Urak,
Egy 2.5 V6 tényleges futásteljesítménye km-ben mennyi lehet körülbelül? Mondjuk 'normál' használat mellett. Kibír-e a motor 350.000 km-t?
Köszönöm!!
Forum >> Szerelőműhely
Imyx19-09-2012 09:21:12 // 40386
Adrián18-09-2012 22:11:23 // 40385
Alfás Urak!
Keresek Akfa156 SW facelift hátsó ablaktörlő motort ! Meg van teljesen szorulva csak kézzel való noszogatásra hajlandó tötölni 1-et! Van lehetőség ezt a problémát orvosolni találkozott már ezel valaki?Be van rohadva a tengely vagy megadta magát ?
Ha nem érdemes foglalkozi ezzel és valakinek van elfekvőben emberi áron azt megköszönöm.
Keresek Akfa156 SW facelift hátsó ablaktörlő motort ! Meg van teljesen szorulva csak kézzel való noszogatásra hajlandó tötölni 1-et! Van lehetőség ezt a problémát orvosolni találkozott már ezel valaki?Be van rohadva a tengely vagy megadta magát ?
Ha nem érdemes foglalkozi ezzel és valakinek van elfekvőben emberi áron azt megköszönöm.
Forsberg18-09-2012 17:38:02 // 40384
Esetleg, valaki? :)
Arno16618-09-2012 14:58:23 // 40383
Lehet hülye kérdés, de:
TS motorokban mikor szokása a szeleptányérnak leszakadni?
(nem egy esetről hallottam, +láttam is már ilyen motort. Ebből gondolom "szokásuk".)
Néha, gyártási hiba folytán a szelep anyagában, vagy idővel ha elfárad az anyag, szeleprugó (berezonal), és pörgeti az ember - akkor?
Érdekes anyag, a motorok "elméletének" bugyrairól:
http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf
Ebben olvasom, hogy 1000N/mm2 ++ terhelést is kaphat egy modern motorban a szelepvezérlés rész. Azért az szép... Innen jutott eszembe.
A.
TS motorokban mikor szokása a szeleptányérnak leszakadni?
(nem egy esetről hallottam, +láttam is már ilyen motort. Ebből gondolom "szokásuk".)
Néha, gyártási hiba folytán a szelep anyagában, vagy idővel ha elfárad az anyag, szeleprugó (berezonal), és pörgeti az ember - akkor?
Érdekes anyag, a motorok "elméletének" bugyrairól:
http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf
Ebben olvasom, hogy 1000N/mm2 ++ terhelést is kaphat egy modern motorban a szelepvezérlés rész. Azért az szép... Innen jutott eszembe.
A.
Ferke18-09-2012 13:46:01 // 40381
(nem írta, hanem írtam)
:)
:)
Ferke18-09-2012 13:45:45 // 40380
2x írta le, 2x fosta szét magát a króm, amit ezennel most le is gyalultam:)) ...úgyhogy elküldtem mélben:DD
Erhard 242 (Pure Energy)18-09-2012 10:58:00 // 40379
semennyire, otthon is megy csak mikor vissza rakod új rézgyűrűket vegyél hozzá
.......................18-09-2012 10:48:43 // 40378
beavatsz,hogy oldottad meg?
Tentacle18-09-2012 10:45:00 // 40377
Ez olyan kétbetű-alulvonásos volt ... :) Nesze semmi fogd meg jól.
Ferke18-09-2012 10:34:12 // 40376
Meg az, csak elég trükkösen:D
VaMpGeCO18-09-2012 10:20:26 // 40375
fojtószelepházéra gondoltam
.......................18-09-2012 08:31:46 // 40374
Mennyire nehéz az injektorokat kiszedni a JTDm emekböl?
esetleg otthon is megy?
esetleg otthon is megy?
Föckös18-09-2012 07:37:46 // 40373
melyik pillangószelepet?
Forsberg18-09-2012 07:23:40 // 40372
Sziasztok!
