Forum >> Szerelőműhely

Robi18-11-2004 14:32:43 // 292
"...az összes Alfának kétkörös fékrendszere van jobb első - bal hátsó, bal első - jobb hátsó..." Azt hiszem kénytelen leszek lemenni a géphez megnézni, mert egyre jobban kezdek elbizonytalanodni. :)
TtK18-11-2004 14:13:40 // 291
Kis pontosítás: az összes Alfának kétkörös fékrendszere van jobb első - bal hátsó, bal első - jobb hátsó. Ez a két hidraulikakör, ami független egymástól. Az ABSnek lehet 3 vagy 4 beavatkozási pontja. Ha három, akkor a két első kerék vezetékén és az egyik hátsón van szelep. A másik hátsót úgy kapcsolja az egyikkel együtt, :) hogy figyeli egy szeleppel a nyomást a szabályozott hátsó féknél, és ha ott elmegy a nyomás elveszi a nem szabályzott hátsó féktől is. A 4 szelepesnél tiszta sor: minden keréknek külön szelepe van. De ezektől a megoldásoktól a fékrendszer még kétkörös marad. Na ez jó érthetetlen lett.. :)))
granturismo18-11-2004 13:50:15 // 290
Amiben 3 mágnesszelep van az a 3 körös az külön-külön szabályozza az első kerekeket a hátsókat együtt. Ilyen a 146 boxerek Bosch 2E ABS-e, vagy a 33 16V ABS-e. A 146TS (és 156) ban van a Bosch 5.3 ABS az 4 körös. Szóval tényleg úgy a helyes, hogy már amelyik.:-)
Paco18-11-2004 13:41:43 // 289
Alapvetően többféle ABS létezik. Az első generációsok pl a négy kereket egyszerre. A 33-ban már második szériás van amiből létezett kétkörös ill háromkörös. A 75-ben ezekszerint 3 körös van, a 33 gyanuim szerint 2 körös. (persze meg tudtok győzni hogy 3, de a viszko szempontából tökmindegy, ha nem egykörös akkor ki kell kapcsolnia.) Jelenleg tutira létezik 4 körös is, szerintem a 156-okban már az van.
granturismo18-11-2004 13:34:19 // 288
Szerintem külön szaggatja a kerékfékeket.
Robi18-11-2004 12:10:47 // 287
"...keresztbe vannak kötve a fékkörök..." Én is így gondoltam, de eddig az összes autómon első-hátsó kör volt. Nem lehet, hogy csak az újabbakon van átlósan?
ingegnere18-11-2004 12:00:35 // 286
Elektronyikához végképp nem értek, de 75-ben ez úgy van megoldva, hogy három mágnesszelep üzemel. Egy egy az első kerekekre külön, egy a hátsó tengelyre hat. Ez akkor hogy van?
Paco18-11-2004 11:19:52 // 285
Azért mert nem első és hátsó fékkör van, hanem keresztbe vannak kötve a fékkörök. Na most képzeld el, hogy a jobb első és a bal hátsó kereked satura van fékezve, míg a bal első és a jobb hátsót szaggatja az ABS :) Ezért van az is, hogy a sima kétkerekeseknél is leállítja magát az ABS ha bármelyik része nem működik.
Paco18-11-2004 11:17:08 // 284
Igazából a főfékhenger és a munkahengerek között van. A szelepek viszont nyomást generálni nem tudnak, csak megszakítani, így a főfékhengerből kijövő két kört tudják szaggatni.
Robi18-11-2004 11:05:04 // 283
Én eddig úgy képzeltem, hogy a munkahengereknél lök vissza az ABS, akkor meg tök mindegy, hogy hány körös. Igazából a főfékhengernél pofoz vissza?
Robi18-11-2004 11:03:17 // 282
Jó, nem teszem. ABS-t még soha nem szedtem szét, nemtom hogy műxik. De akkor miért zavarja az összkerékhajtást az ABS?
Paco18-11-2004 11:01:06 // 281
Az ABS külön-külön szaggatja a fékeket, Ezt kérlek fejtsd ki légy szíves részletesen, hogyan is csinálja, egy két fékkörös autónál...... :)
Robi18-11-2004 10:50:10 // 280
"...Miért tenne az kárt a viszkóban?..." Az ABS külön-külön szaggatja a fékeket, és kijöhet a dolog úgy is, hogy elöl éppen fog, hátul meg ereszt. Szerintem ezt a rángatást nem viselné. De ez csak tipp, soha nem láttam még ABS-es összkerekes autót közelről.
Azmo18-11-2004 10:45:27 // 279
na mizu szakik, 271es hozzászólásomra nagy csend?? ejnye:)
Don Gombóc18-11-2004 08:03:56 // 278
LOBOT!!!! Négy napig nem voltam itthon, vidéken szállodáztam. Köszi ha meglesz a szőnyeg megnézem. Általában hétvégén itthon vagyok, bármikor csöröghetsz.
