Forum >> Szerelőműhely

Poló29-05-2006 21:18:37 // 11936
Szia! Nem. Az ajtókárpitokat sem kell levenni, csak a tetejénél megbontani picit. Nekem legalábbis így csinálták.
Blacky29-05-2006 21:05:47 // 11935
Sziasztok! Lenne egy kérdésem: 156 fóliázásánál ki kell venni az ajtó üvegeket?
Simonsan29-05-2006 19:37:48 // 11934
Akkor ezt kell tenned :)
jandibandi29-05-2006 19:28:26 // 11933
Az tény,hohy 50ezres autóra TSC-s alvázszámot intézni?,háááát? nem éri meg, sok a nyűg vele!
bb1829-05-2006 19:17:44 // 11932
az ezzel a baj, hogy mindenki akit kérdeztem azt mondja, hogy leminösitik, a rendörség kirendel egy hatosági ellenört ( kijelöl egy másik állomást ), aztán irány a mozaik, ha a yard kiadja az alvázszám beütési engedélyt. utána a mozaikban jo pénzért beütik, ha átmegy a vizsgán. mindenki azt mondja, hogy mivel megváltozik az egyedi azonosito ezért kötelezö a kpm vizsga is. a vége az lesz, hogy átfujom, lesz olyan amilyen, és 2 autohoz lesz egy pár rendszámom... pedig szeretném tisztességesen, de egy 50 ezer ft-os autora nem költök ennyit.
kando.29-05-2006 18:19:54 // 11931
Néhány hete Vega rakott be képeket róla, Ő szétszedte a rosszat. Elvileg a rugó és egy alátét az, ami igazából ,,tönkremehet'' benne. Kozi145 felújító (javító) készletet vett, tehát egy új rugót és alátétet, azóta nincs gondja vele. A többi része egy fogaskerék-pár, egyik kívül fogazott ferdén, másik belül és ezek elforognak egymáson, a rugó erejének ellenében.. (de, hogy konkrétan hogyan működik és mi a funkciója, én nem tudom..) Mondjuk ha mégis az egészet cseréled, akkor a Lanciáét érdmees beletenni, de ha bízol a javítószettebn, elég azt megvenni pár ezer forintért.
jandibandi29-05-2006 18:09:16 // 11930
vez.mod. az én gépem 2004-es, 30.000km-nél gariban cserélték, mikor vettem már hallottam,hogy dízel a gép,gyorsan szervíz, még egy hónap gari, de kicserélték, az előző tulaj szinte csak városban használta...az első olajcseréje 15.000-nél volt, na akkor most? ez a vez.mód. egy lutri,csak ezen nem lehet nyerni..
URBAN29-05-2006 18:08:51 // 11929
Visszább olvastam és találkoztam egy korábbi írásoddal! Az enyémbe a 38000 Ft-ost rakták, szerintem megéri lecseréltetni, mert csökken a kerregés! Én azóta nyugodtabban alszok!
URBAN29-05-2006 18:02:46 // 11928
Én két hete cseréltettem a vez. módot (145 1.4 TS), olyan hangja volt mint a tiédnek, az az éles kerregé megszünt, de még mindíg hallok olyan hangot amit nem kellene! Lövésem nincs mitől, ja és hidegen nem akar húzni a kicsike, csak ha bemelegszik, addig meg inkább rángat.
Majom29-05-2006 17:40:35 // 11927
Azt tudja valaki, hogy mi tud bent zörögni? Vagy a vez mód nem zörög, hanem a szelepek azért mert a vez mód nem jól müködik? Még mindig itt tartok, mi az ami a hangot generálja :) Mi ér hozzá mihez?
