Forum >> Szerelőműhely
Tomy15611-11-2005 12:07:06 // 9086
Nem tudom mi történt vele, a motor kint volt, sztem így lett újból betéve. Valszeg a motortartó gumik rendben vannak.
Gábor16610-11-2005 19:42:52 // 9085
Tomy156:
Ez elég rosszul néz ki. Valami megfeszítette a csavart, nyilván azért tört ki.
A motortartó gumik jó állapotban vannak?
Javítása nem tűnik egyszerűnek. Ha tőcsavarosra lehetne alakítani a bakot, (bár nem biztos, mert lehet, hogy nem lehetne valamit szétszedni), akkor talán be lehetne hegeszteni egy tőcsavart, de a blokk öntvény, a csavar húzott acél.
Talán fel lehetne hegeszteni, a furatot újra megmunkálni. De nagyon óvatosan kellene csinálni, mert vetemedhet a blokk.
bb1810-11-2005 15:39:37 // 9084
söt. a még régebbiekben csavarral kellet állitani a szelepet. ez a pogácsás dolog tulképp rövid életü volt, csupán 5-6 évig jöttek ki ilyennel, utána mindenbe a hidrotökéseket tervezték.
van ebben is érdekesség, mert van hogy a himbába teszik a tökét, a himba közepét támasztják, a himba végét támasztják, vagy a szelep fölé épitik közvetlenül...
bb1810-11-2005 15:36:38 // 9083
ha van idöd vissza olvasni, több mint 1 hónapja ( lehet hogy 2 ) volt erröl szó, és egész jo linkek is be lettek téve.
bb1810-11-2005 15:35:31 // 9082
ez igy elég gáznak tünik, de jo lenne más aspektusbol is szemrevételezni. az biztato, hogy a csavar még a helyén van, de mitöl tört el ? merthogy nem sima törésnek, inkább valami dörzsölödésnek tünik.
ribipeti10-11-2005 15:18:28 // 9081
Tomy15610-11-2005 15:01:59 // 9080
Aszem már csak holnap tudok újabb képet csinálni, egyébként ez a felfüggesztés a vezérmű szíjjak alatt, az olajszűrő felett van (2.0 TS motorról van szó). Itt két csavar megy a motorblokkba, a felsőnél van letörve 1 darab. Remélem így már kicsit jobban el tudod képzelni, h hol van.
TtK10-11-2005 14:00:49 // 9079
Csinálj még egy képet, ahol több is látszik a motortérből. Így elég nehéz bármit is mondani azon kívül, hogy az a csavar nem véletlenül van ott, ahol.
a10-11-2005 13:38:56 // 9078
Ja és a hidrotőkék cseréje nem segít a csörgésen... Kb 10k km után megint csörögni fog, ugyanis 2000-ben nem a hidrotőkéken volt a módosítás, az az utolsó percben is ugyanaz a vacak volt, mint 97-ben...
a10-11-2005 13:37:41 // 9077
A régi autókban a szelepbeállítást ún. pogácsákkal lehetett megoldani.
No a hidrotőke ezeknek a pogácsáknak a modern megoldása. A szelepbeállítást végzi, a motorolaj nyomásának a segítségével.
Ez az a dolog, ami a 98-99-es 16-okban csörögni szokott indulásnál akkor is, ha már a vezmód ki van cserélve.
Ennek fő oka, hogy a hidrotőke elengedi az olajat, nem tartja meg, és amíg a motorolaj fel nem tölti megint teljesen, addig rossz a szelepbeállítás. Erre elvileg létezik egy kis csappantyúszelep, amit be lehet építeni, és az megakadályozza, hogy a hidrotőke elengedje az olajat. Ezt 2000 körül minden 156 tulajnak ingyen elvégezték, aki kérte. Aki nem kérte, annak persze nem...
2000 után már eleve gyárilag be volt építve.
Tomy15610-11-2005 13:00:40 // 9076
Még 1-2 kérdés: Mi az a "hidrotőke" mit csinál, miért, mikor, mennyiért lehet (kell) cserélni?
Tomy15610-11-2005 12:57:36 // 9075
Tomy15610-11-2005 11:41:03 // 9074
Ok! Majd csinálok képet :) Köszi
Vega10-11-2005 11:36:06 // 9073
Azt latni kene, teherviselo resznel torott vagy sem...fenykepet ide oszt a venek tanacsa majd megszuli a megoldast....