Seriff17-11-2004 22:56:55 // 277
Köszönöm Uram!
Robi17-11-2004 22:33:43 // 276
Budaörs, Baross u. 87. Nyitva tartás: Hétfőtől csütörtökig 8-18 óráig Pénteken 8-17 óráig Szombaton 9.00-14.00 óráig Tel.: 23/417-000 Fax.: 23/416-782 E-mail: mail@hegyalja.hu Budapest, XI.ker. Kelenvölgyi hts. 3. Nyitva tartás: Hétfőtől csütörtökig 8-17 óráig Pénteken 16.30ig Tel.: 1/208-5285 E-mail: nagypeti@hegyalja.hu
Seriff17-11-2004 22:28:12 // 275
TZoli! Meg tudod adni nekem a Hegyalja kft. elérhetőségeit? Épp szükségem lenne féktárcsára! Előre is köszönöm!
Bg.17-11-2004 20:26:14 // 274
Jókor. Én még nyár elején, a régi árban cseréltem a 4-et a 156-on
András bácsi17-11-2004 20:04:22 // 273
Hello Zoli! Nincs horror ára a komplett lengőkarnak, olyan tizenpárezer körül van. Szerintem érdemesebb egyben cserélni, egyrészt a szilentek miatt, másrészt a gyorsabb csere lehetősége miatt. (ha jól számolom 4 csavar és két anya) Én annak idején Tatán rendeltem, abban az autósboltban, ami a Roland felé menet a volt szőnyeggyári üzletházzal szemben van. A 33-as könyv nem sürgős, ha va időd csörgess meg. Talán hétvége felé lesz némi időm. A.
tzoli15517-11-2004 18:55:29 // 272
Sziasztok! Aki tudja, mondja legyenszíves, hogy a 155-ös ALFA ('96) alsó gömbfejét lengőkarral együtt vagy külön is lehet cserélni? (ma mondták műszakin hogy kicsit lóg, de még nem néztem alá, csak keresem az alkatrészárakat.) Akit érdekel: a hegyalja kft.-nél féktárcsák 70%-os leárazásban vannak! pl.: 155 ALFA 2db. első 19xxx helyett 5xxx Ft. Z.
ribipeti17-11-2004 15:33:59 // 271
Köszi Bg. Csöri mail ment!
Bg.17-11-2004 14:07:14 // 270
Csöri
ribipeti17-11-2004 14:01:34 // 269
Köszi admirális, akkor ezekre fogok figyelgetni. Amúgy tudnátok adni valamilyen igazán megbízható szerelőt, szervizt, ahol igazán Alfa specialisták? Mert az itthoni szerelőm nagyon frankó, meg minden de nem specialista, nem akart, vagy nem mert semmi pontosat mondani a fütóművel kapcsolatban, az itteni Fiat-Alfa márkakereskedés hozzáértése hagy némi kívánnivalót maga után (és akkor igen szépen fogalmaztam) az árai pedig a horror kategóriában leledznek. Az autót most vettem, esetleg jó lenne komputerre dugni, kiolvasni, hogy van-e, volt-e valami gondja baja, futóművet be kéne állítani, szóval komplett rendbetételről lenne szó. Valami Dél-Dunántúlon lenne frankó, de ha tényleg kell, Pestig is elmegyek egy jó szerelőért. Tudtok ajánlani valakit? Esetleg Csörit, bár nem tudom mennyire van felfegyverkezve?
Jata17-11-2004 13:56:50 // 268
Uff Makerek! Van egy kis TD 75-öm s szerintem egy kicsit gyengécske.Tavaly decemberbe kapott egy új motrot, és lehet,hogy nem lett jol bejáratva de lehet,hogy valami nincs rendben a mocijával.Azóta 6000nél olajcsere volt és most lesz majd a 10000 csere is.(a 6000es ota)Naszóval,hogy lehetne egy kicsit megbuherni az erőmüvemet hogy ne csak füstöljön,hanem szedje a lábát is?Ha netán valaki írna: yata84@dpg.hu Kösz. Csá
Azmo17-11-2004 13:38:37 // 267
Na szakik! Na nagy fejtörésben vagyok! Az ABS bekapcsolásakor mé kapcsol ki a 4WD???? Miért tenne az kárt a viszkóban? Nincs olyan hírtelen különbség a tengelyek fordulatszámában! Nem nőne a fékút, hiszen mind a négy kereket fekézi már a fék és ABS! Nem értem ennek mi értelme!!!! Ráadásul, ha nem megy az ABS, beszarik a jeladó, akkor a 4WD nem fog menni? Vagy függetlenek egymástól?
admirális17-11-2004 13:29:19 // 266
nem, az immobiliserrel nincs baj, csak olyan szél van kint, hogy nem jó ilyenkor babrálni a motortérben. Viszont mostmár megértettem, hogy hogyan működik, úgyhogy akkor akku levétel nélkül hozzá sem fogok.
