Forum >> Szerelőműhely
Kazes☻31-08-2012 20:40:31 // 40207
Milyen menetvágót, ill. fúrót használtál, ill.használsz?
hg6idn31-08-2012 20:21:25 // 40206
Sajnos a csipeszes megoldás nem jött be. Sem a fogós. Gyakorlatilag zúzás, vésés volt a megoldás, ( részlegesen...)
Jelenleg az eredeti kb 22 mm mélységű lyukból kb 15 mm áll a rendelkezésemre, vasárnap még próbálok törni belőle....
A javítási koncepció: új M10 menet, 10/8 mm tőcsavar ( ismerheted Trabant túlméretes kipufogó tőcsavar (kb 150.- HUF :) ) De én már nem merek menetet vágni...
Jelenleg az eredeti kb 22 mm mélységű lyukból kb 15 mm áll a rendelkezésemre, vasárnap még próbálok törni belőle....
A javítási koncepció: új M10 menet, 10/8 mm tőcsavar ( ismerheted Trabant túlméretes kipufogó tőcsavar (kb 150.- HUF :) ) De én már nem merek menetet vágni...
Tentacle31-08-2012 15:34:03 // 40205
Akkor már miért nem 75W-90 ?
Kareszka198431-08-2012 14:06:47 // 40204
óóó, akkor nézek gyárit :P
GTPeti31-08-2012 13:56:18 // 40203
Eléggé. B)
Kareszka198431-08-2012 13:47:06 // 40202
hali!
mennyire rossz döntés 80W90-es olajat tenni a váltóba az előírt 75W80 helyett? O:)
mennyire rossz döntés 80W90-es olajat tenni a váltóba az előírt 75W80 helyett? O:)
Ferke31-08-2012 10:02:55 // 40201
Jajah, ezt akartam épp írni:))
AlfaBoy31-08-2012 09:39:33 // 40200
Sziasztok,
Nem tudja véletlenül valaki, hogy Spider szélterelőt hol tudnék javíttatni?
Ki kellene cserélni a hálót benne, mert ki van szakadva :-(
Köszi!
Nem tudja véletlenül valaki, hogy Spider szélterelőt hol tudnék javíttatni?
Ki kellene cserélni a hálót benne, mert ki van szakadva :-(
Köszi!
LacUS31-08-2012 08:49:57 // 40199
Nem akarok beleugatni, de a duenen van elektronika 10000Ft, az nem jó neked?
mcs1031-08-2012 08:35:19 // 40198
Kiirtom a levegőt akkor belőle , és utána meglátjuk:)
Kareszka198431-08-2012 08:16:23 // 40197
alapjáraton levett kupakkal nem levegőzne ki rendesen? :)
VaMpGeCO31-08-2012 08:12:51 // 40196
Nem lehet, hogy levegős a rendszered?
mcs1031-08-2012 07:36:15 // 40195
Sziasztok!
"kiegyenlítő tartály"
Ránéztem a víz szintemre. Minimum alatt volt jóval. Rátöltöttem. Mentem vele. Megnéztem újra, és megint nagyon minimum alatt volt! Letekertem a záróelemet és a vízszint felment megfelelő szintre. Vajon akkor most?
"kiegyenlítő tartály"
Ránéztem a víz szintemre. Minimum alatt volt jóval. Rátöltöttem. Mentem vele. Megnéztem újra, és megint nagyon minimum alatt volt! Letekertem a záróelemet és a vízszint felment megfelelő szintre. Vajon akkor most?
Tentacle31-08-2012 06:26:49 // 40194
A menetfúrót vékony hegyű csipesszel meg lehet fogni, hacsak nem a száránál tört bele (nem valószínű), és ki is fog jönni könnyen, mert új a menet. Egyszer én is jártam hasonlóképpen kezdő koromban :)
hg6idn30-08-2012 21:27:05 // 40193
Eső után köpönyeg, örvendtem, hogy eredeti menetet sikerült bevágni...
Miután bejöttek az oroszok ez a tervem, csak előbb ki kell verni őket :(
Miután bejöttek az oroszok ez a tervem, csak előbb ki kell verni őket :(
GTPeti30-08-2012 21:17:34 // 40192
Arra esetleg nem gondoltál, hogy kpl. kifúrni a bentragadt dolgot, a régi menetnek megfelelő fúróval és 1mm-rel nagyobb menetett vágj bele? (Erre szerintem még lenne hely, bár nem kéne majd agyonhúzni.)
