Forum >> Szerelőműhely

berobbantam23-05-2021 07:28:02 // 55271
Szép reggelt.
Nekiálltam hibakódot törölni.Kábel kapcsolós kkl.Egyenlőre a multi ecu scan demó verziója van fent windows 10-el.A kábel driverét feltelepítettem.A beállításoknál az interfész1 K-line/VAGCOM, port tipusa com5(usb serial port).Ha tesztelném azt írja időtullépés történt a művelet végrehajtása során.Mit kell még beállítanom?
Piritu - 1.000.00021-05-2021 21:03:54 // 55270
A szimulációs részt csipem, ki lehet próbálni kocsi nélkül is nagyon sok dolgot :-)
berobbantam21-05-2021 20:57:02 // 55269
Én meg pont a teljes verzió szabadságátol félek😃Anno egy "hozzáértő" vállalta az egr szelepem kiírását.Jól sikerült,mert lenullázta a motorvezérlő.Manky rakta vissza rá a szoftvert.Nem lett egy olcsó buli se nekem se az illetőnek.Van fejlemény is.Ma szétszedtem az anyósülést is.Ez már provi módon megy😃.43 ohmot mértem rajta.Kiszedtem a légzsákot.Az rendben van.Kapott másik kábelt.Jó móka cserélni úgy,hogy az üléshuzat csak alul van megbontva.De megoldható.Összeszerelés közben minden egyes rögzítés után mértem.A végeredmény2.3-2.4 ohm.Összedugtam.Akkusaru vissza és ráindítottam.Mire beállítottam a rádiót kialudt a hibalámpa.Meg jött a kkl kábel is.Egyenlőre okosodok majd a témâban.És várok hátha megint előjön a hiba.Ha igen akkor mindenképp kódtörlés lesz.De ha tartósnak bizonyul a műtét valószínű kitöröltetem inkább.Mégegyszer köszönöm mindenkinek a segítséget.Ennyi hasznos infót sokára bogarásztam volna össze a neten.
Liquid20-05-2021 20:32:43 // 55268
Én is csak szórakozásból nézegetem :)
Azért érdemes megvenni, mert a free nagyon korlátozott.
berobbantam20-05-2021 20:27:06 // 55267
Ezt a kábelt rendeltem és innen😁A messel sem az ára a bajom.Tényleg nem drága.Inkább az a bajom,hogy ha ebbe bele onyolódok megint evvel bajolok majd egy darabig.Ráadásul a teljes verzió alkalmas arra is,hogy bajokat okozzak a" fergeteges " tudâsommal.
berobbantam20-05-2021 20:06:32 // 55266
Köszi a választ mindkettőtöknek.Igazábol elm 327-em van már vagy 2 éve,de még ki sem próbáltam.Adapter kábelek viszont nincsenek hozzá.Most jön a kkl,de ha azt mondjátok az jobb akkor avval próbálkozok.Már ha próbálkozok😃A mes-t megnézem Piritu linkjein.Alapvetően nem akarnék belebonyolódni ebbe a hibakódozgatásba.Egyenlőre rendbeszedem az anyósülést is.Utána megnézem,hogy elalszik-e a hibalámpa 5 indítás után.Ha igen,akkor királyság van.Kitöröltetem a hibakódokat és boldogság.Ha nem akkor belebonyolódok a diagnosztikába.A messel sem az ára a bajom.Egyszerűen öreg vagyok már mindíg újat tanulni🤣Nem terhelem a kobakom ha nem muszáj
[k i z z o]20-05-2021 20:00:01 // 55265
Kapcsolós KKL kábel kell, abban van KLine interfész, amit át kell kapcsolnod az OBD csati oldalán Airbag állásba. Ekkor a légzsákvezérlő KLine -ja csatlakozik az KKL adapter K busz I/Ojára, ami egy szintillesztés és soros / USB átalakítás után megy a PCbe.

A KKL -ben is van egy ELM, azaz tud CAN és Kline illesztést, de a Kline osztható egy kapcsolósorral.

Az ELM327 ben fixen ki van osztva az OBD 7-es lábára a Kbusz, ami std. szerint az ECU KLineja, így nem tudod fizikailag elérni az OBDbe befűzött airbag diag lábat (ezért kell az átkapcsolós.)

