Forum >> Szerelőműhely
GTPeti12-08-2012 15:37:21 // 39986
(A BASF által régebbi motorkhoz ajánlott G48 (zöldeskék) is foszfátmentes.)
[k i z z o]12-08-2012 15:22:45 // 39985
A lényeg, hogy a G12 foszfátmentes és kevésbé hajlamos korrózió képződésre, illetve ártalmas sóképzésre. Ha jól emlékszem a fő szempont a foszfátmentesség a G12 -ben.
Az is biztos, hogy keverni nem szabad mással. A rendszert amúgy is illik elmosni mielőtt fel van töltve új folyadékkal.
Az is biztos, hogy keverni nem szabad mással. A rendszert amúgy is illik elmosni mielőtt fel van töltve új folyadékkal.
Nandiee12-08-2012 14:54:23 // 39984
Közben beszéltem egy ismerőssel. Váltófelújítás lesz a dologból.
pb_12-08-2012 14:29:13 // 39983
39983 hsz.
Felesleges ezt túlmisztifikálni nem a 90es évek derekán vagyunk, csak + kell nézni néhány adatlapot(+jegyzem Rre tökéletesen alkalmas a qgli)
Felesleges ezt túlmisztifikálni nem a 90es évek derekán vagyunk, csak + kell nézni néhány adatlapot(+jegyzem Rre tökéletesen alkalmas a qgli)
Wickey12-08-2012 13:54:01 // 39982
háde dikmá barátom, én csapvízzel járatom a 145-öt, mer csóró vagyok fagyállóra, oszt se a fűtött garázsba, se a céges mélygarázsban a mínuszhármon nincs cidri sose, uccára meg ilyen úrigéppel úccseállok, meg amúgyis meg van indítva nyolcóránként, annyiidőalattnemfagyikmeg. :-)))))
GTPeti12-08-2012 13:28:15 // 39981
Valami kémiai folyamat van a háttérben. Egyszer olvastam egy elég alapos leírást a fagyállókról, amiben pontosan ezt a kérdést fejtegették.
Rákerestem (érted, nem csak a Google-t ajánlgattam), hirtelen ezt találtam:
"Sonst können sich Klümpchen bilden und das Kühlwasser verfärbt sich bräunlich. Die Flocken fördern aber den Verschleiß der Wasserpumpe, so dass letztlich sogar ein Austausch notwendig wird."
A keveredéskor "lepedék" képződik ami veszélyes lehet. OK, ez ellen az előzetese alapos kimosással lehet védekezni. Volt ám még valami olyasmi, hogy a régihez tervezett anyagok nem feltétlenül viselik jól a piros folyadékot.
Itt szépen leírják a fagyállók különböző fajtáit, mi a jellegzetességük. Sőt képeket is mutatnak, mi történik keverés, illetve a másik (nem jóváhagyott) fajta használata esetén.
Szépen megkérlek, hogy ha ezzel nem értesz egyet, kivételesen írj te is érveket. (De ne csak azt, hogy "mer jó, meg működik, próbáltam".
Rákerestem (érted, nem csak a Google-t ajánlgattam), hirtelen ezt találtam:
"Sonst können sich Klümpchen bilden und das Kühlwasser verfärbt sich bräunlich. Die Flocken fördern aber den Verschleiß der Wasserpumpe, so dass letztlich sogar ein Austausch notwendig wird."
A keveredéskor "lepedék" képződik ami veszélyes lehet. OK, ez ellen az előzetese alapos kimosással lehet védekezni. Volt ám még valami olyasmi, hogy a régihez tervezett anyagok nem feltétlenül viselik jól a piros folyadékot.
Itt szépen leírják a fagyállók különböző fajtáit, mi a jellegzetességük. Sőt képeket is mutatnak, mi történik keverés, illetve a másik (nem jóváhagyott) fajta használata esetén.
Szépen megkérlek, hogy ha ezzel nem értesz egyet, kivételesen írj te is érveket. (De ne csak azt, hogy "mer jó, meg működik, próbáltam".
[k i z z o]12-08-2012 13:26:12 // 39980
Mehet bele a G12.
pb_12-08-2012 13:02:13 // 39979
Miért lenne baj, ha rózsaszínűt tenne bele?
Nandiee12-08-2012 11:26:47 // 39978
Ma végre kiderült, hogy mi kotyog az autó elejénél. Sajnos a kormánymű.
Valakinek valami ötlet? A legjobb és relatív a legolcsóbb megoldás érdekelne.
