Forum >> Szerelőműhely
Paco06-04-2005 16:15:57 // 4136
Azért nem. Csak úgy viselkedik mintha rossz lenne benne az alkatrész és nem optimális a motor működése.
Paco06-04-2005 16:14:12 // 4135
A felújító készletben pont ez van benne :-P Amúgy nehéz lehet legyártani, mert itt a hőterhelés is bagy, az is beleszámít, erősebb sem lehet, gyengébb sem, szerintem a mérete is korlátozott, szal nem egyszerű ügy. Csak az anyaggal variálhatsz, meg a menetszámmal.
admirális06-04-2005 16:07:48 // 4134
Elég baj, hogy nem találnak megoldást erre, és gondolom a mostani TS motorok is mind időzített bombával gördülnek le a futószalagról. Mindenesetre biztos megéri nekik garanciában cserélgetni, mert különben már áthidalták volna...
Egyébként meg azon gondolkoztam, hogy ha rossz a vez.mód akkor abszolut nem is tudja ellátni a funkcióját, és úgy viselkedik, mintha nem is lenne benne alkatrész?
Robi06-04-2005 15:54:27 // 4133
És ha esetleg legyártatsz egy egyedi rugót, ami rugalmasabb, és nehezebben fárad el?
Paco06-04-2005 15:45:12 // 4132
Komolyan gondoltam :)
A vezmod azért megy tönkre mert a 16V-ben nem megfelelő a tervezése. Egy idő múlva elfárad minél többet használod magas fordulaton annál hamarabb. A 8V-ben pl örök életű darab soha sem kell cserélni.
Így ha használod az autót akkor előbb utóbb meg fogja magát adni olajtól és adaléktól függetlenül.....
Atek06-04-2005 15:44:55 // 4131
:-) lehet :-) Erre mi is gondoltunk, de csak nem ilyen barbár.
admirális06-04-2005 15:30:28 // 4130
OK. Végülis én is 10ezrenként cserélem az olajat, de adalékot még soha nem kapott.
admirális06-04-2005 15:29:32 // 4129
HOgy erre miért nem gondoltam......
Robi06-04-2005 15:27:38 // 4128
Akkor attól lett csapágyas, hogy az ürge tudta, hogy úgyis elveszik tőle a gépet, és ezért direkt kitaposta a belét.
Atek06-04-2005 15:25:31 // 4127
Kösz a választ!
Elmentük megallgattuk a gépet a hang inkább egy szelepes motór hangjára hasonlít.Gázfröccsre a motor tortyog nem kapja fel a fordulatot egyből.Inkább felülről jön a hang mint a blokk felöl. 56 000 km van benne. Nem tudják mitől lett csapányas. Ez ilyen banki lefoglalt autó 1 590 000-et kérnek érte.
granturismo06-04-2005 15:23:08 // 4126
Jaja az én Boximon 1% címke van.
A Bravon van 1.3%.
Don Gombóc06-04-2005 15:13:47 // 4125
1 méteren 1cm-eshet az a jó.
Paco06-04-2005 15:08:40 // 4124
De, lehet. Erre emlékeztem, de lehet, hogy rosszul. Számoljunk :)
10% az 10 méteren egy métert esik. Akkor 5% 20 méteren esik egy métert. Nekünk 40 méteren kell kb 50 centit esnie, tehát az 1-1.5 % a helyes érték :-P
granturismo06-04-2005 14:54:59 // 4123
Paco
Az az 5-7% az nem sok egy kicsit?
zolee14506-04-2005 14:39:48 // 4122
a gépnek sajna most olyan nézése van mint Brittniszpírsznek:) de majd este megszakértem!
zolee14506-04-2005 14:34:42 // 4121
már lementettem az irományt is és a képeket is. Most megatnulom, és este élesben kipróbálom:)
ha jön szemben egy 145-ös repülőkereső lámpákkal akkor az azt jelenti, hogy nem sikerült a mutatvány:DDD
Robi06-04-2005 14:27:21 // 4120
Szerintem így mókásabb volt, hogy megvártad, míg Paco bepötyögi, és csak utána linkelted be. :PPP
pb_06-04-2005 14:25:51 // 4119
Gondoltam beírod, én + majd ábrával illusztrálom.
Paco06-04-2005 14:23:33 // 4118
Úgy látom pb_ nek van kreszkönyve :) Mennyivel egyszerűbb így, mint kézzel bepötyögni. :-P
zolee14506-04-2005 14:19:04 // 4117
de ez nem kicsit, és úgy láttam a hajnali "ködszerűségben" hogy a középvonal van jobbra, és a kocsi orrától úgy max 10 méterre világít. A bringásokat biztos nem csapom el.:)
Paco06-04-2005 14:14:19 // 4115
Ja, az utolsóra a válasz: bármelyik autóklubhoz bemész és úgy tudom, a fényszóróbeállítás ingyenes..... (Azért telefonon kérdezd meg előtte)
Paco06-04-2005 14:12:47 // 4114
Izéééééé... A lámpának jobbra egy kicsit KELL is világítania..... (Attól van az a törés a papírlapon) Gyakorlatilag tompított szórásképe az úton úgy néz ki, hogy a kocsi jobb oldala előtt és a padkán 40-55 méter a megvilágított terület a bal oldal előtt meg csak 25-40 méter....... Így látod előre hogy mi van előtted+a biciklist and/or gyalogost, de nem világítasz a bal oldaladon a szembejövő szemébe...