Gery8330-08-2012 21:15:26 // 40191
Nem 9-16 hanem 10-6V amit az ignis és a wagon r+ szervizkönyve is ír.
[k i z z o]30-08-2012 21:12:48 // 40190
VSS jelnek jó a 9-11V, feldolgozás után valós lehet.
A 9-16V az nem lehet, hogy valami ignition 1 jel és akkor kapja meg, ha jár a motor? Az ilyen elektronikáknál amit ehhez látni, van egy kapcsoló, amivel azt írják ki be kapcsolható. Szerintem gyújtást adnak ide (+15), hogy jár a motor. A 9-16V általában a +12V logikák specifikációja. Próbáld ki, rakj ide egy soros 1K -val 12V -ot.
A 9-16V az nem lehet, hogy valami ignition 1 jel és akkor kapja meg, ha jár a motor? Az ilyen elektronikáknál amit ehhez látni, van egy kapcsoló, amivel azt írják ki be kapcsolható. Szerintem gyújtást adnak ide (+15), hogy jár a motor. A 9-16V általában a +12V logikák specifikációja. Próbáld ki, rakj ide egy soros 1K -val 12V -ot.
hg6idn30-08-2012 21:08:34 // 40189
Ma beszereztem csavarkihajtó szettet.
Délután óvatos pontozás, fúrás tesz:
csavarkihajtó be - régi csavar marad... Nagyobb csavarkihajtó be- csavar marad....
Káromkodás, csavar további fúrása 8 menetfúró részére.
1-3 menetfúró beteker :) Új menet kész :) Csavar teszt, bele se kap a menetbe. Luk tisztítás, majd menetfúró betekerése tisztítás céljából. ..............Teker, majd halk reccsenés.... beletörés.
Most ott állok, hogy a betörött acél csavart kicseréltem egy kb 1 cm edzett ötvözetre.
Törhetem a buksit mi a fenét csináljak?
Esetleg valaki ismer mobil beszakadt csavar kiszedő manót Gödöllő, Pest körzetében?
(tudom, szerelőre kellet volna bízni, szívjon ő. Már néhány termosztátot cseréltem bizakodva álltam a feladatnak. Megszívtam...)
Délután óvatos pontozás, fúrás tesz:
csavarkihajtó be - régi csavar marad... Nagyobb csavarkihajtó be- csavar marad....
Káromkodás, csavar további fúrása 8 menetfúró részére.
1-3 menetfúró beteker :) Új menet kész :) Csavar teszt, bele se kap a menetbe. Luk tisztítás, majd menetfúró betekerése tisztítás céljából. ..............Teker, majd halk reccsenés.... beletörés.
Most ott állok, hogy a betörött acél csavart kicseréltem egy kb 1 cm edzett ötvözetre.
Törhetem a buksit mi a fenét csináljak?
Esetleg valaki ismer mobil beszakadt csavar kiszedő manót Gödöllő, Pest körzetében?
(tudom, szerelőre kellet volna bízni, szívjon ő. Már néhány termosztátot cseréltem bizakodva álltam a feladatnak. Megszívtam...)
Gery8330-08-2012 20:07:12 // 40188
Köszi! Jövő héten ráfekszem a témára. :)
GTPeti30-08-2012 19:53:07 // 40187
Az 555 18V-os tápfeszt is elbír. A kim. feszültséget egy osztóval leoszthatod.
(Legjobb lenne utána betenni egy 1x buffer op-t.)
(Legjobb lenne utána betenni egy 1x buffer op-t.)
Gery8330-08-2012 19:52:37 // 40186
Semmiképp nem volt felesleges, csak mivel halvány fogalmam sincs a benne lévő elektronikáról, gondoltam először tájékozódom. Nem akarom az első kísérletnél gallyra vágni az egészet. :)
Csak kerítek valahonnan egy ignist. Látni egyet-kettőt kis hazánkban.... XD
Csak kerítek valahonnan egy ignist. Látni egyet-kettőt kis hazánkban.... XD
Gery8330-08-2012 19:50:34 // 40185
Szia!
Köszi! Elsőnek én is 555-re gondoltam. Ami a baj az amit GTpeti-nek is írtam. A gyári doksi alapján a VSS jel 9-11V amplitúdójú, az RPM pedig 10-6V. Hogy a fenébe sikeredik ez 14V tápfesz mellett? Lehet valami óriási félrefordítás van a szervizkönyvekben?
