Forum >> Szerelőműhely

Coyote02-12-2009 12:24:27 // 27936
Üdv Cartársak!

146-om kormányműjéből folyik a szervó olaj.
Mibe fájna nekem a javítása? Gondolom nem lesz occsó :-)
Addig is töltögetem utánna szorgalmasan.
zsola7501-12-2009 19:37:52 // 27935
Na látod ez nem rossz döntés :)
Szabeee01-12-2009 10:22:15 // 27934
áttettük, végülis úgy döntöttünk, hogy megy majd diagnosztikára, mert inkább csináljon vele vmit olyan valaki, aki már látott ilyet, minthogy mi itthon szétbarmoljunk vmit...
zsola7530-11-2009 18:05:29 // 27933
Szabeenak akartam írni.............................................
zsola7530-11-2009 18:04:35 // 27932
A másik mociról azért tegyél át szerintem kábelt,gyertyát meg a trafót is.
Azon ment nem?!
Ha akkor is fent áll a hiba akkor a motorban kell keresni a kis ördögöt..... :)
LacUS30-11-2009 13:37:21 // 27931
Nem, nem kaptam magyarázatot, de bakker tényleg működik :)
Wickey30-11-2009 12:45:12 // 27930
Jaja, ez a félig lehúzott gyertyapipa megvolt, viszont magyarázatot nem fűzött hozzá? Ugyanis nemvágom hogy ettől miért is lenne jobb a motornak, holott tényleg jobb neki :-P
Wickey30-11-2009 12:43:32 // 27929
pontosan. Szar kábel viszont tényleg nagyot tud ütni.
Szabeee30-11-2009 11:43:27 // 27928
ezt nem tudom... vhogy utánajárunk
pb_30-11-2009 11:40:23 // 27927
Kompresszió is van?
Föckös30-11-2009 11:37:05 // 27926
hát kissé bonyolultabb a dolog, lehet, h a vezérléssel van gond...
Szabeee30-11-2009 11:32:19 // 27925
és e lényeg: valóban nem megy egy henger, van benzin, van szikra... mi lehet a probléma?
Szabeee30-11-2009 11:25:54 // 27924
jah és ami falb@sz, az az, hogy apám csak túráztatja mint a hülye.... aztán ha megint elszarja, lesz boldogság... 3 évet állt a motor és csak nyomja meg nyomja neki..... kinyir minden kocsit :@@@@@@@@@@@@@@@
pb_30-11-2009 11:24:55 // 27923
Az, csak bizonyos Mberek kiváltsága.DDD
Föckös30-11-2009 11:22:06 // 27922
rengetegszer tettem, mégsem rázott meg.
(lehet, h azért mert voltam villanyszerelő és azóta engem "nem fog" az áram:-)))
Szabeee30-11-2009 11:18:28 // 27921
hát annyi, hogy vmi cső, amiben benzin folyt, meg volt repedve, ez volt a hiba oka..... meg amit mondtam már, hogy az egyik gyertya nedves volt.... felkerültek a téli kerekek, ami kicsit rond a kinézetén, szóval alig várom, hogy nyár legyen :D
zsola7529-11-2009 21:03:54 // 27920
Na hali!

