Forum >> Szerelőműhely
András bácsi15-04-2008 10:54:35 // 20205
Nem a rugó a baj, hanem a kopás.
Szabi(kispalinagyobbikfia)15-04-2008 10:50:46 // 20204
Nem feltétlenül... nekem zsír új gyári termosztáttal is inkább nyulcvanegy-két fokon áll...
andraska15-04-2008 10:49:20 // 20203
sziasztokk!! ujjitott valaki vezérlés modositot?? érdemess vagy jobb a csere??erösebb rugo segitt rajtaa?? köszönettel, andraska
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2008 08:25:18 // 20202
TS-nél be kell állnia 90 fokra, mint a cövek....cserés lesz..
András bácsi15-04-2008 08:22:51 // 20201
Hát ha a víz valóban rendes hőfokú, akkor nincs baj. Egyébként szerintem hülyeség, amit mondott: jó termosztáttal abszolút nem szabadna ingadozni a hőfoknak, esetleg városi dugóban üzemmelegen.
Pinochet15-04-2008 08:19:44 // 20200
Mennyire normális jelenség 156-nál, hogy a hőfokjelző nem megy fel 90 ig? hanem csak jóval lejjebb áll, télen éppen csak megmozdult...A szerelőm azt mondta, hogy elvileg minden ok, csak valószínű a "menetszéltől" hűl le, mert a hőfokot rendesen leadja...Mi lehet a gond? mennyi egy úgy termosztát?
Szabi(kispalinagyobbikfia)14-04-2008 21:01:17 // 20199
Gyors kérdésem lenne... Hibajelenség a következő: pénteken kezdődött... indítanám be az autót nem indul... a befecskedezés hibavisszajelző égve marad nem alszik el... fasza... ismerősök hívása(ezúton is köszi mindenkinek aki felvette) majd jött az isteni szikra, h immo... bár nem hittem a fülemnek megpróbáltam a másik kulccsal... beindult... onnantól két kulcs... de a baj az, h már mindkettő szar vagyis nem függ össze melyiket rakom be néha nem indul... most pl 2 órája próbáltam nem akarta... fél úrája megpróbáltam megint simán elsőre... próbálkoztam akku lehúzással, mindennel... Mondjon vki erre vmi okosat PLS!
Janka 2.014-04-2008 20:23:20 // 20198
Hi :)
Hol lehet légteleníteni a sele-rendszert - 156... ?
Kb fél éve rátöltöttem egy kis Tutelát a kis tartályba, most hallom, kicsit "kluttyog", mintha levegős lenne...Remélem csak az :)
Sehol nem találtam használható "szakrajzot" róla...
THX!!!
Hol lehet légteleníteni a sele-rendszert - 156... ?
Kb fél éve rátöltöttem egy kis Tutelát a kis tartályba, most hallom, kicsit "kluttyog", mintha levegős lenne...Remélem csak az :)
Sehol nem találtam használható "szakrajzot" róla...
THX!!!
156er14-04-2008 19:39:04 // 20197
Hello
mitől lehet az, hogy autópályán 140-150 es tempo körül "hosszabb" táv után kigyullad a motorkontrol lámpa?
ez már a második eset először azt dobta ki a gép hogy valami üzemanyag keverésnél vagy valami hasonlónál van valami gond, érdekes neve volt...
köszi.
mitől lehet az, hogy autópályán 140-150 es tempo körül "hosszabb" táv után kigyullad a motorkontrol lámpa?
ez már a második eset először azt dobta ki a gép hogy valami üzemanyag keverésnél vagy valami hasonlónál van valami gond, érdekes neve volt...
köszi.
Poló13-04-2008 21:47:06 // 20196
Egyik haveromnak a katalizátorban lévő porcelán tört el és állta el a kipufogógáz útját. Eleinte csak nem akart menni az autó, később meg már el sem indult.
Hardy13-04-2008 21:44:55 // 20195
Valószínű az lesz, mert nagyon idegesít. Köszi a tippet.
Poló13-04-2008 21:42:49 // 20194
Szerintem méresd ki megint.
Hardy13-04-2008 21:39:45 // 20193
Az produkálhat ilyent. Nem rég olvasták ki a gépet, és semmi hibát nem írt ki.