MES ca. 50 EUR, sztem egy hibakód olvasás + benzin árával versenyzik szerviz esetére, de van torrenten törve is. Én megvenném, ha már nincs az ára egy tank benzin vagy olajcsere.

Ez kell neked:

http://netdigi.hu/FIAT-Ecuscan-VAGCOM-Multiplexer-KKL-usb-diagnoszti
Liquid20-05-2021 19:53:17 // 55264
Amit Piritu belinkelt azt nézd meg. A free nem sokat tud, alapvetően csak a motorvezérlőhöz tud kapcsolódni, emlékeim lehet vele hibát törölni meg monitorozni pár dolgot rövid ideig. Célszerű megvenni, plusz egy KKL kapcsolósat (ahogy te is tetted, a 156-hoz az a jobb) vagy egy ELM327-et plusz kábel szettet.
Piritu - 1.000.00020-05-2021 19:47:41 // 55263
A MES oldalán megtalálod hogy mit tud a free, sőt azt is hogy melyik kocsit milyen interfésszel visz.
berobbantam20-05-2021 19:35:20 // 55262
Ma megint légzsákoztam kicsit😀.Gondolkoztam és arra jutottam kimérem a légzsákok ellenállását.Csináltam egy mérő adaptert az egyik nem használt csatibol.Teszteltem a régi légzsákokon.Rádugtam egy ülés kábelt is,hogy pontosabb legyen a mérés.Az egyik 2.2 ohm a másik 2.3.Adapter jó.Kimértem a sofőr ülést.A tegnapi műtét sikeresnek tűnik.2.2 ohm.Ha ezt továbbra is hibának fogja dobni,összeforrasztom az ülés alatti csatit.Kimértem az utas oldalt is.4.2 ohm.A következő projekt ennek a műtétje lesz.
Elvileg holnap jön a kkl kábel.Evvel kapcsolatban lett egy kis zűr a fejemben.Az oldalon ahonnan rendeltem azt írják,hogy can buszos autóhoz elm 327 kell adapter kâbellel.Amennyire tudom,az fl 156 az.Vagy ettöl a légzsákot tudom olvasni kkl-el is?A másik kérdés ami felmerült.A mes-el kapcsolatban azt olvastam,hogy a demo verzióval csak olvasni lehet a hibakódokat,törölni nem.Törölni csak a teljes verzióval lehet.Ez igaz,vagy tévinfó.
berobbantam20-05-2021 05:40:18 // 55261
Köszi a választ.Rendeltem kapcsolós kkl kábelt.A vezetőülésben tegnap kicseréltem a kábelt.Az utasoldalira .ár nem jutott idő.Az eredményt se tudom meg,amíg nem jön meg a kábel.Maga a töltet elvileg jó.Ezek voltak eddig is az autóban.Ha meg jön a kábel majd okosabb leszek.
[k i z z o]19-05-2021 22:19:40 // 55260
1. Oldallégzsák kör nyitva. Itt egy nyitott áramkört érez a diagnosztika. Lehet valamelyik csatlakozás nem lett összedugva, vagy vezeték szakadt, nehezen, de lehet szétcsúszott, ha sérült a csatlakozó ház. Azt kell végig nézni. Vagy a töltet maga szakadt elektromosan.

Ez külső hibakód, MES -el törölhető, ha nem áll fenn.

2. Az utasoldali oldallégzsák kör ellenállása magas. Ezt 3.23ohm feletti körellenállás esetén állítja be. A kör normál ellenállása 2.0 ohm +- 0.3 ohm. Jó eséllyel valamelyik kontaktusnak magas az ellenállása (+ kb. 1 ohmot összeszedett a kör). Ezeket lehet tisztítani valamilyen finomabb kontakt tisztítóval pl. Tuner 600. Van az ülésnél, és a légzsákvezérlő után is egy a légzsákvezérlő mellett, attól függ melyik köteg van benne.

De ülést cseréltél, valahol ott lesz a gond.

Ez is külső hibakód, MES -el törölhető.

