Forum >> Szerelőműhely
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-07-2013 19:42:46 // 45536
Sziasztok. Tegnap felső lengőkar szilent zsíroznál észre vettem hogy a jobb oldali motortartó gumibak eléggé ramaty állapotban van. Ezzel nem is lenne gond az érdekesség hogy a bakon van egy matrica hogy 1,9-2,4 TD. Most akkor itt valami turpisság van vagy csak a gyártó le spórolt egy J-betűt?
mreni26-07-2013 19:16:15 // 45535
Az alsó szíjtárcsán is van jelölés,no para,ha csináltál már ilyet sima ügyy szerszám nélkül is
KicsiStrigo26-07-2013 17:45:27 // 45534
Sziasztok! Kérdésem a következő lenne! Vezérlés cserével kapcsolatban. 1,9 JTD motor. Az alsó vagyis főtengely kivezetésnél külön szerszámot kel gyártanom hogy lerögzithessem? Vagy esetleg valaki tud valami jobb megoldást ? És http://docky.netexpert.hu/156/156JTD_esp.pdf ez az oldal alapján csak felül van jelölés a vez. tengelyen. Ez igaz? Vagy hogy van ez ? Kicsit belebonyolódtam :(
Jozso5326-07-2013 16:13:42 // 45533
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy a 156.os hátso kerékcsapágy anyája milyen erösen van meghuzva mert nem akar megindulni, vagy van valami trükkje a levételnek,
Köszi a válaszokat.
Az lenne a kérdésem,hogy a 156.os hátso kerékcsapágy anyája milyen erösen van meghuzva mert nem akar megindulni, vagy van valami trükkje a levételnek,
Köszi a válaszokat.
Csöri25-07-2013 22:39:04 // 45531
Van egy pici tömítőalátét és egy kis tömítőpaszta is.
PistaFR25-07-2013 22:08:32 // 45530
Meg tudják javítani. Vadi új csövet roppantanak a régi helyére, és gari is van rá. Erzsébetre vidd, úgy szinte biztos hogy másnapra kész lesz.
hg6idn25-07-2013 21:40:47 // 45529
Most találtam a neten a http://www.hullokft.hu/ oldalát. Holnap leinformálom őket.
Bontott felé nem hajlok, szeretném még sokáig élvezni a 156 társaságát :)
Múlt évben, mikor aktív használatban volt az autó mintha nem lett volna ennyi baja...Lehet besértődött, mert lecseréltem egy öregecske, duci Doblóra?
Bontott felé nem hajlok, szeretném még sokáig élvezni a 156 társaságát :)
Múlt évben, mikor aktív használatban volt az autó mintha nem lett volna ennyi baja...Lehet besértődött, mert lecseréltem egy öregecske, duci Doblóra?
Xixo25-07-2013 21:36:13 // 45528
Nekem 10 körül mondtak a felújításra, 30 körül az újra. Bontott meg lutri lehet.
Tocsa25-07-2013 21:32:35 // 45527
Vagy új vagy bontott ! Szerintem a rosszat ne mókold dobd ki a francba csak elmegy majd megint a gázod.
hg6idn25-07-2013 21:25:22 // 45526
Sziasztok!
Tegnap kb. 3 hetes kényszer parkoltatás után (sok munka) ismét beüzemeltem a szépségemet. Autó mosóba menet tapasztaltam, hogy nem indul a klíma kompresszor, a leállítás előtt lett töltetve, akkor alacsony hűtési hatásfok miatt vittem töltésre.
Ma sikerült benézni a motortérbe: a zöld színező anyag szépen beszínezte a motorteret ha jól láttam a
karikával jelzett egyik Alu-gumi-Alu cső adta meg magát. Lehet ezt felújítani? Vagy csak újba érdemes gondolkodni?
A kép kicsit kicsi,
Tegnap kb. 3 hetes kényszer parkoltatás után (sok munka) ismét beüzemeltem a szépségemet. Autó mosóba menet tapasztaltam, hogy nem indul a klíma kompresszor, a leállítás előtt lett töltetve, akkor alacsony hűtési hatásfok miatt vittem töltésre.
