Egy fújást megérhet, csak ne szálljon a szíjakra, fújás után forgasd meg kézzel és töröld le.
Ez az olajos dolog nem valószínű, hiszen olajfilmen fut minden, leállítás után is ottmarad a szintetikus olaj, a csapágyhézag század mértékű ott.
Az ütéssel mi a helyzet?
Forum >> Szerelőműhely
[k i z z o]14-11-2015 16:51:38 // 51099
GTPeti14-11-2015 14:35:22 // 51098
Ha van ott vm.szíj tárcsája és az olajpumpa között pár mm, akkor megpróbálok gyártani egy 90°-os tűt és vhogy tárcsalevétel nélkül belenyomni egy kis zsírt. (Amit amúgy jó ötletnek tartok. Igazából a szimmeringet is kicseréltem volna egyből, ha nem lenne annyira macerás a legbelső szíjtárcsa levétele. A biztonság kedvéért szimmeringet is rendeltem oda.)
Nem lenne jó ötlet egy kis láncspray-t a tengelycsonkra küldeni? (1mm-es, hosszú spray-fúvókával), teszt jelleggel.)
Nem lenne jó ötlet egy kis láncspray-t a tengelycsonkra küldeni? (1mm-es, hosszú spray-fúvókával), teszt jelleggel.)
GTPeti14-11-2015 14:17:54 // 51097
Gondolom, ha a szimmering okozná, akkor az kicsit emelkedő fordulatszámnál sem hallgatna el. Vagy tévedek?
Igen, féktisztító megvolt, de a vm.szíj fogastárcsáját csak végszükségben szedném le onnan. (A 300 Nm miat...) Az a baj, hogy megérzésem szerint, ez a fajta csiszatoló hang ilyen erősséggel nem jöhet egy kis gumidarabtól. :(
(Felvételt hamarosan készítek!)
Igen, féktisztító megvolt, de a vm.szíj fogastárcsáját csak végszükségben szedném le onnan. (A 300 Nm miat...) Az a baj, hogy megérzésem szerint, ez a fajta csiszatoló hang ilyen erősséggel nem jöhet egy kis gumidarabtól. :(
(Felvételt hamarosan készítek!)
GTPeti14-11-2015 14:14:57 // 51096
"Remélem azt nem gondolod, hogy 1mm-t lógnak a főtengelycsapágyaid? "
Nem, ilyet nem írtam. Úgy mondanám, hogy a szíjtárcsa peremének lehet gyárilag is egy kis ütése. A gyári "centírozáskor" valószínűleg nem ezt, hanem a tömegeloszlásbeli egyenetlenségeket kompenzálják.
Azt viszont írtam, hogy ékszíj NÉLKÜL is jön a hang.
A teóriám ugye úgy szól, hogy alapjáraton alacsony az olajnyomás, így az olajfilm is "gyengébb". Ha ekkor terheled a tengelyt talán előfordulhat, hogy érintkezik fém a fémmel. De nagyon remélem, hogy NEM. Mind felcsavarozott főtengely szíjtárcsa, mind a szíjak terhelik a tengelyt. A különbség csak az, hogy vm. szíj nélkül nem tudom kipróbálni. :)
Ha egy kis gázt adok, megszűnik a hang.
Nem, ilyet nem írtam. Úgy mondanám, hogy a szíjtárcsa peremének lehet gyárilag is egy kis ütése. A gyári "centírozáskor" valószínűleg nem ezt, hanem a tömegeloszlásbeli egyenetlenségeket kompenzálják.
Azt viszont írtam, hogy ékszíj NÉLKÜL is jön a hang.
A teóriám ugye úgy szól, hogy alapjáraton alacsony az olajnyomás, így az olajfilm is "gyengébb". Ha ekkor terheled a tengelyt talán előfordulhat, hogy érintkezik fém a fémmel. De nagyon remélem, hogy NEM. Mind felcsavarozott főtengely szíjtárcsa, mind a szíjak terhelik a tengelyt. A különbség csak az, hogy vm. szíj nélkül nem tudom kipróbálni. :)
Ha egy kis gázt adok, megszűnik a hang.