Köszi az infókat, eddig azt hittem a kitöltési tényező ennek lényeges.
Jövő héten lesz kezemben a képen látható darab, ha jutok valamire mindenképp megírom a blogomban.
Köszi! Elsőnek én is 555-re gondoltam. Ami a baj az amit GTpeti-nek is írtam. A gyári doksi alapján a VSS jel 9-11V amplitúdójú, az RPM pedig 10-6V. Hogy a fenébe sikeredik ez 14V tápfesz mellett? Lehet valami óriási félrefordítás van a szervizkönyvekben?
Köszi az infókat, eddig azt hittem a kitöltési tényező ennek lényeges.
Jövő héten lesz kezemben a képen látható darab, ha jutok valamire mindenképp megírom a blogomban.
GTPeti30-08-2012 19:49:26 // 40184
"Kéne egy donor amire rábökhetem a szkópot. :)"
Ez a beszéd!
...no meg amit kizzo lentebb írt. Ezekszerint neked sem kínai, szóval nem volt felesleges.
Ez a beszéd!
...no meg amit kizzo lentebb írt. Ezekszerint neked sem kínai, szóval nem volt felesleges.
Gery8330-08-2012 19:45:43 // 40183
Szia!
Ez a része nekem is tiszta, csak a gyári dokumentációk nem egyértelműek (sem az amplitúdó, sem a freki). Kéne egy donor amire rábökhetem a szkópot. :)
Ez a része nekem is tiszta, csak a gyári dokumentációk nem egyértelműek (sem az amplitúdó, sem a freki). Kéne egy donor amire rábökhetem a szkópot. :)
GTPeti30-08-2012 19:32:34 // 40182
Ezzel most picit ellentmondtál magadnak. B)
GTPeti30-08-2012 19:31:26 // 40181
A legmodernebb (159 és tsai) autóknál biztos. A 156-nál pl. nincs CAN az említett vezérlőegységek között.
[k i z z o]30-08-2012 19:28:01 // 40180
Azaz oda megy be, de tőlük csak CAN -en tudod meg.
[k i z z o]30-08-2012 19:26:28 // 40179
Szia, a fordulatszámjelnek elég egy 100Hz körüli 50% négyszögjel (csak azért kell, tudja mehet a rásegítés, mert jár a motor azaz van töltés). A sebességjel érdekesebb, azzal egyenes arányban lehet a rásegítés mértékét befolyásolni. Szerintem építs 2 astabilt 555 -el (ez a legegyszerűbb, 200HUF), próbálkozz 5V -os szintel (90% ezt használja), és keresd meg melyik frekvenciák optimálisak. Az érdekes a sebességjel szimuláció lesz.
http://users.atw.hu/electrocalc/astabil.htm
Az R1 és R2 helyére rakj be egy egy pl. 5kohm potmétert, a kondenzátor pl. 1uF, Ezzel tudsz frekvenciával játszani. Az 50% kitöltés nem számít, élvezérelt.
Az 555 tápja - 0.6V lesz a kimenet. Azaz próbáld járatni 5V -ról először, és nézd meg mit reagál a szervóvezérlő. Arra figyelj, hogy amikor teljesen rásegít az elektronika, akkor közel 60A -es fázisáramok folynak, azaz vezetékezd be rendesen. Kíváncsi vagyok, ez hogy működik.
http://users.atw.hu/electrocalc/astabil.htm
Az R1 és R2 helyére rakj be egy egy pl. 5kohm potmétert, a kondenzátor pl. 1uF, Ezzel tudsz frekvenciával játszani. Az 50% kitöltés nem számít, élvezérelt.
Az 555 tápja - 0.6V lesz a kimenet. Azaz próbáld járatni 5V -ról először, és nézd meg mit reagál a szervóvezérlő. Arra figyelj, hogy amikor teljesen rásegít az elektronika, akkor közel 60A -es fázisáramok folynak, azaz vezetékezd be rendesen. Kíváncsi vagyok, ez hogy működik.
GTPeti30-08-2012 19:11:03 // 40178
Ha feltétlenül szimulálni akarod, akkor két darab oszcillátorra van szükség. A frekvenciát a donorautó (Yaris, Suzuki, akármi) alapján méréssel és vagy dokumentációolvasgatással lehet belőni. (Azonban ha nem csináltál még ilyet, szerintem bízd egy szakira. Pl. olyanra, aki Ladákba is tett ilyet.)