Ma sikerült benézni a motortérbe: a zöld színező anyag szépen beszínezte a motorteret ha jól láttam a
karikával jelzett egyik Alu-gumi-Alu cső adta meg magát. Lehet ezt felújítani? Vagy csak újba érdemes gondolkodni?
A kép kicsit kicsi,
Sümi Z25-07-2013 20:21:13 // 45525
Sziasztok!
Lehet, hogy hülye kérdés, de azért felteszem. A 145 1.6TS-nél a termosztátban lévő hőfok jeladót szeretném kicserélni, már megvettem az újat.
Van valami tömítés a termosztát "váza" és a jeladó "anyája" között? A jeladó dobozában nem volt gumigyűrű, gondolom fém a fémmel nem érintkezhet. Vagy tömítő pasztát tegyek rá?
Ha valaki már cserélt ilyet meg tudná mondani, hogy kell-e és ha igen mi? Nem szeretnék úgy állni ott, hogy hiányzik esetleg valami. Valamint amikor kicsavarom a jeladót akkor mekkora mennyiségű hűtőfolyadék kifolyása várható?
Előre is köszönöm a segítséget.
Sümi
Lehet, hogy hülye kérdés, de azért felteszem. A 145 1.6TS-nél a termosztátban lévő hőfok jeladót szeretném kicserélni, már megvettem az újat.
Van valami tömítés a termosztát "váza" és a jeladó "anyája" között? A jeladó dobozában nem volt gumigyűrű, gondolom fém a fémmel nem érintkezhet. Vagy tömítő pasztát tegyek rá?
Ha valaki már cserélt ilyet meg tudná mondani, hogy kell-e és ha igen mi? Nem szeretnék úgy állni ott, hogy hiányzik esetleg valami. Valamint amikor kicsavarom a jeladót akkor mekkora mennyiségű hűtőfolyadék kifolyása várható?
Előre is köszönöm a segítséget.
Sümi
Imyx25-07-2013 19:38:53 // 45524
Felejtsd el, óriási macera lenne, a pénzről nem is beszélve, de kétséges lenne a kivitelezése is, bár elmleti síkon megoldható lehet. Selespeedet már "cseréltek" manuális váltósra, hidd el, az se volt egy könnyű menet :).
Ilyen esetben autót kell cserélni, az a legegyszerűbb, legolcsóbb.
Ilyen esetben autót kell cserélni, az a legegyszerűbb, legolcsóbb.
atesssz24-07-2013 19:29:22 // 45523
aki tud eladó (akár használt) sport kipufogót benzines Alfa 155-höz, legyen szíves üzenetben megírni!
Köszönöm!
Köszönöm!
[k i z z o]24-07-2013 18:53:58 // 45522
Gyújtótrafó hibát könnyű vele előidézni, kb. 18V -ról járatja a gyújtórendszert, ami uakkora dwell esetén rendesen odavág a trafóknak - idő előtt szaturálnak, a gyújtóvégfok sok esetben limitálja is a primer áramot, azaz "kiiktatja" a dobozkát, így az autók 90% -ban nem is működik.
sty24-07-2013 18:37:58 // 45521
Skacok vettem egy multikormány,órarugóvak,ki is cseréltem de rendszerhiba üzenetet ír ki és az ASR lámpa is világit,lehet hogy az órarugóval van valami gond,vagy mondtak egy olyat hogy ezek a komputerek annyira érzékenyek hogy azért jelez be,üttessem ki a kódot és hátha nem jön vissza
osee_selespeed24-07-2013 14:04:18 // 45520
Üdv!
Valaki szedett már szét 2.0TS műanyag szívótorkot? Beragad a vakumos része, ezért szeretném ki takarítani. Kell valamire különösebben figyelni?
Valaki szedett már szét 2.0TS műanyag szívótorkot? Beragad a vakumos része, ezért szeretném ki takarítani. Kell valamire különösebben figyelni?
Hudini24-07-2013 13:21:01 // 45519
Z ajánlotta, azt mondta, jó, bajt nem csinálhat és elvileg valóban tudja amit......