Más:
Pár napja jött egy hiba a műszerfalon, hogy valami nem stimmel a bal, illetve jobb oldali lámpákkal. Ma megnézte a szerelő, hiba nincs. Megpróbálta törölni a hibát géppel, de azt mondta, hogy nem lát semmit a gép.
Na ezt most hogy meg mi, és miért?
Valakinek valami ötlet? A legjobb és relatív a legolcsóbb megoldás érdekelne.
Más:
Pár napja jött egy hiba a műszerfalon, hogy valami nem stimmel a bal, illetve jobb oldali lámpákkal. Ma megnézte a szerelő, hiba nincs. Megpróbálta törölni a hibát géppel, de azt mondta, hogy nem lát semmit a gép.
Na ezt most hogy meg mi, és miért?
Frank_Skythe11-08-2012 19:56:29 // 39977
Köszönöm! Nagyon korrekt leírás amit ír GTPeti a blogjában. Sokat segített. Mind a 2 fajtát megvetetem vele, úgyis ezzel dolgozik és vissza fogja hozni az árát.
Piritu - 1.000.00011-08-2012 19:37:59 // 39976
Javaslom olvasd el az egy hsz-el lentebb hozzászóló GTPeti blogját a témában.
Frank_Skythe11-08-2012 19:36:33 // 39975
Sziasztok! Remélem jó helyen érdeklődöm. Aki használ ilyet, az ki melyik diagnosztikai kábelt ajánlja a multiecuscan szoftverhez.
K-line/VagCom 409 vagy ELM 327 v1.3+
A helyzet az hogy a szerlelőm sajnos nem rendelkezik a selespeed váltó kalibrálásához megfelelő műszerrel, így a kocsi nem mozdul a szervizből. Így most be kell neki szereznie a megfelelő dolgokat.
Szóval ki melyiket ajánlja illetve mik a tapasztalatok vele?
Köszönöm a segítségeket.
K-line/VagCom 409 vagy ELM 327 v1.3+
A helyzet az hogy a szerlelőm sajnos nem rendelkezik a selespeed váltó kalibrálásához megfelelő műszerrel, így a kocsi nem mozdul a szervizből. Így most be kell neki szereznie a megfelelő dolgokat.
Szóval ki melyiket ajánlja illetve mik a tapasztalatok vele?
Köszönöm a segítségeket.
GTPeti11-08-2012 15:12:54 // 39974
De, valószínüleg a Prevent is ellátja a feladatát. Persze jól teszed, hogy egy fokkal jobbat teszel bele. (Bízunk benne, hogy a tiedben gyárilag kék színű lé volt.) Várd meg a cartársak véleményét, biztos van egy táblázat, amiben benne van, hogy mikor volt az átállás.
(Az enyém 2001/09 és kék folyadékkal jött ki a gyárból.)
(Az enyém 2001/09 és kék folyadékkal jött ki a gyárból.)
osee_selespeed11-08-2012 15:11:48 // 39973
Vagy Prelix, nem is tudom már.
osee_selespeed11-08-2012 15:10:00 // 39972
Zöld Prevent van benne. Amiről úgy gondolom, nem belevaló.
GTPeti11-08-2012 14:47:25 // 39971
A te autódba szerintem még hagyományos, kék-zöld fagyálló való. Vagyis helyesen döntöttél. B)
A mostani fagyálló milyen színű?
A mostani fagyálló milyen színű?
osee_selespeed11-08-2012 14:25:41 // 39970
Üdv!
Hűtővíz csere előtt állok. A boltban rózsaszín G12-es Agipot ajánlották, de arra nem volt feltüntetve semmilyen gyárival megegyező minősítés. Így hát vettem a kék Agipot ami tudja a CUNA 956-16-ot, amit a Paraflu Up is. Viszont az ASTM D 3306-ot nem.
Szerintetek bele tölthetem nyugodtan? 2.0TS-ről van szó.
Hűtővíz csere előtt állok. A boltban rózsaszín G12-es Agipot ajánlották, de arra nem volt feltüntetve semmilyen gyárival megegyező minősítés. Így hát vettem a kék Agipot ami tudja a CUNA 956-16-ot, amit a Paraflu Up is. Viszont az ASTM D 3306-ot nem.
Szerintetek bele tölthetem nyugodtan? 2.0TS-ről van szó.
dév11-08-2012 12:53:20 // 39969
valaki tudja esetleg hogy a 2.4jtd és az 1.9jtd alfa ugyanaz az évjáratnak egyforma-e a légtömegmérője??
Gábor145JTD10-08-2012 20:42:23 // 39968
Hát igen akkor derül ki a pontos hiba........