zolee14506-04-2005 14:04:52 // 4113
köszi a basztatást, meg a választ is, amúgy talán nem is a magasság a gond, hanem az hogy kiégett az utasoldali lámpa, és mégis azon az oldalon van fény az úton, szóval nem kicsit világít a vezető oldali lámpa jobbra:)))
azért pont ezt mert ennek nálam van a kulcsa, a többit meg feltörni, és beállítani elég macerás:)
(mielőtt basztatnál, izzót tudok cserélni, bár ezzel már Alfabu-nak "dicsekedtem")
köszi:)
Paco06-04-2005 13:58:36 // 4112
De azért nem tudom kihagyni: Ha a többiét nem te állítottad be akkor miért pont ezét akarod? :-P
Paco06-04-2005 13:57:40 // 4111
Tudod, műszaki meg mindeféle bizbasz. :)
De ne csak basztassalak: Beállsz vízszintes területen akár egy akár sok méterre a faltól, a lényeg hogy tudd mennyire vagy. Bekapcsolt lámpákra ráborítasz egy papírlapot, ott a fény árék egy vízszintes egy pontban megtört vonalat fog adni. Megméred hogy a töréspontok milyen távol vannak egymástól, és hogy a vízszintes milyen messze a földtől. A lámpák magasságát addig állítod amíg a két földtől való távolság ugyanaz lesz. Utána a papírt leveszed és a falon megnézed hogy a kirajzolt képen a két töréspont távolsága mennyi. Majd addig tekergeted a lámpák oldalirányú csavarjait, hogy a távolság a lámpánál mérve és a falon mérve megegyezzen. (Javasolt ellenőrizni, hogy pont előre világít-e :-P )
Utána a falon a két vízszintes vonal magasságát méred meg, ennek annyinak kell lennie, hogy 5-7%-ban a lámpa lefelé mutasson. Ha nem jó addig állítgatod mindkét! lámpát amíg jó nem lesz.
(Bár az én véleményem az, hogy rögtön amikor beleülsz el fog mászni, másrészt belülről állítható a magasságod így egyszerűbb ott aktualizálni a terhelésnem megfelelően. A lényeg, hogy a tompítottnak 40 méter távolságra még el kell világítania, de nagyon tovább már nem.)
zolee14506-04-2005 13:38:54 // 4110
A többi autóét sem én állítottam be. KRESZ....az meg micsoda???:)))))
Paco06-04-2005 13:35:58 // 4109
Vissza felé a kérdésekben:
1: Szerintem. :)
2: Nem hinném.
3: A vezérlésmódisítónak nem lehet olyan hangja mint egy csapágyas motornak. A csapágyas kopogás erős és a fordulatszám növekedésével nem csak gyorsul, de erősödik is a hang. A vezmod. pedig nem kopog, hanem kerreg, és a fordulat növekedésével elmúlik.
4: nem ismerem a TS16V árakat és nagymértékben függ szerviztől is, de én 200-400 ezer közé lőném be a javítási költséget ha főtengelycsapágyas.
HA mégis megnézitek kérdezzétek meg MITŐL lett csapágyas a motor?
Paco06-04-2005 13:19:35 // 4108
Ugyanúgy mint a többi autónál :) A KRESZ könyvedben benne van :)
Paco06-04-2005 13:18:51 // 4107
Szerintem a legbiztosabban akkor nem megy tönkre, ha hetente csak egyszer 15 percre indítod be a motort és akkor sem pörgeted ezer fölé. :-P
zolee14506-04-2005 13:16:30 // 4106
Lámpabeállítással kapcsolatban senki nem tud segíteni?
zolee14506-04-2005 13:15:29 // 4105
Majd írd le azt is mennyiért rakták bele, engem is érdekelne, kicsit dízeles a gépem. Ja meg azt is írd le hogy használt-e neki a "felújítás".
Csöri06-04-2005 13:15:27 // 4104
Gyakori olajcsere, és valamilyen motorolaj adalék.
Én 10.000 km után mindig cseréltem a TS-ben az olajat, és kapta a Metabondot is. 53.000km-el adtam el, de a vez. modosítónak hangja nem volt.
admirális06-04-2005 13:13:15 // 4103
van valakinek tanácsa, hogy hogyan lehet vigyázni a vezérlésmódosítóra?
Majom06-04-2005 12:59:36 // 4102
Az enyében cserélve volt a vezérműszíj.., nem is olyan rég! Vegyétek észre hogy az amit "irtam" az egy idézet!
Majom06-04-2005 12:57:19 // 4101
Én nem mondtam hogy müködik, csak beszúrtam egy idézetett! Egyebkent megrendeltem www.elaforg.hu-tol a felújító készletet(egy rugó és egy müanyag pöcök), meglátjuk mi lesz belőle! Majd megyek a szerelőhöz és csinálok képeket hogy megoszthassam veletek a tapasztalatokat! A gyertyákat pedig megúsztam 18700ft-ból(4db*DOR 14 LGS és 4*AOR 12 LGS)!
