Forum >> Szerelőműhely

Ferke08-05-2013 13:48:24 // 44536
Nem akarlak bántani, de annyira más világban éltek:) Az első autóm idején nem volt szervizkönyv bakker, mert a ladán kívül minden autó ufónak számított...továbbá még nem volt net, nem volt mobil, voltam én, a szerszámok meg a probléma...meg az öregek, akik csak xopattak, jó esetben a megoldás felé tereltek, de volt, hogy csak nézték, hogy szívunk...rá kellett jönni mindenre magunktól. Nem akarom a szentimentális dumát nyomni, de a mostani helyzetet kvára ne hasonlítsuk 1990-hez:)
Persze túrhatod a gép előtt ülve a manualt meg a krézikönyvet, de ha átjössz erzsébetre a vágóhíd utcába, akkor 1 óra alatt többet tudsz meg az alfákról, mint pl itt 1 év alatt.:)))
Persze tudom, hogy ez a fárasztóbb, már a fiamat is nehezebben rugdosom ki a gép elől az udvarra:))))
Ferke08-05-2013 13:42:23 // 44535
Továbbra is tartom: kvára nem nehéz megtalálni a megfelelő embert, ha valaki nem teljesen abnormális, és kinyitja a szemét, kérdez. Persze az itteni magasrötű eszmefuttatásokkal lehet bonyolítani a dolgokat. Ha meg semmi bizalom nincs egyetlen szerelő felé, akkor egyetlen megoldás van: neki kell állni magad:) Én is így csináltam, 15 évesen egy olyan autóban találtam magam, amire minden szerelő csak pislogott, beleértve a boldizsárt is.
Most minden újoncnak sokkal könnyebb: net, fórum, ismerősöknek ugyanilyen verda...szóval úgy globálisan túl van misztifikálva ez az egész szerviz téma.
frusciante08-05-2013 13:31:05 // 44534
Évente 25ezret rakok a gépbe ebből max. 3000et megy városban vagy főúton. A munkám miatt ilyen távokat megyek hetente, h Pilis Nyíregyháza odavissza aztán 2 napra rá Pilis Sz.hely aztán Pilis Szeged odavissza nem a tescóba járok vele oda vissza...:D 20.000kmet meg csak 1x vártam a cserével utána egy alfás haverom mondta, h cseréljek inkább elötte kb. 15.000ként... a szerelőm meg azt mondta, h elmegy az 20-at is, meg mindig azt mondogatta, h cseréljem le inkább egy dízelre, mert kicsi ez a moci ahhoz amit én megyek vele... hát eddig egyébként tökéletesen bírja... az elején még inkább 140ekkel járkáltam de aztán hamar ráálltam a 130ra... azt meg simán bírja utazóba.. persze biztos jobban bírná egy dízel, de nekem eddig semmi bajom nem volt vele...
frusciante08-05-2013 13:17:22 // 44533
Tök igazad van, a videó is fasza!:DD Persze Ferke cartárs biztos az 1x autójánál is elhitt mindent amit a szerelője mondott és persze neki szerencséje volt és egyből olyan szerelőhöz vitte 1. autóját aki nem lehúzni akarta hanem csak segíteni neki (ezért nem olvasta soha a szervízkönyvet).... hát én nem így jártam... és szerintem nem vok egyedül..persze ha már rögtön vétel után ismertem volna az oldalt és felregeltem volna az biztos sokat segített volna..... nekem a 2. szerelőm volt az "igazi" de neki sem hittem el egyből mindent... sajnos nehéz olyan szeretőt találni akire vakon rábízhatja az ember a kocsit és el is lehet neki hinni mindent...
Liquid08-05-2013 13:06:03 // 44532
ha egyszer az van a gépkönyvben akkor nem lehet akkora orbitális ökörség...
Mert te sose olvasod el és tartod be egy olyan dologhoz tartozó gyári előírásokat amihez nem értesz ennyira (vagy legalábbis úgy gondolod) hogy felülbíráld?
Innen nézd a dolgokat.
Én is azért cseréltem le mindig 8-10e-renként a TS-ben az olajat mert megvolt az 1 év.
Egyébként nem tudhatod hogyan használja, mert ha pl. autópályázik 1000km-eket, akkor szerintem simán tartható a 20-es ciklus. De ez nem csak a Seléniára és az Alfára igaz.
Grando08-05-2013 12:45:47 // 44531
Nagyjában-egészében egyet tudok érteni azzal, amit lentebb leírtál.
