Forum >> Szerelőműhely

ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2005 08:17:45 // 3107
Robi nem ajusa,hanem Glázser Bozsó! Ráadásul a cikkszáma is megtévesztö (nagy betükkel) XYZ 80 szóval első blikkre aszontam OK, ez 80-as dugóhoz van :-( Hívom is mindjárt a csókát,hogy rendeljen-készítsen újat. Ezt lehet hogy bukom,mivel az egyiket (sale for only párban) felbontottam tegnap,amikor meg akartam nézni alaposan a csomagban lévő leírást. Ugyanis ott lett gyanús az egész,hogy azon szó sem volt 1,3 Ti röl (hogy is lett volna) egyértelmüen 1490 ccm van megjelölve. :-( Két dolog lehet. - Holnapig valahogy visszahegesztem a fóliát. :-) - Szarok a felbontásra , ráverem a balhét,hogy szart rendelt. Elég szerencsétlen ez a bolt> Szíj: dayco lesz ,de nem a fenti helyröl- Ott ugyanis kifejtették,hogy erre a típusra a katalógus szerint KÉT!! különféle (98 és 100 fogú) szíj kell.Mármint egy motorra. Meg is rendelték,egyszerüen nem hoztam el.
GEORGE16-03-2005 06:33:37 // 3106
CSAKIS KIZÁROLAG -GATES - SZÍJJAT HA JÓT AKARSZ MAGADNAK!
Robi16-03-2005 01:48:47 // 3105
Tényleg elég gyanúsan hangzik. Ha Ajusa gyártmányú, akkor vidd vissza amíg nem késő, mert tapasztalataim szerint egy nagy rakás kaki. Legalábbis én még csak szívtam az Ajusa tömítésekkel.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2005 01:33:07 // 3104
Sziasztok! csak hangosan gondolkodom! Ahogy érkeznek az alkatrészek,sorra "megolvasom" őket. Eddig van egy cserés repedt vezműszíjfeszítő,most a hengerfejtömítés keltett gyanút. Alfa 33 1,3-ashoz kértem,motorkód alapján. A csomagon típusokat sorol hébe -korba évszámmal, e szerint 1,490 L Sud/Sprint,33 -hoz és 1,351 L Arna TI-hez való. Na most ez gyanús , az 1,3 -as 80mm , az 1,5 -ös 84 mm furatú. A cucc is kb 85 mm -es és a belsején lévő útmutató csak 1490 cm3-t ír. Gondolom ,hogy a tömítés lyuk-átmérője 5 mm-t nem megy össze rászorításkor, 1,5-ös ez,a feliratozásba tévesen került az Arna Ti, az is csak a sima 1,3 boxer blokk volt dupplakarbbal ,86 LE-s. Trehány spanyol munka - a feliratozás. Csak ezt nem tudom,az én 1,3 as (eredetileg 1 karbis 79 LE-s) blokkomhoz miért ezt dobta ki a gép??? :-(
GEORGE15-03-2005 22:14:36 // 3103
Ki tudja mekora méretű a 156-os 1,8TS 15-ös felnin a gyári gumiméret? Előre is köszi
Paco15-03-2005 20:43:11 // 3102
Még a végén az is lehet, hogy nem fék. :)
Paco15-03-2005 20:43:02 // 3101
Lehet hogy a szerelő nem tud mindenről. No meg nem is biztos, hogy fel kell szabályozni, a tárcsa attól is ütget, hogy a felfekvésnél alákerült egy nagyobb rozsdadarab.
Scott15-03-2005 18:36:35 // 3100
Hellóka ! Péntekre lesz kész a lakatos munka, aztán jövő héten megy a fényezőhöz. Nézd meg az oldalam, ha még nem láttad volna. Múlt hét szerdai állapotok :)) Zoli, hívj fel a dsl ügy miatt.
GEORGE15-03-2005 18:21:23 // 3099
Én is akartam már kérdezni a Scottol!
Zoli15-03-2005 18:09:47 // 3098
Hi Scott! NA mi a pálya hogy áll a verda????
Scott15-03-2005 17:56:24 // 3097
Mondjuk, ha erre nem jön rá a "szerelöd", akkor oda inkább többet ne vidd az autót ...
