Forum >> Szerelőműhely
granturismo14-03-2005 19:39:40 // 3086
Sziasztok.
Kau
Pont erre az esetre vonatkozik a boxer topicba elkövetett 1913 sz. hozzászólásom. A szakértelemet és az alapos munkát nem pótolhatja egy egyszerű műszer, egy hibakód kiolvasás. Nincs a mai szervizes sem abban az álom helyzetben, hogy csak rádugja a gépre és az megmondja mi a gond kicseréli és kész-passz lehet a pénztárhoz fáradni.
Van itt jópár kérdés amit meg kell válaszolni. Milyen hatásfokú és alapos volt a tisztítás? Vizsgálták-e fojtószelep kopását? Illetve az alkatész csatlakozóján vizsgálták-e a jelakot? Jól lett-e összerakva a fojtószelep? Milyen diagnosztikával vizsgálták az autót? Az összes befecskendezési jelet vizsgálták-e szimultán? A csere után milyen hibakódot(kat) mutatott a rendszer?
A 3066-os hozzászólásommal kapcsolatban segítenél annyit, hogy válaszolsz? Neked van olyan az autódban?
Scott14-03-2005 19:29:37 // 3085
Egyébként a teljes padló kárpitot elhoztam és most hétvégén takarítottam ki géppel. Leterítettem a nappaliban egy nagy nylont, azon kiterítettem az egészet és nekiestem. 18 évnyi kosz jött ki belöle. Négyszer mentem át rajta a takarítógéppel , de még mindig kakabarna volt a víz :))
Azért a végére egész türhetö lett, persze eredeti tisztaságúra már nem lehet varázsolni. :))
Scott14-03-2005 19:23:04 // 3084
Az attól függ milyen autó müszerfala. A 33-ét fél óra alatt csontra ki lehet szedni ( lásd az oldalam ) olyan egyszerü az egész :)))
Na végre sikerült rövid ö-t és ü-t írni :))
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:10:37 // 3083
AAAAAz igen lesz vele meló. Én már egyszer szedtem szét, és raktam össze autót, de annyi egy idöre elég is volt. Gusztustalan meló a müszerfalat, meg minden ilyesmit babrálni. :PPP
Scott14-03-2005 19:07:53 // 3082
Ja, két srác csinálja a kasztnit, nagyon alaposak, ök bontották szét az egész autót és ők is rakják össze. Bár a fényezö egy harmadik személy, traileren viszik majd át hozzá a gépet, feltételezem hogy utána lesz összerakva az egész . Bár fényezés elött még a teljes motor, váltó is kiugrik, mert a motortér is fújva lesz.
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:04:10 // 3081
Oké, már értem, csak egyszerre írtunk.
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:02:05 // 3080
Tehát a fickónak van ereje a belsőteret, meg miden bisz-baszt szét-össze rámolni????
Scott14-03-2005 19:01:55 // 3079
permanent ! A beltér alatt nem tudom konrétan mire gondolsz, de a kárpitot , üléseket ők rakják vissza , a műszerfalat viszont én ( én is szedtem szét ) .
Kau14-03-2005 18:50:31 // 3078
Remélem tudok segíteni :) Írd meg a virtuális rómeóba.
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 18:31:24 // 3077
Figyu már, nekem lambda nélkül is működik.
Ja, és Kau tennél nekem megint egy szivességet? Tudod, olyan virtuál-festőset. :)))
Kau14-03-2005 18:23:16 // 3076
Helyesbítek: kurv@ anyját :))
Kau14-03-2005 18:21:02 // 3075
Megtörtént a kocsimban a lambdaszondacsere. Ki lett takarítva a légmennyiségmérő bigyó is. Az alapjáratom továbbra is 500-1500 között jár. Most már mi a kurv@ annyát csináljak vele. Előtte a szervízbe rátették számítógépre és egyből lambdahibát mutatott.ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Stee14614-03-2005 13:10:08 // 3074
Engem is érdekelne!
ÁdidiGaga (il hempescattore)14-03-2005 13:02:27 // 3073
gyugya
És hogy álltak a derék csigaevők a Alfa-szervizeléshez?
