Forum >> Szerelőműhely

xxxxxxxxxxx24-11-2004 13:12:16 // 385
Sziasztok. Tudna nekem valaki olyan szervízt ajánlani,ahol ki tudják ütni a computer által kiírt hibaüzit? Ugyanis a Hi-fi beszerelést végző szakik,gyújtás alatt megpiszkálták a biztiket és most nincs AIRBAG és ABS. Azért ne kelljen fizetni érte egy vagyont! Köszönöm.
Tresor24-11-2004 12:14:04 // 384
97 január, 1.6 Boxer. Valami tuti nem ok. De szerelő ránézett, és azt mondta csapágyas a generátor. De sztem valami más bibi is lehet, mert az sztem nem normális, hogy egy teli tankkal 380-400 km tudok menni. :) És ráadásul nem is tolom neki.
Azmo24-11-2004 12:11:38 // 383
mikori az autó, miféle moci? mert ez vezérlés módosító hiba is lehet!
Tresor24-11-2004 12:09:11 // 382
De olyasmi
Azmo24-11-2004 12:08:33 // 381
ácsi, nem dízeles hangja van az autónak?
Tresor24-11-2004 12:07:29 // 380
Srácok, segítsetek! 145-be Generátor cseréje mennyi kb? Vagy csak külön a csapágyat lehet e cserélni, és megéri-e, vagy akkor már inkább az egészet? Mert szegény gépnek elég traktoros hangja van...
ingegnere24-11-2004 10:46:08 // 379
Ja, én ilyen nagyban nem tudok gondolkodni, hogy saját cég.... én csak egy egyszerű alkalmazott vagyok. Így érthető.
Inner Circle24-11-2004 10:32:50 // 378
Na ja, de ha a tied a cég, akkor meggondolod, hogy eltrélereztessed a behányt autót (mondjuk 10k), szagszervizben hagyd mondjuk két napig ahol tudj' Isten, mi mindent vernek rád, de még ha csak azt is cserélik ki amit kell, akkor is két óra (mondjuk 10k) plusz kéccerannyiba kerülő alkatrész (mondjuk 40k) elszámolásával - vagy felnyisd a motorháztetőt, kiszúrd hogy a trafó áthúz, vedd meg az Orczy téren, cseréld ki, és három nap helyett másfél óra múlva megy az autó 60k helyett 20-ért...
ingegnere24-11-2004 10:08:02 // 377
Abban szériatartozék az alapjárat??:-)))) Ha céges, minek vele foglalkozni? Szervízbe vele. Nekem ma hozták vissza a Vitarámat vidékről úgy, hogy kapott egy meteort a szélvédőjébe. Megy szervízbe és még csak nem is bosszant. (Na jó, azért egy kicsit de.:-)) Amúgy ha ez a motor bekakkan, ingadozik az alapjárat, extrém esetben nincs. (TS-en legalábbis ez volt a jelenség)
Inner Circle24-11-2004 09:56:26 // 376
Ez bizony elég öszvérnek néz ki! :)
Inner Circle24-11-2004 09:54:03 // 375
Ez a bátyám hulladék céges Toledójában lenne, '95-ös 1,6-os, talán 75 germanissimo csődör is ficánkol benne... :DDD
ingegnere24-11-2004 09:49:08 // 374
Hibáztam! Tévedtem, bocs!
A QO motorja öszvér, mert bár Motronicos, de Auxiliary Air Valve-val operál. Viszont Vezmod van benne, az tutter:
ingegnere24-11-2004 09:45:57 // 373
Az a motor, amelyik alapjáraton ketyeg.:-) Motronicos autókban láttam, olyan, mint egy nagyranőtt szélédőmosó spricni motor. A szívótorokra csatlakozik, belemegy egy stekker. A működését nem vágom, de nyilván alapjáraton szabályozza a levegőt. 8V TS-en van, Motronicos V6-on van, ÉS az Alfetta Quadrifogli Oro-n is van, ami Nord, de már innyektoros.:-) újakat nem ismerem.
norbee24-11-2004 09:20:39 // 372
Robi, Paco Aham. Kertész utcát ismerem, ráadásul a cimkéje alapján már ez a generátor is volt ott. Ezért furcsálom a szénkefe kopást, mivel van az autóban most kb 220000 km, én vettem 30000 ezelőtt, előtte állt 2 évet, leállás előtt felújították, többek közt ezt is.
Inner Circle24-11-2004 09:11:10 // 371
Valaki mondja meg nekem, hogy mi a fene az az alapjárati motor, és melyik motorokban van... hogy a Nordokban nincsen, abban szinte biztos vagyok... :)
TtK24-11-2004 08:25:08 // 370
Kifejezem egyetértésemet. Goto generátorszervíz. Lehet spórolni, de nagy valószínűséggel szívás lesz a vége. Ha korrekten meg van reperálva, akkor nincs vele több gond.