Nekem 200-ba fájt:((
Nekem 200-ba fájt:((
spero8410-08-2012 14:49:57 // 39967
de ez csak akkor derül ki gzán mi a baj ha szétszedik a váltót nem?
mennyi egy ilyen attrakció ha cserélni kell?
mennyi egy ilyen attrakció ha cserélni kell?
gecsa10-08-2012 09:20:35 // 39966
hát ennek a hírnek most biztos nem örül a pénztárcája.....:D
Gábor145JTD10-08-2012 08:34:37 // 39965
Szia!Nekem olyan problémám volt anno elinduláskor berázott....aztán meg ha padlógázon gyorsitottam akkor mindegyik fokozatba szinte....kuplunk és kettőstömegű csere után megszűnt ez a probléma
gecsa10-08-2012 07:51:16 // 39964
egy kis mókolássak hidd el,megoldhetó az is...
:D:D
:D:D
gekki09-08-2012 21:17:20 // 39963
hali
sikerült eladnom a 156-ból az erősítőmet és a mélyládámat... viszont megmaradt a külön erre a célra készíttetett fenéklemez rétegelt lemezből, kárpitozva.
ha valakit érdekel keressen, írjon és megegyezünk...
sikerült eladnom a 156-ból az erősítőmet és a mélyládámat... viszont megmaradt a külön erre a célra készíttetett fenéklemez rétegelt lemezből, kárpitozva.
ha valakit érdekel keressen, írjon és megegyezünk...
spero8409-08-2012 16:50:39 // 39962
Sziasztok!
Újabb tanácsot, segítséget kérnék nálam tapasztaltabb kollégáktól:
Az autó eleje ráz gázadásnál berezonál 5 szerelő 5 félét mond féltengelyek átnézve újra zsírozva, felni nem üt, gumi nem ráz, új féktárcsák betétek vannak elöl, futómű beállítva.
az autó sérülve volt bal elején úgy hogy kifordult a kerék de nem szakadt ki a féltengely.
Diagnózis kerékagy, kettős tömegű lendkerék, kuplung, de már ketten mondták a lendkereket kicsit csattog is.
berakom egyesbe furcsán vibrál, utána kettes kezd rázni és harmadikban a legkellemetlenebb hirtelen gázadásnál, ahogy gyorsul az autó egyre kevésbé lehet érezni de folyamatosan.
Válaszokat véleményeket előre is nagyon köszönöm
üdv
Újabb tanácsot, segítséget kérnék nálam tapasztaltabb kollégáktól:
Az autó eleje ráz gázadásnál berezonál 5 szerelő 5 félét mond féltengelyek átnézve újra zsírozva, felni nem üt, gumi nem ráz, új féktárcsák betétek vannak elöl, futómű beállítva.
az autó sérülve volt bal elején úgy hogy kifordult a kerék de nem szakadt ki a féltengely.
Diagnózis kerékagy, kettős tömegű lendkerék, kuplung, de már ketten mondták a lendkereket kicsit csattog is.
berakom egyesbe furcsán vibrál, utána kettes kezd rázni és harmadikban a legkellemetlenebb hirtelen gázadásnál, ahogy gyorsul az autó egyre kevésbé lehet érezni de folyamatosan.
Válaszokat véleményeket előre is nagyon köszönöm
üdv
Vinnie09-08-2012 15:58:39 // 39961
Köszi szépen.
Tentacle09-08-2012 14:37:22 // 39960
A kormányösszekötő másik vége, a belső kormányösszekötő, alias axiál csukló:)
Vinnie09-08-2012 14:18:39 // 39959
Ja, 156-os Alfa
Vinnie09-08-2012 14:18:18 // 39958
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni nekem?
A probléma a kormánynál van. Bal oldalon hangot ad, kattog mikor álló helyzetben forgatom a kormányt. Megnéztem, nem a kormányösszekötő az, hanem a gumi-harmonika alól jön a hang. Mi van ott még?
Mi lehet a gond? Köszi.
Valaki tudna segíteni nekem?
A probléma a kormánynál van. Bal oldalon hangot ad, kattog mikor álló helyzetben forgatom a kormányt. Megnéztem, nem a kormányösszekötő az, hanem a gumi-harmonika alól jön a hang. Mi van ott még?
Mi lehet a gond? Köszi.
Liquid09-08-2012 12:43:37 // 39957
na az meg a másik :)
Ferke09-08-2012 11:40:07 // 39956
Mondom én, hogy nem kell azonnal szerelőt cserélni, na:D
Egyébként ez annyira nem alfaspecifikus dolog, inkább jó villanyász kell hozzá...emiatt nem is szoktak még a jó szerelők sem még hozzányúlni sem...korrekt volt a szerelőd, hogy legalább így megcsinálta.