Tomy15610-11-2005 11:21:09 // 9072
Itt is megkérdezem:
Szaiszok Alfás társak!
Kérdésem lenne: most vettem észre (ill. a szerelő), hogy az egyik motorfelfüggesztő csavarnál le van törve 1 darab a motor blokkból. Tul.képpen az a csavar teljes egészében látszik. Kérdés: nagy gond-e ez, ill.lehet-e vmit tenni (javítani, hegeszteni...stb)?
Előre is köszi!
swan08-11-2005 07:34:26 // 9071
Ma nálam van az autó majd keresgélek!
bb1807-11-2005 17:38:13 // 9070
szivd meg, csak nehogy jol megszivd :-)) hu de jo vagyok !
valszeg az lesz az elötét ellenállás, az egyik vége a trafora megy, a másik a gyujtás ( 15 ), a trafora meg megy egy jel az elektronikárol ( 1 ) , és egy az öninditorol.
a megszakitot is meg kell nézni, mert a beégésen kivül ( a kis áramerösség miatt ) minden hibát ugyanugy produkál mint a sima gyujtásnál.
swan07-11-2005 13:23:59 // 9069
Haza megyek megszívom.
A gyújtás megszakítóval vezérelt. A gyújtótekercs mellet van egy kis kocka 2x2cm ami kap villanyt a gyujtó tekercsről. Lehet az az előtétellenállás?De holnapra megnézem pontosan.
A többire nem tok nyilatkozni, mert egyiket sem próbáltam, sőt a gyergyát sem szedtem ki mert éppen nem volt nálam gyergyakulcs. Gondolom azért fontos kap-e benyát vagy sem.
Szivatóval próbáltam nem változott a helyezt.
De legkozelebb nem indul és lesz lehetőségem próbágatni akkor megpróbálom.
bb1807-11-2005 13:15:00 // 9068
ez azért nem tipushiba, egyszerüen ilyen idöben kezd feltünni mindenkinek.
minden autoval igy van.
van hogy télen és nyáron más hömérsékletü termosztátot teszek az autoba. ki hogy szereti.
bb1807-11-2005 13:12:07 // 9067
akkor lehet hogy én keverem, amiröl beszéltem az az R5 turbo amihez volt szerencsém nehányszor. bár az igazság az, hogy ebben is lehet kismillio változat. a franciáknál nincs kéz egyforma auto.
ha az eloszton van akkor könnyebb a helyzet, szájjal megszivod a csövet és kiderül át van szakadva avagy senem. a gyujtás megszakitoval vezérelt ?
ha rábikázol könnyebben indul ? függetlenül attol, hogy pörgeti vagy sem.
szokott lenni elötétellenállás a tirisztoros gyujtásoknál ami az inditorol kap egy segég feszültséget. ilyen van benne?
tolásra könnyebben indul ?
ha idnitozol és nem kapja el akkor milyen a gyertya ? száraz, vagy lucskos ?
hideginditoval sen indul ?
van még kérdés, de igy elözetesen ennyi talán elég...
Vega07-11-2005 11:56:31 // 9065
Akkor ugy latom ez frankon elmegy tipushibanak is...eleg nepes a tabora azoknak akik hasonlo problemaval kuzdenek...
zee07-11-2005 11:53:43 // 9064
Az a szar hogy nekem is ugyanez a problémám,nyáron baromi nagy melegben,araszolós városi úton ment csak fel 80-ra,amúgy 60 körül megáll.
Csak most nincs felesleges 12eHUF-om. :(
simi07-11-2005 11:24:52 // 9062
Szia Vega!
Nekem is volt ilyen a QV-n.
A termosztát csere orvosolta a problémát.
Szamosi mesternél csináltattam, a termosztát kb.12e Ft volt.
swan07-11-2005 11:07:29 // 9061
Szinte bizti termosztát! Ugyanezzel küzdok most a 33-on.
Vega07-11-2005 10:53:54 // 9060
Delutan lemegyek es megtapizom a termosztat elotti es utani csovet...majd akkor kiderul...jobbat nem tudok...
Vega07-11-2005 10:46:23 // 9059
Persze nem biztos a termosztat de mi mas lenne? Ha valakinek van tippje, ne kimeljen!
