Forum >> Szerelőműhely

ystuc09-12-2008 18:03:29 // 22886
Nos, engem is utolért ez a "vállalj garanciát a használt autóra" dolog. Eladtam a 146-ost, és emberünknél 1 hét után megállt. Tudom, volt már ez itt téma, de kapásból polgári perrel fenyegetőzik... Mert hogy nekem tudnom kellett az autó rejtett hibáiról.
Na? Vélemények?
156er09-12-2008 17:26:36 // 22885
sziasztok....
na erre a hibakódra mit lépnétek? :-))
P1177 Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 1, nagy motorterhelés tűrésen kívül)
P1178 Multiplikkatív keverék -adaptáció
(Bank 2, alacsony motorterhelés tűrésen kívül)

Szerintetek?? MI okozhatja?
Lambdaszonda?!?!

köszi.....
Ferke09-12-2008 12:59:27 // 22884
A hagyományos is hidr. Annyi a diffi, hogy itt a csapágy egyben van a hidraulikával. Ezért hidr. csapágy (hehe.:) )
jtd-n meg úgy van, mint a régieken. A munkahenger tol egy csapot, ami tolja a villát, ami pedig húzza a csapágyat! Húúúzócsapágyas, hogy lohhadjon meg. Tehát felrakod a váltót, majd rácsapsz, és bepattam a villa a csapágyba....vagy nem pattan be, és akkor lehet levenni megint a váltót. Azafinom....:))))
Ja, és van, hogy úgy jársz vele, mint én (lsd. blog), azaz letörik a húzófüle a gyári valeo csapágynak.:(
Ferke09-12-2008 12:56:50 // 22883
Igen,igen! A jtd ráadásul = a 33/sud/sprint-tel. Nekem a sprint alsó munkahengere dolgozik a jtd-ben. Durva, mi?!:)))
GTPeti09-12-2008 12:01:15 // 22882
Melyik a "jobb"? A hagyományos, vagy a hidr?
Wickey09-12-2008 11:56:57 // 22881
A benzinesnek ilyen van? A jtd hagyományos. Kiskuplungra ilyet tettek volna??