kru29-05-2006 17:14:18 // 11926
vez.mod: az én 1.6TS-em annak idején 90e-nél még a gyári vez.móddal ment és annyi volt, hogy hidegindításkor kb. 2-3 másodpercig kerregett néha (nem mindig és melegindításnál soha) és aztán eltűnt a dizel hang. Amit én észrevettem és Szamosiék és ezt javallották: gyakoribb olajcsere (én 10-15e km-ként tettem meg annak idején). Meg azt mondják, ha sokat kapcsolgat (pl. sok város?!), akkor hamarabb bedja a kulcsot. Szerintem más is van az amore-n (talán bg.) akinek bőven 100e fölött még a gyári volt az autóban. Lehet egy közvélemény-kutatást végezni, hogy mennyi a város-országút arány, nálam gyak. csak országút/autópálya volt. Ja meg állítólag 2000/08-tól kezdve beszállítótt váltottak.
Moli14529-05-2006 17:14:06 // 11925
Sziasztok!Van egy problémám,hátha tudtok segíteni.Az alapjáratom ingadozik 500-2000 között.A szakszervízben azt mondják,hogy rossz az alapjárati motor,de a számítógép nem jelez hibát.Kipucolták,5 napig jó volt,most megint nem.Állítolag 145 1.6 TS típushiba.Tudok valamit javasolni,vagy cseréltessem ki?
Paco29-05-2006 16:01:25 // 11924
Lancia.
Majom29-05-2006 15:54:02 // 11923
Beruházok egybe, ajánlottak három félét: 38.000 amivel gyárilag kijön 54.000 helyettesíthető ezzel ha nincs az első 38.900 az ami Lanciába is jó Melyik a jó választás, van tapasztalat? Én csak attol félek, hogy ezt is megveszem, változás meg nem lesz!
kando.29-05-2006 15:41:11 // 11922
Én lehet, azt tennék a boxiba, ha egyszer lesz végre.. :)))
Simonsan29-05-2006 15:35:28 // 11921
Szia! Eredetiségvizsgálattal foglalkozom, a következő fog történni (legalább is nálunk): Már nem mi adjuk a minősítést, hanem a BM! Mi a BM szerverére felrögzítjük az adatokat és a program adja rá a minősítést, amit csak átíráskor az okmányirodában fogsz megtudni. Elvileg, ha nem olvasható tökéletesen az alvázszám, akkor azt választjuk, hogy nem olvasható. Igazolást megkapod, okmányirodába elmész ezzel, ott kapsz egy határozatot, amivel el kell menned egy műszaki vizsgaállomásra. Ott beütnek az autóba 2 db "TSC"-és kezdetű alvázszámot, két különböző helyre (előre és hátra). Ha ez megvan, vissza az okmányirodába és megkapod a forgalmit. Ennyi, ezután ez lesz az autó alvázszáma, ez kerül a forgalmiba is. 2. verzió: Az eredetiségvizsgáló "látni fogja" jól az alvázszámot és akkor nem kell semmi extrát csinálnod. De szerintem nem egy nagy kunszt ezt végigcsinálni és nem lesz semmi gond a kocsival. Nem hiszem, hogy 5-10 ezer FT-nál többe kerülne egy TSC-s alvázszám beütése. Kérdezz meg egy vizsgaállomást, ott tudni fogják. Hali!
Don Gombóc29-05-2006 15:33:53 // 11920
Vicc is ez vazze. Pedig egy jó karbival még az euro normák is teljesíthetők lennének.
GEORGE29-05-2006 15:31:44 // 11919
Nekem is kéne 4db belöle! :-)))))
Don Gombóc29-05-2006 15:30:18 // 11918
Szomorú ez. A számítógép szerint minden jó és mégis szar, vagy fordítva. Nem tudnak hibát diagnosztizálni korrektül sehol, és csak próbálgatják a hibát kiküszöbölni minden cucc cseréjével,ami ugyebár több száz ezer is lehet, aztán annyi. Erről szól a legutóbbi uniós felmérés, ami szerint az elromlott autók 70%-ának elektronikus problémája van. Az elektronikai cégek meg híznak. Hajrá karburátor!!