Hardy13-04-2008 21:28:48 // 20191
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, hátha valaki már járt így. Előzéseknél vettem észre, hogy elfogyott az erő az autómból. Idáig simán 5.-be tudtam előzni, most meg vissza kell kapcsolgatnom, és valahogy nem úgy gyorsul, mint idáig. 4-be le tudtam forgatni leszabályzásig, ami 7000-nél volt, igaz nem ez volt a jellemző, mert vigyázok rá. Most viszont harmadikba is 6000-nél többet nem pörög. A lambdaszonda most lett cserélve. Nincs valakinek ötlete.
Kéne egy kis segítség, hátha valaki már járt így. Előzéseknél vettem észre, hogy elfogyott az erő az autómból. Idáig simán 5.-be tudtam előzni, most meg vissza kell kapcsolgatnom, és valahogy nem úgy gyorsul, mint idáig. 4-be le tudtam forgatni leszabályzásig, ami 7000-nél volt, igaz nem ez volt a jellemző, mert vigyázok rá. Most viszont harmadikba is 6000-nél többet nem pörög. A lambdaszonda most lett cserélve. Nincs valakinek ötlete.
Mirkó13-04-2008 20:56:12 // 20190
Hi! Lenne egy kérdésem megköszönném ha valaki segítene megoldani.Van egy Lancia dedra 1.6 IE(91' évjárat) a kérdés pedig az hogy jó -e bele a 145ti,145qv 155?,fiat tipo granturismó vagy a fiat bravo hgt rugó?Tehát a lényeg az hogy meg szeretnénk ültetni ezt a gépet,ha valaki tud valamt mondani ezzel kapcsolatban azt megköszönném. Előre is köszi: Mirkó.
gabor12-04-2008 18:19:20 // 20189
Valaki esetleg 145 kuplung promblémában járatos????
mano12-04-2008 16:35:41 // 20188
köszönöm a tippeket, ránézünk ezekre
dskfjasdlfjkldaf12-04-2008 10:04:13 // 20187
Jo reggelit mindenkinek. Egy kis szuksegem volna olajkályha ugyben. Szetszedtem a sogornom 90-es 2,4-esét és bizony nem jegyeztem be a szivattyu helyzetet. Namarmost a szivattyu fogaskareken 2 drb ékpálya és 6 jegyzék van. Hova a bánatba kell visszatenni a szivattyut, hogy mukodjon? Tippelek, hogy a 6 jegyzék 2 részre van felosztva, az egyik ill. a másik ékpályához. A jegyzékek "3,4,5"-számokkal vannak jegyezve. Gondolom a VM 3,4 ill az 5 hengeres motorokhoz is ugyanezt a fogaskereket használja. Van még két jel BM ill. X jelzéssel. A pumpaszerelo azt mondta, hogy valszeg Bosh vagy Lucas pumpákra van jegyezve. 

De nem nagyon akarodzik végig probalgatni mint a 6 lehetoseget, ugyhogy jo lenne, ha tudná vki, hogy hova rakjam azt a pumpát. Elore is koszi. u.i. a 164-esen egyszerubb, ott csak egy jegyzék van meg egy ékpálya :-)



Longman11-04-2008 23:33:26 // 20186
Hello! Meg tudná mondani valaki hogy a 3.0 V6 24V motornak üzemmeleg állapotban mennyinek kell lennie az olajnyomásának?
Don.11-04-2008 22:33:39 // 20185
Szép estét mindenkinek.
Arra a kérdésemre tudjátok a választ vagy tapasztalta e már valaki,hogy miért eszi a kocsi az első égőimet,állitom nem használtam 1 hónapot sem,és mind2tő kiégett.:S
Arra a kérdésemre tudjátok a választ vagy tapasztalta e már valaki,hogy miért eszi a kocsi az első égőimet,állitom nem használtam 1 hónapot sem,és mind2tő kiégett.:S
Liquid11-04-2008 22:05:36 // 20184
semmi extra nem kell hozzá. némelyik lámánál eléri a xenonizzó az árnyékolót.
Megoldások:
- kivágod az árnyékolót (drasztikus, de álítólag nem vakít úgy sem)
- távtartót teszel az izzó alá (csak átmeneti megoldás)
- kiszereled a lámpát és kicsit meghosszabbítod, megdeformálod az árnyékolót.
Megoldások:
- kivágod az árnyékolót (drasztikus, de álítólag nem vakít úgy sem)
- távtartót teszel az izzó alá (csak átmeneti megoldás)
- kiszereled a lámpát és kicsit meghosszabbítod, megdeformálod az árnyékolót.