agyrém.
Ferke09-12-2008 11:04:52 // 22880
Erre gondolok:
Wickey08-12-2008 19:03:09 // 22879
hogy mivan? :-))))))))
bega198608-12-2008 18:18:50 // 22878
Értem, de azt olvastam hogy ha rajta van a vákuumcső akkor 3,2bar a nyomás, ha nincs akkor meg 2,5 körül. Amit írtál hogy hol mérjem a nyomást, ott állítani is lehet rajta ugye?
Skodra08-12-2008 16:37:36 // 22877
Sajnos nem tudom melyik munkahaengert cserélte a szerelő,igazából aztsem hogy miért van kettő!De majd megkérdem tőle,és megnézetem vele újra.!Azt viszont most vettem észre hogy ami fölül van ,azon van egy spirál rugó ,és az elvan törve.Lehet hogy az a oka?
"Száguldosrác"08-12-2008 15:48:28 // 22876
A benzin nyomást nem nagy kunszt mérni!!! Nemkel semmilyen vákuum cső neki!!!Van a központi magasnyomású injektorcső aminek az egyik végén van egy szelep arra kel rátekerni a nyomásmérő órát és bekel indítani.
bega198608-12-2008 15:38:45 // 22875
Sziasztok!
156 2.0TS 1998-ről lenne szükségem néhány infora:
Hol van a sebességmérést szolgáló szenzor, valamint hová megy be a jele(ECU, műszerfal?)
A másik pedig: Az üzemanyagnyomás ellenőrzésénél azt írják hogy lehúzott vákuumcsővel kell 3,2bar körül lennie. Na de hol van ez a vákuumcső és mi kapcsolja hogy legyen-e vákuum?
Köszönöm a segítséget előre is.
Ferke08-12-2008 08:38:18 // 22874
1.6TS. Annak hidraulikus kinyomócsapágya van, ha jól tudom. Tehát egyben van a csapágy és a hidraulikus munkahenger. Ezt cseréltétek?
Ferke08-12-2008 08:36:43 // 22873
Simán lehet, hogy fellevegősödött. Vagy xar az alsó munkahenger.
EngineCoffeeTables07-12-2008 18:36:24 // 22872
Akkor nem én tudom a választ:(((
Skodra07-12-2008 18:32:28 // 22871
Mikor elhoztam tőle akkor jo volt,kb 1cm volt a holtjáték.
EngineCoffeeTables07-12-2008 18:31:11 // 22870
És hogy tisztítottátok ki a rendszert?
EngineCoffeeTables07-12-2008 18:00:52 // 22869
A másik munkahenger a váltón van és az mozgatja a kuplungkiemelő karját, nekem azt kellett cserélni:(
De ha szerlő csinálta akkor vele kell konzultálni, vagy azt mondta igy jó?
Skodra07-12-2008 17:52:02 // 22868
A szerelőm csinálta,remélem lelégtelenítette.Igazából nem tudom a másik munkahenger mi célt szolgál,az lett cserélve amelyik a pedállal szemben van középen.A másikon belülről van egy spirálrugó az mi célt szolgál?
Köszi!
EngineCoffeeTables07-12-2008 17:47:43 // 22867
akkor az holnap lesz, ma már sőtét van:(((
Szilárd07-12-2008 17:46:14 // 22866
Nem zörög a belseje?
Ütögesd meg!
Jártunk már úgy,hogy szétesett a belseje és kipuffogót eltömítette.
EngineCoffeeTables07-12-2008 17:32:51 // 22865
Külsőre egészséges, és a helyén van:(
Szilárd07-12-2008 17:28:50 // 22864
Katalizátorod nincsen szétesve???
EngineCoffeeTables07-12-2008 17:24:04 // 22863
a munkahenger csere után rendesen le lett levegőtlenitve? Amúgy melyik munkahenger lett cserélve? Amelyik a váltón volt?
EngineCoffeeTables07-12-2008 17:22:54 // 22862
Üdv! Volt már vkinek eltömödve a kipufogója? Mert továbbra is fenn áll a motor rángatása 2000es fordulaton és már ki lett cserélve a lambda meg a Lmm-is de nem segített viszont a kipufogónak sipoló hangja van mintha el lenne tömödve.
Skodra07-12-2008 13:57:45 // 22861
Sziasztok!
Alfa 156-ba mi lehet az oka annak ,hogy a kuplung pedál felengedés után sem jön fel teljesen?A munkahenger kilett cserélve,kiemel rendesen mégis van kb 4-5 cm holtjáték!
Köszi!
hajzi07-12-2008 11:45:43 // 22860
Tipikus toronycsapágy probléma szerintem.
Wickey07-12-2008 09:28:30 // 22859
Elvileg minden van utángyártottban, nem is túl drágán.
Mondjuk érdemes megrendelés előtt utánanyomozni a gyártó katalógusában a cikkszámoknak, mert pl. a unixtrade néha baszik megkülönböztetni a facelift előtti és utáni 156-ost.
furio06-12-2008 19:54:13 // 22858
Skacok segítsetek nekem, megropiztam kicsit az elejét az autómnak a köv. alkatrészekre lenne szükségem:

- első alsó kereszttartó ( ilyet találtam unixtradeben meg bárdiban, kérdés ugyanaz e mint a régi 156nak )

- homlokfal ( szintén találtam, kérdés ugyanaz kell e mint a régi 156ba )

- motorháztető
- első lökös


Motorháztetővel és lökössel bajban vagyok, tudok hozzá szerezni boltból egyáltalán?

Előre is thx cartársak
Tamás14505-12-2008 15:00:35 // 22857
Akkor írom pontosabban:
Ha eltekerem a kormányt mondjuk balra (90 fok-os kanyarodásnál) és utána egyenesen szeretnék menni akkor a kocsi folyamatosan húz balra (egyenesben egyenesen kéne menni és nem húznia). Jobbra is ugyan ezt játsza el.

Tehát egyenesbe folyamatosan rá kell tartanom arra az oldalra amerre kanyarodtam.
Fairlane05-12-2008 13:57:48 // 22856
oszcilloszkóp :)

nem csak értéket tudsz vele mérni, hanem jelalakot is pl....
spoon_5405-12-2008 13:51:00 // 22855
Sziasztok!

Újból tanácsotokat kérném 1 ügyben:)

sürgősen cserélnem kell a főtengely szimering és a feszítő görgőt az iszonyú hangja miatt!
Itt a kép a görgőről:

Ezen talán jobban látszik:


Érdekelne, hogy a görgőre és a szimeringre mennyi lenne a korrekt ár, és hogy hazánk dél-nyugati csücskében merre érdemes szerelőt keresnem!
Raktam fel videót a cicergésről, ha nektek más tippetek lenne rá, hogy mi az ok, amúgy ne rémüljetek meg a hangtol...
a vezérlésmódosítót is cserélnem kell...:S!
http://www.youtube.com/watch?v=T0vkrEASw14
uaz146ti (kispali kisebbik fia)05-12-2008 12:14:50 // 22854
Szerintem ez a normál működése egy kormánynak... XD
Selmak05-12-2008 12:14:17 // 22853
Nem így kell működnie?
Tamás14505-12-2008 12:09:15 // 22852
Szasztok

