Forum >> Szerelőműhely

Longman11-04-2008 23:33:26 // 20186
Hello! Meg tudná mondani valaki hogy a 3.0 V6 24V motornak üzemmeleg állapotban mennyinek kell lennie az olajnyomásának?
Don.11-04-2008 22:33:39 // 20185
Szép estét mindenkinek.
Arra a kérdésemre tudjátok a választ vagy tapasztalta e már valaki,hogy miért eszi a kocsi az első égőimet,állitom nem használtam 1 hónapot sem,és mind2tő kiégett.:S
Liquid11-04-2008 22:05:36 // 20184
semmi extra nem kell hozzá. némelyik lámánál eléri a xenonizzó az árnyékolót.
Megoldások:
- kivágod az árnyékolót (drasztikus, de álítólag nem vakít úgy sem)
- távtartót teszel az izzó alá (csak átmeneti megoldás)
- kiszereled a lámpát és kicsit meghosszabbítod, megdeformálod az árnyékolót.
Wickey11-04-2008 19:35:58 // 20183
Nekem van, nem ért bele, nem kellett célszerszám, sőt, ráadásul eladó is a H7-es és a H1-es 55W-os szettem is (tompított és refi) még 8 hónap garanciával, 156-hoz való "beszerelőkészlettel" (hozzáigazított lámpatakaróval, ilyesmivel). Ha megnéznéd a cuccot működés közben, Budapesten megoldható.
Brad 15611-04-2008 16:56:46 // 20182
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne hogy xenont rakatnék a kocsiba és azt mondták hogy a lámpánál van valami kupak amibe 3 cm miatt nem fér el a xenon és valami célszerszámmal kell kijjebb tolni...nem értek hozzá miről is van szó??:))))
Félek hogy ha megveszem a szettet nem tudom majd berakni
Youri11-04-2008 14:24:55 // 20181
Toronycsapágy esetleg?A régi offomon uilyen tüneteknél az volt a ludas...
Ferke11-04-2008 14:20:41 // 20180
Kormány összekötő gömbfejek rendben?
Barni14711-04-2008 13:48:13 // 20179


Valaki elárulná hogy jön ki a motorból ez az alkatrész ????
Csongor11-04-2008 12:26:47 // 20178
Nem szorul a pedál, azt teszteltük, sőt még adtunk neki kenést is.
mano10-04-2008 22:25:57 // 20177
sziasztok!

az a gondom, hogy nagyjából középállásban kicsit balra-jobbra forgatva a kormányt akadást és némi kattanást hallok/érzek, ami eddig nem volt... vajon mitől lehet ez?
Rizzo10-04-2008 21:34:17 // 20176
A pedálnak a mechanikája nem szenved szorulásban? Lehet hogy pár csepp olaj az orvosság.
Csöri10-04-2008 21:06:21 // 20175
Sajnos a 156 vízhőfokmérője nem éppen pontos. Többnyire 92-94 fokon mutatja a műszer a 90 fokot. Ha főle megy ne parázz, mert így a jó.
Csongor10-04-2008 12:24:16 // 20174
Köszi a segítséget, asszem Alfacity után keresek rá helyet és embert, hogy kiderítsük mi lehet a bibi, levegő vagy a főhenger?!
Találkozunk Alfacityben!!!
Ferke10-04-2008 11:55:32 // 20173
Ezt azért nem említettem, mert gondoltam evidens.:))))))
Tomasman10-04-2008 09:34:26 // 20172
Hát köszi a választ, akkor ez megint jópár ezresembe fog kerülni :(

Akkor majd megvárom a 60ezres szervízt és egybe kicseréltetem!

Hőfok nekem sem a legjobb alig éri el a 80at a 100 alatt megyek vele, ha tempósan akkor nem nem engedi 90 fölő, de ha lassan megyek akkor 80 sincs meg!:(
Tomasman10-04-2008 09:34:24 // 20171
Hát köszi a választ, akkor ez megint jópár ezresembe fog kerülni :(

Akkor majd megvárom a 60ezres szervízt és egybe kicseréltetem!