[k i z z o]14-11-2015 09:17:54 // 51095
Várj, most olvasom újra. Lehet elmostad a főtengely szimeringet? Féktisztító volt? A szennyvédő ajak ha szárazon fut, akkor annak van szép hangja, könnyen megég, azt nem keni semmi. Meg szoktam tömni a szimering 2 éle között szintetikus nagy fordulatú zsírral pl. szimering cserekor.
Tompa injekciós tűvel finoman az ajkat nem roncsolva tudsz kenni ott. Persze ne üssön a tárcsa se.
Tompa injekciós tűvel finoman az ajkat nem roncsolva tudsz kenni ott. Persze ne üssön a tárcsa se.
[k i z z o]14-11-2015 09:07:14 // 51094
Remélem azt nem gondolod, hogy 1mm-t lógnak a főtengelycsapágyaid?
Ilyen kijelentés után mérnöki pályára nem javasollak:)
Valami nem kerül rendesen a helyére a főtengely ékszíjtárcsánál. Vagy az illeszkedő felületek rosszak.
A főtengely vége nem üthet. De hogy mindent kizárj, órázd ki, majd órázd ki tárcsával is.
Itt kiderül: axiális vagy radiális ütése van? Ez alapján rá fogsz jönni, hol a baj.
A hang valószínű azért jön, mert a v profil V szárán feszülve válik le a szíj, nem fut le a helyén.
Ilyen kijelentés után mérnöki pályára nem javasollak:)
Valami nem kerül rendesen a helyére a főtengely ékszíjtárcsánál. Vagy az illeszkedő felületek rosszak.
A főtengely vége nem üthet. De hogy mindent kizárj, órázd ki, majd órázd ki tárcsával is.
Itt kiderül: axiális vagy radiális ütése van? Ez alapján rá fogsz jönni, hol a baj.
A hang valószínű azért jön, mert a v profil V szárán feszülve válik le a szíj, nem fut le a helyén.
GTPeti13-11-2015 23:15:25 // 51093
Kieg.: Az egyedüli változás a szíjcsere előtti állapothoz képest a szíjak feszessége. Mindkettő jóval lazább volt a csere előtt. (99%, hogy nem az új görgők egyike adja a hangot.)
GTPeti13-11-2015 22:12:39 // 51092
A legjobb ötletem, hogy lazítunk egy lehelletnyit a vm.szíjon. Most a kör "felső felébe" mutatott a mutató FHP-n, levinnénk az alsóba. Vélemények?
GTPeti13-11-2015 21:57:53 // 51091
Érdekes problémám van...
Lecseréltük a vezérlést a JTS-en. Feszítő FHP-n a jelen, szépen jár, sunshine.
Azonban... Mihelyt felteszem az ékszíjtárcsát is a főtengely végére, melegen elég hülye hang jön mögüle. Amit gondolom nem adhat más, csak a csapágy. Hogy az ékszíj fent van-e, vagy nincs gyakorlatilag mindegy. A szíjtárcsa szélén is érezni egy kb. 1mm-es ütést.
Természetesen vettem egy zsír új tárcsát, semmi változás.
Melegen jön az az idegesítő hang.
Mit lehet ilyenkor tenni? (Az összes főtengelycsapágy kicseréléséhez most konkrétan nem lenne kedvem. :)
A motorban 70ekm van, hajtva nem igen volt.
Tapasztalt TS-specialisták, értekelne a véleményetek! Köszönöm előre is!
Lecseréltük a vezérlést a JTS-en. Feszítő FHP-n a jelen, szépen jár, sunshine.
Azonban... Mihelyt felteszem az ékszíjtárcsát is a főtengely végére, melegen elég hülye hang jön mögüle. Amit gondolom nem adhat más, csak a csapágy. Hogy az ékszíj fent van-e, vagy nincs gyakorlatilag mindegy. A szíjtárcsa szélén is érezni egy kb. 1mm-es ütést.
Természetesen vettem egy zsír új tárcsát, semmi változás.
Melegen jön az az idegesítő hang.