Vega07-11-2005 10:45:08 // 9058
Na egy kis segitseget kerek gyerekek!!!!!
145 QV....nyaron annyira nem volt vele gond, nem is tunt fel csak alacsonyabb de folyamatos temponal ,hogy egyszeruen NEM MELEGSZIK!!!!!!!!!!!!
Most, hogy bejott ez a hulye hideg lasu temponal is nagyon nyogve nyelve melegszik fel..akkor sem 90 fokra....ha meg pl alacsonyabb tempoval megyek mondjuk max 100-120-al de keve megallassal....akkor egyszeruen 60 fok fole NEM megy a mutato...biztos termosztat de, hol nezessem meg....es ha szar, mennyibe faj egy gyari ill. utangyartott???
Thx!
kertecs07-11-2005 10:06:26 // 9057
Szívesen! Azt nem írtam rá de nem is lényeg talán: 30-as hatszög van rajta
swan07-11-2005 10:02:40 // 9056
Na várjunk egy pilllanatra. A vákumos előgyújtás szab. az nem a gyújtáselosztó oldalán található függőlegesen álló csészalaj szerű kütyü amibe egy vékons cső csatlakozik a szívóoldal felől. Mert az ott van. Gyújtás elektronika? Mire gondolsz ezt most nem értem?Ez egy 15 éves autó karburátorral és tranzisztoros gyújtással.
Az sikeres indítózást meg valszeg nem írtam le jól. Az indító motor pörög rendesen forgatja is a motort csak nem indul be.
kertecs07-11-2005 10:01:50 // 9055
Igazság lehet benne, de remélem nem mostánában használom legközelebb. Általában csak magamnak szerelek, max. az alfás cimbiknek "oktatom" a tudományt : ))
András bácsi07-11-2005 09:53:52 // 9054
Bocs, kinagyítva már látom, hogy méretezett. Kösz!
András bácsi07-11-2005 09:53:02 // 9053
Na, így gondoltam!
Méretezni nem tudod a rajzot?
bb1807-11-2005 09:48:18 // 9052
csak egy kiegészités a csavaros darabhoz:
ha nem a lemezbe furod a menetet, akkor anyával lehet hogy nehezebb, mert kétkezessé válik a dolog, de ha szakad vagy kopik a menet akkor egyszerübb cserélni az anyát mint a lemezt.
bb1807-11-2005 09:46:13 // 9051
sajna jo hireim nincsenek...
a R5 nél a békaevök überelték minden korábbi állatságukat, és az elögyujtás membránját a gyujtáselektronikára épitették. innen kezdve ha ott a baj, akkor komplet elektronika csere + szigoruan szám szerint, mert ha más sorszámu kerül bele azzal nem lesz tökéletes, vagy el sem indul. ebböl adodik, hogy bontottat találni szinte = a 0-val.
az hogy az önindito miért nem mükszik valszeg nincs összefüggésben a dologgal, sim a indito hiba lesz a szokásos lehetöségekkel: behuzo mágnes, szénkefe, komutátor stb. akár egy jo kis testhiba.
kertecs07-11-2005 09:38:44 // 9050
swan07-11-2005 09:18:07 // 9049
1.1 Renault5-ről van szó. Folyamatos gyorsításnál még ne volt gond. Csak elindulásnál vagy 2-be visszaváltásnál. Monsjuk m ost hétvégén végig az R%-t nyúztuk de nem jelentkezett. Csak egyszer 5 perc állás után volt nehézkes az indulás. Jut eszembe olyen is előfordul, hogy meleg motorral ha indíttózni akarok nem indít csak harmadik próbálkozásra.
Ha az előgyujtás szab. membránja átaszakadt az hogy tudom megnézni? Le lehet venni a az előgyujtás szabot és akkor látom.? Majd ránézek ha az autó közelében leszek, mert nem tom hogyan csatlakozik a gyújtás elosztóra.
TarP07-11-2005 08:52:04 // 9048
Sziasztok TS-os barátok!
Beírom ide is, meg a 155-ös fórumba is, hátha tudja valaki:
Tesómnak van egy 155 1.8Ts-e, a vezérműláncos verzió.