Nem tudom pontosan milyen vezérlőd van (SW verzió) de ahogy leírtad, az alapján mindkét hiba esetére ha az 5 gyújtásciklusban nem áll fenn, a vezérlő a hibalámpát oltja, csak a hiba megy le inaktívba, de EEpromban marad.
berobbantam19-05-2021 18:58:45 // 55259
Ujabb fejlemény van.Kiolvastattam a szolnoki fiatnál a vezérlőt.Sofőroldal oldallégzsák robbanótöltet szakadás.Utasoldal oldallégyzsák robbanótöltet túl magas érték.
berobbantam18-05-2021 19:59:52 // 55258
Megprobálok keríteni valakit aki ki tudja olvasni.Aztán jelentkezek.Addig is köszi
[k i z z o]18-05-2021 19:51:52 // 55257
Ki kellene olvasni a légzsákvezérlőt. Kapcsolós KKL kábel + MES. Olvasás után lehet látni mi indítja el a hibát. Ha van hibakódód, jelezd és lehet tovább menni.

2005 -ös rendszer, elektromos kontaktok már nem maiak.
berobbantam18-05-2021 19:44:32 // 55256
Sziasztok.
Az alany 2005-ös 156 berlina.Nem túl rég kapott egy másik ülés szettet.A légzsákokat átraktam a régiböl.Az akkusaru le volt véve közben.Nem is volt semmi gond.Pár napja elkezdte,hogy random mód menet közben kigyulladt a légzsák visszajelző.Volt hogy ujraindítás után aludt el,olyan is,hogy menet közben magátol.Most eljutottunk oda,hogy gyujtás után elalszik ahogy szokott,majd vissza kigyullad.Én kábeltörésre gondolok az ülésben.Ha kicserêlem a kábelt a hibát kell törölni?Ha igen ezt mi el tudom megoldani.Autó villamosságis nem nagyon van felénk.
Csabo2216-05-2021 21:55:42 // 55255
Azt tudjátok esetleg, h Gt jtd-nél injektor csere esetén miért nem képes a MES-em átirni a kódokat? Azt irja, h ha sikertelen, akkor újból meg kell próbálni. de hiába próbálom, mindig a régi kód marad benne.
Kicseréltem mind a 4 inkjektort, nem indul a gép. sztem nem amiatt, h nincsenek a kódok átirva...
Csabo2216-05-2021 21:52:10 // 55254
Világos. Régebbi MES-em van jelenleg, amiben nincs még ez a funkció
Köszi
forrasr14-05-2021 08:48:11 // 55253
Ezt Gt 1,8 ts-re néztem a MES-ben Bosch ABS 8 egységgel:
Nyerferdítés by google:
Ez az eljárás öblíti az ABS modul hidraulika vezetékeit. Végezze el az eljárást az ABS egység cseréje vagy a fékfolyadék cseréje után. Tartsa nyomva a fékpedált az egész eljárás alatt. A pedál először a padlóra süllyed, majd visszaemelkedik a tetejére.
Alapvetően az eljárás kinyitja az összes leeresztő szelepet, és mindkét akkumulátort fékfolyadékkal tölti fel a főhengerből, majd a hidraulikus szivattyúval visszaviszi az összes folyadékot a főhengerbe. Így a folyadék az összes belső ABS hidraulika vezetéken át kerül.
Az eljárás végrehajtása előtt ellenőrizze, hogy van-e elegendő fékfolyadék a tartályban, és lazítsa meg annak kupakját is.
Csabo2211-05-2021 09:57:28 // 55252
Magyarul öblítés esetén a kocka esetleg koszos löttyét feldolgozza a tartályba?
147-156-gt abs rendszerére is érvényes ez?
Csabo2211-05-2021 09:54:27 // 55251
2,5 fölötti érték esetén cserélni kell.
Vszeg a 243 végű injektor van benne ami ugyan tuning szempontjából jó, ám kevésbé masszív mint a 111 végű.
Nekem is 1,3 az egyes korrekciója, a többi 0 közeli. De csak egy enyhe csattogást hallok, más tünet nincs.
Mielőbb vizsgáld ki az okot.
bhudcser10-05-2021 22:36:26 // 55250
Mindenképpen megcsinálom a csati ellenőrzést.
Piritu - 1.000.00010-05-2021 22:26:15 // 55249
ellenben egy csati ellenőrzés nem kerül semmibe...
Piritu - 1.000.00010-05-2021 22:23:51 // 55248
A csere nem egyszerű, át is kell kódolni a comp-ba.
bhudcser10-05-2021 22:17:54 // 55247
Köszi szépen a válaszokat. Arra gondoltam, hogy felcserélem az 1-est egy másikkal és megnézem, hogy "átmegy-e" a hiba. Amúgy az a furcsa, hogy csak nagyon ritkán csinálja és akkor is rövid ideig.
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2021 21:49:04 // 55246
Vagyis várj csak.. 159-ről van szó, tehát a vacak 'sárga' injektor csatlakozói vannak. Próbáld meg az érintkezőit szorosabbra hajlítani pl egy órás csavarhúzóval. Dugd vissza, és nézd meg újra a korrekciókat. Ha változott,akkor lehet hogy csak a csatik szivatnak.
Én lecseréltem régi fajta injektor csatlakozókra a 159-en, és megszűnt minden rángatós, kihagyós hiba. Ha viszont mégis az injektor, akkor mihamarabb cseréld, mielőtt más gondot okoz. Pl. a dpf-nek sem az igazi, ha pisil valamelyik porlasztó.
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2021 21:43:58 // 55245
Egyes porlasztót cserélném, aztán újra megnézném. A 3.55 rengeteg.
Piritu - 1.000.00010-05-2021 21:26:46 // 55244
