,és még nem röhögött senki ezért....Pedig mennyire fontos dolog ez:-((
Kau18-02-2008 12:32:58 // 19436
Csaszi védelmében mondom, hogy felénk is úgy mondják, hogy "kapcsol a turbó" Mégis mindenki érti miről van szó és nem egy kapcsolóról beszélünk...
Robi18-02-2008 12:29:59 // 19435
Amúgy nincs sok értelme találgatni, ha a légtömegmérő csatijának lehúzásától nem változik semmi, akkor ki kell olvasni a hibakódokat.
Robi18-02-2008 12:27:38 // 19434
Az első számú gyanúsított a légtömegmérő.
Ezen kívül:
- Légszűrőd tiszta?
- Változó geometriás turbód van. A változtatható szögű terelőlapátok be tudnak ragadni a koromtól, elvileg akár attól is lehetne.
Csaszi18-02-2008 09:19:51 // 19433
A problémám továbbra is ua. És bár sokat nem segített a kollega a kérdésben, legalább jól felcseszte az agyam a derék hsz-el! Egy programozó sem röhögi ki az ismerősét, ha az segítséget kér és ezt éppen a maga kis logikájával ajda elő! ("Jött valami hibaüzenet, aztán meg nem csinált semmit!")
De nyilván van egy halom olyan szakma (nyilván mindegyik), amihez az ember nem ért konkrétan, ezért aztán segítségre szorul! Az életbe soha nem kérnék segítséget attól, aki előbb jól kiröhög, aztán valami fas. beszólással tetézi a dolgot, végül a problémához egy k.va szót sem szól!

Nem érdekes!

Hagyjuk!

Egyébként Ferke örülnék, ha értenék hozzá, de sajna nem! :(
A turbó, meg BEKAPCSOL! BAZTZZ!!!!! :) Szakadjon meg, aki nem érti, hogy miről beszélek!! :))))
Ferke17-02-2008 22:28:04 // 19432
Szerintem nem értette félre. Csak hajlamos az ember kiakadni, amikor a 3mill körüli vassal az ember nem mer a gyerekkel nulla fokban elindulni, mert az épp megbízhatatlan, és eközben a "help" helyett a más (akár hozzáértő) által is gyakran használt kifejezéseken megy a kattogás...:(
Robi17-02-2008 20:31:48 // 19431
Valamit félreértettél. Azért röhögnek rajtad, mert azt írtad, hogy "kapcsol a turbó". Mintha lenne egy kurvanagy billenőkapcsoló a műszerfalon, amit ha bekapcsolsz, akkor kapcsol a turbó. :) Meg kell, hogy mondjam, hogy ettől a kifejezéstől engem is kirázott a hideg. :)

Apró háttérinformáció, hogy a turbó még alapjáraton is működik, csak még nem képes túlnyomást létrehozni, mivel kevés a kipufogógáz. Nagyjából a turbó kipufogó oldalának méretétől függ, hogy milyen fordulaton kezd el rendes mennyiséget tölteni.
147Smz17-02-2008 19:31:33 // 19430
Én WD-40-nel fújkáltam több helyen a zsanérokat és azóta nem nyekereg. Mondjuk csak nagyon nagy hidegben, egész estés álldogálás után nyikorgott eddig is.
Csaszi17-02-2008 14:48:34 // 19429
Olvassál már utána bakker! Annyira hülye nem vagyok, hogy alapjárattól várjam a turbót!
???
Gery8317-02-2008 14:03:55 // 19428
Sziasztok!

Tud nekem esetleg valaki segíteni?
Ezt a szelepfedelet kellene megheggeszteni, adnám hozzá a hiányzó részt is.
Tud valaki tehetséges aluheggesztőt bp környékén?



Köszi!
Grando17-02-2008 12:16:39 // 19427
Az unixnál fent van az alkatrészlistán a Meat&Doria LMM. Ez 30 rongy körül van. Csak a doboza más, és ez "csak" a betét, cső nélkül. Amúgy Bosch ez is. ;)))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-02-2008 12:10:55 // 19426
nos igen 3000-ben gondolkodom,de ezt dobta a gép.Amugy feeling akart venni én csak asszisztáltam,de tanulságos volt.Csak ne lenne ilyen szép az a dög.Amugy csak arra a tipusra cserélném a 64-est.
Don Gombóc17-02-2008 09:57:19 // 19425
Sokan elakarják adni mert eléggé drága hozzá a cucc, bár meg lehet szerezni a fontosabb dolgokat olcsón is. Költeni meg nem hajlandóak rá.Amit próbáltál az is igényelte volna már az LMM cserét. Az 60 ropi, és biztos eltántorította a gazdáját. Ezért légy résen. Inkább családi autónak javasolnám nem a mindennapi több száz kilométeres távokra mert akkor lehet rá költeni rendesen. Én már csak tudom. :) Bár a havi sok ezer kilométeres autókázásnál minden típusra szórni kell a pénzt. Ha már 166-ot nézel akkor a fogyasztást és egyéb költségeket figyelembe véve inkább 3 literest vegyél mert ugyanott vagy költségekben, teljesítményben meg plusz 30 paci.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-02-2008 09:26:52 // 19424
tegnap elmentünk feeling kartárssal 166-ost nézni,lementünk a világ végére,lebeszélt találkozó,autókereskedés,150km.Nagyon szép 66-os,vajbőr stb,felnyitom a motorteret,és kiváncsiságból minden hátsó szándék nélkül kihuzom az olajnivót,megtörlöm majd ujra-kihuzom.Nem látok semmit.Na mondom biztos elszurtam valamit,végül is reggel van,biztos nem értek hozzá 2.5 v6 24 ilyenem nem volt még.Na ujra kihuzom,megint semmi-HÁT WAZZE EGY DEKA OLAJ SEM VOLT BENNE.Mutatom az eladónak nézzen már ide,kicsit lefehéredett,mi meg szép lassan elszivárogtunk,persze k mérgesen.
Na akkor nézzünk meg egy másikat,ne teljen a nap hiába,ugyancsak 2.5 v6 24 otomata 150 km-el visszafelé pest közelében.
Olaj van benne,motor meleg,akkor jöttek haza.Ez is ugymond szép állapotban,mondja a fazon probáljuk,nagyon megy.Na jo inditsuk be.Kérdezem e csávót-diesel?Nem nem ez benzines.Hát rémesen csörgött zörgött.Kikanyarodok az utcából nyomok egy kövéret,autó ugrik egyet majd másodikban megtorpan és elfogyott az erő!!!Semmi észtvesztő huzás, 5g vagy hasonló.Ettől is hamar elbucsuztunk.Leszögeztem hogy az én autóm nagyon jó.Biztos vannak k erős 166-osok,és imádom is őket,de nem egyszerü megtalálni.
Fészi17-02-2008 03:36:30 // 19423
Huhhhh lehet nekem is ez a gondom, csak tápra kéne rakni a turrrrótttt és már töltene alapjáraton is :D:D:D:D:D
Wickey16-02-2008 23:13:04 // 19422
Te. Ha csak 2000 fölött kapcsol a turbó, alatta meg semmi, akkor kösd állandó 12V-ra a turbót, hogy mindig be legyen kapcsolva :-P
Csaszi16-02-2008 22:20:04 // 19421
Szóval az van, hogy rádugva még nem lett semmire! Azt hittem, hogy az info centerről beszéltél!