Pillangószelep tisztítás után, hogy kell alapbeállítást csinálni? FES jó erre?
Köszi!
Pillangószelep tisztítás után, hogy kell alapbeállítást csinálni? FES jó erre?
Köszi!
Arno16617-09-2012 16:23:14 // 40371
Nu, összeraktam az USB-s elgondolasom egy tranzisztoros szintillesztővel, mukodik vegre a diag, lambda hiba...
(kis szűrést majd még be kell iktatni az adapterbe, néha eldobja magát járó motornál a FES, de a lényeget megtudtam)
Köszi mindenkinek az infokat!
(kis szűrést majd még be kell iktatni az adapterbe, néha eldobja magát járó motornál a FES, de a lényeget megtudtam)
Köszi mindenkinek az infokat!
VaMpGeCO17-09-2012 11:44:47 // 40370
pillangószelepet takarítsd ki, hátha az. Esetleg a geometria állító van bekoszosodva
atis_166jtd17-09-2012 11:38:16 // 40369
Igen kiolvastam. Nekem húz tovább. Ott olyan érzés mintha sok lenne a levegő az üzemanyaghoz képest. Vagyis mivel volt turbós benzinesem annál volt ilyen érzés. Mondjuk menet közben még nem néztem, de majd valamikor megnézem.
Változó geós turbó van rajta.
Változó geós turbó van rajta.
Zoli198017-09-2012 11:35:05 // 40368
Szia.
Kiolvastattad, vagy csak a műszerfalon nem jelez? Az enyém 2500-nál torpan, légtömegmérő hibát ír. Addig húz rendesen, majd onnan mintha valamiből kevesebbet kapna, bőg, de nem igen húz.
Zoli
Kiolvastattad, vagy csak a műszerfalon nem jelez? Az enyém 2500-nál torpan, légtömegmérő hibát ír. Addig húz rendesen, majd onnan mintha valamiből kevesebbet kapna, bőg, de nem igen húz.
Zoli
atis_166jtd17-09-2012 11:19:41 // 40367
Adjatok nekem ötletet mi lehet hogy 2800 körüli fordulaton megtorpan az autó, utánna szépen húz tovább? Semmi hibakód nincs. Szerintetek?
Ferke17-09-2012 09:19:37 // 40366
Nem. Ott akkor valami gáz van. Vagy a hidraulikával, vagy a mechanikával.
spick17-09-2012 09:16:06 // 40365
Sziasztok!
147-nél, ha nagyon lent fog a kuplung lehet állítani?
147-nél, ha nagyon lent fog a kuplung lehet állítani?
GTPeti16-09-2012 20:10:20 // 40364
...nekem is van ilyen kábelem, egy régi diag progival tökéletesen tette a dolgát.
(Ami az optocsatis átalakítókra nem mindig igaz.)
(Ami az optocsatis átalakítókra nem mindig igaz.)
GTPeti16-09-2012 20:09:21 // 40363
A lentit mán' elküldtem neki délben. :)
[k i z z o]16-09-2012 19:56:48 // 40362
Piritu - 1.000.00016-09-2012 17:54:11 // 40361
Ja, és a FES oldala szerint a FES-el működnie kellett volna, de nem.
Piritu - 1.000.00016-09-2012 17:53:35 // 40360
Most meg nem mondom, hogy milyen van a Spiderbe, de csak Examinerrel fértünk hozzá a légzsákhoz. (A motor és az ABS ment a FES-el.) Gyanúm ilyen a tied is.
Wickey16-09-2012 15:47:26 // 40359
nekem van, de én pl. a 145 légzsákkal nem bírok dűlőre jutni (TRW). Ahhoz is VAGCom KKL kábel kell, namost nekem az van, de hiába variálgatom a baud rate-t meg ... igazából csak azt mert csak azt lehet, szóval sehogysenem bírok ráolvasni.
Arno16616-09-2012 12:30:06 // 40358
Hmm... FiatEcuScan allitja, hogy az ELM327 nem jó neki a Spiderhez, VAGCOM/K-Line/OBDKEY adaptert vár.