2 feletti érték nem túl jó :-(
bhudcser10-05-2021 20:38:43 // 55243
Sziasztok,
többször észervettem már, hogy ha nagyon meleg van (mint pl ma) akkor az autó (1.9jtdm 16v 150le) első indítása után az alapjárat ingadozik, picit dadog is. Néhány percig egyenetlenül jár és utána minden rendben.
AlfaOBD-vel megnéztem az injektorok korrekciós értékeit: c1 3.55, c2 -1.7, c3 -1.2, c4 -0.5
Mi lehet a gond? Normál használat mellett illetve ha hűvösebb van akkor semmi ilyet nem tapasztalok.
forrasr10-05-2021 10:13:46 // 55242
A 2 hidraulika kör leürítéséhez, illetve a fékkörök légtelenítéséhez kell valaki a légtelenítőhöz is. (írja is a MES-megjegyzésben, azt el sem szabad indítani a légtelenítők kinyitása nélkül))
A hidraulika egységben lévő folyadék átöblítéséhez nem kell kinyitni a légtelenítőket(tartályban kell legyen elég folyadék és le kell lazítani a kupakot), elindítod a funkciót pedált nyomod lefelé ás átmozgatja a folyadékot az abs egység tárolói és a főhenger között.
Csabo2208-05-2021 23:06:52 // 55241
Nekem úgy rémlik, h kell 1 ember a légtelenitő csavarhoz is, illetve az sem mind1, h milyen erővel nyomod a pedált. egyedül sztem nem fog menni a dolog.
AlfaGT08-05-2021 17:28:42 // 55240
Mondjuk nekem Bosch ABS 8 rendszer van a kocsiban, nyomtam közben a pedált, várva a hatást, de nem történt semmi.
pettinke08-05-2021 17:18:42 // 55239
Lnézést, kaki a link, mégegyszer:
mostjó
AlfaGT08-05-2021 15:35:52 // 55237
Ma próbáltam beindítani az ABS szivattyút a MES segítségével , de nem történt semmi...?
Kiválasztottam a ,,hydraulic unit bleed” funkciót, végrehajtás, jelezte, hogy indul a procedúra, majd pár másodperc múlva írta, hogy ,,completed”, dehát nem történt semmi, a szivattyú meg se mozdult. Most nem tudom....
Csabo2206-05-2021 21:40:18 // 55236
Működésre birod az abs rendszert. sztem ilyen esetben ő a benne levő folyadékot használja fel, szivattyúzza a fékvezetéken keresztül a kellő kerék fékéhez.
Miután a szmötyi elhagyta az abs egységet, a fékeken levő légtelenitő csavaron keresztül kinyered.
De sztem túl nagy jelentősége nincs ennek a kérdésnek. ha megfelelő állapotú a fékrendszer, az bőven elég.
Csabo2206-05-2021 21:34:10 // 55235
Igen, ez alapján csináltam.
de nekem le kellett vennem az abs hidraulikus egységet, amiatt kellett légteleniteni.
AlfaGT06-05-2021 21:24:42 // 55234
Ha minden igaz, akkor ez lesz az: https://www.alfadriver.com/forum/index.php?/topic/3299-abs-bleed-using-multiecuscan/
Bilux06-05-2021 18:13:00 // 55233
GTA fórum link esetleg a módszerhez?
Piritu - 1.000.00006-05-2021 13:00:34 // 55232
Anélkül hogyan? (A 12 éves OFF-unk miatt kérdezem.)
Csabo2206-05-2021 10:04:33 // 55231
Légteleniteni akkor kell ha le lett véve a kocka.
A régóta benne lévő koszos folyadékot ki lehet dolgozni belőle MES-sel meg anélkül is.
De sztem a 159 és a 147-156-gt rendszere más, mert nálam a lentebb említett módszer nem működött.
Ausztrál GTA fórum leírása alapján lett nekem jó.
forrasr06-05-2021 09:44:28 // 55230
A lentebb említett átöblítés és a Shadin blogjában látható körönkénti ABS légtelenítés nem ugyanaz a funkció.
Kristyon06-05-2021 07:48:04 // 55229
Igy legalább már világos, hogy hova lesz az olaj amit ürít magából a kocka :)
A MES leirásából ez nem derült ki...
Piritu - 1.000.00005-05-2021 21:49:49 // 55228
Shadin a blogjában leírta hogy hogyan megy a légtelenítés MES-sel: klatty
detox2005-05-2021 18:27:18 // 55227
Szia köszi a választ. Hát én sem tudom. Mondom erdekes hogy csak hidegen. Aztán abbahagyja és kegetsz vele 5000 kmert is sincs semmi hang semmi.
Levee156SW05-05-2021 09:22:56 // 55226
Szia,
off autos tapasztalat alapjan ez mintha logosodo turbo-tengely,vagy szorulgato geometria lenne, de majd a nalam okosabbak megmondjak.
detox2005-05-2021 06:36:05 // 55225
Sziasztok! 2.4 Jtd 159-esem van és az elmúlt időszakban valami indítás után mikor elkezded a motort pörgetni visít, vagy fütyül kinek hogy tetszik. Alapjáraton semmit nem hallasz, ha teszed az egyest elindulsz és felpörgeted a motort 1500-2100 rpm közé ott fütyül. De elég hamar abbahagyja, az első 1-2-3 váltásnál/pörgetésnél ez van aztán abbamarad. Ha tovább Pörgetem mikor elhallgat igazából még van is egy kis teljesítmény váltás érzet olyan mintha jobban megindulna a kocsi. Különben ha jár alapjáraton 2-3 percet a kocsi akkor egyáltalán nemis kezd el fütyülni indulás után sem. Valakinél hasonló??? Agr szelep nem rég volt cserélve meg szervócső is.