Paco17-11-2004 13:23:16 // 265
Akár gömbfej is lehet, ezen nem vitatkozom :) Fontos lépés. A saru levételével törlöd az aktív memóriát. Utána már csak a tárolt hibák között van benne, és az abban levő hibákat ellenőrzi le a visszarakás után. Ha nem jelentkezik elfelejti, ha jelentkezik akkor visszakerül az aktívba. Gondolom immobiliser problémád van, nem találod a kódot vagy ilyesmi és nem szívesen vennétek le a sarut igaz?
Thomika17-11-2004 13:23:07 // 264
Oh az király lenne! Nagyon köszönöm előre is!! :)))) Jó volna ha már működne végre, ha már ennyit bíbelődtem vele...
Thomika17-11-2004 13:22:04 // 263
Részvétem Paco!!!! Nekem van karosszériásom is meg fényezőm is! Korminak most fényezték a motorháztatőt, kérdezd meg az eredményről! A lakatos pedig sok Alfát csinált már, többekközt az enyémet is! Szépen dolgozik, és nem drágán! Ha kell megadom a címét! Amúgy mindenképpen menj el a biztosítódhoz kárfelmérésre, aztán várd meg mit adnak! Nem kötelelő elfogadnod,megcsináltathatod számlára is vmelyik biztosítós partner cégnél! Én jobban jöttem ki, hogy elfogadtam amit adtak, mert 35 ből megcsináltattam a hátulját, és 151E HUF-ot kaptam! So maradt némi cash benzinre :))))
admirális17-11-2004 12:50:33 // 262
Valószínűleg tényleg az, de annyival kiegészíteném, hogy szélsőséges esetben lehet gömbfej is. Pár hete az én autómon veszekedett két szerelő. Az egyik szerint felső lengőkar, a másik szerint gömbfej volt cserés. Nos, mivel a felső lengőkar az szeret elhasználódni a 156-okban, ezért én annak a szerelőnek hittem, aki ezt mondta. De nem szűnt meg a kotyogás, és a legutóbbi szerviznél megint szóltak hogy mostmár nagyon szar, mert kb. 2mm holjátéka van, és veszettül behallatszik az utastérbe. Paco! még lenne hozzád egy kérdées. Nem rég ajánlottál egy tippet a légzsák hibaüzenet kiütésére a kompjúterből. Nos, annál mennyire fontos lépés az, hogy az akku sarut le kell venni?
ribipeti17-11-2004 12:43:13 // 261
Bg. Köszi, az Elaforgot ismerem a Fiatos koromból, de ezt az L+K-t nem, (bár rémlik, de nem ugrik be) kik ezek? Ezt egyesével, vagy párban érdemes cserélni? Paco Akkor mégsincs szerencsém? Pedig kezdtem már örülni. Mindegy, a szerelőismerősöm megkérem szerelje ki, és fújja, mintha lufi lenne! Csak nehogy eldurranjon! :-))))))))
Bg.17-11-2004 12:29:25 // 260
A felső lengőkar szokott nyikorogni leghamarabb(kb 30-40eKm-enként) a 156-on. Nevezhetjük tipus hibának. (nekem eddig 3 gran fogyott el) 11-12 Eft/db L+K ban, az Elaforg valamivel drágább, a többieknél akár 30-40 eFt is lehet.
Paco17-11-2004 12:26:35 // 259
Lengőkar :(
Paco17-11-2004 12:25:37 // 258
10 és 20 kHUF között, pontosan nem tudom. A lényeg, hogy csak termosztátházzal együtt cserélhető, bele van sajtolva azért ilyen drága. Amúgy valószínű, hogy ki kell majd cserélned, mert úgy néz ki a tiéd tényleg rossz csak éppen nyitott állásban ragadt meg. Ekkor van az a tünet amit írtál. Mielőtt újat vennél a legegyszerűbb ellenőrizni. Szereld ki, próbálj meg átfújni rajta és ha sikerül akkor csere.
ribipeti17-11-2004 12:24:50 // 257
Most már elhiszem, csak az a fura, hogy apám 1.6-osában mintha odaragsztanák a 88 fokhoz, és ehhez képest az enyém 70-75 foka, plusz még hogy e két végpont között lajhárlassú táncot jár (értsd: ide-oda mászkál) kicsit fura volt. Ha már így belemelegedtem: Apámnak is 156 SW-je van, mint nekem, és mindkét autóban kotyog az első futómű egyenetlen útszakaszon. Ugyanaz a kotyogás mindkét kocsiban, max apáméban valami hangos guminyikorgás is hozzáadódik. Esetleg ötlet nyikorgásra, kotyogásra???