Egy dologgal azonban alapvetően nem. Mégpedig a szerelőkbe vetett bizalomban. Ahányan vagytok, annyifélét mondtok, és annyifélére esküsztök. Ez pedig így, ahogy mondom hótziher. Ahány olajmárka van, annyi kis prófétacsoportot lehetne gyúrni a szerelőkből, akik simán teledumálják az egyszeri autós fejét. Az okok szerteágazóak (tapasztalat, jutalék, bekajált marketing, vallás, érzelem stb.), de hogy így van, az tutkó. Valami ilyesmi... :D
Vajon miért?
Na és így legyen okos az egyszeri autóbuzi. :)
Hát szóval tényleg nehéz ügy ez. Éspedig ezért nehéz.
Ferke08-05-2013 12:38:11 // 44530
Én nem tudom, hogy mit tud ez a fekete mágia, de én jobban hiszek a gépműhelyben meg az új alkatrészekben:)))
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2013 12:35:06 // 44529
"Az adalékokat - amik újjáépítik a hengerfalat és újrafogalmazzák az olajnyomást - én itt 6 éve ellenzem folyamatosan, de sokan ezzel is lehurrognak:)."
A kolléga Xadot isteníti akkor most ez hogy is van??? Az is épp ezt csinálja :DDDD
DieselManiaco(NagyVad)08-05-2013 12:19:37 // 44528
van aki nem fogja,meg vannak a szerelők,akik 10ezrenként cserélnek turbósba,meg 15-önként szívóban,longlife téma meg off. hiába a selenia is ha valaki 5-6km-ert megy reggel meg ugyanannyit este,tölthet bele bár mit ez ellen a selenia sem véd.lehet jó vagy rossz az olaj,a teljesítmény szintje a lényeg,meg az adott motorhoz tartozó viszkozitás,és mindezek mellett a használat mikéntje,milyen távokat teszünk meg egyszerre,lehűtjük a turbot,vagy esetleg hidegen hf-esre rúgjuk.
Ferke08-05-2013 12:14:59 // 44527
Nekem írhatod, biztos, hogy nem fogom megnézni:))
Ferke08-05-2013 12:13:48 // 44526
hát de fogod...mert ha én most kezdenék autózni, és nem vágom a dolgokat, akkor előbb megkérdezem a szerelőmet...(persze ha nincs szerelőm, akkor előbb valahová bekéredzkedem állandóra:) )
Na, ott meg ugye -ha jó helyre kerültem, akkor - kvára értenek az alfához, és emiatt nem azzal kezdik, hogy letolják a torkomon a seleniat, meg a zsíros cehhet, hanem segítenek, elmondják, mit, mikor, hogyan.
Nem ez tűnik logikusabbnak, mint a kézikönyv bogarászása?:)
Ezek az autók a fogyasztói társadalom számára készülnek, ami nem lenne baj, ha nem a németek járnák le vele azt a km mennyiséget, amennyi időre tervezték ezeket a 20ezres intervallummal:)
frusciante08-05-2013 12:10:27 // 44525
147 kézikönyv 252. oldal....
frusciante08-05-2013 12:05:44 // 44524
Durva de szervízkönyven olvastam, h 20.ezrenként köl' cserélni!!! Ha azt írja a kézikönyv, h cseréld 20.ezrenként magadtól nem fogod 15ezrenként cserélni... egy alfás ismerős mondta, h ne várjak vele azért 20-ig inkább cserélgessem 15-önként... azóta cserélem úgy...
frusciante08-05-2013 11:57:33 // 44523
pont jól látod! mi azért ragaszkodunk a seléniához lekinkább, mert nem értünk hozzá és a gyár ezt ajánlja (ezért vesszük ezt "szentírásnak"), a sok jónép aki annó svájci frankon vette fel a hitelét se értett hozzá, h mit vett fel de mind kinevette azokat akik forintban fizették ugyanarra az összegre havi szinten a 1,2-1,4xét... és most ki nevet??? :D ha nem értesz vmihez, de akitől megveszed a szolgáltatást vagy dolgot úgy néz ki, hogy ért hozzá akkor neked monhatja más szerelő, vagy pénzügyi tanácsadó, h az szar amit vettél nem fogsz neki hinni... abban én is biztos vok, h az alfa nem kis lét kap azért a seléniától, h őket ajánlja mint minden autógyártó cég a "gyári " olajgyártó cégétől... de arról meg fingom sincs, h a többi olaj milyen hatással van a vasra ezért használom azt amit a gyár ír laikusként...