GTPeti30-08-2012 19:00:34 // 40177
A fordulatszámjel a motorECU-tól, a sebességjel pedig vagy ugyanonnan, vagy az ABS elektronikától jön.
(Valaki írta régebben, hogy szerinte a Ladások a Yaris szervóra esküsznek.)
(Valaki írta régebben, hogy szerinte a Ladások a Yaris szervóra esküsznek.)
Gery8330-08-2012 18:51:23 // 40176
Sziasztok!

Valakinek van tapasztalata opel vagy suzuki elektromos szervóval? Ladások előszeretettel használják versenycélokra, és tudom akad egy pár ladás köztünk is.
Igazából az elektronika érdekelne ami a fordulatszám és a sebesség jeleit szimulálja. Van valakinek kapcsolási rajza, vagy jelalakjai?
Köszi!

Valakinek van tapasztalata opel vagy suzuki elektromos szervóval? Ladások előszeretettel használják versenycélokra, és tudom akad egy pár ladás köztünk is.
Igazából az elektronika érdekelne ami a fordulatszám és a sebesség jeleit szimulálja. Van valakinek kapcsolási rajza, vagy jelalakjai?
Köszi!
süsnye30-08-2012 16:56:13 // 40175
köszi..
vajon megéri megvenni? Finomabban "bánik" a roppantós bilincssel, mint a sima harapófogó? :)
vajon megéri megvenni? Finomabban "bánik" a roppantós bilincssel, mint a sima harapófogó? :)
Dzsozy30-08-2012 16:30:37 // 40174
Na akkor jól tippeltem, lambda szonda! Túl nagy méréstartományba mért, már korábban is. Akkor ami benne van az nem gyári! Egy korábbi házi szervizelés alkalmával, a helyi Fiat boltba NGK-t adtak. Na azzal nem lett zöldkártyám. Utána kimérettem, kapott az autó.vill szerelőmtől egy agyondicsért Bosch-t. Ezzel meg még előzni se tudtam. A kettő ára verte a gyárit. :) Erhard küldte a gyárit, az be, és azóta nem eszik,megy..
süsnye30-08-2012 14:25:56 // 40172
Riki30-08-2012 12:53:34 // 40171
Szia Csabo22!
Köszönöm szépen a válaszod megkérdezem tőlük, mennyit mondanak rá.
Ha esetleg még más is tud címet mondani megköszönöm azt is.
üdv:
Köszönöm szépen a válaszod megkérdezem tőlük, mennyit mondanak rá.
Ha esetleg még más is tud címet mondani megköszönöm azt is.
üdv:
danniiy30-08-2012 11:40:13 // 40170
Nem az volt a hibaüzi hogy lomha hanem a méréstartományt nézte a szerelő és azt mondta hogy lomhán kapcsolgat. Am köszönöm a segítséget (=
Csabo2230-08-2012 11:13:16 // 40169
Ciao
Néhány éve én ide... vittem. Kb fél óra alatt kicserélték a csapágyat és 6-7-8k huf-ból megvolt.
Ja, magát a kompresszort kiszerelve vittem. De sztem ha a kocsit viszed, akkor talán a gázt is le tudják engedni, majd visszatölteni, miután a kompresszort megcsinálták.
Néhány éve én ide... vittem. Kb fél óra alatt kicserélték a csapágyat és 6-7-8k huf-ból megvolt.
Ja, magát a kompresszort kiszerelve vittem. De sztem ha a kocsit viszed, akkor talán a gázt is le tudják engedni, majd visszatölteni, miután a kompresszort megcsinálták.
Dzsozy29-08-2012 22:53:54 // 40168
Telepumpáltam a gyertyánál csavarlazítóval,aztán másnap egy "háromszög" alakú reszelőt, amit előtte az éleknél kiéleztem, óvatosan belekalapáltam a gyertyába,majd egy csőfogóval ki-be tekergettem, mintha menetet vágnék, kiszedtem. Előtte én is elmorzsoltam egy miatyánkot!
Kazes☻29-08-2012 21:59:02 // 40167
Pontozó, kicsi fúró és csavarkihajtó! :)
147geri29-08-2012 21:45:57 // 40166
És mit tettél ezután? Blokk lebontás, vagy spéci fúróval kijött?