Wickey11-04-2008 19:35:58 // 20183
Nekem van, nem ért bele, nem kellett célszerszám, sőt, ráadásul eladó is a H7-es és a H1-es 55W-os szettem is (tompított és refi) még 8 hónap garanciával, 156-hoz való "beszerelőkészlettel" (hozzáigazított lámpatakaróval, ilyesmivel). Ha megnéznéd a cuccot működés közben, Budapesten megoldható.
Brad 15611-04-2008 16:56:46 // 20182
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne hogy xenont rakatnék a kocsiba és azt mondták hogy a lámpánál van valami kupak amibe 3 cm miatt nem fér el a xenon és valami célszerszámmal kell kijjebb tolni...nem értek hozzá miről is van szó??:))))
Félek hogy ha megveszem a szettet nem tudom majd berakni
Olyan kérdésem lenne hogy xenont rakatnék a kocsiba és azt mondták hogy a lámpánál van valami kupak amibe 3 cm miatt nem fér el a xenon és valami célszerszámmal kell kijjebb tolni...nem értek hozzá miről is van szó??:))))
Félek hogy ha megveszem a szettet nem tudom majd berakni
Youri11-04-2008 14:24:55 // 20181
Toronycsapágy esetleg?A régi offomon uilyen tüneteknél az volt a ludas...
Ferke11-04-2008 14:20:41 // 20180
Kormány összekötő gömbfejek rendben?
Barni14711-04-2008 13:48:13 // 20179
Csongor11-04-2008 12:26:47 // 20178
Nem szorul a pedál, azt teszteltük, sőt még adtunk neki kenést is.
mano10-04-2008 22:25:57 // 20177
sziasztok!
az a gondom, hogy nagyjából középállásban kicsit balra-jobbra forgatva a kormányt akadást és némi kattanást hallok/érzek, ami eddig nem volt... vajon mitől lehet ez?
az a gondom, hogy nagyjából középállásban kicsit balra-jobbra forgatva a kormányt akadást és némi kattanást hallok/érzek, ami eddig nem volt... vajon mitől lehet ez?
Rizzo10-04-2008 21:34:17 // 20176
A pedálnak a mechanikája nem szenved szorulásban? Lehet hogy pár csepp olaj az orvosság.
Csöri10-04-2008 21:06:21 // 20175
Sajnos a 156 vízhőfokmérője nem éppen pontos. Többnyire 92-94 fokon mutatja a műszer a 90 fokot. Ha főle megy ne parázz, mert így a jó.
Csongor10-04-2008 12:24:16 // 20174
Köszi a segítséget, asszem Alfacity után keresek rá helyet és embert, hogy kiderítsük mi lehet a bibi, levegő vagy a főhenger?!
Találkozunk Alfacityben!!!
Találkozunk Alfacityben!!!
Ferke10-04-2008 11:55:32 // 20173
Ezt azért nem említettem, mert gondoltam evidens.:))))))
Tomasman10-04-2008 09:34:26 // 20172
Hát köszi a választ, akkor ez megint jópár ezresembe fog kerülni :(
Akkor majd megvárom a 60ezres szervízt és egybe kicseréltetem!
Hőfok nekem sem a legjobb alig éri el a 80at a 100 alatt megyek vele, ha tempósan akkor nem nem engedi 90 fölő, de ha lassan megyek akkor 80 sincs meg!:(
Akkor majd megvárom a 60ezres szervízt és egybe kicseréltetem!
Hőfok nekem sem a legjobb alig éri el a 80at a 100 alatt megyek vele, ha tempósan akkor nem nem engedi 90 fölő, de ha lassan megyek akkor 80 sincs meg!:(
Tomasman10-04-2008 09:34:24 // 20171
Hát köszi a választ, akkor ez megint jópár ezresembe fog kerülni :(
Akkor majd megvárom a 60ezres szervízt és egybe kicseréltetem!
Hőfok nekem sem a legjobb alig éri el a 80at a 100 alatt megyek vele, ha tempósan akkor nem nem engedi 90 fölő, de ha lassan megyek akkor 80 sincs meg!:(
Akkor majd megvárom a 60ezres szervízt és egybe kicseréltetem!