Egyébként ez annyira nem alfaspecifikus dolog, inkább jó villanyász kell hozzá...emiatt nem is szoktak még a jó szerelők sem még hozzányúlni sem...korrekt volt a szerelőd, hogy legalább így megcsinálta.
PyroS09-08-2012 11:23:00 // 39955
Ő az egyetlen normális autó villamossági szerelő a környékünkön de az Alfákat még nem nagyon csinált.Ráadásul sürgős is volt mert a kocsi kell a melómhoz.Én mondtam,hogy akkor csinálja meg így egyenlőre ideglenesen addig amíg ki nem derül,hogy mi baja is van.Szóval most annak is örülök,hogy végre így is működik a szellőztetés :D.
Ferke09-08-2012 10:48:12 // 39954
Miért ne vinné hozzá a kocsit? Ideiglenes megoldásként ezzel semmi baj nincs.
Nem tudom ki csinálta, de szerintem ész nélkül ne retkeljünk azért minden szerelőt, csak azért, mert ez mostanában divatos:))
Nem tudom ki csinálta, de szerintem ész nélkül ne retkeljünk azért minden szerelőt, csak azért, mert ez mostanában divatos:))
Ferke09-08-2012 10:46:13 // 39953
Egy parkoló autóban ráadásul gyújtás nélkül hogy durranna el??:)
gecsa09-08-2012 10:33:43 // 39952
ez valóban így van..:D nem az autómatát mondtam,azt nem tudtam volna ilyen "érthetően" leírni.. ;)
az automata már kicsit bonyolultabb rendszer,de ezt már írtad..és ne beszéljünk a digitálisról,meg a többzónásról..:D
a lényege a dolognak,hogy ott lesz az a hiba..:D
az automata már kicsit bonyolultabb rendszer,de ezt már írtad..és ne beszéljünk a digitálisról,meg a többzónásról..:D
a lényege a dolognak,hogy ott lesz az a hiba..:D
PyroS09-08-2012 10:30:11 // 39951
Köszönöm ezeket az infőkat,ha minden jól megy akkor tudok beszélni egy Alfához értő szerelővel és meónézettetem vele.
Tentacle09-08-2012 09:47:16 // 39950
Nem tudom milyen klíma van abban az autóban, de ha automata, akkor "fokozatmentesen" lehet állítani pwm szabályzással, és könnyen lehet, hogy annak a végfoka (azt is szokták - hibásan - előtét ellenállásnak hívni) szállt el. Ott van a ventilátor mellett a szellőzőrendszerbe rakva nagy hűtőbordával. De az is lehet, hogy a vezérlő nyiffant ki.
gecsa09-08-2012 09:36:08 // 39948
a másik topicból átköltözve ide:
persze,hogy csak maxon tudod üzemeltetni egy sima kapcsolóval,mivel ezek úgy működnek,hogy fokozatonként más-más erősségű ellenállások vannak beiktatva a körbe,ezzel szabályozva a ventillátorba érkező áramot, így annak sebességét..ha csak egy kapcsolót raksz be,ami akár lehet több állású is,és nincs ellenállás,akkor minden fokozatában maximális sebességet fog csak produkálni (kivétel az off)..
persze,hogy csak maxon tudod üzemeltetni egy sima kapcsolóval,mivel ezek úgy működnek,hogy fokozatonként más-más erősségű ellenállások vannak beiktatva a körbe,ezzel szabályozva a ventillátorba érkező áramot, így annak sebességét..ha csak egy kapcsolót raksz be,ami akár lehet több állású is,és nincs ellenállás,akkor minden fokozatában maximális sebességet fog csak produkálni (kivétel az off)..
PyroS09-08-2012 09:23:54 // 39947
Amit tudott azt átnézett relék,biztosíték,stb.De akkor majd keresek egy Alfához értő szerelőt.Köszönöm mindenkinek a tippeket :).
gecsa09-08-2012 08:56:09 // 39946
156 topicban is pont erről van szó..ha a venti megy úgy,hogy nincs a körben a kapcsoló,akkor sanszos a dolog,hogy a kapcsoló..vagy nagy áramot kapott,és kiolvadtak az ellenállások...