Írhatnál egy kisebb beszámolót róla,persze csak ha nem olyan
a sztori,amit újra emlegetve 280 lesz a vérnyomásod! :-)
Stee14614-03-2005 12:53:44 // 3072
Bekrepált a kerékcsapágy is? Nagyon gázos helyzet volt?
Én eddig úgy tudtam, hogy ezek a kerékcsapágyak fokozatosan, egyre hangosabban válnak csere éretté.
gyugya14-03-2005 12:34:49 // 3071
Megnéztem világosban, és valószínűleg egy gumikarmantyú szakadt el a hengerben, mert a hengernek a kuplung felőli oldalán lévő gumiharang tocsog az olajtól. Nem tudom 33-ban hol van, de itt szerintem elég jól hozzá lehet férni. Mindenestre utántöltöm, de szerintem teljesen megadta magát.
Azokután, hogy Franciaországban ki kellett cserélni a bal hátsó kerékcsapágyat ez már csak apróság...
andrew00714-03-2005 11:09:33 // 3070
Sziasztok! Van egy olyan gond a 33-asommal , hogy ha bemelegszik lefuladd nem kap benzint. A szerelő azt mondta , hogy ki kell mérni valami műszerrel mert vagy a szivattyú vagy az injektor sz@arakodik. Valakinek volt már ilyen gondja? Ha volt köszi a hozzászólást. Ja és mennyibe fog fájni mondjuk ha a szivattyút kell cserélni? Nincs valakinek elfekvőben? köszi
veteranviking14-03-2005 06:41:53 // 3069
Nem tudom milyen égö kell a 155-be.A 156-ba nem szabvány égö van a középsö konzolban,de még az elsö helyzetjelzö is valami extra izzo.
Most már én is cserélem az összes izzot,ha bontásban vagyok,nehogy megint megszivasson!
Rizzo14-03-2005 06:35:46 // 3068
Köszi .Mindjárt lemegyek megnézni.Az a gondom vele hogy a műszer meg se moztul.
Robi13-03-2005 23:25:39 // 3067
Ha csak el akarsz jutni a szerelőhöz, akkor indulás előtt töltsd csurig DOT3-as vagy DOT4-es fékolajjal a tartályt, és pumpáld fel a kuplungot. Ha nem emel ki, akkor meg kell nyomkodni, és minden pumpálás után kicsit jobban kiemel. Persze mindig újra le fog levegősödni.
GEORGE13-03-2005 22:16:12 // 3066
Azt mondod nem olyan égő kell bele mint mondjuk az Alfa 155 középkonzoljába?
Én ha szétszedem ha jó ha nem akkor kicserélem mindegyiket.
veteranviking13-03-2005 22:03:26 // 3065
Kibontani nagy szop@s!
Fokozatosan kapd szét,vátókarbör fel,cd ki,a hamus billenömechanikáját ne szedd szét,bitang nehéz összerakni,egészben vedd ki.
Szerezd be az égöt!
Kicsi pöcs égöt rendelnem kellett mert speciális,5 nap megjött.
Összerakásnál egy hosszúpofályú fogoval raktam be.Csak a boritást szedtem le az orakat a helyén hagytam.
Paráztam is,nehogy beessen.
Két nap múlva kiégett a mellette lévö kis pöcs égö,kezdtem elöröl!
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-03-2005 20:41:49 // 3064
gyugya!
Szvsz a kupplung munkahenger adta meg magát.
Elvileg egy sima hidraulikus munkahenger.
Gondolom valamelyik tömítése szakadt el.
Szerintem hiába töltesz bele,csak kifolyik.
A tartály azért nem üres ,mert a fék is abból megy és
úgy van megcsinálva,hogy felül indul a kupplung-kör,
hogy ha a k. rendszer kiereszt,féked azért maradjon.
A 33-éhoz van felújító készlet (1-2k),de maga a henger sem valami
sok píz. (5-10k)
Tartós megoldásként ez javallott.Majd...
Ideiglenesen ünnepek alatt?