Nem akarok én kokányolni, csak kiváncsi voltam mit szóltok!
No: Kellemes Napot!
zolee14506-04-2005 11:57:48 // 4100
Egy kérdésem lenne, aki tud kérem válaszoljon:
145-ösnél hogyan kell beállítani a lámpát? Hallottam valamit, hogy 1m-re kell állni a faltól, és akkor ott a falon hogyan kell kinéznie a fénynek, de pontosan kellene. Előre is köszi!:)
brien06-04-2005 09:17:29 // 4099
köszi gran :)
Mr. P06-04-2005 09:15:29 // 4098
Sziasztok!
Szükségem lenne egy műszerfalra (1992, 33-as)
mivel az enyémbe a km/h nem megy. A szaki azt mondta hiába szedte szét többször is. Na mindegy ha valaki tud segíteni azt megköszönném!
pedram@freemail.hu
Ciao!
granturismo06-04-2005 09:08:46 // 4097
1073 Kertész u.38-43 Ny H-P 8-17.
321-0555, 413-728
0630 975-5609
Autovillamossági szerviz.
brien06-04-2005 09:01:39 // 4096
hmm...akkor még1x...semmilyen alfaszerelőt nem ismerek, szal' kicsit bővebben ha lehet :)
granturismo06-04-2005 08:57:13 // 4095
Kertész utca.
brien06-04-2005 08:56:07 // 4094
Na sziasztok.
Tegnap este meghalt az önindítóm...tudna nekem valaki segíteni kihez forduljak, aki meg is csinálná nekem péntekig?
145 1.6 boxer '96-os
köszi
GEORGE06-04-2005 08:29:08 // 4093
Szeva!
A rugó maszek alakitgatása helyett ajánlanám a gyári javítószettet!!!!!
1'200Ft körüli áron kapható tartalma: 1 rugó, 1 müanyag alátét.
Sok vez.modósítoba nem a rugó törik hanem ez a müanyag kenödik el benne.
Nekem most lett cserélve a vez.modósítomba ez a szett.
A szíj cserékről meg annyit helyedben nem lennék olyan nyugott, hogy nem szakad el a szíj.
Sajnos mostanában egyre több társunk autójában szakad el a szíj 50'000km-es tartományban.
Én a helyedben nem mennék vele plusz kilométereket akkor sem ha gyári újnak látszik a szíj. De majd ha elszakad neked, (sose éld át) akkor megtudod miért mondtam :-)
pb_06-04-2005 08:23:14 // 4092
"ha odafigyelsz az összerakásnál semmi gondod nem lesz vele."
Ezt a gondolat menetet kicsit bővebben kifejtenéd?
A számot köszi, fék- és kuplung főhengert én se újítottam fel.
Paco06-04-2005 08:17:35 // 4091
Ja, egyébként az én autóm is gázadás nélkül megy a málygarázsból kifelé akár kettesben is, mivel az ECU nem engedi a fordulatszámot alapjárat alá csökkenni, és inkább nyitja az alapjárati motort meg benzint ad még hozzá.
Szal ez "Not bug! Feature!" :-P
Paco06-04-2005 08:15:17 // 4090
Erre pl jó bizonyíték a szövegben található ellentmondás is....
Ő azt mondta, hogy megoldható, 15k. lesz a módosító (mint később kiderült, a szalonból származó, egy cserésből jött ki, és az lett meghúzva) + 5k.ért beszerelik. Művelet megtörtént, azóta sincs semmi baja, ez volt kb. majd egy éve. A vezérműszij cseréje elő van irva, de ha nincs elkopva nem szükséges cserélni, mivel ez egy "forgó" alkatrész, hozzá van kopva a többihez, és ha azokat nem cseréljük (feszitők, "fogaskerekek"), ezt sem kell. Pl. az enyémen sem lett lecserélve kb. 40e. km.-rel ezelőtt, de semmi gáz nincs vele...
Tehát igy lehet egy vez. modositó cserét megoldani kb. 10e. Ft-ból. Lehet hogy kicsit "iparian" hangzik, de ha utánakérdeztek igy van...
Ha jól tudom igy vannak a dolgok... "
15+5=20 10 :)
Paco06-04-2005 08:13:18 // 4089
Vagy csak mostanra kopott annyit a fék, hogy a munkahenger kitolódása miatti térfogatnövekedésre a féknyeregben bejelezzen, és amikor felmelegedett a folyadék akkor a hőtágulás kicsit visszatolta a szintet ezért aludt el.
granturismo06-04-2005 07:28:49 // 4088
T. Majom!
Ha a "hernyákolók" enciklopédiáját megírnák ezen a hozzászólásodat nyugodtan, változtatás nélkül bekopizhatnák az egyik fejezetbe.:-)
granturismo06-04-2005 07:20:38 // 4087
Gabesz
A fékfolyadék szinted valamiért lecsökkent. Szerintem szétment valamelyik munkahenger.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
525
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?