Hogy álltok?
Van valami fejlemény?
Grando29-11-2009 19:50:48 // 27919
Ha az öv a tisztítás után sem tekeredik fel rendesen, akkor valszeg nem tudod megkerülni. ;)))
129-11-2009 16:20:33 // 27918
Ez alapjában véve jó jel/hír! :-) Köszönöm a tippet. Ha már takarításnál járunk, még egy kérdés. Ha az öv viszi be a dzsuvát, és az övet megtakarítom, akkor a csévélő szerkezet nem kívánna valami takarítást "olajozást"? Vagy ahhoz nem tanácsos hozzápiszkálni?
Grando29-11-2009 15:24:48 // 27917
13 év az semmi (feltéve, hogy nem érte komoly behatás az övet, de ez látszana a szöveten).
Inkább valószínű, hogy a "gyakori" használat miatt belerakódott a getva az öv anyagába, emiatt megkeményedett, és így a csévélő nehezebben tekeri fel. Ha ez van, akkor ki kell húzni tökig, és meg kell takarítani az övet szappanos vízzel. Semmi faxni. ;)))
129-11-2009 15:11:54 // 27916
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy a biztonsági övnek, van e valami "szavatossági ideje"?
A visszahúzó automatika már nem igazán akarja betölteni funkcióját, viszont magának az övnek, még semmi látható baja. A verda ugye lassan 13 éves, így adódna, hogy komplett cserés az öv esetleg, vagy az visszahúzó szerkezeten még lehet állítani.
Szóval tud e erről valaki infót?
Szabeee29-11-2009 15:04:40 // 27915
fejlemények: apám elvitte egy körre az autót, azt mondja, hogy jobban gyorsul, mint azelőtt, de mondta azt is, hogy nedves az egyik gyertya
Szabeee29-11-2009 11:03:24 // 27914
nah, elkezdődik a hiányzó henger felderítése.... majd irom, hogyan sikerült az akció
"Száguldosrác"29-11-2009 07:47:43 // 27913
Segítségre lenne szükségem!! meghalt teljesen az immo boxom ha esetleg valaki tudna (156 1.6ts) boxot olyat amihez megvolna a kód is az nagyon jó lenne,ujj is érdekel!!!
Szabeee29-11-2009 00:20:13 // 27912
örülök :)
GTPeti29-11-2009 00:14:04 // 27911
...ebben az esetben jobb ha már előre beszerzel egy (Bosch) lambdaszondát, mert a leírt ok miatt a mostani rövid úton meg fog halni...
zsola7529-11-2009 00:10:16 // 27910
Azért remélem, hogy szerencséd lesz és nem fogod meg sz.......i! :)
Annyit szívtam már én is ezekkel a dolgokkal, csak ez nem jó az nem jó na még egy kicsit stb. de aztán valahogy lassan de biztosan minden sikerűl :):):)
Szabeee29-11-2009 00:06:26 // 27909
kösz a biztatást, ,akkor egy ideig csak 3 hengerrel fog menni
zsola7529-11-2009 00:00:42 // 27908
Igen ahogy Lacus mondja lehet ugratni a szikrát.
Az is egyfajta felderítése a dolgoknak.
Viszont amennyiben ténylegesen kiderűl mi okozza na akkor jön szerintem a nem egyszerű dolog, mert valószínű nem lesz olcsó! Pláne ha nem csak gyertya vagy kábel probléma..... :)
GTPeti28-11-2009 23:52:42 // 27907
(Az előbbi hsz a 230V-ra értendő! Vagyis lehet, hogy félreértelmeztem, amit írtál.)
kando.28-11-2009 23:45:23 // 27906
Jó, nem vagyok autóvillamosságis, ráadásul én sem szeretem fogdosni a gyújtáskábeleket, amikor jár a motor, de ha a kábelen keresztül üt meg, talán...
Mindenesetre én valami más módon győződnék meg, hogy van-e ott nagyfesz és van-e szikra a gyertyán..
GTPeti28-11-2009 23:41:19 // 27905
("bár talán nem annyira veszélyes... mint ha a hálózati 230V rázna meg" Ööö... Tényleg nem veszélyes... egyszer majdnem rámentem.)
GTPeti28-11-2009 23:34:00 // 27904
Nézd, a cartárs akinek a tippet adtad, éppen ismerkedik az autószerelés rejtelmeivel. Elég csak egyik kézzel a blokknak támaszkodni a másik kézzel a pipát fogni egészen a tövénél és máris kész a baj.
kando.28-11-2009 23:20:48 // 27903
Nyílván nem szerencsés fogdosni ilyen nagyfesz kábeleket, járó motornál, vagyis amikor működik is a rendszer. Én se nagyon mertem sose tapogatni ezeket a kábeleket, bár talán nem annyira veszélyes (mivel kis teljesítményről van szó), mint ha a hálózati 230V rázna meg, nem szeretem az ilyen nagyfesz kisüléseket.
LacUS28-11-2009 23:14:09 // 27902
Nem lényegtelen, ha van tapasztalat oszd meg nyugodtan. Én azt írtam le, amit tapasztaltam a saját autóm építésénél,és még anno ügyfél autóknál.
Szabeee28-11-2009 23:13:31 // 27901
van járásnál egy hang..., mintha egy szelep később zárna, koppan egyet..... 1 db szelep.... amikor koppan, utána egy pillanatra leesik az alapjárat és aztán magához tér
LacUS28-11-2009 23:12:47 // 27900
Ütni nagyott, a széthullóban lévő 2tömegű lendkerék szokott, a sívító hangra kíváncsi lennék.
LacUS28-11-2009 23:10:50 // 27899
Ha megvan a lusta henger, gyertya kivesz, megnéz.Ha nedves(benzines) akkor gyújtás nincs.Ha nem nedves benya nincs :) Eccerü :) Aztán jön a kedvencem, na és ezt most miért kérdés :) Ha tudod, hogy melyik nem megy, és az is megvan hogy mi hiányzik,onnan már gyorsan meglesz.
Ja most jutott eszembe.
Nálam a V6 csinálta, még az első indítgatásoknál hogy 4-5 henger ment csak, az autószerelő ismerősöm mutatta a trükköt,hogy lehúzta a kábeleket, és csak rárakta, nem nyomta, a gyertyákra, és így járatta egy picit, és szépen megjelentek a hiányzó hengerek..
GTPeti28-11-2009 23:10:36 // 27898
Én ezt értem, de... mind1 lényegtelen.
zsola7528-11-2009 23:09:53 // 27897
Összetett sajna a dolog..
Gyertya, kábel. trafó, szelepek, gyűrű...kb.ennyi.
besson28-11-2009 23:07:39 // 27896
A vizpumpa esetleges hibáját / dizel oldali felvetés /, de gondoltam mást is megkérdezek, mert nem tudom ki mennyire szokott csak egy rovatot olvasni..
Az erősen űtős hang az van állás közben is de sivitás az csak menet közben kb.80 körül jön elő.
kando.28-11-2009 23:05:38 // 27895
Áhh, kv helyett ez is jó ébresztő :) :)
LacUS28-11-2009 23:04:03 // 27894
ööö, csak ha sérült a szigetelése a kábelnek és akkor meg is van a bűnös.Amúgy egy gumisnyelű fogó és kész, ha már para van... A V6nak simán le lehet húzni nem rázott.
Szabeee28-11-2009 23:03:53 // 27893
, észben tartom :DDDDDDDDDD nem készültem, annyira bátor nem vagyok :D egyébként én az ilyenhez hülye vagyok... mitől nem megy egy henger?
GTPeti28-11-2009 23:01:35 // 27892
A második felével teljesen egyetértek.