Scott15-03-2005 17:54:50 // 3096
Csak megerősíteni tudom Robi-t, szerintem is a féktárcsa. Ebből a mondatból meg egyértelmű, hogy az : "..Nagyon alacsony sebességnél fékezés közben a fékpedálon is érezhetQ hullámzás!.." :)
uaz146ti (kispali kisebbik fia)15-03-2005 16:46:10 // 3095
Erre vazze nem is gondoltam!!! Kösz a segítséget! A mérésért nem megyek fel mert van hozzá progim ott meg tudok nézni mindent!!! Egyébként ez csak ötlet vagy meggyQzQdés egyébként tökmindegy akkor is hálás köszönet!!!
Robi15-03-2005 14:56:42 // 3094
Jahh, még valami! Te is meg tudod nézni, hogy üt-e a fék. Tedd üresbe a gépet, és emeld fel jobb elöl (ha jól emléxem, azt mondtad, hogy onnan jön a hang). Vedd le a kereket, és forgasd a kerékagyat. Ha fordulatonként, vagy félfordulatonként kicsit megszorul, akkor üt a tárcsa. Ha elég vastag még, akkor fel lehet szabályoztatni, ha nem, akkor csere. Persze ezeket szigorúan párban.
Robi15-03-2005 14:52:17 // 3093
Kicsit bővebben: egyszer túlhevülhetett a tárcsád, vagy pedig forró állapotában kaphatott egy hideg zuhanyt egy pocsolyától. Ezektől rossz esetben el tud vetemedni, és az simán okozhatja az általad leírt jelenséget. Ha szoktál járni Bp-en, akkor nézz be hozzám, ha gondolod, megmérem a tárcsádat, hogy érdemes-e még szabályozni, vagy jobb cserélni.
Robi15-03-2005 14:48:06 // 3092
Szabályoztasd fel a féktárcsádat.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)15-03-2005 13:41:14 // 3091
Hi all!!! Ujabb kérdéssel/kéréssel fordulok hozzátok!!! Ha valaki emlékszik a dobolos félrehúzós futomq dologra az biztos jobban érti majd az egészet!!! Naszoval! A félrehúzás és szervonehézség megoldodott egy gumicserével és egy futomqbeállítással! Viszont a dobolás ugyanugy, sQt hangosabban jelentkezik változatlanul. A szerelQk a gumira gyanakodtak de mint utolag kiderült az nem lehetett. Már sok véleményt hallottam és mindenki mást mondott és már ott tartok hogy inkább senkire nem halgatok mert csak fölbaszom magam agyilag!!! Ha tudnátok valami érdemi ötletet adni azt nagyon megköszönném!! A hiba pontos leírása a köv.: Szinte állandóan hallható doboló hang a jobb elsQ futomq felöl. Olyan mintha elfékeztem volna a gumit de most 0-kilométeres gumik vannak rajta és ugyanugy szól. Kanyarban egy kissé erQssebb a hang. Gyanakodtam féltengelyre de elvileg az egyenesben nem szól és tök mindegy hogy jobbra vagy balra kanyarodok ja és a szerelQ kizárta ezt a hibát. Biztos hogy a futómqböl jön mert nagyobb temponál sürübb a dobolás lassítás során pedig fokozatosan ritkul. Nagyon alacsony sebességnél fékezés közben a fékpedálon is érezhetQ hullámzás! KB.: ennyit tudok róla irni, ha tud valaki segíteni annak örök hálám és lemosom a kocsiját így tavasz elején:)))))) Ja és az említett hibalehetQségek a következQk: jobboldali féltengely összeközQ csapágy de a szerelQ szerint annak sem ilyen hangja van lengéscsillapító, szilent stb...
GEORGE14-03-2005 22:22:00 // 3090
Nyugi nekem is van olyan gumi szivacs szerü valami ami neked kell, de én is csak azt tudom mondani amit Kau barátom: lessz mögötte falevél szerintem jobb ha nincs ott legalább hamarabb kiszárad.