Köszi a segítséget.

Üdv mindenkinek
AlfaGT04-05-2021 21:50:02 // 55224
Köszi a választ, így a leírást olvasva nekem sem tűnik bonyolultnak a dolog, mindenképpen kipróbálom, mi történhet...?
AlfaGT04-05-2021 21:46:18 // 55223
A gumi csövek még nem voltak cserélve, de ennek a hibáját kizárnám, mert fékezés után szépen visszahúzódik a dugattyú, sőt annyira, hogy a féknyereg egy picit lötyög is a csúszkákon, bár ez is zavaró, mert rossz úton haladva ezt behallani. ahogy enyhén zörög.
Kristyon04-05-2021 12:01:47 // 55222
Akor a nálam említett dolog talán kilőhető, mert nálam a kézifék volt gyengébb az egyik oldalon.

A kolléga jól írja, hogy a gumi fékcsövek befelé megdagadása is okozhat érdekes dolgokat, amik kívülről nem is feltétlenül látszódnak...



Nem tudom, hogy a free verzió engedi-e, de nem tűnik annyira bonyolultnak az ABS kocka légtelenítése...
Gépi fordítás:
Ez az eljárás öblíti az ABS modul hidraulika vezetékeit. Végezze el az eljárást az ABS egység cseréje vagy a fékfolyadék cseréje után. Tartsa nyomva a fékpedált az egész eljárás alatt. A pedál először a padlóra süllyed, majd visszaemelkedik a tetejére.
Alapvetően az eljárás kinyitja az összes leeresztő szelepet, és mindkét akkumulátort fékfolyadékkal tölti meg a főhengerből, majd a hidraulikus szivattyúval visszaviszi az összes folyadékot a főhengerbe. Így a folyadék az összes belső ABS hidraulika vezetéken át kerül.
Az eljárás végrehajtása előtt ellenőrizze, hogy van-e elegendő fékfolyadék a tartályban, és lazítsa meg annak kupakját is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.