Föckös24-07-2013 12:23:46 // 45518
kérdezd meg Zét, vagy Wmaast-ot, használták.
gecsa24-07-2013 11:44:26 // 45517
egyszer láttam, hogy ugyanezzel a szöveggel reklámoztak egy darab bontott téglát, ami a pedál alá berakva fogyasztáscsökkentő hatású.. még vaterán lehetett rá licitálni..:)
de ezek szerint még mindig van aki bedől neki..
de ezek szerint még mindig van aki bedől neki..
Liquid24-07-2013 10:32:37 // 45516
pont annyit mint a többi hasonló placebo effektre épülő okosság
Hudini24-07-2013 09:29:34 // 45515
timo23-07-2013 19:12:18 // 45514
Sziasztok!
Alfa 156 2,0 T.S. kipufogó flexibilis csövének pontos méretét meg tudja valaki mondani nekem?
Köszönöm
Alfa 156 2,0 T.S. kipufogó flexibilis csövének pontos méretét meg tudja valaki mondani nekem?
Köszönöm
aranytl23-07-2013 06:21:21 // 45513
Koránt sem biztos, hogy a szimeringnél engedi az olajat. Nekem konkrétan a váltó házából folyt az olaj, ahol a két fél össze van illesztve. A gyári tömítőanyag megadta magát és a váltó alja teljesen olajos volt. Viszont a kihajtásnál nem volt olajos. Szóval nézz alá jobban, hol olajos pontosan, honnan szivároghat.
Kuplung cserekor szétszedettem a váltót és kitakarították majd eltömítették. Most teljesen száraz kívül:)
Kuplung cserekor szétszedettem a váltót és kitakarították majd eltömítették. Most teljesen száraz kívül:)
Peti156Sw22-07-2013 21:40:52 // 45512
Sziasztok! Meg tudjátok mondani hogy egy 156 JTS 2.0 Selespeed Facelift-es kasztniba bele lehet építeni 156 2,4 Jtd M-jet motort, váltót?
Riki22-07-2013 18:54:00 // 45511
értem, köszi, az mit jelent milyen összegre számolhatok? óriási meló a csere?
Benz22-07-2013 18:51:53 // 45510
Üdv !
Az alfának terhelésnél 2000- 2500 fordulat között meglehetősen hangos csörgő hangja van utána elhagyja . Álló helyzetben pörgetve sincsen ilyen hangja, csak mikor menet közbe gyorsítva van vele. Ugye NEM hajtókarcsapágyas ?????. Vez. mód lehet? csöröghet az ??
Az alfának terhelésnél 2000- 2500 fordulat között meglehetősen hangos csörgő hangja van utána elhagyja . Álló helyzetben pörgetve sincsen ilyen hangja, csak mikor menet közbe gyorsítva van vele. Ugye NEM hajtókarcsapágyas ?????. Vez. mód lehet? csöröghet az ??
Goodboy22-07-2013 18:45:50 // 45509
hahooo fiuk. keresek vkit aki elektronikába tud távgyogyitani v tanácsokat adni 56 2.4 jtd t illetöen ,mert kiborit a sok kanoc...kösziiii
WarbiRunner (Gyuri)22-07-2013 14:39:58 // 45508
Az imént kimentem, hogy kiveszem gyorsan. Elég szűkös a hely, úgyhogy a szőnyeget visszahajtottam és kiszedtem az ECU védő műanyagot, hogy jobban férjek. Nézegettem, nézegettem, hogy hogy fog ez itt kiférni, elmentem kisebb csavarhúzóért hogy időt nyerjek :-)... közben vettem a nagy levegőt...nadehamár a kezemügyébe akadt a WD-40, jött az is velem.
Visszamentem, behelyezkedtem, néztem...van ott több csavar is, melyikkel próbálkozzak...
Áááálj! Miért is jött velem a jó haverom flakon? Venti csatlakozó le, elhajol, kűggyedneki. Jól befújkáltam. Mikor elült a szag, a környéket letörölgettem, csati fel, gyújtás ráad. Ééés MŰKÖDIK!!! :-D
Szóval nem derült ki hogy kifér e, de ha Te mondod, kifér, gondolom nem egy-két ilyet pakoltál már ki. Én most megúsztam :-)
Visszamentem, behelyezkedtem, néztem...van ott több csavar is, melyikkel próbálkozzak...
