Forum >> Szerelőműhely

Ferke11-11-2015 23:10:16 // 51086
Így végigolvasva a blogodat kissé sokkot kaptam...szerintem tájékozódni kellene valamerre, mielőtt folytatod az alfázást....:))
Ferke11-11-2015 23:03:04 // 51085
Kuplungozásnál szokás cserélni, mert pont ugyanakkora meló szimmeringet cserélni...a munkadíja max 30e. Az 50-esével menjen a fenébe:)
Béci Ɨ|ѯ11-11-2015 13:59:31 // 51084
Lehet másik szerelő után kéne nézned... Elolvasva a blogod elég sokat szívtál már szegény kocsival, érdemes lenne egy alfához értő szerelőhöz vinni, aki egyszer rendesen megcsinálj, hogy használhasd is végre. Sokszor ezért van rossz híre az Alfáknak, mert a nem hozzáértő szerelők kókányolása miatt rendre tönkremegy minden, amihez hozzányúlnak.
pettinke11-11-2015 09:46:00 // 51083
:-(
vannak szar szimmeringek, amiket nem szabad betenni ... pl. Ajusa.
Liquid11-11-2015 09:29:12 // 51082
milyen LMM? gyári Bosch?
biroatt11-11-2015 08:55:11 // 51081
1,5 cserélve lettek a főtengely szikeringek ha már ott voltunk a kuplung is ...
Most meg okádja az olajat, jó sokat bírt.
pettinke11-11-2015 08:19:40 // 51080
vagy nem bele valót vettél, vagy valami kábelhuba van...
pettinke11-11-2015 08:18:57 // 51079
hát ... szervize válogatja, mármint mennyi az óradíj.

de ugye órában ez azért nem kevés: bal futómű le, jobb futó félig szét a 1/2tengely miatt, váltó le, kuplung le, lendkerék le, aztán visszafelé fel minden, légtelenítés, trallala. maga a szimering ára ehhez képest lófütty :-)

és ha már egyszer amúgyis szétbontottunk mindent, akkor érdemes megnézni a kuplungot, hogy áll - ha folyt az olaj a szimmeringből, akkor pláne.
biroatt11-11-2015 07:32:19 // 51078
Üdv!
Megtudnátok mondani, hogy egy főtengely szimering (váltó felöll) csere kb mennyibe kerül? Voltam szervízbe ott azt mondták min 50.000csak a munkadíj!
Ferke06-11-2015 20:42:57 // 51077
Szerintem érdemes a szerelődre hallgatni, ha nem bízol benne, akkor már megette a fene:)))
Ferke06-11-2015 20:36:41 // 51076
Maradt egy nálam a műhelyben, ha kell, nem jöttek érte, csak bejelentkeztek:)
szakosmate05-11-2015 15:28:46 // 51075
Sziasztok, gyanus volt egy idelye,hogy rosszalkodik a legtömegmérő, hibát nem hozott de ingadozott az alapjárat meg megtorpant, vettem egy újat és p0100 hibát hoz ki rá, miért?
Attika0104-11-2015 21:14:37 // 51074
Gázpedálpoti.
Tommaso 15904-11-2015 19:46:53 // 51073
Jóvanmár! :-))

Csak a hsz. statisztikáinál lecsúsztam a dobogóról, így próbálom behozni a lemaradást :-))))
Piritu - 1.000.00004-11-2015 19:16:47 // 51072
Vazze, 10 éve itt vagy az oldalon és ilyen kérdéssel jössz? :-DD
(Adok-veszek első hirdetése évek óta, vagy direktbe a Erhard.)
Youri04-11-2015 18:22:34 // 51071
Hali.Valaki cserélte már 164 Td-n azt az olajgombát ami hátul van az önindító felett? Érdekelne hogy mit célszerű lebontani a hozzáféréshez....Önindító esetleg kipuff?
Tommaso 15903-11-2015 19:30:34 // 51070
Üdv!

A képen jelölt csőnek érdekelne a pontos megnevezése, esetleg gyári száma.



Alfa Romeo 156 1,9 jtdm 16V 150 le 2005 évjárat.