GEORGE29-05-2006 15:19:53 // 11917
Nekem 63ezernél tettek bele egy felújjító szettet 98-nál ment bele a második szett azóta 107ezernél tartok és no hang!!
Slowfeet29-05-2006 15:16:21 // 11916
Van olyan is aki 8 ezer km alatt 3x újítatta fel, aztán mindig újra kezdődött a dízelüzem. A vége csere lett, ami persze valamiért időnként szintén nem jó 20 ezernél több km-re. Szóval a franc tudja a jó megoldást, de ez sztem is vezmod.
kando.29-05-2006 15:12:40 // 11915
A felújítás szokott segíteni, ahogy nekem eddig mondták, akik inkább felújították... Szerintem neki hozzá sem nyúltak.. (meg felújítani olcsóbb is, mint cserélni)
Scott29-05-2006 15:12:05 // 11914
Szar vez. módosítóval simán el lehet menni több ezer km-t.
Scott29-05-2006 15:08:47 // 11913
Ez a vez. módosítónak a hangja, kukás. Ezt ugyan nem újították fel, vagy ha igen sz..t sem ért. Cserélni kéne.
Larini29-05-2006 14:17:51 // 11912
Sziasztok! Leírom ide a kálváriámat, hátha valaki már beleszaladt hasonlóba. Csak emlékeztetőül: imádatom tárgya (vagy trágya, ezt mindenki döntse el maga) egy 2000-es évjáratú 145 1.6 TS. Kissé magas volt a fogyasztás (a csúcs: 12.5 l/100 km városban), miközben elvileg hibátlan az autó. A legutóbbi tankolásnál a kutas azt mondta, hogy az EVO99-el 7 decivel lesz kevesebb a fogyasztásom. Kétkedve bár, de engedtem. Jelentem átb@szott! Nem 0.7 literrel, hanem 1.5 literrel lett kevesebb! :) De ez még mindig sok, gondoltam és meglátogattam Szamosi mestert. Csak úgy poénból CO mérés: 8 körüli érték, de legalább fordulaton lement 0.3-ra! :) LMM csere, eredmény ugyanaz. Lambda szonda csere: szintén. Kompjúter rádug: alapjáraton a szonda alsó értéken kiakad, ha fordulatot kap a motor, rendbe jön. Ezek után csak néztünk egymásra a Májesztróval... Tisztelt márkatársaim: vattafakiztisz?
granturismo29-05-2006 12:58:35 // 11911
Egy jó szakember kedvéért bizony néha áldozatot kell hozni (hogy a következő 50ekm kevesebb bosszúságot és anyagi áldozatot okozzon.)
kando.29-05-2006 12:21:46 // 11910
Hmm, Kozi145-nek van szerszáma a szíjbeállításra, Ő azzal rakta össze, és rendben van.. Lehet, Neked a szakszervízben elbaxták.. (egyébként szvsz nem szabad ,,márkaszrvizbe'' vinni sose...)
Majom29-05-2006 12:18:58 // 11909
Bizony.. :( Három éve, de elég volt! Nem dízelt vettem! Piri mesze van, közelebb kellene megoldanom!
Otto29-05-2006 11:55:58 // 11908
Vidd el eredetvizsgára,nem nagy "A"-t kap hanem mást,irasd át és ha műszakiztatni kell,szerintem 5-10ezer forintér rendesen fogják látni az alvázszámot!:) Nekem a 164-be nem is volt,mégis kapott vizsgát!Mondjuk apám ismerőse csinálta! Odavittem hozzá,mondtam neki nem tudom hol van,vagy nem látszik az alvázszám.Azt mondta majd megkeresi.Én meg gondoltam magamba -Azt keresheted!- Ja! A kocsit én raktam össze,leégés után,ezért nem volt!
granturismo29-05-2006 11:52:37 // 11907
Micsoda? 50ekm-t ment ilyen hanggal???
granturismo29-05-2006 11:51:04 // 11906
Abba a szakszervizbe ne vidd többet szerintem. Vidd el tényleg pld. a Pirihez. Meg fogja oldani a problémádat.