Hova lenne érdemes elvinni szerintetek?
Ferke15-02-2008 17:03:29 // 19420
Legalább valamelyikre a kettő közül. De szerinem a fedélzetni nem hozza, max a gépre kötés. De ugye mondtad, hogy nem mutatott semmit. Lehet, hogy máshol kéne, más gépre kötni, nem tudom, ezt annyira nem vágom...:(
süsnye15-02-2008 16:27:37 // 19419
Én nem zsíroztam, hanem sprayvel próbáltam, az bevált. A spray jobb, mert mikor kifújod még híg, szal be tud folyni kis résekbe is, majd ott besűrűsödik.
mesa15-02-2008 15:47:07 // 19418
Gépzsírral próbáltam, de csak ideig-óráig működött. De ahogy látom itt másoknál bevált, lehet rosszul csináltam a bezsírzási műveletet? Én ugyan csak a határolóra raktam.
Hétvégén kap még egy esélyt.
süsnye15-02-2008 15:25:30 // 19417
Bezony, nekem is ilyen problémám volt és fújtam rá kenőcuccot (olyasmi, mint a WD40, csak iparibb :) ) és teljesen megszűnt, pedig már lassan 1 éve volt, hogy befújtam ;))
Bianco15-02-2008 14:57:30 // 19416
Grazie ! :-)
Kiskukac15-02-2008 14:56:37 // 19415
Akkor ügyi vagy:-)
Csaszi15-02-2008 14:44:17 // 19414
Amikor azt mondod, hogy hibát jelez, akkor mire gondolsz? Az info centerre, vagy egy service kopúterrációra?
Bianco15-02-2008 14:31:16 // 19413
Nem értetem félre!!!!!
Az enyém is kattogott... :-)))
Kiskukac15-02-2008 14:29:19 // 19412
Sztem az csak a nyikorgásra jó:)))
Bianco15-02-2008 14:26:52 // 19411
Tom,hogy hülye kérdés .....
,de próbáltad már a zsírt v olajat???
:-)))
Az enyémmel csodákat tett....
mesa15-02-2008 14:24:46 // 19410
Ajtó kattogásra nem tudtok valami gyógyírt ? :o

Annyira égés, ha kinyitnom az ajtót autós körökben. Leszárad a bőr a képemről, olyan mintha egy konzervdobozt hajtogatnék :(
A torx csavarokat meghúztam de semmi hatása.
Gondolom az ajtóhatároló kukás. Tudja valaki az OIE számát ?
Első-hátsó különbözik, nem lehet megcserélni ?
Ferke15-02-2008 14:21:30 // 19409
Szemből nézve jobb oldalon, az akksi előtt, kicsit lntebb van a légszűrőház. Abba megy bele egy bazinagy cső, és kb a biztitábla aljának vonalában van a LMM csatija.
Csaszi15-02-2008 14:06:38 // 19408
Ja, és bocs mindenkinek!

CSOKI!! Sziasztok! :)

Ez lemaradt a nagy sietségben! :)
Csaszi15-02-2008 14:05:58 // 19407
A füstölést nem tapasztaltam, de akár füstölhet is! Passzolom! Az a furi, hogy 2000 fölött húz, mint a disznó, ahogy bekapcsol a turbó!

hol van ez a csati, amit mondasz? És mit csináljak vele pontosan?
Ferke15-02-2008 14:00:31 // 19406
Szerintem a légtömegmértő ki kéne dobja a gép. Bár már semmin nem csodálkozom, azon sem, ha mégse dobja ki.
Próbáld meg azt, hogy elhúzod a csatiját!!! Akkor beáll egy alapértékre, aitől picit lomhább lesz, de nem így, ahogy most, csak épphogy.
Vaakumcsövek, IC cső rendben van? Nem füstöl eszeveszettül ilyenkor??
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.