Forum >> Szerelőműhely

Poló10-12-2008 17:22:53 // 23036
Nekem normális haladásnál 88 körül szokott lenni.. Amikor kinyit a termosztát, akkor lemegy olyan 83-ra, kb ilyenkor zár és megy szépen felfelé.
Poló10-12-2008 17:18:40 // 23035
1,7 16V lehet akár 139 ló is. De nem elég ezt nézegetni, mert az autógyárak keze meg van kötve a környezetvédelmi normákkal. A 80-as években még lehet, hogy játszott a minőség, de mára már nem annyira, inkább a költségcsökkentés a fő szempont. Nem csinálhat horror áron jó minőségű alkatrészekkel középkategóriás autót, mert akkor nem fog kelleni senkinek és inkább mást vesznek, még ha annak rosszabb a minősége, akkor is. Olcsóbban meg nem fogja adni egyik gyár sem, mint amennyiből ő maga előállította.
156er10-12-2008 17:16:06 // 23034
nekem is 80 körül max egy kicsit fölötte van.. de már cserélték a termosztátot..... lehet h nem az igazi?
Selmak10-12-2008 17:11:02 // 23033
Annak is 90 körül kellene lennie.
zee10-12-2008 16:12:25 // 23032
OK. Akkor mennyi a tipikus üzem hője a TS-nek? Nekem 80,de inkább alatta.
Szerintem kicsit kevés. köszi
Ferke10-12-2008 16:11:44 // 23031
Ja, mondjuk a béta verziósodba lehet, hogy valami török u.gy. veztengelyt raktak. Az enyém hibátlan.:)))))
Ferke10-12-2008 16:10:51 // 23030
Hozd csak ki az ellenőrződet, fiam! Egy 1.6 8v-t nem lehet megfeleltetni egy 1.6 16v-nek, hiszen a +- 100ccm kisebb különbség, mint +8 szelep, és a nem duplikált veztengely megoldás, nem?
Így tehát inkább az 1.7 16v-t állítom mellé, ami -mint tudjuk -,akár 132le(!) is lehet, mindez régről...ami igazából a lényeg volt a kérdésben most ugye..:)
Ha így nézzük tehát, akkor az 1.6 16v 120 le-vel pariban van az 1.7 16v 132le-vel.
Fúúú, mekkora karóóóó! Tejóég, ezt ha elmesélem valakinek!?!:)))))))))))))))))
pb_10-12-2008 16:02:41 // 23029
Ezt, azért így nem merném leírni, a boxerek veztengelye is ugyanúgy szarrá kopik. A 24 éves tengelyed, pedig biztos, hogy nem annyi idős.)
pb_10-12-2008 15:59:35 // 23028
1.6 boxer 103 ló, üljlekaresz!))) a 16vn kívól mind1ik boxer teljesítménye a hasonló katehóriás TS teljesítménye alatt van, a 16vnek pedig nincs tök ugyanolyan +felelője TSben.
pb_10-12-2008 15:55:46 // 23027
Azért, az 5.ben a 2ks dordulat Lég karcsú.))
pb_10-12-2008 15:50:54 // 23026
Azért, annyit hozzátennék, hogy 1 motor, bármilyen is legyen az, nem szokott csakúgy beállni 1ik pillanatról a másikra. Vannak Lőjelei a dolgoknak.
Ferke10-12-2008 13:35:02 // 23025
Na igen, azokon is.:)
Youri10-12-2008 13:32:31 // 23024
Mondjuk sokszor az erősebbeken is lehet...
Youri10-12-2008 13:31:57 // 23023
Azokon lehet is:-DDDD
Ferke10-12-2008 13:20:54 // 23022
Persze, mert a németeknél is más a lóerő és az olaszoknál is.:) Mindig jót röhögök a 100-120le-s német vasakon. :))
Youri10-12-2008 12:44:26 // 23021
Ez egyértelmű.Meg az is h vmi furcsa okból adódóan általában ha uolyan erős mociról van szó,menetteljesítményekben az ALFA lenyomja a konkurens ótókat...
Ferke10-12-2008 12:38:18 // 23020
Ott abban a szériában pont az volt a fura, hogy mintha keményebb lenne a tőke, mint a veztengely. :(
Ettől függetlenül én még mindig egy akármilyen ts mocira szavaznék, mint egy korszerűtlen, xar vw S4es mocira, de az tény, hogy ideje volt húzni legalább a jts-sel, ha tartani akarjuk a lépést a többi gyártóval.:)
Youri10-12-2008 12:35:39 // 23019
Ebben az esetben pedig,b@ssssszák meg a szar anyagból készült dolgokat...