Majom29-05-2006 11:18:46 // 11905
Szakszervízben voltam! Háromszor volt szíj és feszítő cserélve, minden alkalommal berakták az a merőkét a gyertya helyére meg lefogatták a vezmű tengelyt azzal a valamivel, ebböl gondolom, hogy elrakva nem lehet, de ki tudja! Egy biztos, már 50E km-t ment ilyen hangal! Jobbat nem tudok, elviszem megint szervízbe és addig nem fizetem ki, amíg tökéletes nem lesz, cseréltetnek az emberrel mindent, eredmény még sincs.. Cseréltettek már vízpumpát is, feleslegesen! 4000-es fordulatnál eltünik a zörgés, valahol ott kezd dolgozni a vezmod nem? Most akkor a vez mód rossz és az zörög, vagy szintén vez mód rossz de a szelepek zörögnek? Esetleg lehet még hidrotőke? Én úgy hallom hogy szeleptől jön a kopogás, kérdés, hogy mi okozza! Szíjfeszítőböl melyik márka a tuti?
bb1829-05-2006 10:16:05 // 11904
nem ezzel van a gond, ezzel tisztában vagyok. azt a + 60-70 ezret már nem éri meg a darab amivel igy többe kerül, és van rajta egy év müszaki ami senkit sem érdekel mert ujra kell vizsgáztatni. ez megint egy zsák pénz. ha másképpen nem megy akkor inkább szétbontom és annyi.
sztane29-05-2006 08:33:13 // 11903
nyugodtan vidd el eredetvizsgálatra, ha nem tudják teljesen olvasni, akkor majd megmondják mi a teendő, általában a műszaki vizsgánál szoktak adna új alvázszámot, ha jól tudom AF-es, most már azt hiszem úgy ragasztják
GEORGE29-05-2006 07:36:41 // 11902
Hát elég érdekes a hangja! Mindenképen meg kéne szakérteni. Az is lehet, hogy el van rakva a szíj!!!!
bb1829-05-2006 06:29:24 // 11901
hátha van valakinek ötlete : vettem egy autot és szeretném átiratni, de az alvázszám elsö néhány jele nem olvashato. a második fele ami a lényeg az kivehetö. kinek van valami ötlete hogy át tudjam tolni eredetvizsgán, mert jo lenne használni a kicsikét. áttüttetni nem éri meg az egész, és igy a forgalombol sem tudom kivonatni.
granturismo28-05-2006 17:37:31 // 11900
Hát ez gáz. El kéne vinni olyanhoz aki ért is az Alfákhoz és kicsit a lelkiismeretét is beleviszi a dologba. Én nem is nagyon merném túráztatni amíg ilyen hangja van. Kapásból módosítóra tippelnék, ..(Cserélve volt?? ki tudja), meg talán el is van rakva a vezérlése? (nem tudom az alapjárat magátol táncol vagy Te nyitogattad a fojtószelepet??) a feszítő sem az igazi (talán túl lett feszítve vagy Breda??). Nem kell 3x cserélni csak 1x de jó minőségű feszítő legyen és Alfa szakember tegye fel. Aztán a hosszbordásszíj a feszítője meg a főtengely ékszíjtárcsa is megérne egy pillantást. Szóval állatorvosi ló esete. >>>>szakemberhez vele. Egy mp3 fájlból azért nem lehet diagnosztizálni...:-( Épp ma beszélgettem a Zolikával és mesélte, hogy egy szerelő elutasította a javítást, az mondta: Testvérem ez egy Alfa Romeo én nem értek hozzá, vidd el egy olyan helyre ahol ezeket jobban ismerik... Én egyáltalán nem nézem le aki ilyet mond sőt becsülöm érte, nem érthet mindenki mindenhez pláne a mai világban mikor minden és mindenki szakosodik így a szakma is. Inkább gondom van azzal aki ilyen munkát kiad a kezéből....