Viszont egy fontos dolgot hozzátennék. Szabi, eszedbe ne jusson járó motornál lehuzogatni a gyertyakábeleket, mert baromira megcsap az áram!!!!!!
LacUS28-11-2009 22:59:45 // 27891
Állóhelyzetben is csinálja? Kuplung pedálon nem érzel erős(ebb) vibrációt, rázkódást?
GTPeti28-11-2009 22:59:19 // 27890
Ezekszerint a dízeltopicos hsz-edre (13771) nem jött megfelelő válasz... :)
LacUS28-11-2009 22:58:46 // 27889
Amennyi ideig csinálni kell, addig nem.Itt "csak" 4 henger van, gyorsan meghallani, illetve, eddig is a nem működő henger fosta a benyát bele, tehát ez már nem oszt nem szoroz.
besson28-11-2009 22:54:30 // 27888
1. A 159 ,150LE JTDm-em gázadásnál furcsa magas hörgő, sivitó hangot ad ki, kb 80as tempónál kezdődik a sivitó hang . A motort hallom csendesen duruzsol. A turbó is működik, még erő is van benne, mégis mintha tüdőbajos lenne. Km: 130 e van a vasban. Vezérműszij csere 15 ezerrel ezelőtt volt.
Hallott valaki hasonlót? Nem tudom mi lehet. A szerviz szerint a motornak nincs baja.

2. A motor normálisan duruzsol és e mellett furcsa erős mellékütést is hallok folyamatosan, szerintem nem is a motorból. Ez nem a szokásos erősebb dizeles hangnak tünik. Mi okozhat ilyen erős ütést, szinte csattogást. Meglazultnak nem látszik semmi, cső ilyesmi a totortérben nem ütődik egymáshoz. A hang mégis elég súlyos.
Valakinek ilyen tapasztalata?
válasz errekönyvjelző
Szabeee28-11-2009 22:54:23 // 27887
egyébként akartam még kérdezni, hogy hol van az ECU a 146ban??
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.