Youri10-12-2008 12:34:58 // 23018
Én megvizsgáltam a h.tőkéket is,de azokon se láttam semmi gyanús kopást...
Lehet h szerencsém van????
Youri10-12-2008 12:33:56 // 23017
Ezt akkor nem értem...Szerintem ez viszont nem TS hiba,hanem a szeretett márkánt anyagaiban van a bibi...ez viszont elég gázos dolog ha így van:-((((
Ferke10-12-2008 12:32:28 // 23016
Ennél sokkal látványosabb a kopás. Szó szerint elfogy a bütyök. A 97-98-as szériáknál a hidrotőkékkel is lehetett valami gubanc, mert főleg ott jellemző, de azért a későbbi évjáratoknál is túl gyakori sajnos.:(
Ferke10-12-2008 12:30:37 // 23015
Bocs, azt akartam írni, hogy hetente kb.:))
Ferke10-12-2008 12:30:08 // 23014
Naponta látok legalább kettőt. Ha akarjátok, mostantól mindegyiket fényképezem.:)
De jól mutatja a piac is, elég komoly a kereslet a szívótengelyre.:)))
De ez csak 1 dolog a sok közül..:(
Youri10-12-2008 12:20:24 // 23013
Én láttam pár TS-ét,de nem találkoztam még kopottal...Egyik sem 60e futott példány volt...
Kau10-12-2008 12:19:05 // 23012
A kopás alatt én is azt a részt értem, hogy a bütykök végei, egységesen voltak mindenhol fényesebbek.
Kau10-12-2008 12:17:28 // 23011
Akkor annál valami gond volt. Én nem vagyok szerelő, csak a sajátomból tudok kiindulni. Nem sokat láttam más vezérműtengelyét, de mikor az enyémet kivettük, az "szépen" kopott. 120K-nál.
Youri10-12-2008 12:16:01 // 23010
Szerintem azért ezek nem mindennapos kopások...Enyémben majdnem 200e van,és nem látszik kopás a vez.tengelyen...
Lehet h azokra nem volt kellően odafigyelve,v szar oil került beléjük.Az hogy kényes a TS,az egyértelmű...
Kau10-12-2008 12:12:36 // 23009
Neked eredetileg nem 89 fokos termosztát kéne bele? Szerintem igen.
Ferke10-12-2008 12:10:47 // 23008
Rossz látni, hogy egy100ezet futott ts vezérműtengelyén már nincs bütyök. 1 hónap alatt hárman kerestek rajtam veztengelyt hozzá. A 24 éves boxiban a gyári veztengely van, és most kezdem látni, mintha az 1-es henger szívószelepénél lenne egy hangyányi kopás. És szerintem 3-4x átfordult már a kmóra. Ezek a nem mindegy dolgok. :(
HátvédRomeo10-12-2008 12:05:30 // 23007
Ámen Testvér! : ))
Buzaru meg fürdik, most a "Nobel" gyanús Dizel boxerben. :) Baxa meg a miénk lehetne, ha Fijaték nem újítanak. mára már lenne 6C-s boxer. :-))
Ferke10-12-2008 12:03:29 // 23006
Sorolhatnék még pár gyenge pontot ám a vezmod-on kívül....de ezeket szerintem már mindenki tudja/tapasztalta.:(
Ferke10-12-2008 12:02:26 // 23005
Dehogynem hoznak ki. Lsd: BOXER!:)
Arra nem kell odafigyelni, és egyáltalán nem adja meg magát.
Kár volt leállni egy olyan úton, amit most a subaru a csúcsra vitt. Dízelben is.:(((
De ugye jött a Fiat, és reszeltek mindennek...:(
Youri10-12-2008 11:55:36 // 23004
Van benne vmi,a fogyi meg így igaz! És a V6-ban is igazad van.Nekem is az lesz a következő!!!! Nem mintha nem lennék elégesett mostani teljesítményével...
HátvédRomeo10-12-2008 11:50:38 // 23003
A könnyű kasztnimmal meg az 1.7 boxerrel+1,3-as váltóval, valahogy én is így vagyok. Holládi, v. Zalasárszegi parton mikor arra járok, mindenki összevissza gangolgat vissza, én meg felzugok 5-ikben 2000-es fordulattal, a tükörbe meg mindenki olyan kicsi lesz hirtelen. :-D
HátvédRomeo10-12-2008 11:47:01 // 23002
Termo, meg lehet a fűtés körül is lehetnek bajok. Lekövesedett, stb. Meg kell azt is nézni.
