Forum >> Szerelőműhely

Csöri24-04-2008 14:28:52 // 20405
A motorszámot, alvázszámot műszaki vizsgán nézik. A motorszámnál annyi a változás, hogy az előző években ha kirohadtak a karakterek akkor erdetvizsgára küldték a kocsit. Ha ott minden rendben volt levédték egy AF számmal. Mára az AF megszünt, és ha nincs meg a motorszám akkor természetes elhasználódás címszó alatt az autó forgalmijába az NKH által megállapított motorkód kerül. Na innetől kezdve ne foglalkoznak a motorszámmal.
András bácsi24-04-2008 14:23:36 // 20404
Csodabogár. Ha tudod kire gondolok. :)
SD24-04-2008 14:18:48 // 20403
Ön összetéveszt egy hallal:) A halak nem vezetnek alfát:) De ha rátlált csaláfdfám eddig titkos szálára miszerint én vagyok a kapcsolat, az evolució hiányzó lácszeme úgy szívesen várom hajlékomban eme dolog prezentálására. Mert úgy vélem, ebből jól megélhetnék:) Százalékot is hajlandó vagyok fizetni hitelt érdemlő bizonyítás esetén:)
András bácsi24-04-2008 13:57:21 // 20402
Vazz, te milyen sügér vagy. Motorszám nem lényeg, csak a motorkód. De az azonos motort jelent.
SD24-04-2008 13:31:04 // 20401
Jah hát más motor engedély köteles mert valakinek ellenőrizni kell hogy szakszerű átalakítás-e, de mégis mivel jár ez?
papi24-04-2008 12:55:26 // 20400
A motorszámot már nem nézik, az elméletileg meg szűnt,de más motort vagy is nem hivatalosan belevalót azt nem lehet mert típus módosításnak számit. Kpm. engedély .
SD24-04-2008 12:35:29 // 20399
Na meg aztán alfákról ne is beszéljünk, az irreniekbe még épp csak hajtóművet nem épített senki, minden mást már igen:D De persze biztos nem mind teljesen okés, papír ügyileg. De biztos tud valaki valami okosat:)
SD24-04-2008 12:31:36 // 20398
Hi!

Lenne egy olyan kérdésem, motor átépítéssel kapcsolatban hogy:

Egy 2.0Ts helyett V6 lenne papírosan a cél.

(a mennyibe kerül meg nem éri meg meg, ki kell cserélni a fél autó, már ismert tény:)

A kérdés: lehet-e papíroztatni és mennyire bonyolult. Mert hallok mind a kétféle véeményt. Az egyik hogy úgysem lehet...

A másik meg hogy simán rohangálnak pl: skodák, felicia, fábia motorral, ami ráadásul típus idegen is... De ma is olvastam egy hírdetést aki KPM engedélyel átépített motorral adna skodát.. Na most tekintve hogy egy ilyen járgány ér vagy 20-120e ft... nem hiszem hogy van olyan aki ennek a többszörösét költené, egy motorátépítésre.

Tehtá sok megoldást ismerek én is a törvén yelkerülésére...

De konkrétan egy motor csere, mennyire lapapoírozható, mennyiért? Ugye kell hozzá fék is stb. de tényleg lehetetlen, vagy nem érdemes.
Vagy csak tudni kel hol kopogtatni?
Erhard 242 (Pure Energy)23-04-2008 18:47:59 // 20397
bakker berakták az indexrelét a control unit helyére :((
András bácsi23-04-2008 17:22:05 // 20396
Ha szerencséd lenne, akkor adnék egy másik kompit, immot, meg kulcsokat, és úgy. :)