Otto28-05-2006 11:45:03 // 11899
Immo elektronikát a kormányburkolat leszedése után,a kormányrúd jobb oldalán találjátok meg! Ha esetleg nem működik,van mindenem hozzá!Elektronika,2kulcs,kódkártya,zárak és vezérlőelektronika.25e-ért odaadom.
bali28-05-2006 11:37:58 // 11898
Hali mindenkinek! A következő problémám van, egy havernak van egy 146-osa (1999.10. havi 1.6 TS) van hozzá kódkártya és mesterkulcs is. A probléma kissé összetett, 2 hibát ír az Examiner 1. fordulatszámjeladó nincs jel 2. Indításgátló elfogadhatatlan jel. Az autó nem indul, nem fogadja el az immo a jelet. A kulcsokat nem lehet programozni. De még a szükségindítás sem működik, tehát úgy sem indul az autó. Találkozott már valaki hasonló problémával??? Vagy legálabb azt tudja valaki fejből, hogy hol van az immo elektronikája? Előre is köszi!
Lexi28-05-2006 10:43:36 // 11897
Nincs riasztó, de tegnap mentem vele és töltött valamennyit rajt. Ma meg indult gond nélkül. Kíváncsi vagyok meddig bírja?
Tocsa27-05-2006 23:18:25 // 11896
Üdv esetleg ha van riasztód az önakkus sziréna tud ilyet produkálni ha a saját akkuja zárlatos én má jártam igy !!
Kero27-05-2006 23:12:53 // 11895
Felraktad már az egészet!?
Kero27-05-2006 23:12:14 // 11894
A benzin biztos ok mert csak kúton tankolok, a gyertyákat viszont már le kellett volna cserélnem.
Attie27-05-2006 23:06:39 // 11893
Hát ha berángat, akkor vagy gyújtás vagy benzinhiány/minőség probléma lehet. Bár ez az injektor visszajelző lámpa sokmindenre világít. Nekem pl most azért világított, mert a fordulatszám jeladó reléje rossz volt.
Kero27-05-2006 23:00:26 // 11892
Üdv mindenkinek! Mi lehet a baj hogyha megyek olyan lájtos 100 as tempóval és ki kivillan a injektor visszajelzóő lámpa és be is ránga. Tudnátok tanácsot adni!?
Seriff27-05-2006 22:45:20 // 11891
Látja is, érzi is, le is szarja:((
András bácsi27-05-2006 19:58:56 // 11890
Ma is tudnék negatív reklámot csinálni. :( Elképesztő, milyen kóklerül dolgoznak egyesek. Utána meg lehet szívni, ha helyre kell hozni. Konkrétan: Hogyan lehet úgy felrakni vezerműtg csapágyfedelet, hogy az átvezető-gyűrűt felesben szarrá nyomatják. Nem igaz, hogy nem látja, érzi, hogy nincs a helyén. :((
Stee14627-05-2006 19:26:09 // 11889
A megoldás: Piri mester Kulcson (Dunaújváros mellett). Nekem is megszüntette a "cipergéseket" a motorházban. Árban verhetetlen, kegyetlenül jó szakember. Amíg ott voltam 4 amorés vas fordult meg nála... Talán nem véletlenül. Az egyik figura az Ukrán határ mellől vitte oda a vasat! Itt is tag a mester (Piri néven), beszélj vele. Ja, az sem mindegy hogy előzőleg ki cserélte azokat a görgőket, pumpákat! Én már innen megjöttem! :(
Lexi27-05-2006 19:18:10 // 11888
Hali, Az alfámon (146) valami "zárlatos" lett, ha minden ki van kapcsolva akkor is ad le áramot az aksi és ez lemerítette. Valakinek van tippje, hogy mitöl lehet. Kivettem az összes biztosítékot de igy is fennáll a jelenség.
Majom27-05-2006 19:11:08 // 11887
jah, jelenleg 104E km, hátha lényeges
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.