Végül is nem kell hozzá Alfa-szakszervíz. Ha ismersz olyan általános
szerelőt ,aki foglalkozik veled ilyenkor és van némi felhalmozott tömítése,lehet hogy talál bele valót ,vagy olyat,ami átmenetileg
üzemel.
A 33ban nincs túl szerencsés helyen a munkahenger,gondolom
nálad sem :-(
A fentieket 33tulajként,mint uilyen eset szenvedő alanya írtam.
A 146 tulajok okossága - ha írnak - lesz a mérvadó.
GEORGE13-03-2005 20:17:30 // 3063
Sziasztok!
156-os Alfában szeretnénk izzót cserélni a fütés szabályzó gombjába 99-es évjárat.
Hol kezdjem megfogadni való tanács?
Elöre is köszi!
granturismo13-03-2005 20:03:58 // 3062
Sziasztok.
Észrevettem egy érdekes dolgot. Az én autómon nincsen ilyen műanyag szivacs-szerű anyag a motorház felső belső sarkaiban a motorháztető tartókonzoloknál. Lehet hogy a 95-ös évjáratnál ez még nem volt, de pld Cgo Jtd-jén már van be is tettem egy képet (pirossal bekarikáztam) hogy egyértelmű legyen miről beszélek. Pedig nagyon praktikus, mert oda behullik minden féle szemét és nagyon nehéz kitakarítani. Szeretnék olyanokat magamnak. Csakhogy az Eper-en nem találom nem tudna valaki segíteni, hogy hol találom. Eper mágusok segítsetek. Ha esetleg beírnátok a cikkszámát....
Azt már meg sem merem kérdezni, hogy nincs-e valakinek egy ilyen pár elfekvőben... Köszi.
Észrevettem egy érdekes dolgot. Az én autómon nincsen ilyen műanyag szivacs-szerű anyag a motorház felső belső sarkaiban a motorháztető tartókonzoloknál. Lehet hogy a 95-ös évjáratnál ez még nem volt, de pld Cgo Jtd-jén már van be is tettem egy képet (pirossal bekarikáztam) hogy egyértelmű legyen miről beszélek. Pedig nagyon praktikus, mert oda behullik minden féle szemét és nagyon nehéz kitakarítani. Szeretnék olyanokat magamnak. Csakhogy az Eper-en nem találom nem tudna valaki segíteni, hogy hol találom. Eper mágusok segítsetek. Ha esetleg beírnátok a cikkszámát....
Azt már meg sem merem kérdezni, hogy nincs-e valakinek egy ilyen pár elfekvőben... Köszi.
GEORGE13-03-2005 16:59:06 // 3061
Imádni valók ezek a mithainnenvagyinkábbonnan hallható neszek koppanások.
Van amire életedben nem fogsz rájönni.
mi a múltkori új Punto II-esünkbe hallható zörjt nem tudtuk meg soha.
Vez ülésből a tulsó tető kapaszkodótól jött egy halk koppanás mikor fékeztél.
A túl oldalon ülve meg inkább a vezető oldalról hallottad. Lebontottam a kárpitot, de semmit nem találtam s lebontott kárpittal is hallható volt.........
gyugya13-03-2005 16:27:29 // 3060
SOS!
Hazajöttünk Franciaországból, és az utolsó kilométereknél beesve maradt a kuplung. Szinte lehetetlen valtani. A kuplungnal levo munkahenger alatt a kuplunghaz friss olajos, es a tartalybol is hianyzik egy keves. Tudok valamit csinalni vele, hogy legalabb ideiglenesen tudjam hasznalni, mig elviszem szervizbe? Ha utantoltom (nincs min alatt) az segit? Ha igen, akkor mivel toltsem utan, barmilyen megfelelo viszkozitasu fekfolyadek jo? Barminemu egyebotlet? Van olyan szerviz ahol holnap meg tudnak csinalni?
Koszi
andrew00712-03-2005 14:06:33 // 3059
Sziasztok! Az lenne a kérdésem ,hogy az új 33-as kormánya jó a régikasztnisba?Ha valaki tudja írja már meg. Köszi
Paco12-03-2005 10:32:08 // 3058
Valószinűleg csak az első kerekeid kell kicentríroztatni, fe ha nincs szerencséd akkor hullámosak is lehetnek a féktárcsáid. Ekkor azokat is fel kell szabályoztatni. Erős fékezésnél nem lüktet a fék?
