Forum >> Szerelőműhely
András bácsi27-10-2005 14:07:21 // 8886
Igen, mivel a 33-ast 83-ban hozták ki, a 75-öst meg 85-ben.
András bácsi27-10-2005 14:06:25 // 8885
Egyébként a 75-ös meglepően jól közlekedik téli útviszonyok között is.
pb_27-10-2005 13:57:31 // 8884
Összkerekes kell, és a probléma + van oldva.
Vega27-10-2005 13:44:02 // 8883
Ugy van! Bar szerintem a 33-as is ide sorolhato sot, azt tovabb is gyarottak...bar nem ismerem teljesen azt a tipust....javitson ki valaki ha abban is vannak Fiat ill. Lancia alkatreszek...
a27-10-2005 13:42:54 // 8882
Ha azt nézed, a 164 volt az utolsó olyan autó, amit az AR maga tervezett, maga hozott ki.
Az megint más kérdés, hogy a modell átnyúlt a Fiat korszakba is.
Vagy az a gond, hogy nem hátsókerekes? Akkor a 33, Sud, Sprint sem Alfa Alfa... De őszintén szólva legyen inkább elsőkerekes, és mentesüljön a Transaxle-tól...
Engem sosem hatott meg a hátsókerék-elsőkerék vita. Nem vagyok egy kilinccsel előre közlekedő ember, de fontos, hogy télen is tudjak közlekedni normálisan.
És erre az elsőkerék tökéletesen alkalmas. Megkockáztatom alkalmasabb, mint a hátsó. (Tengernyi BMW-t, Mercit, Omegát, stb... láttam a hegyekben elakadni, amikor mi még símán lánc nélkül közlekedtünk)
András bácsi27-10-2005 13:25:09 // 8881
Az utolsó Alfa-Alfa a 75-ös.
András bácsi27-10-2005 13:24:30 // 8880
Szintén az említett brancsba tartozó közös fejlesztés.
granturismo27-10-2005 12:12:47 // 8878
Dehogynem.:-)
Tisztában vagyok a kérdéssel.
Mindössze azt vitatom, hogy a 164 olyan borzasztó nagy Alfa-Alfa lenne.:-)
a27-10-2005 12:04:01 // 8877
Mi lenne?
Mondjuk úgy, hogy egy érdekes autó :)
András bácsi27-10-2005 11:57:43 // 8876
És mi a helyzet a Citrom XM-mel? :-)
a27-10-2005 11:54:50 // 8875
Azért igencsak más, amikor egy gyár közösen dolgozik egy másikkal egy közös termék kifejlesztésén, és megosztja a termelési költégeket (164-9000-Croma-Thema), meg teljesen más megint, amikor egy főtulajdonos egy másik gyárának a termékét alakíttatja át, hogy megfeleljen ennek a márkának is, de lényegében nem közös a fejlesztés, hanem megkapja a cuccokat és pont. (155, 145, 146 - Tipo, Tempra)
Vega27-10-2005 11:54:46 // 8874
Ezt minden valamirevalo ALfas tudja....de itt SN kollega is nagyjabol osszefoglalta...
Ennek a videonak az elejen par mondatban megtuidsz mindent...Egyebkent s 9000 Aerorol szol a video...
http://totalcar.index.hu/ujauto/link/tv.php3?tvurl=http://dl.totalcar.hu/tc25_04.wmv
a27-10-2005 11:52:05 // 8873
Tényleg nem ismered a sztorit?
1985-ben lett a Fiat, az AR és a Saab között a megállapodás közös platform fejlesztésére. Az eredti megállapodás arról szólt, hogy a padlólemez ugyanaz, és a futómű is szinte ugyanaz, csak kicsi változtatások vannak benne.
Ez a közös munka el is indult. A Fiat csinálta a Croma-t és a Thema-t, az AR a 164-et, a Saab meg a 9000-et.
Elejében a Fiat-tól vette a turbó benzines mocit az AR (mint a GM a 2,5tds motort vette a BMW-től az Omegákba), ezért a Themában, a 164-ben és a Croma-ban is benne volt az R4T Lancia motor. De ezt nem adta olcsón a Fiat, ezért 88-ban elkezdték tervezni a 3.0 V6 12v-ből átalakított 2.0 V6 Turbo motort. Ez meg is jelent kevéssel rá.