Viszont ahogy olvasom valóban tud K-LINE-t az ELM327, szoval nem ertem.
Akkor marad az, h összedobok egy USB-sorost, es kiprobalom igy. Gondolom annyi a trükk, hogy Rx, Tx közösítve, és ahogy írod vmi level-shifter, mivel tippem szerint 12V-os a K-LINE?!
Vajon menni fog, mi a tipp?
Feleslegesen nincs hangulatom butykolni... :)
pl ilyesmi:
http://www.alfa145.co.uk/obd/AJ-OBD-Interface_2.jpg
MAX232 helyett egy FT232 USB-soros lesz az aldozat, igy nem kell a zeneres tap, meg ilyen PCB van is a fiókban. :)
Ahogy nezem a K-LINE egy 10K-5K osztoval siman bemegy a szintillesztő Rx labra.
(ide is betehetett volna egy tranzisztort, teljesen felesleges bonyolítás a MAX232...)
Egy R+LED-es megoldassal 12V-ra fel van huzva, ez is stimt.
Kifele pedig egy tranzisztor huzogatja a GND-re amikor aktív a jel...
(Itt az FT232-ben a Tx vonalat majd be kell allitanom, hogy invertalja, ugy lesz ponalt, ami vegul az RS232-vel egyezik meg logikailag)
Vélemény?
Viszont ahogy olvasom valóban tud K-LINE-t az ELM327, szoval nem ertem.
Akkor marad az, h összedobok egy USB-sorost, es kiprobalom igy. Gondolom annyi a trükk, hogy Rx, Tx közösítve, és ahogy írod vmi level-shifter, mivel tippem szerint 12V-os a K-LINE?!
Vajon menni fog, mi a tipp?
Feleslegesen nincs hangulatom butykolni... :)
pl ilyesmi:
http://www.alfa145.co.uk/obd/AJ-OBD-Interface_2.jpg
MAX232 helyett egy FT232 USB-soros lesz az aldozat, igy nem kell a zeneres tap, meg ilyen PCB van is a fiókban. :)
Ahogy nezem a K-LINE egy 10K-5K osztoval siman bemegy a szintillesztő Rx labra.
(ide is betehetett volna egy tranzisztort, teljesen felesleges bonyolítás a MAX232...)
Egy R+LED-es megoldassal 12V-ra fel van huzva, ez is stimt.
Kifele pedig egy tranzisztor huzogatja a GND-re amikor aktív a jel...
(Itt az FT232-ben a Tx vonalat majd be kell allitanom, hogy invertalja, ugy lesz ponalt, ami vegul az RS232-vel egyezik meg logikailag)
Vélemény?
Ch3ster16-09-2012 11:22:14 // 40357
Sziasztok!
Kérem aki tud adjon tanácsot.
A múltkori nagy esőzésnél tapasztaltam hogy a csomagterem beázik.A csomagtérnél körben lévő kédergumit megvizsgálva azt tapasztaltam, hogy a tetejénél ahol kb. a pót-féklámpa van, a víz átbukik a gumin, és landol a kalaptartómon.
A gumit nézve nem tűnik fáradtnak.Valakinek van/volt hasonló tapasztalata?
Előre is köszönöm az 5leteket!:)
Kérem aki tud adjon tanácsot.
A múltkori nagy esőzésnél tapasztaltam hogy a csomagterem beázik.A csomagtérnél körben lévő kédergumit megvizsgálva azt tapasztaltam, hogy a tetejénél ahol kb. a pót-féklámpa van, a víz átbukik a gumin, és landol a kalaptartómon.
A gumit nézve nem tűnik fáradtnak.Valakinek van/volt hasonló tapasztalata?