Riki29-08-2012 21:04:29 // 40165
Klímakompresszor felújításában tudtok valakit ajánlani? Sajnos csapágyas lett az enyém. Árakra mire lehet kb számolni? Érdemes inkább egy bontottat venni?
hg6idn29-08-2012 20:59:40 // 40164
Még egy kérdés, a leszedett burkolatnál láttam, hogy a vezérlés módosítómnál van némi olajosodás, picit mozog is, lehet a tömítést cserélni külön?
hg6idn29-08-2012 20:55:55 // 40163
Még szerencse, hogy van kis pontozóm... Abba bízom, hogy puhább anyagból van a csavar, illetve a fokozatosságot próbálom tartani, kicsi fúró, k@ sok türelem, nem kapkodva...
tzoli15529-08-2012 20:42:52 // 40162
Vedd ki az akksitartót, és hozzáférsz. Vigyázz mert nagyon könnyű melléfúrni !
hg6idn29-08-2012 20:30:33 // 40161
Kezdek már higgadni.....Holnap anyag beszerzés, és az Úr napját rá szánom, templom helyett az Alfának mutatok be 1 napi áldozatot. Viccet félre téve, talán a céges kisebb akkust betudom passzírozni némi bontás után. Holnap csavar beszerzés, kell némi bilincs, fagyálló stb. Én egy nagyobb olasz túrára készítem fel az autót, na ahogy elkezdtem még az udvarból sem megy ki :)
Dzsozy29-08-2012 20:25:56 // 40160
Max a szerelőnél szakad bele a csavar,igyz akkor neki kell megoldani a problémát. Mivel így nehéz közlekedni, vagy elvontatod egy szerelőhöz, vagy valahol láttam: Praktiker,Baumax, olyan fúró tokmányt, ami 90fokban van, vagyis derékszögben áll a tokmány. Azt befogva a fúródba,már hozzáférnél.
Nekem a blokkba szakadt bele a gyertya,mikor vásárlás után a kötelező szervizeket akartam meg ejteni.
Nekem a blokkba szakadt bele a gyertya,mikor vásárlás után a kötelező szervizeket akartam meg ejteni.
Dzsozy29-08-2012 20:16:08 // 40159
Milyen hibaüzi az, hogy LOMHA? :) Jól olvastam? Egyenlőre csak ki kéne olvastatni, hogy mekkora "sávban" mér! Ár, az típus függő! 5.000,- -től 50.000,- ig.
Ha esetleg lambdaszonda a ludas tényleg,akkor ha rám hallgatsz, nem veszel mideféle univerzálisat, mert két hónap múlva úgy is kidobod. Tapasztalat. Ha kell vegyél bele GYÁRIT!!!! Árat kérdezz Erhard242.........-től.
Ha esetleg lambdaszonda a ludas tényleg,akkor ha rám hallgatsz, nem veszel mideféle univerzálisat, mert két hónap múlva úgy is kidobod. Tapasztalat. Ha kell vegyél bele GYÁRIT!!!! Árat kérdezz Erhard242.........-től.
hg6idn29-08-2012 19:55:15 // 40158
Szebb estét!
Ma extra szabadidőhöz jutva nekiálltam termosztát cserének szépséges JTS motorom oldalán... A kettő csavarból a felső újszerű állapotban gyakorlatilag ujjal kicsavarva jött ki, de a sors fintora az alsó nehezen indult, sok ki/be moztgatás, csavarlazító után halk pattanással fébe törött természetesen a síkon belül :(
Kb 1,5 cm maradt a hengerfejbe ha jól látom az akku tartó alatt van. Sajnos ahogy látom Makita akkusom nem fér oda hogy a fölöst kifúrjam! Van esetleg valakinek ötlete, +/- észrevétele.
Az eseményeket értékelve eredmény: mér nem megyek szerelőhöz.....:)
Ma extra szabadidőhöz jutva nekiálltam termosztát cserének szépséges JTS motorom oldalán... A kettő csavarból a felső újszerű állapotban gyakorlatilag ujjal kicsavarva jött ki, de a sors fintora az alsó nehezen indult, sok ki/be moztgatás, csavarlazító után halk pattanással fébe törött természetesen a síkon belül :(
Kb 1,5 cm maradt a hengerfejbe ha jól látom az akku tartó alatt van. Sajnos ahogy látom Makita akkusom nem fér oda hogy a fölöst kifúrjam! Van esetleg valakinek ötlete, +/- észrevétele.
Az eseményeket értékelve eredmény: mér nem megyek szerelőhöz.....:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
583
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?