Mit lehet ilyenkor tenni? (Az összes főtengelycsapágy kicseréléséhez most konkrétan nem lenne kedvem. :)
A motorban 70ekm van, hajtva nem igen volt.
Tapasztalt TS-specialisták, értekelne a véleményetek! Köszönöm előre is!
Dévid12-11-2015 20:52:18 // 51090
Néha nehéz, én is azért hordom 160 km-re a vasat, mert közelebb nem igazán találtam olyat akire rá merem bízni.
biroatt12-11-2015 19:07:56 // 51089
úgy érzem elég tájékozott vagyok csak normális szerelőt nem találok... a mostani lesz az 5.
reménykedem hogy 1x megáll a szopóroller :)
reménykedem hogy 1x megáll a szopóroller :)
MikeTheDevil12-11-2015 19:03:21 // 51088
Szevasztok!
Érdeklődnék, hogy 145 öm van, de a 155 hátsó abs jeladóját szeretném bele rakni.
Müködni fog vele az abs?
Üdv!
Mike
Érdeklődnék, hogy 145 öm van, de a 155 hátsó abs jeladóját szeretném bele rakni.
Müködni fog vele az abs?
Üdv!
Mike
Ferke11-11-2015 23:11:57 // 51087
Nem annyira sikerült a pasztázás....nem kell feltétlen levenni váltót, ezért írtam, hogy érdemes tájékozódni:)
Ferke11-11-2015 23:10:16 // 51086
Így végigolvasva a blogodat kissé sokkot kaptam...szerintem tájékozódni kellene valamerre, mielőtt folytatod az alfázást....:))
Ferke11-11-2015 23:03:04 // 51085
Kuplungozásnál szokás cserélni, mert pont ugyanakkora meló szimmeringet cserélni...a munkadíja max 30e. Az 50-esével menjen a fenébe:)
Béci Ɨ|ѯ11-11-2015 13:59:31 // 51084
Lehet másik szerelő után kéne nézned... Elolvasva a blogod elég sokat szívtál már szegény kocsival, érdemes lenne egy alfához értő szerelőhöz vinni, aki egyszer rendesen megcsinálj, hogy használhasd is végre. Sokszor ezért van rossz híre az Alfáknak, mert a nem hozzáértő szerelők kókányolása miatt rendre tönkremegy minden, amihez hozzányúlnak.
pettinke11-11-2015 09:46:00 // 51083
:-(
vannak szar szimmeringek, amiket nem szabad betenni ... pl. Ajusa.
vannak szar szimmeringek, amiket nem szabad betenni ... pl. Ajusa.
Liquid11-11-2015 09:29:12 // 51082
milyen LMM? gyári Bosch?
biroatt11-11-2015 08:55:11 // 51081
1,5 cserélve lettek a főtengely szikeringek ha már ott voltunk a kuplung is ...
Most meg okádja az olajat, jó sokat bírt.
Most meg okádja az olajat, jó sokat bírt.
pettinke11-11-2015 08:19:40 // 51080
vagy nem bele valót vettél, vagy valami kábelhuba van...
pettinke11-11-2015 08:18:57 // 51079
hát ... szervize válogatja, mármint mennyi az óradíj.
de ugye órában ez azért nem kevés: bal futómű le, jobb futó félig szét a 1/2tengely miatt, váltó le, kuplung le, lendkerék le, aztán visszafelé fel minden, légtelenítés, trallala. maga a szimering ára ehhez képest lófütty :-)
és ha már egyszer amúgyis szétbontottunk mindent, akkor érdemes megnézni a kuplungot, hogy áll - ha folyt az olaj a szimmeringből, akkor pláne.
de ugye órában ez azért nem kevés: bal futómű le, jobb futó félig szét a 1/2tengely miatt, váltó le, kuplung le, lendkerék le, aztán visszafelé fel minden, légtelenítés, trallala. maga a szimering ára ehhez képest lófütty :-)
és ha már egyszer amúgyis szétbontottunk mindent, akkor érdemes megnézni a kuplungot, hogy áll - ha folyt az olaj a szimmeringből, akkor pláne.
biroatt11-11-2015 07:32:19 // 51078
Üdv!