Vagy aki ügyesebb, az tudja töröltetni a kódigényt.
papi23-04-2008 16:56:22 // 20395
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 2. Ts motor,pöcre indul kb. 30 mp után le akar állni,de még sem. Amikor bemelegszik hibátlan.Mi lehet a gond,valami 5 letet szívesen fogadnék. Köszi papi
Youri23-04-2008 13:52:40 // 20394
Sőt,nem "kicsi",hanem inkább TÖKÉLETES:-))))))))))))))))))))))))))
Youri23-04-2008 13:52:03 // 20393
Én "kicsi" vagyok:-DDDDDDDDDDDDDDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)23-04-2008 12:38:46 // 20392
15 perc visszarakni...
Liquid23-04-2008 12:37:40 // 20391
Győr környékén tudtok valami jóarcú helyet ahol műszakiznak és nem kell kivenni a xenont? Tökéletes az autó, de a xenont nem venném ki belőle ha nem muszáj.
Erhard 242 (Pure Energy)23-04-2008 12:18:09 // 20390
pedig nagyon úgy néz ki, mint ha én húztam volna meg :)
Youri23-04-2008 11:47:53 // 20388
Hát de,hát de?!? Te láttad...Amúgy én sem láttam még ilyet,meg az se akinek eddig mutattam.Egyébként ha nem saját kezűleg csináltam volna,én sem biztos h elhinném h nem 3méteres erőkarral lett szétszakítva.Csak hát én tudom h nem.Pont én aki úgy bánik a vassal mint a hímes tojással...
Erhard 242 (Pure Energy)23-04-2008 11:45:02 // 20387
elküldtem a képet amit küldtél olaszba azt mondták, hogy ilyen nem létezik :(
Youri23-04-2008 11:41:24 // 20386
Volt baj a verdával,és meg akartam nézni h még mindig dúsít-e.Asszem le kell szoknom a gondos autóápolásról:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Poló23-04-2008 11:40:14 // 20385
De miért szeded ki megnézni? :)
Nekem bele lett hajtva és ha minden igaz, akkor 100.000 km-re ott is maradnak :)
Youri23-04-2008 11:37:40 // 20384
Igen a gyertyáról leszakadt,és az maradt a hengerbe...Még jó h ki tudtuk szedni,már láttam magam előtt ahogy bontjuk a hf-et...
Poló23-04-2008 11:30:13 // 20383
Jaa, hogy a gyertyáról szakadt le a menet. Én meg azt hittem, hogy a hengerfejből szakadt ki.
Youri23-04-2008 11:23:56 // 20382
Nem hallottam még ilyenről,de szerintem ebben az esetben ez nem nyerő.Nézd meg a 145-46 topicot 68189 hsz!!! Ott van kép a helyzetről.Szvsz ezt csak úgy natúr bebuktam:-(((
Poló23-04-2008 11:15:35 // 20381
Menet javító. A menetbe egy ilyen spirálszerű izé van beletekerve.

Youri23-04-2008 11:10:03 // 20380
Ezt magyarázd meg kérlek,mert nem értem:-DDDDD
Poló23-04-2008 11:08:48 // 20379
Egyik ex kolléga is így vagy hasonlóan járt a 146 1,6 TS-sel.
És ha meg lenne heli-coil-ozva a menet?
Liquid23-04-2008 11:02:03 // 20378
csakugyan írta, Bocsánatot kívánok :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-04-2008 09:49:23 // 20377
hagyan lehet elíndítani egy kódot kérő 146 TS-et?? nincs hozzá kódkártya :(
kertecs23-04-2008 09:37:41 // 20376
Írta a vízpumpát, nézd csak meg még 1x ; )
RoliQ422-04-2008 23:19:14 // 20375
csak nagyon drágák:D
moxaj22-04-2008 16:13:21 // 20374
öö beugrott... Rácz Gábor alias nordauto? Róla vmi?:P
Ferke22-04-2008 15:48:45 // 20373
Sztem Zé-re gondolsz. Itt van az amore-n.:)
Barni14722-04-2008 15:48:04 // 20372
Alfa Szamosi, ott korrektek.
moxaj22-04-2008 15:40:58 // 20371
Hali!

Az lenne a kérdésem,hogy pesten ill közvetlen közelében,tehát akár budán is:) valami tuti info kéne,hogy hova vigyem az autót....olajcsere+általános átnézés+légkondim nem megy +ilyen apróságok....elsősorban a korrekt ügyintézés ill a nem lehúzós szerelés érdekelne....(147 dízel)..
Pl Kelet-pesti alfásközpont szervíze? vagy van vmi tuti magánhely? hallottam vmi szerelőkről a gyorsforgalmi közelében is...
Előre is köszi a választ!
gabor22-04-2008 10:57:25 // 20370
Itt aztán olvadt az eleje! :)
Ferke22-04-2008 10:31:36 // 20369
Eléggé kiégett.:)
Kamile22-04-2008 07:37:46 // 20368
Hali!
Ismeri valaki EZT a 159-est? Mintha kiégett volna a motor... :(
Ferke21-04-2008 22:30:40 // 20367
Ja, és ahogy Liquid is írta, a vízpumpát is aljánlatos cserélni.
Ferke21-04-2008 22:22:07 // 20366
A hosszbordás feszítőjét komplett cseréld, ne csak a görgőt. Ezen kívül van egy vezető is, az is csere.
mano21-04-2008 22:03:23 // 20365
többektől is olvastam, hogy indítás után fulladozó (ilyen furán rángatózó) jelenség a benzin miatt lehet, de lehet ennek komolyabb oka is?
GabCsi21-04-2008 19:14:23 // 20364
Nem, diagnosztika sem jelezte ki, mégis szar volt, mert hát éreztem...
Liquid21-04-2008 18:49:41 // 20363
célszerű kicserélni a hosszbordás görgőjét is, legalábbis nekem a legutóbbi cserénél látszott hogy annak is eljött az ideje, hamarosan pótolva lesz.