Aztán 90-ben kezdődött a Fiat felvásárlási tevékenysége, és 92-re teljesen beolvadt az AR a Fiatba. A Fiat gyorsan át is alakította a 164-et, így jelent meg a 164 Super, de ez az átalakítás lényegi konstrukciós dolgokat nem igazán érintett, csak facelift volt igazából.
granturismo27-10-2005 11:36:53 // 8872
Hát én nem tudom...:-)
Magyarázd el légyszi hogyan van az ha lemegyek egy 164 alá akkor nem nagyon tudom megkülömböztetni egy Cromától vagy éppen Themától?
Vagy akkor az Alfa Fiat vagy hogy van ez??:-))
Arról nem is beszélve, hogy egy Off Saab 9000 On alja sem sokban más mint a 164. Akkor az meg egy Saab Alfa?:-)))
Akkor 159-es 1.9, 2.2 JTS az Opel-Alfa lesz?:-)))
Gábor(figi75)27-10-2005 11:11:28 // 8871
Ez nagyon is így van! :-)
És sajna látszik is a minőségbeli külömbség, "anyag"és az hogy 1 egyveleg lett! :-(
De sok új érdekeség született,amit előtte nem alkalmaztak az Alfáék,de ugyanakkor nincs meg a régi irányzat! :-(
Lást,transaxle! :-)
a27-10-2005 11:03:33 // 8870
Nem értessz egyet? :))))
granturismo27-10-2005 10:19:06 // 8869
Érdekes eszmefuttatás....:-))
a27-10-2005 09:46:17 // 8868
Alfa Alfák azok a modellek, amelyek még a Fiattal való fúzió előtt készültek. Ilyenek pl: Sud, Sprint, nagylámpás 33, 75, 90, Alfetta, régi GTV, 164, Giulietta stb...
Fiat Alfák az ezeknél fiatalabbak: 145, 146, 147, 155, 156, 166, új GTV, GT Coupe.
A 164 elvileg Alfa Alfa. Azonban a Fiat korszakban volt egy facelift, ezért pl. a 164 Super kormánya nem tudom, melyikekre passzol rá. A síma 164 kormánya az rácuppan az Alfa Alfákra.
bb1826-10-2005 19:41:22 // 8867
eztetet találtam. vannak érdekesek benne:
http://www.diynetwork.com/diy/ab_brakes/0,2020,DIY_13682,00.html
feszti26-10-2005 17:53:08 // 8865
Na nem így akartam írni. Alfán volt a kormány csak nem tudjuk milyenen.
feszti26-10-2005 17:49:45 // 8864
Alfa Alfa - Fiat Alfa? Mi ez? Hogy van ez?
a26-10-2005 17:48:25 // 8863
Akkor esélytelen... tuti kell rá új agy.
feszti26-10-2005 17:46:39 // 8862
Sajni nem tudjuk, hogy mint volt ezelőtt a kormány. Na de megpróbáljuk hátha :)))
a26-10-2005 14:50:42 // 8861
Urak!
Úgy néz ki, hogy van 4 db 5*98 r15 lemezfelnim eladó, téli gumihoz. Biztosan jó 164 Superre, 156-ra, 147-re, GTV-re. Eddig én is télinek használtam, de szert tettem 4 alufelnire, így ez felesleges.
Van hozzájuk dísztárcsa is, szám szerint 6 darab (2 eredeti, 4 olcsó).
Akit érdekel, kompletten viheti 15 pénzért.
swan26-10-2005 14:10:14 // 8860
Ez utóbbi értelemszerű már végigjátszottam párszor. Köszi
a26-10-2005 14:01:59 // 8859
Ja azt azért ne felejtsd, hogy jelöld össze a kormányt meg az oszlopot, és tekerd le a középső csavart :)
De azért ez remélem értelemszerű :)
a26-10-2005 14:00:22 // 8858
kockáztatos -> elgépelés: kockáztatod.
Lehúzó: fogsz egy vastagabb vaslapot, a lehúzó menetek távolságában fúrsz rá 1-1 lukat.
Aztán középre is egyet.
Középre beraksz egy jó nagy és hosszú csavart, majd a másik oldalon raksz rá egy anyát. Nem húzod meg, csak a menetre rákapatod, hogy a csavar vége kijöjjön a másik oldalon.
A két szélsőn átdugsz 1-1 csavart, és beletekered a lehúzó menetekbe.
Ekkor ha mindent jól csináltál, akkor a középső csavar épp a kormányoszlop csavarjának a lukjába, az oszlopra támaszkodik.