Sajnos kilyukadt, van e valami bevált beszerzési forrás/ gyártó, esetleg más alternatíva (fém cső stb)

S.O.S. érdekelne a válasz, köszönöm!
Alfás Theo03-11-2015 13:27:28 // 51069
Leveszed a nyerget, kiveszed a betéteket. Visszatekered a dugattyút, fékjavító klt-vel, vagy esetleg flex kulccsal.
A kézifékkötelet persze teljesen lazítód vagy leoldod róla.
Összerakás és kézifék visszakötése majd beállítás.
Pisti130003-11-2015 12:49:55 // 51068
Sziasztok!
156 hatso fekbeteteit hogy kell cserelni? Hogy lehet konnyen osszenyomni a dugattyut?
Es ha a kezi kotel rovidnek bizonyul?
kékalfa 15602-11-2015 21:53:00 // 51066
Üdv Mindenkinek!
166 2,4 JTD 10V A problémám a következö:NINCS ERÖ!!!!
Haladtunk békésen aztán egyik pillanatról a másikra hiába nyomtam a gázt,nem történt semmi,csak lassult az autó.Aztán miután lenyomva tartottam a pedált egyszercsak megindult,és gond nélkül ment tovább.Másnap ugyanezt játszotta,párom elment dolgozni vele,nem volt semmi gond,hazafelé ,megint elfogyott az erö.Valami végleg megadhatta magát,mert ez az állapot azóta is tart.Azt vettem észre,hogy ha lassan adom a gázt és eléri a 2000-es fordulatot,utána elindul,mint akit seggberugtak,és ha 2000 fölött tartom a fordulatot,lehet vele közlekedni,bár a huzósabb emelkedö igy is kihivást jelent.Olyan érzésem van ,mintha a turbó szelepe állandóan nyitva lenne,vagy tul sok üzemanyagot engedne be,vagy tul kevés levegöt,nem tudom,szóval ugy érzem 2000-ig mintha fojtaná valami.Ja, és nincs hibakód.Igy látatlanba valakinek valami ötlet?Nagyon megköszönném!Üdv!
benczemark01-11-2015 17:01:59 // 51065
Sziasztok! Olyan problémám van hogy menet közben egyszer csak kigyullad a motor visszajelző elkezd villogni és a fedélzeti kiirja a motor control system failure szöveget villog csipog majd abbahagyja és kialszik a control visszajelző is! A kocsi megy, ilyenkor kicsit erőtlen lesz de aztán megint semmi baja! Mivel selespeed ezt àltalában akkor csinálja mikor rálépek a gázra 5.be ilyenkor ugye visszavált akár 3.ba is! Ekkor lesz erőtken és kiirja a hibát! A kòd viszont nem marad benne! Ilyen jelenség után probáltam rádugni gépet és kiolvasni h mi lehet ez de nem volt benne egy hibakòd sem! Van olyan hogy ezt hetekig nem csinálja devsn olyan hogy 30km-en 2x is! Valaki esetkeg nem tud valamit hogy merre kéne indulni? Én valami trafò gyertyakábel vagy valami hasonlò gyújtási problémára tippelek! A gyertyák újak! 2.0Jts selespeed...


Most probálgattam a kocsit! 4000 felett tilt le! Kicsit megtorpan aztán megy tovább! Nem értem mi lehet vele de kicsit parázok😔!
alfa kutya30-10-2015 15:53:47 // 51064
Sziasztok
Miért szünik meg a hideginditási problémaám ha lehuzom az ac relét egy órára?
utánna nem durog puffog.

KÖSZI !!
MiszöszFőnök28-10-2015 20:55:06 // 51063
A fejtámla mindkét oldalán van egy-egy fekete műanyag valami, azokat benyomva tartod és máris mozdítható a dolog.
Itt egy kép.
Jim00727-10-2015 13:56:22 // 51062
Sziasztok!
Kuplung, futómű csere vár a 156-osomra....
Tapasztalaitok szerint melyik márka a tartós?
Kuplungnál Valeo-t javasolt a szerelőm, futóműbe Lemforder-t, de rám bízta.
Unixnál van egy kis kedvességem, úgyhogy ott veszem meg hozzá a cuccokat valószínűleg. Mi a véleményetek az A.Z, meister futóműről és az unixos kuplungról? ezek jóval olcsóbbak mint a szerelő által javasoltak de ha tapasztalataitok szerint ezek gagyik akkor hallgatok a szerelőmre.... vagy esetleg ha van valakinek valami bevált márkája ne tartsa magába :)
Totti 14624-10-2015 22:57:18 // 51061
Ciao!
TS-en hol lehet olajnyomást mérni?
Olajgombánál érdemes?
alfa kutya24-10-2015 15:57:17 // 51060
A kompresszió veszteség nagy munkával járhat ?
Ferke24-10-2015 14:28:46 // 51059
A 145 boxeren nincs légtömegmérő:) Át kéne nézni az egészet, mérni kompressziót/vesztességet. Ezt így online tovább bogozni nem sok értelme van...
NT Kundi24-10-2015 10:08:50 // 51058
sziasztok,
hogyan tudnék a 145 boxi hasmagasságán emelni? dízel rugók alá megoldás lenne-e??
köszi a válaszokat!
Szabeee23-10-2015 23:02:23 // 51057
nem tudom, még nem volt alkalmam diagnosztikát kötni rá, de hibát a műszerfalon nem jelez... érdekes, hogy csak 1 keréknél csinálja
.......................23-10-2015 17:18:04 // 51056
Meghülyült az ABS kocka?
Szabeee23-10-2015 11:03:54 // 51055
Sziasztok!