Tud nekem mondani valaki ötletet arra, hogy ha jobbra tekerem a kormányt akkor jobbra húz ha meg bal akkor balra?
ervin04-12-2008 17:00:35 // 22851
Köszönöm a tanácsokat!

az ,,okos" zöldkártyát már megoldottam, köszönöm, de jó lenne, ha emiatt nem kellene majd ,,okos" műszakira is vinni + lényeg az lenne, hogy rendben legyen az autó

a vezeték ,,megbökése" gondolom azt jelenti, hogy szúrjam át a szigetelést, viszont mit takar a ,,szkóp"?

köszi, Ervin
Ferke04-12-2008 16:10:51 // 22850
Én cseréltem már egy pár szűrőt, de ezt a csattanást még egyszer sem hallottam. Nem jobb kimérni a szivattyú által keltett nyomást a csőben? Sztem az a tuti.
Selmak04-12-2008 13:46:46 // 22849
Kábelszakadás és/vagy szenzormehibásodás. Egyszer sikerült nekem is kiszárítani a tankot és az emelkedőn fel is levegősödött a rendszer, az ECU meg letiltott.
Úgy tudod ellenőrizni a tank üzemanyag szivatyúját hogy először leengeded a gázolajszűrőt, majd ráadod a "gyújtást". Bugyborékoló hangot kell majd hallanod ahogy feltölti a szűrőt, meg csattanást ahogy folyadék nyomása megfeszíti a szűrőházat. Ha ez nem történik meg lehet hogy tényleg gond van a tápszivatyúval.
Ferke04-12-2008 13:26:11 // 22848
Azért mielőtt elhiszi,méresse csak ki szerintem.:))
RoliQ404-12-2008 13:22:46 // 22847
Tudom mi a megoldás "okos" Zöldkártya! Én nem is merném máshova vinni! tudok segíteni benne!
Buksi04-12-2008 00:10:54 // 22846
Na, kezdesz érteni az autószereléshez! :-DDD
Cgo03-12-2008 22:15:25 // 22845
az enyem is csinalja, Attie autoja is. raadasul sztereo, egyszer egyik felebol hallom, masszor a masikbol :) az van..
tomcsi14603-12-2008 19:33:24 // 22844
Na igen eredetileg egy AEG-et szerettem volna, de 70xxx ezrem nem volt épp rá. A freud-i analízis viszont megmutatta, hogy van élet a 20-30 ezres kategóriában is! :)
GTPeti03-12-2008 19:30:57 // 22843
Ezzel én is így vagyok. Bár fúrógépileg "freud-i magasságokba" még nem emelkedtem. :)
tomcsi14603-12-2008 19:27:12 // 22842
Anno magam is autovillamossági szerelőként nyomtam az ipart a FIAT-nál. Ott a BETA volt az etalon. De azt már a suliban megtanultam, hogy rossz szerszámmal csak magunkat szívatjuk... :)
Szóval inkább gyűjtök egy-egy jó szerszámra, mert bőven behozza az árát!
GTPeti03-12-2008 19:20:44 // 22841
(Látom profi szerszámokkal nyomod!!)
Dzsozy03-12-2008 19:17:55 // 22840
Hidd el, amit a szaki mond! Ugyan ez volt nálam is! Emelt fordulatszámon 700x értéket mutatott a gép,és ami csodálatos volt, hogy nem evett látványosan többet a vas, igaz kaptam feketén ződ kártyát,de bafta a csőrömet a dolog. Autóvill.szerelő bemérte, kinek elmondása szerint alapjáraton jó értéket mutatott a gép, viszont emelt fordulaton hol jó volt, hol nem. Szonda csere megoldotta a problémát. Meg is mutatta az értékeket, és most a CO gyári értéken van.
padocska03-12-2008 19:09:27 // 22839
Bele költözött a tücsök :D
Mulder03-12-2008 18:34:41 // 22838
Multival is meg lehet mérni, csak meg kell bökni a vezetéket. Ezzel csak ezt lehet megállapítani, ha teljen halott. Szerintem.
Nekem mikor behalt, beállt 0.2 V -ra és meg se mozdult. De legjobb ha szkóppal méred meg vagy, rendesen ráolvastok. Akkor legalább az is kiderül ha más baja van.
talán segít valamit.......
GTVili03-12-2008 18:31:42 // 22837
Ez azért nem 100%-ig hülyeség.....de így,ebben a formában nem igaz.....;-DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.