Ha a lehúzómenetekben a csavarok már jól benne vannak, akkor középen elkezded hajtani ráfelé a csavart, és az elkezdi előbb-utóbb húzni felfelé a lapot, a lappal együtt a csavarokat, a csavarok a lehúzó menetnél fogva meg a komplett kormányt.
Így nem töröd le a kormányt, mert nem feszegeted össze-vissza.
Kb 10 perc összeszedni az anyagokat hozzá, és legyártani a lehúzót.
swan26-10-2005 13:50:41 // 8857
Na akkor itt az alkalom, hogy kiokosodjak. Hogyan?
"letörést sem kockáztatos"Ezt nem teljesen vágom de biztos igazad van :))
a26-10-2005 13:45:38 // 8856
Vagy mondjuk kb 10 perc egy lehúzót csinálni, és akkor még a letörést sem kockáztatos ;)
swan26-10-2005 13:33:51 // 8855
Látod nekem paraszt agyammal ez nem jutott eszmbe :)) Ma is érdemes volt felkelni :)))))
GEORGE26-10-2005 12:52:01 // 8854
Máskor kapasd rá vissza az anyát és akkor nem vágod magad vele fejbe. :-)
swan26-10-2005 12:51:06 // 8853
Látom vágod a témát :))))
swan26-10-2005 12:50:13 // 8852
Ügyi vagy!
Én így a kormánnyal játam. Jol fejbe somtam magam vele mire .lehúztam :)))
Tomy15626-10-2005 12:49:47 // 8851
amire Te gondolsz (gondolom) az húzogatni kell:)
Smith1126-10-2005 12:48:51 // 8850
Na uraim meg született!
Le jött a sebválltőgomb csak mint az állat húzni kellett majd orba vágtam magam!
De lejött!!!!:o))))))))))))))))))
swan26-10-2005 12:47:47 // 8848
Bocs poén akart lenni!
Tomy15626-10-2005 12:46:19 // 8847
swan26-10-2005 12:35:54 // 8846
Húzni erősen! Na az nem a sebválto gomb. Te valahol máshol jársz!!! :)))))
swan26-10-2005 12:35:01 // 8845
33-on egyszerűen le kellett húzni. Gondolom máshol is így van.
Tomy15626-10-2005 12:34:25 // 8844
Nekem se jött le, de többen is bíztattak, hogy csak húzzam erősen, 1X csak lejön!
Smith1126-10-2005 12:28:34 // 8843
Halaj mindenkinek!
Seghitsen valaki nekem!
Nem birom levenni a 156 Sw ről ezt a ki..szott válltó gombot!
Egyszerűen nem jön le,most ezt csavarni kellene nem?
Nem jön le ez a szemét!
Olyan idegbeteg vagyok már ez nem igaz!
Segítsetek!Please!
swan26-10-2005 12:24:55 // 8842
Ez nekem is eszembe jutott! CSak olyan kicsi a hely, hogy nagyon gány munka lenne. De ha nem találok olyan izzót akkor marad ez a megoldás
TtK26-10-2005 11:25:19 // 8841
Vegyél egy nagy fényerejű fehér LEDet és forraszd be a helyére. Gondolom 12 Voltról megy, úgyhogy kell majd egy előtétellenállás is. Meg kell kérdezni a boltban, hogy mekkora áram folyhat a LEDen és úgy méretezni az ellenállást.
swan26-10-2005 11:15:04 // 8840
Néztem nem tudtak még oilyat mutatni. Bár nem tom mi az az Elektro boltan :)))) A csevegésbe néz be légyszíves!
mszabika26-10-2005 11:13:23 // 8839
Elektro boltan? Conrad?
swan26-10-2005 10:34:42 // 8838
Srácok!
Izzót keresek autórádióba. Ez egy régi Grundig rádió és kiégett az izzó. A gond az, hogy nincs 5mm hosszú és vagy 2mm széles. Olyan mint a rízsszem izzó(aszem így mondják) csak kisebb nála. Jóval kisebb mint ami a 33-as műszerfalába kell. Ötlet hol nézzem?
Ollah25-10-2005 15:27:03 // 8837
Airbox készül egy sor6 M3 mocira, és gyakori jelenség, hogy a 6. hengerbe túl sok levegő jut az ilyen motoroknál. Úgy kellene megtervezni a dolgot, hogy egyenletesen jusson mind a 6 hengerbe a levegő.
Többet sajnos nem tudok, és rohadtul nem is értek hozzá. Az airbox fogalma is csak feket folt sorvadó agyam egyik kevéssé mély barázdáján. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
582
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?