Hőfok nekem sem a legjobb alig éri el a 80at a 100 alatt megyek vele, ha tempósan akkor nem nem engedi 90 fölő, de ha lassan megyek akkor 80 sincs meg!:(
Kau10-04-2008 08:44:06 // 20170
A kislámpa nem fog elaludni, akkor sem, ha összedugod a csatit és hibátlan a rendszer. A hibakódot szervízben lehet töröltetni.
Csongor10-04-2008 08:33:48 // 20169
Persze ez elég kézenfekvő válasz, nekem is ez jutott először eszembe. :-)
Nem lehet esetleg, hogy nincs rendesen kilégtelenítve a rendszer?
Ferke10-04-2008 07:15:26 // 20168
Akkor kizárásos alapon marad a felső munkahenger.:) A két munkahenger közül valamenyik, ez biztos.
Poló10-04-2008 00:04:19 // 20167
Szia!

Vedd le a kormány alatt lévő burkolatot, 3 csavar fogja azt hiszem. Az index kar környékén kell lennie egy csatlakozónak, ez lenne a helye a tempomat karnak. Ha van ilyened, akkor nagyon egyszerű dolgod van. Veszel bontóban egy tempomat kart meg egy másik burkolatot a kormány alá (amin ki van vágva ennek a karnak a helye), és máris van tempomatod.

Ha nincs ott csatlakozód, akkor egy utólagos tempomatot lehet betenni, erre keress rá google-ban.
Brad 15609-04-2008 23:18:32 // 20166
Sziasztok
Tudok rakni a kocsimba tempomatot???
Csongor09-04-2008 23:06:42 // 20165
Üdv Urak!

Lenne egy kis X-aktám a kuplunggal kapcsolatban. Az ótóm egy '97-es 146 1.6 TS, a jelenség pedig az, hogy városi araszolásnál 5-10-15 kuplungolás után beragad a kuplungpedál. Egy pöckölésre vagy felhúzásra, aztán visszaáll normál helyzetbe. A dolog nem hirtelen jellegű, hanem érződik, hogy folyamatosan egyre nehezebben jön fel a pedál. A dologhoz hozzátartozik, hogy novemberben lett cserélve az alsó munkahenger, mert elengedte az olajat, aztán februárban az első fékcsövek. Kb 2 hete ki lett cserélve a komplett kuplungszett, de ez sem oldotta meg a problémát(nem volt kár érte, mert elég rossz állapotban volt már). Szerintetek mi lehet?
csocsi09-04-2008 22:44:52 // 20164
Ügyes villamos meg tudja csinálni ha valóban érintkezési gondja van.
csocsi09-04-2008 22:43:58 // 20163
Amikor cseréltük akkor nekem is stabilan beállt 90-re és nem ment fel annyira helybenjáráskor könnyen. Mostanában beáll 90-re aztán visszaaraszol 87 körülre, majd megint 90. E 2 érték közt ingadozik menet közben. Ha megállok vagy araszolok akkor pedig a ventillátornak kapcsolni kell elég hamar ebben az időben is pedig nincs még kánikula.
Tomasman09-04-2008 22:38:48 // 20162
Hali!

Kérdés:
147 2.0TS selespeed, nagy takarítás után világít a légzsák rendszer hibáját jelző lámpa:( Lehet hogy valami csatlakozóhoz hozzáértem! Már volt nekem ilyen egyszer akkor az anyós ülés alatti csatlakozó alatti csatlakozó volt a rossz ezt debrecenbe csinálták! Kérdésem a következő: ha megtalálom melyik csatlakoz rossz és villamoságis megcsinálja az adott hibát, (ha nem csak annyi a baja hogy összekell nyomni) akkor elalszik a kislámpa vagy sem?

Tövábbi 60ezres szervizt ki mennyiért tudna csinálni PECSÉTtel?
Vezérmüszíj szett csere is kell az autó kora miatt!

Köszi mindenkinek!