170000km van benne és azt csinálja, hogy alapjárat tökéletes, 4000 körül tökéletes, viszont gyakran 2500 körül gyorsításkor kihagy, szinte leáll a motor, visszaesik alapjárat alá...aztán megy tovább onnan.
Tud valaki ilyenről? Mi okozhatja?
Előre is köszi.
GEORGE07-11-2005 01:22:23 // 9047
Ha nem is rossz!!
Ennek jobban utána nézek!!!
Atek07-11-2005 00:48:48 // 9046
Atek06-11-2005 21:50:27 // 9045
Itt biztos hogy van. Hogy az ára elfogadható-e döntsd el magad. Ha találsz mást oszd meg velüln.
granturismo06-11-2005 21:48:21 // 9044
Szóval kell a szelepállítás, persze.
granturismo06-11-2005 21:47:30 // 9043
Érdekelne a történet folytatása, mert végülis még nincs meg a tökéletes magyarázat.
Bár egy sor kérdés merül fel bennem a históriával kapcsolatban. Talán ha folytatódna a történet meglenne a válasz ezekre is.
A szelepállításnak mi a szerepe? Hát, hogy előírt mértékű legyen a szelephézag.:-)Hogy szép hangja legyen és vezérműtengelyek, szelepek mechanikai terhelése a lehető legkisebb legyen.
Cgo06-11-2005 21:37:39 // 9042
ez csak a fele tortenet, ha lesz idom, feltoltom az egeszet, ha mar referenciakent linkeled :-) a jtd szelepallitasarol mi a velemeny? kell vagy nem? a konyv 20e km utan irja,de mi is a szerepe? most keszulok a 80e-es szervizre, mit erdemes egy jtd-n megnezetni?
bb1806-11-2005 21:05:06 // 9041
érdekes ez a történet és sok részével találkoztam méár én is a munkáim során.
egy tanulság van : alaposan át kell nézni, és ha nem találom meg a hibát akkor ezt meg kell mondani az ügyfélnek és nem ködösiteni. a tisztesség hosszu távon kifizetödik. tapasztalatbol mondom.
amugy a saját off mercimmel szivtam utoljára ilyennel ( hasonloval ) csak ott a feszitö görgö gázdugattyuja döglött meg 3szor egymás után. és sajna én voltam a f@sz mert nem néztem meg alaposan már elöször. egy 2500 ft-os csapágy miatt fizettem ki 2szer fölöslegesen 9000 ft-ot.
granturismo06-11-2005 20:47:59 // 9040
Olvasd el ezt.
Érdekelni fog.
granturismo06-11-2005 20:44:17 // 9039
Nagyon valószínű, hogy az ékszíjtárcsák nincsenek síkban valamilyen ok miatt. Először ezt kellene gondosan ellenőrizni.
bb1806-11-2005 20:42:50 // 9038
pedig mégis valamelyik feszitö vagy vezetö görgö lessz a hibás. esetleg az egyik nem fut egyenesen a többivel, vagy a csapágya kopott, vagy a konzol ferde.
amugy nem tud ilyet csinálni.
végig kell nézni pontosan, ne sajnáld rá az idöt és a vonalzot. :-))
Tomy06-11-2005 20:36:20 // 9037
Sziasztok.
Vki szakmai segítségére lenne szükségem van egy Alfa 146 ti tipusú gépem 2.0-es légkondis szervós. és az a problémém hogy 2 hónap alatt a 3. ékszíjamat ette meg a felülete megsérül vmitől és udánna szétszakad ledobja és kész a baj.Ha vkinek lenne tipje mitől van megköszönném.Tudni kell róla a feszítő jó állapotban van nincs hajtva magas fordulaton és az összes görgő meg kerék jó állapotban van. Nagyon megköszönném ha vki meg tudná mondani mitől van.
Vki szakmai segítségére lenne szükségem van egy Alfa 146 ti tipusú gépem 2.0-es légkondis szervós. és az a problémém hogy 2 hónap alatt a 3. ékszíjamat ette meg a felülete megsérül vmitől és udánna szétszakad ledobja és kész a baj.Ha vkinek lenne tipje mitől van megköszönném.Tudni kell róla a feszítő jó állapotban van nincs hajtva magas fordulaton és az összes görgő meg kerék jó állapotban van. Nagyon megköszönném ha vki meg tudná mondani mitől van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
491
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?