Áááálj! Miért is jött velem a jó haverom flakon? Venti csatlakozó le, elhajol, kűggyedneki. Jól befújkáltam. Mikor elült a szag, a környéket letörölgettem, csati fel, gyújtás ráad. Ééés MŰKÖDIK!!! :-D
Szóval nem derült ki hogy kifér e, de ha Te mondod, kifér, gondolom nem egy-két ilyet pakoltál már ki. Én most megúsztam :-)
Ferke22-07-2013 12:30:52 // 45507
Az nem a váltódból szivárog, hanem a váltó oldali főtengely szimmeringed felől a motorból...
Ferke22-07-2013 12:29:58 // 45506
??? de miért? Sem a 156 sem a 145/46-nál nem kell bontani semmit. 1 csavar fogja a ventiiházat alulról, majd kb 2 centit el kell tekerni, és lefelé kijön. 156-nál le kell szedni előtte a filces borítást a kesztyűtartó alatt, 145/46-nál ez sincs.
gecsa22-07-2013 12:19:36 // 45505
ha olyan, mint a 156, akkor rövid a válasz: mindent... :D
Ata14721-07-2013 11:50:43 // 45504
147- hez honnan tudnék beszerezni váltó- bowdent? HELP
WarbiRunner (Gyuri)21-07-2013 11:25:59 // 45503
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata, esetleg fotója, hogy a 146 szellőztető ventillátorát hogy tudom kivenni? Már másodjára áll meg napokra a szellőzés, aztán egyszer észbekap és megy tovább. Valami kontakt gond lesz ott, csak hozzá kéne férnem.
Mit kell bontanom? Remélem nem az egész műszerfalat....
Mit kell bontanom? Remélem nem az egész műszerfalat....
Riki21-07-2013 11:09:18 // 45502
Sziasztok!
TS váltóknál mi a leggyakoribb ok ami miatt csöpög belőle az olaj? Lehet javítani valami tömítés esetleg? Igazából alulról benézve már nagyon csúnyán fest rajta elég vastag olajsár a váltón , és csöpög is belőle ha áll az autó.
TS váltóknál mi a leggyakoribb ok ami miatt csöpög belőle az olaj? Lehet javítani valami tömítés esetleg? Igazából alulról benézve már nagyon csúnyán fest rajta elég vastag olajsár a váltón , és csöpög is belőle ha áll az autó.
Bubi (147)20-07-2013 15:56:07 // 45501
Helló!
tudnátok ajánlani olyan helyett ahol kétoldali kipufogó rendszert csinálnak 147es-re
tudnátok ajánlani olyan helyett ahol kétoldali kipufogó rendszert csinálnak 147es-re
Dani20-07-2013 15:35:29 // 45500
Hali srácok! Az már biztos szerintem hogy az LMM -em betojt, viszont olyan gondom van, hogy a 156osom 98-as viszont 2001 utáni blokk van benne. Semmi nem lett cserélve a motortérben csak a motor. Elképzelhető, hogy az LMM nem ehhez a motorhoz való?? és ha igen akkor pontosan mi a teendő?? előre is köszi a segítséget!
Marek18-07-2013 11:30:03 // 45499
Sziasztok! Cserélt már valaki GTV/Spideren FL-esen klímavezérlő panelt?? miként kell nekiállni, h minimális szívás legyen?
atis_166jtd18-07-2013 08:19:33 // 45497
Nem párolog el a hab. Azért mondják hogy olyan hejre fujd ahol vissza tud folyni a kifolyóhoz. Próbáld ki fujj a kezedbe és nézd meg hogy egy ilyen kicsit ragacsos lötyi lesz belöle.
GTPeti18-07-2013 00:18:20 // 45496
Szerintem pedig pontosan a hab tud igazán bejuttatni fertőtlenítőszert olyan helyekre ahol a gombák/baktériumok megtelepszenek. Az tényleg fontos, hogy ismerje az ember a levegőjáratokat, hogy biztonságos legyen a hab használata. A 156-nál semmilyen gondot nem okozott és sehol sem csöpögött. Ugye nyomtalanul elpárolog.
