Forum >> Szerelőműhely

pettinke21-03-2016 10:06:49 // 51492
modern kuplungokon nem lehet semmit sem állítani - de nem is biztos, hogy azzal van a gond, lehet, hogy csak "fázik" a motor, és kövérebb gázzal indulva nem is csinálná.
Zoli8521-03-2016 10:00:33 // 51491
Üdv!

Segítséget kérnék. Hideg motornál 1-esben indulásnál érezhető egy kis rángatás ahogy a kuplungot engedem fel. Kb. három kuplungolás után ez eltűnik. Offos autóról van szó.
Melegen soha sincs meg ez a jelenség. A kuplungon lehet állítani ilyenkor vagy egyáltalán mi a gond? A kocsiban 37 e km van garantáltan.

köszi
tbesze20-03-2016 21:22:54 // 51490
Az lesz. Nagyon köszi neked is!!
berobbantam20-03-2016 21:00:20 // 51489
Én kétkomponensű epoxival ragasztanék be új csavarokat.Ha lehet rozsdamentest.
tbesze20-03-2016 20:58:05 // 51488
Nagyon jó!! :-) Köszi.
forrasr20-03-2016 20:40:45 // 51487
Esetleg szélvédő ragasztóval beragasztod a csavarokat, és úgy rögzíted. Jelen helyzetben kevésbé gány megoldást nem tudok kiötölni.
tbesze20-03-2016 17:16:07 // 51486
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni tőletek, hogy milyen módon tudnám ezt a pajzsot rögzíteni? Mint a képen is látszik, annak ellenére hogy mindent megtettünk hogy a csavarok a vastag rozsda ellenére lejöjjenek, mindnél kitörött a műanyag ház. Ha tudnátok ajánlani valami jó módszert, azt nagyon megköszönném.
forrasr20-03-2016 06:53:43 // 51485
valami oka lehet, hogy ilyen hamar tönkemegy,csak a hiba okot nem szüntették meg. Szervótartályban a "hullámtörő/habzáscsökkentő" lemez a helyén van?
Zsombor19-03-2016 18:43:28 // 51484
Sziasztok! 2007-es 2.4 jtdm Brerámat 110000 környékén egyszer màr utolérte a kormánymű elhalálozás. Sajnos úgy néz ki, most megint. 3 éves elméletileg újat kapott. A munkalapon 60693687 cikkszám szerepel. Létezhet, hogy ez a szar 50000 km-et bír ki anélkül, hogy folyatná az olajat? Mi a gyàri alkatrész márkàja? A gyàri alkatrészekre vállal-e a gyàr valami km alapú jótállást. Sajnos kurvadrága alkatrész, javítani nem igen tudják és finoman szólva fel vagyok háborodva rajta, hogy megint cserésnek néz ki. Köszönöm.
Mike0119-03-2016 17:34:08 // 51483
ez az, azt hiszem.
klikk
Mike0119-03-2016 17:32:44 // 51482
A nyákot szerintem ki lehet cserélni, mert a kis fekete chip, amiben van az egyéni kód.
Nekem mondjuk megjavította a kollegám a nyákot, egyszer totál beoxidálódott, meg valami nylon réteg is megsérült rajta, mikor én cseréltem a mikrokapcsolókat és össze-vissza karistoltam. :)

Tudomásom szerint a piros (régebbi) kulcsokat lehet csak tanítani, az újabbakat nem, valahol volt erről valami írás is...
rain91x19-03-2016 16:20:50 // 51481
Jobb menetes.
XX19-03-2016 16:07:06 // 51480
Sziasztok.Alfa 166 2.0 Ts-be ,be lehet építeni egy 156-os 2.0 TS motorját?Úgy ertem,lehet -e eltérés a kábelezésnél vagy bármi.Köszi.
rain91x18-03-2016 23:16:55 // 51479
Sajna nem ilyen a feszítő.

A feszítő és a vezető görgők rögzítő csavarjai bal menetesek? (nem a vezérműszíj, hanem a generátor stb. hosszbordás szíjakra gondolok)
Csabo2218-03-2016 18:10:02 // 51478
Nem kell ennyire tolongani ;)
Buksi18-03-2016 16:49:59 // 51477
Köszi, már ezzel is beljebb vagyok. 😊
Rolee4618-03-2016 15:18:39 // 51476


En ennel jobban nem merem szetszedni,mert nehogy nagyobb kart csinaljak magamnak😉😃.Bent van egy rugohaz abba a rugo es ott legbelul egy zeger gyurot latok meg.Sajna jobb fotot nem sikerult csinalni😂ha jobban razumolok homi lesz😕
Csabo2216-03-2016 18:07:45 // 51475
Sziasztok

Zalaegerszegen vagy környékén keresek olyan cartársat aki tud proxy alignment-et csinálni egy 2.0 TS Alfa 147-en. Body computer lett a kocsiban cserélve és mindenképp szükség lenne rá, h (rendesen) működjenek a vezérlők.