U.i.: A Km óra állás még mindig villog:S
mesa09-04-2008 21:24:08 // 20161
legalább ezek szerint ezt nem rontottam el :)
lopakodo09-04-2008 21:18:49 // 20160
de ott jó a relé:)))))
falcokc09-04-2008 21:17:09 // 20159
nincs azzal semmi gond, hisz az enyém is 98-s :-)))
csocsi09-04-2008 21:13:08 // 20158
Nekem is fölé megy városban vagy ha állok vele.
lopakodo09-04-2008 21:10:15 // 20157
bocs a lecsukódó szemeimért,de sajna csak 98-as :)))))))
mesa09-04-2008 21:03:24 // 20156
Még egy kérdésem lenne.

Eddig 70°C vagy alatta volt a rossz termosztáttal, csak időnként ment fel 90°C-ra vagy fölé (pl. városi araszolás)
Most stabilan 88-90°C marad pályán, országúton. De ha városba megyek ezzel a termoval is fölé szalad. Bekapcsol a venti ha kell, visszahül 90-re aztán ez a folyamat ismételheti önmagát.
Vagy van hogy 90°C, de megállok, hogy a manual driven kaput betoljam és akkor is fölé megy a kilencvennek.


Ez normális müködés?
Egy műanyag csavart találtam a hűtő motortér felőli oldalén a tetjéhez közel, onnan folyik a hűtővíz, szerintem nem levegős. Vagy tévedek? Csak akkor furcsállom, mert a hűtőnek nem a tetjén van, így ha ott kifolyik a víz, akkor még egy CM légrés marad a hűtőradiátorban.
mesa09-04-2008 20:54:09 // 20155
De azért holnap melóhyelen nyomok egy ECU resetet is. Ártani az sem árt :)
Kau09-04-2008 20:53:44 // 20154
Ment a leírás a 145/146 topikba ;)
mesa09-04-2008 20:53:16 // 20153
Köszi Csöri.
Akkor ezt úgy tűnik már így kell végig bénáznom Egomban :-I :D
Csöri09-04-2008 20:42:08 // 20152
Önbeálló paraméter reset.
Ezt csak géppel lehet. Utána jó lesz megint.
Youri09-04-2008 20:39:08 // 20151
Jövőre már lehet h lesz hozzá leírás...:-DDDDDDDDDDDD
falcokc09-04-2008 20:38:09 // 20150
nem semmi!!
vagy már 2009-t írunk? :-DDDDDDDDDDDDD

egyébként sajna nem tudom melyik az a relé
Youri09-04-2008 20:35:51 // 20149
Érdekes.Enyém ugyanezt csinálja hidegen.Viszont nálam minden új,pillangó szelep ki lett véve és úgy lett takarítva.Szóval az tuti h tiszta...
lopakodo09-04-2008 20:24:03 // 20148
Sziasztok!

Amióta megvan a vas,csak újítom,de eddig úgy érzem megéri:)
Valaki meg tudná mondani,hogy hol keressem a klíma reléjét?
146-os,1.6TS 2008.12 havi elvileg az autó,a belső biztitáblán végignéztem,de a motordiagnosztika hibaként írja,hogy klíma relé testzárlatos!
amikor bekapcsolom nem változik semmi,egyedűl a belső ventilátórt indítja el,de kattanást a klímakompresszor felől nem hallok,az alapjárat sem változik.
esetleg valakinek lenne infója hol keressem azt a relét?
válaszokat előre is köszönöm:)
mesa09-04-2008 20:01:31 // 20147
Segítséget szeretnék kérni ! :)

Tegnap este termosztátot cseréltem -segítséggel, és egy úttal, ha már leszedtem a csövezést, kipucoltam a pillangószelepet is.
De most az a helyzet, hogy amikor beindítom a motort, rögtön 2000 RPM-re felugrik egy pillanatra. És ugyanez a helyzet amikor vált (Seles a drágám), gázelvétel/motorféknél is felugrik egy pillanatra.
Pillangószelep Resetet csináltam rajta (MAR 90mp, OFF 90 mp, indítás/járatás 3 perc), de nem változott a helyzet. Elég idegesítő jelenség. :o

Vanötletetek, mi lehet a baj ?
Fals levegő? Alapjárati motor (alapjárat stabilan áll, nem hullámzik) ? Mittomén ? :)
Olasz09-04-2008 19:53:54 // 20146
Kellene Nekem 96-os GTV 2,2 V6TB -hez vonószem....