(Megértem, hogy a TC egy ilyen álláspontot tett közzé. Nehogy akárki gondolkodás nélkül elkezdje fújni a habot és ezzel kárt tegyen az autójában, majd a TC-t hibáztassa.)
(Megértem, hogy a TC egy ilyen álláspontot tett közzé. Nehogy akárki gondolkodás nélkül elkezdje fújni a habot és ezzel kárt tegyen az autójában, majd a TC-t hibáztassa.)
ZOI16-07-2013 20:08:46 // 45495
Totalcar oldalról másoltam, klímatisztítók témában.
A kereskedelemben kapható tisztítók közül a habokat emelném ki, mint nemkívánatos eszközt az autós használatban. A gondolat jó, miszerint egy hosszú cső segítségével az autó levegőcsöveibe befecskendezett hab fertőtlenít, de a gyakorlat mást mutat. A habból egy idő után folyadék lesz, ami a csövek illesztésein keresztül kicsorog a műszerfal belsejébe és eláztat mindent, ami útjába akad. A középső beömlőből az autórádióba, esetleg a fűtésvezérlőbe folyik. A tisztítószer erősen maró hatású, nem barátságos anyag, órák alatt szétmarja az elektronika panelján lévő nyomtatott áramkört és a kisebb alkatrészeket. Egy gyári rádió vagy egy fűtéselektronika többszázezer forintos befektetés is lehet. Idén valahogy jelentősen megnövekedtek az ilyen jellegű hibák, rendseresen érkeznek az ügyfelek tönkrement készülékeikkel, amiknek a többségét nem lehet javítani. A tisztítást inkább gázzal végezzük. A gázzal működő sprayk használata, egyszerű. Az autón be kell kapcsolni klímát teljes intenzitással, majd belső levegőkeringetésre váltani. A sprayt be kell tenni az utastérbe és speciális kiképzésű fejét be kell pattintani, amitől az folyamatosan kiengedi a gázt. Gyorsan rázárjuk az ajtót, majd várunk tíz percet, ami idő alatt a fertőtlenítő gáz átjárja az autót és annak szellőzőjáratait. Tíz perc után nyitott ajtókkal hosszan átszellőztetjük az utasteret és kész. Lehetőleg ez az esemény essen egybe a pollenszűrő cseréjével. Márkát nem írok, az reklám lenne, de lényeg, hogy ne habot használjunk. Ez nem bonyolult feladat otthon is megoldható, bár a pollenszűrő cseréje egyes autótípusnál közel sem egyszerű (Ford esetében a gázpedált kell kivenni a helyérő), ezeket a kiemelten nehézkes cseréket bízzuk szakemberre.
A kereskedelemben kapható tisztítók közül a habokat emelném ki, mint nemkívánatos eszközt az autós használatban. A gondolat jó, miszerint egy hosszú cső segítségével az autó levegőcsöveibe befecskendezett hab fertőtlenít, de a gyakorlat mást mutat. A habból egy idő után folyadék lesz, ami a csövek illesztésein keresztül kicsorog a műszerfal belsejébe és eláztat mindent, ami útjába akad. A középső beömlőből az autórádióba, esetleg a fűtésvezérlőbe folyik. A tisztítószer erősen maró hatású, nem barátságos anyag, órák alatt szétmarja az elektronika panelján lévő nyomtatott áramkört és a kisebb alkatrészeket. Egy gyári rádió vagy egy fűtéselektronika többszázezer forintos befektetés is lehet. Idén valahogy jelentősen megnövekedtek az ilyen jellegű hibák, rendseresen érkeznek az ügyfelek tönkrement készülékeikkel, amiknek a többségét nem lehet javítani. A tisztítást inkább gázzal végezzük. A gázzal működő sprayk használata, egyszerű. Az autón be kell kapcsolni klímát teljes intenzitással, majd belső levegőkeringetésre váltani. A sprayt be kell tenni az utastérbe és speciális kiképzésű fejét be kell pattintani, amitől az folyamatosan kiengedi a gázt. Gyorsan rázárjuk az ajtót, majd várunk tíz percet, ami idő alatt a fertőtlenítő gáz átjárja az autót és annak szellőzőjáratait. Tíz perc után nyitott ajtókkal hosszan átszellőztetjük az utasteret és kész. Lehetőleg ez az esemény essen egybe a pollenszűrő cseréjével. Márkát nem írok, az reklám lenne, de lényeg, hogy ne habot használjunk. Ez nem bonyolult feladat otthon is megoldható, bár a pollenszűrő cseréje egyes autótípusnál közel sem egyszerű (Ford esetében a gázpedált kell kivenni a helyérő), ezeket a kiemelten nehézkes cseréket bízzuk szakemberre.