Hőfok nekem sem a legjobb alig éri el a 80at a 100 alatt megyek vele, ha tempósan akkor nem nem engedi 90 fölő, de ha lassan megyek akkor 80 sincs meg!:(
Kau10-04-2008 08:44:06 // 20170
A kislámpa nem fog elaludni, akkor sem, ha összedugod a csatit és hibátlan a rendszer. A hibakódot szervízben lehet töröltetni.
Csongor10-04-2008 08:33:48 // 20169
Persze ez elég kézenfekvő válasz, nekem is ez jutott először eszembe. :-)
Nem lehet esetleg, hogy nincs rendesen kilégtelenítve a rendszer?
Nem lehet esetleg, hogy nincs rendesen kilégtelenítve a rendszer?
Ferke10-04-2008 07:15:26 // 20168
Akkor kizárásos alapon marad a felső munkahenger.:) A két munkahenger közül valamenyik, ez biztos.
Poló10-04-2008 00:04:19 // 20167
Szia!
Vedd le a kormány alatt lévő burkolatot, 3 csavar fogja azt hiszem. Az index kar környékén kell lennie egy csatlakozónak, ez lenne a helye a tempomat karnak. Ha van ilyened, akkor nagyon egyszerű dolgod van. Veszel bontóban egy tempomat kart meg egy másik burkolatot a kormány alá (amin ki van vágva ennek a karnak a helye), és máris van tempomatod.
Ha nincs ott csatlakozód, akkor egy utólagos tempomatot lehet betenni, erre keress rá google-ban.
Vedd le a kormány alatt lévő burkolatot, 3 csavar fogja azt hiszem. Az index kar környékén kell lennie egy csatlakozónak, ez lenne a helye a tempomat karnak. Ha van ilyened, akkor nagyon egyszerű dolgod van. Veszel bontóban egy tempomat kart meg egy másik burkolatot a kormány alá (amin ki van vágva ennek a karnak a helye), és máris van tempomatod.
Ha nincs ott csatlakozód, akkor egy utólagos tempomatot lehet betenni, erre keress rá google-ban.
Brad 15609-04-2008 23:18:32 // 20166
Sziasztok
Tudok rakni a kocsimba tempomatot???
Tudok rakni a kocsimba tempomatot???
Csongor09-04-2008 23:06:42 // 20165
Üdv Urak!
Lenne egy kis X-aktám a kuplunggal kapcsolatban. Az ótóm egy '97-es 146 1.6 TS, a jelenség pedig az, hogy városi araszolásnál 5-10-15 kuplungolás után beragad a kuplungpedál. Egy pöckölésre vagy felhúzásra, aztán visszaáll normál helyzetbe. A dolog nem hirtelen jellegű, hanem érződik, hogy folyamatosan egyre nehezebben jön fel a pedál. A dologhoz hozzátartozik, hogy novemberben lett cserélve az alsó munkahenger, mert elengedte az olajat, aztán februárban az első fékcsövek. Kb 2 hete ki lett cserélve a komplett kuplungszett, de ez sem oldotta meg a problémát(nem volt kár érte, mert elég rossz állapotban volt már). Szerintetek mi lehet?
Lenne egy kis X-aktám a kuplunggal kapcsolatban. Az ótóm egy '97-es 146 1.6 TS, a jelenség pedig az, hogy városi araszolásnál 5-10-15 kuplungolás után beragad a kuplungpedál. Egy pöckölésre vagy felhúzásra, aztán visszaáll normál helyzetbe. A dolog nem hirtelen jellegű, hanem érződik, hogy folyamatosan egyre nehezebben jön fel a pedál. A dologhoz hozzátartozik, hogy novemberben lett cserélve az alsó munkahenger, mert elengedte az olajat, aztán februárban az első fékcsövek. Kb 2 hete ki lett cserélve a komplett kuplungszett, de ez sem oldotta meg a problémát(nem volt kár érte, mert elég rossz állapotban volt már). Szerintetek mi lehet?
csocsi09-04-2008 22:44:52 // 20164
Ügyes villamos meg tudja csinálni ha valóban érintkezési gondja van.
csocsi09-04-2008 22:43:58 // 20163
Amikor cseréltük akkor nekem is stabilan beállt 90-re és nem ment fel annyira helybenjáráskor könnyen. Mostanában beáll 90-re aztán visszaaraszol 87 körülre, majd megint 90. E 2 érték közt ingadozik menet közben. Ha megállok vagy araszolok akkor pedig a ventillátornak kapcsolni kell elég hamar ebben az időben is pedig nincs még kánikula.