Megtudnátok mondani, hogy egy főtengely szimering (váltó felöll) csere kb mennyibe kerül? Voltam szervízbe ott azt mondták min 50.000csak a munkadíj!
Megtudnátok mondani, hogy egy főtengely szimering (váltó felöll) csere kb mennyibe kerül? Voltam szervízbe ott azt mondták min 50.000csak a munkadíj!
Ferke06-11-2015 20:42:57 // 51077
Szerintem érdemes a szerelődre hallgatni, ha nem bízol benne, akkor már megette a fene:)))
Ferke06-11-2015 20:36:41 // 51076
Maradt egy nálam a műhelyben, ha kell, nem jöttek érte, csak bejelentkeztek:)
szakosmate05-11-2015 15:28:46 // 51075
Attika0104-11-2015 21:14:37 // 51074
Gázpedálpoti.
Tommaso 15904-11-2015 19:46:53 // 51073
Jóvanmár! :-))
Csak a hsz. statisztikáinál lecsúsztam a dobogóról, így próbálom behozni a lemaradást :-))))
Csak a hsz. statisztikáinál lecsúsztam a dobogóról, így próbálom behozni a lemaradást :-))))
Piritu - 1.000.00004-11-2015 19:16:47 // 51072
Vazze, 10 éve itt vagy az oldalon és ilyen kérdéssel jössz? :-DD
(Adok-veszek első hirdetése évek óta, vagy direktbe a Erhard.)
(Adok-veszek első hirdetése évek óta, vagy direktbe a Erhard.)
Youri04-11-2015 18:22:34 // 51071
Hali.Valaki cserélte már 164 Td-n azt az olajgombát ami hátul van az önindító felett? Érdekelne hogy mit célszerű lebontani a hozzáféréshez....Önindító esetleg kipuff?
Tommaso 15903-11-2015 19:30:34 // 51070
Alfás Theo03-11-2015 13:27:28 // 51069
Leveszed a nyerget, kiveszed a betéteket. Visszatekered a dugattyút, fékjavító klt-vel, vagy esetleg flex kulccsal.
A kézifékkötelet persze teljesen lazítód vagy leoldod róla.
Összerakás és kézifék visszakötése majd beállítás.
A kézifékkötelet persze teljesen lazítód vagy leoldod róla.
Összerakás és kézifék visszakötése majd beállítás.
Pisti130003-11-2015 12:49:55 // 51068
Sziasztok!
156 hatso fekbeteteit hogy kell cserelni? Hogy lehet konnyen osszenyomni a dugattyut?
Es ha a kezi kotel rovidnek bizonyul?
156 hatso fekbeteteit hogy kell cserelni? Hogy lehet konnyen osszenyomni a dugattyut?
Es ha a kezi kotel rovidnek bizonyul?
.......................03-11-2015 08:16:53 // 51067
Egr megszorult
kékalfa 15602-11-2015 21:53:00 // 51066
Üdv Mindenkinek!
166 2,4 JTD 10V A problémám a következö:NINCS ERÖ!!!!
Haladtunk békésen aztán egyik pillanatról a másikra hiába nyomtam a gázt,nem történt semmi,csak lassult az autó.Aztán miután lenyomva tartottam a pedált egyszercsak megindult,és gond nélkül ment tovább.Másnap ugyanezt játszotta,párom elment dolgozni vele,nem volt semmi gond,hazafelé ,megint elfogyott az erö.Valami végleg megadhatta magát,mert ez az állapot azóta is tart.Azt vettem észre,hogy ha lassan adom a gázt és eléri a 2000-es fordulatot,utána elindul,mint akit seggberugtak,és ha 2000 fölött tartom a fordulatot,lehet vele közlekedni,bár a huzósabb emelkedö igy is kihivást jelent.Olyan érzésem van ,mintha a turbó szelepe állandóan nyitva lenne,vagy tul sok üzemanyagot engedne be,vagy tul kevés levegöt,nem tudom,szóval ugy érzem 2000-ig mintha fojtaná valami.Ja, és nincs hibakód.Igy látatlanba valakinek valami ötlet?Nagyon megköszönném!Üdv!