Paco12-03-2005 10:30:40 // 3057
Ha jól emléxem akkor az olajszűrő mellé van oldalról becsavarva. Vigyázz, mert ott van az olaj minimumszintjelző és a minimum olajnyomásjelző is a környéken, az egyik felülről :) Úgy tudod leellenőrizni, hogy lehúzod róla a csatit, letesteled és közben figyeled a műszerfalat. Ameelyik kivillan, vagy ha a mutató elmegy végállásba annak a műszernek a csatiját tartod a kezedben :)
Nemesis12-03-2005 09:21:34 // 3056
Köszönöm szépen, meg fogom nézni. Megdöbbentő lenne ha az kopogna. Én meg kínomban már lassan kicserélem az egész futóművet. Gáz! :))) Mégegyszer köszönöm, meg fogom nézni!
krisz3311-03-2005 23:26:39 // 3055
Rizzo kolega válaszoltam a kérdésedre a fényezös topicban :-)
Rizzo11-03-2005 23:17:51 // 3054
Az ablakemelő szorulását elöször úgy próbáld javitani,
hogy az üveg fészkét körbe szilikonnal fújd be és párszor járatsd meg.
Ha ez nem segít csak ekkor következik a teljes szétszedés tisztitás,zsírzás.
Rizzo11-03-2005 23:09:14 // 3053
Centiroztasd ki a kerekeket.
Rizzo11-03-2005 23:07:15 // 3052
Szevasztok
Merre keressem a 155 2.0 8v-n a motorolajhőmérséklet gombát.
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-03-2005 23:04:00 // 3051
Ez jó! :-)
Ettől csak az jobb - nemtom ki mesélte - amikor pl a 33-ban (meg amelyikben ott van) a csavarjukat vesztett kürtök lengedeznek a drótjukon és neki-neki verődnek a kerékdobnak!
Behülyül az illető és ha nem kapcsol időben ,az egész orrfutót kicseréli fölöslegbe' :-D
Csak megjegyzem:lehet én is hasonló miatt fogok Lipótmezőre jutni.
A bal oldalon először elöl kezdte:
zökkenőn,induláskor,megálláskor koppanás.
mostmár lokalizálta magát ,a középső oszlopból jön a hang!
(bár néha mintha elölről vagy hátulról is jönne.)
Néztem az ajtókat,zárakat nem lazák-e?
Küszöböt - hátha kettétört és a darabjai ütköznek :-)
Egyre inkább a biztonsági öv kezd gyanús lenni,most nem kötöttem be "garázsmenetben",direkt nyúztam ,lasítottam,indultam ilyenkor már nem adott hangot.
Viszont menet közben "csak úgy" igen.... :-(
GEORGE11-03-2005 22:07:44 // 3050
Irány Krissz33! töle is kérj árajánlatott
toto11-03-2005 22:06:52 // 3049
Sziasztok!!
Hol tudnék 146 ts-hez valami szerelési leírást vagy dokumentációt találni?
GEORGE11-03-2005 22:05:06 // 3048
Szia Balu75!
110 elött s fölött is csinálja a remegést?
Vagy csak 110 és mondjuk 120 között utána nem mert akkor csak centirozási probléma.
GEORGE11-03-2005 22:03:39 // 3047
Figyu mi hasonlóan jártunk mikor mszabikáékkal elmentünk 156-ost venni.
Szerelő állítja kifogástalan az autó.
Jó mondom proba kör? ott van mehettek.
Aztán még is jött az eladó is a probakörre.
Tisztán kivehető kopogás elöről amikor döcenön kátyun áthalad az autó.
Pár lengőkart cseréltem már s ennek tisztára ugyan az volt a hangja.
Szervízbe be, mondon a szerelönek aki elötte kifogástalannak titulálta, hogy ki van valamelyik szilent. Szerelök mondják most volt műszakin lehetetlen, elötte átvizsgálták ök is.