ingegnere17-11-2004 12:20:04 // 256
Király, hogy az Alfáknak csak vízhőfok bajuk van! :-) Ezek után monja valaki azt, hogy szarok az olasz autók. :-)))
Bg.17-11-2004 12:15:14 // 255
Az a műszer olyan -ezt elhiheted, de ha gondoljátok nyithatunk eg ykülön forumot. Az indexen, mág kitárgyaltuk 1-2 éve... Én is keveregtem vele...
ribipeti17-11-2004 11:03:22 // 254
Paco, de jó, hogy te létezel és vagy!!! Most lettem én is Alfa tulajdonos, és a 2.0TS motor vízhőfok visszajelzője nekem is 70-75 körül stabilizálódik. Az autókhoz nem értek, a szerelőkhöz annál inkább, ezért egytől megkérdeztem és ő is termosztátcserét javallott elsőként. Na most akkor mégsem fogok cserélni, mert azt mondta, hogy álló helyzetben letesztelte, és ott felkúszott 90-ig is a mutató, de följebb nem poroszkált. Most akkor Paco te mennyit is spóroltál meg nekem? Mi az ára egy ilyen termosztátnak 156-hoz?
Paco17-11-2004 09:40:17 // 253
Ok akkor másképp fogalmazok. Ha már a hűtő önmagában nem tudja lekezelni a hőmennyiséget amit kap szükség van a ventillátor bekapcsolására. Ezt legkésőbb 110-nél meg kell tenni, ugyanis a hűtőrendszerünkben kb 1.2-1.5 bar túlnyomás van (kiegyenlítő sapkájától függ) és ezen a nyomáson kb 115-118 foknál elkezd forrni a víz. Tehát 110-ig nincs gáz ha utána is melegszik akkor bibi van.
norbee17-11-2004 09:19:39 // 252
Thomika Teeeee, hát ismerlek! :) Nekiálltál vadállat módon, hogy minél hamarabb kész legyen a fehér hátlap, mi? :DDDDD BTW, van egy komplett elsőgenerációs műszerfalam, ha nagyon elvesztek benne. Bár azon sem volt túl pontos a műszer, de mittomén, ha kell, odaadom.
Cacho16-11-2004 22:54:08 // 251
Ez szerintem nem igazán jó, hogy hajtós üzemben 110 legyen a víz, szerintem legyen akkor is 90. Faterom sem véletlen agyal rajta, hogy a 166-nak miért megy 90 fölé a vize. Pár hónapja akárhogy meg lehetett hajtani, akkor sem ment 90 fölé, mintha odaszegezték volna a mutatót. A 155 persze más, tudod, az előző, közös 155-ünk mennyire melegedett (Te azt normálisnak találtad, én nem nagyon), nekem a mostani sem tökéletes, nyáron klímával sűrűn fölszaladt 100-ra, olyankor inkább nem klímáztam. Szerintem egyszerűen alul van méretezve a 155 hűtőrendszere. Egyébként a venti se 100-nál kapcsoljon, nekünk nem is ott kapcsol, a 155-ben is, a 166-ban is, meg előtte a Gtv-ben is 90 körül.
Paco16-11-2004 22:02:02 // 250
Hívd fel a tatai bontóst hátha neki van. Trencsik Roland: 30 9596391
lee7516-11-2004 21:41:26 // 249
hali tud valaki segiteni tud szerezni valaki nekem sperr difit,mert az enyem behalt es rohadtul hianyzik nagyon hozza szoktam elöre is köszi
lee7516-11-2004 21:16:56 // 248
hali apam karosszerias es fenyezö egy szinten alfa bolondnak szerintem jo arat tudnek kialkudni ha erdekel hivj fel es egyesztettünk 06306844413
Paco16-11-2004 21:03:14 // 247
Miért? Ha beír valaki egy céget és egy telefonszámot, még ma este felhívod őket? :)
Peta16-11-2004 20:40:57 // 246
Nem figyeltem bocsi!!! de sürgős
BFMSE16-11-2004 20:36:17 // 245
Nem neked ment a hozzaszolas :) nezd meg alul az elozmenyt arra ment :)
Peta16-11-2004 20:34:33 // 244
A régi szűrő közvetlenül a levegő mennyiség szabályzó szelephez van felszerelve, de az új nagyobb és nem fér el. Szeretném a gyári szűrő helyére elvezetni a dodlemez fölé, ehez kellene az ide gyártott cső.
BFMSE16-11-2004 20:19:01 // 243
Nem igazan ertem mit akartal mondani...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.