166 2,4 JTD 10V A problémám a következö:NINCS ERÖ!!!!
Haladtunk békésen aztán egyik pillanatról a másikra hiába nyomtam a gázt,nem történt semmi,csak lassult az autó.Aztán miután lenyomva tartottam a pedált egyszercsak megindult,és gond nélkül ment tovább.Másnap ugyanezt játszotta,párom elment dolgozni vele,nem volt semmi gond,hazafelé ,megint elfogyott az erö.Valami végleg megadhatta magát,mert ez az állapot azóta is tart.Azt vettem észre,hogy ha lassan adom a gázt és eléri a 2000-es fordulatot,utána elindul,mint akit seggberugtak,és ha 2000 fölött tartom a fordulatot,lehet vele közlekedni,bár a huzósabb emelkedö igy is kihivást jelent.Olyan érzésem van ,mintha a turbó szelepe állandóan nyitva lenne,vagy tul sok üzemanyagot engedne be,vagy tul kevés levegöt,nem tudom,szóval ugy érzem 2000-ig mintha fojtaná valami.Ja, és nincs hibakód.Igy látatlanba valakinek valami ötlet?Nagyon megköszönném!Üdv!
benczemark01-11-2015 17:01:59 // 51065
Sziasztok! Olyan problémám van hogy menet közben egyszer csak kigyullad a motor visszajelző elkezd villogni és a fedélzeti kiirja a motor control system failure szöveget villog csipog majd abbahagyja és kialszik a control visszajelző is! A kocsi megy, ilyenkor kicsit erőtlen lesz de aztán megint semmi baja! Mivel selespeed ezt àltalában akkor csinálja mikor rálépek a gázra 5.be ilyenkor ugye visszavált akár 3.ba is! Ekkor lesz erőtken és kiirja a hibát! A kòd viszont nem marad benne! Ilyen jelenség után probáltam rádugni gépet és kiolvasni h mi lehet ez de nem volt benne egy hibakòd sem! Van olyan hogy ezt hetekig nem csinálja devsn olyan hogy 30km-en 2x is! Valaki esetkeg nem tud valamit hogy merre kéne indulni? Én valami trafò gyertyakábel vagy valami hasonlò gyújtási problémára tippelek! A gyertyák újak! 2.0Jts selespeed...
Most probálgattam a kocsit! 4000 felett tilt le! Kicsit megtorpan aztán megy tovább! Nem értem mi lehet vele de kicsit parázok😔!
Most probálgattam a kocsit! 4000 felett tilt le! Kicsit megtorpan aztán megy tovább! Nem értem mi lehet vele de kicsit parázok😔!
alfa kutya30-10-2015 15:53:47 // 51064
Sziasztok
Miért szünik meg a hideginditási problémaám ha lehuzom az ac relét egy órára?
utánna nem durog puffog.
KÖSZI !!
Miért szünik meg a hideginditási problémaám ha lehuzom az ac relét egy órára?
utánna nem durog puffog.
KÖSZI !!
MiszöszFőnök28-10-2015 20:55:06 // 51063
Jim00727-10-2015 13:56:22 // 51062
Sziasztok!
Kuplung, futómű csere vár a 156-osomra....
Tapasztalaitok szerint melyik márka a tartós?
Kuplungnál Valeo-t javasolt a szerelőm, futóműbe Lemforder-t, de rám bízta.
Unixnál van egy kis kedvességem, úgyhogy ott veszem meg hozzá a cuccokat valószínűleg. Mi a véleményetek az A.Z, meister futóműről és az unixos kuplungról? ezek jóval olcsóbbak mint a szerelő által javasoltak de ha tapasztalataitok szerint ezek gagyik akkor hallgatok a szerelőmre.... vagy esetleg ha van valakinek valami bevált márkája ne tartsa magába :)
Kuplung, futómű csere vár a 156-osomra....
Tapasztalaitok szerint melyik márka a tartós?
Kuplungnál Valeo-t javasolt a szerelőm, futóműbe Lemforder-t, de rám bízta.