Tomasman09-04-2008 22:38:48 // 20162
Hali!
Kérdés:
147 2.0TS selespeed, nagy takarítás után világít a légzsák rendszer hibáját jelző lámpa:( Lehet hogy valami csatlakozóhoz hozzáértem! Már volt nekem ilyen egyszer akkor az anyós ülés alatti csatlakozó alatti csatlakozó volt a rossz ezt debrecenbe csinálták! Kérdésem a következő: ha megtalálom melyik csatlakoz rossz és villamoságis megcsinálja az adott hibát, (ha nem csak annyi a baja hogy összekell nyomni) akkor elalszik a kislámpa vagy sem?
Tövábbi 60ezres szervizt ki mennyiért tudna csinálni PECSÉTtel?
Vezérmüszíj szett csere is kell az autó kora miatt!
Köszi mindenkinek!
U.i.: A Km óra állás még mindig villog:S
Kérdés:
147 2.0TS selespeed, nagy takarítás után világít a légzsák rendszer hibáját jelző lámpa:( Lehet hogy valami csatlakozóhoz hozzáértem! Már volt nekem ilyen egyszer akkor az anyós ülés alatti csatlakozó alatti csatlakozó volt a rossz ezt debrecenbe csinálták! Kérdésem a következő: ha megtalálom melyik csatlakoz rossz és villamoságis megcsinálja az adott hibát, (ha nem csak annyi a baja hogy összekell nyomni) akkor elalszik a kislámpa vagy sem?
Tövábbi 60ezres szervizt ki mennyiért tudna csinálni PECSÉTtel?
Vezérmüszíj szett csere is kell az autó kora miatt!
Köszi mindenkinek!
U.i.: A Km óra állás még mindig villog:S
mesa09-04-2008 21:24:08 // 20161
legalább ezek szerint ezt nem rontottam el :)
lopakodo09-04-2008 21:18:49 // 20160
de ott jó a relé:)))))
falcokc09-04-2008 21:17:09 // 20159
nincs azzal semmi gond, hisz az enyém is 98-s :-)))
csocsi09-04-2008 21:13:08 // 20158
Nekem is fölé megy városban vagy ha állok vele.
lopakodo09-04-2008 21:10:15 // 20157
bocs a lecsukódó szemeimért,de sajna csak 98-as :)))))))
mesa09-04-2008 21:03:24 // 20156
Még egy kérdésem lenne.
Eddig 70°C vagy alatta volt a rossz termosztáttal, csak időnként ment fel 90°C-ra vagy fölé (pl. városi araszolás)
Most stabilan 88-90°C marad pályán, országúton. De ha városba megyek ezzel a termoval is fölé szalad. Bekapcsol a venti ha kell, visszahül 90-re aztán ez a folyamat ismételheti önmagát.
Vagy van hogy 90°C, de megállok, hogy a manual driven kaput betoljam és akkor is fölé megy a kilencvennek.

Ez normális müködés?
Egy műanyag csavart találtam a hűtő motortér felőli oldalén a tetjéhez közel, onnan folyik a hűtővíz, szerintem nem levegős. Vagy tévedek? Csak akkor furcsállom, mert a hűtőnek nem a tetjén van, így ha ott kifolyik a víz, akkor még egy CM légrés marad a hűtőradiátorban.
Eddig 70°C vagy alatta volt a rossz termosztáttal, csak időnként ment fel 90°C-ra vagy fölé (pl. városi araszolás)
Most stabilan 88-90°C marad pályán, országúton. De ha városba megyek ezzel a termoval is fölé szalad. Bekapcsol a venti ha kell, visszahül 90-re aztán ez a folyamat ismételheti önmagát.
Vagy van hogy 90°C, de megállok, hogy a manual driven kaput betoljam és akkor is fölé megy a kilencvennek.

Ez normális müködés?
Egy műanyag csavart találtam a hűtő motortér felőli oldalén a tetjéhez közel, onnan folyik a hűtővíz, szerintem nem levegős. Vagy tévedek? Csak akkor furcsállom, mert a hűtőnek nem a tetjén van, így ha ott kifolyik a víz, akkor még egy CM légrés marad a hűtőradiátorban.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
6
Guests6
658
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?