Ferke08-05-2013 11:52:55 // 44522
Nem a leeresztette olajról beszélek...durva mi?:))
Mondjuk a km meg amásik fele. Minek az olaj megválasztásáról témázni, ha úgyse cseréli a delikvens időben???:) 20ezret menni az olajjal?! Bakker....:P
Ferke08-05-2013 11:50:12 // 44521
Jah. A lonlájf és a turbo nem barátok. Olajat kell cserélni, és akkor nincs olyan korán gond:)
frusciante08-05-2013 11:49:53 // 44520
Én eddig a 100ezrem alatt 7x cseréltem olajat, 1x. 20.000 km után mert azt olvastam, h ilyen intervallunonként kell utána 15.000ként de "panírmorzsával" vagy akár benzines szaggal sosem találkoztam... én annyira nem értek az olajhoz, mindig fateromnak mutogattam, h szerinte ez milyen (ő sem autószerelő, csak buszt, kamiont és puttonyos verdákat vezet már 50 éve ez idő alatt volt vagy 20 autója és látott már egy két dolgot) ettől még közel se szakember... de szerinte 1xse volt tré az olaj amit leeresztettünk...
Ferke08-05-2013 11:47:29 // 44519
Nem hinném, hogy tanulmányokat kell végezni ahhoz, hogy helyettesítsek egy olajat egy másik gyártóéval:) Nyilván az ember garanciát vállal arra, amit csinál, legyen az egy tárolt eljárás vagy matview megírása (és annak következményei), vagy akár egy olaj kiválasztása és betöltése.
Egyébiránt nyilván nem rakok szart abba a motorba, amit előtte 1 hétig csavaronként fűztem össze, nem?:)
Egyébként az a fura, hogy ez az olajtéma a szerelők körében fel se merül komoly témaként, minden szerelő tudja, hogy mit lehet beletölteni, és mit nem, ellenben itt, az elméleti sík melegágyában annyiszor téma és annyira karakánok a vélemények, mintha mindenki értene hozzá:)
Mondjuk laikusként én sem kockáztatnék, mert ha nem értek hozzá, akkor nyilván a seleniat rakom bele, mert le van írva...:) De ez esetben meg ugye győzött a 2. pontban említett marketing, csak épp visszafele nyalt a fagyi:)
Az adalékokat - amik újjáépítik a hengerfalat és újrafogalmazzák az olajnyomást - én itt 6 éve ellenzem folyamatosan, de sokan ezzel is lehurrognak:).
Grando08-05-2013 10:44:57 // 44518
Nincs misztikum szőve, csak néhányan azt mondjuk, hogy felesleges kísérletezgetni, ha a Selénia egyértelműen teljesíti az adott motorhoz előírt követelményeket. Másrészt elhiszem, hogy más olajok is megfelelőek lehetnek, de azok mégiscsak nagyobb rizikófaktort hordoznak magukban, mint amiért a gyár kezeskedik.
Panírmorzsa szerű izék? Nem vagyok szerelő, de 1-2 olajcserét végignéztem már a saját verdáimnál. Ilyen még nem volt. Ellenben a prolonggal megszeretgetett, korábban össze-vissza olajokkal használt 2.5 V6 motorom azonmód hidrós is lett - gyanúnk szerint a korábban lerakódott, és a csodaszer által leoldott szennyeződésektől. Gyanúnk szerint... Aztán hogy mi a fenétől valójában. Ezer oka is lehet. Pedig én csak hűdejót akartam neki.
De viszont! Neked természetesen sokkal-sokkal nagyobb tapasztalatod van a legtöbbünknél, éppen ezért csak remélni tudom, hogy ezt felelősen adod át nekünk, és mielőtt sommás véleményt alkotsz (nevezetesen, hogy az Alfa Romeo tizen-huszon-X éve ajánlott gyári olaja nemes egyszerűséggel egy fos), megfelelő tanulmányokat végeztél e téren, és az ítéletet körültekintően hoztad.
Bár tapasztalataim szerint az ilyen vélemények alapvetően ritkán helytállóak. :)

A 2. pont valóban kicsit gyorsra sikeredett. Leginkább az olajok műszaki és üzleti hátterét (melyik a döntőbb, melyik nyomja el a másik szempontot - ha elnyomja) feszegető témával kapcsolatos, és valóban inkább Tuningman kollégának szól - bár nem csak neki nyilván. Sőt, akár te magad is hozzászólhatsz.