GEORGE14-03-2005 22:18:26 // 3089
Kau Teso! Amióta felraktam az enyémet az eladó autók közé nekem is 500 és 1500 között pulzál az alpjárat szépen lassan megnyugszik. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Méghogy nincs lelke az autónak:-) ne mondja senki se:-) Ettöl függetlenül mi lehet a hiba orvoslása a kohon kivül?
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:52:27 // 3088
Bocs, de közbe jött vmi. Sziasztok, mennem kell.
Kau14-03-2005 19:51:46 // 3087
Vazze. Ennyi mindent? :)) Szóval SPQR-nél megállapították ezen hibát. Vettem egy utángyártott lambdaszondát és itt a faluban egy autóvillamosságis figura bekötötte. (Amúgy sárga angyalos). Nem tartom kizártnak, hogy a hibakód benne maradt, bár kipróbálta azt is, hogy lehúzta az aksit. (?) Nem tudom, hogy ez lehet-e még gond? A boxer topicot sajna nem olvasom, mert engem ez nem érint és hát mindent nem lehet elolvasni. Olyan szivacs az én kocsimban is van, de attól még tele van mindig falevéllel. Sőt a nedvesség is megmarad alatta és így a falevelek még rohadnak is :)) Alfa Amore :))
granturismo14-03-2005 19:39:40 // 3086
Sziasztok. Kau Pont erre az esetre vonatkozik a boxer topicba elkövetett 1913 sz. hozzászólásom. A szakértelemet és az alapos munkát nem pótolhatja egy egyszerű műszer, egy hibakód kiolvasás. Nincs a mai szervizes sem abban az álom helyzetben, hogy csak rádugja a gépre és az megmondja mi a gond kicseréli és kész-passz lehet a pénztárhoz fáradni. Van itt jópár kérdés amit meg kell válaszolni. Milyen hatásfokú és alapos volt a tisztítás? Vizsgálták-e fojtószelep kopását? Illetve az alkatész csatlakozóján vizsgálták-e a jelakot? Jól lett-e összerakva a fojtószelep? Milyen diagnosztikával vizsgálták az autót? Az összes befecskendezési jelet vizsgálták-e szimultán? A csere után milyen hibakódot(kat) mutatott a rendszer? A 3066-os hozzászólásommal kapcsolatban segítenél annyit, hogy válaszolsz? Neked van olyan az autódban?
Scott14-03-2005 19:29:37 // 3085
Egyébként a teljes padló kárpitot elhoztam és most hétvégén takarítottam ki géppel. Leterítettem a nappaliban egy nagy nylont, azon kiterítettem az egészet és nekiestem. 18 évnyi kosz jött ki belöle. Négyszer mentem át rajta a takarítógéppel , de még mindig kakabarna volt a víz :)) Azért a végére egész türhetö lett, persze eredeti tisztaságúra már nem lehet varázsolni. :))
Scott14-03-2005 19:23:04 // 3084
Az attól függ milyen autó müszerfala. A 33-ét fél óra alatt csontra ki lehet szedni ( lásd az oldalam ) olyan egyszerü az egész :))) Na végre sikerült rövid ö-t és ü-t írni :))
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:10:37 // 3083
AAAAAz igen lesz vele meló. Én már egyszer szedtem szét, és raktam össze autót, de annyi egy idöre elég is volt. Gusztustalan meló a müszerfalat, meg minden ilyesmit babrálni. :PPP
Scott14-03-2005 19:07:53 // 3082
Ja, két srác csinálja a kasztnit, nagyon alaposak, ök bontották szét az egész autót és ők is rakják össze. Bár a fényezö egy harmadik személy, traileren viszik majd át hozzá a gépet, feltételezem hogy utána lesz összerakva az egész . Bár fényezés elött még a teljes motor, váltó is kiugrik, mert a motortér is fújva lesz.
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:04:10 // 3081
Oké, már értem, csak egyszerre írtunk.
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:02:05 // 3080
Tehát a fickónak van ereje a belsőteret, meg miden bisz-baszt szét-össze rámolni????
Scott14-03-2005 19:01:55 // 3079
permanent ! A beltér alatt nem tudom konrétan mire gondolsz, de a kárpitot , üléseket ők rakják vissza , a műszerfalat viszont én ( én is szedtem szét ) .
Kau14-03-2005 18:50:31 // 3078
Remélem tudok segíteni :) Írd meg a virtuális rómeóba.