Kíváncsi lennék, hátha tapasztalt hasonlót valaki, mint amit én. Menet közben egyszerűen beragad az egyik első féknyergem, majd ha leveszem a gyújtást, várok 5 percet, akkor ismét "kienged" és megyek zavartalanul tovább. Az a baj, hogy amikor nem tapad, akkor hiába nyomom a fékpedált, nincs fékhatás. Szerintetek hol érdemes elkezdenem keresni a problémát? Főfékhenger?
alfa kutya22-10-2015 08:01:56 // 51054
145-ÖS BOXER mi lehet a probléma hideg motornal fulladozik puffog gyertyák kábelek hőfok jeladók cserélve lettek? Esetleg a légtömegmérőt hogy tudnám ellenőrizni hogy jól
e működik ?
Szunyi21-10-2015 14:35:30 // 51053
Megmakkant az aksim. 12V 61Ah 540A volt benne.
Mekkorát érdemes venni, mert lövésem sincs? Jó ez a kaliber?
Melyik típusra esküdtök?
Gt 2.0Jts-be lenne!
tofe21-10-2015 12:27:07 // 51052
Sziasztok. Alfa 147-nél, hogy kell leszedni az első fejtámlát? :) nem jövök rá
Dany19-10-2015 11:34:58 // 51051
Köszönöm a tanácsot!Valóban a testkábel volt!Beraktunk pluszba egyet, azóta pöcre indul!!Vezérlőn csináltunk egy resetet, minden szuper!
Bento17-10-2015 20:57:47 // 51050
Kínai vacak. TRW-t, vagy hasonló árkategóriásat érdemes venni.
Csabo2217-10-2015 16:50:31 // 51049
Szia

Igényesen és lelkiismeretesen megcsinálám neked, de gyanitom emiatt nem fox feljönni pestre ;)
Szóval ha volt stabrúd szilent cserélve elöl, akkor az ha rendesen megcsinálták nem adhat kopogó hangot. Vmelyik gömbfej lesz a kopogás okozója.
A nyöszörgést azt vszeg a felső lengőkar konzoljában és a lengőkarban átmenő csavar és/vagy a lengéscsillapitó villán - alsó lengőkaron átmenő csavar szárazsága okozza.
TRW lengőkarokat kell szekszerűen beépiteni, és akkor egy időre megszűnnek a hangok.
Nekem a stabrúdon már stronglex szilentek vannak, de a nyáron kerültek be, szóval az élettartamukról nem tudok még nyilatkozni. Azzal a szándékkal raktuk be őket a gumik helyett, h jópár évig ne kelljen hozzányúlni, illetve árban is jobb volt a guminál. lásd a blogomat.
A többi első futómű alkatrészre sztem nincs értelme pu szilentet tenni, mivel a gömbfejek úgyis elfáradnak, egy pu szilent több gömbfejet is túlél.
Patrik1.7517-10-2015 12:07:50 // 51048
Sziasztok!
Vas megyébe ismer valaki olyan szerelőt aki az automatába lecseréli a váltóolajat?
Esetleg környező megyék is érdekelnének. Előre is köszi a segítséget!
kisspeti2317-10-2015 10:18:40 // 51047
Sziasztok!