SOS

Tud vki????
richlock09-04-2008 15:53:40 // 20145
Nekem is pont hasonló tüneteket produkál a vas. Amikor gyertákat cseréltem egy ideig megszünt a jelenség (par ezer km). De igy a tavaszi időjárást megint nem szereti. Gázadásra fulladozik, nem sok ereje van hidegen.
Most hogy sikerült a saját fedélzeti computerrel becsapni az ECU-t tökéletesen vette a gázfröccsöt ;) Gyakorlatilag a MAF(LMM) mért jelét beszoroztam 1.2-vel és azt adtam tovább az ECU-nak (motorvezérlő), vagyis dúsabb lett a keverék, mint amit az ECU magának kitalált volna. Szóval MAF körül van a hiba sztem...
András bácsi09-04-2008 13:05:35 // 20144
Egom környékén kérdezd meg Yoyo-cartársat, hogy vállal-e.
lackó15609-04-2008 12:58:24 // 20143
ÜDV! Két hónapja van meg a verda 156 2,0Ts és nem rég lettem tag. Bele kell fektetnem már is nem keveset, motorgenerál! Holnap lessz csak kész,de nem igazán bízok a szerelőben! Esztergom környékén mozgok, nem tudtok egy jó szerelőt
aki igazán ért az alfához?
Ferke09-04-2008 09:25:33 // 20142
A Ferrodo is nagyon jó, bár én ferrodo tárcsával használom, de nagyon bejött.:)
Longman09-04-2008 09:15:58 // 20141
Hello!
Na azt megköszönném.. :)
GTPeti09-04-2008 01:08:19 // 20140
Kau

Én a Juridot ajánlom. Pl. a Unixnál lehet kapni. Ezek kifejezetten jó minőségűek és nem csikorgósak. (A Textar-ról lebeszélnélek.)
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)08-04-2008 21:34:04 // 20139
Mondjuk a hétvégére fel tudom rakni az oldalamra, amim van. Nem Haynes, de komplett manual, minden tipus motor stbre. Meg van sok más is 164 re, csak keves a hely a serveren sajna.
Longman08-04-2008 16:43:47 // 20138
Sziasztok!
164 letölthető szerviz manualt (Haynes)nem tudjátok merre találok?

Ill még az érdekelne, hogy van egy 1994-es 164-esem (3.0 24V) Van benne gyári riasztó. A kulcsa még régi fajta, ezek ugye még nem Alfa Code-osak? Legalábbis a kulcsból ítélve nem, és a műszerfalon sincs visszajelző. Viszont ez a gyári riasztó egyben indításgátló is, mert van hogy nem enged indítani, csak miután újra lezártam és kinyitottam. A kérdés az lenne hogy milyen módon lehet ez a vez.elektronikához csatlakoztatva. Ugyanis a motor+elektronika egy másik autóban fog tovább élni, és nem szeretném ha ez az indításgátló bekavarna, ezért jobb lenne inkább kikötni. Csak lövésem sincs hogyan.
Milko08-04-2008 11:46:31 // 20137
Sziasztok,

mivel műszaki analfabéta vagyok, inkább kérdezek itt, mint először szervízbe viszem a kocsit. A kuplungnál olyat érzek, hogy mintha megszűnt volna alul fogni. Benyomom, szokásos kemény a kuplung, aztán olyan középtájon mintha átnyomnám valami rugalmas dolgon a pedált, majd megint normál nyomakodás az aljáig. Ezen lehet állítani vagy csere? Ha csere, tudnátok ajánlani jó áron kuplungszettet?
Bocsi a szakszerűtlen megfogalmazáson, ennyire értek hozzá. :)
Előre is kösz. Autó típusa: 156, 1.9 JTD, faceliftes, 140 LE.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.