Robi23-11-2004 22:29:24 // 369
"...minimum csúszógyűrűt is kell..." Mé? Én csak a komplett feszültségszabályzót cseréltem a szénkefékkel, semmi mást, mégis jó lett. Sőt, nem is volt vele baj többet, túlélt számos hengerfejtömítést. :) Persze ettől még én is ajánlom a generátor szakszervizt. Én a Kertész utcába hordom a generátorokat. Amikor először voltam ott, azt hittem, hogy vadi új generátort adnak vissza. Nagyon igényesek. Mondjuk ára is van a minőségnek, de szerintem megéri, főleg, hogy 10% kedvezményem van belőle. :)
Robi23-11-2004 22:23:26 // 368
Tanúsíthatom, hogy igazat beszél a cartárs. Az off Mazdámmal végigjátszottam ezt. Nekem van itthon megfelelő pákám, de úgy sem egy leányálom a dolog. Ráadásul kb egy hónap múlva megadta magát a fesz. szab., úgyhogy adtam a szarnak egy pofont.
Paco23-11-2004 22:17:15 // 367
Amúgy azzal, hogy kicseréli a szénkefét meg a fesszabot még tutira nem javul meg, minimum csúszógyűrűt is kell.... Én a helyében mindenképp elvinném generátor szervizbe.
Paco23-11-2004 22:08:53 // 366
Ez így igaz. Szénkefe külön kb 100-300 forint, a nagyteljesítményű bádogospáka kb 3000 ft az orosz piacon (mert, hogy pillanatpákával az életben be nem forrasztod az tuti), Elbaszott idő a forrsztással kb fél óra. Ezzel szemben a fesszabályzós szénkefe kb 1500 ft, a cseréje 2 perc. Neked megéri? :)
Rizzo23-11-2004 20:57:02 // 365
Ha netán mégis a szénkefék kopottak,nehogy kompletten vedd meg. Van a Népszínház utca elején ( nyoc ker)egy szénkefebolt.Ott nincs olyan amit ne lehetne kapni max.300 Ft-ért csak vidd a régit.Utána már csak be kell forrasztani a régi helyére.
Paco23-11-2004 19:08:39 // 364
Onnan, hogy az isiben elbaxták a térbeli gondolkodásunkat, és mindent síkba akarunk kivetíteni, és ott megoldani. Sajnos ez a magyar műszaki oktatás szégyenfoltja :(
norbee23-11-2004 16:07:54 // 363
TtK Nincs vektorszkópom, sem sztetoszkópom, csak horoszkópom. az nem jó? :)
TtK23-11-2004 15:53:13 // 362
Ha nincs vektorszkópod az is megteszi. :)) Bocs, de ma kicsit kekec hangulatban vagyok. :)
norbee23-11-2004 14:07:45 // 361
Danke mindenkinek, engem 20onezres tételekkel riogattak. Megmérni még nem mértem mennyit ad le, mi a szabatos eljárás. Alapjáratnál is, meg 3000-nél is mérni kell? Normál multiméter elég hozzá, nem?
Robi23-11-2004 12:59:03 // 360
Szerintem szedd ki, és vidd el generátoroshoz. Az majd jól megméregeti, és megaszongya a konkrétat. :) Meg egy szép kerek számot is. :)
Paco23-11-2004 12:42:23 // 359
Na az az egy az állórész lesz :) A szénkefék egybe vannak építve a fesszabályzóval, és a csúszógyűrű a forgórészre van szerelve. Tehát szétszedni mindenképp szét kell. Szal minimum egy kefe-fesszab-gyűrű-csapágyak kombót kell kiperkálnod, sok generátorjavító műhely van Pesten, ha kézbe odaadod valamelyiknek. akkor kb 6K-ból megúszod. Amúgy a DVD-d elfelejtettem odaadni Thomikának. :(
Robi23-11-2004 12:41:44 // 358
:)))
Robi23-11-2004 12:41:05 // 357
Én a diódahídra szavazok. Nem hinném, hogy kefe probléma, amikor nekem elkoptak a keféim, igen határozottan égett a piros visszajelző. Mérted, hogy mennyire állítja be a feszültséget? Nemrég javítottam egy off Escortot ugyanezzel a problémával. Ott fix 12,8-ra állt be a feszültség, fordulattól függetlenül. A diódahíd volt a hibás.
Paco23-11-2004 12:38:50 // 356
Egyik sem. Kopott szénkefék. :) Annyira el van kopva, hogy a rugó már nem tudja odanyomni, és elpattog a csúszógyűrűről nagyobb fordulaton. Tavaly végigjártam már ugyanezt.
norbee23-11-2004 12:04:53 // 355
Ttk Ne akarjá itten engem kőccségekbe verni. Csak egy maradhat! :)
TtK23-11-2004 11:10:03 // 354
Plusz azon filózom, hogy ha a keferugók elgyengültek az okozhat-e ilyen jelenséget.