Előre is köszönöm az 5leteket!:)
GTPeti15-09-2012 21:38:30 // 40356
Az ELM327 egy hardveres kábel, "AT"-szerű parancsokon kommunikál. Ezáltal csak előre meghatározott protokollokat támogat. Tud egyébként K és L-line-t, pl. a motorvezérlőket le lehet kérdezni vele. A VAGCom egy buta kábel ami egy USB-soros átalakítóból és level shifterekből áll. Ezáltal sokkal flexibilisebb, viszont az időzítések betartása a PC feladata. Bizonyos ECU-k (pl. régebbi klímavezérlők) nem "szabványos" protokollokat használnak, emiatt megy csak VAGCom-mal.
(Ezeket a blogomban is leírtam.)
(Ezeket a blogomban is leírtam.)
droberto15-09-2012 20:49:33 // 40355
Jajj, bocsánat félreértettelek! :)
Arno16615-09-2012 20:18:10 // 40354
Sajna GTV/Spider-hez egyik sem jó, ELM327 interface mindkettő (olyanom van mint az első link, csak kábeles), nékem pedig VAGKOM /K-line kellene...
droberto15-09-2012 19:05:06 // 40353
Most, hogy néztem a javítási kézikönyvet, egy biztin van az irányjelző és a féklámpa is.
Ha sima zárlat, akkor miért nem a biztosíték megy ki?
Azt gondoltuk érintkezési hiba a biztosíték lábánál. Ez viszont azzal megdőlt, hogy a beépített biztosíték foglalat is szétégett.
Ha sima zárlat, akkor miért nem a biztosíték megy ki?
Azt gondoltuk érintkezési hiba a biztosíték lábánál. Ez viszont azzal megdőlt, hogy a beépített biztosíték foglalat is szétégett.
droberto15-09-2012 19:00:20 // 40352
Arno16615-09-2012 18:54:04 // 40351
Az OBD adapterem sima ELM327, ami nem tud K-line/VAGCOM-ot, mint kiderült.
GTV/Spider pedig azt igényli a FiatECUScan progihoz.
Milyen adaptert tudtok ajánlani?! (Ebay link jöhet. )
Esetleg valakinek lenne kölcsönben 1-2 napra?
Köszi!
GTV/Spider pedig azt igényli a FiatECUScan progihoz.
Milyen adaptert tudtok ajánlani?! (Ebay link jöhet. )
Esetleg valakinek lenne kölcsönben 1-2 napra?
Köszi!
droberto15-09-2012 17:40:27 // 40350
Egy kis OFF:
Barátom Tigrájának szétégett az irányjelző biztosíték körül a foglalat. Ezután frankón ráforrasztott a vezetékekrere egy szóló bizitartót (melyek kulturáltan lerögzített), egy megfelelő biztosítékkal.
Kb. 1 hétig használta, majd most megint szétégett, a féklámpa biztosítékkal együtt. Még lángolt is!
Mi lehet a hiba oka?
Köszi a segítséget előre is!
Barátom Tigrájának szétégett az irányjelző biztosíték körül a foglalat. Ezután frankón ráforrasztott a vezetékekrere egy szóló bizitartót (melyek kulturáltan lerögzített), egy megfelelő biztosítékkal.
Kb. 1 hétig használta, majd most megint szétégett, a féklámpa biztosítékkal együtt. Még lángolt is!
Mi lehet a hiba oka?
Köszi a segítséget előre is!
Robbye14-09-2012 06:51:28 // 40349
Jó reggelt érdeklődnék hogy 156 ts 2001 évjárat megoldható-e hogy 156 Facelift 2004 kormányt rakjak bele?Válaszokat előre is köszönöm.
Azzurro13-09-2012 21:17:24 // 40348
Úgy nézz ki, hogy meglesz a baj, az említett hanggal kapcsolatban. Alapjárati motorra gyanakszok. :-(((( Erősen búg, amikor ráadóm a gázt. :-))) Mit lehet vele kezdeni??
Riki13-09-2012 18:56:09 // 40347
sziasztok,
A klímakompresszorom beállt az egyik nagy nyári melegben, és csapágyas lett. Sajnos ledobta magáról a hosszbordás szíjat is. Jelenleg most kivan véve a kompresszor, illetve most egy kisebb szíj lett betéve ami ugye most nem hajtja a kompresszort. A mai napon viszont bekapcsolt volna a fűtést, de semmi el se indul a motor. Okozhatja az hogy nics bent a kompresszor? Bár tudtommal a nélkül is mennie kellene. Biztosíték jó.