Nos ami a hangot adta az alsó motortér takaró volt ha hiszed ha nem. Vacak a gyári rögzités s lelazult s az adta ezt a megtévesztő hangot.
Rögzités házilag megoldva s azota hang megszünt.
Mi így jártunk, nézd meg te is azon nem-e ugyan ez lessz
Balu11-03-2005 21:30:39 // 3046
Sziasztok. Az a problémám, hogy 110 fölött eléggé rezonál a kormány. Régebben is csinálta, de mostmár nagyon zavaró. Van valami ötletetek?
Kau11-03-2005 18:59:30 // 3045
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Granturismo neked külön örülök, hogy látogatod ezt az oldalt. Látszik, hogy értesz ahhoz amiről beszélsz ;)
beeep14611-03-2005 15:53:07 // 3044
Aha, nekem éppen tegnap este cseréltünk két ilyen szilentet kopogás miatt. Megjavult. :-))
granturismo11-03-2005 15:40:45 // 3043
Igazából a kicsik stabilizátor segédkar névre hallgatnak. A hosszú az a stabilizátor rúd. Régen az ilyen stabilizátor rudon lévő 2 db szilentet külön is lehetett kapni. De a 156-nál már ezek rá vannak sütve a rúdra és csak kompletten lehet megvenni. Ha rendellenesen mozgott akkor valóban gyanús a stabilizátor rúd. De nem akarlak elkeseríteni kopoghat még azon kívül is pár dolog.
Punisher11-03-2005 14:30:18 // 3042
Ez elég fura! Ennek hogy örülhetnek a befecskendezőfúvókák!
Nemesis11-03-2005 13:49:17 // 3041
Magamra reagálva két oldalt a stab karokat cseréltem ki?! A a pontos nevük? Szóval nem a hosszú rudat hanem a két kisebbet. :) Nem értek hozzá...
Nemesis11-03-2005 13:44:14 // 3040
Üdv Cartársak!
Kérnék egy kis megerősítést, hogy jó úton járok-e...
A 156-osom bal eleje felől valami nagyon kopog már a megvásárlás pillanatától. Az ex-tulaj - akinek faterja elvileg szerelő a boldiban - azt mondta a stab.rúd kopog, filléres tétel, nem is okoz kárt ha még egy ideig kopog. Hát jó, mondtam én.
Aztán ahogy egy kis pénzhez jutottam kicseréltettem elöl mindkét oldalon a stab.rudakat. A jobbos és a balost is. Kopogás maradt. Mivel a gömbfejen a porvédő gumik eléggé szét voltak roncsolódva, gondoltuk a gömbfej a ludas. Viszont az egybe van a lengőkarral. Ne problem. Megvettem a lengőkart és miután kicserélték (látnotok kellett volna az off opel on szerelőket küszködni a pajszerral) a kopgás maradt.
Jelen pillanatban arra gondoltam, hogy ki kéne cserélni a komplett stab.rudat, mivel mikor szét volt szerdve eléggé rendellenesen mozgott olyan dimenziókban is melyekben nem lett volna szabad.
Ráadásul ha az sem segítene akkor már tényleg nincs ötletem.
Mit gondoltok?
Köszi!
granturismo11-03-2005 13:37:21 // 3039
Ugye a pongyola fogalmazás megbosszulja magát.:-)
Tehát a 145/146.
A boxerekben és a régi "rácsosszellőzősközépkonzolos" 2.0 TS-ben egészen biztosan van benzinszűrő. A 97-99 ig gyártott régipojleres TS-ekben általában van, de az is lehet, hogy már nincs benzinszűrő. Itt vagy alvázszám kell a pontos behatároláshoz vagy egyszerűen meg kell nézni hogy van-e ott szűrő. A 99-től gyártott "újspojleres" modellekben biztosan nincs benzinszűrő.
perdix15511-03-2005 13:15:50 // 3038
Köszönöm a megerősítést!
Punisher11-03-2005 11:34:28 // 3037
Érdekes ez a benzinszűrős kérdés.
Az én 145-ömben van, a 146-ban nincs? Miért van ez így? Biztos, hogy nincs a 146ban? Nekem ez eléggé furcsa.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
609
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?