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2013 10:39:53 // 44517
itt van pedig :))) igaz váltóból a második van rajta....gondolom bsztak olajat cserélni benne
frusciante08-05-2013 10:38:31 // 44516
400.000 kmet futó turbó?? Én nem tom, uncsi tesóm 120dje örülne ha ennyit elment volna... neki 150 után csere érett lett, de kreesztapám 9-3 benzines saabjján se bírt 200nál többet...
Tom_15608-05-2013 10:31:54 // 44515
Hali Urak!

Nem tud valaki olcsó és megbízható szerelőt Kiskunfélegyháza/Kecskemét vonzáskörzetében?
Főtengely szimeringet, féltengely szimeringet , meg termosztátot kellene cserélnem. Egy helyi szerelő rögtön mondott 50 ropit munkadíjra, amit kicsit sokallottam :-)
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2013 10:24:33 // 44514
a céges autónkban 425e km lakik mindig olyan olajat kap ami van a polcon 10w40, 5w40 Agip, Mannol, Eneos stb és érdekes módon megy, a turbó is a gyári rajta, igaz 10-15e-ként cseréljük...én lassan kételkedek ebben az olajmizériában :))))
Ferke08-05-2013 09:58:09 // 44513
Én még itt írásban soha nem csodaolajoztam (ez a selenia-hívők privilégiuma:) ), én csak azt mondom, hogy egy rakás más olaj tudja ugyanazt, mint a selenia, ezért felesleges misztikumot szőni a selenia köré.
(Ezen túlmenően személy szerint engem idegesítenek az olajban úszkáló panírmorzsa szerű izék, de ez tényleg csak az én és egy szűk ismerősi köröm véleménye:) )

Egy pár autó életútját végigkísérve elmondható, hogy a seleniától nem lesz rövidebb, sem hosszabb a motor élettartam.
Az 1. pontra a válasz tehát: kb fele-fele az arány a gyári és nem gyári olajok terén.
A 2. pontot nem igazán értem, ez gondolom olyasvalakinek akartad címezni, aki valamilyen olajat preferál a selenia helyett.
Grando08-05-2013 09:00:12 // 44512
Arra a kérdésre mi a válasz, hogy:
A nálatok megforduló autók többségét a forgalomba helyezésüktől kezdve túlnyomó részben vajon a gyári olajjal, az olajszintet rendszeresen ellenőrizve, és az előírt csereintervallumokat, illetve a javasolt üzemeltetési feltételeket betartva használták/használják?

vagy:

A kemény marketingmunkával, esetleg fejtágításokkal megtámogatott csodaolajoktól/sárkányfű adalékoktól örök életű lesz a motor? Netán dokumentálható, hogy ezek mennyivel tolják ki az élettartamot (ha egyáltalán kitolják)? Az ilyen olajcégeknek nincs haszna? Egyáltalán ugyanannyi olajcég van, ahány márka? Ugyanannyi tulajdonos, ahány olajcég?
Ferke08-05-2013 08:35:45 // 44511
A kivétel mindig erősíteni fogja a szabályt!:)
Piritu - 1.000.00008-05-2013 06:57:00 // 44510
Melyikkel hány százezret mentél, amíg a motorkopás számottevő lett? Mennyivel többet
megy el velük a TS? (Összehasonlítási alapként, a volt 1,6 TS-em 300e felett van már.)
osee_selespeed08-05-2013 06:37:01 // 44509
Legalábbis 156-nál az van benne.
osee_selespeed08-05-2013 06:36:13 // 44508
3mm-es SMD led.
Tuningman08-05-2013 02:39:27 // 44507
Én már semmilyen Selénia terméket nem használok. Persze ha valaki kéri akkor megkapja. Mindegy melyik olaját nézzük mert mindegyik gyenge. Viszont a Tutela az jó, persze itt most nem a motorra értem:))
Eleve TS-be nem kell 10W-60-as olaj, felesleges pénzkidobás.
Én a TS-be Xado 10W-40 SL/CF-et használok és abszolút meg vagyok vele elégedve.
15ezer km-ig is használható minőségvesztés nélkül. Amúgy én leteszteltem és pontosan 19ezret bír az olaj:)
Ha ez esetleg nem tetszik akkor még ajánlom a Mobil Super 2000 10W-40 SL/CF-et.
Ha pedig nagyon profi olajat szeretnél és a pénztárcád is megengedi akkor a Motul 300V Chrono 10W-40 észter bázisú versenyolajat ajánlom:)
Ez nem holmi racing nevű vacak, ez nagyon komoly olaj.
Amúgy az itt felsorolt olajak nemhogy meghaladják az ACEA és API követelményeket hanem túlteljesítik azokat.