picturesmaker16-07-2013 19:26:41 // 45494
Sziasztok!
Nincs valakinek 156 jtd-hez refimoso kapcs. rajza (bekötési rajz)?
előre is köszi.
Nincs valakinek 156 jtd-hez refimoso kapcs. rajza (bekötési rajz)?
előre is köszi.
VMate16-07-2013 16:22:08 // 45493
megvan a hiba, összeégett a kábelköteg, az egr hőcserélőjéhez hosszabb ideje hozzáérhetett és megpörkölt pár vezetéket, esetleg ha másnak is ott fut figyeljen oda rá, én arrébbhuzattam igy mostmár tuti.
azzz15-07-2013 22:28:53 // 45492
Sziasztok! Előre szkúzi a homály kérdésért..3 éve nem volt vele gondom de újabban nem tudom visszazárni a tanksapkát a Mitomon. Kulcsot bele, azzal forgat és úgy is zár vissza. Eddig no problem de most (utóbbi 2 tankolásnál) csak hangosan kattog (eddig más hangot adott, mikor be tudtam zárni) és nem akad bele a menetbe, elforog folyton.
El tud romlani az ilyen? Vagy hirtelen máshogy zárom? Sose tankolt kutas helyettem de már lassan ott tartok, megkérem. Hátha neki sikerül...
Mit tegyek? Lehet ilyet venni valahol? Help please
El tud romlani az ilyen? Vagy hirtelen máshogy zárom? Sose tankolt kutas helyettem de már lassan ott tartok, megkérem. Hátha neki sikerül...
Mit tegyek? Lehet ilyet venni valahol? Help please
GTPeti15-07-2013 22:22:51 // 45491
Srácok, a Sidem márkájú lengőkarokkal milyenek a tapasztalatok?
VMate15-07-2013 20:45:31 // 45490
Nagyon szuper, köszi :)
GTPeti15-07-2013 20:11:37 // 45489
"jó lenne egy kapcs. rajz mert már lett volna rá szükség máskor is.."
5 hozzászólással ezelőtt írtam erről. Illetve a 156 topicban kb. fél órája. :)
5 hozzászólással ezelőtt írtam erről. Illetve a 156 topicban kb. fél órája. :)
VMate15-07-2013 20:06:53 // 45488
Na, természetesen műszerrel olvastam ki a 139 fokot, mert ez csak pár tizedmásodpercig tartó állapot, ennyi idő alatt a mutató nem tudja lekövetni az infot, de a piros, forrásra figyelmeztető jel már felvillan, tehát az info az ecuhoz és a kocsi vizhőfokjelzőjéhez ugyanattól a szenzortól érkezik, amiről tudom, hogy nem hibás hiszen lehuzott csatinál is ugyanez a jelenség annyi különbséggel, hogy "szakadásnál" -40 fok a vizhőfok de ugyanúgy felugrik néha 139re, szerintem valahol zárlatos lesz a 2 szál vezeték, jó lenne egy kapcs. rajz mert már lett volna rá szükség máskor is..
GTPeti15-07-2013 18:31:01 // 45487
Ha lehúzod és nem megy a vízhőfokmérő, akkor megtaláltad a hibás/kontaktos szenzort.
(Kivéve, ha a 139 fokot MES-sel olvastad ki és nem a műszeren olvastad le.)
(Kivéve, ha a 139 fokot MES-sel olvastad ki és nem a műszeren olvastad le.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
469
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?