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 18:31:24 // 3077
Figyu már, nekem lambda nélkül is működik. Ja, és Kau tennél nekem megint egy szivességet? Tudod, olyan virtuál-festőset. :)))
Kau14-03-2005 18:23:16 // 3076
Helyesbítek: kurv@ anyját :))
Kau14-03-2005 18:21:02 // 3075
Megtörtént a kocsimban a lambdaszondacsere. Ki lett takarítva a légmennyiségmérő bigyó is. Az alapjáratom továbbra is 500-1500 között jár. Most már mi a kurv@ annyát csináljak vele. Előtte a szervízbe rátették számítógépre és egyből lambdahibát mutatott.ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
ÁdidiGaga (il hempescattore)14-03-2005 13:02:27 // 3073
gyugya És hogy álltak a derék csigaevők a Alfa-szervizeléshez? Írhatnál egy kisebb beszámolót róla,persze csak ha nem olyan a sztori,amit újra emlegetve 280 lesz a vérnyomásod! :-)
Stee14614-03-2005 12:53:44 // 3072
Bekrepált a kerékcsapágy is? Nagyon gázos helyzet volt? Én eddig úgy tudtam, hogy ezek a kerékcsapágyak fokozatosan, egyre hangosabban válnak csere éretté.
gyugya14-03-2005 12:34:49 // 3071
Megnéztem világosban, és valószínűleg egy gumikarmantyú szakadt el a hengerben, mert a hengernek a kuplung felőli oldalán lévő gumiharang tocsog az olajtól. Nem tudom 33-ban hol van, de itt szerintem elég jól hozzá lehet férni. Mindenestre utántöltöm, de szerintem teljesen megadta magát. Azokután, hogy Franciaországban ki kellett cserélni a bal hátsó kerékcsapágyat ez már csak apróság...
andrew00714-03-2005 11:09:33 // 3070
Sziasztok! Van egy olyan gond a 33-asommal , hogy ha bemelegszik lefuladd nem kap benzint. A szerelő azt mondta , hogy ki kell mérni valami műszerrel mert vagy a szivattyú vagy az injektor sz@arakodik. Valakinek volt már ilyen gondja? Ha volt köszi a hozzászólást. Ja és mennyibe fog fájni mondjuk ha a szivattyút kell cserélni? Nincs valakinek elfekvőben? köszi
veteranviking14-03-2005 06:41:53 // 3069
Nem tudom milyen égö kell a 155-be.A 156-ba nem szabvány égö van a középsö konzolban,de még az elsö helyzetjelzö is valami extra izzo. Most már én is cserélem az összes izzot,ha bontásban vagyok,nehogy megint megszivasson!
Rizzo14-03-2005 06:35:46 // 3068
Köszi .Mindjárt lemegyek megnézni.Az a gondom vele hogy a műszer meg se moztul.
Robi13-03-2005 23:25:39 // 3067
Ha csak el akarsz jutni a szerelőhöz, akkor indulás előtt töltsd csurig DOT3-as vagy DOT4-es fékolajjal a tartályt, és pumpáld fel a kuplungot. Ha nem emel ki, akkor meg kell nyomkodni, és minden pumpálás után kicsit jobban kiemel. Persze mindig újra le fog levegősödni.
GEORGE13-03-2005 22:16:12 // 3066
Azt mondod nem olyan égő kell bele mint mondjuk az Alfa 155 középkonzoljába? Én ha szétszedem ha jó ha nem akkor kicserélem mindegyiket.
veteranviking13-03-2005 22:03:26 // 3065
Kibontani nagy szop@s! Fokozatosan kapd szét,vátókarbör fel,cd ki,a hamus billenömechanikáját ne szedd szét,bitang nehéz összerakni,egészben vedd ki. Szerezd be az égöt! Kicsi pöcs égöt rendelnem kellett mert speciális,5 nap megjött. Összerakásnál egy hosszúpofályú fogoval raktam be.Csak a boritást szedtem le az orakat a helyén hagytam. Paráztam is,nehogy beessen. Két nap múlva kiégett a mellette lévö kis pöcs égö,kezdtem elöröl!