Piritu - 1.000.00007-05-2013 22:13:06 // 44506
A 30 éves Ikarus nagyságrenddel kevesebb nitrogén-oxidot termel. A régebbi, adagolós dieselekben kisebb az égési hőmérséklet miatt. (Ráadásul a termelt korom is nagyobb méretű, mint az újabb rendszereké, így hiába látványosabb, a tüdőre kevésbé káros, mert nem jut le az alsó részekbe.)
A szívósort sem kell sokszor tisztítani/cserélni az autó élete során. A volt 156mjetemnél ez 200e-nél lett esedékes. Ha kicseréli az ember kb. az autó életéig többet nem lesz gond vele.
A korszerűbb, erősebb motorú autó meg sajnos tényleg többe kerül, ezzel a vételnél tisztában kell lenni. Ezért olcsóbb is egy használt autó. Hiába mondják itt sokan, hogy állapotot kell venni, vannak dolgok, amik a km-el arányosan kopnak, fogynak. Ezért nem veszünk olcsón Maseratit sem, mert nem tudnánk fenntartani.
MikeTheDevil07-05-2013 21:21:38 // 44505
Persze cseréltem mindent.
G-Burt07-05-2013 21:19:32 // 44504
vagy nem...
gecsa07-05-2013 21:18:29 // 44503
elég összetanítani is..
G-Burt07-05-2013 21:05:19 // 44501
immot is cseréltél hozzá?
Hermész 8807-05-2013 21:03:39 // 44500
Ki tudja az izzó tipusát ami az ablak lehuzó gomb belsejében lakik?
MikeTheDevil07-05-2013 20:52:35 // 44499
Hello!
Van egy költői kérdésem.Be szart a motorvezérlőm éés ki akarnám cserélni egy másikra, de a másikkal csak annyit csinál, hogy brummanik egyet és megáll.Ilyenkor mi van? Üdv! Mike
Hermész 8807-05-2013 20:50:27 // 44498
Cia.

166-os üza betöltő belső nyitó madzagja nincs meg..- gondolom előző gazdinál leszakadt...-Hogy lehetne pótolni?
frusciante07-05-2013 18:26:23 // 44497
Júliusban megyünk vezérlésmódosító cserére, akkor majd belenézek mit kell még cserélni. Azt mondod készüljek rendesen... :(
frusciante07-05-2013 18:24:48 // 44496
Közben ki lett takaritva ezt a 13 éve alatt tuti senki nem tisztította...
gecsa07-05-2013 18:17:21 // 44495
Európában mindenhol alkalmazzák, még a benzinesekben is..alfától a fosvágenig..
0Balazs07-05-2013 18:09:48 // 44494
Sziasztok!

146 1.6 TS-en hogy célszerű főtengely jeladót cserélni? Kicsit szűkös a hely :D
Alfa GT-Csaba07-05-2013 17:57:48 // 44493
Jó azt írjuk hogy levegő szennyezés csökkentése ,de azt megnézném hogy egy 30 éves Ikarus busz levegő szennyezettségét hány alfa gt pufogná ki egr nélkül!!Amúgy meg az EGR miatt sok más problémája is lesz azon kívül a kocsinak hogy dzsuvás lesz a szívó sor,ami mind a mi zsebünket terheli ,nem kicsit!!!
Piritu - 1.000.00007-05-2013 17:39:29 // 44492
Nem ilyen egyértelmű a dolog, a nitrogén-oxidok mennyiségét csökkentik vele. Jó lenne, ha a gyermekeinknek is maradna valami élhető...
Piritu - 1.000.00007-05-2013 17:36:18 // 44491
Tényleg ekkora probléma százezrenként kitakarítani?
(Szidjuk őket a gyertyák miatt is, hogy beletervezték, mert a TS-ben kb ennyi időközönként kell gyertyát cserélni.)
Alfa GT-Csaba07-05-2013 16:28:48 // 44490
a lényegen nem változtat,akkor is egy barom volt :-)!!
Ferke07-05-2013 16:28:47 // 44489
Minél koszosabb, annál kopottabb a motor:)) Merhogy jön fel a kartergáz.:(
Ferke07-05-2013 16:26:34 // 44488
Azt nem a Giovanniék találták ki, hanem az eu:))
Alfa GT-Csaba07-05-2013 16:19:07 // 44487
igen az mind dzsuva ,de gondolj bele hogy egy dieselé milyen szarom ,mert az egr-en a kipufogó kormos gáz is vissza vezette az agyon iskolázott spagetti zabáló!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.