Elérhetőséget az oldalamra legyen szives irni, ha lehet mihamarabb.
Köszönöm
forrasr15-03-2016 19:54:06 // 51474
2,4 jtd-hez váltó oldali főtengely szimmeringből milyen márkát ajánlotok? Cseréhez szoktatok használni központosító gyűrűt amit ír az elearn?
berobbantam15-03-2016 19:27:48 // 51473
Nekem a távirányító részre mondták ezt.Enyém 2005-ös ha ez számít.Imo chipet lassan minden sarkon tudják klónozni.A távnál viszont nem a vezérlőt tanítják hanem a kulcsot.És bontottat nem lehet hozzátanítani másik vezérlőhöz.Olyat is mondtak,hogy ha lemerül az elem akkor ugrik a kód is egyet.Tehát minden elemcsere egy ujratanítás.Na én itt adtam fel.Lassan fél év alatt nem találtam senkit aki mondott volna valami használhatót.50 ezret meg nem adok egy kulcsért.Akkor veszek 6000-ért egy univerzális szettet és beteszem azt.Teljesen nem adtam még fel,ezért nyitogatok kulccsal szorgosan:)De jó lenne ha valaki tudna mondani valami konkrétat árral együtt.Szóval a mostani kulcsom nem nyit távval,és kéne még egy tarcsiba.A kulcsmásolásnál sem mondtak semmi biztatót.Kerestem már őket telefonon.Immoval tudnak mit kezdeni,de a potkulccsal nem.Majdnem vettem angolbol bontottat :)
forrasr15-03-2016 19:14:32 // 51472
Ez csak a gyári immochipre igaz, a központizár távirányító tanítható tudomásom szerint, immochip meg kapható ugy-ban, ami szintén feltanítható. www.kulcsmasolas.com
berobbantam15-03-2016 19:11:49 // 51471
Én utánajártam kicsit ennek a dolognak.Amire eddig jutottam:Programozni csak gyári új kulcsot lehet az autóhoz.Ez kb 50 ropi.Na itt feladtam.Keresem még a lehetőségeket ami anyagilag barátibb.
sty15-03-2016 17:56:54 // 51470
Sajna egyszer repült egyet a nyák lapon a központi zár potinál az egyik forrasztás megadta magát sikerült meg forrasztani de már akkor szóltak hogy nem lesz hosszú életű és még egyszer valószínű nem lehet megforrasztani.Na eddig bírta,a csomagteret nyissa de mást nem.akkor mondták ha szerzek egy ugyanilyen nyák lapot akkor elvileg ha át forraszuk róla l az én dolgaimat elvileg jó lehet,de időközben aki ezt csinálta kiment dolgozni.Sajnos programozással itt senki nem foglalkozik félnek az Alfától
atis_166jtd15-03-2016 17:29:36 // 51469
Vagy kell egy új kulcs és programozni kell hozzá. Mi a baja a kulcsodnak?
sty15-03-2016 11:19:14 // 51468
Esetleg tudnátok ajánlani Pest környékén olyan műszerészt aki Alfában otthon van?Thx
sty15-03-2016 09:48:12 // 51467
Na hátha tud nekem itt segíteni valaki.Olyan kérdésem volna hogy 156-nál a központi zár és a csomagtér nyitónak az az érzékelője vevője ugyanaz? Azt hiszem RF vevőnek nevezik ami a csomagtérben a jobb oldalt található a burkolat alatt. Konkrétan a problémám a bicskakulcsban az elektronikának a nyák lapja kuka.Volta aki azt javasolta hogy rakjak bele egy másik kulcs elektronikát meg cseréljem ki ezt az RF vevőt és jó lesz,ez tényleg igy van?
bb_14515-03-2016 08:30:00 // 51466
Ha ilyen van rajta, akkor csak el kell fordítani.

Buksi14-03-2016 22:14:44 // 51465
Szedett már szét valaki 155 vagy 156-os hátsó féknyerget (vagy bármilyet) teljesen? Mondjuk felújításkor. Engem a belseje érdekeln, hogyan működik. Mármint tudom hogyan működik, csak vizuális típus vagyok. 😉 Képek kellenének. Remélem csinált már ilyet valaki. 😊
rain91x14-03-2016 20:24:53 // 51464
Sziasztok

2 kérdésem lenne, 2.4 JTD 10V 156.