TtK23-11-2004 11:07:09 // 353
Igen. :)
norbee23-11-2004 10:15:18 // 352
Alacsonyan nem, magasabb fordulaton (2500) fölött parázsló töltésjelző. Diódasor vagy feszültségszabályzó?
ingegnere23-11-2004 08:59:19 // 351
Azért ez piszkosul tetszik, hogy mindannyian rajzoltunk.:-) Nem is értem honnan jön a dolog? :-)
ingegnere23-11-2004 08:50:19 // 350
Akkor jó. Te is elgondolkodtatál, hirtelen megkavarodtam.:-) Viszont az ábrámat be akarom linkelni, ha már jáccottam vele.:-) De nem megy. [img1] De :-)
ingegnere23-11-2004 08:50:19 // 349
Akkor jó. Te is elgondolkodtatál, hirtelen megkavarodtam.:-) Viszont az ábrámat be akarom linkelni, ha már jáccottam vele.:-)
De nem megy.

De :-)
ingegnere23-11-2004 08:47:44 // 348
Csináltam mórickaábrát, bocs az egyserűségéért, Paintben készült.:-) Erre gondolok.
TtK23-11-2004 08:45:26 // 347
Tényleg. :)) Miután lerajzoltam megvilágosodott a dolog.
Paco23-11-2004 08:45:21 // 346
Elgondolkodtattál. Rajzoltam magamnak egy kicsit és be kell látnom neked van igazad. Tehát: - Ha a futómű terhelését akarjuk gyárin tartani akkor ugyanolyan ET számú felnit kell feltenni, akármilyen széles :) (Feltéve, ha elfér) :-P - Ha pedig azt szeretnénk, hogy a felni belső pereme ugyanott maradjon ahol eddig volt akkor az általam említett számítási mód az ideális. - Minden egyéb esetben olyat rax fel amilyet akarsz :)
ingegnere23-11-2004 08:36:43 // 345
Pont ezt mondom, hogy nem, mivel a középvonal a minden felninél középvonal, és ET vonatkozásában az a referencia meg a felfekvési felület. Innen pedig közömbös, hogy jobbra balra 3-3" vagy 4-4" van. Szerintem:-)
TtK23-11-2004 08:31:14 // 344
Ha szélesebb felninél ugyanakkora az ET, akkor a középvonal máshová kerül >> megváltozik a nyomtáv és a futóműgeometria. Ha olyan ET-t választasz, hogy szélesebb felnivel ugyanoda kerüljön a középvonal, akkor nagyobb lesz a csapágy terhelése (hosszabb az erőkar). Trade off situation. :)) Szerintem (C) :)
ingegnere23-11-2004 08:16:40 // 343
Paco Elmagyaráznád nekem ezt az eltérés dolgot? Tudtommal az ET a felni felfekvési felülete és a középvonala között mért távolság mm-ben. Tudtommal a csapágyak úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a felni középvonalának egyensében ébred. Szerintem inentől közömbös a felni szélessége, azaz ha valaki szélesebb felnit vesz, elvileg annak azonos ET-vel kell bírnia (ha megfelelő csapágyterhelést akar). Az más kérdés, hogy extrém esetben nem tudja alászedni a kormányt.:-) Te hogy látod? LacUS Bár megviseli a csapágyakat, de olyan Et-jű felnit válassz, amitől QURVA JÓL NÉZ KI AZ AUTÓ, azaz minél kisebbet! :-) Nekem a gyári 6x15" ET 43 helyett 8x16" ET 17 (!) van fent. És patent az optika.:-)
granturismo22-11-2004 23:22:36 // 342
Kedves Rocky Mondhatom hogy az utolsó szóig egyetértek Punisherrel. Mielőtt a boximat megvettem, legalább 50 másik boxit is megnéztem (145-öst is) kb. 3/4 évig kerestem és mondhatom a kínálat igencsak lesújtó volt. Ezért került végülis külföldről egy darab. A 146 bonyolultabb szerkezet a 33-nál és ez több potenciális hibaforrást jelent.
granturismo22-11-2004 23:09:43 // 341
Rizzo Köszönöm szépen a kiigazítást és a részletesebb leírást. Így már minden világos. Na, ezt jól kicsontoztuk.:-)
Cacho22-11-2004 23:03:05 // 340
Akkor tavasszal visszatérünk rá, ha mindkettőnknek aktuális :)
..22-11-2004 22:57:40 // 339
Hát ha megtartod tavaszig, akkor érdekel:)) Most egyenlőre csak leskelődöm, mert ugye most azért a fényezés + új ajtó elviszi a felni keretemet:(
Cacho22-11-2004 22:50:42 // 338
Van már konkrét kiszemelt felni? Csak azért mert a legtöbb 16-os felni 7,5 széles. Fehér OZ Superturismo nem érdekel? ;)
..22-11-2004 22:43:44 // 337
7X16 ost szeretnék, ahhoz kéne,de most majd megnézem.Köszi a választ:)
Paco22-11-2004 22:35:43 // 336
Milyen széles? A 16" az az átmérő, nem az határozza meg. Nézd meg az eredeti felni szélességét és ET számát (A 155 tipusától függ, 49.5 vagy 37) http://www.gumibolt.hu/autotip/alfa.htm Ahány collal szélesebb az eredetinél annyiszor 12.5 mm-el nagyobbnak kell lennie az ET-nek
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.