Üdv:
A klímakompresszorom beállt az egyik nagy nyári melegben, és csapágyas lett. Sajnos ledobta magáról a hosszbordás szíjat is. Jelenleg most kivan véve a kompresszor, illetve most egy kisebb szíj lett betéve ami ugye most nem hajtja a kompresszort. A mai napon viszont bekapcsolt volna a fűtést, de semmi el se indul a motor. Okozhatja az hogy nics bent a kompresszor? Bár tudtommal a nélkül is mennie kellene. Biztosíték jó.
Üdv:
JCsabi12-09-2012 21:49:27 // 40346
Hali!
Hogy lehet egy 156-os központizár távirányítóját tanítani? Mi kell hozzá?
Úgy néz ki hogy az egyik távirányítómnak reszeltek. Ha veszek bontóba egy kucsot és kicserélem az immo, meg a kulcsszárat az elektronikát valahogy rá lehet hangolni a központra?
Hogy lehet egy 156-os központizár távirányítóját tanítani? Mi kell hozzá?
Úgy néz ki hogy az egyik távirányítómnak reszeltek. Ha veszek bontóba egy kucsot és kicserélem az immo, meg a kulcsszárat az elektronikát valahogy rá lehet hangolni a központra?
Azzurro12-09-2012 21:08:45 // 40345
Sziasztok!
Ismét furcsa hangra lettem figyelmes az autóba ülve. :-((( Beindítóm az autót, adók neki egy kis gázt, finom zúgást hallók. Olyan mint ha az alapjárati motor letestel valahol.
Valaki találkozott már ilyennel? Ha igen, várom a megoldásokat a problémára. :-)))
Ismét furcsa hangra lettem figyelmes az autóba ülve. :-((( Beindítóm az autót, adók neki egy kis gázt, finom zúgást hallók. Olyan mint ha az alapjárati motor letestel valahol.
Valaki találkozott már ilyennel? Ha igen, várom a megoldásokat a problémára. :-)))
Jack12-09-2012 12:47:37 // 40344
Katalizátor tisztítót(cataclean) használt már valaki?
süsnye11-09-2012 23:51:09 // 40343
Golden Lodge-ot már nem kapni sajna..
bár az is négy pólusú..
bár az is négy pólusú..
atis_166jtd11-09-2012 18:14:55 // 40342
Rendben nem fogokvitatkozni. Egyébként a 33asra is ezt mondták, sose volt vele bajom, nem hagyott ott az út szélén. De vigyázok rá mert most nincs másik autóm sajana.
atis_166jtd11-09-2012 18:12:16 // 40341
Persze van aminél be kell. Vez szíj minden tavaszal új, két évente teljes szett. Olajcsere 10ezrenként.
Nekem a platina gyertya 170ezret ment el minden gond nélkül, ott adta meg magát.
De nem vitatkozom senkivel mindenki úgy csinálja ahogy szeretné.
Nekem a platina gyertya 170ezret ment el minden gond nélkül, ott adta meg magát.
De nem vitatkozom senkivel mindenki úgy csinálja ahogy szeretné.
Sanyi11-09-2012 16:50:23 // 40340
falkokc -val beszélj. Lehet hogy van 156 bontott lökösük, sárvédőjük és lámpájuk. Plusz még fel is dobják neked.
Hakesh11-09-2012 16:39:55 // 40339
Ez jól hangzik, azonban én még sosem csináltam... Így nehéz, mert azt sem tudom merről álljak neki. :)
Alien411-09-2012 15:35:33 // 40338
nekem 145 441B kóddal ha van valaki jelentkezzen :D
gecsa11-09-2012 14:58:33 // 40337
szerintem az inkább 20-25...és akkor normál állapotú...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
375
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?