A hosszbordás szíjnak a feszítőjének a rögzítő csavarját ki kell lazítani, hogy le tudjuk venni a szíjat?

A másik: ugyan ennek a szíjnak a vezetőjét hogyan lehet levenni? Mert olyan kicsi a hely, hogy csak villás kulcs fér be, és kezd elnyalódni a csavar, ha tovább fordítom baj lesz. Hogy szokták levenni?
eldiablo15614-03-2016 12:23:52 // 51463
:D sose jutott volna eszembe. köszi
atis_166jtd14-03-2016 09:27:47 // 51462
Lehet, nekem a 166 nem marad úgy, egyből lekapcsol.
atis_166jtd14-03-2016 09:26:51 // 51461
Gombostűt szurj a vezetékbe, sokkal barátságosabb.
berobbantam13-03-2016 20:53:50 // 51460
Én első körben kitakarítanám az ablak sínjeit.Lehet szorul már kicsit.Ha ez nem segít akkor valószínű az áram határoló.Már ha tényleg van benne ilyen:)De lehet kopott a motor szénkeféje is.Akkor is nagyobb áramot vesz fel.Érdekesség,hogy a 156-ban amennyire én tudom álltalában a jobb hátsó ablak adja be az unalmast.
eldiablo15613-03-2016 20:50:36 // 51459
akkor felcsatlakoztatott állapotban blankoljam meg picit a kábeleket és ugy?
turkish13-03-2016 20:47:44 // 51457
Nekem is csak "kézrátételles" segítséggel megy fel teljesen a jobb hátsó ablak. Mi lehet a ludas első körben?
berobbantam13-03-2016 19:52:55 // 51456
Amennyire én tudom áram limites.Ha egy bizonyos szint fölé megy az áram csak akkor old le.Ha mondjuk felér az ablak a motor megáll megnő a felvett árama.Így szokott álltalában működni.Az izzó viszont a kontakt hibák kiszűrésére is jó.Én már jártam úgy,hogy multival mérve megvolt a fesz az 50w-os izzó viszont meg se villant.Volt némi oxidáció a test szálon.
atis_166jtd13-03-2016 19:36:20 // 51455
Viszont arra vigyázz, ha terhelés függő a relé akkor ha lehúzod a motorról csak egy pillanatig lesz fesz rajta, mert leold az elektronika.A másik, hogy nem biztos hogy szabadon kellene feszt mérni ugyanis multiméternek nincs akkora terhelése mint a motornak. Felcsatlakoztatott állapotban mérd meg, vagy köss rá ety min 20wattos izzót.
eldiablo15613-03-2016 18:02:46 // 51454
Akkor remélem megvan a hiba forrása, most jutott eszembe hogy hosszú hétvége van ( az én munkám miatt nekem nincsenek ilyenek) így szerdán lesz leghamarabb csere relém. a csere egy hátul is elektromos ablakosbol lesz, de remélhetőleg a relé ugyanaz.
yani🍀13-03-2016 17:46:35 // 51453
De igen.A motorhoz két vezeték megy, ezen attól függően, hogy fel vagy le mozog az ablak, változik a polaritás. Ezt a relé kapcsolja. Nem ismerem a 126-ot, de abban a dobozban amit relének hívsz, legalább két váltóérintkezőnek kell lenni ablakonként.
Ezek közül bármelyik lehet hibás. Ha szét tudod szedni, meglátni, hogy hibás-e vagy sem.
berobbantam13-03-2016 17:45:01 // 51452
Szia
Én sem értek hozzá,de szerintem igen.Elég összetett az a relé.A föl-le húzást polaritás váltással csinálja.És ha jól sejtem van benne egy terhelés kapcsoló,ami leold ha fel vagy koppig le ért az ablak.Szerintem az adta be az unalmast.
eldiablo15613-03-2016 17:35:05 // 51451
egy nagy relé van, amiben van két nagyobb csatlakozó ugyanolyan, de nem ugyanazokkal a lábkiosztásokkal, viszont, most lementem a kocsihoz és megmérte, a motor csatlakozóját, két érintkezője van a csatinak és ennyi, rámértem úgy hogy közbe nyomtam a kapcsolót, amikor kattan egy pillanatra felment 9-12 voltig és ennyi, hiába tartottam nyomva a kapcsolót.
Mint laikus kérdezem, nem addig kéne benne lennie áramnak amíg nyomom a kapcsolót ?
yani🍀13-03-2016 17:28:22 // 51450
A motortól visszafelé kell haladni, Először a motor kapcsain kell feszültséget mérni, ha ott nincs, akkor a a legközelebbi csatlakozón, majd tovább a reléig. Ha a relé kimenő lábán sincs fesz, akkor zárd rövidre. Gondolom két relé van, külön a bal és külön a jobb oldalnak. Ha kicseréled és a hiba átmegy a másik oldalra, akkor biztosan az a rossz.
eldiablo15613-03-2016 16:32:20 // 51449
más hangja van a relének amikor a jobb oldali ablakot akarom kapcsoloval felhuzni, nem nagyon tudom leirni hogy pontosan milyen, de más.
Holnap fogok tudni szerezni egy relét próbára.
Illetve van multiméterem, csak egyelőre, nem tudom hol mérjek rá.
yani🍀13-03-2016 16:18:16 // 51448
Azért mert a relé kattan, még nem biztos, hogy az érintkezői is zárnak. Ha nincs feszültségmérőd, akkor próbáld meg rövidre zárni a relé kontaktusait. Ha működik az ablakemelő motorja, akkor a relé a hibás. Az is jó, ha kicseréled a relét egy másikra és úgy próbálod ki.
eldiablo15613-03-2016 16:13:39 // 51447
ciao! Segítsen már nekem valaki mielőtt megőrülök! két nappal ezelőtt, menet közben félállásba megállt a jobb első elektromos ablakom és azóta nem müködik.
Ami eddig történt :
az ablakemelő motort akksiról felhúztam, így gondolom én a motornak baja nincs.
Az ajtó ban lévő és az én oldalamnál lévő A. emelő kapcsolót ha nyomom, kattan a relé, az én oldalamon müködik az ablak a jobb oldalinál csak a relé kattan.
Az ajtóban minden más elektronika működik(központizár,h.szoro, elektr,tükör)
összes biztosíték végignézve.