Unixnál van egy kis kedvességem, úgyhogy ott veszem meg hozzá a cuccokat valószínűleg. Mi a véleményetek az A.Z, meister futóműről és az unixos kuplungról? ezek jóval olcsóbbak mint a szerelő által javasoltak de ha tapasztalataitok szerint ezek gagyik akkor hallgatok a szerelőmre.... vagy esetleg ha van valakinek valami bevált márkája ne tartsa magába :)
Totti 14624-10-2015 22:57:18 // 51061
Ciao!
TS-en hol lehet olajnyomást mérni?
Olajgombánál érdemes?
TS-en hol lehet olajnyomást mérni?
Olajgombánál érdemes?
alfa kutya24-10-2015 15:57:17 // 51060
A kompresszió veszteség nagy munkával járhat ?
Ferke24-10-2015 14:28:46 // 51059
A 145 boxeren nincs légtömegmérő:) Át kéne nézni az egészet, mérni kompressziót/vesztességet. Ezt így online tovább bogozni nem sok értelme van...
NT Kundi24-10-2015 10:08:50 // 51058
sziasztok,
hogyan tudnék a 145 boxi hasmagasságán emelni? dízel rugók alá megoldás lenne-e??
köszi a válaszokat!
hogyan tudnék a 145 boxi hasmagasságán emelni? dízel rugók alá megoldás lenne-e??
köszi a válaszokat!
Szabeee23-10-2015 23:02:23 // 51057
nem tudom, még nem volt alkalmam diagnosztikát kötni rá, de hibát a műszerfalon nem jelez... érdekes, hogy csak 1 keréknél csinálja
.......................23-10-2015 17:18:04 // 51056
Meghülyült az ABS kocka?
Szabeee23-10-2015 11:03:54 // 51055
Sziasztok!
Kíváncsi lennék, hátha tapasztalt hasonlót valaki, mint amit én. Menet közben egyszerűen beragad az egyik első féknyergem, majd ha leveszem a gyújtást, várok 5 percet, akkor ismét "kienged" és megyek zavartalanul tovább. Az a baj, hogy amikor nem tapad, akkor hiába nyomom a fékpedált, nincs fékhatás. Szerintetek hol érdemes elkezdenem keresni a problémát? Főfékhenger?
Kíváncsi lennék, hátha tapasztalt hasonlót valaki, mint amit én. Menet közben egyszerűen beragad az egyik első féknyergem, majd ha leveszem a gyújtást, várok 5 percet, akkor ismét "kienged" és megyek zavartalanul tovább. Az a baj, hogy amikor nem tapad, akkor hiába nyomom a fékpedált, nincs fékhatás. Szerintetek hol érdemes elkezdenem keresni a problémát? Főfékhenger?
alfa kutya22-10-2015 08:01:56 // 51054
145-ÖS BOXER mi lehet a probléma hideg motornal fulladozik puffog gyertyák kábelek hőfok jeladók cserélve lettek? Esetleg a légtömegmérőt hogy tudnám ellenőrizni hogy jól
e működik ?
e működik ?
Szunyi21-10-2015 14:35:30 // 51053
Megmakkant az aksim. 12V 61Ah 540A volt benne.
Mekkorát érdemes venni, mert lövésem sincs? Jó ez a kaliber?
Melyik típusra esküdtök?
Gt 2.0Jts-be lenne!
Mekkorát érdemes venni, mert lövésem sincs? Jó ez a kaliber?
Melyik típusra esküdtök?
Gt 2.0Jts-be lenne!
tofe21-10-2015 12:27:07 // 51052
Sziasztok. Alfa 147-nél, hogy kell leszedni az első fejtámlát? :) nem jövök rá
Dany19-10-2015 11:34:58 // 51051
Köszönöm a tanácsot!Valóban a testkábel volt!Beraktunk pluszba egyet, azóta pöcre indul!!Vezérlőn csináltunk egy resetet, minden szuper!
Bento17-10-2015 20:57:47 // 51050
Kínai vacak. TRW-t, vagy hasonló árkategóriásat érdemes venni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
860
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?