.......................09-08-2012 08:45:55 // 39945
talán kapcsolót a fütöpanelen
VaMpGeCO09-08-2012 08:28:10 // 39944
igazán eszes szerelő, többet ne vigyél hozzá kocsit.:P
Szar generátor sok mindent kinyírhat a kocsiban, akár egy egyszerű biztosíték/relétől kezdve a ventilátoron keresztül, a kapcsolópanelig. De lehet akár kábelszakadás. Vidd egy értelmes elektromos szerelővel aki meg is keresi a hibát és nem kókányolni akar egyből
Szar generátor sok mindent kinyírhat a kocsiban, akár egy egyszerű biztosíték/relétől kezdve a ventilátoron keresztül, a kapcsolópanelig. De lehet akár kábelszakadás. Vidd egy értelmes elektromos szerelővel aki meg is keresi a hibát és nem kókányolni akar egyből
PyroS09-08-2012 08:16:17 // 39943
Sziasztok.
Olyan gondom van a 156-al,hogy a múltkor bedöglött a generátor.Azóta nem működik a belső ventilátor.Azaz hiába kapcsolom akár milyen fokozatban meg sem moccannak.Az itteni szerelő annyit tudott csinálni,hogy egy plusz kapcsolóval max fordulaton tudom járatni a ventiket.Szóval esetleg járt már így más is ,mit kellene rajta kicserélni?
Olyan gondom van a 156-al,hogy a múltkor bedöglött a generátor.Azóta nem működik a belső ventilátor.Azaz hiába kapcsolom akár milyen fokozatban meg sem moccannak.Az itteni szerelő annyit tudott csinálni,hogy egy plusz kapcsolóval max fordulaton tudom járatni a ventiket.Szóval esetleg járt már így más is ,mit kellene rajta kicserélni?
VaMpGeCO09-08-2012 08:14:22 // 39942
Azt én is cserélném szó nélkül, nem erről van szó:P
gecsa09-08-2012 08:08:26 // 39941
a lapát drágább,de az csak 10mp..:D:D:D
a pollenszűrő meg filléres dolog,ha az,ha nem, akkor is cserélném..:D
a pollenszűrő meg filléres dolog,ha az,ha nem, akkor is cserélném..:D
Liquid09-08-2012 00:29:17 // 39940
mindkét dolog nagyon vadul hangzik
a vonóhorog azon kívül hogy elcsúfítja az autót, csak kis ütközésnél véd meg, nagyobbnál inkább növeli a károdat. 147-re vonóhorog? még a gondolat is borzasztó
A légzsákok kikötése pedig az egyik legnagyobb baromság amit eddig hallottam, egyrészt azért van hogy megvédjen, ergo ha kikötöd jelentősen csökken a túlélési esélyed, másrészt nem durran el az csak úgy heccből
a vonóhorog azon kívül hogy elcsúfítja az autót, csak kis ütközésnél véd meg, nagyobbnál inkább növeli a károdat. 147-re vonóhorog? még a gondolat is borzasztó
A légzsákok kikötése pedig az egyik legnagyobb baromság amit eddig hallottam, egyrészt azért van hogy megvédjen, ergo ha kikötöd jelentősen csökken a túlélési esélyed, másrészt nem durran el az csak úgy heccből
G-Burt09-08-2012 00:13:52 // 39939
egy vonóhorog kis ütközésnél többet árt, mint használ, nagynál meg tökmindegy, h van-e
VaMpGeCO08-08-2012 23:17:22 // 39938
pollenszűrőt nézted már? volt cserélve?
Hátsó ablaktörlő lapát helyett egy gumi cserét ajánlok, jóval olcsóbb és kb 2 perc
Hátsó ablaktörlő lapát helyett egy gumi cserét ajánlok, jóval olcsóbb és kb 2 perc
Dave8708-08-2012 23:12:18 // 39937
Segítsetek, ha tudtok!
147esemmel van egy kis gond...
A szellőzés/fűtés nem nagyon akar működni.
A kapcsolót a maximális állásba állítom és a nyílásokbol nem jön semmi.
Másik, hogy ha kipörög a kerék vagy fékezek egy nagyobbat akkor felhozza a következő üzeneteket: EBD, ASR, ABS hiba.
Ebben is segíthettek, ha tudtok.
Illetve kellene hátsó ablaktörlő lapát és utasoldali légzsákfedőhöz kis pöcök :)
Millio hála!
147esemmel van egy kis gond...
A szellőzés/fűtés nem nagyon akar működni.
A kapcsolót a maximális állásba állítom és a nyílásokbol nem jön semmi.
Másik, hogy ha kipörög a kerék vagy fékezek egy nagyobbat akkor felhozza a következő üzeneteket: EBD, ASR, ABS hiba.
Ebben is segíthettek, ha tudtok.
Illetve kellene hátsó ablaktörlő lapát és utasoldali légzsákfedőhöz kis pöcök :)
Millio hála!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
572
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?