Szétszedtem az ajtó csatlakozót,az egyik tű elkorrodálódott és beletört a csatlakozóba, (valószínűleg azért mert belefolyt a víz a csatlakozóba és bent megállt), gondoltam ez lehet a baja, menet közben biztos a rázkódástól eddig birta. bontóbol szereztem tűt, kicseréltem. SEMMI.
összekötöttem úgy is hogy a tűt kiiktattam, hogy biztosan csatlakozzon. Semmi!
Közben végigvezetve a kábelt rájöttem hogy ami eltört annak nincs köze az elektromos ablakhoz, inkább a központi zárhoz. a többi tűnek nincs baja.

Kiszedtem a kesztyűtartót is, mert amögött van az az egy relé ami vezérli a két ablakot tudtommal ,de semmi különöset nem láttam rajta.

valakinek valami ötlet hogy mit nézzek még át?
WarbiRunner (Gyuri)13-03-2016 13:39:18 // 51446
Levenném az a burkolatot újra, ez nagyon vez.tengely jeladó gyanús. Lehet, hogy a vezetéke becsípődött, vagy hasonló. Van ott csatlakozója is hátul, azt is ellenőrizzétek.
mzo13-03-2016 12:34:38 // 51445
Sziasztok! Nem Alfarol hanem egy Offos autorol lenne szo.
Szeretnenk allitani az ajton, mert rossz uton picit nyoszorog - mozog. Gondoltam a zar utkozot kicsit beljebb allitom es kesz problema megoldva. De hiaba tekerem ki a ket torx csavart belole ugyan ugy all a helyen mint Katiban a gyerek. Aztan ahogy nezegettem valszeg azert mert ebben az utkozoben van egy tuske ami a csavarokon kivul is rogziti az utkozo helyzetet. Na ebben az esetben mit lehet csinalni? Hogyan lehet allitani az ajton?
Elore is koszi a valaszokat!
hornyak211-03-2016 17:06:39 // 51444
Sziasztok!

Van egy 147 1.9 JTD-m (2001-es). A szerelőm vezérlés csere után annak burkolata nélkül beindította, szépen járt 5 percig. Leállította, hogy a burkolatot visszategye, onnantól kezdve az autó beindul de azonnal le is áll. Hibának írja, hogy nincs szinkron a főtengely és vezérmű között. Jeladó a vezérlésnél már cserélve, vezérlés jó helyen. Valakinek van ötlete, hogy mi lehet a hiba?
turkish10-03-2016 10:25:27 // 51443
Egyszer sem értem el a kormányig.... :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.