Ezenkívül ami fontos és nem említetted, az a vízpumpa. Ajánlott kicserélni azt is ha már egyszer szét van kapva a vezérlés.
Pinochet21-04-2008 17:20:58 // 20362
A termosztáthoz még annyit, hogy most mikor ilyen f@sza idő van 90 fok alatt 1-2 mm-vel beáll a hőfokjelző és nem moccan.Nem értem ezt az egészet, de jobb cserélni nem??
Youri21-04-2008 17:08:03 // 20361
De lehet h ezekre már nem lesz szükség(remélem...)
Rájöttem h mi (volt...)a baj.Elkezdtem megsasolni a kipuffot h hol lukas.De elődte gondoltam kiszedem megnézem a gyertyáimat amit 6-700 km-rel ezelőtt raktam bele.Szépek voltak,ahogy a nagykönyvben meg van írva.Rakom vissza őket, az első kicsit éppen kezdeném FINOMAN meghúzni(kb 1.5 nm-nél tarthattam,3 ujjal húztam éppen...),mikor BELESZAKADT A HENGERBE!!!!!! A négy kicsiből 2 járt így.A gyertya kijött,CSAK a menet bentmaradt!!! egy pöppet beidegesítettem magam(szétvertem mindent a közelben...),már láttam magam előtt ahogy szedjük le a hf-et.Szóltam Tibor-nak,hozott törtcsavar kiszedő apparátot,és életemben először szerencsém volt,mert kijött mind2.Helyükre visszaraktam a régi ngk-t és tökéletes a vas...A törötteken meg látszik h nem friss a repedés.Tuti gyári hibás.
Ja a kipuff a flexi csőnél ereszt.Na erre varjak gombot.
Beszéltem Erhard-tal,és mondta h nem volt még soha ilyen baj a gyári gyertyákkal.
Miért ne Én kezdeném el? Vszínű nem én vagyok fortuna kegyeltje...
Youri21-04-2008 17:04:49 // 20360
Na ez se lenne egyszerű feladat.Amikor venni akartam agyat bele,akkor se találtam.Az enyémben már nem a 110kw-os moci van,mint mindegyik 45-46-ban,hanem az újabbik.Ami viszont k@rva ritka...
Youri21-04-2008 17:02:54 // 20359
És akkor volt hiba az agyban?Mármint amikor még a facet volt benne...
richlock21-04-2008 13:58:33 // 20358
Hi cartársak!
Mostanság sok szó esett a vezérlés cserével kapcsolatban. Én is pont előtte állok. A gépbe(1.6 TS) kb 120 ezer km van és 70 ezer km-el ezelőtt volt vezérlés cserélve.
A következőket tervezem cserélni:
vez.módosító,vezm.ékszíj, hozzá feszítő és vezető görgő, szelepfed.tömítés, vízpumpa,hosszbordás ékszíj.

Eddig nem esett nagyon szó róla hogy a hossbordás ékszíjnál kell -e görgőket is cserélni vagy elég csak a szíjat?

Illetve tudtok -e Pesten megbizható szerelőt korrekt áron aki meg is csinálja mindezt, ha viszem az alkatrészeket és el is viszi műszakira meg zöldkártyára?
Ferke21-04-2008 12:35:19 // 20357
Boxis topicban inkább...:)
Hasovitspici21-04-2008 11:07:12 // 20356
Helló mindenkinek!
Kéréssel fordulnék hozzátok! Vezérműszíj csere elött állok az 1.4es boxiban és kéne valami leírás és (vagy) rajz segítségnek hogy nehogy elszúrjak vmit! Minden segítségnek örülök! Előreis köszi!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.