Wickey10-12-2008 11:45:16 // 23001
pont hogy nem.
Egy 1.6 teljesen siralmasan megy egy 2.0-hoz képest ugyanabban a kasztniban, az több pofont kap az élettől. Csak sokkal több van belőle. A kétezresek nem is esznek többet ha megfigyeled, mert nem kell őket annyira forgatni, kényelmesebben el lehet velük pöfögni városban. Persze ez viszonylagos... az ultimate alfában akkoris a v6 :-P amikor a 3.0 12V ötödikben alapjáraton felkecmereg gond nélkül a hegyre, akkor úgy van egy kis b@zmeggőzmozdony feelingje a dolognak :-))
Youri10-12-2008 11:08:31 // 23000
Lehet h azokat jobban tapossák...
Selmak10-12-2008 11:07:33 // 22999
Ha csak 80 foknál tanyázik, akkor az könnyen lehet termosztát.
Selmak10-12-2008 11:06:41 // 22998
Nem is az 1.4-1,8ig esnek szét, hanem a főleg a 2.0. Nord élettartamával összehasonlítva viszont akkor siralmas a Fiat féle TS.
zee10-12-2008 10:54:24 // 22997
Sziasztok

Nagyon lassan melegszik be a vasam,kb 7-8 km kell hogy langyos levegőt fújjon be,de később sem lesz sokkal melegebb a fűtőlevegő az utastérben. 2 éve lett termosztát cserélve,most 78-80 fok körül mozog a víz,előtte rosszabb volt. Radiátorcsap,buborék, mi okozhatja ezt?
Ötlet? Köszi.
Kau10-12-2008 10:51:56 // 22996
23K. De most a képet mellőzzük...
Kau10-12-2008 10:48:58 // 22995
Szerintem az 1.6-os igenis jól sikerült. Ha megnézed a Hondán kívül nem igen hoznak ki 120 lovat az 1.6-os gépekből. Illetve nem a 90-es évek közepétől. A vezérlésmódosítón kívül nem igazán van gyenge pontja. Az pedig leginkább azért adja meg magát, mert sokan nem foglalkoznak megfelelően az olajszint ellenőrzéssel. Ehhez pedig mindig maxnál kell, hogy legyen az olaj. Ha nem, megadja magát. Nyílván egy-két kivétel, mint mindenben ennél is akad...
Oda kell rá figyelni, időben cserélni, amit kell (olaj, szíjjak, vezérlés).
Kau10-12-2008 10:44:39 // 22994
Nem kell ahhoz széthajtani, hogy tönkre menjen, de pont ezért egy megkímélt autó is bármikor elromolhat. A volt tulajnál is. Ezt előre nem tudhatja senki, mikor lesz baja akármelyiknek is.
Ferke10-12-2008 10:43:15 // 22993
Magunk között azért tudjuk, hogy a TS nem a legjobban sikerült erőforrása az Alfának sajnos.:(
Ferke10-12-2008 10:42:13 // 22992
Ennyi pénzért utángyártott?! Az durva lenne!:)))
Kau10-12-2008 10:42:08 // 22991
Érdekes amit mondasz. Tényleg egyre több 2.0 TS-ről hallom, az ilyen hibát.
Az általad említett mellett itt van ystuc esete. A múltkor a kék Ti, ami Alfa_boyhoz került szintén beállt eladás után. Korábban csocsinak is volt ilyen hiba. George Ti-je. (Bár ott anyaghiba volt). Stb. :(
KORYY10-12-2008 09:24:50 // 22990
egy év alatt csak 6-7ezer kilómétert mentél az autóval?
KORYY10-12-2008 09:22:37 // 22989
most olvastam mi történt, láttam a blogodban hogy 1 éve volt nagyszervíz a motoron, abból kiindulva hogy mennyit fizettél ezért valószínüleg utánygyártott alkatrészek kerültek bele. simán előfordulhat hogy egy vezető beáll és megeszi a vezérműszíjat, de annak meg lett volna már hangja. részvét
Ferke10-12-2008 06:31:09 // 22988
Így van, pontosan.:))
Xixo10-12-2008 01:13:23 // 22987
Nyilván. Csak ehhez meg kell találni az alkatrész forrást meg a megbízható szerelőt, aki nem fog átbaxni....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.