147-esem van, még FL előtti, és egyszerűen képtelen vagyok hosszú távra megoldani, hogy csöndes maradjon az első futómű. Most épp nagyon halk kopogás jön középről, és irdatlan nyöszörgés, nyikorgás, nyökögés elől két oldalról.. :(( kb egy hónapja lett új felső lengőkar cserélve jobbon és balon is, plusz egy fél éve kb stab szilentek. Max egy hónapig volt csönd. :(
Az az egy ötletem van, hogy powerflex szilenteket tetessek be előre mindenhova, ahol csak gumi van, de nem találok senkit aki ezt igényesen és lelkiismeretesen be tudná építeni. Van esetleg erre ötletetek, javaslatotok? Pécsi vagyok, de vidékre is elmennék ezért.
Ha esetleg a powerflex témánál van jobb ötlet esetleg, azt is mindenképp megköszönném!

Üdv,
Peti
hansgeee8816-10-2015 18:16:27 // 51046
Szia!

Ahogy előttem is írták,testprobléma...
Én is így jártam majdnem, de adtam neki egy plusz testelést a karosszériára és az egyből az akksi negatívjára lett kötve (kb:40cm-es rohadt vastag kábelen) ,azóta minden hibaüzenet megoldódott...
igi16616-10-2015 15:34:20 // 51045
Vag-com interfész. Usb-s. Cserélhető átalakítókkal a k vonalhoz. Az interfész elvileg jó, mert komunikál a másik két kompjuterrel. És a motort is látta a másik laptopról. Nem értem..
Lali7516-10-2015 12:26:05 // 51044
Testkábel ellenőrzése!
Liquid16-10-2015 11:44:35 // 51043
Ha az egyik vezérlőt eléri, akkor szerintem kizárható, hogy a laptopváltás miatt van.
Milyen kábeled van? Szerintem ott van valami kaki.
igi16616-10-2015 08:13:14 // 51042
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata motor ecu, multiecuscannel való olvasásában? Korábban egy másik laptopot használram, működött. Most másik laptopom van, de csak az abs-el, és a légzsákkal komunikál. A motorvezérlőt nem látja, nem találja. Már minden beállítást próbáltam. Lehet az ecu-nak a hibája? Köszönöm a tanácsokat, válaszokat!
Buksi15-10-2015 11:19:53 // 51041
Nincs mit. Remélem tudtam segíteni. :-)
Dany15-10-2015 08:05:24 // 51040
Sziasztok!Van egy 1471.6TS-em és a következő hiba kényszerítette térdre.Minden ott kezdődött, hogy elvittem főtengely szimering cserére, egyúttal a kuplung is ki lett cserélve és még néhány apróság.Az autó elkészült érte mentem első utam a mosóba vitt és kb. eddig tartott a boldogságom, mert onnan már nem tudtam kiállni.Immobiliser hiba, melé ABS,ASR hiba.Gyorsan levettem az akku sarut vártam 10 percet, semmi eredménnyel.Hívtam autóvill.szerelőt,amit tudtunk megnéztünk, de semmi erédmény.A legérdekesebb az volt, h amikor megpróbáltam indítózni a motor visszajelző a műszerfalon felvillant, kicsit vibrált, majd kialudt, de volt, h egyáltalán nem is világított.Most ott tart a dolog, h szétszedtük kábelezés át lett nézve, ecu kap áramot akku-t nem mérettem be,mert kb. 2 hónapos Bosch S5 akku.Az autó továbbra is áll, egyenlőte csak találgatunk és bízok benne, h nem a motorvezérlő halt meg.A hibajelenség annyit változott, h ha rádom.a gyújtást, akkor úgy tűnik minden jó, de ahogy indítózok abban a pillanatban kialszik a motorvisszajelző kialszik és jönnek a hibák, immo,ABS, ASR. Levettük az önindítót, szétszedtük látni nem láttunk rajta semmit, csak a behúzótekercs nézett ki elég szarul, ha már leszedtük felújítattam ki is lett próbálva, ma visszarakjuk az autóra, de nem vagyok benne biztos, h ezzel vége.Ha valakinek van ötlete várom a tanácsokat! :-)
Vinnie15-10-2015 01:57:44 // 51039
Ok. Köszi. Akkor szétkapom.
Buksi15-10-2015 00:09:41 // 51038
A ventillátor környékén, ahová csatlakoznak a kábelek. Asszem a lábtérben, a kesztyűtartó alatt.
A 155-ben így néz ki:

Vinnie14-10-2015 18:05:32 // 51037
Sajnos ehhez a részhez nem értek az autónál. Merre keressem?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.