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-03-2005 20:41:49 // 3064
gyugya! Szvsz a kupplung munkahenger adta meg magát. Elvileg egy sima hidraulikus munkahenger. Gondolom valamelyik tömítése szakadt el. Szerintem hiába töltesz bele,csak kifolyik. A tartály azért nem üres ,mert a fék is abból megy és úgy van megcsinálva,hogy felül indul a kupplung-kör, hogy ha a k. rendszer kiereszt,féked azért maradjon. A 33-éhoz van felújító készlet (1-2k),de maga a henger sem valami sok píz. (5-10k) Tartós megoldásként ez javallott.Majd... Ideiglenesen ünnepek alatt? Végül is nem kell hozzá Alfa-szakszervíz. Ha ismersz olyan általános szerelőt ,aki foglalkozik veled ilyenkor és van némi felhalmozott tömítése,lehet hogy talál bele valót ,vagy olyat,ami átmenetileg üzemel. A 33ban nincs túl szerencsés helyen a munkahenger,gondolom nálad sem :-( A fentieket 33tulajként,mint uilyen eset szenvedő alanya írtam. A 146 tulajok okossága - ha írnak - lesz a mérvadó.
GEORGE13-03-2005 20:17:30 // 3063
Sziasztok! 156-os Alfában szeretnénk izzót cserélni a fütés szabályzó gombjába 99-es évjárat. Hol kezdjem megfogadni való tanács? Elöre is köszi!
granturismo13-03-2005 20:03:58 // 3062
Sziasztok.
Észrevettem egy érdekes dolgot. Az én autómon nincsen ilyen műanyag szivacs-szerű anyag a motorház felső belső sarkaiban a motorháztető tartókonzoloknál. Lehet hogy a 95-ös évjáratnál ez még nem volt, de pld Cgo Jtd-jén már van be is tettem egy képet (pirossal bekarikáztam) hogy egyértelmű legyen miről beszélek. Pedig nagyon praktikus, mert oda behullik minden féle szemét és nagyon nehéz kitakarítani. Szeretnék olyanokat magamnak. Csakhogy az Eper-en nem találom nem tudna valaki segíteni, hogy hol találom. Eper mágusok segítsetek. Ha esetleg beírnátok a cikkszámát....
Azt már meg sem merem kérdezni, hogy nincs-e valakinek egy ilyen pár elfekvőben... Köszi.
GEORGE13-03-2005 16:59:06 // 3061
Imádni valók ezek a mithainnenvagyinkábbonnan hallható neszek koppanások. Van amire életedben nem fogsz rájönni. mi a múltkori új Punto II-esünkbe hallható zörjt nem tudtuk meg soha. Vez ülésből a tulsó tető kapaszkodótól jött egy halk koppanás mikor fékeztél. A túl oldalon ülve meg inkább a vezető oldalról hallottad. Lebontottam a kárpitot, de semmit nem találtam s lebontott kárpittal is hallható volt.........
gyugya13-03-2005 16:27:29 // 3060
SOS! Hazajöttünk Franciaországból, és az utolsó kilométereknél beesve maradt a kuplung. Szinte lehetetlen valtani. A kuplungnal levo munkahenger alatt a kuplunghaz friss olajos, es a tartalybol is hianyzik egy keves. Tudok valamit csinalni vele, hogy legalabb ideiglenesen tudjam hasznalni, mig elviszem szervizbe? Ha utantoltom (nincs min alatt) az segit? Ha igen, akkor mivel toltsem utan, barmilyen megfelelo viszkozitasu fekfolyadek jo? Barminemu egyebotlet? Van olyan szerviz ahol holnap meg tudnak csinalni? Koszi
andrew00712-03-2005 14:06:33 // 3059
Sziasztok! Az lenne a kérdésem ,hogy az új 33-as kormánya jó a régikasztnisba?Ha valaki tudja írja már meg. Köszi
Paco12-03-2005 10:32:08 // 3058
Valószinűleg csak az első kerekeid kell kicentríroztatni, fe ha nincs szerencséd akkor hullámosak is lehetnek a féktárcsáid. Ekkor azokat is fel kell szabályoztatni. Erős fékezésnél nem lüktet a fék?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.